Last news in Fakti

10 Април, 2018 10:04 13 312 32

Масов отказ от дизелови коли в Норвегия

  • норвегия-
  • електромобили

"Викингите" все по-често купуват електромобили, като по този начин намаляват драстично изхвърляните във въздуха CO2 емисии

Масов отказ от дизелови коли в Норвегия - 1

Март 2018 година стана най-електромобилния месец за Норвегия. От всички продадени нови автомобили през този период, цели 37.3 % са електромобили. Такъв висок резултат се отчита за първи път, както в Норвегия, така и в целия свят.

През месец миналия месец са регистрирани 14 401 нови автомобила, от които 5 322 са електромобили и хибриди. За това във време в Норвегия са продадени и четири водородни коли. Изчисленията, касаещи средният разход на изхвърлен CO2 в атмосферата, след този рекорд спада до 63 г/км средно за страната.

Подобренията се дължат и на масовото отказване от дизелови коли. През изминалия месец са реализирани 25 % по-малко продажби на дизелови автомобили спрямо аналогичния период от 2017-а. Що се отнася до електромобилите, то най-много се продава Nissan Leaf, следван от Tesla, VW и Volvo.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    67 10 Отговор
    То добре, ама каква е връзката между нашата страна и Норвегия, не се разбира. И аз искам нова и екологична кола, но с тези заплати това дали е възможно?

    Коментиран от #2

  • 2 kick

    89 4 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Връзката е, че там си нямат такива като кирливия Кирчо Домуса, които да протестират срещу огромната минимална заплата от 510лв. кочто спъва бизнеса...
  • 3 Антиелектрика

    87 18 Отговор
    А защо не се откажат от износа на нефт, двулични откачалки?
    Точно Норвегия да ми дават за пример, е меко казано смехотворно. Те един масов убиец като Брайвик не можаха да очистят и му дадоха 12 години затвор за 77 убити от него, тръгнали да се правят на еколози!
    Тези са толкова викинги, колкото днешните германци са наследници на Третия райх!
  • 4 Зорлем

    26 3 Отговор
    А ел. автомобилите и дизелите при едни и същи условия ли се продават? В смисъл, без дотации и ограничения за едните и другите?
  • 5 гост

    25 24 Отговор
    Не е само до паричните възможности. У нас също има много хора, които имат потенциал да си купят електрически коли на лизинг например, но предпочитат черни джипове, лимузини и др. Държавата не стимулира електричките и хибридите, ние сме още в ерата на комунизма, защото данъците са си същите, къде се е видяло в развита страна изкормен 20г. дизел да плаща 18лв данък, а нов дизел с всички филтри да плаща 400лв или при висока мощност даже 2000лв? В Норвегия си имат мулти-трилионен фонд от нефтодобив, който финансира развитието на инфраструктурата за алтернативни горива и за субсидирането на екологичните коли. У нас само паркирането в платените зони е безплатно.

    Коментиран от #6

  • 6 Nikata

    24 6 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Преателю, говориш си наизуст, като от някаква пропаганда. Ако имам пари за хибрид/електричка, познай през къде мие данъка 30лв ли ще ми е или 300лв. при все, че едната гума ще ми е около 300лв. Друго, нали си даваш сметка, че при електричките, като ти изтече гаранцията, и колата отива дирекшън в белканто, предвид цените на батерийките за тях, и това, че на много малка част амортизацията на батерията за 5г се покрива гаранционно (на повечето амортизация от 60% е допустима и не се покрива), което значи, че на практика не можеш и взе цена на втроичен пазар, а подмяната на батериите ще ти излезе 1/2 или 1/3 в най-добрия случай кола, което също не е работа. Избийте си от главите, че колата е "Купуваш, качваш се и караш" като е нова - поддръжката на една кола, в момента в който остане без гаранция е един много красивен разход. И не, не са много хората, които могат да си го позволят, щото чисто нова кола, ако трябва да я купуваш на лизинг, не знам после как ще я поддържаш, щом нямаш толко пара на куп. Разберете - никой от нас не иска да кара кола на 20г. за това виждаме много скъпи беенвета които се поддържат от приятели пред блока. просто всеки иска да е дюс гъзе ама пари няма. лъскавите коли в българия, които са нови са малко, макар 3годишен модел - пак взет 2ра ръка щото цената е друга...

