Last news in Fakti

4 Октомври, 2008 14:36 793 0

Hemi ‘Cuda

  • hemi ‘cuda

Поклонниците на т.нар. muscle cars добре помнят легендарното трето поколение на класическото купе Plimouth Barracuda, което се произвежда през периода 1970 - 1974 година. Самата марка Plimouth отдавна не съществува, но името Barracuda все още намира отклик в сърцата на запалените поклонници на марката. Един от тях се казва Адам Гик и е собственик на малката тунинг компания HXC Performance. Именно той и хората от екипа му решават да възродят легендарния модел. Името Hemi ‘Cuba е избрано неслучайно. Така навремето са се наричали най-мощните модификации на Barracuda.

Следвайки набелязаните цели, Гик сключва договор с Chrysler, според който компанията HXC Performance придобива право да използва името. За база от HXC взимат Dodge Challenger, защото в миналото точно този модел се прави на една платформа с Plimouth Barracuda, но каросериите са различни. Днес това не е нищо друго освен чист тунинг.

Новото творение на HXC използва двигател Hemi V8 с обем 5.7 литра. Стандартната мощност от 375 к.с. е увеличена на 450. Тази допълнителна мощ идва от прецизна доработка на цилиндровата глава, нова изпускателна система, препрограмиране на електронния блок и основно от механичен компресор Vortech V3.Според информация от компанията, така доработеният Challenger може да ускорява от 0 до 100 за 4.9 секунди, а максималната скорост е над 280 км/ч.

Авторите на новото Hemi ‘Cuda предвиждат и още по-мощен вариант, снабден с турбокомпресор, мощността на който е 575 к.с. Този вариант е наречен HXC PowerPack. И при двете модификации изборът на трансмисия е само един - шестстепенна механика. Окачването също е идентично и е дело на известната фирма KW. Спирачките са Brembo, а 20-цоловите лети джанти са BBS CX-R и са обути с гуми Pirelli P Zero Rosso. Премиерата на тази тунинг доработка е насрочена за предстоящото изложение SEMA в Лас Вегас. Цената обаче засега не е известна.

Радослав Славчев


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА