Първият сериен автомобил на ток в историята на Audi дебютира на салона в Женева. Производството на кросоувъра e-tron започва в края на годината в завода на компанията в Белгия.
Точните технически характеристики на новия електромобил все още се пазят в тайна. От Audi съобщават единствено, че e-tron ще има двойно предаване, а 30 минути ще бъдат достатъчни за "дълго пътешествие".
Преди да започне серийното производство, немците планират да пуснат 250 прототипа на изпитания в реални условия при температури от -20 до 50 градуса. Тестове ще бъдат проведени и на "Нюрбургринг", а мулетата ще навъртят общо 5 млн. километра.
Шефът на Audi Руперт Щадлер отбелязва, че до 2020 г. в гамата на марката ще има три електромобила - към e-tron ще се присъединят седан и компактен кросоувър. През 2025-а пък броят на електрическите модели ще достигне 20.
Audi показа концептуален предвестник на първия си електромобил през 2015 г. e-tron quattro дебютира на автосалона във Франкфурт.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Вуте
Коментиран от #4, #5, #6, #7
12:14 06.03.2018
2 ПравСи
12:20 06.03.2018
3 12345
Коментиран от #17, #30, #33, #42
12:42 06.03.2018
4 незнайко
До коментар #1 от "Вуте":
Електромоторите както и батериите също се охлаждат и затова има решетка за радиатор.12:44 06.03.2018
5 Никой
До коментар #1 от "Вуте":
Решетките на колите отдавна вече са почти изцяло за красота и брандова идентичност. Ако не ми вярвате, погледнете в решетката на почти всяка нова кола и ще видите, че поне половината площ е закрита и фалшива.12:47 06.03.2018
6 sadisty
До коментар #1 от "Вуте":
Защото си инженер и дизайнер повече от тези на ауди и + това обмисляш варианта да си я позволиш хахаха по - скоро ще си позволиш сеат до 1500 лв12:48 06.03.2018
7 САП
До коментар #1 от "Вуте":
За охлаждане на инвертора, батерии, климатика и въздуха в салонаЕлектродвигателите също имат нужда от охлаждане макар и по малка от двигателя с вътрешно горено.
12:49 06.03.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Никой
До коментар #8 от "mediator37":
Прав си. Разликата е, че Тесла вече имат предимството на утвърдена ниша и име след търсачите на електрички. Но германците със сигурност ще ги изпреварят по производителност и качество, върпеки големите инвестиции. Такава е цената да навлезеш в такава индустрия и да се опиташ да бъдеш иновативен.Коментиран от #11
13:34 06.03.2018
10 Радко
Поврата в класа на електромобилите наближава.
Коментиран от #12
14:18 06.03.2018
11 гост
До коментар #9 от "Никой":
Даа , сигурно , ама след 50-60 г .!! Ама то дотогава пък най-вероятно няма да са "германски" вече , живота е "несправедлив" , хахах !!!Германски инженери силно впечатлени след разглобяване на Tesla Model 3 !!!!!!!!!!!!!!
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2455-germanski-ingeneri-vpechatleni-tesla-model-3
Коментиран от #13
14:36 06.03.2018
12 гост
До коментар #10 от "Радко":
Искаш да кажеш визията на "пенсионерски таралясник" , любима на чалгари и "афроамериканци" ? Напълно съм съгласен , Тесла няма и намерение да се доближава до такава "визия" !!!14:40 06.03.2018
13 Кашон за клошар
До коментар #11 от "гост":
гост превръщаш се в трол който паства един и същ линк навсякъде. А линка е от някакво Българско неизвестно издание което цитира някакъв неизвестен вестник Süddeutsche Zeitung който казва че неназован германски производител......Не ти ли омръзна вече, троленето ти ми идва малко в повече с какво един кашон може да впечатли другите марки, ако има нещо което да разглобяват то това ще е Тесла С а не кашонът.
