Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Какви коли карат най-бедните

Публикувана: 17 Август, 2017 15:45
54 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 37841
Какви коли карат най-бедните
ШРИФТ ПЕЧАТ

Статистиките за продажбите на автомобили обикновено подминават високомерно тези пазари. Там всяка нова кола независимо от марката и модела е не просто ежедневно удобство, а истински символ на разкоша. Мащабите на бедността и мизерията в тези държави не подлежат на описание, но дори и там има хора, които не разчитат за превоза си на собствените си крака или впрегатен добитък. Това са най-популярните автомобили в най-изостаналите икономически страни в света.

Того

Какви коли карат най-бедните

Икономиката на западноафриканската Република Того разчита изцяло на добива на полезни изкопаеми. Селското стопанство и животновъдството са развити слабо заради климата и местните насекоми. Брутният вътрешен продукт (БВП) е $607 (1 012 лв.) на глава от населението. Страната има огромни проблеми със здравеопазването - всеки 20-и тогоанец е инфектиран с вируса на ХИВ.

Какви коли карат най-бедните

Официална статистика за продажбите на нови коли в Того не се води. Маркетинговите аналитици формират изводите си единствено на наблюдения и общодостъпни материали в интернет. Най-популярните модели са Land Cruiser Prado, Toyota Hilux и Mitsubishi L200.

Мадагаскар

Какви коли карат най-бедните

Знаменитият остров в Индийския океан води неравна борба с бедността и всячески се стреми на подобри финансовото положение на населението, но с БВП около $450 (750 лв.) перспективите не изглеждат никак бляскави. Страната е най-големият производител на ванилия в света и икономиката зависи от селското стопанство, което на свой ред разчита на милостта на скакалците.

Какви коли карат най-бедните

95% от продажбите на нови коли в Мадагаскар се падат на столицата Антананариво. Най-добре се харчат Toyota Hilux и Land Cruiser, следвани по петите от Hyundai и Mitsubishi. От година на година все по-търсено става Renault Sandero, който постепенно заема мястото на дядо си R4 от пътищата на острова.

Малави

Какви коли карат най-бедните


С брутен вътрешен продукт на глава от населението от около $300 (500 лв.) Република Малави разчита на износа на фъстъци, чай и тютюн. По-голяма част от населението е напълно неграмотно, а един лекар се грижи за 15 000 души.

Какви коли карат най-бедните

Миналата година в Малави са регистрирани 1 743 нови коли. Лъвският пай се пада на Toyota, която е продала 814 автомобила. 360 от тях са били Hilux. Втори по популярност е Land Cruiser, а на трето място се класира Ford Ranger.

Нигер

Какви коли карат най-бедните


Почти целогодишната непоносима жега и неплодородните почви правят селското стопанство в Нигер практически невъзможно. Икономическата ситуация в страната, която често е бъркана с Нигерия, граничи с мизерията. Причините за БВП в размер на $400 (666 лв.) могат да се търсят в неграмотността. Да чете в тази африканска държава умее едва всеки четвърти.

Какви коли карат най-бедните

Ако посетите Нигер, най-вероятно ще виждате по уличите само "тойоти". Три от всеки пет автомобила в страната са произведени от японската компания. Местните изпитват огромен респект към Corolla, която изпреварва по продажби и Hilux, и Land Cruiser. Като цяло обаче пазарът се намира по-близо до състоянието на летаргия. Годишно се продават по 100-ина нови коли.

Зимбабве

Какви коли карат най-бедните


За инфлацията в Зимбабве неслучайно се разказват вицове. Допреди въвеждането на щатския долар за официална валута това бе държавата с най-много милиардери на глава от населението, макар че местните можеха да вложат трилионите си в основни хранителни продукти, и то с доста късмет. В сравнение с други африкански държави брутният вътрешен продукт от $750 изглежда внушителен, но заради лошото здравеопазване и стремително разпространяващия се вирус ХИВ смъртността сред населението е огромна.

