Last news in Fakti

16 Февруари, 2010 12:06 76 868 49

Автомобилът на старо: BMW 5er

  • bmw-
  • bmw 5er,

Периодът от 2001 до 2003 г. бе свързан с доста нервно очакване за феновете на BMW. Външността на новата тогава 7-а серия Е65 хвърли меко казано в недоумение много от тях и опасенията, че същата дизайнерска съдба ще сполети "петицата", съвсем не бяха безпочвени. В Мюнхен бе настъпила ерата на смелия експериментатор Крис Бенгъл, който сякаш нямаше никакво намерение да се съобразява с традициите и предпочитанията на феновете. Когато Е60 най-сетне бе показан официално, страховете като че ли се сбъднаха. Дизайнът на колата бе толкова различен и странен, че почитателите на марката просто не знаеха как да го възприемат, а немалко директно започнаха да критикуват за отказа от визуална агресия, каквато автомобилите на BMW са притежавали винаги.

За разлика от "седмицата" обаче новият 5er някак успя промени вкусовете. Само няколко години по-късно баварецът започна да изглежда съвсем на място, за което, уви, Крис Бенгъл няма заслуга. Противно на широкоразпространеното схващане, външността на Е60 не е негово дело. Стилист на екстериора е италианецът Давиде Арканджели, бивш кадър на Pininfarina, който за съжаление умира от левкемия месеци преди моделът да стигне до конвейера. Именно на него "петицата" дължи характерната си физиономия и пропорции, които - макар и след време - започнаха да се харесват дори на най-отявлените противници на новия дизайнерски език на BMW.

Е60 наследи от предшественика си Е39 (1995-2003) доста висока летва за прескачане. Пета серия винаги е била еталон за спортен седан, а в условията на все по-изострена конкуренция между германските грандове новакът трябваше да покаже най-доброто от баварската школа. Седем години по-късно смело може да се твърди, че моделът оправда очакванията. Той бе по-изпипан, по-динамичен и по-вълнуващ от Е39. Освен това въведе нови стандарти в класа с електронната си система i-Drive (опростена версия на монтираната в "седмєцата"), активния круиз-контрол, прожекционния дисплей на предното стъкло, активната кормилна уредба и още куп нововъведения. Е60 бе и по-практичен. В интериора имаше повече място, а качеството на изработката бе оценено по достойнство още в колите от първите серии, което обикновено се случва рядко.

Продажбите на новата "петица" F10 започват съвсем скоро и на вторичния пазар ще се появават все повече употребявани екземпляри от старото поколение. В съчетание със стагнираните цени моментът изглежда подходящ за покупка на запазен Е60. Инвестицията обаче си остава значителна и мераклиите за расов "баварец" трябва да си направят добре сметката преди да пристъпят към покупка. Поддръжката на такава кола не е по джоба на всеки, а съвършени автомобили няма. Е60 също си има кусури, за които е хубаво да се знае.

Провокативният дизайн е едно, а качествата на

каросерията
- съвсем друго. В случая с "петицата" колебания по тях няма. Купето може да се похвали не само с изрядна сглобка, а и с безупречна антикорозионна обработка. Намесата на стилистите обаче се отразява на практичността и липсата на предпазни лайстни на вратите излиза солено при паркиране в прекалена близост до други коли. Видимостта също не е сред най-силните страни на модела. През септември 2004 г. пък Е60 изненадващо получи само три звезди в краш тестовете на EuroNCAP и едва една за безопасност при удар на пешеходец. BMW трябваше да промени конструкцията на кормилната колонка, нишите за краката, облицовката и бравите на вратите, еърбеговете и част от софтуера, но въпреки това моделът така и не се добра до максимума от 5 звезди. При оглед завължително трябва да се провери състоянието на ветроупорното стъкло. То представлява част от архитектурата на купето, което го подлага на сериозно натоварване. Самото стъкло е тънко и се пука лесно. Препатили собственици съветват да се поглежда и дъното на резервоара с течност за чистачките. Той се стеснява в долната си част, където се събира утайка. Място за движение на течността липсва, нечистотиите не се разнасят и помпата постепенно се запушва.