Коментиран от #16
14:47 06.03.2018
14 гост
14:50 06.03.2018
15 гост
http://www.sueddeutsche.de/auto/elektroauto-im-fahrbericht-das-model-ist-teslas-neues-glanzstueck-1.3866854
Поне се опитай да оспорваш неща които можеш не могат да се докажат !!!!
Коментиран от #18
15:03 06.03.2018
16 гост
До коментар #13 от "Кашон за клошар":
Коментар 15 !!!!!!!!!!!!!!!15:04 06.03.2018
17 doe
До коментар #3 от "12345":
Мисля,много точен коментар.А и с тея електрици май доста насилиха нещата,говоря за забрана за ДВГ.Просто избързаха,искат да стане от днес за утре.15:19 06.03.2018
18 Кашон за клошар
До коментар #15 от "гост":
Абе то и шок се продава колкото този вестник, и там пише че си Гей да вярваме ли!!!!Да пишеш някакви слухове във форум за коли е обидно. Да пастваш под всяка статия си е тролене.
Коментиран от #19, #22
15:21 06.03.2018
19 гост
До коментар #18 от "Кашон за клошар":
Да хейтиш Tesla под всяка статия, без значение дали е спомената или не, дали не е тролене? Защо ли от Ауди не искат да споменат технически данни? Дали пък не се срамуват, че са по-зле от един кашон?Коментиран от #20, #23
15:48 06.03.2018
20 Кашон за клошар
До коментар #19 от "гост":
Ти започваш да дразниш със своите неадеквтни коментари под всяка статия.VW вече имат електрички, ауди имат хибриди сега пускат и чиста електричка, говори се за 500 км пробег когато са готови ще си я пуснат. Хората не произвеждат кашони правят коли и трябва всичко да се изпипа.
Освен това си имат и други коли така че нямат бърза работа.
Коментиран от #24
16:22 06.03.2018
21 гост
1. Не се произвеждат достатъчно батерии. Тесла решават проблема със собствена фабрика. Това че Фолцваген призвежда много ДВГ коли нищо не значи ако не може да си набави достатъчно батерии.
2. До колко са склонни да канибализират продажбите на ДВГ коли от които имат опит и им носят добри печалби?
3. Как ще стимулират дилърите да ги продават? Както знаем дилърите печелят главно от сервизите си. Шевролет имат големи проблеми с това, че Болт им застояват понеже дилърите не се натягат много да ги продават. Тесла си решава проблема като продава директно.
4. Нямат бързи зарядни станции! Тесла са покрили изцяло САЩ, Западна Европа, Япония, частично Китай. Порше имат 1 станция за украса на централата им.
16:57 06.03.2018
22 гост
До коментар #18 от "Кашон за клошар":
Браво !!!! Доживяхме падението да сравняваш "шок" със най-големия и авторитетен германски всекидневник , който по авторитет е втората или най-много трета медия в страната !!!! Дотам ли стигна в безсилието си да отречеш ОЧЕВАДНАТА истина ????!!!!!Коментиран от #25
17:42 06.03.2018
23 АнтиЕС
До коментар #19 от "гост":
Не мога да разбера защо всички,които правят електрички им слагат двигатели 500-600к.с. и се надпреварват в ускорение,на кого е нужно това? Направете кола 150 коня и пробег 800 км. и готовоКоментиран от #28
18:04 06.03.2018
24 Електрика
До коментар #20 от "Кашон за клошар":
"VW вече имат електрички, ауди имат хибриди сега пускат и чиста електричка, говори се за 500 км пробег когато са готови ще си я пуснат."Проблемът е, че Tesla имат от пет години такъв автомобил а останалите само говорят както казваш и ти. Тесла също говори за пробег от 1000 километра. Когато са готови ще ги пуснат. Като гледам май ще е по същото време когато останалите пуснат своите с 500 км.
Нали са много по-добри от Тесла? Защо чакат седем години повече, за да пуснат по лош като характеристики електромобил със същия пробег? Какво продават? Седалки? Ламарини? Интериор? Не говорихме ли за автомобили и двигатели?
