Статистиките за продажбите на автомобили обикновено подминават високомерно тези пазари. Там всяка нова кола независимо от марката и модела е не просто ежедневно удобство, а истински символ на разкоша. Мащабите на бедността и мизерията в тези държави не подлежат на описание, но дори и там има хора, които не разчитат за превоза си на собствените си крака или впрегатен добитък. Това са най-популярните автомобили в най-изостаналите икономически страни в света.
Того
Икономиката на западноафриканската Република Того разчита изцяло на добива на полезни изкопаеми. Селското стопанство и животновъдството са развити слабо заради климата и местните насекоми. Брутният вътрешен продукт (БВП) е $607 (1 012 лв.) на глава от населението. Страната има огромни проблеми със здравеопазването - всеки 20-и тогоанец е инфектиран с вируса на ХИВ.
Официална статистика за продажбите на нови коли в Того не се води. Маркетинговите аналитици формират изводите си единствено на наблюдения и общодостъпни материали в интернет. Най-популярните модели са Land Cruiser Prado, Toyota Hilux и Mitsubishi L200.
Мадагаскар
Знаменитият остров в Индийския океан води неравна борба с бедността и всячески се стреми на подобри финансовото положение на населението, но с БВП около $450 (750 лв.) перспективите не изглеждат никак бляскави. Страната е най-големият производител на ванилия в света и икономиката зависи от селското стопанство, което на свой ред разчита на милостта на скакалците.
95% от продажбите на нови коли в Мадагаскар се падат на столицата Антананариво. Най-добре се харчат Toyota Hilux и Land Cruiser, следвани по петите от Hyundai и Mitsubishi. От година на година все по-търсено става Renault Sandero, който постепенно заема мястото на дядо си R4 от пътищата на острова.
Малави
С брутен вътрешен продукт на глава от населението от около $300 (500 лв.) Република Малави разчита на износа на фъстъци, чай и тютюн. По-голяма част от населението е напълно неграмотно, а един лекар се грижи за 15 000 души.
Миналата година в Малави са регистрирани 1 743 нови коли. Лъвският пай се пада на Toyota, която е продала 814 автомобила. 360 от тях са били Hilux. Втори по популярност е Land Cruiser, а на трето място се класира Ford Ranger.
Нигер
Почти целогодишната непоносима жега и неплодородните почви правят селското стопанство в Нигер практически невъзможно. Икономическата ситуация в страната, която често е бъркана с Нигерия, граничи с мизерията. Причините за БВП в размер на $400 (666 лв.) могат да се търсят в неграмотността. Да чете в тази африканска държава умее едва всеки четвърти.
Ако посетите Нигер, най-вероятно ще виждате по уличите само "тойоти". Три от всеки пет автомобила в страната са произведени от японската компания. Местните изпитват огромен респект към Corolla, която изпреварва по продажби и Hilux, и Land Cruiser. Като цяло обаче пазарът се намира по-близо до състоянието на летаргия. Годишно се продават по 100-ина нови коли.
Зимбабве
За инфлацията в Зимбабве неслучайно се разказват вицове. Допреди въвеждането на щатския долар за официална валута това бе държавата с най-много милиардери на глава от населението, макар че местните можеха да вложат трилионите си в основни хранителни продукти, и то с доста късмет. В сравнение с други африкански държави брутният вътрешен продукт от $750 изглежда внушителен, но заради лошото здравеопазване и стремително разпространяващия се вирус ХИВ смъртността сред населението е огромна.
Най-голям дял от зимбабвийския пазар владее General Motors. Абсолютен лидер по продажби е пикапът Isuzu KB, макар че напоследък и този модел губи позиции заради все по-слабата покупателна способност на местните.
Еритрея
В древността наричали тази страна "Земя на боговете" заради спиращите дъха плажове по крайбрежието на Червено море. Нестихващите военни конфликти и изостаналостта обаче не позволяват на Еритрея да се превърне в популярна туристическа дестинация. Брутният вътрешен продукт в размер на $500 се дължи на тежката неграмотност и зле развитото здравеопазване.
Еритрейските таксиметрови шофьори предпочитат корейската продукция в лицето на Kia Rio и Hyundai Accent, но лидер по продажби е Toyota Corolla, следвана от Hilux. Добре се харчи също Land Cruiser, включително и флагманският модел 200. Огромната част от трафика обаче си остават стари брички, сред които доста оригинални костенурки на Volkswagen.
