ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.
че кой ще се плаши от тези каруци.китайски боклуци правени в българия е много опасна конбинация.но за толкова пари какво да се очаква.кой луд ще даде 16 000 лева за китайска кола правена в българия.то за толкова пари може да се купи фолксваген ъп
ЗА СЪЖАЛЕНИЕ румънците са прави.Great Wall нямат съвременни мотори, а ползват СТАРИ мотори на Мицубиши, които не покриват критериите за икономичност, а и освен това са силно ограничена гама.Дизел изобщо нямат докато Дачия разполагат с икономични дизели на Рено.Освен това румънците изпревариха нашите с пускането на модификация с фабрична газова уредба.Пак казавам за СЪЖАЛЕНИЕ
Е колега ти намери с какво да го сравниш... А дали сте карали тези коли че толкова бързо ги отписхте? Дачия е най-популярния служебен автомобил в Б-я, но това не го прави добър-имам съмнителното удоволствие да карам въпросния дарак и не съм впечатлен. Да не споменаваме факта че е Рено...Щом има луди та купуват Дачия, ще има и луди за great wall. Ako си купиш Up за тея пари обади ми се....
ами то "липсата на опит" продължава да си казва думата при Дачия и след всичките години.Реално Дачия се продава само в Румъния и Мароко(всяка 3та кола е Дачия).На запад се реализират единични бройки, както всъщност ще продава и GW
Ще поживеем, ще видим!
Исками се китайските Made in Bulgaria коли да са по-добри от Дачия, но не вярвам - както се казва "А дано, ма надали!".
Иначе Дачия комби съм карал и съм възхитен - очакванията ми бяха доста по-ниски поради предварителна настройка и имайки предвид цената. Много хора плюят Дачия, но за парите си е достатъчно симпатична, икономична и издържлива, а и има куп предимства в сравнение с по-скъпи европейски аналози. За Великата Стена - нямам наблюдения - само съм виждал на живо малката кола Воликс - много красиво нещо - и отвън и отвътре - дано я бива...
Има място под слънцето за всеки, както има купувачи за едните така и за другите. Балами винага ще има, особено тия дето не знаят какво има под капака на една кола и предишната им кола е била средно-нисък клас автомобил на 20г+. На тях ще им изглеждат много яки и двете марки, просто защото не са виждали какво правят останалите в момента. А относно съвременните мотори - и в двете са примитивно назаднали, та не знам какво да им се сравнява. Но комбинацията е страшна и в двата случая - румънска кола сглобена ръчно с румънска заплата, другото българска кола сглобена ръчно с българска заплата... историята помни че все трагично е било в тия комбинации...
Дано не съм прав, да има работа за няколко хиляди души повече в тая държава.
Не знам защо Вашите коментари са толкова негатовни. Това, че в България се произвеждат автомобили, е един много голям плюс.
Също мога да кажа на скептиците, че преди седмица правих тестдрайв на Great Wall Voleex c10 и съм доста впечатлен. Дачия Сандеро е доста под нивото на Волекса. Първо заради нивото на безопасност, второ, заради изключително евтините материали, които се използват при сглобяването на Сандеро, трето заради самата возия. Във Волекс шофирането е леко и приятно, няма тропане.
Моля Ви, не коментирайте без да сте направили тестдрайв или поне да сте се повозили на някоя от тези коли.
лице срещу лице: Копието на Клио'2003 срещу копието на Ярис'2007. Кое е по добре: разумните хора си знаят. НЕ бързайте да плюете по родната продукция преди да сме ги покарали. най-малкото защото сте Българи
К'ва ти родна продукция то да беше щеше да е по добре,дръпнатите очички навлязоха навсякъде ,не че и те нямат хубава продукция ама при нас идва само...второ и трето качество.
Една работилница с персонал 100-на човека,горе долу колкото един голям сервиз.Окомплектоване на около 1000 автомобила на год.Преди 2-3 месеца пишеше в пресата,че работниците в Ловеч толкова били напреднали,че можели сами дасразглобят и сглобят един автомобил.
За сравнение с Ромъния и дума не може да става. Тя произвежда над 100 000 автомобила на год. много по-съврвменни и перспективни.Половината от частите се произвеждат в Ромъния. Техниката на китайските е на ниво японски коли от 90те год.
ПЕРСПЕКТИВИ;НИКАКВИ.
ПРИМЕР: БУЛГАРРЕНО,ФИАТ,РИЛА,РОВЕР.
Всичко вече в България е със затихващи функции,дори и нацията.
Сашкоу подкрепяме бе, как да не подкрепяме?Обаче човек това е истината. ,,Нашите " автомобили не струват пред румънските.Кофти ама е истина.memphis е абсолютно прав държавата е гола вода.
А бе memphis
ти явно си някой много мокър влах,вместо да ръсиш акъл дето го нямаш,първо научи как се пише името на родната ти страна,после обувай налъмите и заминавай за карпатите докато още е замръзнал дунава.
на ниво Япония от 90те е само бензиновия мотор на мицубиши който се монтира на HOVER и STEED, на волекса купето е ярис, двигателите и те са тойота що годе по новички
САми по себе си моторите са супер.В това спор няма.Ненормално здрави са, безсмъртни според, някои хора.Мисълта ми, е че вероятно разхода им е сравнително висок и не отговарят на съвременните еко норми.Румънците разполагат с най-новото, а ние със стари разработки и с малко варианти откъм мотори.Май са само два, единия е 2.4 дригия някакъв по-малък.Аз за това смятам, че не можем да претендираме за високи резултати и това ще спре много хора да ги купят.В Европа нямаме особен шанс ми се струва.А Дачиите имат.
