ФАКТИ.БГ
  • електромобили-
  • автомобилът на старо-
  • българия

Електромобил на старо в БГ: Има ли такова животно?

Публикувана: 11 Ноември, 2018 13:00
37 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 14787
Електромобил на старо в БГ: Има ли такова животно? - 1
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 1 гласа.

Истерията по електромобили с марката Tesla много леко се усеща и у нас. Тези автомобили са скъпи, а в България няма официално представителство на марката, така че обслужването им не е никак лесна работа. Има обаче един друг електромобил, който вече има две поколения, като първото се продава на вторичните пазари у нас.

Става дума за Nissan Leaf. Това е първият масов електромобил от новото време. Leaf е особено популярен в Норвегия, където електромобилите са освободени от огромните данъци на бензиновите и дизеловите коли. Тази машина спечели отличието „Кола на годината“ за 2011-а, както в Европа така и световното издание на конкурса.

Мощността на електродвигателя на Leaf е 110 к.с. Захранва се от 24 kWh батерия с общо 192 клетки. Проектирана е така, че след 10 години да поддържа 70 – 80% от капацитета си, така че първият Leaf е смислен вариант за покупка втора ръка. Доста представителства на Nissan в страната обслужват безпроблемно модела.

Така че и от тази гледна точка покупката на Leaf е по-смислена. Nissan Leaf има сравнително малка автономност от 117 км, което обаче е напълно достатъчно за всекидневни градски пътувания, а бързи електрозарядни станции вече има достатъчно в големите ни градове. Какви екземпляри от Nissan Leaf на старо се продават у нас, можете да видите ТУК.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 1 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Миро
1 Отговор
Отличен вариант за градска кола. Обаче все още са скъпички, а пък пробегът им е малък.

Оценка:
-4 +49

Салам Алеко
2 Отговор
Искам да го видя това чудо при -30° как ще топли вътре, и колко километра ще изкара! Щото пишат 117 км, ама не пише с парно или без!

Коментиран от #4, #8, #9, #16, #18, #30


Оценка:
-21 +37

ванката
3 Отговор
процента от мобилето да върви ...

Оценка:
-5 +16

Някой
4 Отговор

До коментар #2 от "Салам Алеко":


А ти колко пъти при -30 градуса запали и шофира дизеловата си или бензиновата си кола?!

Коментиран от #26


Оценка:
-27 +39

гост
5 Отговор
Тази автономност е при нова батерия, а кола произведена 2011г е вече на 7г. или я има 80% капацитет, я не. Това ще рече, че при идеални условия имате 80-90км. пробег, ако караш на климатик или парно пробега може да спадне още. И то да караш година, две и след това какво правиш като падне на 60% и не можеш да отидеш до село да полееш зарзавата? Има смисъл ако редовно трябва да спираш в платените зони, така идва наистина голямо спестяване.

Оценка:
-5 +27

guest
6 Отговор
чудесна реклама :)

Оценка:
-2 +9

незнайко
7 Отговор
Да питам автора на статията за какво обслужване точно има предвид на Теслата, че било проблем липсата на представителство в бг?

Оценка:
-16 +11

ELBIL
8 Отговор

До коментар #2 от "Салам Алеко":


Никакви ядове нямаш при -30с
само дето пробега пада с до 50%,,новият Лииф е същатата работа,но Tesla си е номер 1, кспацитета и пада с 25-30%,номер 2 е Е-Голф/мн. добър от личен опит,служебен мие/
...но има зарядни навсякъде и не ти пука,колата всичко ти показва къде е най-близката пробег в студа и тн..
...та така е тук в Норвегия,в Бг си имам едно пежле 307 дето се вика дане давам пари за рент-а-кари като си идвам и погледа ми е че в близките 10г.в Бг условия за елки няма да има!!!
Поне докато се ”бият” големите лобита кой ще ги изгражда!

Оценка:
-3 +18

Камчия салам яж
9 Отговор

До коментар #2 от "Салам Алеко":


Ако,имаш климатик дайкин,а не ня'кво дърво ще разбереш как топли при - 30*г.

Оценка:
-13 +4

Не разбрах как
10 Отговор
Ако си купя електрически автомобил как ще го зареждам след, като живея в блок на 8 етаж в малък град и нямам гараж?

Коментиран от #14


Оценка:
-3 +29

БННМ
11 Отговор
Да ви кажа не е толкова лоша идея. Ако ми дадат един електромобил с пробег от поне 400км съм ок да платя още 5-6000 за нова батерия когато и дойде времето и да го карам още 10 години след това. То със съвременните немски коли особено, в най-добрия случай едни 2-3000 на година по ремонти не ти мърдат, отделно са смени на масла и т.н.

Оценка:
-3 +21

Morgoth
12 Отговор
Теслата е малко по-скъпа от колите в същия клас. Тази е драстично по-скъпа в сравнение с другите градски въшки, затова и не върви на пазара като теслата.

Оценка:
-5 +8

13
Този коментар е премахнат от модератор.
Как щял да зарежда на осмия етаж
14 Отговор

До коментар #10 от "Не разбрах как":


Ами сега как си качваш бензинката да си я зареждаш на осмия етаж? Все едно да питаш как ще си позволиш поддръжката на панамерата с твоята заплата. Ами този автомобил не е за тебе и никой не те задължава да си го купиш. Като не можеш да си позволиш електромобил или Панамера, ще караш каквото можеш да си позволиш. И аз карам каквото мога да си позволя И не се чудя на тези които поддържат скъпи автомобили. Който си има брада си има и бръснач. Интересно Защо всички се интересуват как да си зареждат теслата на осмия етаж на панелката, при положение че една Тесла струва колкото 3 панелки? След 20-30 години, когато повечето от нас можем да си позволим да караме електрически автомобили, зарядните станции ще са повече от бензиностанциите, а електричките по-евтини от бензиновите и дизеловите автомобили и въпросът със зареждането пред панелките няма да стои на дневен ред.

