Норвежци организираха състезание по дърпане на въже между Tesla Model X и Toyota Land Cruiser Prado. В схватката участват електрически кросоувър от модификацията P90D с мощност 762 к.с. и въртящ момент 967 Нм. Японският всъдеход има дизелов двигател със 173 к.с. и 410 Нм. Двата автомобила тежат съответно 2 468 и 2 850 кг.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 много смислен тест
все едно да пробват камион-влекач с.у бугати ваерон или кьон !
дали ще го дръпнат ?
Коментиран от #5
11:36 15.12.2017
2 Марио
Коментиран от #7, #17
11:37 15.12.2017
3 OPEL OPC
Коментиран от #4
11:40 15.12.2017
4 Марио
До коментар #3 от "OPEL OPC":
Ето.Първият коментар от тъпанар не закъсня.11:41 15.12.2017
5 Електрика
До коментар #1 от "много смислен тест":
Не можах да ти схвана коментара. Кой смяташ че ще победи между камиона и Bugatti? Този който има повече конски сили?11:47 15.12.2017
6 Пазарен Либерализатор
12:07 15.12.2017
7 kick
До коментар #2 от "Марио":
Смешко, кажи сега и че такава тесла имаш или си карал!?Коментиран от #28
12:10 15.12.2017
8 Любопитен
Мда, чудно съревнование.
Въпроса ми е при тия температури, Теслата имала ли е остатъчен заряд в батерията, да се прибере, или Тойотата я е дърпала?
12:10 15.12.2017
9 дърпаница
12:15 15.12.2017
10 Бичето
Понеже от доста време го гледам тоя "Норвежец"
ето и едно клипче с офроуд...малко тъга има в теслата
Коментиран от #41
12:28 15.12.2017
11 Милен
12:31 15.12.2017
12 гост
12:35 15.12.2017
13 Driving pleasure
Интересно е да кажат тия минусови температури обаче с колко са свалили пробега на Т'слата - прави ли поне 300 км в тва време :D
Поредните малоумщини на сектантите на свети Мъск
12:36 15.12.2017
14 Никой
Коментиран от #16
12:38 15.12.2017
15 Dido
12:43 15.12.2017
16 Dido
До коментар #14 от "Никой":
Това,че не се радваме на "реклами" за зомбита го оприличаваш на рев ли?!?! Не Теслата и на пътя не е по добра! При атмосферни условия които са от клипа били натоварил семейството си и да тръгнеш на дълъг път със теслата?!?Защото аз със Тойота бих тръгнал?Колко часа ще издържат децата ти ако на вън е - 20 градуса и вече си минал 200км с теслата и закъсаш в преспи между Варна и Шумен, да речем?! И чакаш 5 часа да дойдат да ви изкарат!Живота не е само клипове да гледаш и да си кефиш на коли които си виждал само в YouTube!!!12:52 15.12.2017
17 дагое
До коментар #2 от "Марио":
Хахах, а Тесла кога си карал, бе пръд*льо?Коментиран от #26, #29
12:56 15.12.2017
18 гамена
13:07 15.12.2017
19 Driving pleasure
Или колко време му трябва на салона да се стопли до нормална комфортна температура след като е стояла колата цяла вечер на студа...
Дайте - покажете как тесляка бие кола с ДВГ в тия дисциплини! После дружно ще викаме ура на Иончо ;)
А може да кажете и колко струва тая Тесла колко Тойоти ще си купя за цената на 1 тесляк?
13:14 15.12.2017
20 33333
13:39 15.12.2017
21 Батката
Влачи ли го "големия джип" - влачи го кат трактор из нива. Край на мача!
14:07 15.12.2017
22 Нафарфорий
14:20 15.12.2017
23 Бате Цецо
Коментиран от #25, #33
14:33 15.12.2017
24 Антон
Никой не пуска тесла на писта за време, само на ускорение на 400 м, а пък ужким спортна кола. Никой не сравнява седана на тесла с други седани - нито има същия комфорт като на луксозен автомобил, нито пък пробега на семеен седан. Въобще някакво недоразумение, което освен едно ускорение поради спецификата на задвижване,друго няма. Е що за кола е това на която единственото качество е времето за ускорение.
Когато електричките станат масови и когато бмв, порше, мерц, ауди,лексус и всички останали пуснат такива модели вервайте ми че тесла отива в небитието. Вижте интериорие на цитираните от мен коли и вижте пластмасовата тесла и ще ви стане ясно за нивото й.
