Last news in Fakti

19 Март, 2018 17:47 50 156 39

Китайци атакуват Европа с електромобил за €8500

  • x electrical vehicle-
  • lsev-
  • електромобил
Китайци атакуват Европа с електромобил за €8500 - 1

Хонконгската компания X Electrical Vehicle обяви, че започва серийното производство на двуместен градски електромобил, изработван с помощта на триизмерен печат. Продажбите на LSEV започват през април догодина, като базовата цена в Европа няма да надхвърля €8 500.

Китайци атакуват Европа с електромобил за €8500

Напечатаното на 3D принтер електромобилче е дълго 2.5, широко 1.3 и високо 1.5 метра. Тежи 450 кг и развива максимум 70 км/ч. От X Electrical Vehicle не съобщават какъв е капацитетът на батерията, но твърдят, че зарядът стига за изминаването на 150 км.

Китайци атакуват Европа с електромобил за €8500

Всеки LSEV може да бъде напечатан за около три дни. Технологията за триизмерен печат е позволила на конструкторите да сведат броя на детайлите, от които се изработва електромобилът, до 40-60 вместо 2 000 в обикновена лека кола.

Китайци атакуват Европа с електромобил за €8500

X Electrical Vehicle планира да произвежда по 20 000 бройки LSEV годишно. Китайците твърдят, че вече са намерили купувачи за 7 000 от тях в Европа. От електромобилчето се интересували най-вече пощенски служби.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антиелектрика

    41 42 Отговор
    Ще превземат с това недоразумение, единствено голф игрищата.
  • 2 толерантен

    77 17 Отговор
    Ми за градска кола е добре. Евтино, тихо, чисто, ускорява, лесно за маневри и паркиране. Даже за града трябва да ги направят задължителни. А, не да ми карат пушливи, шумни, грамадни, джипки и да правят произшествия. Даже трябва да има общински такива с карта.

    Коментиран от #3, #22

  • 3 Антиелектрика

    36 42 Отговор

    До коментар #2 от "толерантен":

    Ами ти сигурно караш Смарт на газ, нали?
    Ако хората искаха такива кенефи, отдавна да са минали само на Смартове и Минита на газ, ама гледам не са болшинство. Не знам кой ненормалник би си купил такова нещо за 17 000 лева и да виси по задръстванията из София с часове. Та това нещо ни климатроник има, ни мултиволан и на всеки 100 км трябва да трепериш за контакт. Пък за ускорение, има да си мечтаеш с тези максимални 70 км/ч и то на книга!
    Ама парите са си твои де, извади 20 бона и се кефи, да те видим какъв еколог си!

    Коментиран от #5

  • 4 Гост

    16 5 Отговор
    Ко не!
    По добре електродачията бе! Китай не вървят тука, не го ли разбраха.на краставичар краставици да продават
  • 5 Иванчо l-ви

    23 22 Отговор

    До коментар #3 от "Антиелектрика":

    Разсъждаваш с това върху което си седнал.

    Коментиран от #9, #10

  • 6 Зорлем

    17 4 Отговор
    Рено Тиузи е кажи-речи същите пари и почти същата "класа", пък нещо не ги карат много, така че работата ще е на кантар с успеха на това возило.

    Коментиран от #13

  • 7 mediator37

    32 1 Отговор
    Малката кола от пластмаса и велпапе е икономична, но искам да знам един краш-тест колко звезди ще даде на тази вафлена фунийка за сладолед.
    Интересува ме въпросът при ПТП аз на каскет ли ще стана вътре или не.

    Коментиран от #28

  • 8 Марио

    15 19 Отговор
    Това не е автомобил.Това е непрактична електричка.А с тези размери е като играчка или кашон,кутия.1 94 съм как да се побере пък и семейството ми??Електричките са непрактични и нямат бъдеще.Преставете да ни ги пробутвате.

    Коментиран от #23, #27

  • 9 Марио

    14 13 Отговор

    До коментар #5 от "Иванчо l-ви":

    Не ти разсъждава така.Човека си е прави и разсъждава абсолютно нормално.Вие,които харесвате тези електрички не сте нормални.Причините съм ги изброявал многократно.
  • 10 Антиелектрика

    18 8 Отговор

    До коментар #5 от "Иванчо l-ви":

    Явно и това на което седя е с по-голям капацитет от теб, защото като гледам, постът ти изобилства от "конкретика".
    Бръкни в контакта, пък дано ти дойде акъла - хахахахаххаха
  • 11 Ичко

    13 0 Отговор
    Виждал съм в италия по миналата година и по евтини китайски електрички нови в магазин
  • 12 Гост

    14 0 Отговор
    А резервните части ще ги принтираме у дома на принтера
  • 13 Хайл

    6 6 Отговор

    До коментар #6 от "Зорлем":

    Нужника на рено няма дори и странични прозорци. Това е класи над него

    Коментиран от #17

  • 14 Електрошит

    4 10 Отговор
    Малиии то т'ва кола ли е бре хахаха, това "чудо" и да ми го подаряват няма да го взема, някаква смешна кутийка сапунерка.Те и чайките ще се смеят на нея.Даже не става и за украса
  • 15 3D print

    21 2 Отговор
    Тук новината не е нито в електромобила нито в цената, но вие по навик трябва да хейтите.

