Last news in Fakti

19 Декември, 2011 13:40 4 277 43

Lotus показа серийния Esprit

  • lotus-
  • esprit

Британският производител на спортни автомобили Lotus пусна в мрежата първото рекламно филмче на новото поколение Esprit. Клипчето с продължителност точно 1 минута показва различни моменти от процеса на проектиране и разработка на суперкара, както и окончателната външност на серийния модел.

Новото поколение Esprit ще се появи на пазара догодина. Автомобилът ще се оборудва с 4.8-литров V8 с мощност 612 к.с. и седемстепенна полуавтоматична трансмисия с два съединителя. Ускорението до 100 км/ч ще отнема по-малко от 3 секунди, а максималната скорост ще достига 340 км/ч.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Име:

    4 0 Отговор
    Браво , браво. Дано е по-добър от стария есприт че доста се чупеше, но пък си беше и все още е много хубава и рядко срещана супер кола.
  • 2 AMG

    3 0 Отговор
    как ги правят тея коли вече.612 коня апък от 0 до 100 за по малко от 3 секунди,или нисан гт-р 550 коня от 0 до 100 за 2.84.те накрая ще направят някоя която ще е 700 коня и ще ускорява до 100 за 2 секунди
  • 3 Атанас Велики

    2 0 Отговор
    Абе в момента са много благи години за суперкарите! Има изобилие от високотехнологични бегачки! На повечето фирми им вървят нещата, нищо, че е криза! Есприта си е класика и беше редно да направят, а пък с тия показатели, ще се харчи много

    Коментиран от #4

  • 4 Име:

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "Атанас Велики":

    @3 Не забелязваш ли че суперкарите са умираща порода? Това са последни издихания. В бъдеще суперкари ще карат само шейховете. Едва ли ще има вече 10 и 12 цилиндрови мотори.

    Коментиран от #12

  • 5 Атанас Велики

    0 2 Отговор
    Не не забелязвам! Забелязвам, само, че стават по екологични и ефективни! Не знам кво, ще има, но суперкари ще има и за напред! Но днес има може би най-голямото разнообразие от спортни автомобили в историята на човечеството! Щом поляци, хървати и руснаци правят по някой екземпляр, значи прави спетката пич! И изобщо не ми противоречи на мен!

    Коментиран от #8

  • 6 Атанас Велики

    0 0 Отговор
    Прогнозата ми е следната: суперкарите ще станат по-екологични и съответно ефективни, най-вероятно ще се премине към хибридни и изцяло електрически двигатели, но пак ще има изобилие от суперкари! В тва мога да съм сигурен, тъй като най-големия пазар за подобни автомобили (Китай) все още се развива и ще нараства адски много!
  • 7 ГОШУ☺

    0 1 Отговор
    Да бе,британският производител.
  • 8 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #5 от "Атанас Велики":

    @5 Защо да не ти противореча бе? Ти да не си краля?

    Коментиран от #10, #16

  • 9 AMG

    1 0 Отговор
    това с намалянето на кубиците е много тъпа работа.намалят кубиците и слагат турбо и така двигателя не е толкова издръжлив,особено на големи натоварвания.американците са екстра,продължават да правят коли от 3500 кубика нагоре а не като европейците по 1.6,1.8 с турбо
  • 10 Атанас Велики

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Име:":

    @8 Не бе! Щото съм винаги прав и си подкрепям позицията с доста качествена информация! Сигурно си прав, че е края на V12ките, но тва далече не е края на суперкарите! Днешното им изобилие надминава всички рекорди!

    Коментиран от #13

  • 11 AMG

    0 0 Отговор
    спорет мен още най малко 5 години ще се произвеждат суперкари,неможе така изведнъж да ги спрат.все пак суперкарите не са малко.ферари,ламборджини,бугати,макларън,кйониксег,сск.само за тези се сещам но сигорно има и други :) :p
  • 12 Kobester

    0 0 Отговор

    До коментар #4 от "Име:":

    @4 Глупости. Защо мислиш така??? Много хора(вкл. и аз) биха си купили суперкар(ако имат пари) като 2ра или 3та кола. Това не са коли които да ги караш всеки ден, но 3-4 пъти в месеца.
  • 13 Име:

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Атанас Велики":