Коментиран от #27
14:47 15.12.2017
25 гост
До коментар #23 от "Бате Цецо":
Да , ама не дето се вика ! Ако ще да им размениш гумите все тая ! Тесла има два пъти по-нисък център на тежестта , разположен точно между двата моста и сто пъти по-добро предаване на въртящия момент заради електромоторите и управлението им ! Ако ще и още един тон да и сложиш на Тойотата , пак ще я влачи като пиле домат , тва е положението !Коментиран от #34
14:49 15.12.2017
26 Знаещ
До коментар #17 от "дагое":
А ти? Ахахахахаха.14:49 15.12.2017
27 Гад
До коментар #24 от "Антон":
Аха, пълно безумие. Ludicrous mode launch - хаха.14:58 15.12.2017
28 Марио
До коментар #7 от "kick":
Такава тесла нямам но съм се возил в другия модел на един приятел в Америка.И не не ми харесва.Имат дефекти по ел.легулирането на седалките и не маже да тегли както е станало на клипа.15:00 15.12.2017
29 Марио
До коментар #17 от "дагое":
А ти ланд крузер кога си карал ме пу.ьоА кажи какъв гнилоч караш та коментираш.
15:01 15.12.2017
30 Чича ви
15:10 15.12.2017
31 cvbc
Коментиран от #35
16:42 15.12.2017
32 смешно
Коментиран от #42, #46
16:43 15.12.2017
33 Пародия
До коментар #23 от "Бате Цецо":
Смешен клип за да докаже НИЩО.1.Теслата е 400кг.по тежка.
2.Гумите са със шипове.
3.Круизера е със слаб мотор.
Какво искате да се случи?
Поне гумите да бяха сложили еднакви, това е пародиина реклама, колко смешни стават КОМПЛЕКСАРИТЕ като си смучат от пръстите някакви клипчета за да си борят комплексите.
16:46 15.12.2017
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Шипове
До коментар #31 от "cvbc":
Теслата е със шипове а Тойотата не това говори ли ти нещо?Само погледни настилката каква е и защо е избрана да буде лед със макс. 1см сняг това как ти се струва като добавоиш и шиповете??
Затова нека теста да се направи от професионалисти тогава пак да говорим.
17:02 15.12.2017
36 Патриот
Защо не видим веднъж Тесла на писта със завои и т.н. Нека извърти 20-30 обиколни на Нюрнбургринг да видим колко струва.
Дали катерят тротоари спортните и автомобил като Голф 2 или някой дърт пасат, дали притежава такава автономност. Щото това си е изцяло един градски автомобил с неговият пробег.
Варна-Бургас и на зарядка. Не дай Боже да попаднеш някъде на тапа извън града в студено или горещо време - парното или климатика драстичто ще и свалят пробега.
Изобщо въздух под налягане. Вече почват да ми писва да чета, ца тези недоразумения ТЕСЛА.
Не не съм карал тесла, ама заради такива тъпи и евтини реклами ми се драйфа вече.
Коментиран от #37, #38
17:28 15.12.2017
37 Двойкаджия
До коментар #36 от "Патриот":
Нищо не си разбрал седни си 2!!!!За домашно да си преведеш какво означава studdless tires!!!!
17:44 15.12.2017
38 Ciganin
До коментар #36 от "Патриот":
Абе STUDS не беше ли шопове??Ах нали съм си циганче някой да ми каже какво ли значи това LESS в studdless tires на тойотата????
17:49 15.12.2017
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Кавал
19:03 15.12.2017
41 Антиелектрика
До коментар #10 от "Бичето":
Много показателен клип, как Тесла не става за нищо! В клипа на 3:50 минута, на 6:50 минута, на 9-тата минута, на 10-тата минута и на 20:46 минута се вижда какво недоразумение е тази Тесла и как не може да премине елементарни препятствия. Едно голямо НИЩО за 300 000 лева!Що се касае до дърпането между Тесла и Тойотата, елементарната физика казва кой ще е победител - по-тежкия и по-мощния!
19:03 15.12.2017
42 Марио
До коментар #32 от "смешно":
Защото Тойотата е в пъти по-качектвена от теклата.20:35 15.12.2017
43 Shmeker
Коментиран от #48
20:49 15.12.2017
44 Един
Не забравяйте че печалбите и маркетинга определят кое ще е на пазара а не кое е по добро!