18:46 06.03.2018
25 Кашон за клошар
До коментар #22 от "гост":
Това което цитираш е точно това. Някакви си инженери от някаква си компания казали нещо си!!!!!А я си припомни как работниците се оплакаха от тежките условия на труд във фабриката на тесла, това вярно ли е?!?!?
Да не говорим че Тесла ползва инженеринг от Германия, чети си ШОК най-големият вестник в България и не пиши повече глупости.
18:48 06.03.2018
26 Елтехник
20:06 06.03.2018
27 Аз туристът
20:27 06.03.2018
28 гост
До коментар #23 от "АнтиЕС":
Защото пробега не зависи от мощността на електромотора !!!! Това не ти е ДВГ , колкото по-мощно , толкова повече "харчи" !!! Даже напротив , Тесла беше показала с тестове , че по-слабата версия с един мотор на Модел С "харчи" повече от по-мощната с два мотора . Освен това разликата в цената на по-мощен електромотор не е чак такава като при ДВГ , а при електромотора липсва и трансмисия , така че за общата цена на колата това няма особено значение , но за Нисан Лийф няма над 500 000 чакащи , а за Тесла 3 има , така че това искат купувачите !!!Коментиран от #29
20:34 06.03.2018
29 Кашон за клошар
До коментар #28 от "гост":
Продължаваш да забавляваш публиката с тъпотиите си:Тесла 3 има произведени 2686 автомобила до края на 2017 и около 9000 до сега. А сега виж колко Нисана са произвели преди да говориш пак?????? Те само дачия в малка БЪЛГАРИЯ имат повече продажби за 2017 от Тесла 3 в цял свят!!
И тези 500 000 дето чакат кой ги каза Елънчо ли или го прочете в
любимият ти ШОК???? А знаеш ли че всеки може да се откаже да си купи колата и да си вземе парите а може като му дойде редът да заяви Тесла С или роадстера. Отново някакви слухове ама 500 000 да искат да спят в кашон трудно ще се намерят макар че хора всякакви.
И другата глупост колкото по-мощен мотор повече харчел. Сложи на една X5 слаб мотор и ще видиш какво ще стане, като караш на високи оборити за да има мощност какво ще се случи.
Коментиран от #31
21:36 06.03.2018
30 Азза
До коментар #3 от "12345":
Браво, много добре написано.23:34 06.03.2018
31 Електрика
До коментар #29 от "Кашон за клошар":
"И другата глупост колкото по-мощен мотор повече харчел. Сложи на една X5 слаб мотор и ще видиш какво ще стане, като караш на високи оборити за да има мощност какво ще се случи."Даваш пример с точно обратното на това за което се говори! Хайде да сложим 2 пъти по-мощен мотор и да видим какво ще се случи?
Хайде да добавим и 200 кила без да сменяме нищо, да видим какво ще се случи?
При електричките, колкото е по-мощен двигателя, толкова потенциал за регенериране на енергията при спиране е по-голям, а от това се увеличава пробегът. При достатъчно мощен двигател и малко умения и мисъл, повечето товар няма да доведе до увеличаване на разхода на енергия, заради закона за ЗАПАЗВАНЕ на енергията.
Същата тази енергия, служи единствено за подгряването на спирачните дискове да не настинат при автомобилите с ДВГ. Дори да ползваш двигателя за спиране, няма да върне горивото в резервоара.
Коментиран от #34, #35
23:37 06.03.2018
32 докато не го видя по улицатане вярвам
05:51 07.03.2018
33 Max
До коментар #3 от "12345":
Смешкооо, единствената идентичност, по която хората разпознават немските бангии е чупливостта и скъпите ремонти. Ама на този свят има нужда и от глупаци, които да пълнят сервизите.07:26 07.03.2018
34 Зорлем
До коментар #31 от "Електрика":
Така като ти чета тези размишления, предусещам, че си на една крачка (най-много една и половина) от "откриването" на перпетум мобилето.09:25 07.03.2018
35 Кашон за клошар
До коментар #31 от "Електрика":
Браво гост правиш като циганите единият пише другият замазва но в случаят просто е един човек. От къде познах ли еми от това че малко хора не са ходили повече от 5 клас :)1.Колко мислиш че увеличаваш масата на колата като сложиш 50 или 100 коня повече??? 200кг ти нормален ли си бе човек ходи виж колко тежи един двигател после говори глупости.