Какви коли карат най-бедните

Най-голям дял от зимбабвийския пазар владее General Motors. Абсолютен лидер по продажби е пикапът Isuzu KB, макар че напоследък и този модел губи позиции заради все по-слабата покупателна способност на местните.

Еритрея

Какви коли карат най-бедните


В древността наричали тази страна "Земя на боговете" заради спиращите дъха плажове по крайбрежието на Червено море. Нестихващите военни конфликти и изостаналостта обаче не позволяват на Еритрея да се превърне в популярна туристическа дестинация. Брутният вътрешен продукт в размер на $500 се дължи на тежката неграмотност и зле развитото здравеопазване.

Какви коли карат най-бедните

Еритрейските таксиметрови шофьори предпочитат корейската продукция в лицето на Kia Rio и Hyundai Accent, но лидер по продажби е Toyota Corolla, следвана от Hilux. Добре се харчи също Land Cruiser, включително и флагманският модел 200. Огромната част от трафика обаче си остават стари брички, сред които доста оригинални костенурки на Volkswagen.

Либерия

Какви коли карат най-бедните


В едни по-добри времена Либерия изнасяше кафе, нефт и диаманти, но сегашната ситуация в страната е напрегната. Безработицата се разраства с главоломни темпове и всеки четвърти живее под прага на бедност, вегетирайки с по 65 лв. на месец. БВП е $400 (666 лева).

Какви коли карат най-бедните

По пътищата на Либерия най-често се виждат Nissan Sunny и Toyota Corolla от средата на 90-те години. Повечето от тях работят като таксита, тъй като автомобилът си остава непостижим лукс за обикновения човек. Лидер по продажби е Nissan Frontier (предишното поколение на Pathfinder), купуват се и много "тойоти".

Конго

Какви коли карат най-бедните


Демократична република Конго е една от най-големите и... най-бедни държави в света. Брутният вътрешен продукт е едва $250. В тази страна все още има канибалски племена, при това човекоядството се дължи на икономическа принуда. Периодично избухват военни конфликти, които обикновено завършват с масови кръвопролития.

Какви коли карат най-бедните

Новите коли в Конго са рядкост. Купуват ги или на миротворчески мисии, или спортисти, или дипломати. Лидери в статистиките за продажби са Toyota Land Cruiser, Prado и Hilux, но Isuzu D-Max и Nissan X-Trail също са търсени.

Бурунди

Какви коли карат най-бедните


Промишленост в тази централноафриканска държава липсва и местните се прехранват със селско стопанство. Локалните войни са ежедневие, а БВП е $265 (442 лева). В Бурунди дори обикновен мобилен телефон с копчета се смята за върховен лукс.

Какви коли карат най-бедните

В страната има едва 20 000 автомобила, по-голяма част от които стари "японки" с проста и надеждна конструкция. Годишно се продават по няколкостотин нови коли, най-много от които са Toyota Land Cruiser 70. Най-тачена обаче си остава Corolla.

Централноафриканска република

Какви коли карат най-бедните


Независимо от огромните залежи на диаманти, нефт и злато, ЦАР се подрежда сред най-бедните държави в света с БВП от $460. Постоянните конфликти между престъпните групировки, държавните преврати и гигантските мащаби на корупцията не дават особени шансове за развитие.

Какви коли карат най-бедните

Асфалтови пътища в ЦАР практически липсват. Дори лек дъжд превръща прашните шосета в лепкави гьолове, с преодоляването на които се затрудняват дори доказани всъдеходи. Автопаркът е съставен предимно от модели от 80-те и 90-те години с неясен пробег. Най-добре сред новите коли се продава Toyota Hilux, която се използва масово не само от миротворческите мисии на ООН, а и от местните бандюги. В аналогични количества се харчи и Land Cruiser 70.


Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Тереза Мей
Премиерът на Обединеното кралство коментира по Би Би Си бъдещите творчески планове на правителството по темата "Брекзит"
Хората са го казали, ще го изпълним."

Още бисери