Луд на шарено се радва!
23:41 15.12.2017
45 Алфа Ромео
23:45 15.12.2017
46 Е как така
До коментар #32 от "смешно":
Нали стар 10 годишен леш премиум е по-добре от нова дачия например.Коментиран от #50
02:00 16.12.2017
47 село
Коментиран от #49
07:56 16.12.2017
48 Електрика
До коментар #43 от "Shmeker":
Не исках да се включвам в дискусията, защото засега почти никой не засегна гледната ми точка с изключение на тебе и последния коментар.Както казах още в началото, мощността тук не играе никаква роля. На ледът е важно сцеплението и въртящият момент.
Въртящият момент обикновено се мери на изхода на двигателя. При електрическите автомобили без скоростна кутия, този въртящ момент се измерва след редуктора който е в града в двигателя и се предава директно на колелата. Този въртящ момент е достъпен още от нула оборота и може да бъде статичен въртящ момент, точно както упражнявате въртящ момент върху клеясал болт.
При двигателите с вътрешно горене въртящият момент също се измерва на изхода на двигателя, но той се променя при всяка предавка да в зависимост от предавателното число. Високопроходимите автомобили, освен нормалните скорости, имат още една смяна на предавателното число, така наречените бавни скорости. После следват предавателни числа на раздатка и диференциали. В крайна сметка предавателното число на най-обикновен УАЗ , достига до 40:1
Ако на Land Cruiser предавателното число е такова, то Тесла ще има малко под 1000Нм, а Land Cruiser над 16 000Нм.
На сухо надали Tesla има дори минимален шанс. Най-вероятно собственика на Land Cruiser на това е разчитал за да се обзаложи. Да не мислите, че иска да се излага по цял свят умишлено за да прави безплатна реклама на Tesla?
На леда обаче, сцеплението е важна част от уравнението. Случ
Коментиран от #51, #52
09:20 16.12.2017
49 Електрика
До коментар #47 от "село":
На ледът, сцеплението е важна част от уравнението. Никой не обърна внимание, че гумите на Land Cruiser са доста по-широки от тези на Модел Х. Дори при една и съща марка гуми и еднакви условия, по-тесните гуми имат по-добро сцепление с леда.По-високо тегло и по тесни гуми от едната страна , а по широки гуми и по ниско тегло, но пък с 16 пъти по-добър въртящ момент от другата.
09:31 16.12.2017
50 Антиелектрика
До коментар #46 от "Е как така":
Леш може да бъде само Дачия - нито е мощен, нито е безопасен, нито е комфортен, нито е кой знае колко проходим, но пък е почти 40 бона.Само, че не знам какво общо имаше статията с избиването на дачийски комплекси? Или като нямате работа в СОТ, си запълвате времето с писане в 2 часа през нощта?
Коментиран от #63
09:36 16.12.2017
51 Антиелектрика
До коментар #48 от "Електрика":
Точно така, напълно си прав. Прост Tesla X е Tesla S с по-висок клиренс и не е никакъв офроудър. Сигурен съм, че Tesla S ще издърпа по същия начин Тойотата.09:44 16.12.2017
52 Физика
До коментар #48 от "Електрика":
Клипът е направен от собственикът на Теслата и е манипулиран защото:1.Слага на Теслата хубави гуми със шипове и избира терен лед с минимален сняг най-доброто за гуми със шипове.
2.Избира претендент който изглежда внушително но всъщнодт е 400 кг. По-лек и е със слабият мотор.
3.Брой той което означава че реакцята му ще бъде по-добра.
4.Тойотата не се дава от вътре да се види автомат ли е, на коя скорост тръгва, блокирал ли е диференциала.
Като извод следващият път може да пробва с трактор който е много по-маломощен и по висок център на тежеста и ще разберете къде е заровен ключа за палатката.
Коментиран от #56, #68
10:54 16.12.2017
53 Електрика
2. Избира претендент, който както изчислих по-рано има около 15 пъти по-голям въртящ момент на гумите. Отново натъртвам че мощността в случая повече пречи отколкото помага.
3. Вероятно предубежденията ти играят лоша шега, защото търсиш конспирация дори където няма. Брои операторът. Можеш да чуеш гласът на Бьорн в далечината когато излиза от теслата.