2.Закон за запазване на енергия само си го чувал от хората по улиците. Нито физика си учил нито математика. Абе вярно ли е че теслата тежала 500кг ама и слагали тежести да стане 2.5 тона да гори по малко ))).
3.Не правиш разлика между абсолютни цифри и проценти. Да по тежката кола процентно ще регенерира повече енергия ама не и абсолютно. Ще ти го обясня като на първолак:
Имаш 10 ябълки:
1 вариант: изяждаш 10 и повръщаш 5.
2.Вариант: Изяждаш 3 и повръщаш 1.
Процентно имаш 50% срещу 33.3% ама познай в кой случай ще имаш повече ябълки?????
И накрая за регенерацията никой не я отрича но процентно се връщат около 15% в най-добрият случай като това зависи къде я караш и как я караш. Ако я караш по магистралата може да бъде и под 5%.
Абе вярно ли е че тесла нямала порт за зарядно щото я продавали заредена и каквото изгориш после при спиране си го връщаш :)) е може ли да си толкова....
Коментиран от #36, #37
10:49 07.03.2018
36 Антиелектрика
До коментар #35 от "Кашон за клошар":
Сега ще обвини всеки който пише срещу него, че съм аз -хахахахахахаха
Оставете го на мира, той не е виновен :))))))))))))))))))
11:23 07.03.2018
37 Електрика
До коментар #35 от "Кашон за клошар":
А не забеляза ли че давам два различни примера?1.Един и същ автомобил, с два различни по мощност бензинови двигателя, единият два пъти по-мощен от другия, еднакво ли горят?
Както видяхме в случая с добавяне на още един двигател на Тесла модел S плюс добавяне на още мощност, разходът на километър пада!
2. Ако на Твоят автомобил засечеш разходът, след това добавяш 200 килограма товар и минеш по същият начин по същия маршрут, разходът същият ли ще е?
http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2342-tegloto-ne-vliae-na-probega-na-elektromobilite
В тестовете на CAR са използвани BMW i3 и Tesla Model S. На 100-киметрово трасе екип на центъра е анализирал разхода на двата електромобила само с шофьор и след това със 100, 200 и 300 килограма добавен товар.
Ето и резултите за Model S:
Разход само с шофьор: 17.77 кВтч за 100 км
Разход с още 100 кг товар: 17.67 кВтч за 100 км
Разход с още 300 кг товар: 17.87 кВтч за 100 км
Да, при 100 кг товар много интересно, но разходът дори спада с малко, а общата сметка показва, че разходът се увеличава с максимум 0.6% между отделните тестове.
Данните за BMW i3 не са посочени, но мнението на центъра е, че "намаляването на теглото наистина не би трябвало да е приоритет". Причината за изненадващо малките разлики според екипа са в рекуперацията – при по-голямо тегло и рекуперацията се увеличава, което компенсира общия разход за разстоянието от 100 км.
Все пак има малко цифри и от пробите с i3. Само
Коментиран от #38
13:57 07.03.2018
38 Кашон за клошар
До коментар #37 от "Електрика":
Чета и се забавлявам в махалата ли отрасна или някой кон те ритна докато го подковаваш и затова така сега????Да казах ти че на практика е възможно с по-мощен двигател да гориш по-малко, всичко зависи от теглото на колата на която слагаш двигателят и как я караш колата. Ако я караш тестово на равен път празна със 80 ще гори по-малко ама на практика ще ти се изправи косата от слабото двигателче.
И престани да ми цитираш някави статии от вестник ШОК някакъв незнаен университет в есен сложил на 2.5 тона кола 100 кг отгоре :)))), Та това са 4 % от теглото му!!!!!!! Отчел някаква разлика дето само вятърът да духне и ще се отчете същият резултат.