Либерия
В едни по-добри времена Либерия изнасяше кафе, нефт и диаманти, но сегашната ситуация в страната е напрегната. Безработицата се разраства с главоломни темпове и всеки четвърти живее под прага на бедност, вегетирайки с по 65 лв. на месец. БВП е $400 (666 лева).
По пътищата на Либерия най-често се виждат Nissan Sunny и Toyota Corolla от средата на 90-те години. Повечето от тях работят като таксита, тъй като автомобилът си остава непостижим лукс за обикновения човек. Лидер по продажби е Nissan Frontier (предишното поколение на Pathfinder), купуват се и много "тойоти".
Конго
Демократична република Конго е една от най-големите и... най-бедни държави в света. Брутният вътрешен продукт е едва $250. В тази страна все още има канибалски племена, при това човекоядството се дължи на икономическа принуда. Периодично избухват военни конфликти, които обикновено завършват с масови кръвопролития.
Новите коли в Конго са рядкост. Купуват ги или на миротворчески мисии, или спортисти, или дипломати. Лидери в статистиките за продажби са Toyota Land Cruiser, Prado и Hilux, но Isuzu D-Max и Nissan X-Trail също са търсени.
Бурунди
Промишленост в тази централноафриканска държава липсва и местните се прехранват със селско стопанство. Локалните войни са ежедневие, а БВП е $265 (442 лева). В Бурунди дори обикновен мобилен телефон с копчета се смята за върховен лукс.
В страната има едва 20 000 автомобила, по-голяма част от които стари "японки" с проста и надеждна конструкция. Годишно се продават по няколкостотин нови коли, най-много от които са Toyota Land Cruiser 70. Най-тачена обаче си остава Corolla.
Централноафриканска република
Независимо от огромните залежи на диаманти, нефт и злато, ЦАР се подрежда сред най-бедните държави в света с БВП от $460. Постоянните конфликти между престъпните групировки, държавните преврати и гигантските мащаби на корупцията не дават особени шансове за развитие.
Асфалтови пътища в ЦАР практически липсват. Дори лек дъжд превръща прашните шосета в лепкави гьолове, с преодоляването на които се затрудняват дори доказани всъдеходи. Автопаркът е съставен предимно от модели от 80-те и 90-те години с неясен пробег. Най-добре сред новите коли се продава Toyota Hilux, която се използва масово не само от миротворческите мисии на ООН, а и от местните бандюги. В аналогични количества се харчи и Land Cruiser 70.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пръцко
Коментиран от #3
16:03 17.08.2017
2 Зигзаг
16:15 17.08.2017
3 аожаж
До коментар #1 от "Пръцко":
Родния Булгаристан , както наричаш България има 20 пъти по-висок БВП от тези държави. Няма на света държава с повече от пет пъти по-висок БВП от България. И човекоядци още нямаме.Коментиран от #9, #36, #38, #43, #50
16:22 17.08.2017
4 Гост
16:39 17.08.2017
5 Иван
16:48 17.08.2017
6 YAMAHA
16:56 17.08.2017
7 ba4kator
17:00 17.08.2017
8 ba4kator
17:00 17.08.2017
9 123
До коментар #3 от "аожаж":
Тъжно е, че тук също много популярни са високопроходимите машини. Това е показател за бананова република. Лоши пътища, малка част от населението може да си позволи нова кола, а тези които могат предпочитат да карат лъскав СУВ, че е по-престижно.Коментиран от #11, #23
17:08 17.08.2017
10 Кибик
Коментиран от #15
17:11 17.08.2017
11 брей,брей
До коментар #9 от "123":
Във фирмата имаме 7 пикапа,от които 3 са чисто нови,другото са пак СУВ-ове но по-малогабаритни,както и леки коли.Това че много хора и фирми откриват универсалността на пикапите ,както са го направили американците например, а и други народи, въобще не е критерий за бананова република.17:23 17.08.2017
12 123
Американците карат огромните кораби, защото не си правят много сметка на цената на горивата. Освен това, особено тяхното производство е силно дотирано и цената на масълкар на Форд например е колкото на приличен Голф тук.
