Най-трудно продаваемите употребявани коли

Публикувана: 13 Октомври, 2017 10:12 Обновена: 13 Октомври, 2017 19:32
71 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 52831

Прадажбата на употребяван автомобил невинаги е лесна задача. Основно нещата зависят най-вече от състоянието на колата, както и от цената. Късметът също играе роля, защото понякога трудно продаваем автомобил си намира купувач за ден-два, а в други случаи, на пръв поглед идеален технически и търсен на пазара автомобил се продава трудно.

Има обаче зависимости на пазара, които е добре да се знаят при покупката и продажбата на употребявани коли. На база на нашите наблюдения от сделките осъществявани чрез най-големия български автомобилен сайт mobile.bg, ще ви представим т.нар. "черен списък", включващ автомобилите, които се продават най-трудно. И така, "черната статистика" изглежда по следния начин.

"Уморени" автомобили

Има коли, на които им личи, че не са в добро техническо състояние. Лошо състояние на боята и салона, "отпуснато" окачване и още куп други дребни проблеми издават състоянието на автомобила и той, естествено, се продава доста трудно.

Френски автомобили

С изключение на колите с марка Renault, останалите френски производители не се радват на добра препродажбена цена. Те се обезценяват изключително бързо, а и не са особено любими на по-голямата част от българите.

Малолитражки

Малките автомобили, особено тези с трицилиндрови двигателчета например, се продават много трудно. Това са коли от сорта на Citroen C1, Toyota Aygo, Peugeot 107, Hyundai Getz , Chevrolet Spark, Opel Corsa и т.н. От мнозина от купувачите на употребявани коли у нас те се възприемат като "женски" и не славят със силно търсене.

Хечбек с три врати

Въпреки че икони като Golf GTI са в пъти по-красиви в тривратите си варианти, купувачите в България не харесват компактни хечбекове с три врати. Българинът използва такива коли като семейни и определено предпочита наличието на пет врати.

Автомобили с безстепенни скоростни кутии

Този вид трансмисии е измислен от производителите, защото е по-евтин от стандартните автоматици. Тези скоростни кутии обаче определено "спъват" колите, а и българинът в голяма степен предпочита ръчните скорости. Ако пък държи на двата педала, то задължително колата трябва да е със стандартен автомат.

Автомобили над 20 години

Добре известен факт е, че у нас се карат най-старите автомобили в Европа, но въпреки това коли на възраст над 20 години се продават трудно или на безценица. Обикновено у нас се търгуват автомобили на възраст между 6 и 15 години.

Топ лимузини от края на ХХ век

Флагмани като AUDI S8, Mercedes S-Klasse и BMW 7er, производство около 2000 година не се търсят у нас. Хората с пари, които карат подобни коли, отдавна са ги сменили за по-нови, а тези, на които са им по джоба не ги искат заради прекалено скъпата поддръжка.

Чистокръвни американци

Автомобили от сорта на Ford Crown Victoria и други такива се ползват, практически с нулево търсене у нас. Освен това повечето американски коли в България, които са на възраст над 10 години са в изключително лошо техническо състояние заради липсата на оригинални резервни части.

Китайски автомобили

Известно е, че качеството на китайските автомобили е много ниско и макар в последно време тази тенденция да се променя постепенно, българинът е особено предубеден към коли, произведени в Поднебесната държава. Подобен е и случаят със сглобяваните край Ловеч "китайци", които са изключително трудно продаваеми на пазара за коли "втора ръка".

Въвеждане на коментар към статията
Име (като гост):


Напишете кода от картинката КИРИЛИЦА
(само главни букви)
Визуална кептча
Коментар с регистрация »
Коментар:
Много екстри за регистрирани потребители
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Веселин Вучков
Вътрешният министър пресмята колко е струвало издирването на бившия шеф на ДАНС
Абсурд е да се твърди, че издирването на Петко Сертов е струвало 500 000 лева."

Още бисери