Общо взето сравняваме 2 боклука. Обикалял съм по автосалони , качвал съм се , правих по няколко кръгчета със повечето модели и на двете марки. Не бих си купил такава кола за личен автомобил. Предпочитам за тези пари да е нещо старо на 2-3 г но и 2-3 класа нагоре. Карал съм много километри и един шевролет Авео и същия боклук и той. Това са бюджетни служебни коли и до там. Караш 5 години да ти мине гаранцията и хвърляш, за друго не става!
@3 земи прочети малко и ще разбереш, че имат дизел, който дори си е тяхна разработка съвместно с бош и да доста други марки имат по- добри показатели на двигателите си, но и двигателя на great wall не е нинък лош и със сигурност не е изостанала технология.
Също така въобще неможе да се сравнява с Дачия, където долу горе има 3 екстри (предни ел стъкла, климатик и серво на волана :D) и ако искаш да ги има в твоята кола цената минава тази на колите на great wall. Оборудването на волекс ц10 е на много по високо ниво от Сандеро. Волекс ц30 също няма база за сравнение с логан. Дъстър (ROFL) вие виждали ли сте Ховър H6 , а на Ховър H5 в дачия дори нямат аналог. Ами Стийд ? или предпочитате Дъстър пикап ? . Айде поинтересувайте се малко тогава говорете . Отворете си нокиите и прочетете какво пише на батерията "Made in China" ама те кои бяха тия Нокия някви китайски боклуци....
Няма безплатен обяд.За тази цена на нов автомобил качество , и оборудване мисля че е добро предложение.Лично аз не бих си купил за личен автомобил - РЕНО , ДАЧИЯ или българският вариянт.Но за служебен мисля че не е лош избор.
По точно Гришата не трябва да се притеснява от Дачиите, понеже Дачия винаги ще използва остарелите технологии на Рено,нещо което вече не е достатъчно добро за рено се дава на дачия. В същото време Китайците са тези,който се развиват най-бързо. След 5 години нашите коли ще бъдат далеч по-напреднали от Румънските и тогава за сравнение няма да става дума.През 2005 бях в китай и единственно произвеждаха някакво подобие на първия Пасат ('83), сега вече имат около 10 марки и се взимат на сериозно.
Хората в Рено правят коли от 100 години! Дачията се сглобява по определен стандарт! А тия китайци кво правят и по какви стандарти и с какво качество....???!!! По-скоро бих си купил Дачия правена в Китай по френски стандарт отколкото Грейт 100% китайски и на всичкото отгоре сглабян в БГ, където всеки се скатава!!! И Дачията не е стока, ама е поне изпитано.
@14 се ми е на ума че от първия ден в Дачия са работили 4-5000 човека и са произвеждали много коли. Първият завод на Дачия започва да се строи през 1966 година. Не може един новопостроен завод да започне да произвежда по 100 000 коли на година. Заводът на Дачия може да го сравняваш с заводите на great wall в Китай. На нашия завод му трябва време да се разработи, да се обучат специалисти които да работят в него и т.н. и т.н. . За момента само ще сглобяват автомобили но се очаква в следващите години да започнат и да се произвеждат части от български фирми, а и всеки производител на автомобили има завод, в който само се сглобява. Така, че проекта има перспектива и само времето ще покаже какво ще се случи.
А и забравих кой каза, че двигателите на great wall са японски от 90та година, но специално двигателя на Ховър го ползват в мицубиши до 2004та или 2005та
Кво се палите ве, имал олигарха едни пари и ги похарчил и нищо да не стане, кво от туй, а ако спечели, ще спечели САМО ТОЙ !!! Комунисти сглобяват комунистически коли, няма как да е друго, сметката е за материалеца. А защо не виждам статията за рекордните цени на горивата?????? Къде отиде онази СИЛА??? Кво стана, А?
Определено Волексът е за предпочитане пред Дачията. По-модерен, по-красив, по-евтин и надяваме се по-здрав. Преди по-малко от две години взеха две Сандеро в нашата фирма и постоянно висят в сервизите. Да не говорим, че вече скърцат и тропат повече от десетгодишния ми опел. Не мисля, че ловешката кола ще е по-калпава.
до адаша ми по доло аз пак ги тествах и двете марки и да ти кажа че и двете не струват но определено волекса нее това което се очакваше доста неграмотно изпълнение дефектно че и скъпо
на този пазар се стъпва с традиции и качество а в БГ нямаме такива.иначе съм твтрдо за за бг автомобил.ама срещу рено трудно се рита.дано трагне...............
Тази кола няма нищо общо с България, освен, че се сглобява тук. Разбира се, че ще предпочета Рено пред китайски боклук. Да беше български боклук, че да застанем зад него, но не е, сори.
Прави са си румънците, но дано имат успех нашите автомобили. Не за друго, а за да се свали най-сетне проклятието ли, магията ли...да не произвеждаме автомобили дълго време. Ама с тия 19 годишни младежи и 25 годишни инженери, малко ме съмняват работите. Естествено целта е ниско заплащане.
Забравих най-важното. Сега има голяма безработица и доста безработни инженери. Голяма грешка ще е да се наемат за оператори хора със средно образование и без стаж. Нека са без стаж, но нека са инженери, та било то и на най-скапаната работа. След време потенциалът на завода ще бъде много по-голям, стига и там да не вилнее шуробаджинащината.