Е60 можеше да се поръча с невъобразимо количество екстри още от самото начало на продажбите. Това обаче съвсем не значи, че добре оборудваните екземпляри на вторичния пазар са в изобилие. Сред внесените от Западна Европа съвсем не са рядкост коли със съвсем базова екипировка, което не бива да се интерпретира непременно като недостатък. Сред познавачите на модела даже битува мнението, че обикновената текстилна тапицерия е по-приятна от велура и кожата. Броят на електронните помощници на борда пък е правопропорционален на възможните повреди. В сравнение със "седмєцата" дефектите са доста по-малко. Съвременната автомобилна електроника обаче си остава слабо звено в по-авангардните модели и "петицата" не прави изключение - щателната проверка на всички системи е абсолютно задължителна.

Ефектът на объркване, който предизвиква модификационната политика на BMW сред познавачите на марката, лесно се превръща в пълна паника сред обикновените купувачи, а небрежното отношение на собственика към поддръжката може да му излезе през носа. Силно непрепоръчителни са и експерименти с качеството на горивото, резултат от които са повредите на дюзите.

Чувствително място при всички дизели са клапите във всмукателните колектори, чиито задвижващи механизми са чупливи. За сметка на това от здравината на самите мотори и издръжливостта им не би могло да се иска повече. Изключително ласкави отзиви за издръжливостта и възможностите на дизеловите си "петици" дават полицейските служби в Германия и Великобритания.

По адрес на механичните

трансмисии
на Е60 могат за се чуят критики извъредно рядко. За сметка на това автоматиците заслужават специално внимание, особено когато са комплектовани с нафтов или голям бензинов мотор. Въртящият момент ги натоварва и повреди не са изключени. При немалко трилитрови дизели с 231 к.с. възниква тъп звук при преминаване от позиция P към R или N, което предвещава скорошен ремонт. Повечето автоматични скоростни кутии са запечатани "до живот" и според предписанията на BMW не се нуждаят от смяна на масло. Много от тях обаче започват да дефектират след 200-250 хил. км, а ремонтът може да струва колкото половината кола. За да се избегнат потенциални проблеми маслото на автоматиците трябва да се сменя на 100 000 км в достатъчно квалифициран сервиз. Добре е също така да се следи за нивото на работната течност в усилителя на волана. Отбелязани са случаи на течове от задното уплътнение рейката, които остават незабелязани.

Както при всяко друго по-ново BMW в български условия,

окачването
на Е60 излиза солено за поддръжка, но не защото не разполага с достатъчен ресурс, а тьй като резервните части са доста скъпи. Заради огромната мощност на двигателите този автомобил не се кара като на траурна процесия и ходовата част страда. Потенциалният собственик трябва да се примири и с преждевременното износване на гумите - отново по същата причина. Във всичко останало баварската "петица" изпълнява предназначението си с лихвите. На пазара просто няма по-"драйвърски" луксозен седан.

СПРАВКА ЗА МОДЕЛА

BMW 5er (E60)

ИСТОРИЯ

Юли 2003 Започват продажбите на новата пета серия на BMW. Гамата на Е60 включва модификациите 520i, 525i, 530i, 545i и 530d.

Септември 2004

Дебютира версията комби с традиционното название Touring. Моторната палитра се обогатява с нови двигатели. Стартират продажбите на топверсията M5 с 10-цилиндров 5.0-литров двигател с мощност 507 к.с.
Март 2005

Започва монтирането на модернизирани шестцилиндрови двигатели за версиите 523i, 525i и 530i. В списъка с опциите е включено двойно предаване xDrive.

Септември 2005 В продажба постъпват новите попълнения в гамата 520d, 540i и 550i.

