Истерията по електромобили с марката Tesla много леко се усеща и у нас. Тези автомобили са скъпи, а в България няма официално представителство на марката, така че обслужването им не е никак лесна работа. Има обаче един друг електромобил, който вече има две поколения, като първото се продава на вторичните пазари у нас.
Става дума за Nissan Leaf. Това е първият масов електромобил от новото време. Leaf е особено популярен в Норвегия, където електромобилите са освободени от огромните данъци на бензиновите и дизеловите коли. Тази машина спечели отличието „Кола на годината“ за 2011-а, както в Европа така и световното издание на конкурса.
Мощността на електродвигателя на Leaf е 110 к.с. Захранва се от 24 kWh батерия с общо 192 клетки. Проектирана е така, че след 10 години да поддържа 70 – 80% от капацитета си, така че първият Leaf е смислен вариант за покупка втора ръка. Доста представителства на Nissan в страната обслужват безпроблемно модела.
Така че и от тази гледна точка покупката на Leaf е по-смислена. Nissan Leaf има сравнително малка автономност от 117 км, което обаче е напълно достатъчно за всекидневни градски пътувания, а бързи електрозарядни станции вече има достатъчно в големите ни градове. Какви екземпляри от Nissan Leaf на старо се продават у нас, можете да видите ТУК.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Миро
13:03 11.11.2018
2 Салам Алеко
Коментиран от #4, #8, #9, #16, #18, #30
13:23 11.11.2018
3 ванката
13:27 11.11.2018
4 Някой
До коментар #2 от "Салам Алеко":
А ти колко пъти при -30 градуса запали и шофира дизеловата си или бензиновата си кола?!Коментиран от #26
13:38 11.11.2018
5 гост
13:40 11.11.2018
6 guest
14:21 11.11.2018
7 незнайко
14:49 11.11.2018
8 ELBIL
До коментар #2 от "Салам Алеко":
Никакви ядове нямаш при -30ссамо дето пробега пада с до 50%,,новият Лииф е същатата работа,но Tesla си е номер 1, кспацитета и пада с 25-30%,номер 2 е Е-Голф/мн. добър от личен опит,служебен мие/
...но има зарядни навсякъде и не ти пука,колата всичко ти показва къде е най-близката пробег в студа и тн..
...та така е тук в Норвегия,в Бг си имам едно пежле 307 дето се вика дане давам пари за рент-а-кари като си идвам и погледа ми е че в близките 10г.в Бг условия за елки няма да има!!!
Поне докато се ”бият” големите лобита кой ще ги изгражда!
14:52 11.11.2018
9 Камчия салам яж
До коментар #2 от "Салам Алеко":
Ако,имаш климатик дайкин,а не ня'кво дърво ще разбереш как топли при - 30*г.15:03 11.11.2018
10 Не разбрах как
Коментиран от #14
15:04 11.11.2018
11 БННМ
15:34 11.11.2018
12 Morgoth
15:56 11.11.2018
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Как щял да зарежда на осмия етаж
До коментар #10 от "Не разбрах как":
Ами сега как си качваш бензинката да си я зареждаш на осмия етаж? Все едно да питаш как ще си позволиш поддръжката на панамерата с твоята заплата. Ами този автомобил не е за тебе и никой не те задължава да си го купиш. Като не можеш да си позволиш електромобил или Панамера, ще караш каквото можеш да си позволиш. И аз карам каквото мога да си позволя И не се чудя на тези които поддържат скъпи автомобили. Който си има брада си има и бръснач. Интересно Защо всички се интересуват как да си зареждат теслата на осмия етаж на панелката, при положение че една Тесла струва колкото 3 панелки? След 20-30 години, когато повечето от нас можем да си позволим да караме електрически автомобили, зарядните станции ще са повече от бензиностанциите, а електричките по-евтини от бензиновите и дизеловите автомобили и въпросът със зареждането пред панелките няма да стои на дневен ред.Коментиран от #17
16:41 11.11.2018
15 Ко- не
17:38 11.11.2018
16 ртр
До коментар #2 от "Салам Алеко":
Ако си имал достъп до електрически автомобил ще знаеш, че и парното и климатика не се отразяват съществено на изминатите км. Колкото повече натискаш толкова по-малко изминаваш. Това е разковничето на електричките. 117 км. реално са 20-30 в града. С новия стандарт за измерване на км. при електричките нещата са по-различни, но при стария нещата са плачевни когато стане дума разстояние по книжка и реално изминато.17:40 11.11.2018
17 Не разбрах как
До коментар #14 от "Как щял да зарежда на осмия етаж":
Реши да не ми дадеш отговор на въпроса, а си ме засипвал с глупостите си. Аз сега си зареждам колата до горе за 5 Мин на бензиностанцията до дома ми. В моя град няма нито една станция за зареждане на електромобили. Аз от твоя бълвоч разбрах, че щом нямам къща със соларни не трябва се обаждам по темата. А между другото въпроса ми е съвсем резонен защото само преди няколко месеца трябваше да взема решение каква нова кола да си купя и отново взех с ДВГ . За комфортна експлоатация на електромобили ще се чака 20-30 години.Коментиран от #27
18:03 11.11.2018
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 спаркчето
20:03 11.11.2018
20 e up
20:04 11.11.2018
21 обикалям
20:12 11.11.2018
22 Варненец(натурализиран).
