Китайският производител JAC пусна в продажба електромобил с автономен пробег до 500 км с базова цена 70 000 юана (€9 050). Седанът iEV A50 има мотор с мощност 144 к.с. и ще се предлага в две версии с капацитет на батериите 47 и 60 кВтч.
Новият китайски електромобил попада в сегмент C по европейската категоризация, което го прави конкурент на моделите от Голфовия клас. Дълъг е 4 590, широк 1 765 и висок 1 490 мм при междуосие 2 710 мм.
Във външността на JAC iEV A50 на очи се набиват светодиодните фарове. В интериора пък правят впечатление виртуалният приборен панел и големият вертикален екран на мултимедийната система. Декорациите имитират въглеродни нишки.
Бърза зарядна станция попълва 80% от капацитета на акумулаторите за около час и половина. Малката батерия позволява изминаването на 330 км, а голямата може успешно да съперничи на Tesla по пробег.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Емил
17:43 28.02.2018
2 nik
Коментиран от #22, #33
17:48 28.02.2018
3 гмг
17:51 28.02.2018
4 Киро
17:57 28.02.2018
5 Пената
Коментиран от #8
17:57 28.02.2018
6 Гришо
Коментиран от #9, #19
18:09 28.02.2018
7 Фен на Фики Кондьо и БМВтата
И как да си купя тая кола щом силиконките в чалготеката ми гледат ключодържателя и ако не е БМВ си обръщат главите???
Коментиран от #23
18:09 28.02.2018
8 мъка
До коментар #5 от "Пената":
За тия пари я взимам . А за половина бих взел това на третата снимка/всичко без купето/ . После слагам отгоре купето на Алфата и Икология.18:32 28.02.2018
9 гост
До коментар #6 от "Гришо":
Недей да бързаш толкова , с 60 квч това ще мине 500 км само ако кара с 60 км/ч ! Но за тая цена наистина и 300-350 км са напълно достатъчни , 95% от колите не минават повече дневно , а за 2-3 пъти в годината може и да почакаш един час на станция по пътя .19:04 28.02.2018
10 бай Бай
Коментиран от #12
19:09 28.02.2018
11 Къртев
19:27 28.02.2018
12 Иванчо l-ви
До коментар #10 от "бай Бай":
ДааамНа борда ми стой средна скорост от 32км.ч. А имам и малко извънградско.
Но мисля че щом е китайска ще можем да и прикачим тиранти и по линията на тролея...
Ще зареждаме в движение
19:42 28.02.2018
13 Заблуден
Коментиран от #14
19:49 28.02.2018
14 гост
До коментар #13 от "Заблуден":
Естествено това е цената в Китай , но това значи , че и в Европа няма да е повече от 12-13000 евра , което пак си е супер оферта , при поне 7-8 лева на 100 км икономия само от гориво на 100 000 вече си е избила цената и всичко нагоре е чиста печалба !20:18 28.02.2018
15 Aham
20:54 28.02.2018
16 ВАГ
Китайската тислъ ще струва 15-16000 лв НО в Китай. Да не забравяме ,че в Китай СУВ на Шкода струва 15000лв а тук 50000лв ,тъй,че споко ...няма да си купувате китайски тисли за 15бона.
20:59 28.02.2018
17 Папагал
21:11 28.02.2018
18 Спец
21:29 28.02.2018
19 Пробегът
До коментар #6 от "Гришо":
Пробегът много слабо зависи от мощността на двигателя. Повече зависи от големината и теглото на автомобила. При бензиновите автомобили, ако на едно голямо и тежко купе, сложиш по маломощен двигател, дори гори повече.Коментиран от #32
21:59 28.02.2018
20 Антон
Единствената греда ще бъде ако нещо даде дефект, колко време колата ше бъде на трупчета.
22:18 28.02.2018
21 Цената е супер
Наистина конкуентите на Тесла няма шанс да са големите автомобилни концерни, а ще са китайците!
22:47 28.02.2018
22 mancho
До коментар #2 от "nik":
Най- вероятно като ЕУ колите от преди 15-18 год. Т.е като 80% от колите в БГ. За градско е достатъчно.07:06 01.03.2018
23 Българин
До коментар #7 от "Фен на Фики Кондьо и БМВтата":
Браво ! Взеха да се появяват и точни коментари ! Още веднъж браво за истинското състояние на нещата в Българката ! Браво ! Браво, това се казва коментар ! Възхитен съм , колко добре представя китайския автомобил !08:00 01.03.2018
24 Учуден
И ремонта ще е тънък!!!
Що ни е Тесла?
Да си я карат в САЩ!!!
08:08 01.03.2018
25 Запознат
Коментиран от #26
08:20 01.03.2018
26 Цените долу
До коментар #25 от "Запознат":
Само изчакай да задоволят огромният китайски пазар и да им останат излишни производствени мощности. Тогава като започнат да продават в Европа и Щатите, другите производители щат нещат ще намалят цените си.08:40 01.03.2018
27 Супер
09:09 01.03.2018
28 иван
09:22 01.03.2018
29 и фб
09:27 01.03.2018
30 Julio
Четох до тук. Не става....
