6 Март, 2018 12:10 10 207 44

Audi показа първия си електромобил

  • audi-
  • e-tron-
  • женева 2018

Първият сериен автомобил на ток в историята на Audi дебютира на салона в Женева. Производството на кросоувъра e-tron започва в края на годината в завода на компанията в Белгия.

Точните технически характеристики на новия електромобил все още се пазят в тайна. От Audi съобщават единствено, че e-tron ще има двойно предаване, а 30 минути ще бъдат достатъчни за "дълго пътешествие".

Преди да започне серийното производство, немците планират да пуснат 250 прототипа на изпитания в реални условия при температури от -20 до 50 градуса. Тестове ще бъдат проведени и на "Нюрбургринг", а мулетата ще навъртят общо 5 млн. километра.

Шефът на Audi Руперт Щадлер отбелязва, че до 2020 г. в гамата на марката ще има три електромобила - към e-tron ще се присъединят седан и компактен кросоувър. През 2025-а пък броят на електрическите модели ще достигне 20.

Audi показа концептуален предвестник на първия си електромобил през 2015 г. e-tron quattro дебютира на автосалона във Франкфурт.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Вуте

    31 13 Отговор
    И за какво му е неизменната огромна решетка отпред?Да охлажда електромоторите ли ?

    Коментиран от #4, #5, #6, #7

  • 2 ПравСи

    6 7 Отговор
    Прав си, даже е притворена отгоре и отодлу, та остава една малка лента .... ами сантименталност някаква, не че е необходимя толкова голяма решетка .... следващата мода сигурно ще е точно това, без да имат решетки вече колите )
  • 3 12345

    38 14 Отговор
    Драги ми смехурко,това се нарича история,приемственост,традиция.Ауди с решетката,бмв с ,,бъбреците,, мерцедес също с решетката с емблемата отпред.Немците си държат на това,но тези неща са им отличителна черта,това им е визията за пред света,по този начин хората ги разпознават.Когато видиш техен модел,не може да го сбъркаш.А не като видиш нещо и да се чудиш ,,абе това Киа ли е,Хюндай ли е,Тойота ли е?,, .Иначе пропуснахте важното от новината - пускат тестови автомобили които да навъртят 5 млн. километра и да се види къде,какво,що,преди да бъдат пуснати за хората.Не като тесла,първо пуснаха не тествана кола в продажба,после пуснаха не тествана и незавършена автономна система довела до смъртни случаи вече,а накрая счупиха тъпомера като пуснаха и продадоха кола,която още не са произвели и нямат капацитета да произведат и да си изпълнят поръчките.Оня ден Ягуар пуснаха електрически сув,скоро и Волво,ето това Ауди..изобщо тесла да му мислят,защото само с едно плоско ускорение от 0-100 и двойна цена на всеки друг конкурен няма как да го бъде.Първо никой не го грее 0-100,второ всеки нормален ще избере модел от компания която произвежда автомобили от 100 години а не автомобил направен от хора произвеждали до вчера айфони и таблети.

    Коментиран от #17, #30, #33, #42

  • 4 незнайко

    9 3 Отговор

    До коментар #1 от "Вуте":

    Електромоторите както и батериите също се охлаждат и затова има решетка за радиатор.
  • 5 Никой

    5 4 Отговор

    До коментар #1 от "Вуте":

    Решетките на колите отдавна вече са почти изцяло за красота и брандова идентичност. Ако не ми вярвате, погледнете в решетката на почти всяка нова кола и ще видите, че поне половината площ е закрита и фалшива.
  • 6 sadisty

    7 5 Отговор

    До коментар #1 от "Вуте":

    Защото си инженер и дизайнер повече от тези на ауди и + това обмисляш варианта да си я позволиш хахаха по - скоро ще си позволиш сеат до 1500 лв
  • 7 САП

    4 2 Отговор

    До коментар #1 от "Вуте":

    За охлаждане на инвертора, батерии, климатика и въздуха в салона

    Електродвигателите също имат нужда от охлаждане макар и по малка от двигателя с вътрешно горено.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Никой

    2 5 Отговор

    До коментар #8 от "mediator37":

    Прав си. Разликата е, че Тесла вече имат предимството на утвърдена ниша и име след търсачите на електрички. Но германците със сигурност ще ги изпреварят по производителност и качество, върпеки големите инвестиции. Такава е цената да навлезеш в такава индустрия и да се опиташ да бъдеш иновативен.

