9 Март, 2018 10:57 35 986 94

Защо европейците харесват дизелови коли?

  • автомобили-
  • дизел-
  • нафта-
  • европа
Защо европейците харесват дизелови коли? - 1

Историята на дизелостроенето започва далеч преди Втората световна война. Още тогава най-напредничави и в това отношение са техничарите на цяла Европа - германците, а първи оценяват достойнствата на дизеловия мотор таксиджиите.

Възстановяващата се след Войната Европа започва първоначално да прави малки автомобили, в които е трудно да се интегрират дизелови мотори. Много скоро обаче и немските, и френските, и италианските автомобилни инженери започват да се занимават с дизелови агрегати.

80-те години на миналия век се наблюдава най-голямото унифициране на горивни системи. Голяма част от пазара е завзета от Bosch с нейните знаменити горивни помпи от серията VE, а друга част от пазара е обхваната от помпите Lucas.

Защо европейците харесват дизелови коли?
Горивната помпа Bosch

Именно това са златните години на европейското дизелостроене. Надеждните и дълговечни възли и агрегати правят дизеловите коли много популярни. Двигателите са максимално опростени, като принципно не се нуждаят от каквато и да било електроника. Що се отнася до екологията, то в онези години никой не ѝ обръщаше внимание.

Съвременният дизелов мотор обаче е доста различен от по-горе описаните. Сложни системи за управление на подаването на гориво и задължителните турбокомпресори променят нещата. Високото налягане на горивото, използвано в системите common rail води до съществено оскъпяване на горивната система, като тя става недотам ремонтнопригодна.

Въпреки това дизеловите мотори си остават икономични, сравнително надеждни, а по-високият им въртящ момент ги прави динамични без това да се отразява на разхода. Сравнително меката зима в Европа също играе роля в популярността на дизелите и те и до ден-днешен си остават предпочитани в Европа и особено в Германия.

Защо европейците харесват дизелови коли?
"Дизелгейт" промени нагласите на автопроизводителите към дизеловите коли

Скандалът с дизеловите автомобили на VW, добил популярност с прозвището "Дизелгейт" бе сериозен удар по европейското дизелостроене. Той беше умишлено нанесен от "зелени" американци, в резултат на което много компании започнаха да преориентират политиката си по отношение на дизелите.

Тези мотори бяха обвинени, че са мръсни и компании начело с Volvo побързаха да заявят, че много скоро ще се откажат от дизелите. Много градове забраниха използването на дизелови автомобили в централните си части.

Въпреки това европейците продължават да купуват дизели, макар процентът им спрямо бензиновите и тези с алтернативно задвижване (хибриди и електромобили) да спада, то дизеловите коли ще се харесват в Европа, а и у нас още дълго време.

Защо европейците харесват дизелови коли?
W124 - един от най-дълговечните дизели


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 12312

    209 14 Отговор
    Защото харчат малко... просто е. Ако бензиновите харчеха по-малко - тя щяха да са с по-голям дял.

    Коментиран от #6, #7, #14

  • 2 Ввв

    197 11 Отговор
    Защото бензинът не е без пари,като в Хамерика,е за тва

    Коментиран от #13

  • 3 Guest10

    111 7 Отговор
    или ако се произвеждаха по ефективни бензинови двигатели с турбо и да харчат колко дизеловите

    Коментиран от #18

  • 4 ссср

    89 64 Отговор
    Защото са умни и образовани, а не като тъпите дебели американци
  • 5 Антисажди

    65 36 Отговор
    Обичаме да пушим. Затова.
  • 6 12414

    105 46 Отговор

    До коментар #1 от "12312":

    харчат малко да но ремонтите и поддръжката им са много по-скъпи! ако бай ганьо не пестеше от катализатори и гнп и други подобни никак нямаше да му е по-евтино! Но ганьо нещо като стане за ремонт просто го маха да не му бърка в джоба и за това си мисли че му е по-евтино

    Коментиран от #12, #68, #78

  • 7 гост

    85 7 Отговор

    До коментар #1 от "12312":

    И високият въртящ момент при ниските обороти допринася. То реално колите се карат в ниски обороти.