    Коментиран от #7, #8

  • 7 Nikata

    16 5 Отговор

    До коментар #6 от "Nikata":

    И кво значи не е само до пари 0 - някой като е заможен и е длъжен да си пръсне всичките пари за кола, защото видетели тва е най-големия лукс на света, и в 2018г. е привилегия да имаш кола и само богоизбраните, които могат да метнат 500К за кола ще имат такава? Просто е смешно. през индустриалната революция, коги заводи са бълвали, не е било мръсно, ся вече сичко е закрито - производствата са в китай, и само колите останаха и оп стана мръсно... демагогии
  • 8 МАК

    19 12 Отговор

    До коментар #6 от "Nikata":

    Недей си хаби думите защото “госта” е закърнял ум !! Тое кво си баба знае това си бае!! Не всички са любители на новите коли !! Аз лично мога да имам възможност да си купя но не искам защото 20 годишния ми Голф ше ме изкара още 20 години да доста е модифициран професионално за разлика от стоковия такъв няма еко глупости харчи адски малко в града и не бълва отзад както са масовите бараки !! А за надеждността е в пъти по голяма от сегашните велики нови коли!! Ами да си ги карат!! Не ги искам!! А моля да се престане с глупостта че 20 годишните коли замърсяват - грешка!! Зле подържаните коли замърсяват и най вече скапаните посредствени лукойлски горива!!

    Коментиран от #10, #11

  • 9 Георги Колев

    7 2 Отговор
    Връзката е че ще ги внесат в България за продажба...А след някоя година ще ги забранят и в България и трябва да я подариш на някоя морга да си я гледаш и пазиш в гаража или задния двор или да я направиш на трактор или циркуляр.Т о за това яко произведат щото има много страни с мътни екологични закони за автомобилите и ще им ги купят но първо те си ги карат докато имат гаранция.
  • 10 Некрофил

    11 4 Отговор

    До коментар #8 от "МАК":

    За твоят изкормен голф знаем. Скоро ще те дамгосат с правилният стикер и после който те види на улицата ще те замеря с камани, че тровиш децата му.

    Коментиран от #12

  • 11 123

    8 3 Отговор

    До коментар #8 от "МАК":

    Не е въпроса, колко ще те изкара теб. То и каруцата на Манго ще го изкара още 20 години + още няколко поколения. Проблемът е, че колкото и да го поддържаш материала старее - от гумените до металните детайли. Отделно това, че няма нито една еко система го приравнява на печката на въглища. Всичко, което изгориш после го дишаме. А иначе, само който не се качвал на нов автомобил ги развява тези мантри - няма по-хубаво от старата талига. А такива модифицирани голфове като твоя или трябва да са в ретроклуба или само на пистата + ограничения за движение по пътната мрежа. А на норвежците скоро ще ги постигне съдбата на финландците - премахване на привилегиите, поскъпване на тока и т.н., защото никъде енергийната система не може да понесе такъв голяма брой хаотични консуматори.

    Коментиран от #13

  • 12 МАК

    4 6 Отговор

    До коментар #10 от "Некрофил":

    ще имаш да взимаш!! отворко!! по скоро оторовен тие ума!! аз това че не знаеш какво съм правил и едва ли имаш понятие ,за да не ми замърсява колата хич не ми дреме!!за стикера не се притеснявам ше имам право да карам в центъра но едва ли ще го правя често зашото паркирането там е АД.не се притеснявам да ползвам метрото!!

    Коментиран от #15

  • 13 МАК

    5 8 Отговор

    До коментар #11 от "123":

    имаш много здраве от арменския поп!! комплексарсйите изказвания за новите пластмасови еднодневки си ги говори на някой друг зомбиран!! аз не се притеснявам за колата си защото въпреки годините си всичко ие ниво и то без ЕКО БОКЛУЦИ как става това ее това не е за индианци!! аи не съм само аз запознавал съм се със доста грамотни хора който са направили същото и нямат проблеми и потвърждавам за отговорността колата ми да не бълва,защото аз самия мразя да дишам оторовите на някой мърляч каквито са повечето!!
  • 14 ГГГГГ

    6 0 Отговор
    И да ми я подарят няма да я взема, защото нямам гараж и НИКЪДЕ няма обществени зарядни станции! Живея в Плевен и единственото място със зарядна станция е в сервиза на един вносител, но можеш да зареждаш там само, ако е от тяхната марка. Ако ще говорим за еко тук е подходящо за хибриди.
  • 15 Некрофил

    4 4 Отговор

    До коментар #12 от "МАК":

    Да знам какво си направил, одрязъл си цялата изпуслателна система и си я заменил с една гола тръба.
    И да в центърът на село Уиново ще можеш да спираш не се притеснявай, но в столицата ще си до кремиковци или костинброд.