    @10 Ако за тебе супер кар с ел. двигател ще носи същия кеф като сегашните супер кари и още повече старите суперкари (без електроники които да ти помагат да шофираш, с тежките съединители и тежки волани, без еърбеците и тракшън контролите), то тогава винаги ще ги има. Но просто няма да са същите.
  • 14 Атанас Велики

    0 0 Отговор
    Тендециите няма да подминат суперкарите! А динамичните показатели в никъв случай няма да спаднат спрямо днешните(може би само макс скорост ще пострада)! Аз не ти говоря от твоя гледна точка какво ще се случи! Говоря за бъдещето и настоящет на сегмента! Твоите виждания и философии са нерелевантни! Факт е, че днес има повече суперкари от когато и да било, и най-вероятно сегмента ще продължи да нараства благодарение на китайския пазар, който в не много далечно бъдеще, ще е гигантски!
  • 15 Атанас Велики

    0 0 Отговор
    Няма никакви изгледи, този сегмент да изчезне! Винаги ще има автомобили със значително по-висок спортен дух спрямо масовите автомобили! Пък дали ще са с v12 или не, не е от значение! Те пак ще са над другите, пак ще са много скъпи и пак ще са екслузивни!
  • 16 ВИП АМГ

    0 1 Отговор

    До коментар #8 от "Име:":

    @8 kolega tuka ima dosta kompleksari.
  • 17 AMG

    0 1 Отговор
    съмняваме максималната скорост да падне,те както се състезават бугати и сск туатара.бугатито както сега вдига 431 няма да се очуда ако скоро направят някоя която да дигне 500 :) :p
  • 18 Атанас Велики

    0 1 Отговор
    тва го казах от презумцията, че след 20 години ще са популярни електрическите супер кари... а на батерийки е по-тегаво да се вдига максимална скорост. Иначе тука в близко бъдеще най-вероятно ще нарасне! Ма не съм нострадамус де!
  • 19 Атанас Велики

    0 1 Отговор
    Макар, че ако почнат да ги правят на водород... ич няма да спадне!

    Коментиран от #20

  • 20 Име:

    0 1 Отговор

    До коментар #19 от "Атанас Велики":

    @19 Говорех за нещо съвсем различно. Суперкарите имаха дух, които дори днешните не притежават. Както примерно не може да се сравнява ламбо контач с авентадор, ферари GTO с 458 италия. Но това са неща които всеки усеща по различен начин. Това че сега са по-бързи от преди не ги прави по-добри суперкари.
  • 21 AMG

    0 1 Отговор
    авентадор уж максималната му скорост била 350 апък като го изкарали на магистралата дигнало 370
  • 22 Атанас Велики

    2 1 Отговор
    Да бе пич! Ама тва е субективизма! А обективното е квото аз ти казвам! На мен лично със сигурност ще ми достави по-голямо удоволствие да карам модерен супер кар... Ще ми е мнооого по-лесно и по-удобно, а резултатите ще са много по-добри! Не съм Джеръми Кларксън, че да имам носталгия по младостта си! А ти, тия работи ги говориш от негова гледна точка, но реално не знаеш как седят нещата! На мен лично тези изброени коли (въпреки, че кунтач ми е фаворит), със сигурност ще ми се сторят архаични и примитивни, на фона на модерните коли! А освен, че са такива, са и по-бавни! На мен този дух няма да ми липсва, защото не живея в тази епоха! Живеем в епохата на високите технологии и по-специално - компютрите!
  • 23 Атанас Велики

    1 1 Отговор
    Началото на 2ти век, беше доста динамично за този сегмент, и то в положителна посока! Съдейки по този Есприт и другите най-нови модели, то 2рото десетилетие ще е не по-малко пикантно! Да не говорим, че до някоя др година излизат хиперкарите на Ферари и Макларън!
  • 24 Христо Цветанов

    1 1 Отговор
    Тези постижения отдавна са надминати за пример ще дам Порше 917/30 от 1973 година с 12 цилиндров боксер 5700 куб.
    0-100км/h 1.9сек
    0-160 3.9
    0-320 10.9
    max speed 420
    а и като се има напредвид че двигателят на Бугатти Вейрон е създаден от инжинетите на Порше и VW така че извода е че Порше могат да създадът шосеен автомобил който да надмине всички рекорди по параметри но не това е целта , гледам че в този форум прекалено много се комплексират хората от към параметри и националност на дадена марка дали защото карат кола от същата марка или просто по параметри е по добра . За човек който може да си позволи суперкар и гледа естетически на нещата по важното е какво усещане дава колата на шофьора , удоволствито от шофирането поведение на пътя , качеството на изработка и дизайнът разбира се :) така че всичко останало е свързано със състезателна цел или с комплекси