    Коментиран от #15

  • 8 Антисажди

    108 22 Отговор
    Като влезеш в сервиз на ФауВи първото което виждаш е ваничката за почистване на инжектори. После идват ДПФ ремонтите, (съответно в Циганистан - махането им) смяната на ЕГР клапи (в Циганистан пак ги махаме) После слагаме едно "спортно гърне" и сме готови :D Дишай!

    Коментиран от #76

  • 9 Надежност

    62 66 Отговор
    Напротив един хубав дизелов двигател е напрактика вечен. Бензинките понеже ги форсират здраво и фърчат гарнитури , глави и т.н.
  • 10 Гост

    70 19 Отговор
    Не виждам как бензионова кола може да се справи със задачата на дизеловата - теглителна сила в ниски обороти(ако се тегли каравана или ремарке) с добър разход. Да бензиновите двигатели могат да достигат добър въртящ момент, но при по-високи обороти и кубатура, което пък скапва съединителя за отрицателно време, отделно има предпоставки за боксуване зимно време и пак остава въпроса с разхода. Действително дизелите станаха доста по-сложни последните 20години, което покачва цената за поддръжка, намалява надеждността и ремонтно пригодността, оттам намалява меродавността на фактора разход на гориво. Хибридните трактове(ел. мотор подпомаган от малолитражни бензинови мотори) преодоляват проблема с въртящия момент, но се покачва цената на крайния продукт. Т.е нишата на дизелите се стеснява, но няма да изчезне скоро.

    Коментиран от #36

  • 11 GTE

    66 26 Отговор
    Едноседмичните минусови температури в края на февруари и началото на март разказа играта на много дизели в България с по-сериозен стаж. Същото беше и януари 2017-та когато над месец температурите се задържаха под -10.
    За мека зима няма проблеми, но дизеловите автомобили ги мори лютата зима в съчетание с боклучавата нафта в България. Старите простички дизели не се повлияваха толкова, но на новите гърмят турбини, егр клапани и най-вече дюзите. В Германия дори и да е люта зимата температурите не спадат под -5 и то за ден, два, освен в планините, където може да е малко по-люто.

    Коментиран от #31, #72

  • 12 Антисажди

    19 13 Отговор

    До коментар #6 от "12414":

    А ДПФ-а се чисти сам. Ко го бърка дизелджията да изкара таралясника в събота на малко извънградско? Ке спести 2 лв за нафта.... Мама му и пинтии... . А аз мотора не го и спирам като трябва да сляза за малко. И карам на бензин при това!
  • 13 МИ ДА

    16 4 Отговор

    До коментар #2 от "Ввв":

    Защо бе джанъм? Я кажи къде е тази бензиностенция дето нафтата е без пари???
  • 14 ФрауДупединхен

    63 27 Отговор

    До коментар #1 от "12312":

    Щото българина е немецо-поклонник. Всичко немско - калкулатори, телевизори, уреди, коли, мислене, култура и.т.н са гуру, култ и канон за булгаристанеца„ Ако дойчовеца скочи в Рейн да се удави, Бай Ганьо ще го направи същото в Ѝскъру.

    Коментиран от #17

  • 15 ТАД

    41 10 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Като сравняваш, сравнявай правилно. Турбо двигател с турбодизел и атмосферен двигател с атмосферен дизел. и Тогава да ти видим теорийката;)

    Коментиран от #84

  • 16 kavkaz

    39 11 Отговор
    обожавам звукът на дизел двигател особено на стар трактор докато запали
  • 17 Друг път

    19 23 Отговор

    До коментар #14 от "ФрауДупединхен":

    И като отиде един път в Германия и като види как немеца гълта черни арапски уйове и да видиш как се променят.

