6 Март, 2018 11:36 5 600 7

Обявиха Европейската кола на годината

  • европейски автомобил на годината

Volvo за пръв път спечели титлата "Европейски автомобил на годината", след като журито на конкурса избра компактния кросоувър XC40 за кола на 2018-а. С бал от 325 точки шведският модел изпревари Seat Ibiza (242 т.) и BMW 5er (226 т.).

Освен призьорите за престижната титла тази година се бориха Alfa Romeo Stelvio (163 т.), Audi A8 (169 т.), Citroen C3 Aircross (171 т.) и Kia Stinger (204 т.). Журито, съставено от 60 журналисти от цяла Европа, разпределя по 25 точки на всеки от кандидатите по собствено усмотрение.

Досегашните победители в конкурса "Европейски автомобил на годината"

1964 - Rover 2000 1991 - Renault Clio
1965 - Austin 1800 1992 - Volkswagen Golf
1966 - Renault R16 1993 - Nissan Micra
1967 - Fiat 124 1994 - Ford Mondeo
1968 - NSU Ro 80 1995 - Fiat Punto
1969 - Peugeot 504 1996 - Fiat Bravo/Brava
1970 - Fiat 128 1997 - Renault Megane Scenic
1971 - Citroen GS 1998 - Alfa Romeo 156
1972 - Fiat 127 1999 - Ford Focus
1973 - Audi 80 2000 - Toyota Yaris
1974 - Mercedes-Benz S-Klasse W116 2001 - Alfa Romeo 147
1975 - Citroen CX 2002 - Peugeot 307
1976 - Simca 1307 и 1308 2003 - Renault Megane II
1977 - Rover SD1 2004 - Fiat Panda
1978 - Porsche 928 2005 - Toyota Prius
1979 - Simca Horizon 2006 - Renault Clio
1980 - Lancia Delta 2007 - Ford S-Max
1981 - Ford Escort 2008 - Fiat 500
1982 - Renault 9 2009 - Opel Insignia
1983 - Audi 100 2010 - Volkswagen Polo
1984 - Fiat Uno 2011 - Nissan Leaf
1985 - Opel Kadett 2012 - Opel Ampera
1986 - Ford Scorpio 2013 - Volkswagen Golf
1987 - Opel Omega 2014 - Peugeot 308
1988 - Peugeot 405 2015 - Volkswagen Passat
1989 - Fiat Tipo 2016 - Opel Astra
1990 - Citroen XM 2017 - Peugeot 3008


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Max

    9 0 Отговор
    Италианците с много победи през годините......?!
  • 2 XCCX

    5 1 Отговор
    За толкова години няма едно бмв, което е "Кола на годината". Ако беше тук в България, всяка година "Талига на годината" щеше да е БМВ. От 1992 до 1997 щеше да е циганската 3-ка (Е36), след това сиромашкото БМВ е46 и т.н.

    Коментиран от #5

  • 3 308

    7 0 Отговор
    Пежаците всеки път като пуснат нова версия на хечовете бият!
  • 4 ДДД

    3 0 Отговор
    Това волво ли
    дето харчи 2.1 на 100?
    имах балканче 50 кубика
    до 2.5 съм стигал
    може би с 2 тона маса пада разхода:)
  • 5 Чичу Ади

    1 1 Отговор

    До коментар #2 от "XCCX":

    М, да! Мерцедес имат победа през 1974-та. Ауди имат няколко победи, когато още правиха допотопни коли на ниски цени. След като яхнаха премиум вълната, забравиха за класиране в топ 3. Относно победителите в конкурса, колко от тях са се доказали през годините. Общо взето като се направи справка с лауреатите назад във времето, почти всеки един се е доказал като най-голямата грешка в автоиндустрията.Особено тези от 90-та насам. Това Волво спечели с китайските пари. Добва реклама си направиха китайците с един регулярен рушвет. Колкото до модела, само с рулетката можеш да го различиш от ХС60 и ХС90.

    Коментиран от #7

  • 6 Патриот

    3 0 Отговор
    След 2000 година са малко европейските коли, които залужават внимание. Говоря за качество, здравина и т.н.
    По-добре корейска. Пак е боклук, само че евтин.
  • 7 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "Чичу Ади":

    "Общо взето като се направи справка с лауреатите назад във времето, почти всеки един се е доказал като най-голямата грешка в автоиндустрията."

    Кажи на нас непросветените кои са грешки в автоисторията?