Компанията Volkswagen разкри характеристиките на електрическия прототип I.D. R Pikes Peak, предназначен за едноименното състезания. По думи на представители на марката, колата е по-бърза от болидите от Формула 1 и Формула Е. Дали е така ще разберем на 24 юни, когато ще се състои скоростното изкачване на Пайкс Пик в Колорадо.
В основата на Volkswagen I.D. R Pikes Peak лежи карбонов монокок, който е заимстван от спортния прототип Norma. Окачването е независимо, а дължината на автомобила е 5 200 мм. Широчината му е 2 350 мм, а височината - 1 200 мм. Междуосието на електрическото VW е 2 850, а общото му тегло - 1 100 кг.
Интересно е и т.нар. аеродинамично оперение, имащо за цел да осигури максимална сила на натиск на автомобила към асфалта по време на надпреварата. За задвижването на прототипа се грижат два електромотора, системната мощност на които е 680 конски сили, а максималният въртящ момент е равен на 650 Нм.
Силовият тракт се храни от специален йон-литиев блок, който си набавя 20% от капацитета благодарение на интегрираната в колата система за рекуперация на енергия по време на спиране. Пълният заряд на батериите пък отнема само 30 минути. Зад волана на ел. VW-то на 24 юни ще седне небезизвестният състезател Роман Дюма.
От марката заявиха, че ускорението от 0 до 100 км/ч на I.D. R Pikes Peak е 2.25 секунди, а максималната скорост е 240 км/ч. Силата на болида обаче е в завоите, където заради изключително ниският център на тежестта, колата преминава много бързо. От VW са с намерение да подобрят рекорда на Drive eO PP100, който е 8.57.118 минути.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 зарядно
11:40 23.04.2018
2 ДВГ
11:53 23.04.2018
3 Японеца
12:14 23.04.2018
4 гост
Коментиран от #5, #7, #15
12:50 23.04.2018
5 Земеделец
До коментар #4 от "гост":
Даааа гост Теслата е по бърза на светофара, ех тоя Мъск какъв гении се извъди. Аз предлагам целият свят да го "засеем" със светофари така Тесла ще бъде най-бързата кола завинаги.Коментиран от #6
13:20 23.04.2018
6 гост
До коментар #5 от "Земеделец":
Земеделецо, не те разбирам. Обясни, моля те.13:49 23.04.2018
7 Прост
До коментар #4 от "гост":
Нима твърдиш, че не може да има по-бързо ускорение до 100 от 2,5 секунди? Ограниченията които си описал се отнасят за ДВГ, но не и за електричките и това всеки го знае, въпреки че в повечето случаи това остава единственото им предимство.Коментиран от #9
14:59 23.04.2018
8 Антиелектрика
Те и дизелите на VW бяха най-чистите.
Хубави коли правят, но ме отвращава лъжите които бълват, за да си продават продукцията!
15:05 23.04.2018
9 ДВГ
До коментар #7 от "Прост":
Напротив ДВГ няма никакви ограничения. Може да направиш кола да ускорява 0-100км/ч и под 1 сек.Също това за 2.5 сек. във Ф1 не е вярно. Това време се постига по време на състезание. Днешните Ф1 имат редица ограничения, едно от което е забрана на динамично настроиване на аеродинамичните елементи.
Така че спойлерите се настроиват да работят добре при висока скорост, никой не ги настройва да са агресивни при ниски скорости, щото ще изгубят скорост.Мисля че има резултати на Ф1 около 1.5 сек. в миналото.
16:00 23.04.2018
10 гост
18:58 23.04.2018
11 падналия ангел
Това е с по-добро ускорение.
Коментиран от #12
19:59 23.04.2018
12 Гост
До коментар #11 от "падналия ангел":
Зверовете от Група Б с 500 коня - 1.7 - 1.9 сек. Щом на чакъл правеха 2.3 сек. Чувал съм че Ланчиа имали наточена версия на 2.5 турбо с около 1000 коня и правела от 0 - 100 за под 1.8 секундиКоментиран от #13
22:42 23.04.2018
13 Язе
До коментар #12 от "Гост":
Пежото е 875кг и 875к.с.11:59 24.04.2018
14 Гостредактор
Господи- вземи си вересиите.....
Няма ли да се намери поне един редактор с малко инженерни знания?
18:41 24.04.2018
15 Б. Божилов
До коментар #4 от "гост":
Благодаря ти за информацията!😀18:16 26.04.2018