    Коментиран от #24

  • 18 гост

    47 22 Отговор

    До коментар #3 от "Guest10":

    Няма как да харчат колкото дизел, принципа и характеристиките на горивата са различни. Ето Мазда правят опити за бензинов със запалване без свещи, но не е съвсем готова тази технология. При нея трябва да се изравнят характеристиките на мощност и разход, но пък технологията е много сложна и оттам скъпа. Аз карам бензин, умишлено, защото е по-чист, по-тих, по-спокоен и по-прост. Не съм за 1литър повече на 100км, а съм за чисто изгаряне, не черни и токсични пушилки. Хора, моля ви се, замислете се дали за 3-4х.км на година ви е нужен изкормен дизел, който е податлив на скъпи ремонти, шумен е и трови не вас, а околните околко вас. Деца, възрастни, всички дишат канцеронените от вашият ауспух, понеже е изрязан и изкормен всякаква, екологична приставка.

    Коментиран от #73, #89

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Иво

    59 13 Отговор
    Харесва ми тази снимка горе с грийспийс подлогите. 10 умственоизостанали без образование държат знаци за забрана на дизелите и медиите ходят да ги снимат, щото кой знае какво било станало. Гласът на лобистките групи с по 200-300 членове се чува над рева на тълпата. Иначе като се съберат стотици хиляди редови граждани, никой не им обръща внимание. Демокрация, братче. Платени псевдо еколози, членове на канцерогенни за обществата ни лобистки псевдозелени органзации от тип БХК оформят политиките ни, независимо от целесъобразността им. Грийнпийс и производната им немска терористична организация Deutsche Umwelthilfe изглежда ще успеят да издействат частична забрана за движението на дизели в момент, в който проблема с екологичността на дизелите е практически решен. През 2018 година новите бензинови двигатели отделят в пъти повече сажди от дизеловите, а благодарение на карбамидния катализатор азотните оксиди покриват всички Euro 6d норми. Днес е дизела, утре е бензина. Днес в Германия, утре в БГ. Да ни е честито. Тези ще ни върнат в 19 век.

    Коментиран от #22

  • 21 smeh

    62 7 Отговор
    Хубаво ги вижте на снимчицата от Грийнпийс. Не ви ли приличат на инжинерни корифеи, направо Нобелови лауреати измислили къде-къде по-добър двигател от дизеловия. Те знаят...и могат...да държат ТАБЕЛИ и да правят ЦИРКОВЕ срещу ЗАПЛАЩАНЕ.
    Ама ако им отвориш капака на колата и ги питаш - Това дизел или бензин е, ще падне едно чудене, едно гадаене...

    А сега по темата - естествено, че пречат - по-здрави и по-икономични са. И добрите мотори си пляскат по 500 000 км за здравей-здрасти. Като добавим и въртящия момент, ето ти и фън-фактор. На масовия шофьор обикновенно повече не му трябва.

    Обаче според консуматорските ценности, така икономика не се гради - трябва да се сменят често И ДА СЕ ПЛАЩА. Не ме разбирайте погрешно. Всеки, който има възможност, му харесва да плати повече за да има нещо по-добро от останалите. Само, че тук става въпрос за периодичното ДОЕНЕ, което дразни. Какво й е на 2-3-5 годишната кола(50-100к км пробег), която не е вече последен модел и най-висок ЕКО-Шит-Стандарт? - Според Зелените - Ма, тя е за боклука бе...
  • 22 смех

    18 5 Отговор

    До коментар #20 от "Иво":

    Хахаха, толкова подобен коментар, браво колега изпревари ме :)
  • 23 Вронски

    15 26 Отговор
    Не случайно се казва-"БЕНЗИНостанция" а не "ДИЗЕЛостанция"!
  • 24 Ceco

    20 6 Отговор

    До коментар #17 от "Друг път":

    Като ще сравняваш сравнявай правилно - едни и същи конски сили при дизел и бензин. С турбо без турбо колата се движи от въртящ момент.

