7 Януари, 2024 12:30 27 818 28

Започна масовото производство на първия автомобил с натриево-йонна батерия

  • jac-
  • натриево-йонна батерия
Започна масовото производство на първия автомобил с натриево-йонна батерия - 1

Новият автомобил JAC Yiwei вече слиза от поточната линия в Китай, превръщайки се в първия в света сериен електрически автомобил, оборудван с натриево-йонна батерия. Доставките ще започнат през януари 2024 г., казат от JAC.

Хечбекът Yiwei е оборудван с натриево-йонна батерия от Beijing HiNa Battery с модулна технология JAC UE (Unitized Encapsulation). Yiwei е нова марка електрически автомобили на Anhui Jianghuai Automobile (JAC), основана през 2023 г.

Ще припомним, че компанията майка на JAC, Anhui Jianghuai Automobile Group Holdings (JAG), е 50% държавна китайска собственост, а останалите 50% са собственост на германците от Volkswagen Group.

Започна масовото производство на първия автомобил с натриево-йонна батерия

Германският автомобилен гигант купи своя дял през 2020 г., отбелязвайки голяма стъпка към инвестиране в държавния автомобилен производител на Китай. През юли 2023 г. Volkswagen инвестира 700 милиона долара в друг китайски производител на електрически автомобили, Xpeng, в замяна на близо 5% дял и достъп до платформата E/E Edward.

През февруари 2023 г. JAC обяви, че е станал първият автомобилен производител, който инсталира натриево-йонна батерия без литий в електрическо превозно средство. Този електрически автомобил беше хечбек Sehol E10X, който можеше да се зарежда от 10 до 80% за 20 минути и имаше пробег от 250 км.

Започна масовото производство на първия автомобил с натриево-йонна батерия

Снимките, публикувани от JAC, ни казват, че новата натриево-йонна електрическа кола е копие на Sehol E10X. JAC все още не е потвърдил официалното моделно име на новия автомобил с марка Yiwei.

По време на автомобилното изложение в Шанхай през април 2023 г. компанията показа първия си автомобил с марка Yiwei, наречен Yiwei 3, оборудван с натриево-йонна батерия. Въпреки това електрическият автомобил беше пуснат през юни, но с класическата литиева батерия LFP. Тогава беше обещано вариантът Na+ да се появи по-късно.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 55 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Свободен

    55 24 Отговор
    А на Лада обещават да сложат ABS на най-луксозната версия!
  • 2 БеГемот

    66 5 Отговор
    Чакам коментари от българските инженери след като си изпият ракията...

    Коментиран от #6, #17

  • 3 Пиян китаец

    16 21 Отговор
    Може ли батерията да е хем натриева ама хем нейонна примерно натриево атомна или натриево нуклеарна
  • 4 добре,че там няма капитализъм-демокрация

    60 27 Отговор
    Комунистически Китай процъфтява.Ако там бяха им наложели тоталитарния режим на демокрация както при нас вече щаха да са разграбени и роби на нашите господари.

    Коментиран от #12

  • 5 Факт

    8 22 Отговор
    Натрия значи само едно големи атоми малка плътност малък пробег

    Коментиран от #10

  • 6 как квадратна тухра прави кръгла вълна..

    42 10 Отговор

    До коментар #2 от "БеГемот":

    Българските инженери чакат от сащ и ес да им напишат речите и ще отговорят официално ама друг път.
  • 7 хмм

    10 3 Отговор
    Каква е цената на колата?

    Коментиран от #28

  • 8 Екология всяка оставете

    22 15 Отговор
    Докато дойде контейнеровоза да ги стовари на Амстердам от там с Тира до БъГъ толкоз дизел ще си изхарчил колкото за 5 живота с голф 2.0 тди
  • 9 Бозар

    18 0 Отговор
    Много ми харесва името на компанията производител!
  • 10 гост

    42 5 Отговор

    До коментар #5 от "Факт":

    Да , но цена в пъти по- ниска от лития , ама поне 4-5 пъти , плюс неограничени запаси навсякъде по света и също в пъти по- ниска опасност от самозапалване , натрия НЕ гори при досег с въздуха , за разлика от лития и също издържа на в пъти по- високи температури без да се запали !