ЦЕНИ НА РЕЗЕРВНИ ЧАСТИ

Двигател (без оборудване) 8 300 EUR
Скоростна кутия (автоматична) 6 500 EUR
Динамо 530 EUR
Стартер 460 EUR
Водна помпа 260 EUR
Ауспух (без катализатор) 560 EUR
Спирачни дискове (2 бр. предни) 260 EUR
Накладки (предни дискови) 150 EUR
Фар (комплект)

330 EUR

Преден калник 540 EUR

Цените са за оригинални резервни части по справочника Eurotax Schwacke /без ДДС/ за модел BMW 530d /218 к. с./, произведен през 2003 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ravn

    2 14 Отговор
    Хахахахах хареса ми приказкава и особено извода :D Иначе Бавареца изглежда добре ама не е толкова стар модел, че да показва слабости :)
  • 2 ravn

    1 4 Отговор
    приказката*
  • 3 XAXAXA

    1 5 Отговор
    mn qka prikazka
  • 4 m5

    5 7 Отговор
    emi vozi si se na huq togava
  • 5 Pe6o

    4 6 Отговор
    m5 a tei te na huq nii na bavarci kat po bodali ;) ;) ( moe mnenie bih si vzel E klasa na mercedes )
  • 6 А6

    3 11 Отговор
    BMW-то е много добро няма спор, ама предпочитам Ауди А6!
  • 7 BMW fan

    6 4 Отговор
    Po vaprosa s prikazkata - tia moje da se razkaje za vseki avtomobil! Kolkoto do BMW E60 - ami tia i lisicata kato ne stignala grozdeto na asmata si kazala, che to i bez tova e kiselo. Kam kompleksiranite pPichove - momchenca, BMW E60 ne e za vseki - hem triabva da mojesh da go karash istinski, za da mu se kefish, hem i da imash parichki da si go kupish i poddarjash. Haide, uspeh, i sabiraite kinti!
  • 8 lubomir v.tarnovo

    1 20 Отговор
    naq prikazka q razpravqi na selqn4etata i gi mqtai po varbata koikoto si 6te6 no no ne si intiresen izles ot sveta na prikazkite i ela v realnosta ako ne ti se polu4ava ne e lo6o da otides pri psihiatar
  • 9 GT-R

    3 2 Отговор
    Всички нови коли са хубави само да имаш пари
  • 10 HONDA_FEN

    5 6 Отговор
    Xubava kola ,ama ne e za takiva POSERKOVCI kadeto q karat v BG :D :D :D SME6NICI STE GOLEMI
  • 11 Чочко

    7 14 Отговор
    Между Мерцедес и БМВ .. винаги бих избрал МЕРЦЕДЕС .. но ако имам толкова пари за кола не бих си купил нито едното .. предпочитам някой LEXUS или AVENSIS например .. пък относно БМВ-тата.. мога да кажа само едно .. ЦИГАНСКА РАДОСТ всеки по заможен мазаен цеиганин с БМВ .. карайте си ги със здраве :D
  • 12 boko

    54 3 Отговор
    В МОМЕНТА КАРАМ BMW E60, 525D, 2005g. АВТОМАТИЧНА СКОРОСТНА КУТИЯ И ИСКАМ ДА ОБЯСНЯ НА ТЕЗИ, КОИТО ПИШАТ ТУК, А НЕ СА СЯДАЛИ В ТАЗИ КОЛА, ЧЕ ТОВА Е НАЙ-ДОБРАТА ЛИМУЗИНА В КЛАСА СИ. ПРЕДИ ДА КАРАМ БМВ СЪМ КАРАЛ ВСИЧКИ МОДЕЛИ НА МЕРЦЕДЕС Е-КЛАСА, ОТ 1988Г. НАСАМ , НО ВЪРХА НА СЛАДОЛЕДА БЕШЕ ML270CDI. СЛЕД НЕГО ПОНЕ 20 ГОДИНИ НЯМА ДА СИ КУПЯ МЕРЦЕДЕС.
  • 13 lubomir v.tarnovo

    2 23 Отговор
    mejdy drygoto prikazkata za lisicata i grozdeto se otnasq za teb ako nqma6 bmw nqma kak da znae6 i zatova takiva kato teb 6te se izkazvat nepodgotveni
  • 14 lubomir v.tarnovo

