19 Април, 2010 10:52 22 813 11

Пазарът в България: Peugeot Partner Tepee 1.6 HDI

  • peugeot partner tepee 1.6 hdi-
  • peugeot partner tepee-
  • peugeot

На стъпка от асфалта

Многофункционалната компактна кола вече се предлага и във въриант с повишена проходимост

Един от най-популярните модели на Peugeot e т.нар. многофункционален автомобил Partner. Новото му поколение Tepee е отдавна на нашия пазар, а поводът за тест-драйв е интегрирането на системата Grip control. Екипът ни направи обстойно тестово шофиране на най-добре екипираната версия, разполагаща с 1.6-литров дизелов агрегат.

Екстериор
В разговорния език е прието подобен род автомобили да се наричат “баничарки”. Съвременният им дизайн обаче вече е по-близо до минивановете, отколкото до лекотоварни возила. Въпреки това те се използват и за двете цели.

Пътническият вариант, на който акцентираме, разполага с много остъклена площ и ефектна предница. Тя впечатлява с фирмената радиаторна решетка, големи предни светлини и ясно открояващ се въздухозаборник. Именно подчертаването на този отвор придава на автомобила по-суров и агресивен вид. Хромираните пръстени, обрамчващи фаровете за мъгла, пък подсказват за лека доза лукс в автомобила.

Като цяло визията е модерна, а структурата - двуобемна. Колата е фирмено разпознаваема, но от друга страна си има свой собствен облик.

Интериор
С една дума салонът на Pаrtner Tepee може да се охарактеризира като функционален. Неголеми, но удобни седалки, достатъчно място за краката на пасажерите както отпред, така и отзад и множество жабки и ниши за вещи. Иначе арматурното табло е информативно. Уредите са предимно аналогови, като информацията се допълва от монохромни електронни дисплеи. Качеството на изработка е доста добро, но от самите материали има още какво да се желае. Все пак да не забравяме, че това е бюджетен автомобил и едва ли някой очаква в салона да преобладават кожа и дърво.
Наличието на дребни хитринки като подвижен фенер в багажника, множеството ниши, делима задна седалка и подвижни релси от долната страна на тавана превръщат лекотоварния автомобил във функционален и практичен миниван. Един от минусите е по-слабата шумоизолация на салона спрямо пътната настилка. Вторият е свързан с по-твърдата возия, но тя е за сметка на по-добра товароносимост и стабилност.

Двигател и ходови характеристики
1.6-литровият дизел на Peugeot е добре известен. Той е икономичен и сравнително динамичен. Интегрира се в не един идва от моделите на марката. За него е ставало дума в доста от нашите материали, така че ще преминем на основната иновация, наречена grip control. Тази система беше лансирана с представянето на модела 3008, а сега е възможна и при Partner.

Какво всъщност представлява? Grip control е развитие на логиката на защитата от приплъзване. Системата подобрява задвижването на двете колела върху сняг, по пресечен терен, върху пясък и кал. Превключването на различните режими става от контролер, в случая разположен на арматурното табло отдясно на волана. С него може също така да се изключи електронната стабилизираща програма. Интересното е, че за пълноценното функциониране на системата са необходими гуми M+S, които са със специфични грайфери. Peugeot залагат на Michelin Latitude Tou.

Ние не можахме да изпробваме всички режими на grip control поради липсата на сняг, но все пак вкарахме колата в разкалян тревист терен. Резултатът определено ни изненада. Във всеки случай системата не може да замени четирите задвижващи колела, но върши много повече работа от стандартното предно предаване. В този off-road режим при потегляне се получава силно плъзгане на колелото с най-малко сцепление, за да се улесни изхвърлянето на калта и да се получи сцепление. Паралелно с това, колелото с най-голямо сцепление се управлява така, че да се подаде възможно най-голям въртящ момент. Прехвърлянето на тягата към едно от предните колела може да достигне 100%, много над определените прагове на стандартен диференциал с ограничено приплъзване.

Останалите режими действат по различен начин, като най-интересно е действието на два от тях. Сняг: оптимизира се приплъзването, за да гарантира възможно най-голямо ускорение, според сцеплението. Пясък: Системата позволява едновременно хлъзгане на 2-те движещи колела, така че да се задвижи автомобилът, намалявайки опасността от затъване. Нормалният режим уеднаквява Pаrtner със стандартите на кола с предно предаване, а с режима ESP off трябва да се внимава. Особено при по-тежки пътни обстановки включването му не е за препоръчване.

Като цяло комбинацията от grip control, сравнително висок клиренс и функционална двуобемна структура превръща автомобила в практичен семеен миниван.