4. Пак те питам дали смяташ, че собственикът на Тойотата доброволно ще се излага в медиите по цял свят, ако предварително е убеден в резултата?
Според мен, както повечето хора, той също си е мислил, че джип с 4х4 и бавни скорости е много по-сигурен в сняг и лед, отколкото мощен автомобил с една скорост. Замислете се откъде идват вицовете за bmw тата през зимата?
Изводът ти за трактора е много погрешен. Центърът на тежестта в случая няма никакво, ама никакво значение. Центърът на тежестта придава много голяма стабилност при взимане на завой в сухо време, което няма нищо общо с конкретния случай.
Ако тракторът е по-лек от теслата оборудван със стандартни тракторни гуми, ти гарантирам, че резултатът ще е същия като в клипа.
От друга страна, ако е верижен, дори да е два пъти по-лек,
12:36 16.12.2017
54 Електрика
Както казах даже не са сцеплението и въртящият момент. По-точно плавното подаване на въртящият момент
Коментиран от #55, #57
12:37 16.12.2017
55 гост
До коментар #54 от "Електрика":
Не си прав за центъра на тежестта . При Тесла той дава абсолютно еднакво натоварване на четирите колела , което дава и по-добро сцепление , докато при Тойотата в случая тежестта е главно на предните , оттам задните веднага почват да боксуват , тоест 50% от сцеплението е загубено още при старта !Коментиран от #58
13:51 16.12.2017
56 Бенц
До коментар #52 от "Физика":
Да бе,ще тръгва на 5та или на задна...😂😂😂😂15:19 16.12.2017
57 Бенц
До коментар #54 от "Електрика":
Да не би теслата да е верижна, егати сравнението....15:25 16.12.2017
58 Електрика
До коментар #55 от "гост":
Говорим за височината на центъра на тежестта, а не за съотношението на теглото върху осите.Въпреки това, когато става въпрос за лед, по-високо натоварената ос, ще има по-добро сцепление и ще дърпа по-добре.
Все още не може да проумеете, че електродвигателя в случая дава основното предимство. Изгледайте този клип. ДВГ няма шансове, когато и да тръгне :
https://youtu.be/HGL6yK7CIAU
При ДВГ, въртящият момент идва в комплект с обороти. Когато ти трябва по-голям въртящ момент, натискаш газта повече. Това увеличава мощността, която в зависимост от натоварването на гумите, намалява скоростта но увеличава въртящият момент.
При електродвигателят, натискането на педала на газта, означава определени обороти. Ако натоварването се увеличи, оборотите не се променят, а просто се увеличава токът и съответно мощността.
При движението по хлъзгава повърхност е много важно да не се повишават оборотите на гумите, а по възможност да съответстват на скоростта на движение. Това се постига по естествен път за всеки електромобил и много трудно за ДВГ.
Коментиран от #62, #66
19:27 16.12.2017
59 Да да
19:57 16.12.2017
60 Да да
Коментиран от #61
19:57 16.12.2017
61 Антиелектрика
До коментар #60 от "Да да":
Ето точно този подход на налагане на електричките, ужасно много ме дразни!Видяла жабата, че подковават коня и тя вдигнала крак, та и ти така - видял "цели" 15 Тесли в Холандия и веднага зацъкал с език, все едно кой знае какво е видял!
Да фен съм на ДВГ, някакъв проблем ли има в това, че ще ми налагаш електричка? Сигурен съм, че караш нафтова печка, но иначе много знаеш!
20:30 16.12.2017
62 гост
До коментар #58 от "Електрика":
Да , говорим и за височината и за разпределението по осите . Събери батерията в кубче и я сложи на мястото на ДВГ-то в предния кош и сцеплението веднага ще се влоши и то много , даже и с електродвигателите! По същия начин ако можеше ДВГ-то да се сплеска и да се сложи в средата на дъното на Тойотата , сцеплението ще се подобри значително , не казвам , че ще бие Теслата , но ще е много по-добре от стандартното .21:39 16.12.2017
63 Д фен
До коментар #50 от "Антиелектрика":
Пишеш глупости виж другата тема там съм ти написал истината за форкууууууууиКоментиран от #64
21:47 16.12.2017
64 Антиелектрика
До коментар #63 от "Д фен":
Сотаджийче, какво да гледам като не вдяваш елементарни неща?Х3, GLK, Q5, Forester и RAV4 на 10 години са по-мощни, по-защитени и по-комфортни от нелепата ти Дачия за почти 40 бона.
