Хонконгската компания X Electrical Vehicle обяви, че започва серийното производство на двуместен градски електромобил, изработван с помощта на триизмерен печат. Продажбите на LSEV започват през април догодина, като базовата цена в Европа няма да надхвърля €8 500.
Напечатаното на 3D принтер електромобилче е дълго 2.5, широко 1.3 и високо 1.5 метра. Тежи 450 кг и развива максимум 70 км/ч. От X Electrical Vehicle не съобщават какъв е капацитетът на батерията, но твърдят, че зарядът стига за изминаването на 150 км.
Всеки LSEV може да бъде напечатан за около три дни. Технологията за триизмерен печат е позволила на конструкторите да сведат броя на детайлите, от които се изработва електромобилът, до 40-60 вместо 2 000 в обикновена лека кола.
X Electrical Vehicle планира да произвежда по 20 000 бройки LSEV годишно. Китайците твърдят, че вече са намерили купувачи за 7 000 от тях в Европа. От електромобилчето се интересували най-вече пощенски служби.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антиелектрика
17:54 19.03.2018
2 толерантен
Коментиран от #3, #22
18:00 19.03.2018
3 Антиелектрика
До коментар #2 от "толерантен":
Ами ти сигурно караш Смарт на газ, нали?Ако хората искаха такива кенефи, отдавна да са минали само на Смартове и Минита на газ, ама гледам не са болшинство. Не знам кой ненормалник би си купил такова нещо за 17 000 лева и да виси по задръстванията из София с часове. Та това нещо ни климатроник има, ни мултиволан и на всеки 100 км трябва да трепериш за контакт. Пък за ускорение, има да си мечтаеш с тези максимални 70 км/ч и то на книга!
Ама парите са си твои де, извади 20 бона и се кефи, да те видим какъв еколог си!
Коментиран от #5
18:15 19.03.2018
4 Гост
По добре електродачията бе! Китай не вървят тука, не го ли разбраха.на краставичар краставици да продават
18:20 19.03.2018
5 Иванчо l-ви
До коментар #3 от "Антиелектрика":
Разсъждаваш с това върху което си седнал.Коментиран от #9, #10
18:41 19.03.2018
6 Зорлем
Коментиран от #13
19:07 19.03.2018
7 mediator37
Интересува ме въпросът при ПТП аз на каскет ли ще стана вътре или не.
Коментиран от #28
19:07 19.03.2018
8 Марио
Коментиран от #23, #27
19:09 19.03.2018
9 Марио
До коментар #5 от "Иванчо l-ви":
Не ти разсъждава така.Човека си е прави и разсъждава абсолютно нормално.Вие,които харесвате тези електрички не сте нормални.Причините съм ги изброявал многократно.19:12 19.03.2018
10 Антиелектрика
До коментар #5 от "Иванчо l-ви":
Явно и това на което седя е с по-голям капацитет от теб, защото като гледам, постът ти изобилства от "конкретика".Бръкни в контакта, пък дано ти дойде акъла - хахахахаххаха
19:16 19.03.2018
11 Ичко
19:25 19.03.2018
12 Гост
19:35 19.03.2018
13 Хайл
До коментар #6 от "Зорлем":
Нужника на рено няма дори и странични прозорци. Това е класи над негоКоментиран от #17
19:58 19.03.2018
14 Електрошит
20:11 19.03.2018
15 3D print
Някой прочете ли, че тази кола се състои от 60 детайла вместо 2000, които на всичко отгоре са напечатани на 3D принтер? Удрят здрава тесла на производителите на части за автомобили. Като ти се счупи някоя част, даваш я автосервиза, разглобяват я, раздробяват частта в шредера, а след това от същият материал ти принтират частта наново. Достатъчно им е да свалят файлът на тази част от производителя и до края на деня са ти я принтирали и монтирали.
Коментиран от #16, #37
20:45 19.03.2018
16 Антиелектрика
До коментар #15 от "3D print":
Точно това ще стане, ама друг път.Кой ще ти го направи у нас и дали ще е без пари?
А лагери и движещи частни от кола, все още никой не принтера. Освен някоя врата или таван, друго не може да се принтера.
Май си гледал много филми.