    Коментиран от #38

  • 25 до Тряс

    3 6 Отговор

    До коментар #19 от "Тряс":

    Написал ти е самата истина човека - а ти имаш много да учиш макар да мислиш че знаеш всичко ...

    Коментиран от #26, #33

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Driving pleasure

    48 6 Отговор
    Поредното доказателство, че нищо добро не е дошло от американците! Те винаги са искали слаба и зависима Европа! Колкото по-скоро скъсаме с тях толкова по-добре!
  • 28 555

    81 2 Отговор
    До скоро бях горд собственик на дизелов Mercedes 124-200D! (Същия като на последната снимка) И въпреки, че и аз като всеки млад шофьор исках бърз и мощен автомобил, бях влюбен в тракането на 72к.с. под капака и скромните четири предавки! Невероятен автомобил, въпреки годините си! Абсолютно безпроблемен, въпреки че се караше почти денонощно. Страшно комфортен, въпреки че имаше само шибидах. Това е автомобил, който не се нуждае от екстри и глезотии, за да впечатли шофьора си. А за разхода на гориво няма да споменавам, защото дори аз не мога да повярвам, че автомобил може да дава такъв разход..:D
    И след толкова километри служба ми остана докрай верен, като спаси мен и приятелката ми в тежка катастрофа, след като пиян ром се вряза в нас.
    Завинаги ще остана верен на марката и особено на този модел, въпреки, че вече карам много по-нов автомобил. А за дизеловите автомобили..те не са никак лоши, просто в днешно време всичко е политика и лични интереси на някои по-големи производители. ;)

    Коментиран от #64

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Алфа Ромео

    25 31 Отговор
    Според мен дизел трябва да са само товарните автомобили и селско-стопанската техника, леките коли хибрид бензин-ел двигател или бензин-газ.
  • 31 qwerty

    14 4 Отговор

    До коментар #11 от "GTE":

    От началото на седмицата ми прави впечатление, буквално превземането на столичните булеварди от автомобили с по ЕДИН човек в тях. При минусовите температури в комплект с непочистените улици почти нямаше автомобили.

    Коментиран от #37

  • 32 Да да

    13 9 Отговор
    Дизела е рентабилен ако се минават над 20 000 км. годишно.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Тряс

    28 20 Отговор
    Хора, осъзнайте се, тука въобще не става дума за някаква имагинерна екология, а за истинска смърт на стотици хиляди хора от рак, предизвикан от твърдите частици на изгорялото дизелово гориво! Това е канцероген от 1-ва група, много по-страшен от цигарите и всичко останало...

    Коментиран от #43

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Гост

    26 8 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Аууу, ама то всеки си купува кола за да тегли с нея каравана и ремарке, ШЪ ЗНАЙШ!
    Стига глупости, съединителя заминавал и бензиновата кола буксувала зимата - в кой век живееш? Да си чувал за автоматични скоростни кутии и за ESP?
    Теглителна сила трябва на тракторите, на обикновените МПС им трябва комфорт и динамика!

    Коментиран от #41

  • 37 Алфа Ромео

    12 3 Отговор

    До коментар #31 от "qwerty":

    И в Ст Загора беше готино да се кара като ни затрупа снега, имаше малко коли по улиците, сега като се оправи времето и стана пак ужасна навалица от коли.
  • 38 Гост

    9 9 Отговор

    До коментар #24 от "Ceco":

    Добре, че си ти да пренапишеш основите на двигателите! Сравнявало се к.с. с к.с. - няма такава тъпотия!
    Дай акъл на всички производители вече да не правят двигателите си по кубатура, а по въртящ момент и к.с.
    Понякога се чудя на простотиите, които може да напише един дизелджия!!!
  • 39 Dan

    28 9 Отговор
    Истината си е в газра пичове. Сложих газов инжекцион и край! Сега карам колкото поискам и плащам наполовина! Няма мръсотия няма нищо. Като й се наситя айде на пазара : D
  • 40 Иванов

    15 10 Отговор
    Потърсете стар шофьор на автобус или тракторист и забравете дизела като понятие. Ако ви е скъп бензина има великолепни италиански коли с фабрична газова или метанова уредба.