    Коментиран от #29

  • 25 Христо Цветанов

    1 0 Отговор
    Това е едно Порше от 1973 година което е било пригаждано и като шосеен автомобил . Интересът към старите класики никога няма да умре колкото и нови технологий да навлезнат защото друго си е да ти замирише на бензин в купето и да чуеш как мърка Ford Mustang Shellby Но и интересът към нови Supercar няма да намалее така хората с пари си правят кефа и демострират колко са "преуспели" само че повечето от тях не спадат в графа ценители (естети)
  • 26 Христо Цветанов

    0 0 Отговор
    http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_917
  • 27 МММ

    2 0 Отговор
    Този сегмент според мен никога няма да изчезне. Като гледам от сега има проспекти на много марки за 2020, 2035 та чак едно BMW за 2050г но всичките са с някакво алтернативно задвижване. Та за емблематичната марка LOTUS моето мнение е, че винаги са правели невероятни коли, а идеологията на Чапман е била да постига добри резултати с малки двигатели и кубатури.
    Цитат: В края на 1981 г. се появява Лотус 88 - последният модел, дело на Чапман. Блестящия гений и тук си проличава - прави двойно шаси, въвежда активното окачване. Всъщност модел 88 е и първият с шаси от карбон. Колата е толкова сполучлива, че мачка на тестове конкуренцията с над 2 секунди. ФИА веднага се намесва и забранява колата (затова днес за първата кола с шаси от въглеродни нишки се счита МР4/1 на Макларън). Чапман побеснява, изпокарва се с всички и се зарича повече да не стъпи на пистата. Малко по-късно през една декемврийска вечер прелита над Ламанша със своя самолет в страхотна буря. През нощта умира от инфаркт, едва 54 годишен. Из падока плъзва слух, че Чапман просто се е скрил в Южна Америка, за да не гледа пропадането на Лотус и само чака благоприятен момент да се върне. Това не е от неуважение към него, просто никой не ще да повярва, че този гений е загинал. От там нататък историята на Лотус е трагична и върви към бавна, но сигурна смърт.
  • 28 МММ

    2 0 Отговор
    Антъни Колин Брус Чапман автомобилен конструктор. Негово дело е легендарният болид — John Player Team Lotus, който му носи три пъти Световната титла при конструкторите във Формула 1. Създател на компанията Лотус в Хетел, Англия през 1952 година. Във формула 1 има само едно състезание като пилот (за Вануол), но бързо разбира, че талантът му не е да управлява коли, а да ги създава.. За краткия си живот той променя света на Формула 1, а много нововъведения, използвани и до днес, са именно негово дело - формата на задното окачване с подпори и до днес е на негово име, монокока, за пръв път използва карбон за шаситата на колите си, активното окачване, двойното шаси и може би най-голямото от всики нововъведения - престилката, създаваща т.нар Граунд Ефект - са все негово дело.
  • 29 Атанас Велики

    0 1 Отговор

    До коментар #24 от "Христо Цветанов":

    @24 Не знам кво обясняваш за състезателна кола... Никога не са правили такова порше за улиците... правили са само мнооого по-бавни реплики! А що се отнася до качеството на изработка, днешните автомобили са значително по изящни и с отделено повече внимание на детаила! Качеството е нараснало благодарение на технологиите. Като вземеш съвременен интериор и интериор на кола от 60те,70те,80те, та дори и 90те, ще ти се стори много недодялан и грозен! И никой не се коплексира от към параметри... Те са основния показател на този клас коли! А усещането е субективен фактор, който ти и аз не можем да преценим, но за всеки важи поотделно!

    Коментиран от #30

  • 30 Име:

    1 0 Отговор

    До коментар #29 от "Атанас Велики":

    @29 Зависи от човека. На мен пък си ми харесват старите интериори на суперкарите. Защото са леки опростении т.н. Новите безспорно са от по-качествени материали. Пример: Този стар интериор на ферари далеч не ми се струва грозен. А пък относно дизайна на мен лично много повече си ми харесват старите коли че дори и ретро класиките от 60те и 70те. Супер колата с най-хубав дизайн за мен е ламбо миура. Всеки с вкуса си.

