Ръководството на Nissan смята да спре предлагането на автомобил с дизелови двигатели на европейските пазари. Решението е взето заради продължаващия спад в търсенето и ожесточаването на екологичните норми, съобщава Reuters.
Според агенцията отказът от дизела ще става постепенно. Една от първите мерки ще бъде съкращаването на щата в най-големия британски завод на компанията в Съндърланд. В същото време представител на Nissan твърди, че решението не означава край на ерата на автомобилите с нафтови двигатели и той надали ще настъпи в краткосрочна перспектива.
В края на април Bosch представи технология, която щяла да спаси дизелите. Разработката, наречена "активно терморегулиране", поддържа оптимална температура в системата за рециркулация на отработените газове (EGR) и така позволява намаляване на нивата на отделян NOx до 13 милиграма на километър - в пъти по-малко от сега действащата законова норма от 168 мг/км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 вижся
12:04 08.05.2018
2 Суйо
12:13 08.05.2018
3 Антисажди
13:04 08.05.2018
4 До антисажди
Коментиран от #8
13:18 08.05.2018
5 Зорлем
P.S. Питам риторично. Да не вземе сега някой да ми обяснява за азотните окиси и другите сажди.
Коментиран от #11
14:51 08.05.2018
6 Пешо
15:46 08.05.2018
7 Пешо
15:46 08.05.2018
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Гост
Коментиран от #12
16:18 08.05.2018
10 Петър
16:38 08.05.2018
11 Антиелектрика
До коментар #5 от "Зорлем":
Ааа, недей така. Сега пак ще ти обяснят как бъдещето е електрическо, пък настоящето е на дизела - хахахахахахахаПък току виж, някой от форума патентова отопление само със слънце въглероден двуокис, защото бил "парников" газ :)))
Ама какво ли разбираме ние с теб, след като сме толкова задръстени? Я виж как петрола "падна" и гони нива към 80$, пък електричките ставали все по-масови.
За жалост нито петролът ще падне, нито цената на тока ще спре да се повишава. Ей за това зелените тролчета няма как да ни излъжат, защото виждаме, че царят е гол!
16:46 08.05.2018
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 РЖД
До коментар #12 от "Антиелектрика":
А ти се качи на някой 5-10 год.Common Rail пък тогава пиши..на щатите не им трябват дизели що им пуши отвсякаде..хавайте,йелоустоун,сажди и пепел.При японците е същото..Камчатка е на,,две,,крачки.Коментиран от #14
17:33 08.05.2018
14 Антиелектрика
До коментар #13 от "РЖД":
Да ти имам логиката - пушело им отвсякъде и за това карат бензини - хахахахахахаахаИ като се кача на 5-10 годишен дизел, какво трябва да стане? Може би трака по-малко или пък върви повече от турбобензин?
Тръгнал Бай Ганьо да дава акъл на хората по света - хахахахахахахаха
18:57 08.05.2018
15 Гого
Коментиран от #16
08:55 09.05.2018
16 МАК
До коментар #15 от "Гого":
Да ама са е с фабрична АГУ, ане свободни съчинения от измислени гаражни о подблокови измамни фирмички на кола която реално не е проектирана и разчетена да работи на газ!! Така ме мнението ти не струва!!!09:41 09.05.2018
17 smeh
Антиелектрик, дизела също си има предимства дори и пред турбо бензина. За аналогичен вървеж получаваш 20-30% по-нисък разход. F10-ка с 313 коня дизел харчи 8/100 на магистрала със 150-60, а аналогичната 535i(битурбо бензин) под 12 на тая скорост само надоле. Да кажеш, че има кой знае к'ва разлика във вървежа...нема.
Коментиран от #18, #19
14:02 09.05.2018
18 Антиелектрика
До коментар #17 от "smeh":
Ами след 20 години наливане на милиарди евро в усъвършенстване САМО на дизела, то единственото предимство е по-ниския разход.И пак си тракат и пак при еднакви кубатури и турбини, бензина върви повече.
И сравняваш модели, които са преди Дизелгейт, където умишлено се налагаше дизела с по-големи турбини и дори повече на брой - 3 и 4 турбини даже.
Има си място за дизела и не го отричам, но да се возя в такава кола, лично аз не искам. Право на избор е все пак.
16:10 09.05.2018
19 Смешко
До коментар #17 от "smeh":
Куц кон е твоя катър аз съм с такъв мотор и си върви чудесно и също е купуван нов.Коментиран от #21
06:23 10.05.2018
20 Някой си
Писнало ми е да дишам пушеците на големите бегачки, аман от икаруси...
Карал съм и съм поддържал дизелови коли от магазина - на мен ми стига толкова, мерси. Нито парното е парно зимата в града, нито тишината и комфорта са налични, да не говорим за неизбежните вибрации, които идват след само 100-150 х. километра....Сори, че върви приятно, ама аз искам от една чисто нова кола поне 6 години и 200 000 км безпроблемна служба...
Сега си карам 8 годишен турбо бензин, 2 литра, на недолюбвана френска марка, правя си по 40 000 км годишно, върша си работата и се родих. Откакто пък сложих и ГИ преди 80 000 км даже и ми е почти без пари, въпреки, че карам над 20 % от пробега на бензин, та да си е в кондиция всичко.А не е и като да не върви....
09:00 10.05.2018
21 smeh
До коментар #19 от "Смешко":
Човече не се засягай, нормата в момента е 150 коня, да не кажа 170. Всичко надолу е под средностатистическата мощност, което те слага в графата куц, особено пък в купето на псевдо СУВ. Нямам нищо против Нисанчето и двигателя, сигурно и аз като мина 50-така мощността няма да е от значение.До 20, мощност не се знае кога ще ти потрябва и затова е хубаво да я имаш. И моята е 200+ кс, но съм и свикнал, и си остава просто приятно вървяща кола. Може да се кара леко, но дава и възможност да се изпреварва с лекота. А бензин или дизел вече е въпрос на лични предпочитания и на каква бройка си се спрял. За себе си съм преценил, че на тоя етап пари да храня 300кс бензин нямам, а с газови уредби хич не ми се занимава. Затова дизелчето и така.
15:24 10.05.2018