    Коментиран от #60

  • 41 Гост

    6 12 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Имаш разрешението и благословията ми да си купиш бензинова кола, да ѝ сложиш газова уредба и да се хвалиш какъв си пич. Ще спомогна в организацията на площада пред Парламента, в която ще изнесеш лекция от слагането на газова уредба и как това ще пощади половината ти заплата.

    Коментиран от #42

  • 42 Гост

    14 6 Отговор

    До коментар #41 от "Гост":

    Като започнеш ти да ми купуваш колите и да ми плащаш, тогава ми давай наклон. А като няма какъв довод да дадеш по темета, това словоблудство, те прави доста нелеп!
    Винаги съм карал бензинови коли над 200 к.с. и никога не съм им слагал газ!!!
    Пък ти живей в 80-те години на миналия век, където бензиновите коли буксуват на сняг и износват съединителя и си дърпай ремаркето с печката си, която мислиш, че е връх на технологията!
  • 43 Гост

    13 8 Отговор

    До коментар #34 от "Тряс":

    Говориш за рак причинен от изгорелите газове , и че твърдите частици са канцерогенни. А знаеш ли че една препечена филийка хляб е също е канцерогенни ама всички я хапваме .
  • 44 Бай Санде

    24 6 Отговор
    Е ми щот дизела се налага от управниците в ЕС от 90г на 20-век. Тогава започнаха да ни обесняват, че видиш ли дизела бил кат планински въздух и харчел по-малко. 20 и кусур години ни зомбираха, а накрая се оказа че не е баш така с тоа мити чист дизел.
    Никъде другаде по света дизела не се използва за леки автомобили толкова, колкото в Европа. Навсякъде хората карат автомобилите си на бензин, пропан, метан, етанол и т.н. Дизел за леките автомобили се толерираше и налагаше единствено в Европа. Та и затова европейците си ги харесват, щот им промиха мозъците. Преди 90-те и в Европа се караха предимно бенз. коли, изключая товарните.

    Коментиран от #79

  • 45 Гост

    17 3 Отговор
    Абе истината е че новите дизели са много сложно направени и вероятността да се развали нещо е много голяма с тез електроники в последно време,а поддръжката е по-скъпа от тази на бензинов мотор.Да не забравяме и друго,че при купуване на дизел 2ра ръка рядко има такъв на малко км.и на Запад хората взимат дизел за да се кара постоянно.

    Коментиран от #80

  • 46 Анонимен

    12 28 Отговор
    Стига сте плюли по дизеловите автомобили..и трябва да се забранят тези газови-които тряпят мотора и са бомби с закаснител
  • 47 бмв е61

    5 12 Отговор
    добре де какво му е на дизела висока тяга приличен разход кара се с почти каквото ти падне почти казвам поне това дето не замръзва зимата и ако е изправен дпф или има тъкъв и всичко е наред по дюзите не пуши почти
  • 48 Solved

    17 8 Отговор
    Решението на проблема е ясно: всички дизели без DPF филтри се спират от движение и се пращат за претопяване!
  • 49 Истината

    11 24 Отговор
    90% от хората каращи бензинови автомобили ги купуват, само за да им сложат газ, за по еФтенко налЕ. Обясняват какво се трошало и се махало, държат сметка, изтъкват превъзходството на бензина, а карат асматици. А за паленето зимата няма да го коментирам, завист, завист ехх...
  • 50 Петър

    23 1 Отговор
    Абе харесват си нашенци дизелчето - докато се намира безакцизна нафта, я от камион , я от некъде другаде - по намалени цени - току в някой багажник засичам големи 10 л туби от минерална вода пълни с дизелово гориво и наливат в резервоарите... ясна е работата....
  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 Анти др о х пърди

    7 6 Отговор
    Дизелови смрадливци от които се хваща паркинсон
  • 53 roko

    10 4 Отговор
    Е па я имам в гаража дизелов жип и бензинова резачка и си ми е добре!