    Коментиран от #11

  • 10 Радко

    8 5 Отговор
    Визията е класи над тесли месли и тем подобни.
    Поврата в класа на електромобилите наближава.

    Коментиран от #12

  • 11 гост

    6 6 Отговор

    До коментар #9 от "Никой":

    Даа , сигурно , ама след 50-60 г .!! Ама то дотогава пък най-вероятно няма да са "германски" вече , живота е "несправедлив" , хахах !!!

    Германски инженери силно впечатлени след разглобяване на Tesla Model 3 !!!!!!!!!!!!!!
    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2455-germanski-ingeneri-vpechatleni-tesla-model-3

    Коментиран от #13

  • 12 гост

    8 10 Отговор

    До коментар #10 от "Радко":

    Искаш да кажеш визията на "пенсионерски таралясник" , любима на чалгари и "афроамериканци" ? Напълно съм съгласен , Тесла няма и намерение да се доближава до такава "визия" !!!
  • 13 Кашон за клошар

    2 3 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    гост превръщаш се в трол който паства един и същ линк навсякъде. А линка е от някакво Българско неизвестно издание което цитира някакъв неизвестен вестник Süddeutsche Zeitung който казва че неназован германски производител......
    Не ти ли омръзна вече, троленето ти ми идва малко в повече с какво един кашон може да впечатли другите марки, ако има нещо което да разглобяват то това ще е Тесла С а не кашонът.

    Коментиран от #16

  • 14 гост

    2 4 Отговор
    Докато закостенелите динозаври от "Германия" не се пречупят , че предния кош не е празно място за упражнение на "квалифициран персонал" в сервиза , нищо съществено в електромобилите няма да направят !!!!
  • 15 гост

    1 1 Отговор
    „Зюддойче Цайтунг“ е най-големият германски национален всекидневник. Той се публикува в Мюнхен, третият най-голям град в Германия и център на провинция Бавария. Уикипедия !!!!!!!!!!

    http://www.sueddeutsche.de/auto/elektroauto-im-fahrbericht-das-model-ist-teslas-neues-glanzstueck-1.3866854

    Поне се опитай да оспорваш неща които можеш не могат да се докажат !!!!

    Коментиран от #18

  • 16 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Кашон за клошар":

    Коментар 15 !!!!!!!!!!!!!!!
  • 17 doe

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "12345":

    Мисля,много точен коментар.А и с тея електрици май доста насилиха нещата,говоря за забрана за ДВГ.Просто избързаха,искат да стане от днес за утре.
  • 18 Кашон за клошар

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Абе то и шок се продава колкото този вестник, и там пише че си Гей да вярваме ли!!!!

    Да пишеш някакви слухове във форум за коли е обидно. Да пастваш под всяка статия си е тролене.

    Коментиран от #19, #22

  • 19 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #18 от "Кашон за клошар":

    Да хейтиш Tesla под всяка статия, без значение дали е спомената или не, дали не е тролене? Защо ли от Ауди не искат да споменат технически данни? Дали пък не се срамуват, че са по-зле от един кашон?

    Коментиран от #20, #23

  • 20 Кашон за клошар

    5 3 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Ти започваш да дразниш със своите неадеквтни коментари под всяка статия.
    VW вече имат електрички, ауди имат хибриди сега пускат и чиста електричка, говори се за 500 км пробег когато са готови ще си я пуснат. Хората не произвеждат кашони правят коли и трябва всичко да се изпипа.
    Освен това си имат и други коли така че нямат бърза работа.

