Last news in Fakti

8 Май, 2018 12:03 8 375 21

Nissan спира продажбите на дизелови автомобили в Европа

  • nissan-
  • дизел

Ръководството на Nissan смята да спре предлагането на автомобил с дизелови двигатели на европейските пазари. Решението е взето заради продължаващия спад в търсенето и ожесточаването на екологичните норми, съобщава Reuters.

Според агенцията отказът от дизела ще става постепенно. Една от първите мерки ще бъде съкращаването на щата в най-големия британски завод на компанията в Съндърланд. В същото време представител на Nissan твърди, че решението не означава край на ерата на автомобилите с нафтови двигатели и той надали ще настъпи в краткосрочна перспектива.

В края на април Bosch представи технология, която щяла да спаси дизелите. Разработката, наречена "активно терморегулиране", поддържа оптимална температура в системата за рециркулация на отработените газове (EGR) и така позволява намаляване на нивата на отделян NOx до 13 милиграма на километър - в пъти по-малко от сега действащата законова норма от 168 мг/км.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 вижся

    9 3 Отговор
    минавайте на рено - пак е DCI...
  • 2 Суйо

    23 1 Отговор
    Съкращават в Съндерланд. Това е новината. Трябва всички автомобилни производители да се "отдръпнат" от Троянския кон на Европа.
  • 3 Антисажди

    18 11 Отговор
    Добре,добре-стига стия трактори за земеделци,карайте си с кеф на бензин може и на газ!
  • 4 До антисажди

    13 20 Отговор
    Бе тъпан карай си 30 годишния голф 3ка на газ и си мисли че караш кола.

    Коментиран от #8

  • 5 Зорлем

    11 1 Отговор
    Ама що така, бе джанъм? Нали дизелите отделят по-малко СО-та на километър от бензините, т.е. са по-екологични? Или поне така ни набиваха в главите последните 15-ина години.

    P.S. Питам риторично. Да не вземе сега някой да ми обяснява за азотните окиси и другите сажди.

    Коментиран от #11

  • 6 Пешо

    13 1 Отговор
    Лобито на петролните производители определя с какво гориво да управляваме колите си.
  • 7 Пешо

    5 2 Отговор
    Лобито на петролните производители определя с какво гориво да управляваме колите си.
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Гост

    10 19 Отговор
    Тия от европа са пълни тапаци,като спират дизела.Дизела е икономичен и надежден автомобил как го сравнявате с тия бензинови боклуци,пълни бензинови бараки

    Коментиран от #12

  • 10 Петър

    15 2 Отговор
    Екологично е едно, отровно е друго. Дизела е отровен. Майната на екология, като те убива. Дизелът отделя по-малко въглероден двуокис, КОЙТО НЕ Е ОТРОВЕН! и ОТДЕЛЯ САЖДИ И АЦЗОТНИ ОКИСИ, КОИТО СА ОТРОВНИ! Най-неотровни са газовите горива, но говорете по-тихо. Народът не трябва да знае. Тези, които ни управляват карат двутонни дизели.
  • 11 Антиелектрика

    11 4 Отговор

    До коментар #5 от "Зорлем":

    Ааа, недей така. Сега пак ще ти обяснят как бъдещето е електрическо, пък настоящето е на дизела - хахахахахахаха
    Пък току виж, някой от форума патентова отопление само със слънце въглероден двуокис, защото бил "парников" газ :)))
    Ама какво ли разбираме ние с теб, след като сме толкова задръстени? Я виж как петрола "падна" и гони нива към 80$, пък електричките ставали все по-масови.
    За жалост нито петролът ще падне, нито цената на тока ще спре да се повишава. Ей за това зелените тролчета няма как да ни излъжат, защото виждаме, че царят е гол!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 РЖД

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "Антиелектрика":

    А ти се качи на някой 5-10 год.Common Rail пък тогава пиши..на щатите не им трябват дизели що им пуши отвсякаде..хавайте,йелоустоун,сажди и пепел.При японците е същото..Камчатка е на,,две,,крачки.

    Коментиран от #14

  • 14 Антиелектрика

    8 1 Отговор

    До коментар #13 от "РЖД":

    Да ти имам логиката - пушело им отвсякъде и за това карат бензини - хахахахахахааха
    И като се кача на 5-10 годишен дизел, какво трябва да стане? Може би трака по-малко или пък върви повече от турбобензин?

    Тръгнал Бай Ганьо да дава акъл на хората по света - хахахахахахахаха
  • 15 Гого

    6 1 Отговор
    Ако държавата субсидираше поставянето на газова уредба нямаше да има толкова нафтово печки.

    Коментиран от #16

  • 16 МАК

    3 3 Отговор

    До коментар #15 от "Гого":

    Да ама са е с фабрична АГУ, ане свободни съчинения от измислени гаражни о подблокови измамни фирмички на кола която реално не е проектирана и разчетена да работи на газ!! Така ме мнението ти не струва!!!
  • 17 smeh

    3 3 Отговор
    Да ги спират, то и без т'ва тия дизели 1.5, 1.6дци са мега умрели. На мой приятел баща му е с такъв(взе го чисто нов) и всеки път като се видим ме пита к'ви добавки да му слага, та да вземе да тръгне. Ама куц кон както и да го храниш все си остава куц.

    Антиелектрик, дизела също си има предимства дори и пред турбо бензина. За аналогичен вървеж получаваш 20-30% по-нисък разход. F10-ка с 313 коня дизел харчи 8/100 на магистрала със 150-60, а аналогичната 535i(битурбо бензин) под 12 на тая скорост само надоле. Да кажеш, че има кой знае к'ва разлика във вървежа...нема.

    Коментиран от #18, #19

  • 18 Антиелектрика

    4 2 Отговор

    До коментар #17 от "smeh":

    Ами след 20 години наливане на милиарди евро в усъвършенстване САМО на дизела, то единственото предимство е по-ниския разход.
    И пак си тракат и пак при еднакви кубатури и турбини, бензина върви повече.
    И сравняваш модели, които са преди Дизелгейт, където умишлено се налагаше дизела с по-големи турбини и дори повече на брой - 3 и 4 турбини даже.
    Има си място за дизела и не го отричам, но да се возя в такава кола, лично аз не искам. Право на избор е все пак.
  • 19 Смешко

    0 1 Отговор

    До коментар #17 от "smeh":

    Куц кон е твоя катър аз съм с такъв мотор и си върви чудесно и също е купуван нов.

    Коментиран от #21

  • 20 Някой си

    0 0 Отговор
    Абе вие като излезете на пътищата на състезание ли отивате? Да, дизерът върви много приятно, но си замърсява, а и обслужването и ремонтите хич не са евтини. Нови коли е едно, но масовката е от стари кошници, да не говорим, че повечето шофери са най-хитрите и решават, че ДПФ и катализатора само спъват мотора....
    Писнало ми е да дишам пушеците на големите бегачки, аман от икаруси...
    Карал съм и съм поддържал дизелови коли от магазина - на мен ми стига толкова, мерси. Нито парното е парно зимата в града, нито тишината и комфорта са налични, да не говорим за неизбежните вибрации, които идват след само 100-150 х. километра....Сори, че върви приятно, ама аз искам от една чисто нова кола поне 6 години и 200 000 км безпроблемна служба...
    Сега си карам 8 годишен турбо бензин, 2 литра, на недолюбвана френска марка, правя си по 40 000 км годишно, върша си работата и се родих. Откакто пък сложих и ГИ преди 80 000 км даже и ми е почти без пари, въпреки, че карам над 20 % от пробега на бензин, та да си е в кондиция всичко.А не е и като да не върви....
  • 21 smeh

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Смешко":

    Човече не се засягай, нормата в момента е 150 коня, да не кажа 170. Всичко надолу е под средностатистическата мощност, което те слага в графата куц, особено пък в купето на псевдо СУВ. Нямам нищо против Нисанчето и двигателя, сигурно и аз като мина 50-така мощността няма да е от значение.

    До 20, мощност не се знае кога ще ти потрябва и затова е хубаво да я имаш. И моята е 200+ кс, но съм и свикнал, и си остава просто приятно вървяща кола. Може да се кара леко, но дава и възможност да се изпреварва с лекота. А бензин или дизел вече е въпрос на лични предпочитания и на каква бройка си се спрял. За себе си съм преценил, че на тоя етап пари да храня 300кс бензин нямам, а с газови уредби хич не ми се занимава. Затова дизелчето и така.