    Някой прочете ли, че тази кола се състои от 60 детайла вместо 2000, които на всичко отгоре са напечатани на 3D принтер? Удрят здрава тесла на производителите на части за автомобили. Като ти се счупи някоя част, даваш я автосервиза, разглобяват я, раздробяват частта в шредера, а след това от същият материал ти принтират частта наново. Достатъчно им е да свалят файлът на тази част от производителя и до края на деня са ти я принтирали и монтирали.

    Коментиран от #16, #37

  • 16 Антиелектрика

    8 8 Отговор

    До коментар #15 от "3D print":

    Точно това ще стане, ама друг път.
    Кой ще ти го направи у нас и дали ще е без пари?
    А лагери и движещи частни от кола, все още никой не принтера. Освен някоя врата или таван, друго не може да се принтера.
    Май си гледал много филми.

    Коментиран от #29, #31

  • 17 Зорлем

    3 1 Отговор

    До коментар #13 от "Хайл":

    Чак пък класи? И онова има врати, ама са допълнителна екстра (?!?!). За сметка на това вдига цели 10км/ч повече...
  • 18 Я. Петров

    7 0 Отговор
    Всичко приключи за европейските цени. Китай изкарат ли аналог цените си идват на място.
  • 19 Ghost

    10 2 Отговор
    Единствено спортният волан от Димитровградския пазар ми хареса
  • 20 Симеон

    7 6 Отговор
    Супер е за града!! И то само за 13500лв Смятам, че страхотна градска превозвалка :)

    Коментиран от #21

  • 21 Зорлем

    9 3 Отговор

    До коментар #20 от "Симеон":

    8500 евра са 13 500лв по някакъв трънски курс, или?
  • 22 Мяу

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "толерантен":

    Евтино? 17-18 000 лв без каско и ДДС за пластмасова принтирана кошница за 3 дни, на която материалите реално струват няколко хиляди лева. Не мерси. Тая пластмаса колко години живот има, тая батерия колко години живот има? Да не се окаже, че след 10 години ще се хвърля това нещо, а след 5 щеструва 5000 лв. А сега си представи, каква кола можеш да си вземеш за 15 000 лв, а чакай ти не можеш. Искаш да е чисто ново неопърдяно от магазина без значение дали е пазарска количка, голф количка или блъскаща се количка.
  • 23 гост1

    6 2 Отговор

    До коментар #8 от "Марио":

    "Електричките са непрактични" ............ средна електричка минава 150+ градско зимата. Само аз ли минавам всеки ден 80-90 км. в София и тези км. са ми достатъчни? При 2.5-3.0 лв. (зависи от колата) на 100 км. не виждам нищо непрактично. Освен, че пестя минимум 5 кинта на ден (зависи от колата) ....... или 25 лв. на седмица в моя случай. Все си мисля,че по-добре да давам минимум 25 лв. (зависи от колата) в някоя сладкарница всяка събота за семейството си, вместо да ги давам за газ на Марешки.
  • 24 onq s konq

    5 5 Отговор
    Има една порода хора,които ХАРЕСВАТ И СЕ ВЪОДУШЕВЯВАТ ОТ ВСИЧКО НОВО-стига да е евтино и икономично.СЪЩИТЕ ХОРА ОБАЧЕ МН ДОБРЕ СИ ЗНАЯТ,ЧЕ...НИКОГА НЯМА ДА СИ ГО КУПЯТ!
  • 25 Патриот

    2 1 Отговор
    От вътре е по-класиво от Тслата.
  • 26 гост

    5 0 Отговор
    Става само,че с този волан от картинг в Европа няма да стъпи ! За Европа ще им трябват минимум 2 еърбега и ABS следователно цената ще е по висока
  • 27 Е ПА ТОА

    4 1 Отговор

    До коментар #8 от "Марио":

    Ми купи си ТЕСЛА, като ти е малка и непрактична.

    Коментиран от #33

  • 28 Някой си

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "mediator37":

    Добре ве пич ! Тотално ме изкефи ! :-)
  • 29 България е от третия

    5 2 Отговор

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    България е от третия свят. Светът не се върти около България.
  • 30 Въртеж на света

    3 0 Отговор
    Правилно, светът се върти около Видин! А относно 3D изпринтирано возило, браво, пък дори и да не принтират лагер главина.
  • 31 3D print

    0 1 Отговор

    До коментар #16 от "Антиелектрика":

    Разбира се за твоята кола може да се принтира само чашата ти за кафе според твоите изисквания. Има по-безотговорни детайли за по-безотговорни фирми които могат да се принтират. Например буталата за Формула 1 на Ферари. Те почти не се движат и няма кой знае какви механични изисквания към тях! Или пък спирачните апарати на Bugatti. Тя когато е бавна има-няма 400 км в час, може да разчита на някакви измислени принтирани спирачки.