    Коментиран от #24

  • 21 гост

    8 2 Отговор
    Най-после производителите се принудиха да показват сериозни ел модели. Но дали могат и ако могат дали биха ги произвеждали в големи количества. Имат няколко големи проблема:
    1. Не се произвеждат достатъчно батерии. Тесла решават проблема със собствена фабрика. Това че Фолцваген призвежда много ДВГ коли нищо не значи ако не може да си набави достатъчно батерии.
    2. До колко са склонни да канибализират продажбите на ДВГ коли от които имат опит и им носят добри печалби?
    3. Как ще стимулират дилърите да ги продават? Както знаем дилърите печелят главно от сервизите си. Шевролет имат големи проблеми с това, че Болт им застояват понеже дилърите не се натягат много да ги продават. Тесла си решава проблема като продава директно.
    4. Нямат бързи зарядни станции! Тесла са покрили изцяло САЩ, Западна Европа, Япония, частично Китай. Порше имат 1 станция за украса на централата им.
  • 22 гост

    2 1 Отговор

    До коментар #18 от "Кашон за клошар":

    Браво !!!! Доживяхме падението да сравняваш "шок" със най-големия и авторитетен германски всекидневник , който по авторитет е втората или най-много трета медия в страната !!!! Дотам ли стигна в безсилието си да отречеш ОЧЕВАДНАТА истина ????!!!!!

    Коментиран от #25

  • 23 АнтиЕС

    3 2 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Не мога да разбера защо всички,които правят електрички им слагат двигатели 500-600к.с. и се надпреварват в ускорение,на кого е нужно това? Направете кола 150 коня и пробег 800 км. и готово

    Коментиран от #28

  • 24 Електрика

    5 3 Отговор

    До коментар #20 от "Кашон за клошар":

    "VW вече имат електрички, ауди имат хибриди сега пускат и чиста електричка, говори се за 500 км пробег когато са готови ще си я пуснат."

    Проблемът е, че Tesla имат от пет години такъв автомобил а останалите само говорят както казваш и ти. Тесла също говори за пробег от 1000 километра. Когато са готови ще ги пуснат. Като гледам май ще е по същото време когато останалите пуснат своите с 500 км.

    Нали са много по-добри от Тесла? Защо чакат седем години повече, за да пуснат по лош като характеристики електромобил със същия пробег? Какво продават? Седалки? Ламарини? Интериор? Не говорихме ли за автомобили и двигатели?
  • 25 Кашон за клошар

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Това което цитираш е точно това. Някакви си инженери от някаква си компания казали нещо си!!!!!
    А я си припомни как работниците се оплакаха от тежките условия на труд във фабриката на тесла, това вярно ли е?!?!?

    Да не говорим че Тесла ползва инженеринг от Германия, чети си ШОК най-големият вестник в България и не пиши повече глупости.
  • 26 Елтехник

    9 6 Отговор
    Значи,когато се говори за Тесла, българският авто запалянко, носи от седем кладенеца вода да защити тезата си ,че електрическата кола не става и няма бъдеще и той никога няма да си вземе такава кола. Дълго се зареждала, парното харчи ток, климатикът също, марката била измислена, пък на всичкото отгоре и изведнъж загрижен за околната среда, започва да брои карбоновия отпечатък, как производството на батерии било вредно. Но... щом любимата му марка започне да флиртува с електричеството, веднага ел. Колата започва да му харесва и със прикрита ненавист чака да види как ще смачка Тесла. Тесла обаче няма воденичен камък от огромни инвестиции и наличности на коли с двг, тя от самото начало е започната като производител ексклузивно на електрически автомобили. Доколко ще успее за в бъдеще, не се знае, но засега е лидер и всички,които правят коли го знаят. Само Ганя не.
  • 27 Аз туристът

    2 2 Отговор
    Сори 26, исках да ти сложа "+", но погрешка стана минус.. Много си прав!
  • 28 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #23 от "АнтиЕС":