    1 1 Отговор
    4o4ko za za tebe se otnasq
  • 15 2

    0 2 Отговор
    Уахахахахах Преден калник
  • 16 FEN

    4 0 Отговор
    Nai-spolu4livq avtomobil v klasa si zdrav ,barz i inovacionen !!!
  • 17 :)))

    3 2 Отговор
    koi kakvoto iska da kazva bavareca si e perfekten ot kum viziq,kachestvo,povedeni e na putq i kakvo li oshte ne
  • 18 bai mangal

    17 2 Отговор
    otnosno 4o4ko ciganite razbirat ot veselbi,krajbi i luji a tezi koito imat pari i ot koli.Zatova karat BMW:))
  • 19 pimpas

    5 5 Отговор
    Много добър автомобил!!!А такива дето дори не са се качвали в такъв да не дават мнения !
  • 20 dtdim

    2 4 Отговор
    Карал съм 535 D на дин приятел.Доста пъти.Той има още 2 бр. BMW-та и е фен.Длъжен съм да споделя,че лично аз не се чувствах удобно в 5-цата (за това не е виновна колата,а аз защото съм доста пълен),но пък по-пъргав и динамичен автомобил не съм управлявал до момента.Аз притежавах пассат и въобще не може да се прави сравнение между двете(с изключение на това ,че пассата ми беше много едобен и разтоянието зад шофьора е много по-голямо)
  • 21 nikoo

    5 7 Отговор
    Karam takova 530D, mn iaka mashina, kum nedostatucite bih dobavil i chesto se cepi izpyskatelnia kolektor.Ot trite audi,bmw i mercedes, na bmw-to sa my nai-skupi chastite:))Kachestvoto na sglobkata i materialite pri A6 sa edna klasa nad bmw-to, no puk bmw-to ima niakak si dinamichen i sporten dyh, kato sednesh v nego, koeto pri audi go niama,zatova go predpochitam.Za mercedesite ot toia klas samo moga da kaja, che sa za hora sled 50g:)))
  • 22 Bogi

    5 4 Отговор
    Markata BMW sa4etava pette nai-vajni ne6ta za edin avtomobil: 1.Zdrava hodova 4ast i kope 2.Stabilnost 3.Mo6tnost 4.Barzina 5.Luks Koito iska da kara ka4aestven i zdrav avtomobil neka si kupi BMW. Molq DREBNITE DU6ICI koito nito sa karali, nito sa se vozili v BMW da NE si davat mnenieto.
  • 23 peters75

    4 1 Отговор
    Мисля скоро да си купувам такава петица.Подръжката не е евтина,но тези цени на оригиналните части във фирмените сервизи са безбожно надути.По принцип се намират части за три пъти по малко пари.Така че ако знаеш от къде да купуваш не е толкова страшно да поддържаш такава кола.А качествата и са неоспорими и си заслужава да я имаш...По принцип и Рено да караш и на него частите му са с подобни цени в представителствата.
  • 24 Bogi

    12 0 Отговор
    Absolutno sam saglasen s teb peters75.
  • 25 m5

    2 0 Отговор
    i decata znaqt istenskite bmw-ta sa 6 -cilindrovite koito ne e karal toi neznae kakvo e da ima6 BMW I STIGA STE PISALI ZA PENSIONERSKI MERCEDESI OSOBENO PAK KATO PO4NAT DA MI HVALQT NQKOQ NAFTOVA PE4KA
  • 26 RADO

    2 1 Отговор
    kolata e perfektna .no predpo4itam 3 seriq ili 6-sta
  • 27 bmw3

    20 1 Отговор
    Ще помоля редакторите да направят такава статия и за BMW E90.
  • 28 viva japan

    2 5 Отговор
    bmw e nai nasranata nabedena marka ot bylgarskia selqk karaite si bavarskite boklyci i se kefete selqci! samo japan-tova e istinata a ne tezi dyrveni nemski korita!
  • 29 PETERS75

