За да направят автомобила си по-динамичен, конструкторите на суперспортни коли съсредоточават усилия предимно в две области - постигане на максимална мощност и минимално тегло. При Mosler MT900 GTR-XX всяка една от конските сили задвижва 1.58 килограма автомобил. “Ракетата” тежи с около 400 килограма по-малко от добре оборудван Volkswagen Golf GTI, но разполага с три пъти по-голяма мощност.
Традиционно спортните модели на американския производител с пътна регистрация се различават съвсем леко от пистовите си еквиваленти. GTR-XX не прави изключение от това правило. Задвижващият му агрегат принадлежи на Corvette Z06 - осемцилиндров с общ работен обем седем литра.
В болида на Mosler моторът развива максимален въртящ момент от 673 нютонметра и мощност от 620 конски сили при 5 100 оборота в минута. При стартиране от място жълтата хала достига 100 км/ч само за три секунди, а 200 км/ч за 8.7. Максималната скорост не се съобщава официално, но може да се предполага, че колесните превозни средства, които могат да се състезават успешно срещу GTR-XX, са съвсем малко.
Дори радиото е по-леко
За предаване на огромната мощност към колелата е отговорна секвенциалната шестстепенна скоростна кутия. Спирачна система с керамични компоненти и 6-бутални апарати се грижи за укротяване на американския куршум.
Много от елементите в Mosler MT900 GTR-XX са конструирани с идеята за минимално тегло. Ауспухната система например е изработена изцяло от титан. Дори аудиосистемата е максимално олекотена. Заедно с въглеродните говорители теглото й не надхвърля 4.5 килограма. Според нивото си на оборудване GTR-XX е с до 150 килограма по-лек от своя предшественик.
Освен зашеметяващата динамика Mosler гарантира с автомобилите си и високо ниво на пасивна безопасност. На краштестовете на US NCAP въглеродния монокок се представя отлично. При преобръщане и страничен удар Mosler GTR-XX дори е постигнал най-добрите оценки, давани за пътен автомобил в САЩ досега.
Винаги може още
Без ДДС колата-мечта струва 188 000 евро. Крайната цена варира според нивото на оборудване. През 2009 г. производителят ще предложи още по-мощна модификация, лимитирана само до 10 екземпляра и оборудвана с битурбо-двигател. Всички автомобили ще бъдат произведени след изричен интерес от страна на потенциален клиент и предадени само след преминато обучение по пилотиране на болида.
Американската фирма е основана от финансовия инвеститор Уорън Моузлър. Доктор хонорис кауза от Университета на Кембридж смята в близко бъдеще да участва със своя автомобил в “24-те часа на Льо Ман”. Отбори, състезаващи се с болиди Mosler вече са печелили “24-те часа на Дейтона”, “1000-те километра на Спа”, както и британския и испанския шампионати за GT автомобили.
Петър Иванов
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА