Last news in Fakti

2 Март, 2010 15:32 5 423 11

A1 e-tron връща Ванкел в играта

  • audi-
  • a1-
  • e-tron-
  • a1 e-tron-
  • женева 2010

Преди седмица от Audi подсказаха, че готвят специална изненада за щанда си в Женева. Оказа се, че инженерите от Инголщад са разработили хибридна версия на новата А-единица.

Прототипът A1 e-tron обаче надали щеше да привлече достатъчно внимание в морето от подобни концепти, ако не беше странното конструктивно решение да се комбинира електромоторът на силовата установка с роторен двигател.

През 1964 г. NSU става първият производител в света, внедрил двигателя на Ванкел в сериен автомобил. Проектът няма особен успех и пет години по-късно новият собственик Volkswagen слива компанията с Auto Union, от който в крайна сметка остава само Audi.

Новият хибриден прототип разполага с Т-образна литиево-йонна батерия, която - ако се съди по публикуваните диаграми - се намира под задната седалка и трансмисионния тунел. Акумулаторите имат капацитет от 12 киловатчаса и тежат 150 кг. Благодарение на тях електромоторът под предния капак подава постоянна мощност от 61 к.с., а за кратки периоди от време може да мобилизира 102 коня. Същото важи и са въртящия момент, който може да нарастне от 150 на 240 Нм в случай на нужда.

Запасът от мощност позволява на A1 e-tron да ускорява от 0 до 100 км/ч за 10.2 секунди и да изминава до 50 км с едно зареждане. Когато зарядът на батериите се изчерпи, в играта се включва Ванкеловият двигател. Еднороторният мотор се намира в пода на багажника, за което способстват изключително компактните му размери.

Двигателчето има ходов обем от едва 254 кубика и тежи 70 кг. Мястото под товарния отсек поема безпроблемно не само него, а и изпускателната и охрадителната система. Работи в постоянен режим от 5 000 об/мин и гарантира пробег от допълнителни 200 км. Ограничава го само смехотворният резервоар с вместимост 12 литра, които намаляват силно пробега въпреки средния разход от 1.9 литра на 100 км.

Решението на Audi да върне двигателя на Ванкел в дневния ред изглежда малко странно. Роторните агрегати имат някои несъмнени предимущества, но пестеливостта определено не е сред тях. Използването на подобен мотор в хибриден прототип, чиято изначална цел са икономичността и екологията, вероятно търси по-скоро маркетингов ефект, отколкото да очертава нови тенденции в развойната политика на производителя.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иван

    10 4 Отговор
    Смел ход на Ауди за което заслужават овации !
  • 2 aha

    9 0 Отговор
    reklama ,no mislq 4e samo mazda ostanaha naistina da polzvat vankelov dvigatel
  • 3 Av0

    7 8 Отговор
    Evalataaa ... She go kupq na jenkataa!!!
  • 4 gffd

    3 7 Отговор
    az ve4e i go kupih
  • 5 Stoqn

    3 11 Отговор
    Audi се опитва, опитва... но не успява!
  • 6 Юлияна

    9 3 Отговор
    mnogo mi haresva,ako imah pari bih si go kupila!
  • 7 Rudi_16v

    2 10 Отговор
    poredniq BOKLUK ot Audi,qvno Olimpiadite ne sa nikak dobre i s tezi meko kazano smeshni i ednotipni modeli nai mnogo da falirat.
  • 8 Jorkata

    7 2 Отговор
    Двигателчето има ходов обем от едва 254 кубика и тежи 70 кг. Мястото под товарния отсек поема безпроблемно не само него, а и изпускателната и охрадителната система. Работи в постоянен режим от 5 000 об/мин и гарантира пробег от допълнителни 200 км. Ограничава го само смехотворният резервоар с вместимост 12 литра, които намаляват силно пробега въпреки средния разход от 1.9 литра на 100 км. e kak kato har4i po 2/100 izminava s 12 litra 200 km?????
  • 9 JJJ

    5 1 Отговор
    До Jorkata: Роторният мотор служи за зареждане на батериите, не за задвижване. Затова го наричат "range extender". Вероятно се приема, че след 250 км капацитетът на акумулаторите се изчерпва напълно, ванкелът вече не може да генерира нужния ток и се налага пълноценно зареждане от мрежата. Това не значи, че ДВГ-то е изразходило цялото гориво в резервоара в рамките на един бензиново-електрически цикъл.
  • 10 Do Rudi _16V

    1 2 Отговор
    Lud li si we? Audi darjat edno ot parvite mesta po dizajn. Te neka si pravqt "ednotipnite" modeli pa ti gi 4akai da falirat.
  • 11 re_Do Rudi_16V

    0 2 Отговор
    Puk i ti i ti darjava kakva kola proizvedohte, 4e Audi e bokluk?