    4 4 Отговор
    Японските коли с изключение на Лексус са големи пръчки.Купуват се заради цената.Набедени са за здрави,но това е далечно минало,братя.Тоя селски бек "viva japan" едва ли се е качвал в БМВ дори,но ги разбира много.СМЕШНИК ЖАЛЪК
  • 30 RADO

    17 2 Отговор
    kato ste takiva golemi fenove na japan-koli kato viva japan ,6to si nqmate sabor be.I VA6ITE JAPAN -KOLI KAKTO KAZVA6 AKO NQMAT TURBO SA TAKIVA KENEFI ,4E SA SE UMAZALI KATO TEB
  • 31 FEN

    11 4 Отговор
    Priatel si kupi MAZDA 626 2.0 i 2002g.kombi,no mu se razvali ABS panela i ot tam nqma6e i trak6an.Kzaha mu 4e nqma pravene i nemoja da si nameri vtora raka , re6i da kupuva nov oba4e mu obqviha kam 2500 EURO za taq darvena MAZDA,dali ne mu se reve a ??? Taka 4e po dobre da kara6 skapo i novo BMW sas skapa podrajka otkolkoto JAPANSKI prehvalen KLOZET.
  • 32 bogi

    12 2 Отговор
    Molq za vtori put TUPITE SELQNDURI kato "viva japan" koito nito sa karali, nito sa se vozili v BMW da NE si davat mnenieto i da si karat qponskite podvijni kenefi !!!
  • 33 bogi

    2 4 Отговор
    Markata BMW e edna ot nai-prodavanite i ospeshni luksozni marki avtomobili ! Neka horata koito 4etat sami da si napravqt izvod za6to e taka.
  • 34 BMW MANIQ

    10 2 Отговор
    ei viva japan jalak ne6tasnik ko mi gi hvali6 tiq qponski bokluci vednaj se nabutah s prehvalenata do nebesata MAZDA 6 POVTARQM MAZDA 6 2.0tdi e to za po4ti godina i polovina hvarlih nad 6 bona da q pravq taq morga a i vednaj me ostavi cqlo denono6tie na edna magistrala v garcia napravo ostanah dovolen i kato govorim 4e tova 4udo na qponskata tehnika be6e na 3 godini i na 60 000km garantirani kupih q li4no az ot germania ot germanec daje ima6e i garancia kolata i 3 meseza vsi4ko be6e ok posle kakvo li ne smenqh po taq kola sega imam bmw 5 seria 4udesna kola zamenih mazdata i doplatih za bmw ama ko da kaja strahotna ma6ina taka4e qponskite kenefi ne mi gi hvali palni bokluci
  • 35 plamen

    2 1 Отговор
    xaxaxa 6te se seti6 kakvo da kara6 ama taka e trqbva da se opari6 xaxa
  • 36 plamen_vn

    2 1 Отговор
    tuka ima mnogo poserkovci det haber si nqmat ot koli ama si pi6at glupostite imam BMW 5 SERIA unikalna kola nikoga pove4e nqma da se ka4a na druga marka osven bmw ili ako se ka4a na druga kola to tova 6tee e nqkoi taxi prosto da se predvija xaxaxa iskam nai o4tivo da pomolq tiq hubostnici deto plyqt markata da se ka4at malko da pokarat BMW i togava da govorqt kakto pi6e v statiqta po draivarski sedan v tozi klas avtomobili nqma nqma i da ima xaxa BMW FOREVER
  • 37 Алфа

    4 1 Отговор
    За Италиянските коли може ли някой да изкаже мнение?По-точно за дизеловите им мотори,комън-рейл,които са сходни и при БМВ.
  • 38 BMWpower

    6 0 Отговор
    Mnogo stilen avtomobil mn dobur no nqmam vuzmojnosta da si q zakupq ... za tva si karam e39 ;)
  • 39 Toshito