    Коментиран от #20

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 сталин

    10 0 Отговор
    вредни не са дизеловите коли а вредните горива за тях в БГ
  • 18 Гост

    12 4 Отговор
    Карам хибрид и данъка ми е 500лв. А на старите бълващи отрови коли 20лв. Кого стимулира държавата?
  • 19 зомпи

    4 0 Отговор
    и в българия вече се отказаха да си бършат дупетата с вестник и минаха на тоалет. хартия и кво публикувайте го в норвегия с поздрав от бай петко фанелата
  • 20 МАК

    5 2 Отговор

    До коментар #15 от "Некрофил":

    Хахахайахах много си далеч от истината явно не знаеш какво се прави!!хайде спри да пишеш на тази тема !! Това с правите тръби е за селските тунинги в провинцията !! Смешен си!!!
  • 21 Нркрофил

    3 3 Отговор
    Ти си смешен, щото явно не знаеш за какво служи изпускателната система. Като махнеш всички "еко боклуци" и гърнето да не пречи сакън да не изгубиш някой кон какво остава от тази система.
    Ще ти кажа какво остава стикер на предното стъкло, мноооого скоро и в България:))))
  • 22 МАК

    3 3 Отговор
    А ти не си смешен!! Не ме притеснява стикера пак казвам замервал съм я под нормите е!! Сорий пич пак! От писаниците ти си личи колко разбираш изобще какво съм направил!! Хайде изчезвай и си вярвай!!много псевдо специалисти като тебе тука пишат и няма да се дам на такива като вас плашат ме тука с ала бала. Достатъчно съм минавал на прегледи без проблем със платено всичко което е казала държавата!

    Коментиран от #23

  • 23 Некрофил

    3 6 Отговор

    До коментар #22 от "МАК":

    Какво си платил бе оръфлек, 20 лева данък платил голяма работа.
    А газанализаторът вместо в ауспуха на колата понеже си го изкормил си го пъхаш в твоят ауспух.
    Все още има сервизи дето се правят на дай ми 20тачка или малко пуши ама бива важни са спирачките да работят.
    Ама стикерите ще се дават за евро норми и няма да имат нищо общо със замерваниията!!!!!
    Щом си ЕВРО 0 отиваш за скрап, тарикатите рязко ще се опулят:))))

    Коментиран от #24

  • 24 МАК

    6 1 Отговор

    До коментар #23 от "Некрофил":

    ейй страшен интелект вадиш евалата !!по леко със езика злобар!!нещо се жегна!!за скрап може би етвоя варел дето караш.за мойта едва ли като всичко и е наред и е в норми не виждам проблем.аз не случайно написах че имам отговорност колата ми да не пуши отзад защото аз самия не понасям това!!явно не четеш или не ти отърва.друга е темата какво съм правил как съм го постигнал и тем подобни но съм го постигнал!!много такива като теб пишещи по същия начин не могат да преглътнат файта че много като мен са си направили колите по подобен начин не замо групата ваг аи от други марки и са доста доволни!!хайде спирай да пишеш глупости те си!! няма смисъл дас е продължава спора!!
  • 25 Язе

    8 0 Отговор
    Понеже споменавате стикерите-какво означават?Голямо нищо като ми лепнат стикер еди какъв си цвят.Какво ще промени това?Ако някой си мисли,че така ще изчисти въздуха със стикери още сега ще залепя пет,шест.Сега е модерно да се спекулира с темата екология и това е един от начините да се дои обикновения човек.Преди 15год Сф погледната от Витоша пак имаше смог.Тогава на никой не му пукаше а сега всеки тръгнал да спасява света.Едната ми кола като е с Евро 5 какво печеля?350лв.данък печеля.Къде отиват тези пари?Лъжа и измама.
  • 26 Хахахахах