    Коментиран от #32

  • 31 Боби

    1 0 Отговор
    Британските автомобили винаги са били "истината" - Ягуар, Бентли, Лотус, Мартин и т.н. За мен са най-добри!
  • 32 Атанас Велики

    0 2 Отговор

    До коментар #30 от "Име:":

    @30 Абе недодялана работа... днешните коли хем предлагат умопомрачителни характеристики, хем предлагат комфортен, практичен и много добре оборудван интериор изграден от модерни и висококачествени материали... Тва е, че днешните суперкари са повече коли, отколкото старовремските!

    Коментиран от #34

  • 33 Атанас Велики

    0 0 Отговор
    Са на някой като е настроен меланхолично, тва не ми променя мнението. Фактите са, че днешните суперкари са по-добрите автомобили и тва е естественото развитие на автомобилната индустрия!
  • 34 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "Атанас Велики":

    @32 Повече коли ли? Зависи каква ти е представата за автомобила изобщо. Старите супер кари са човекът и машината, никакви излишни неща. Това е че возят по-добре, карат се по-лесно, по-бързи са, по-удобни, по-екологични дори е вярно на 100%. Но дали ми харесват повече е съвсем отделен въпрос. Пак казвам разни хора разни идеали. Всеки с мнението си. Точно затова са интересни споровете. Ако всички харесвахме една и съща музика, един и същ тип жени, едни и същи коли, храна и т.н светът щеше да е ужасно скучен. Не ме разбирай погрешно, не мразя новите суперкари, даже много бих искал да покарам някое порше, ферари, астън....
  • 35 Атанас Велики

    0 2 Отговор
    Бате ако ти дам един кунтач.... ще се чудиш как да го разкараш по-бързо! Но ако ти дам Авентадор, ще му се наслаждаваш дълго и задълбочено! Тия коли седят в гаражите! Тва ако е човека и машината, значи не ми трябва такава машина!
  • 36 Атанас Велики

    0 1 Отговор
    Много голям е приноса за успеха на този сегмент от това, че коли се станали по-човечни и по удобни за експлоатация!
  • 37 Христо Цветанов

    1 0 Отговор
    Атанас ! Май не си чел внимателно в Wikipedia , Порше имат такъв шосеен вариант който е със същите параметри ;) Проблема е че ти не можеш да усетиш истинската стойност на такива коли ;)
  • 38 Атанас Велики

    0 1 Отговор
    А не ги оценявам... Оценявам ги като стари класики! Яки са, откачени са, ама предпочитам рафинирани зверове, пред некви спартански изпълнения! Ако те качат на Авентадор и после на Миура, няма да си помислиш, да предпочетеш миурата пред авентадора! Едното е класика, другото - космически кораб!
  • 39 Атанас Велики

    0 0 Отговор
    В уикипедия пише, че има 2 бройки, но реалните параметри не са ясни! Единия може да се движи само в алабама... Но подобни изродии можеш и днес да си купиш! Няма ядове! Caparo T1 и завира!
  • 40 Атанас Велики

    0 0 Отговор
    Кво ми дислайквате?!?! Нали ако се качите в кола дето набира за 2,9 до 100, изглежда и завива като изтребител 5то поколение, кокпита е от стартрек, а максималната скорост е 2ра светлинна, няма и да ги погледнете миурите и мустанговете селски!
  • 41 Атанас Велики

    0 0 Отговор
    Единия пък вика да му миришело на бензин... Колко време щи е кеф да душиш бензин?!?! Или ти си автомонтиор и си свикнал! Ей! Странни хора! Истината е, че колите еволюират и то в добра насока!
  • 42 Evolution

    0 0 Отговор
    Изглежда много добре :)
  • 43 Христо Цветанов

    0 0 Отговор
    Хаха ами то за това класиките струват много повече защото за нищо не стават , новите коли могат да ти дадат комфорт динамика итн.. но има неща който ти явно не можеш да усетиш за да ги разбереш за това гледай си новите колици и не коментирай класиките !!! и нали знаеш.... Всичко ново е добре забравеното старо като започнем от hifi-high-end техниката и стигнем до колите и все пак да не забравяме че всичко извира от земята просто с годините се обработва по различен начин