    Коментиран от #59

  • 54 vasik atanasova

    21 11 Отговор
    ВИНАГИ СЪМ ХАРЕСВАЛ БЕНЗИНА
    ДОРИ И МИРИСА МУ
    А ДИЗЕЛА МЕ ОТВРАЩАВА
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Plovdiv

    8 5 Отговор
    Ако това, че МРАЗЯ дизелите означава, че не съм европеец, тогава нямам нищо против да не съм европеец докато съм жив!
  • 58 галапагос 78

    19 11 Отговор
    дизеловая кочина щото газта е 89 стотинки а дизела 2 лв караите си черните пушиляци тровете хората я даите газ на една дизелова брантия да видим няма ли да изкочи черния змеи от аспуха няма фап няма мап тровят въздуха дали е на 1 година или на 15 всичките пушат

    Коментиран от #66, #85, #90

  • 59 Доктор Ох Боли

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "roko":

    .... ха ха ха...аз имам и дизелова и бензинова резачка ....у гаража..... ха ха ха....
  • 60 777

    3 7 Отговор

    До коментар #40 от "Иванов":

    Няма великолепна италианска кола.

    Коментиран от #62

  • 61 Анти др о х пърди

    0 1 Отговор
    Бг бият дупето на не действа хаха
  • 62 Алфа Ромео

    7 3 Отговор

    До коментар #60 от "777":

    Има много хубави коли внос от Италия, без ръжди и по-евтини от германския ръждясал нов внос.
  • 63 ;) кукуруку

    8 1 Отговор
    Световната(Европейска)икономика и индустрия, е в силно зависима от този сравнително евтин"отпадъчен"продукт при нефтопреработката,наречен Дизелово гориво.Защо ли едни от най-скъпите транспорти като космонавтиката, авиацията,корабоплаването и всички други за които се сетите, все още нямат икономически по-изгодна алтернатива?:)Ако човек погледне мащабно на нещата,може би ще открие,че това е поредната борба за световно икономическо надмощие.

    Коментиран от #86

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Уке Цветко

    8 9 Отговор
    Истината е само една! Както всички знаем, ни не всички си го признават - нафтата е за отопление, газта е за готвене, а бензина е за каране (разбирайте за карачите ;) )
  • 66 Защото

    5 0 Отговор

    До коментар #58 от "галапагос 78":

    Прав си, но една от причините да пушат е ЕКО ДИЗЕЛЪТ! Американска бизнес програма за земеделците, със доказано отрицателен екологичен ефект. Още от 18 век химиците знаят какво се получава при изгаряне на тежки въглеводороди, но правенето на пари, бизнесът, жертват всичко в свой интерес!
  • 67 Ааа

    4 15 Отговор
    Какво ги хвалите тези бензинови двигатели те повече замърсяват особно 16 клапновите изгарят 1 литър на сто двигателно масло пък да не говолим за ежедневните ремонти на запалителната система . На газ се търпи но зимния сезон разхода се вдига и това не е решение .
  • 68 Марио

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "12414":

    Е то на електричките и бензините частите са още по'-скъпи.Но всичко зависи от марката.
  • 69 Disela

    12 9 Отговор
    Карам само дизела ,това е.Вие някъде видяхте ли научни данни ,че дизела е вреден.Навремето учебниците са още при мене пише,че дизела е по екологичен.и кога аджеба стана толкова мръсен.колкото повече пуши черно толкова по безвреден,защото това са твърди частици .Финните. са страшни от бензина
  • 70 Disela

    6 10 Отговор
    Карам само дизела ,това е.Вие някъде видяхте ли научни данни ,че дизела е вреден.Навремето учебниците са още при мене пише,че дизела е по екологичен.и кога аджеба стана толкова мръсен.колкото повече пуши черно толкова по безвреден,защото това са твърди частици .Финните. са страшни от бензина
  • 71 Disela