Ще бият китайците "Рено" на кукуво лято, вие с всичкия ли сте?! Изкопирали едно към едно няколко японски модела, а "Дачия" непрекъснато разширява гамата си, вкарва нови платформи и двигатели, подобрява сигурността. Нека се пробват китайците, добре е че са тук, но не виждам как ще постигнат целта си да пробият в Европа, след като "Ярис"-а, който са изкопирали се прави във Франция. Да не говорим за джиповете, всеки взе да прави, а в Западна Европа почти не се карат. Тук пазарът е смешен, ползват ни само за производствена база, а целият завод е заложен в банка на червената мафия.
Разбра се , че повечето тук нищо не знаят за марката и моделите на Great Wall ! Говори се хейтърски ей така за спорта .Great Wall , ако у нас не са още познати , то по света ги знаят и карат от години и отзивите са повече от добри , прочете из руските сайтове поне . Това са модели на базата и лицензи на Тойота , Исузу, Мицубиши , Хонда , автоматични кутии от Хюндай и прочее . Двигателите са с променливо газо-разпределение , а не 8 клапана като бензиновите Дачии . Пълни с екстри и много добър дизайн на цената на базовите Дачии ! Е питам, какво лошо видяхте около тези коли , че плюете мощно нещо , което ще ни дава и печалба и данъци и повод за самочуствие?
schansa srestu dachia,e v cenata,a naschite alchni,Lovchanlii,sa naduli cenata prekomerno,po dobre izglejda naschata kola,i ekstrite sa povechko,no tehnologiata e od minalia vek,neka se zamislat.Cenata nadolu,i togava ste ima schans
Видях и трите модела на 'велика стена' . От 30м изглеждат доста добре. От 1-2м доста съмнително, а седнеш ли вътре всички надежди изчезват - пълен боклук.
Това лято нали ги разкарваха из България, та се отбих и аз да видя. Лошо впечатление ми направи C10, на който не можа да се затвори задната врата след 4-5 опита. Просто ключалката бе отказала и дрънчеше , все едно изпускаш тенекия. Качеството на изложбения автомобил бе под всякаква критика. Набързо се охлади ентусиазма ми, след като видях, че колата е с двойно дъно на багажника. Много добре замислено и малко коли в тоя клас имат такова. Що се отнася до сигурността, не съм много сигурен, че китайците са постигнали нещо кой знае какво. Има ЕСП да кажем, ама никой не знае как действа, тоест, как е настроена. Не бих се учудил ако повече да пречи, отколкото помага. Като погледнем данните за разхода на горияо, там виждаме цифри от миналия век - над 7 л/100 км. Още преди десетина години автомобилите в тоя клас смъкнаха разхода до около 6 л/100 км, като в момента дори е под и около 5 л/100 км. Само за пример новият еднолитров мотор на Форд с разход 4.8 л/100 км при Фокус и 100 к.с. За какво говорим изобщо? Това е разлика над 2 л/100 км, а вероятно при Фиеста ще бъде още повече. Ами, колкото и надценка да има Форд, пак ще е по-добрият избор с петте си години гаранция. Тук визирам само Форд, но Дачия също е доказала, че държи много на километри. За последно АБ я похвалиха в една статия за таксиметровите автомобили в Германия, но подобни неща за 200 000 безпроблемни километри съм чувал и тук от таксиметрови шофьори. Не знам, как C10 ще постигне подобна надеждност. Рено от толкова време произвеждат автомобили, но едва преди няколко години успяха да въведат добра система за качествен контрол в заводите си. С румънците е същата работа. Не почват от нулата. Просто като прочетох вчера статия за това, че щели да вземат 19 годишни момчета за оператори, ми стана ясно каква ще я дробят в тая фирма. Хубаво е наистина да има млади хора, но те още нямат навици за работа. Сега дори няма казарма, в която да се придобият част от тия навици. как тия хора, мислещи за дискотеки, момичета, алкохол и вероятно дрога ще правят качествени автомобили? Ами няма как, каквито и доводи да излага някой. И още малко за сметките с горивото. При разлика от близо 3 л/100 км, това прави грубо 7 лева повече за гориво на 100 км. За 100 000 км това са 7000 лева. Като се сложи и остатъчната стойност, китайските автомобили са в много неизгодна позиция. Един разумен човек не би трябвало да предпочете толкова лаком и вероятно с бързо падаща цена автомобил. Просто цената като нов е малко по-висока от необходимото. Според мен поне с 2-3000 лева.
Покрай тия 100 коли, дето ще ги сглобяват, ще вкарат контрабанда още 10 000, без да плащат мито за внос в ЕС.
Никога няма да си дам парите на мутроолигарх, който саботира ЕС, вкарвайки в кошарата китайците.
Дачия бих си взел, защото е ЕВРОПЕЙСКИ автомобил.
@48 и аз съм си го мислел това, че трябва да подкрепяме европейската икономика. Имам и японска кола, която наистина е много здрава и качествена, но е напълнила джоба на някой японец. Жалко е,че европейците спряха да правят качествени автомобили.
Путин да си пише коментарите във форимите, а хората си карат новата количка и не берът "дертове". А големите специалисти само могат да си казват какво не е наред на китаиските Волекси, а през това време да киснат по сервизите с 10-15 годишните си немски или френски морги. Разход 4.8 ще видиш когато цъфнат налъмите ти - само показва че в кола дори и да си се качвал си само пътник.