    3 2 Отговор
    Те норвежците големи еколози се извъдиха. Като ги гледам как секат горите си не е истина. Швеция и те. И в двете страни има завод за хартия до всеки град. Там се бълват стотици кубици дървета на ден. И после ми говорят за екология. Пффффф смешници. Всички тея заводи замърсяват много повече от всеки дизел. Заводите за производство на батериите са замърсили предварително много повече от всеки дизел. Завода, който ще преработи старите батерии ще замърси много повече от всеки един дизел. Всичко е парлама. Всичко е един балон, който ще се спука изведнъж.
  • 27 Пиф

    5 0 Отговор
    Вчера се върнах от Осло и имам пресни впечатления та реших да споделя. Тъй като са страната с най висок стандарт могат да си позволят да мислят за екология. Това почва още от възпитанието в детската градина - запознават децата с природата и я правят близка и разбираема за тях. Един ден в седмицата всички са в гората независимо от времето. И така до около 14 годишна възраст. В Осло според мен почти половината движещи се коли са електрички. Лесно се различават защото имат номера започващи с EL или EK напоследък защото първите свършиха. В Норвегия номерът е един на колата през целия и живот. Та за електричките - не се плаща ДДС на продажбата, зареждането с ток е безплатно, не плащат пътни такси (на нормална кола те са от 1 до 3 пъти цената на горивото и), могат да се движат в бус/такси лентата, паркират безплатно (там паркирането е платено почти винаги), за данъците и застраховките също има облекчения, но не знам какви. Токът в Норвегия е на или под нашите цени и всички се топлят само на ток като къщите далеч не са особено топлоизолирани. 98% от електоенергията се произвежда от ВЕЦ, които са държавни. Наскоро гледах обява за еГолф втора ръка 2015 година на 55хкм и го даваха на лизинг за 5 години по 400 лв на месец. В крайна сметка като сложиш чертата да караш електричка ти излиза по евтино може би... Разбира се не говоря за скъпите Тесла, за които обаче 5 милионна Норвегия е най големия пазар. Ще се учудите колко модели електрически коли се произвеждат.
    Док

    Коментиран от #30

  • 28 Пиф

    5 1 Отговор
    Карта за градски транспорт в Осло за месец струва 160 лева. Картата е електронна и само я сканираш веднъж след зареждането. Автобусите са основно на метан, а отскоро има и електрически.
    Докато не направим в България поне данъка да зависи директно от евро нормата, теглото и мощността на колата няма и да тръгнем по този път, а лично на мен ми се иска. Карам кола евро 6 бензин и е вече на 4 години и 120хкм и до сега нищо не се е чупило, ако изключим един дрънкащ съединител, който смениха гаранционно.
    Ако следите Формула Е ще знаете че от тази година в средата на състезанието вече няма да сменят колите, защото и при батериите има технологично развитие и траят повече. Та скоро може наистина да се стига от София до Варна без зареждане и да издържат повече цикли, респективно години.

    Коментиран от #29

  • 29 Хахахахах

    3 5 Отговор

    До коментар #28 от "Пиф":

    Глупости на търкалета. По евтино ама изобщо. След три години като трябва да сменяш батериите колко ще струва? Такива еколози са че недей си игра. За товс бълват тонове дървесина за хартия. А относно стандарта, напълно изкуствено завишен стандарт. Тав отрепана държава изобщо не я давай за пример. Около Осло е що годе добре. Мръднеш ли в страни става страшно. Пътища няма. Едни тесни кози пътеки, на някои дори асфалт няма.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Гъзар

    2 0 Отговор

    До коментар #30 от "Зорлем":

    1.Безплатен ток.
    2.Безплатно паркиране.
    3.Движение по бус лентите.
    4.Субсидия при закопуване на автомобил.
    5.Не плащане ДДС и после общински данък.

    Какво ги спира:
    1.Зимата и судът, това е ужасно за ел. коли.
    2.Необходимоста от втори автомобил щото само с ел. кола не става.
    3.Скъпа застраховка.

    След краха на Тесла в Холандия единственият бастион остана Норвегия и донякъде Исландия.
    В САЩ също нещата се успокояват, хората си искат големи пикапи не им дреме за екологията. Теслата е само за гъзария щото беше нещо ново и рядко.
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.