20:13 11.11.2018
23 Globe
Коментиран от #28
20:14 11.11.2018
24 Коза в мъгла
21:21 11.11.2018
25 Радо
21:29 11.11.2018
26 Random
До коментар #4 от "Някой":
Моята бензинова и на -50 ще запали.21:40 11.11.2018
27 Как щял да зарежда на осмия етаж
До коментар #17 от "Не разбрах как":
Ами честито за новата кола. Значи все пак се оказах прав че си си купил това което можеш да си позволиш като първоначална цена и като метод на зареждане. Въобще не е необходимо да имаш фотоволтаици за да си зареждаш автомобила. Достатъчно е да имаш гараж или просто близо до дома или работното ти място да има изградена зарядна станция, за да е възможно да си позволиш покупката. Разбира се, че е необходимо и желание да притежаваш такъв автомобил, за да намериш решение на немалкото проблеми, но такова желание очевидно ти липсва, в което няма нищо лошо.22:14 11.11.2018
28 Божее
До коментар #23 от "Globe":
А ти с това мислене си типичния човечец на който казваме ”Селянин”.00:27 12.11.2018
29 Каунь
05:24 12.11.2018
30 Иван
До коментар #2 от "Салам Алеко":
Колата се представя уникално в зимни условия и стопля в пъти по бързо от която и да е бензинова или дизелова кола има абсолютно всички екстри и изкарва около 120 км при нормално каране и мощтноста и е 160 КС05:39 12.11.2018
31 Пук
09:05 12.11.2018
32 qwerty
Коментиран от #35, #37
10:46 12.11.2018
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 не няма такова животно
12:20 12.11.2018
35 адсасдасд
До коментар #32 от "qwerty":
Ами така е защото е евтина електричка. Вземи си Тесла - хем ще зареждаш бързо, хем спокойно ще ти изкара 300 хил.км. без да даваш пари за ремонти. Има вече такива коли преминали 500 хил.км и батерията държи над 80 процента от началния капацитет. За тия километри на кола с ДВГ ще си сменил поне 2 съединителя. ако е с турбо - поне едно турбо, дюзи и т.н.Коментиран от #36
17:30 12.11.2018
36 Антиелектрика
До коментар #35 от "адсасдасд":
Вече няма кой да ти се връзва на глупостите, пък и не сменяш плочата. Човека ти казва какво е видял като тестове, ти пак плямпаш за Тесла, все едно тя не е с литиево-йонни батерии, а с извънземна батерия. Ама накрая всички ще намразят електричките заради простотията ви!18:01 12.11.2018
37 Байчо
До коментар #32 от "qwerty":
Топ Гиър от край време са негативно настроени към Електрическите автомобили и се опитват да ги усмиват и това е разбираемо стига да се види кои са им рекламодателите - петролните компаний... така че те не са особено безпристрастни, преди около 10 години се изгавриха с Елон Мъск и теслата му...16:24 18.11.2018