След известно време Great Wall ще се превърнат в новите Киа/Хюндай. Новите корейски автомобили (моделите през последните 1-2 години) по нищо не отстъпват на европейските вече почти. По-евтини са, надеждни са, материалите в тях са качествени.
Двете марки нямат база за сравнение! Нашите са натоварени с 2-пъти повече екстри! Имат доста по-мощни двигатели ! В по високи класове са и Хувъра и Пикапа! И единствено цената им е бюджетна ! Колкото да надеждност, наистина са се доказали и то доста, това е единствената марка от китайските която има разрешение за продажба на автомобили в Европа! За разни незапознати със автомобилостроенето и най-вече за недоверчиви псевдо-родолюбци Българи, хората са дали 5г. пълна гаранция та даже са поели и пътна помощ! Друго което трябва да се каже е че ако нещата тръгнат ще се развива нашата икономика, а не на съседите, което лично за мен си е с голяма тежест при избора на автомобил !!!
Аз мисля че Българските коли имат бъдеще, всеки вика че биле китайски и тнт, ама се зглобяват в България и ги зглабят българи. Колкото до това колко са здрави времето ще си покаже но ми се струва че неса за подценяване.Колкото до Дачия само сам се возил в нея но ми е тясна и никак неми харесва, а съм говорил и с таксиметрови шофйори и никои от тях неги харесва и всички казват че никога повече няма да вземат Дачия. Дано Волекс имат по голям успех даже и съм сигурен че ше са по добри, просто защото няма как да са по лоши
Абе ясно ,че повечето "Българи" оплювайки нещо, което още не е произведено нищо не разбират от автомобили, ама поне не ми възхвалявайте Дачиите - най-големия кенеф ,който може да се купи в Европа.
Дачия се продава в Европа и части от африка, чрез Рено. В южна америка моделите са а марка рено и се правят там. В Европа не се купува кой знае колко, изнася се главно за Мароко и Тунис, но това стига Румънската икономика да е пред нашата. Затова поддържайте Българо-китайското , а не Румънско-френското...
"Румънците се успокояват с факта, че моделите на Great Wall не изпълняват повече критерии за качество и безопасност, отколкото Dacia" ахаххахахахаха, вица на деня! не бяха ли дачия на дуното със своя дъстер в тестовете?!
Не се заблуждавайте,че някой в БГ има намерение да прави автомобили.
Просто има измислена и приложима в случая схема за източване на лесни милиони.
Да се правят автомобили не Е проста работа.Трябват голями производствени мощности; халета, съвременно оборудване,квалифициран персонал,опит и мн.други.
Това не е да произвеждаш ЧУШКОПЕКЦИ!
До азлк, не съм си объркал ника, спрямо лада в момента тия и двете са кенеф... ама го спестих на аудиторията...
Нека се радват, новата кола си е нова, каква марка ще да е.
Да ем прощавате но съм карал един Форд Фиеста/2г/ , Шкода Румстър /3г/ ,Шкода Фабия /1г/ и накрая ми дадоха чисто нова Дачия Логан и няма такъв КЕНЕФ.Скоростният лост е 1метър , смяната на скорости е бавна.Когато стане студено освен бавно смяната на скорости става и много трудно.Това е единственната кола на която и стържа скреж отвън на стъклата и отвътре.Дори 30 г Лада 1500s на баща ми е по-добра от Дачията.За скорост какво да кажем на около 120 км вече се тресе и вибрира и е пред разпадане.И да не чета след мен разни разбирачи на баланси на гуми ,криви джанти и т.н.С Шкода обаче е една страхотна кола , много здрава с невероятно икономичен дизелов мотор.Такова блъскане съм я блъскал , товарене , и какво ли не е видяла и никакви проблеми.за дачията не мога да кажа нищо подобно.А Ловешките коли са доста по-добре изглеждащи .
Може тези китайските коли да не са върха и да не станат големия хит, но е абсолютно сигурно, че до 10 години няма да има изобщо избор - ще караме китайски автомобили. Само помислете за 10-15 години от нула стигнаха почти нивото на останалите автомобили, учат материала, който другите марки коли са научили за 100 години за 10. Няма как да не изпреварят и френски и немски и японските. Китайците ще ни залеят рано или късно и не те ще работят за нас, а ние за тях - последните стават първи, библейски казано Преди 15 години бяха последни, сега са под върха... Смятайте какви коли ще карате
Хубаво де, нека мине време, пък ще видим кой колко продава. Междувременно тия, които си купят китайското, ще имат впечатления. Дано пък направим нещо с китайците, като никой друг не иска. Тия дни четох, че в Европа има 30% излишък на мощности в автомобилостроенето при голям спад в продажбите. И помнете, засега само сглобяваме коли с готови детайли, а това не е автомобилостроене. Не знам как е при румънците, но заводът им е много по-голям, а работниците - много повече.
Дачия е катастрофа при краш тестовете , супер бюджетен автомобил ползващ технологии от преди 20години, посредствен дизайн отвън , а вътре направо грозен . Та всичкото това дърво в базов вариант е с цена на Great Wall с топ оборудване .
А този дето ми сравнява разход на 1.0 с 1.5 и 60кс. със 100кс. или нищо не разбира или си пише ей така от злоба !
Общо взето ако ще сравняваме сандеро с волекс, все едно да сравним два телефона- стария Алкател от 49 лв на баба ми и китайска имитация на смартфон . и двата варианта са компромис за малко пари, но китайката поне има екстри и по-нови технологии.