Разбира се, че това е последният критерий за бананова република, има много други преди него. А това с джиповете и пикапите е наш роден манталитет. Един столичанин в Италия с малко пари ще си купи малък Фиат. Италианецът с повече пари ще кара в Рим малък Фиат. Италианецът много пари ще се вози в Рим с малък Фиат, но ще има на разположение за извън града и Ферари. Никой от тези няма да се сети да си купи F150.
17:41 17.08.2017
13 Пазарен Либерализатор
18:30 17.08.2017
14 Автокъща Шумака
Коментиран от #40
19:14 17.08.2017
15 ддд
До коментар #10 от "Кибик":
ние сме богата губернияи караме коли дето се развалят
19:51 17.08.2017
16 Shmeker
Който разбира си купува Ауди с голфов мотор. Който разбира и има пари си купува RS6 или R8. Който не разбира и има пари кара АМГ и М-ки.
Коментиран от #17, #20, #47
20:13 17.08.2017
17 Shmeker
До коментар #16 от "Shmeker":
А, да забравих. И S8 трябва да се добави. Гледам доста съседи си взеха.20:18 17.08.2017
18 Иванов
В Русия и Африканските държави се карат много Тойоти,защото двигателите им издържат на много ниски и много високи температури.
В Дубай също на почит е Тойота.
Дори по дискавъри имаше предаване в което направиха сравнение на 3 марки авромобили в пустинята 1 седмица с отворен капак на двигателя. И трите бяха потънали в пясък,но само Тойотата запали.
Корави са,идеални за нашите "магистрали" и пътища
20:42 17.08.2017
19 Иван
Коментиран от #39
20:45 17.08.2017
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Shmeker
До коментар #20 от "Мерц":
Недей да обиждаш и бягай обратно в гетото ве21:44 17.08.2017
22 Каблешковски
22:29 17.08.2017
23 Марио
До коментар #9 от "123":
Ти каква искаш да караме😂😂😂😂😂Има ли нещо лошо в СУВ.22:45 17.08.2017
24 jambazina
23:35 17.08.2017
25 гочугера
00:07 18.08.2017
26 слушай дедо
00:17 18.08.2017
27 Кака Гинка
00:21 18.08.2017
28 голф 4
01:06 18.08.2017
29 7777
Защо Тойота? Защото японецът е последният мохикан на тая планета, който ще продаде сестра си за пари (и съответно г.за си). Японецът има останало и вродено достойнство, чест, чувство за дълг. Знае, че вещите имат стойност, а хората - достойнство.
Дали да имам доверие на хора, плюскащи наденици, бира. горчица и пикаещи на пода? Риторичен въпрос..
05:33 18.08.2017
30 Мемфис
До преди 25 год и ние бяхме на същото дередже.
08:37 18.08.2017
31 Бай Ганьо
09:02 18.08.2017
32 Alex
Ден първи - Германия, 15.11.1998 г Чувам немска реч - това е добре. Значи са ме сглобили немски инженери. Сигурно съм "BMW" или "Мерцедес". Е, айде от мен да мине - може и "Ауди". Ще си отживея като аристократ! Ден първи - Германия, 15.11. 1998 г., в края на работния ден, в края на конвейера: Продължавам да чувам немска реч - това е добре. Но виждам надпис "Opel" на изхода на завода - това не е добре. Значи съм "Опел" - скапах ce!
Ден втори - Германия, в склада на завода на "Опел": Само на два дена съм, а ръждата вече ме яде! Няма лъжа, няма измама - "Опел" съм!
Ден трети - На ферибота за Италия: Отчаян съм - не само че съм "Опел", но и ме карат за продажба в Италия!
Ден четвърти - Милано, Италия: Навсякъде чувам италианска реч. Шарнирите ми треперят от ужас, акумулаторът ще ми гръмне от напрежение - италианци ще ме карат! Едно семейство вече се спря на мен... Къш-къш-къш! Господи, дано да не запаля от първия път и да ми се размине.
Ден четвърти - Милано, Италия: нали все пак съм немска машина, запалих от първия път и ме купиха! Семейство Олдани - луди, млади, с две лигави жабарчета-олигофренчета, които започнах
09:27 18.08.2017
33 Alex 2
Ден шести - магистралата Милано-Торино: Започвам да се съмнявам дали съм с двигател 1.6 или 3.6!? Защото преди малко изпреварих едно "Ферари" - а скоростната ми кутия още не се е разпаднала!