    4 4 Отговор
    Я за проба постойте до един стар икарус и после до един съвременен дизел с тем подобните катализатори .Съвременният дизел направо те задушава още с първото вдишване.
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Антон 1

    1 1 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Аз шофирам между 25-40 Хил на година , какво да се замисля ?
    30/70 градско / извънградско !
  • 74 Mercedes-Benz

    9 3 Отговор
    Добрият надежден и икономичен дизел е най-голямата заплаха за електрическите кенефи, затова "зеленото" либерастко лоби налива луди пари да внася какви ли не дебилни забрани и да си изсмуква от пръстите налудничави обвинения плащайки на продажни "учени"!!!
  • 75 НАФТОВА ПЕЧКА

    3 9 Отговор
    Всички печки са таралясници .
  • 76 Mercedes-Benz

    7 0 Отговор

    До коментар #8 от "Антисажди":

    Наричаш България Циганистан и обиждаш сънародниците ми, чудно ми е ти мишок такъв къде се подвизаваш, че си толкова надъхан, защо влизаш в "циганистански" сайтове?

    Коментиран от #92

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Уаъ

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "12414":

    Как че махнеш гнп бе мой
  • 79 Язе

    5 1 Отговор

    До коментар #44 от "Бай Санде":

    Говориш за времето когато са караха предимно бензинови защото тогава дизела в леките коли беше абсолютен кенеф.След това бензиновите си останаха на същия хал а дизелите се развиха много.Турбо,мурбо и т.н.и станаха много по приятни за каране от атмосферен бензин.Затова се предпочитаха.Затова известно време се наблягаше на дизел и беше предпочитан.
  • 80 Язе

    4 3 Отговор

    До коментар #45 от "Гост":

    Я кажи съвременните бензинови коли с какво се различават от дизеловите?Само малко горивната система е по различна и пише петрол вместо дизел на капачката на резервоара.
  • 81 Бесен съм

    11 0 Отговор
    Аз пък да ви кажа това е поредното хапче с което ще ни излекуват. Сега дизела пречел. Абе мисля че нещо друго ви пречи, ама айда да съм културен. То не бяха фреони докато наложат нов, то не бяха парнокови газове сега ново двадесет. Абе ко ги слушате. Много скоро ще се сбием за глупости.
  • 82 Фермера

    2 3 Отговор
    Виждам че повечето от Вас не познават развитието на бензинови двигател. Явно Язе не е чел за Infiniti VC-turbo.Първия бензинов двигател с променлива компресия с 262к.с. и 380nm.При ниско натоварване компресия14/1 при високо пада на 8/1 и не отделя твърди частици.За съжаление се облага с 10%мито и затова дишаме саждите на чипосаните дизелов.

    Коментиран от #87, #88

  • 83 КККККК

    0 3 Отговор
    Смешно е да се обвиняват САЩ в случая при положение,че сами си признаха че са манипулирали електрониката в колите си.
    И за разлика от Европа, там те платиха сериозни компенсации а тук нищо .
    Но като се знае къде се произвеждат въпросните таралястници е ясно защо така се покриха нещата.Как иначе говорим за "великата" Германия на която всичко е разрешено.
  • 84 Тдивчо

    2 0 Отговор

    До коментар #15 от "ТАД":

    Ми сравнявал съм ги! И пак си взех дизел!
  • 85 Тдивчо

    0 1 Отговор

    До коментар #58 от "галапагос 78":

    Ела и щи покажа моЙто ти на реални N километра ако успееш пушек да забележиш ще ти намеря и на теб
  • 86 Здр здр

    3 1 Отговор

    До коментар #63 от ";) кукуруку":

    Космонавтиката- течен кислород
    Авиацията- керосин
    Корабоплаването- мазут
    Моя голям индианец - нафта
  • 87 Шофер