    Коментиран от #11, #14

  • 11 Факт

    6 9 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    За запалването не си прав проста спрявка показва че Литият се запалва при нагряване от 180 градуса целзии на въздух а Натрия при температура от 115 градуса целзии или 239 по Фаррнхайт

    Коментиран от #18

  • 12 СТГА БЕ

    16 11 Отговор

    До коментар #4 от "добре,че там няма капитализъм-демокрация":

    Там има милиони милионери и частна собственост на предприятията. Много бедни и малко червени капиталисти.
  • 13 ПАК ГЕРМАНЦИ

    18 9 Отговор
    Бутат китайците напред.....
  • 14 С корекция

    10 4 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Na се самозапалва както и Li при контакт с въздуха. Батериите произведени от натрий са с по нисък капацитет и по високо тегло от литиевите. Към момента цената на приравнена към литиева батерия е около 50% по евтина. Има практически неизчерпаеми запаси в световен аспект и е екологичен. Големия пробив при натриевите батерии SSB e, че ще се зареждат за 5 мин. и няма да са пожароопасни. Прогнозата е 2028-29 г. да се появят първит образци електромобили с такава батерия

    Коментиран от #15, #16

  • 15 гост

    14 5 Отговор

    До коментар #14 от "С корекция":

    Значи хем натрия се самозапалва , хем натриевите батерии не са пожароопастни ! Уточни малко кое последно , а иначе е ясно , че са с по-малък пробег и ще се ползват основно за супер ниско бюджетни модели тип градски автомобил , където цената е много по-важна от пробега !

    Коментиран от #20

  • 16 гост

    11 3 Отговор

    До коментар #14 от "С корекция":

    Цената е по-ниска с 50% , защото батерията не е само натрий нито само литий , а въпросните метали са под 10% от всички останали и труда ! И въпреки това замяната само на литий с натрий дава 50% по-ниска цена на цялата батерия , което значи , че разликата на двата метала е поне 4-5 пъти , за да даде такова намаление !
  • 17 000013

    15 7 Отговор

    До коментар #2 от "БеГемот":

    Чакай сега , след чушкопека българският инженер трябва да си починеш след годините умствен труд които е положил за създаването му и после ще мисли за нещо друго !
  • 18 Цезий

    17 0 Отговор

    До коментар #11 от "Факт":

    Дааа, то вътре в батериите има чист натрий и чист литий. Съединения на натрий и литий са, имат различни характеристики от металите.

    Коментиран от #19

  • 19 Серсемин

    16 0 Отговор

    До коментар #18 от "Цезий":

    Дай му да запали готварска сол.
  • 20 Ся да кажа

    7 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Не си мислете, че разликата в батериите е само да се замени единият елемент с другия и всичко останало е същото. 50% за по евтините натриеви батерии е сравнително висока за момента цена докато се "изчисти" технологията и се въведе в масово производство.
    SSB батериите с натрий а и тези с литий не ползват електролит и това ги правят безопасни от пожар или експлозия. Имат много дълъг живот но и още много проблеми за решаване.
    Има едни полусухи които се водят като преход между йонните и сухите батерии, но и там е още ранен стадии на разработка.
  • 21 БМДТ

    5 0 Отговор
    Името на компаниата е

    ANHUI

    ИСКАМ ТАКАВА КОЛА!!!!!

    Коментиран от #26

  • 22 От СО2 може да се получава протеин

    4 3 Отговор
    И растенията растат защото има фотосинтеза на СО2 и с отделя кислород а въглерода се натрупва в растенията
    За електрическите автомобили трябва
    АЕЦ
  • 23 Стара пушка

    2 2 Отговор
    Ей тия комунисти, лиши хора бре
  • 24 Китайския Москвич JAC

    8 4 Отговор
    Когато електрифицират военните автомобили с нови батерии, тогава може да се каже, че е направен някакъв пробив! Иначе всички експерименти с електро-задвижвания и нови батерии са си рекламни пропаганди!

    Коментиран от #25

  • 25 Таксиджия

    4 1 Отговор

    До коментар #24 от "Китайския Москвич JAC":

    Или поне такситата и куриерите ги налазят. Все пак на тях работата им е да са максимално ефективни откъм разходи. Да, има разни ел. таксита и Убери по света, но те са предимно за имидж и работните коне си остават ДВГта.
  • 26 Ама че си ...

    2 2 Отговор

    До коментар #21 от "БМДТ":

    Тъй като за първи път го чуваш това китайско име, си мислиш само за ... Простено ти е!
  • 27 Будител

    2 2 Отговор
    Гръмко заглавие за поредният китайски боклук....
  • 28 Будител

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "хмм":

    Някъде около 5 лева...