Ден шести - магистралата Милано-Торино, на бензиностанция: Видях се с един "Опел", който уж с бензинов двигател, пък тракаше, като че е с дизелов. "Защо така бе, братко!?" А той, горкият, ми изстена: "Защото не са ми сменявали маслото от 5 години!" Шарнирите ми пак стрепереха, от страх щях да изпикая целия бензин, който Олдани ми зареди...
Ден десети - на градско в Милано: Мама мия, сеньора Олдани ме подкара! Мислех, че съм състезателна кола, оказа се, че съм каскадьорска - минавам на червено, на жълто, на стоп, на обратно движение... Само на автосервиз не минавам, а всичко вече ми тропа!
Година първа: Карам с половин картер масло - двигателят загрява, Олдани - не! Година втора: Карам с по-малко от половин картер масло - двигателят загрява, та прегрява, Олдани - не!
Година трета: Карам без масло, а се чувствам... смазан!
Година десета: Ни жив, ни умрял съм - значи съм "Опел"!
Година петнадесета: Умрял съм - значи отивам в България! Година петнадесета, ноември, Гору
09:29 18.08.2017
34 Alex 3
Година двадесета: Умрял съм и никой не вярва вече, че съм жив - значи отивам в Перник!
Година двадесета, минавайки на червен светофар в София: Безсмъртен съм! Затова на задното ми стъкло е залепен надпис "NO FEAR!" А регистрацията ми е пернишка... п.п. Ще се видим в Ада!
Коментиран от #45, #53
09:29 18.08.2017
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 ДОДО
До коментар #3 от "аожаж":
И ние на там отиваме, след някоя година нищо няма да остане в нашия Булгаристан10:33 18.08.2017
37 Mammamia
Коментиран от #48
10:38 18.08.2017
38 Грую
До коментар #3 от "аожаж":
Усещането за просперитет и самочувствието на една нация не идва от размера Брутния вътрешен продукт на глава от населението, а от начина на разпределение на въпросния брутен вътрешен продукт между главите на населението, което пък е пряко свързано с усещането от всеки индивид за справедливост в обществото. Когато това разпределение е добро хората усещат с джоба си увеличението на брутния вътрешен продукт, имат имат усещането за справедливост и съответното самочувствие. В България обаче между 20-те процента най-богати и 20-те процента най-бедни има пропаст, която нараства. Затова въпреки БВП-то хората не намират разбира се разпределението му за справедливо, оттам нямат самочувствие и имат усещането, че постоянно ги мамят, тъй акто по един или друг начин е налице процес на обедняване на по-голямата част от населението и усещането за корупция и липса на справедливост.14:22 18.08.2017
39 хальо бабальо
До коментар #19 от "Иван":
няма нива защото руснаците не се целят в този пазар , повярвай няма по-добра офф роуд машина спрямо цена , проходимост , издръжливост15:53 18.08.2017
40 До Шумака
До коментар #14 от "Автокъща Шумака":
А ти защо караш Тойота. ?15:55 18.08.2017
41 гост
21:25 18.08.2017
42 Toyoda
23:27 18.08.2017
43 Пръцко
До коментар #3 от "аожаж":
О, Боже, слез и си прибери вересиите!00:15 19.08.2017
44 Донка рапа суджука
02:25 19.08.2017
45 pernik
До коментар #34 от "Alex 3":
Ако беше заменил опела с гоуфо щеше историята ти да е трепач ;)Коментиран от #51
02:35 19.08.2017
46 гост
08:34 19.08.2017
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 ДОЙЧО
До коментар #37 от "Mammamia":
Незнам дали си виждал/а умен СОТ служител,но е сигурно,че твоят мозък е като скъп за теб брилянт. Т.е.около 3 карата.15:27 19.08.2017
49 onq s konq
16:27 20.08.2017
50 Алфа Ромео
До коментар #3 от "аожаж":
Да ти п...я на БВП, минимална пенсия 80 евро, минимална заплата 230 евро, масова заплата 250-300 евро.....12:20 21.08.2017
51 Алфа Ромео
До коментар #45 от "pernik":
Голфа щеше да е най-малкото със счупена скоростна кутия по средата на историята.12:31 21.08.2017
52 Бойка
15:18 27.08.2017
53 Мннннм
До коментар #34 от "Alex 3":
Кармата на опела12:00 19.11.2017
54 Вввввв
12:07 19.11.2017