    1 0 Отговор

    До коментар #82 от "Фермера":

    ти недей много да четеш, ами пробвай в реалността. Представа нямам за какво става въпрос, но обикновено всички хвалби на нововъведения обикновено прикриват поевтиняване за производителя. Качваш се и караш, сравняваш с други и тогава решаваш, не от хвалебствени материали
  • 88 Танкиста

    1 1 Отговор

    До коментар #82 от "Фермера":

    Ехеееее, пич аз в казармата карах танк с променлива компресия 1990 година! Никога не казвай ПЪРВИЯТ когато става въпрос за ДВГ. Всичко вече е правено от някого и то МНОГО отдавна
  • 89 Наблюдтел

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Моят не е изкормен, довиждане. А, и приятно прекарване по ⛽
  • 90 TDI

    2 2 Отговор

    До коментар #58 от "галапагос 78":

    Мечтата на всеки селски тарикат : Astra c16nz на газ и панелка в краен квартал!
  • 91 алфата

    1 1 Отговор
    Спокойно колеги! Сега започват с дизела, след някоя и друга годинка ще излезе и, че бензина ни трови и всички дружно ще започнем да купуваме Тесли и Приуси..., ама нека да понамалеят още запасите от черното злато, та тогава!
  • 92 Ищван

    0 4 Отговор

    До коментар #76 от "Mercedes-Benz":

    Ти искаш да караш чипосан трактор, аз пък не искам да го дишам. Е? Кой е в право? Нешофиращите граждани (в това число жени, деца, пенсионери) са мнозинство. Тогава?
    И на вятър приказки съм се наслушал. Искам който е навит от всички философи тука, да се съберем и да направим проба - уплътняваме хубаво с парцали един гараж, палим дизел по избор вътре и който не е припаднал (недай Боже нещо повече) след половин час да кажем - значи дизелът не е вреден. Всичко друго е ала-бала.
  • 93 V8 5.0

    1 1 Отговор
    Хора аз карам стар 8мак 5 литров на газ и въпреки скъпата поддръжка не бих изгатял дизел. Има хора като мен дето не желаем да горим нафта и въпреки възможности за добър дизел си взимаме по прост бензин на газ и си караме. Ако някой каже че бензин на газ е кенеф ...ще му кажа че не е карал бензин с хубава система ...или изобщо добър бензин ... Не 1.4 атмосферен 90 коня ..не гледайте малките бензинки и не ги гонете с 2.0 дизел. Хванете 1.8 турбо или 2.0 турбо или 2.5 турбо и ги сравнете с 2.0 дизел ама честно ..караш едната ..караш другата... И да видим къде ще се усмихнете повече ... Аза цена на газ и нафта няма да говоря... Замести еди 3.0 дизел с един 4.2 или 5.0 атмосферен осмак на газ и пак сравни ... Никога няма да се кача на нафта повече... Въпреки че ме мислят за селянин ще си карам 12 годишен 5.0 на газ по 60 000км на година и не ми дреме ... Колкото до финансите...не си мислете че 5.0 литра на газ се кара без пари и затова съм е сложил хахахахаххаха да И ЗАТОВА съм е сложил но главното е екология защото дадох 3500 лв за газов инжекцион а 16 свещи си струват пари на 30 000 са си едни 350лв само свещи... Да не говорим за масла на двигател ...по 9 литра ....и скорости ..по 9 литра .... Ако искаш да върви ще си плащаш и на нафта и на бензин само дето едното е отрова в пъти по голяма. Дизела нищо не икономисва като е на 290 000км ... Ама нали е само 2 литра и дърпа яко...тва е колата... Вземи си голям бензин и виж ....ама 3 литра бензин бил голям 5 литр
  • 94 asoos

    2 1 Отговор
    Всички тука дето защитават бензиновите коли карат на газ и аз бях на газ няма лошо.Само си мисля ако изравнят цените бензин газ дизел тогава какво ли ще карат:))))