Цена
Заради по-голямата си функционалност и заради възможността за приспадане на ДДС, тези автомобили са малко по-скъпи от стандартните компактни модели. Иначе, съобразена с тази на алтернативите, цената на Partner Tepee е аналогична. Базовата версия с бензинов агрегат стартира от 26 490 лв с ДДС и се стига до тази на тествания от нас модел.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Двигател

   редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър

 Работен обем   1 560  куб. см
 Максимална мощност   81 Kw/ 110  к.с. при 4 000 об/мин.
 Максимален въртящ момент   240 Нм при 1 750 об/мин.
 Скоростна кутия   осемстепенна автоматична
 Степен на сгъстяване   18.0:1
 Маса на единица мощност    13.0 кг/к.с. (17.6 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 1 810 мм
  широчина 1 852 мм
   височина 1 852 мм
 Междуосие   2 728 мм
 Маса   1 429 кг.
 Допустимо натоварване   636 кг.
 Обем на товарния отсек
  517 – 2 650 л
 Вместимост на резервоара   60 л
 Разход на гориво:    
   градско 6.8 л/100км
   извънградско 4.9 л/100км
   комбинирано 5.6 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   12.5
Максимална скорост  км/ч.   173
Гуми отпред/отзад    215/55 R16
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани/ дискови

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                    37 939 лв.

Базово оборудване

ABS, ESP, grip control, заключваща се жабка в бордното табло,две въздушни възглавници, делима сгъваема седалка, регулируеми подглавници, плъзгащи се задни врати, предни пиротехнически колани, заключване за деца на задните врати, стандартно резервно колело със стандартна гума, допълнителни фарове за мъгла, защитна кора под двигателя, климатроник, радио (CD+MP3), многопластови закалени стъкла, хидроусилител на волана с променливо усилие, регулируем волан във височина и дълбочина, оборотомер и часовник, ел. регулируеми и отопляеми външни огледала за обратно виждане, централно заключване с дистанционно управление, ел. стъкла, регулируема и във височина седалка на водача, тонирани стъкла, две чекмеджета под седалката, надлъжни релси на покрива,  аларма, боя металик и др.

Цената на модела е за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 инж. Денчев

    17 2 Отговор
    Тези статии "Пазарът в България" и "Автомобилът на старо" са много информативни и полезни. Браво
  • 2 mp3

    4 6 Отговор
    Пежо правят доста сполучливи баничарки , за разлика от другите им модели!
  • 3 IoVAN

    7 2 Отговор
    Лекотоварната гама на Пежо всъщност е разработена от Ситроен, което знач че пежо поне правят хубави дизелови двигатели. Все пак за такъв голям автомобил 2.0 литров двигател би бил доста по подходящ от актоалния "Доун сайзинг".
  • 4 Stoyan

    5 1 Отговор
    Да, тези баничарки са запазена територия на французите. Правят ги добре и са евтини. Служат добре. Доколко Ситроен ги разработвали ??? Отдавна няма Пежо или Ситроен. Фирмата е една - PSA.
  • 5 ivan

    1 9 Отговор
    tova nee frenska kola a germanska
  • 6 AERO

    12 0 Отговор
    sobstvenik sum na takuv avtomobil,no bez sistemata GRIP CONTROL,mashinkata e idealna i zasega zdrava,predishnia mi beshe 2.0 HDI bez nito edna zabelezka do kato go prodadoh na okolo 170 000 km,samo smeni na konsumativi sum imal,izdruzliv i nepretenciozen avtomobil e! a puk nega da go pluiat razni hora koito mi se struva niamat oshte knijki,poradi nenavursheni godini:)))))))
  • 7 Йовчев

    1 1 Отговор
    Колеги, харесах си пежо партнер HDI,1.6,75к.с. 2007г.,но ми казаха че има проблеми с тези двигатели.Моля кажете нещо по въпроса.Аз карам обикновен партнер от 2001г. и съм много доволен.
  • 8 Йорданов

    0 1 Отговор
    Kak moje da si kupi6 avtomobil 2014g ot Peugeot stava vapros za partner tepee aktive i da ne se otoplqvat ogledalata na voda4a a da ima taka nare4eniqt dvuzonov klimatroniк
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 JamesPed

    0 0 Отговор
    Заказать seo поисковое продвижение сайтов оптимизация сайта По всем возникшим вопросам Вы можете обратиться в скайп логин pokras7777 мы с удовольствием ответим на все интересующие вас вопросы...Анализ вашего интернет-проекта бесплатно