09:48 01.03.2018
31 гост
10:24 01.03.2018
32 гост
До коментар #19 от "Пробегът":
Да, така е за бензиновите. Аз карам 1.7т кола със 170кс и 2.5 атмосферен бензин и дава разход под 9л. Същият разход дава и кола със същото отношение тегло/мощност, но с двойно по-малка кубатура турбо-бензин. Та новите технологии не носят новаторство в този случай, само на хартия са по-добри.Коментиран от #44
10:30 01.03.2018
33 Иво78
До коментар #2 от "nik":
Хахаха,не предполагай! По-здрави е и от вафла!10:54 01.03.2018
34 Пробегът
Повечето хора зареждат по двайсетина левa, което се равнява на 100-200 км пробег и карат няколко дни. За ежедневни нужди, няма смисъл да ползваш бърза зарядна станция, на която по подразбиране токът е поне два пъти по-скъп, отколкото да се заредиш от контакт, какъвто на практика представляват зарядните станции до 22 киловата.
За 50 км дневен пробег са ти необходими 8 киловатчаса енергия. Точно колкото да си загрееш 100 литров бойлер. За колко време ти загрява бойлера? Пък и на кому е нужно да натоварва излишно мрежата, като може да си зареди електромобила по-евтино през нощта. 8 киловата се зареждат за осем часа с мощност един киловат. Един стандартен контакт 16 ампера, без натоварване отдава 3,8kW , което за 8 часа позволява зареждане на половината батерия за пробег 250 км. равняващо се на 90 хиляди километра годишно на нощна тарифа от обикновен контакт. Ти по колко изминаваш, та не ти стигат?
Коментиран от #35, #37
12:21 01.03.2018
35 гост
До коментар #34 от "Пробегът":
Добави към това, че през ноща едно зареждане на 100км. пробег ти струва 2 лева, колкото е сега 1 литър бензин.12:54 01.03.2018
36 xxx
14:26 01.03.2018
37 Зорлем
До коментар #34 от "Пробегът":
Значи, за пореден път, Електрико - като ги изплескаш тия незнам-си-колко киловата енергия за изминаването на незнам-си-колко километра, е точно толкова вярно и подвеждащо, колкото да прочетеш в рекламната брошура на някой автопроизводител, че разходът на една дизеларка е 3,5/100!17:20 01.03.2018
38 Големи мечти
2173 ампера такива кабели и щепсел и контакт НЯМА . Кой ли му се чака 1час? И какви опашки ще станат а броя на зарядните станции ще трябва да е 30 пъти по голям от бензиностанциите. А за 5 минути 26076 Ампера ,звучи страшно ,дали има някъде произведен такъв кабел ?Или ще зареждаме в „къщи“ за 8 часа 2173/8=271 ампера.Сега вървете при енергото и им кажете , „искате да черпите в къщи 271 ампера“ ,да видим какво ще Ви кажат .Тоест всяка къща ще трябва да има собствен трафопост .Може и орташки по 2-3 къщи на трафопост . Сега в България имало 3 милиона леки коли да кажем , например зареждаме в петък и събота и неделя ще ходим НА …. Е това НА бе бива да е по далеч от 300км иначе няма да ни стигне тока. Та зареждаме в петък вечер за да сме готови .271ампера по 1 милион ел.автомобила на 230 волта 271*1000000*230=62330МВ или ще ни трябват 32 централи по 2000 МВ на прост език казано ще ни трябват 32 козлудуя . Ако сложим и едно друго понятие КПД цирка става по голям .
Всеки умен човек може да си направи изводи .
Коментиран от #39, #41, #43
20:06 01.03.2018
39 pinokio
До коментар #38 от "Големи мечти":
За движение със 100 км/ч са достатъчни 10 - 15 кс. Рекламните еквилибристики с числата по елдвигателите са само за наивници, които се ограмотяват от шарени списания. Само за сравнение, тролеите са със 100kW двигател, но това е номинална, а не пикова мощност. 600те кс на Тесла са пикова мощност, демек 60кс номинална.09:51 02.03.2018
40 незнайко
10:11 02.03.2018
41 незнайко
До коментар #38 от "Големи мечти":
Сега прочетох поста Ви . Работя на масто където токовете във вана за електрохимия достигат 10 000 ампера при 24 волта. Захранването е с подвижни палци. Не се учудвай на тезе 2000 ампера ! ТЕ НЕ СА ДИРЕКТНО ОТ МРЕЖАТА !!!Коментиран от #42
10:20 02.03.2018
42 Зорлем
До коментар #41 от "незнайко":
Е, той човека затова обяснява, че без отделен трафопост зареждането ще е интересно.11:36 02.03.2018
43 nik
До коментар #38 от "Големи мечти":
Объркал си сметката пичаго.Изкара, че тая кола ще харчи ток колкото малка ВЕЦ.
Средно голям седан на нормално градско каране харчи около 10кВ.
За 3 часа/ден както се карат 90% от автомобилите това прави 30кВч. При зареждане за 8 часа това прави 16А - всички контакти у вас са толкова. Усилените са 25А и на тях можеш да я заредиш за 5 часа.
15:48 02.03.2018
44 AZZZZzzzz
До коментар #32 от "гост":
Това са приказки от хиляда и една нощ! Моята е 2.0 кубика, 136 коня, тежи около 1.5 тона! Разход градско 12-13 л и 8-9 извънградско... Коя е тази кола с 2.5 двигател да харчи под 9 на сто? Кажи за да си я купя, че обичам атмосферните двигатели с голяма кубатура.Коментиран от #45
11:54 03.03.2018
45 ВАГ
До коментар #44 от "AZZZZzzzz":
Това е дизеловия двигател :)))16:05 05.03.2018
46 До Ник
двигател с мощност 19 kW (26 к.с.), Работата ми прилича на касетофон HI FI 100 W с две батерии за 15 лева имаше ги преди години по битаците.
18:27 09.03.2018