16 Декември, 2014 10:31, обновена 16 Декември, 2014 10:34 6 909 27

Седем претенденти за "Европейска кола на годината"

  • европейски автомобил на годината

Организаторите на конкурса "Автомобил на годината в Европа" определиха седемте финалисти, които ще се борят за престижната титла. Победителят ще бъде обявен на 2 март в навечерието на изложението в Женева измежду BMW 2-er Active Tourer, Citroen C4 Cactus, Ford Mondeo, Mercedes-Benz C-Klasse, Nissan Qashqai, Renault Twingo и Volkswagen Passat.

Седемте претенденти са преминали най-плътното сито, надделявайки в борбата в първоначалния списък с 31 кандидати, обявен през лятото. Сред отпадналите модели са Audi TT, BMW 2-er, Porsche Macan, Smart ForTwo, Lexus RC и Jeep Renegade.

Победителят ще бъде определен от жури, съставено от 58 автомобилни журналисти от 22 страни. През 2014 г. "Европейска кола на годината" стана Peugeot 308. Френският хечбек надделя над BMW i3, Citroen C4 Picasso, Mazda3, Mercedes-Benz S-Klasse, Skoda Octavia и Tesla Model S.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 clk

    0 1 Отговор
    C-klasse естествено :)

    Коментиран от #3

  • 2 samo pejo bate

    0 1 Отговор
    ПЕЖОТО Номер 1
  • 3 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #1 от "clk ":

    1. Renault Twingo
    2. Citroen C4 Cactus
    Според мен това са колите, които показват нещо ново и иновативно като дизайн най-вече.

    Коментиран от #4

  • 4 Julio

    0 2 Отговор

    До коментар #3 от "Име:":

    С риск да бъда оплют ще добавя към новаторските коли БМВ-то - все пак е първото с предно предване...

    Коментиран от #5

  • 5 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #4 от "Julio":

    Именно затова сложих туингото на първо, защото е със задно предаване и задноразположен мотор. ;)
  • 6 Julio

    3 0 Отговор
    Съгласен - хубаво е да печелят коли които наистина предлагат нещо оригинално спрямо традиционната си гама.
  • 7 Име:

    1 0 Отговор
    Абсолютно. Омръзна ми да гледам фейслифт "нови" модели и автомобили от различни марки, които не се различават особено...
  • 8 Maurice

    0 2 Отговор
    Това нали беше "Кола на годината", а не "Иновация на годината". За Рендето не мога да кажа изобщо, че е кола. Можеш да го вкараш в почти всеки кашон от СРТ телевизор. Освен това, Фиат 500 от далечната 1895-та е със задно и моторче в багажника. Не виждам кой знае какво иновативно в Туинго. Ситроена радва, но имам съмнения относно качеството му. Бих заложил на Мондео или БМВ. В Пасата и Нисана не виждам нищо, освен фейслифт на предните им модели. C/S-klasse? Доста приятна, но мисля, че няма да и дадат първото място.

    Коментиран от #12

  • 9 first

    1 1 Отговор
    VW Passat е номер 1
  • 10 Shmeker

    1 0 Отговор
    Хубаво, че няма Шкоди, че иначе другите нямат шанс
  • 11 eigo

    0 1 Отговор
    Според мен или нисана или кактуса ще спечелят.
  • 12 Име:

    1 1 Отговор

    До коментар #8 от "Maurice":

    Огледай се. В малкия сегмент всички коли си приличат супер много, защото именно в тоя сегмент най-трудно се варира. В момента няма нито една кола с тази конфигурация. Всичките му конкуренти vw up/citigo/mii, kia picanto, fiat 500, opel adam са с предно. Това за мен си е смело решение, което си има своите плюсове и минуси. За градска кола туйнгото е, не само достатъчно практично (побира и възрастни на задната седалка), но и с турбо мотора може да се каже че е и доста пъргаво. Като изключим vag, fiat и опел, които са модели от предишни години, реното е в челото на сегмента. Това че можеш да го вкараш в кашона за мен е плюс. Ти колко често возиш 4ма души с багаж? За всеки е различно, но аз най-често се возя 1+1 и без багаж градско в 90% от случаите.
    Казваш БМВ и Мондео. Никога не съм харесвал Мондео, даже напротив. А пък качеството на първите 2 генерации беше под всякаква критика. Не виждам с какво е по-различен от който и да е седан.... Що се отнася до БМВ-то. Да най-накрая БМВ с достатъчно обем за да бъде практично без да бъде с големината на танкер. И въпреки това таргета му е доста тесен според мен за да бъде кола на годината. Ще го купуват хора, които искат практична кола, малко по-голяма от "средния" хечбек", но да е по-евтина от B-klasa и по-скъпа от golf sportsvan или хонда jazz. Не виждам много смисъл, и няма да са и много хората които ще се радват на БМВ със предно предаване...