    Защото пробега не зависи от мощността на електромотора !!!! Това не ти е ДВГ , колкото по-мощно , толкова повече "харчи" !!! Даже напротив , Тесла беше показала с тестове , че по-слабата версия с един мотор на Модел С "харчи" повече от по-мощната с два мотора . Освен това разликата в цената на по-мощен електромотор не е чак такава като при ДВГ , а при електромотора липсва и трансмисия , така че за общата цена на колата това няма особено значение , но за Нисан Лийф няма над 500 000 чакащи , а за Тесла 3 има , така че това искат купувачите !!!

    Коментиран от #29

  • 29 Кашон за клошар

    1 1 Отговор

    До коментар #28 от "гост":

    Продължаваш да забавляваш публиката с тъпотиите си:

    Тесла 3 има произведени 2686 автомобила до края на 2017 и около 9000 до сега. А сега виж колко Нисана са произвели преди да говориш пак?????? Те само дачия в малка БЪЛГАРИЯ имат повече продажби за 2017 от Тесла 3 в цял свят!!
    И тези 500 000 дето чакат кой ги каза Елънчо ли или го прочете в
    любимият ти ШОК???? А знаеш ли че всеки може да се откаже да си купи колата и да си вземе парите а може като му дойде редът да заяви Тесла С или роадстера. Отново някакви слухове ама 500 000 да искат да спят в кашон трудно ще се намерят макар че хора всякакви.

    И другата глупост колкото по-мощен мотор повече харчел. Сложи на една X5 слаб мотор и ще видиш какво ще стане, като караш на високи оборити за да има мощност какво ще се случи.

    Коментиран от #31

  • 30 Азза

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "12345":

    Браво, много добре написано.
  • 31 Електрика

    2 1 Отговор

    До коментар #29 от "Кашон за клошар":

    "И другата глупост колкото по-мощен мотор повече харчел. Сложи на една X5 слаб мотор и ще видиш какво ще стане, като караш на високи оборити за да има мощност какво ще се случи."

    Даваш пример с точно обратното на това за което се говори! Хайде да сложим 2 пъти по-мощен мотор и да видим какво ще се случи?

    Хайде да добавим и 200 кила без да сменяме нищо, да видим какво ще се случи?

    При електричките, колкото е по-мощен двигателя, толкова потенциал за регенериране на енергията при спиране е по-голям, а от това се увеличава пробегът. При достатъчно мощен двигател и малко умения и мисъл, повечето товар няма да доведе до увеличаване на разхода на енергия, заради закона за ЗАПАЗВАНЕ на енергията.

    Същата тази енергия, служи единствено за подгряването на спирачните дискове да не настинат при автомобилите с ДВГ. Дори да ползваш двигателя за спиране, няма да върне горивото в резервоара.

    Коментиран от #34, #35

  • 32 докато не го видя по улицатане вярвам

    2 0 Отговор
    Не, това не е първии, а поне 21-ви. От пет години все това чета и няма как да не се набие на очи - "Ауди пуска супер електрик". Няма друга компания, която толкова да ми обяснява каква електричка ще пусне, но все така не я пуска........
  • 33 Max

    1 3 Отговор

    До коментар #3 от "12345":

    Смешкооо, единствената идентичност, по която хората разпознават немските бангии е чупливостта и скъпите ремонти. Ама на този свят има нужда и от глупаци, които да пълнят сервизите.
  • 34 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Електрика":

    Така като ти чета тези размишления, предусещам, че си на една крачка (най-много една и половина) от "откриването" на перпетум мобилето.
  • 35 Кашон за клошар

    2 0 Отговор

    До коментар #31 от "Електрика":