    4 0 Отговор
    pi4 i az karah e39 ...... ama go prodadoh i sega karam Golf :D :D selskata me4ta mi e eftinka i s eftinka poddrajka, no kato vidq BMW vinagi vazdisham...... samo edno shte kaja ne zashtitavam markata,4e e nai dobrata shtoto postoqnno mi svetiha lampi4kite na ABS i 4e e izgorqla krushka,a kato trqqshe da smenqm nosa4 mi se ...... :D no povqrvaite (za vsi4ki goveda deto pliuqt markata) vinagi kato se ka4vah na neq i mi stavashe strashno gotino vse edno se ka4vah varhu nekoq rusa madama,a be cepih se ot kef :D za tova ne govorete gluposti... molqvi smeshni ste i jalki ..... i vseki vi razbira 4e ne ste se ka4vali na bmw
  • 40 ve4e zaklet fen

    4 4 Отговор
    vinagi sam imal pristrastiq kam bmw no takiva razbira4i vinagi sa me otkazvali da si kupq (skapi 4asti 4upelo se dran dran) ,no imah vazmojnostta da karam dosta ot modelite na bmw (3 seriq,5 seriq i 7ma sled 96godina vsi4ki ). Po golqmo udovolstvie ne sam izpitval ot shofirane . ve4e sam fen ot li4en opit i hora koito ne sa se ka4vali v bmw da ne davat tapi i bezmisleni komentari
  • 41 dankata

    1 1 Отговор
    Как ще е скъпа колата бе?Сега 530д 218 кс дизел на 5 години и на 100 000,110 000 км я има за по 20 000,25 000 лв с почти всички екстри!
  • 42 БМВ

    4 0 Отговор
    Коли много , мнения много ,кой колкото разбира , такова кара , тия където не могат да пишат и ми отнема много време да им прочета коментарите , съмнявам се какви водачи са , както пишат на маймуница така и карат , такива им са и мненията ... докато някой не е имал поне 7-8 коли от различни националности едва ли ще имат мнение .... по форумите се пише какво ли не , от собственото мнение ми стига да кажа , че тази кола е много добра , има и други много добри кои , но понеже тук става въпрос за БМВ , наистина е много добро ... има и други много добри коли , пожелавам на всички да разберат , че всички нови и класни марки имат прекрасни модели и да могат да си ги позволят и карат докато не са остарели ... успех на всички авто маниаци ....
  • 43 ELIN

    1 1 Отговор
    iskam da si kupq bmw 530d 2004 218hp avtomat iskam da znam dali sa zdravi i dali e sk1pa podr1jkata
  • 44 deniiiiiz

    1 1 Отговор
    iskam da kupya bmw 530d 2004 g super stil no dali sa zdravi
  • 45 Явор

    0 0 Отговор
    аз я имам 530 д на 220 к км напълно обслужена счупи биелен лагер
    сега си чакам двигател!!!
    Ще я направя няма да я дам !
    Разкошна кола е!!!

    Пс: за блокажа съм си виновен аз !! Не чипосвайте колите..
  • 46 Герганов

    2 1 Отговор
    От 3 г, карам БМВ 525 D 177 к.с. и съм сменял само масла, филтри, предни дискове и накладки т.е. само консумативи. Повреди смяна гарнитура на вакуум помпа - 30 лв. , датчик колан на шофьорска седалка - 50 лв., кабел на задна чистачка и бушон - 50 лв., реле на подгряващи свещи - 120 лв. Преди съм карак Opel Astra 1994 г., Fiat Brava 1999 г. , Рено сценик 2001 г., след това си купих BMW 520i 1998 г. и станах фен на BMW. ЗДРАВ, НАДЕЖДЕН, МОЩЕН.
  • 47 Mitaka drifta

    0 0 Отговор
    https://steamcodes.eu/id=728855823 tuk mojete da vidite vsicki testdrive na BMW samo vlez i si izberi modela posle gledai klip ili cheti ima ot purvoto BMW do poslednoto ima za vsqkakvi koli prevurtane na kilpetraja i drugi


  • 48 Mitaka drifta

    0 0 Отговор
    https://steamcodes.eu/id=728855823
  • 49 е60

    5 0 Отговор
    Бмв-то е супер кола карал съм Е61 535Д ускорението е уникално а тръпката е великолепна просто баварците са много добри