Продължавай да празнодумстваш докато обикаляш обектите със служебния Дъстър, но поне не се излагай да пишеш колко е велика, защото е жалко!
Коментиран от #69
22:00 16.12.2017
65 Марто
22:58 16.12.2017
66 Физика
До коментар #58 от "Електрика":
Ужас чета и се смея на глас и това ми било инженер пълно непознаване на физичните закони.За да дърпаш някого ти трябват две неща:
1.Въртящ момемент обечееее ти така и не се научи че всичко се брои на колелата а не на двигателят, затова и тракторите и джиповете(истинските) имат бавни предавки които умножават момента на двигателят и на колелата се получава чудовищен момент, така че когато ти трябва момент включваш бавна предавка(Въртящият момент зависи от оборотите разбира се но много по важна е скоростната кутия и как е изчислена).
2.Сцепление и тук на първо място са гумите не случайно трикът който използва този норвежки Електрика/гост е шипове+лед всички знаем че на лед сцеплението е 0 и единственото спасение са шиповете. Друго важно е теглото което увеличава сцеплението и теслата е около 600кг отгоре.Естествено накрая и как е разположено между осите(не на височина) но джиповете също имат добро разпределение на теглото за круисера май беше 48/52. Като Теслата дръпне Боинг 747 ела пак да си говорим.
И накрая заради такива като вас дори и аз започвам да намразвам тесла въпреки че харесвам ел. колите. Говорите ми как Sката била по бърза от порше или ферари как Х щял да се дърпа с трактор абе вие нормални ли сте няма ли друго за какво да се захванете че е екологична, евтина за подръжка и т.н ами говорите пълни глупости и се излагате и двамата.
Коментиран от #67
23:45 16.12.2017
67 Електрика
До коментар #66 от "Физика":
1. Ти май не можеш да четеш! Къде съм писал обратното? Няколко пъти писах, че Тойотата има поне 15 пъти по-голям въртящ момент на колелата!2. Ти така си мислиш. Попитай 10 човека дали джип със зимни гуми, 4х4 и бавни скорости или автомобил , дори с 4 задвижващи колела и гуми с шипове е по проходим на леко заледен и заснежен път. Ще останеш изненадан от резултатите. Повечето хора смятат, че бавните скорости са по-важни от гумите. Точно като норвежецът с Тойотата:
"Според малкото налична информация всичко започва, когато собствениците на двата автомобила влизат спор за това дали гумите с шипове са по-добри или по-лоши за конкретните условия. От там закачката преминава на друго ниво, за да се стигне до дуела."
http://auto.offnews.bg/news/Shou_3/Tesla-Model-X-i-Toyota-Land-Cruiser-ot-dvete-strani-na-vazheto-koj-p_29977.html
08:42 17.12.2017
68 ААА
До коментар #52 от "Физика":
И да те добавя , електронното регулиране на системите на предаването,на съвременен джип, като цяло закъсняват. Ако на мястото на Тойотата , беше едно Г- клас с ръчен блокаж на трите диференциала , и ВСИЧКОТО ГУМА тръгва от раз , с един и същ момент , щеше да е съвсем друго.09:04 17.12.2017
69 Д фен
До коментар #64 от "Антиелектрика":
Пробвай пак имам 4 ти логан не дъстър и много добре знам че са много здрави от към ходова част и на претенциозни мотори евтини части и много елементарни за ремонт.Вече имат почти всички екстри и си заслужава всяка стотинка за разлика от старите лешове от всички марки N употреба.Коментиран от #70
10:14 17.12.2017
70 Антиелектрика
До коментар #69 от "Д фен":
И този твой пост, какво отношение има към темата?Тук се дърпат Tesla X и Land Cruiser, а ти ни занимаваш с някакви Дачии Логан?!
Карай си я със здраве и стига си писал за лешове, защото не ти даваш парите на хората за автомобили!
Ако имаш нещо конкретно да кажеш по темата - казвай, иначе изглеждаш леко смешно с Дачията си в тази тема!