    Браво гост правиш като циганите единият пише другият замазва но в случаят просто е един човек. От къде познах ли еми от това че малко хора не са ходили повече от 5 клас :)
    1.Колко мислиш че увеличаваш масата на колата като сложиш 50 или 100 коня повече??? 200кг ти нормален ли си бе човек ходи виж колко тежи един двигател после говори глупости.
    2.Закон за запазване на енергия само си го чувал от хората по улиците. Нито физика си учил нито математика. Абе вярно ли е че теслата тежала 500кг ама и слагали тежести да стане 2.5 тона да гори по малко ))).
    3.Не правиш разлика между абсолютни цифри и проценти. Да по тежката кола процентно ще регенерира повече енергия ама не и абсолютно. Ще ти го обясня като на първолак:
    Имаш 10 ябълки:
    1 вариант: изяждаш 10 и повръщаш 5.
    2.Вариант: Изяждаш 3 и повръщаш 1.
    Процентно имаш 50% срещу 33.3% ама познай в кой случай ще имаш повече ябълки?????
    И накрая за регенерацията никой не я отрича но процентно се връщат около 15% в най-добрият случай като това зависи къде я караш и как я караш. Ако я караш по магистралата може да бъде и под 5%.
    Абе вярно ли е че тесла нямала порт за зарядно щото я продавали заредена и каквото изгориш после при спиране си го връщаш :)) е може ли да си толкова....

    Коментиран от #36, #37

  • 36 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #35 от "Кашон за клошар":

    Сега ще обвини всеки който пише срещу него, че съм аз -
    хахахахахахаха
    Оставете го на мира, той не е виновен :))))))))))))))))))
  • 37 Електрика

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Кашон за клошар":

    А не забеляза ли че давам два различни примера?

    1.Един и същ автомобил, с два различни по мощност бензинови двигателя, единият два пъти по-мощен от другия, еднакво ли горят?

    Както видяхме в случая с добавяне на още един двигател на Тесла модел S плюс добавяне на още мощност, разходът на километър пада!

    2. Ако на Твоят автомобил засечеш разходът, след това добавяш 200 килограма товар и минеш по същият начин по същия маршрут, разходът същият ли ще е?


    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2342-tegloto-ne-vliae-na-probega-na-elektromobilite



    В тестовете на CAR са използвани BMW i3 и Tesla Model S. На 100-киметрово трасе екип на центъра е анализирал разхода на двата електромобила само с шофьор и след това със 100, 200 и 300 килограма добавен товар.

    Ето и резултите за Model S:

    Разход само с шофьор: 17.77 кВтч за 100 км
    Разход с още 100 кг товар: 17.67 кВтч за 100 км
    Разход с още 300 кг товар: 17.87 кВтч за 100 км
    Да, при 100 кг товар много интересно, но разходът дори спада с малко, а общата сметка показва, че разходът се увеличава с максимум 0.6% между отделните тестове.

    Данните за BMW i3 не са посочени, но мнението на центъра е, че "намаляването на теглото наистина не би трябвало да е приоритет". Причината за изненадващо малките разлики според екипа са в рекуперацията – при по-голямо тегло и рекуперацията се увеличава, което компенсира общия разход за разстоянието от 100 км.

    Все пак има малко цифри и от пробите с i3. Само

    Коментиран от #38

  • 38 Кашон за клошар

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "Електрика":

    Чета и се забавлявам в махалата ли отрасна или някой кон те ритна докато го подковаваш и затова така сега????

    Да казах ти че на практика е възможно с по-мощен двигател да гориш по-малко, всичко зависи от теглото на колата на която слагаш двигателят и как я караш колата. Ако я караш тестово на равен път празна със 80 ще гори по-малко ама на практика ще ти се изправи косата от слабото двигателче.

    И престани да ми цитираш някави статии от вестник ШОК някакъв незнаен университет в есен сложил на 2.5 тона кола 100 кг отгоре :)))), Та това са 4 % от теглото му!!!!!!! Отчел някаква разлика дето само вятърът да духне и ще се отчете същият резултат.