    Коментиран от #27

  • 13 Интелигент Недялков

    0 1 Отговор
    Или Мондеото или Кактуса ще стане кола на годината
  • 14 Име:

    1 1 Отговор
    До автора, Георги Касабов.
    Според официалния сайт http://www.caroftheyear.org/candidates/2015_1/coty
    не Lexus RC, а Lexus NX е бил сред кандидатите!
  • 15 Георги Касабов

    0 4 Отговор
    До коментар #14 от "Име:":


    Lexus RC... Lexus NX не виждам разлика. Все е Лексус
  • 16 ВАГ

    2 2 Отговор
    Пассат !!! Като него друго няма .
  • 17 ххх

    0 0 Отговор
    Кактуса прилича на брандирана баничарка от бъдещето...
    Наистина всеки има различен вкус за естетика, но като видях как пластмасите на кактуса странно променят цветовете си от малко слънце и прах и нещо не ми допада идеята за тази кола.
  • 18 Jack Вauer

    1 0 Отговор
    Cactus-a наистина е иновация в дизайна, е следва линията на нито един предшественик и за мен той трябва да е No1.

    Коментиран от #20

  • 19 бончук

    0 2 Отговор
    Добре де,не трябва ли тези коли да се сравняват в някакви категории. Да сравняваш Renault Twingo с Mercedes-Benz C-Klasse е смея да кажа глупаво. Освен по цена,не виждам с какво друго реното превъзхожда мерцедеса примерно.
  • 20 бончук

    0 2 Отговор

    До коментар #18 от "Jack Вauer":

    Е каква иновация бе пич, та това нещо прилича на луноход. Изключително долнопробно изпълнение.
  • 21 mediator37

    0 0 Отговор
    И аз залагам на Кактуса , заради впечатляващия и хубав екстериор, който може да се превърне в нова модна вълна.
    Но също така голям удар направиха джапанките с Нисан Кашкай. Тази градска хлебарка е невероятно практична, красива, наложи се, търси се. И държи висока цена. Абстрахираме се, че името се асоциира с развалена храна. Малцина четат история на Иран , откъдето да научат, че кашкай е име на войнствено иранско племе.
  • 22 бончук

    0 1 Отговор
    Добре де,опитай се да ми обясниш, а аз ще се опитам да те разбера. Какво впечатляващо и хубаво видя в екстериора на тоя луноход?
  • 23 Ицо

    0 0 Отговор
    99.99% съм сигурен,че победител ще е Пассат
  • 24 Japoneze

    1 0 Отговор
    "ЕВРОПЕЙСКА кола на годината" драги ми колеги!Тоест мислете -каквото се харесва от средния европеец.Ха сега да се замислим какво се харесва на средния европеец?Туингото и Кактуса са твърде малки,Нисан Кашкай е на пазара от доста време вече и са продадени много бройки ,но сякаш му се наситиха,БМВ-то е по-скъпо в този пренаситен сегмент от типа миниван.
    Останаха 3-те истински автомобила:
    Мерцедес,Пасат,Мондео.
    Като чета ревютата и за трите - най-много хвалят Новото Мондео,
    страхотен напредък вътре -лукс и комфорт със всички екстри от нивото на Ауди,цяла гама нови двигатели,страхотна визия(предница тип Астон Мартин)- и всичко това на по-малка цена от Мерк и Пасат.Това би трябвало да е логичния ,практичен избор на европееца.Чакам с нетърпение-това ще покаже какви коли ще се купуват най-много в следващите години.
  • 25 Пакман

    0 0 Отговор
    Не мисля че ще има изненади. Нещо се съмнявам да не е пасат
  • 26 Autohouse Randm

    0 0 Отговор
    C klasa za men e super
  • 27 Бръм

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Име:":

    @12 "Никога не съм харесвал Мондео, даже напротив. А пък качеството на първите 2 генерации беше под всякаква критика. Не виждам с какво е по-различен от който и да е седан...." - Каза експертът с чието мнение не са съгласни има-няма едни няколко десетки милона! Вземи се образовай, че се цепиш като изрусена кифла: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Mondeo
    Обърни внимание на секцията с наградите, явно всички тези награди са присъдени от нищо не разбиращи (особенно сравнени с теб!) хора! Смех! ;)
    1997 Top 10: Most Reliable Cars made in Britain.
    = "качеството на първите 2 генерации беше под всякаква критика." - Бухаха....
    2001 Top Gear Car of The Year
    "Even Jeremy Clarkson was impressed, saying that it 'seems to be a good car' and that it was 'probably best in class'. " =
    "Не виждам с какво е по-различен от който и да е седан...."
    Смеееееех....