Ако някой си спомня, когато преди няколко години се заговори за производството на китайските рендета в Ловеч, се коментираше,че джиповете ще се продават доста евтино- около 10000-12000 евро за да пробият на пазара,което ми се струва доста приемлива цена. Ама сега се опитват да ги пробутват за 31-33000 лева.Айде нема нужда!
да не се плашат румънците, скоро никой не може да мине дачията за "най-скапан автомобил". имам приятели, и то трима, които бяха на мнение "по добре дачия,ама нова отколкото 5годишен дръгел" ... е, вече не смятат така.
Сигурен ли си? Защото ние във фирмата имаме доста повече Дачии. Ауто Билд дори ти го написаха преди две седмици - Дачия е по-добра от Фолксваген за такси, макар накрая да се оправдават, че не се чупела, защото нямало какво да се чупи. А и наистина, какво да се чупи в един почти гол откъм оборудване автомобил? Виж, нашите автомобили ги наблъскаха с разни електронни системи, което може да означава само едно - едновременно с тенекиите ще заминава и електрониката.
то като покараш година-две дачия и вече ти се иска да се счупи и да се отървеш най-накрая, че от скърцане и тропане не си чуваш мислите.. дачия такси има САМО в Румъния и у нас, навсякъде другаде това се смята за обида на клента
Хора, за какво говорим въобще, за какви нови технологии и луксозни автомобили говори всеки в БГ? Тръгнете на път или дори до магазина само, можете ли да преброите колко дупки има и какви са? ... аз не мога! ...за жалост живеем в БГ, и за нашите родни пътни условия тъжната истина е че ни трябва евтина, здрава и елементарна кола .... истината е че Дачиите са добър избор за нашите условия ..... дали ни харесва това е друг въпрос, но е факт! ... наистина използват стари и консервативни технологии като окачване, двг и трансмисии, но пък за сметка на това имат малко неща за чупене, частите са евтини и най-важното .... елементарни са за сервиз ..... защото да си припомним в БГ са мноооооого малко грамотните майстори, дори и в реномираните сервизи!!! ... просто с хубавите /каквито предпочитат в нормалните европейски страни/ коли не понасят нашите горива, дупки, трапове .... магистрали .... резервни части и ..... квалифицирани механици .... посочете ми поне един с хубава кола който поне веднъж да не е патил по нашите дупки, който поне веднъж не е потрошвал колата си, който поне веднъж не е искал да удуши някой майстор .... заради дежурнаата реплика : мооже да е от това, може да е от онова ... абе дай да сменим това и ако не е от него ще сменим и онова ... и накрая ..... тъжно е, но живеем в БГ и за нас си трябват елементарни, грозновати /така съседите не ги е много яд и не ти драскат колата/, да няма какво да се краде от тях и евтини коли, че като се потроши да не ни е много яд, частите да са евтини и майсторите да могат да ни я поправят!
Хора, за какво говорим въобще, за какви нови технологии и луксозни автомобили говори всеки в БГ? Тръгнете на път или дори до магазина само, можете ли да преброите колко дупки има и какви са? ... аз не мога! ...за жалост живеем в БГ, и за нашите родни пътни условия тъжната истина е че ни трябва евтина, здрава и елементарна кола .... истината е че Дачиите са добър избор за нашите условия ..... дали ни харесва това е друг въпрос, но е факт! ... наистина използват стари и консервативни технологии като окачване, двг и трансмисии, но пък за сметка на това имат малко неща за чупене, частите са евтини и най-важното .... елементарни са за сервиз ..... защото да си припомним в БГ са мноооооого малко грамотните майстори, дори и в реномираните сервизи!!! ... просто с хубавите /каквито предпочитат в нормалните европейски страни/ коли не понасят нашите горива, дупки, трапове .... магистрали .... резервни части и ..... квалифицирани механици .... посочете ми поне един с хубава кола който поне веднъж да не е патил по нашите дупки, който поне веднъж не е потрошвал колата си, който поне веднъж не е искал да удуши някой майстор .... заради дежурнаата реплика : мооже да е от това, може да е от онова ... абе дай да сменим това и ако не е от него ще сменим и онова ... и накрая ..... тъжно е, но живеем в БГ и за нас си трябват елементарни, грозновати /така съседите не ги е много яд и не ти драскат колата/, да няма какво да се краде от тях и евтини коли, че като се потроши да не ни е много яд, частите да са евтини и майсторите да могат да ни я поправят!
Росене, ти явно си дилър на Дачия ,за да говориш така. значи понеже имаме много дупки и "неграмотни" майстори, да се върнем в осемдесетте и да се качваме на Дачиите. А какво става с твоята прехвалена Дачия, като мине през няколко дупки? Пластмасите вътре започват да скърцат, нов логан се амортизира по нашите пътища само за половин година. Говорил съм с бакшиши, усетиха се и вече минават масово на шевролети. Не, че те са стока ама...