    Знаеш ли колко им пука от Ferrari, Bugatti или на китайците за твоето незнание и неграмотност. Заради него няма да спрат да развиват и ползват тази технология.

    Аз от няколко години имам такъв 3D принтер, който печати само пластмаси разбира се, пък ти разправяй, че няма бъдеще. Предвид безумните цени на някои пластмасови резервни части, стига да имам 3D модел, може да излезе по-евтино да напечатам детайлът, отколкото да го купя.

    Коментиран от #32

  • 32 Антиелектрика

    0 1 Отговор

    До коментар #31 от "3D print":

    Ти прочете ли изобщо за кои детайли пиша? Или ще направиш на 3D принтер ел. мотор или може би батерия?
    Или пък твоя принтер прави метални детайли като този на Ферари?
    Никой не отрича 3D принтирането, но не става да си направиш цяла кола, както си мислиш.

    Коментиран от #34

  • 33 Марио

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Е ПА ТОА":

    Ще си карам каквото ми е кеф.Кеф ми еската кеф ще сменя за нещо друго.
  • 34 3D print

    1 0 Отговор

    До коментар #32 от "Антиелектрика":

    Ти май не помниш какво пишеш, или се извърташ като фурнаджийска лопата, но в 16 коментар все още го пише:

    "А лагери и движещи частни от кола, все още никой не принтера. Освен някоя врата или таван, друго не може да се принтера.
    Май си гледал много филми."

    Буталата на Формула 1 и спирачния апарат на Bugatti таван или врата се водят или пък са неподвижни и ненатоварени?
    Разбира се че всяка една част на всеки един автомобил може да се принтира. Друг е въпросът дали това е икономически целесъобразно.

    Бъдещето на батериите е именно в 3D печатът със графен, нов ти откъде да знаеш, като до преди малко обясняваше, че се печатат само пластмаси.

    Нещо повече: разрабочиците на графенови полимери са категорични, че с напредъка на 3D печата скоро ще е възможно компоненти с висока якост и устойчивост да се „произвеждат“ повсеместно. Графенови ултраздрави компоненти ще могат да се „отпечатват“ по всяко време от всекиго.

    http://blog.mtel.bg/2017/10/26/graphene-super-material/

    Ако вместо пластмаса заредя принтера с графенов полимер когато поевтинее и стане масов и имам 3D файлът на дадена част, разбира се че в бъдеще с моят принтер ще мога да отпечатам каквото си искам, при което ще е по-здраво от оригинала на съвременните автомобили. Всичко е въпрос на цени и материали 3D принтерите още сега са достатъчно евтини, но са малко бавни.

    Коментиран от #35, #36

  • 35 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "3D print":

    Май ти не помниш какво пишеш:
    "Като ти се счупи някоя част, даваш я автосервиза, разглобяват я, раздробяват частта в шредера, а след това от същият материал ти принтират частта наново. Достатъчно им е да свалят файлът на тази част от производителя и до края на деня са ти я принтирали и монтирали."

    Сигърно буталата на Ферари и спирачките за Бугати ги правят в сервиза до вас, нали?

    А това с батериите и 3D печатането им, си е запазена марка на електрофилите, защото само вие имате кристални топки.
  • 36 Зорлем

    2 0 Отговор

    До коментар #34 от "3D print":

    Тънкият момент на описаната от теб идилия е, че се крепи на две "ако"-та: 1) графенът и останалите хипер-мега-ултра материали да поевтинеят, и 2) да има кой да ти даде 3D файла, както го наричаш ти. Нали се сещаш, че тия дето "копаят" графен и тези, които създават 3D файловете ядат хляб и хранят деца?

    Щото атомните лазери например ги измислиха преди поне 20-25 години и пак бяха големи фанфари, големи прогнози и големи очаквания, но все още чакаме да започнат редят транзисторите атом по атом.
  • 37 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #15 от "3D print":

    Айде са, тва е като със заселването на марс другата година. с тея принтери. ..бъбреци щели да печатат, коли,къщи...земете си напечатайте по един мозък
  • 38 незнайко

    0 0 Отговор
    Не искам да знам какво ще стане когато две такива триизмерни недоразумения са сблъскат !!! Пластмасови отпадъци вероятно !!!
  • 39 Флийнстоун

    1 0 Отговор
    1000 квадрата двор, асфалт, и внука ще е щастлив
    ...да пращат принтера и 100 кила пластмаса...