Коментиран от #71
11:03 17.12.2017
71 Небе
До коментар #70 от "Антиелектрика":
Щото гледам ще си много отворен всички теми за тесла за двг за дачия като цяло затова много си изучен няма нещо дето да не знаеш ти сигурно си гледен констуктор на всички видове марки с изключение на дачия защото там знаем че е Българин но беше с друго име неелектрическо.Коментиран от #72
13:45 17.12.2017
72 Антиелектрика
До коментар #71 от "Небе":
Не те знам какво гледаш, но ме бъркаш с някой друг. Това, че има още няколко потребителя пишещи със стария ми ник "Гост", явно ти е убегнало, както междувпрочем ти е убегнало да се научиш да пишеш!Това запетая, това точка, това ново изречение са все непознати за теб неща, защото явно си ГЛЕДЕН - каквото и да значи това!
Та хайде стига сменя никовете и спри да се излагаш и спамиш!
Ако искаш покажи някой клип как Логан и Дъстър издърпват Тесла или Тойота, защото ми писна да се занимавам с глупости извън темата!
14:24 17.12.2017
73 Д фен
16:19 17.12.2017
74 Физика
Не може когато не ти достига момент да натискаш педалът на газта защото и без това двигателят се мъчи, най-много да го задавиш или да го измъчиш още повече. В такъв момент се сваля предавката което автоматично увеличава оборотите на двигателят, което пък увеличава момента и мощноста което ти позволява да ускориш по-бързо.
И накрая всяко състезание си има правила и феърплей. Не може да вземеш шаси и гуми от Ф-Е и да се състезаваш със сериини автомобили както НЕОто, както също не може и на лед да си сложиш шипове и да се състезаваш срещу галоши. Когато ми покажеш клип от професионалисти където Теслата се дърпа тогава пак ще говорим.
Коментиран от #75, #76
08:10 18.12.2017
75 Физика
До коментар #74 от "Физика":
Сори, коментар 58 пред пред последен АБЗАЦ.08:11 18.12.2017
76 Електрика
До коментар #74 от "Физика":
На коя скорост според тебе тръгва Тойотата, за да може да свали предавката, когато въжето се изпъне и и потрябва по-голям въртящ момент? С какви обороти смяташ че потегля на леда?Ако на някой му се губи логиката, това в случая не съм аз!
Следващия път, като качваш баир, се опитай да поддържаш постоянна скорост. Ще изпиташ написаното от мен на практика. В началото на баира ще подадеш повече газ, отколкото за да се движиш по равно, защото ти трябва по-голям ВЪРТЯЩ МОМЕНТ при същите обороти на двигателя. АКО към средата на баира въпреки че подаваш все повече газ, оборотите започват да падат, тогава вече е време за сваляне на предавка.
С други думи при ДВГ, чрез педала на газта не регулираш нито обороти нито въртящ момент, а само мощността на двигателя.
От друга страна, при електричките двигатели, определено положение на педала, съответства на точно определени обороти, а мощността зависи от въртящия момент върху гумите, защото са зацепени перманентно с двигателя с фиксирано предавателно число. Мощността при едни и същи обороти на гумите и двигателя, може да е максималната мощност , може да е нула, а може да е дори отрицателна мощност.
За потегляне и движение по лед са необходими ПОСТОЯННИ обороти и променлива мощност спрямо сцеплението. Коя концепция на управление според тебе има предимство ? ДВГ? Не мисля!
Коментиран от #77
10:42 18.12.2017
77 Физика
До коментар #76 от "Електрика":
Поставяне на висока предавка и опитване да ускориш, не е добра идея понеже имаш малък момент на колелата което означава че ще измъчиш двигателят да свърши повече работа която не може и ще стане беля. Какво прави този в Тойотата е загадка за нас, дали включва бавни предавки, блокира диференциала, изключва ЕСПто, дори и каква му е трансмисията.Всеки професионален клип има камера и в колите.За потегляне на каквато и да е настилка ти трябва момент и сцепление, и отново не разбираш за какво ти се говори а си говориш твоите глупости.
Не можеш да сравняваш просто ДВГ с Ел. двигател това е някаква твоя безмислица!!!!
Сравняват се две системи, и за твое учудване колкото сложен е един двигател толкова сложна е и трансмисията му при офроуд машините, вземи прочети малко и тогава пак се изказвай!!!!
Пак ти казвам не ми приказвай общи приказки а ми покажи на практика, нета е необятен дай ми клип от професионалисти където Теслата дърпа Боинг, Еърбъс или дори танк(не ми показвай каравана лека е).