Ще си позволя да цитирам брой на АБ от 2 февруари: " Изгодна, опростена и добра. Такава е Дачия Логан с напредване на възрастта. При малък бюджет може да се сдобиете с много добър автомобил - и ще ви останат много пари за консумативи" Ето и едно мнение на таксиметров шофьор в Германия относно Дачия Логан MCV ( там се продава само комбито): "Във всички случаи бих купил Logan отново! За близо 300 000 км двата теча от радиатора не са проблем - и то при цена от 14000 евро! Моите желания: по-добри седалки, автоматична трансмисия." Аз също говорих преди години с водач на Шкода Фабия, който се канеше да я сменя с Дачия, понеже колегата му за 200 000 км е имал само веднъж проблем с водна помпа. На таксиметърджията не му се искаше и да чуе вече за Фабия такси. Наистина, попадал съм на толкова грохнали Фабии таксита, че се чудя, как изобщо ги пускат по пътищата и то да возят хора! Не се возя често на такси. Може би 1-2 пъти в годината, та не знам какво мислят таксиметровите шофьори, но винаги, когато съм имал възможност съм питал тоя оня какво мисли за колата си. А що се отнася до скърцащите пластмаси...ами за толкова пари, толкова. Всъщност, не съм срещал кола, дето да не скърца след едно солидно количество километри или да кажем при определени температури. Обикновено с понижаване на температурата се получава тоя шум, но не винаги е така. При някои модели съм забелязвал това при малко по-високи температури - Например, се получава търкане между материала на арматурното табло и страничната врата. През зимата тоя шум изчезва. На който му шуми, решението е просто - пуска си малко музика и му обещавал, че за 200 000 км няма да чуе и грам скърцане :) Това, че дадена кола е скъпа не означава, че не скърца. За пример нека спомена пак АБ относно качеството на Пасат - непостоянно качество на изработка. Някои автомобили скърцат, други не. Нека споменем и мнението им за Хонда Джаз при един тест - пластмасите скърцат. При положение, че това е тестов автомобил и вероятно е на не повече от 5000 км, ми се струва малко странно това за един надежден автомобил. Само, че една Джаз струва близо 40000 лева, докато една Дачия 14000. Реално си вземаш 2 Дачии и ти остават пари за бензин и консумативи в следващите 5 години.
По-добре 25 годишна W124, отколкото чисто нова Dacia или Great Wall... Като ще е барака, поне да е с повече екстри и по-евтина от 14 000 лв (стартовата цена на Dacia ако не се лъжа). Не съм далеч от идеята, че тези Мерцедеси могат да бият румънските изчадия по здравина към настоящия момент.
Я моля ви по -кротко с рекламата на Дачия ! Аз съм имал Дачия и никога ни искам да си спомням този период ! Хората пищат от оригиналното Рено , а тук ни се хвали сбирщайна от стари агрегати и нулева пасивна сигурност . Какво да кажем за теста на Euro N-Cap на Дъстър , който с ESP взима само 3 звезди , че това си е готов ковчег . Китайските коли без проблем покриват 4 звезди и то без ESP и 8 еърбега . Като качество няма да са по -зле от Дачия , а и има 5год. гаранция , което доказва ,че производителя е убеден в качеството . Заводите на Great Wall са изградени с прословутата система за следене на качеството по време на производството на Тойота , роботите са на водеща шведска фирма и още и още неща в тази посока.
Никой не твърди , че за момента Great Wall ще конкурират БМВ , Мерцедес или дори ВАГ , но Дачия ще я отвеят гарантирано !!!
За 16000 лева с незатваряща се врата, няма как да стане. Нека първо докажат, че сглобените автомобили са качествени. Нямам намерение да правя реклама на Дачия. Карам доста по-скъп нов автомобил от доста по-реномирана марка. Споделям само това, което съм чел по списания и което съм чул от таксиметрови шофьори и колеги, каращи служебните ни Дачии. Сори, ама C10 още с външния си вид ме отблъсква - невероятно грозна радиаторна решетка. Ярис сигурно я имате за кола върха. Може и да е надежден оригиналът, но само толкова. Тая кола ще е успешна, само ако накара клиентите да я изберат пред някой стар автомобил за 10 000 примерно, понеже българинът явно предпочита подобни автомобили. Иначе не виждам начин да се пребори за такси, дори и с 5 годишна гаранция. Все пак хората изкарват хляба си с подобни автомобили и никой не би направил подобна рискова инвестиция без гаранции за качество.
На автосалона в София-2011 не видях на С10 да се затваря лошо , която и да е врата , но на други марки с двойна и тройна цена вратите тряскаха като на АЗКЛ-Москвич . На Дачия вратите по правило се зварят твърдо , а тук става въпрос за сравнение м/у тези две марки . Сравнения с каквито и да е други автомобили не е тема на тази статия. Решетките на С10 са два вида и като не ти харесва спортната има и нормална , също един плюс за този модел ! Освен това Great Wall произвеждат още много модели , като скоро и те ще се сглобяват в Ловеч - Voleex C30седан , C50седан , като С30 вече е лицензиран за Европа и е хит сред такситата в Китай и много други страни , защото е много надежден .
Е, аз на друго изложение видях, как не можа да се затвори задната врата и как удряше на метал. Явно от много изложения, вратите са се прецакали. Това означава, че и в ежедневието ще е така. Ся...няма защо да се лъжем. Нека в Ловеч вземат мерки, защото ако сега аз, обикновения драскач пиша това, утре някое автомобилно списание ще я пробва и направи на 2 стотинки. И ако на мен не ми вярвате ( защото имам такова чувство), на някое списание няма как да не повярвате.
малее вярно че не съм ходил в германия от година и половина, но сефте разбирам че такситата вече са датчии там. Направо съм потресен, а 10 години съм бел в тази държава и каде ли не! Богоми аз автомобил от такав малък клас за такси не съм виждал.