А на твоята велика тесла чак и вратите са и одрязани да не тежат :))))
Нещо друго от вестник ШОК ще цитираш ли, нещо за Гинка или за твоят ментор Азис?????
14:18 07.03.2018
39 Електрика
https://www.guideautoweb.com/en/new-cars/compare/14933,14934/
City 13.0 L/100km 16.0 L/100km
Highway 8.9 L/100km 10.9 L/100km
Combined 11.2 L/100km 13.7 L/100km
Autonomy
758 km
620 km
Егати целия свят е станал вестник Шок, само и само за да ти докаже че не си прав! Ако всички мислят различно от тебе, причината не е в останалите!
В реалният свят, по-мощните двигатели с вътрешно горене горят повече!
Коментиран от #40, #41
15:22 07.03.2018
40 Кашон за клошар
До коментар #39 от "Електрика":
ХаХа ти си вестник ШОК и стършел едновременно.Сравнява 3 литра редови двигател с 6 цилиндъра и 8 цилиндъра V образен 4.4 литра.
Мощноста може да се вдигне и с други методи не само с увеличаване на кубатурата, ходи малко да прочетеш, не само да ми четеш вестник ШОК.
Другият път пробвай да сравняваш нормални 4 цилиндрови двигатели каквито са повечето в нормални всекидневни коли.
16:03 07.03.2018
41 гост
До коментар #39 от "Електрика":
Нещата са още по-прости , ама "образования" защитник на ДВГ не е чувал за термодинамика ! Дали е атмосферен голяма кубатура или с принудително пълнене , единица мощност в ДВГ се произвежда с изгарянето на ОПРЕДЕЛЕНО КОЛИЧЕСТВО гориво-въздушна смес и няма и няма да има начин да се произведе повече мощност с по-малко гориво !!!!! Всички "разработки" за икономии на "мощни" ДВГ-та са свързани с изкуствено ограничаване на мощността им в определени режими !!!Коментиран от #43
08:33 08.03.2018
42 некойси
До коментар #3 от "12345":
Всичките автомобили, които изброяваш говорят немски, а немския съгласете се не е нито приятен за говорене нито за слушане :)Тесла няма какво да му мислят, те са пионерите изкарали електрическото задвижване на преден план и създадоха цяла една ниша в която електрически задвижван автомобил може да бъде търсен, продаван и използван.
Всички други в момента са в позиция на догонващи, защото само преди дизелгейт за тях това беше светия граал и връх на технологията.
Единственото, което им остава е да взимат Тесли под наем и да ги разглобяват, за да могат да догонват по-бързо (нещо, което се случва така или иначе).
Коментиран от #44
09:12 08.03.2018
43 Кашон за клошар
До коментар #41 от "гост":
Гост/Електрика ти направо счупи тъпомерът, по глупав и тъп коментар не бях чел никога през живота си!!!!!!!!!!!!!Точно обратното е!!!!!!!!
При ел моторът КПДто е много голямо тоест генерално повече електрическа мощност на входа повече двигателна мощност на изхода. Няма какво да му мислиш много много.
При ДВГ нещата са като изкуство и такива като тебе не го разбират. Горивото което впръскваш трябва да изгори нацяло и силата от изгарянето да се достави в момента когато буталото е в най-горна точка. Има още куп други малки неща които да се настроят, само от един и същ двигател без никаква директна намеса чрез софтуер може да се променя мощноста.
Един съвет гост/електрика гледайте си комиксите как тесла се телепортира и за нея не важат законите на физиката и не се месете при инженерните работи.
09:34 08.03.2018
44 Зомби
До коментар #42 от "некойси":
Кое точно да разглобят??1.Асинхронен двигател???
2.Инвертор???
3.Пакета с батерии???
4.Редукторът??
Ако искат да разглобят нещо ще вземат някоя кола от Ф-Е където са истинските инженери и пионери а не някаква маркетингова стратегия.
09:40 08.03.2018