Коментиран от #78
17:01 18.12.2017
78 Електрика
До коментар #77 от "Физика":
Пич ти какъв смъртник караш? Дори и по магистралата не ми се налага да намалям скоростта по баирите, а да не говорим да превключвам на по-ниска предавка. Двигателят може още, но ограниченията на скоростта е проблем.При лош терен, единствената причина поради която ми се е налагало да включвам 4 по 4 или бавни е било заради боксуване.
И отново ми даваш неадекватни примери. Колко пъти да ти повторя че Тойотата има 15 пъти по-голям въртящ момент и може да дръпне танк, за разлика от теслата която има една-единствена скорост?
Колко пъти да ти повторя че теслата дърпа Тойотата само защото има по-добро сцепление, а Тойотата Няма сцепление заради лош избор на гуми .
Колко пъти да ти повторя, че дори с едни и същи гуми и едно и също тегло, електромобила винаги ще има предимство при класическата дисциплина дърпане на въже на хлъзгав терен?
Коментиран от #79
17:37 18.12.2017
79 Физика
До коментар #78 от "Електрика":
Публикувано във факти.бг: Дори и по магистралата не ми се налага да намалям скоростта по баирите, а да не говорим да превключвам на по-ниска предавка.. Това показва че нищо не разбираш от коли(Със 140+ на магистрала ще намалява предавка,смях), благодаря ти че те има обаче да ни развеселяваш, продължавай със следващият виц.
И накрая в отговор на последното ти изречение все още си чакам клипчето Тесла в професионално състезание по PULLING?????
18:10 18.12.2017
80 Електрика
"Следващия път, като качваш баир, се опитай да поддържаш постоянна скорост. Ще изпиташ написаното от мен на практика. В началото на баира ще подадеш повече газ, отколкото за да се движиш по равно, защото ти трябва по-голям ВЪРТЯЩ МОМЕНТ при същите обороти на двигателя. АКО към средата на баира въпреки че подаваш все повече газ, оборотите започват да падат, тогава вече е време за сваляне на предавка"
Ти:
"Поставяне на висока предавка и опитване да ускориш, не е добра идея понеже имаш малък момент на колелата което означава че ще измъчиш двигателят да свърши повече работа която не може и ще стане беля."
И малко по-рано:
"
Не може когато не ти достига момент да натискаш педалът на газта защото и без това двигателят се мъчи, най-много да го задавиш или да го измъчиш още повече. В такъв момент се сваля предавката което автоматично увеличава оборотите на двигателят, което пък увеличава момента и мощноста което ти позволява да ускориш по-бързо."
И последно, на тоя баир ще включваш или няма да включваш по-ниска предавка? Разбери се със себе си.
Моята теза винаги е била, че като дойде баира и ми потрябва въртящ момент, за да запазя скоростта си трябва да подам газ. Ти ми обясняваше, как на всеки баир, трябва да включваш по-ниска предавка за да не се мъчи двигателят, че даже и беля ще стане, ако не свалиш предавка.
Коментиран от #82
18:52 18.12.2017
81 Електрика
И за хиляден път ще ти повторя, че джиповете с бавни скорости имат Поне 15 пъти по висок въртящ момент и могат да издърпат 15 пъти по-голяма тежест от Тесла.
Никога никога никога никога никога никога никога никога никога никога никога, не съм твърдял че Тесла става за дърпане на самолети танкове и каквото и да е. Какъв клип искаш още?
Мога да твърдя единствено, че електрическият автомобил ще ускори много по-бързо при еднакъв товар в сравнение с ДВГ. Това обаче е нещо съвсем различно, защото ДВГ губи въртящият си момент когато превключа на по-високи предавки. Хайде покажи ми, как ускорява на този същия баир джип със два тона ремарке? Дали въобще ще може да ускори или ще трябва да сваля предавки?
19:06 18.12.2017
82 Физика
До коментар #80 от "Електрика":
Публикувано във факти.бг: Моята теза винаги е била, че като дойде баира и ми потрябва въртящ момент, за да запазя скоростта си трябва да подам газ.Казах ти че не разбираш от автомобили, затова никога никога никога никога никога никога никога никога не си купувай кола с ръчка защото ще си скапеш колата!!!!