другаря Путин всяка вечер явно сънува Дачии, то голямо хвалене падна...и естествено е шеф във таксиметрова фирма. Ами точно бакшишите масово зарязват логаните, щото са уникални боклуци. Ако нашите започнат да произвеждат С30 , с пазара на логан , че и шевролет авео в БГ просто е свършен.
Добре де, нека китайците произведат и продадат повече коли от румънците, пък ще видим. В тая криза, немотия и хвърчащи цени на горивата евтиното ще бъде оценено. Тепърва ще се правят и сравнителни проучвания, пък междувременно: "Купувайте българското!" Така сме свикнали с пазара в Илиянци, че нищо китайско не ни е чуждо.
Добре де, нека китайците произведат и продадат повече коли от румънците, пък ще видим. В тая криза, немотия и хвърчащи цени на горивата евтиното ще бъде оценено. Тепърва ще се правят и сравнителни проучвания, пък междувременно: "Купувайте българското!" Така сме свикнали с пазара в Илиянци, че нищо китайско не ни е чуждо.
С пръдня боя не става----Моделите на Great Wall не изпълняват повече критерии за качество и безопасност, отколкото Dacia, а нямало начин поне първоначално "липсата на опит да си каже думата" и да се отрази негативно на продукцията на "Литекс Моторс"
Само факта, че от Дачия са направили такова изказване говори само за себе си че вече не са толкова сигурни в собствените си автобомили. Истината е че китайските коли ще превземат не само българския и европейския пазар, но и световния. Незнам защо лаете за прословутото качество ... еми няма как да е същото като на бмв или мерцедес, все пак цената на този чисто нов автомобил е смешна ! Дано китайците са се отнесли поне малко по сериозно към качеството на автомобилите си щото това не е шега работа... а и другото за което я предпочитам пред румънския и конкурент е факта че българия напредва малко или много чрез този завод както и факта че ще има мн работни места за българите :)))
Не сравнявайте стоката на Илиянци с индустрията на Китай. От 2007г. използвам при екстремални условия камера за коли - перфектно качество , нито един проблем и три пъти-по-ниска цена от Италианската .Надявам се и колите да са така .
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 hyundai
12:04 16.02.2012
2 ML 320 CDI
12:11 16.02.2012
3 Дошо
Коментиран от #6, #8, #22
12:23 16.02.2012
4 realist
12:31 16.02.2012
5 щщц
12:33 16.02.2012
6 VR4 TT
До коментар #3 от "Дошо":
@3Това, че се ползват мотори от старата японска школа за мен е само плюс. А дизелов автомобил няма да си купя никога.
12:34 16.02.2012
7 xxx
12:54 16.02.2012
8 хаха
До коментар #3 от "Дошо":
@3 Дошо тава пък как си го съчини "Критерии за икономичност" - хаха никъде в света няма такъв тип критерии. Толкава ти и разбира главата12:55 16.02.2012
9 The Bear
Исками се китайските Made in Bulgaria коли да са по-добри от Дачия, но не вярвам - както се казва "А дано, ма надали!".
Иначе Дачия комби съм карал и съм възхитен - очакванията ми бяха доста по-ниски поради предварителна настройка и имайки предвид цената. Много хора плюят Дачия, но за парите си е достатъчно симпатична, икономична и издържлива, а и има куп предимства в сравнение с по-скъпи европейски аналози. За Великата Стена - нямам наблюдения - само съм виждал на живо малката кола Воликс - много красиво нещо - и отвън и отвътре - дано я бива...
12:58 16.02.2012
10 Лада
Дано не съм прав, да има работа за няколко хиляди души повече в тая държава.
13:01 16.02.2012
11 aaa
Също мога да кажа на скептиците, че преди седмица правих тестдрайв на Great Wall Voleex c10 и съм доста впечатлен. Дачия Сандеро е доста под нивото на Волекса. Първо заради нивото на безопасност, второ, заради изключително евтините материали, които се използват при сглобяването на Сандеро, трето заради самата возия. Във Волекс шофирането е леко и приятно, няма тропане.
Моля Ви, не коментирайте без да сте направили тестдрайв или поне да сте се повозили на някоя от тези коли.
13:02 16.02.2012
12 123456
13:03 16.02.2012
13 ozaki
13:26 16.02.2012
14 memphis
За сравнение с Ромъния и дума не може да става. Тя произвежда над 100 000 автомобила на год. много по-съврвменни и перспективни.Половината от частите се произвеждат в Ромъния. Техниката на китайските е на ниво японски коли от 90те год.
ПЕРСПЕКТИВИ;НИКАКВИ.
ПРИМЕР: БУЛГАРРЕНО,ФИАТ,РИЛА,РОВЕР.
Всичко вече в България е със затихващи функции,дори и нацията.
Коментиран от #27
13:33 16.02.2012
15 Сашкоу
13:42 16.02.2012
16 Дошо
13:51 16.02.2012
17 дъге
ти явно си някой много мокър влах,вместо да ръсиш акъл дето го нямаш,първо научи как се пише името на родната ти страна,после обувай налъмите и заминавай за карпатите докато още е замръзнал дунава.