    А на твоята велика тесла чак и вратите са и одрязани да не тежат :))))

    Нещо друго от вестник ШОК ще цитираш ли, нещо за Гинка или за твоят ментор Азис?????
  • 39 Електрика

    0 0 Отговор
    Ама разбира се, всякакви медии и институти са вестник Шок, само твоето мнение е меродавно! Дори производителите от BMW нищо не разбират! Виж какво са написали
    https://www.guideautoweb.com/en/new-cars/compare/14933,14934/

    City 13.0 L/100km 16.0 L/100km
    Highway 8.9 L/100km 10.9 L/100km
    Combined 11.2 L/100km 13.7 L/100km
    Autonomy
    758 km

    620 km

    Егати целия свят е станал вестник Шок, само и само за да ти докаже че не си прав! Ако всички мислят различно от тебе, причината не е в останалите!
    В реалният свят, по-мощните двигатели с вътрешно горене горят повече!

    Коментиран от #40, #41

  • 40 Кашон за клошар

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Електрика":

    ХаХа ти си вестник ШОК и стършел едновременно.
    Сравнява 3 литра редови двигател с 6 цилиндъра и 8 цилиндъра V образен 4.4 литра.

    Мощноста може да се вдигне и с други методи не само с увеличаване на кубатурата, ходи малко да прочетеш, не само да ми четеш вестник ШОК.
    Другият път пробвай да сравняваш нормални 4 цилиндрови двигатели каквито са повечето в нормални всекидневни коли.
  • 41 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "Електрика":

    Нещата са още по-прости , ама "образования" защитник на ДВГ не е чувал за термодинамика ! Дали е атмосферен голяма кубатура или с принудително пълнене , единица мощност в ДВГ се произвежда с изгарянето на ОПРЕДЕЛЕНО КОЛИЧЕСТВО гориво-въздушна смес и няма и няма да има начин да се произведе повече мощност с по-малко гориво !!!!! Всички "разработки" за икономии на "мощни" ДВГ-та са свързани с изкуствено ограничаване на мощността им в определени режими !!!

    Коментиран от #43

  • 42 некойси

    1 1 Отговор

    До коментар #3 от "12345":

    Всичките автомобили, които изброяваш говорят немски, а немския съгласете се не е нито приятен за говорене нито за слушане :)
    Тесла няма какво да му мислят, те са пионерите изкарали електрическото задвижване на преден план и създадоха цяла една ниша в която електрически задвижван автомобил може да бъде търсен, продаван и използван.
    Всички други в момента са в позиция на догонващи, защото само преди дизелгейт за тях това беше светия граал и връх на технологията.
    Единственото, което им остава е да взимат Тесли под наем и да ги разглобяват, за да могат да догонват по-бързо (нещо, което се случва така или иначе).

    Коментиран от #44

  • 43 Кашон за клошар

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "гост":

    Гост/Електрика ти направо счупи тъпомерът, по глупав и тъп коментар не бях чел никога през живота си!!!!!!!!!!!!!

    Точно обратното е!!!!!!!!
    При ел моторът КПДто е много голямо тоест генерално повече електрическа мощност на входа повече двигателна мощност на изхода. Няма какво да му мислиш много много.

    При ДВГ нещата са като изкуство и такива като тебе не го разбират. Горивото което впръскваш трябва да изгори нацяло и силата от изгарянето да се достави в момента когато буталото е в най-горна точка. Има още куп други малки неща които да се настроят, само от един и същ двигател без никаква директна намеса чрез софтуер може да се променя мощноста.

    Един съвет гост/електрика гледайте си комиксите как тесла се телепортира и за нея не важат законите на физиката и не се месете при инженерните работи.
  • 44 Зомби

    1 0 Отговор

    До коментар #42 от "некойси":

    Кое точно да разглобят??
    1.Асинхронен двигател???
    2.Инвертор???
    3.Пакета с батерии???
    4.Редукторът??

    Ако искат да разглобят нещо ще вземат някоя кола от Ф-Е където са истинските инженери и пионери а не някаква маркетингова стратегия.