Един път изтървал оборотите, късно е вече либе за китка връщаш предавката и си пишеш домашното наново иначе скапваш двигателят.
Какви баири и завои те гонят на магистрала само ти си знаеш каква каша ти е в главата ама другият път се пробвай планинско за да разбереш че ръчката не е за тебе, остави автомата да си свърши работа и не му се пречкай с типтроника.
20:15 18.12.2017
83 Електрика
Ти май от ваше село не си излизал? Ако не си ходил в чужбина, поне по магистрала Тракия не си ли пътувал? Боже опази от такива съветници като тебе в Интернет! Нямало баири и завои по магистралите!
Моите коли са ВИНАГИ с ръчни скорости! Като ти гледам акъла, въобще не отваряй приказка за взимане на завои в комбинация с баир!
21:57 18.12.2017
84 Електрика
Имам чувството, че разговарям с невменяем!
Караш си по равното с 140км/ч. Идва наклон, от ония дето уж ги няма по магистралата. Ако просто си продължиш без да променяш натиска върху педала за газта, с изкачването на баира скоростта и оборотите ще падат, защото мощността която ти е стигала за движение със 140 по равното, вече не е достатъчна.
Ако желаеш да продължиш да се движиш със 140 километра в час, трябва да натиснеш педала на газта, когато скоростта стане 138 км в час. Ако автомобилът си има достатъчно запас от мощност, не само че няма да го натовариш с поддържането на тази скорост, а а дори може да ускори и до 200 при подаване на газ.
Ако дори 140км/ч са ти на предела на силите на мощността на двигателя по равно, колкото и да натискаш педала на газта, дори да опре в пода, скоростта ти ще започне да пада. В зависимост от автомобила, при падане под определени обороти на двигателя, ще трябва да включиш скорост надолу, за да му стигне въртящият момент да изкачи баира. Ако автомобила е много натоварен или маломощен, може да се наложи още едно или повече превключвания на скорост надолу.
Ако имаш нещо дотук с което не си съгласен, значи никога не си карал автомобил на живо.
Какво имаш да им изтърваш на оборотите? Автомобилът ти или има мощност да поддържа 140 км/ч или няма. Ако скоростта не се променя, обо
Коментиран от #85
22:15 18.12.2017
85 Физика
До коментар #84 от "Електрика":
Давай продължавай за да се посмеем хубаво, вече няма да говоря по темата а само ще те гъбаркам защото другото е безсмислено.Та на Тракия байри и завои да ти се завие свят а в балкана не си и стъпвал там нали мечки ходят .И значи при 140 км/час и 4000 оборота+ не ти стига въртящият момента тя твоята кола като албански реотан бе брат колко оборота искаш че на колата ти да и дойде силата, смешко???
Казваш какво има да изтърваш оборотите еми незнам пробвай с твоята супер фурия планинско един път да караш на 6та да видиш за какво служат оборотите не само по нагърчената като змия и надигнатата като хавайска вълна магистрала тракия.
И понеже от автомобили не разбираш поне дано от към жени положението да е по-добре.
22:57 18.12.2017
86 Електрика
И пак любимата ми фраза - функционална неграмотност. Дори не можеш да разбереш по каква тема е дискусията която водим!
Къде е магистрала за която говорим, къде са планински пътища, къде е офроуд! Ти Май верно не правиш разлика между трите?
Как реши че всички автомобили имат шеста предавка?
Че всички са над 4000 оборота при скорост от 140 км в час?
Как точно реши че ще поддържаш постоянна скорост от 140 км/ч в планински терен със завои? През цялото време ти говоря за поддържане на постоянна скорост плюс-минус един-два километра?
Ако въобще някога си карал по какъвто и да е баир, щеше да знаеш, че дори когато няма завои, на голяма част от автомобилите им е трудно да поддържат дори 90 км/ч на стръмното, да не говорим за 140! Това обаче е практически опит, за който трябва да си покажеш носа навън! Дори в приключението за тебе - возене в автобуса!
Имал най-висок въртящ момент на колелата на 6-та при изкачване на стръмен хълм с 140км/ч ! Смях! Ще разбереш колко си далеч от истината дори и в автобуса на последната седалка!
Откъде реши, че всички имат комплекси като тебе и непременно кола и жена вървят в комплект? Щом смяташ, че жената се интересува повече от колата ти, е ясно колко разбираш и от жени!
09:56 19.12.2017