13:56 16.02.2012
18 Георги Василев
13:57 16.02.2012
19 Дошо до VR4 TT
14:00 16.02.2012
20 Пешо
14:02 16.02.2012
21 sursur
14:06 16.02.2012
22 Виктор Георгиев
До коментар #3 от "Дошо":
@3 земи прочети малко и ще разбереш, че имат дизел, който дори си е тяхна разработка съвместно с бош и да доста други марки имат по- добри показатели на двигателите си, но и двигателя на great wall не е нинък лош и със сигурност не е изостанала технология.Също така въобще неможе да се сравнява с Дачия, където долу горе има 3 екстри (предни ел стъкла, климатик и серво на волана :D) и ако искаш да ги има в твоята кола цената минава тази на колите на great wall. Оборудването на волекс ц10 е на много по високо ниво от Сандеро. Волекс ц30 също няма база за сравнение с логан. Дъстър (ROFL) вие виждали ли сте Ховър H6 , а на Ховър H5 в дачия дори нямат аналог. Ами Стийд ? или предпочитате Дъстър пикап ?
14:08 16.02.2012
23 гост
14:14 16.02.2012
24 дф
14:17 16.02.2012
25 Дошо
Поздрави!
14:21 16.02.2012
26 гост
14:23 16.02.2012
27 Виктор Георгиев
До коментар #14 от "memphis":
@14 се ми е на ума че от първия ден в Дачия са работили 4-5000 човека и са произвеждали много коли. Първият завод на Дачия започва да се строи през 1966 година. Не може един новопостроен завод да започне да произвежда по 100 000 коли на година. Заводът на Дачия може да го сравняваш с заводите на great wall в Китай. На нашия завод му трябва време да се разработи, да се обучат специалисти които да работят в него и т.н. и т.н. . За момента само ще сглобяват автомобили но се очаква в следващите години да започнат и да се произвеждат части от български фирми, а и всеки производител на автомобили има завод, в който само се сглобява. Така, че проекта има перспектива и само времето ще покаже какво ще се случи.14:26 16.02.2012
28 Виктор Георгиев
14:30 16.02.2012
29 цункай муй
14:36 16.02.2012
30 алекс
14:40 16.02.2012
31 алекс
15:08 16.02.2012
32 vayk
15:56 16.02.2012
33 александър живков
16:04 16.02.2012
34 Пирамид Хлътков
17:10 16.02.2012
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 стефан сервиз
18:22 16.02.2012
37 indieca
18:28 16.02.2012
38 Българче
18:32 16.02.2012
39 Путин
18:35 16.02.2012
40 Путин
18:39 16.02.2012
41 Госн
18:41 16.02.2012
42 драйвър
19:01 16.02.2012
43 анонимен
19:15 16.02.2012
44 христо
19:27 16.02.2012
45 драйвър
www.gwm-bg.com
19:42 16.02.2012
46 драйвър
23:05 16.02.2012
47 Путин
23:30 16.02.2012
48 ...
Никога няма да си дам парите на мутроолигарх, който саботира ЕС, вкарвайки в кошарата китайците.
Дачия бих си взел, защото е ЕВРОПЕЙСКИ автомобил.
01:35 17.02.2012
49 Клаус Лешке
07:22 17.02.2012
50 Светлака
08:18 17.02.2012
51 Nuke
08:45 17.02.2012
52 VAYK
11:08 17.02.2012
53 пурко
11:30 17.02.2012
54 Гост
11:35 17.02.2012
55 Пловдив
11:43 17.02.2012
56 Лада
12:17 17.02.2012
57 дачиямраз
13:17 17.02.2012
58 дачияхот
13:27 17.02.2012
59 стан
13:33 17.02.2012
60 азлк
13:35 17.02.2012
61 баби
14:31 17.02.2012
62 Мемфис
Просто има измислена и приложима в случая схема за източване на лесни милиони.
Да се правят автомобили не Е проста работа.Трябват голями производствени мощности; халета, съвременно оборудване,квалифициран персонал,опит и мн.други.
Това не е да произвеждаш ЧУШКОПЕКЦИ!
14:59 17.02.2012
63 koko
15:25 17.02.2012
64 kiko
15:30 17.02.2012
65 Лада
Нека се радват, новата кола си е нова, каква марка ще да е.
15:45 17.02.2012
66 Иван
16:00 17.02.2012
67 Георги Христов
16:13 17.02.2012
68 Мандарин
16:26 17.02.2012
69 драйвър
А този дето ми сравнява разход на 1.0 с 1.5 и 60кс. със 100кс. или нищо не разбира или си пише ей така от злоба !
17:12 17.02.2012
70 kiko
18:11 17.02.2012
71 GSM
18:14 17.02.2012
72 курчо
18:19 17.02.2012
73 Бял човек
С по-голяма гаранция....
21:08 17.02.2012
74 не се плашете
23:46 17.02.2012
75 Путин
02:11 18.02.2012
76 чаушеску
02:31 18.02.2012
77 гага
08:06 18.02.2012
78 Росен
09:13 18.02.2012
79 Росен
09:15 18.02.2012
80 хххх
12:33 18.02.2012
81 Путин
15:51 18.02.2012
82 Р.Мянков
18:00 18.02.2012
83 драйвър
Никой не твърди , че за момента Great Wall ще конкурират БМВ , Мерцедес или дори ВАГ , но Дачия ще я отвеят гарантирано !!!
18:12 18.02.2012
84 Путин
01:25 19.02.2012
85 драйвър
09:38 19.02.2012
86 Путин
10:09 19.02.2012
87 германеца
16:16 19.02.2012
88 ВИП АМГ
16:42 19.02.2012
89 ЛЕНИН
12:02 20.02.2012
90 Велик дувар
14:14 20.02.2012
91 Велик дувар
14:15 20.02.2012
92 amor4e
20:59 20.02.2012
93 407
21:10 22.02.2012
94 Стар
11:02 23.02.2012