Коментиран от #29, #31
21:00 19.03.2018
17 Зорлем
До коментар #13 от "Хайл":
Чак пък класи? И онова има врати, ама са допълнителна екстра (?!?!). За сметка на това вдига цели 10км/ч повече...21:10 19.03.2018
18 Я. Петров
21:12 19.03.2018
19 Ghost
21:14 19.03.2018
20 Симеон
Коментиран от #21
21:35 19.03.2018
21 Зорлем
До коментар #20 от "Симеон":
8500 евра са 13 500лв по някакъв трънски курс, или?21:50 19.03.2018
22 Мяу
До коментар #2 от "толерантен":
Евтино? 17-18 000 лв без каско и ДДС за пластмасова принтирана кошница за 3 дни, на която материалите реално струват няколко хиляди лева. Не мерси. Тая пластмаса колко години живот има, тая батерия колко години живот има? Да не се окаже, че след 10 години ще се хвърля това нещо, а след 5 щеструва 5000 лв. А сега си представи, каква кола можеш да си вземеш за 15 000 лв, а чакай ти не можеш. Искаш да е чисто ново неопърдяно от магазина без значение дали е пазарска количка, голф количка или блъскаща се количка.22:02 19.03.2018
23 гост1
До коментар #8 от "Марио":
"Електричките са непрактични" ............ средна електричка минава 150+ градско зимата. Само аз ли минавам всеки ден 80-90 км. в София и тези км. са ми достатъчни? При 2.5-3.0 лв. (зависи от колата) на 100 км. не виждам нищо непрактично. Освен, че пестя минимум 5 кинта на ден (зависи от колата) ....... или 25 лв. на седмица в моя случай. Все си мисля,че по-добре да давам минимум 25 лв. (зависи от колата) в някоя сладкарница всяка събота за семейството си, вместо да ги давам за газ на Марешки.22:37 19.03.2018
24 onq s konq
00:26 20.03.2018
25 Патриот
00:59 20.03.2018
26 гост
02:22 20.03.2018
27 Е ПА ТОА
До коментар #8 от "Марио":
Ми купи си ТЕСЛА, като ти е малка и непрактична.Коментиран от #33
02:24 20.03.2018
28 Някой си
До коментар #7 от "mediator37":
Добре ве пич ! Тотално ме изкефи ! :-)06:54 20.03.2018
29 България е от третия
До коментар #16 от "Антиелектрика":
България е от третия свят. Светът не се върти около България.07:43 20.03.2018
30 Въртеж на света
08:03 20.03.2018
31 3D print
До коментар #16 от "Антиелектрика":
Разбира се за твоята кола може да се принтира само чашата ти за кафе според твоите изисквания. Има по-безотговорни детайли за по-безотговорни фирми които могат да се принтират. Например буталата за Формула 1 на Ферари. Те почти не се движат и няма кой знае какви механични изисквания към тях! Или пък спирачните апарати на Bugatti. Тя когато е бавна има-няма 400 км в час, може да разчита на някакви измислени принтирани спирачки.Знаеш ли колко им пука от Ferrari, Bugatti или на китайците за твоето незнание и неграмотност. Заради него няма да спрат да развиват и ползват тази технология.
Аз от няколко години имам такъв 3D принтер, който печати само пластмаси разбира се, пък ти разправяй, че няма бъдеще. Предвид безумните цени на някои пластмасови резервни части, стига да имам 3D модел, може да излезе по-евтино да напечатам детайлът, отколкото да го купя.
Коментиран от #32
09:20 20.03.2018
32 Антиелектрика
До коментар #31 от "3D print":
Ти прочете ли изобщо за кои детайли пиша? Или ще направиш на 3D принтер ел. мотор или може би батерия?Или пък твоя принтер прави метални детайли като този на Ферари?
Никой не отрича 3D принтирането, но не става да си направиш цяла кола, както си мислиш.
Коментиран от #34
10:57 20.03.2018
33 Марио
До коментар #27 от "Е ПА ТОА":
Ще си карам каквото ми е кеф.Кеф ми еската кеф ще сменя за нещо друго.11:33 20.03.2018
34 3D print
До коментар #32 от "Антиелектрика":
Ти май не помниш какво пишеш, или се извърташ като фурнаджийска лопата, но в 16 коментар все още го пише:"А лагери и движещи частни от кола, все още никой не принтера. Освен някоя врата или таван, друго не може да се принтера.
Май си гледал много филми."
Буталата на Формула 1 и спирачния апарат на Bugatti таван или врата се водят или пък са неподвижни и ненатоварени?
Разбира се че всяка една част на всеки един автомобил може да се принтира. Друг е въпросът дали това е икономически целесъобразно.
Бъдещето на батериите е именно в 3D печатът със графен, нов ти откъде да знаеш, като до преди малко обясняваше, че се печатат само пластмаси.
Нещо повече: разрабочиците на графенови полимери са категорични, че с напредъка на 3D печата скоро ще е възможно компоненти с висока якост и устойчивост да се „произвеждат“ повсеместно. Графенови ултраздрави компоненти ще могат да се „отпечатват“ по всяко време от всекиго.
http://blog.mtel.bg/2017/10/26/graphene-super-material/
Ако вместо пластмаса заредя принтера с графенов полимер когато поевтинее и стане масов и имам 3D файлът на дадена част, разбира се че в бъдеще с моят принтер ще мога да отпечатам каквото си искам, при което ще е по-здраво от оригинала на съвременните автомобили. Всичко е въпрос на цени и материали 3D принтерите още сега са достатъчно евтини, но са малко бавни.
Коментиран от #35, #36
13:27 20.03.2018
35 Антиелектрика
До коментар #34 от "3D print":
Май ти не помниш какво пишеш:"Като ти се счупи някоя част, даваш я автосервиза, разглобяват я, раздробяват частта в шредера, а след това от същият материал ти принтират частта наново. Достатъчно им е да свалят файлът на тази част от производителя и до края на деня са ти я принтирали и монтирали."
Сигърно буталата на Ферари и спирачките за Бугати ги правят в сервиза до вас, нали?
А това с батериите и 3D печатането им, си е запазена марка на електрофилите, защото само вие имате кристални топки.
14:09 20.03.2018
36 Зорлем
До коментар #34 от "3D print":
Тънкият момент на описаната от теб идилия е, че се крепи на две "ако"-та: 1) графенът и останалите хипер-мега-ултра материали да поевтинеят, и 2) да има кой да ти даде 3D файла, както го наричаш ти. Нали се сещаш, че тия дето "копаят" графен и тези, които създават 3D файловете ядат хляб и хранят деца?Щото атомните лазери например ги измислиха преди поне 20-25 години и пак бяха големи фанфари, големи прогнози и големи очаквания, но все още чакаме да започнат редят транзисторите атом по атом.
14:27 20.03.2018
37 Гост
До коментар #15 от "3D print":
Айде са, тва е като със заселването на марс другата година. с тея принтери. ..бъбреци щели да печатат, коли,къщи...земете си напечатайте по един мозък17:39 21.03.2018
38 незнайко
17:14 22.03.2018
39 Флийнстоун
...да пращат принтера и 100 кила пластмаса...
13:41 19.10.2020