Коментиран от #17


Оценка:
-18 +19

Ко- не
15 Отговор
Като станат по 2-3 хилки може и да се замисля,до тогава ще си карам таралясника!

Оценка:
-5 +17

ртр
16 Отговор

До коментар #2 от "Салам Алеко":


Ако си имал достъп до електрически автомобил ще знаеш, че и парното и климатика не се отразяват съществено на изминатите км. Колкото повече натискаш толкова по-малко изминаваш. Това е разковничето на електричките. 117 км. реално са 20-30 в града. С новия стандарт за измерване на км. при електричките нещата са по-различни, но при стария нещата са плачевни когато стане дума разстояние по книжка и реално изминато.

Оценка:
-2 +11

Не разбрах как
17 Отговор

До коментар #14 от "Как щял да зарежда на осмия етаж":


Реши да не ми дадеш отговор на въпроса, а си ме засипвал с глупостите си. Аз сега си зареждам колата до горе за 5 Мин на бензиностанцията до дома ми. В моя град няма нито една станция за зареждане на електромобили. Аз от твоя бълвоч разбрах, че щом нямам къща със соларни не трябва се обаждам по темата. А между другото въпроса ми е съвсем резонен защото само преди няколко месеца трябваше да взема решение каква нова кола да си купя и отново взех с ДВГ . За комфортна експлоатация на електромобили ще се чака 20-30 години.

Коментиран от #27


Оценка:
-2 +17

18
Този коментар е премахнат от модератор.
спаркчето
19 Отговор
Има, срещу 700лв на месец, без ддс.

Оценка:
-0 +0

e up
20 Отговор
117 км, много малко, спарка има 160 по спецификация, но реално макс 140км и то като е нова още. VW е много по-яка от този грозен Leaf

Оценка:
-5 +5

обикалям
21 Отговор
Как се зарежда телста ли? Ами питайте един на Лидъла в Младост, къдтео всеки ден почна да зарежда. Отделно всякакви тейк-ауеи се навъшдиха и всички се отвориха да пълнят безплатно на лидъла. Това трябва да спре!

Оценка:
-1 +1

Варненец(натурализиран).
22 Отговор
Има при Траян във Варна квартал Виница. Електромобили ВиКар

Оценка:
-0 +6

Globe
23 Отговор
Срещу 700лв на месец без ДДС ще карам Мерцедес при това луксозен с поне 6 цилиндъра под капака ,благодаря карайте си ги тия електрички !

Коментиран от #28


Оценка:
-8 +14

Коза в мъгла
24 Отговор
Вижте много умувате 100км, 115км.Сега 2018 г. излезналите електрички са с пробег 1 зареждане по 300 км. Моделите преьи десет години бяха доста различни. Тази индустрия ще има добри постижения едва след 10-15 години. Също както пфи колите с ДВГ в началото дали някой е вярвал че автомобила след 100 производство и усъвършенстване ще е такъв както изглежда днес. Така и с електричките всичко ще се усъвършенства и в един момент сигурно с едно зареждане ще се изминават 600км.Скоро четах че и на самите повърхности на колата ще и. а фотоволтаици коитои при слънце ще захранват зарвждането на батериите.

Оценка:
-2 +4

Радо
25 Отговор
Най-еко и жадящо откъм въглеродните емисии и намаляване на парниковия ефект е да взема трима цигани да ми бутат колата отзаде, ще махна двигателя и скоростната кутия, за да ги облекча в бутането, е скоростта ще е ниска, но пък няма разходи и най-вече ще запазя природата.

Оценка:
-1 +6

Random
26 Отговор

До коментар #4 от "Някой":


Моята бензинова и на -50 ще запали.

Оценка:
-3 +7

Как щял да зарежда на осмия етаж
27 Отговор

До коментар #17 от "Не разбрах как":


Ами честито за новата кола. Значи все пак се оказах прав че си си купил това което можеш да си позволиш като първоначална цена и като метод на зареждане. Въобще не е необходимо да имаш фотоволтаици за да си зареждаш автомобила. Достатъчно е да имаш гараж или просто близо до дома или работното ти място да има изградена зарядна станция, за да е възможно да си позволиш покупката. Разбира се, че е необходимо и желание да притежаваш такъв автомобил, за да намериш решение на немалкото проблеми, но такова желание очевидно ти липсва, в което няма нищо лошо.

Оценка:
-5 +4

Божее
28 Отговор

До коментар #23 от "Globe":


А ти с това мислене си типичния човечец на който казваме ”Селянин”.

Оценка:
-1 +4

Каунь
29 Отговор
А бе тия коли като не правят бръмммм как ще се вардим от техните като съм глух

Оценка:
-2 +5

Иван
30 Отговор

До коментар #2 от "Салам Алеко":


Колата се представя уникално в зимни условия и стопля в пъти по бързо от която и да е бензинова или дизелова кола има абсолютно всички екстри и изкарва около 120 км при нормално каране и мощтноста и е 160 КС

Оценка:
-5 +5

Пук
31 Отговор
С тея цени, бате трябва да си доста зле да си купиш тоя малък кашон.

Оценка:
-0 +4

qwerty
32 Отговор
Вчера сутринта в Топгиър по Диема тестваха точно този автомобили и какво казаха: при бързо зареждане батерията издържа ДО 3 години, при нормално до около 7-8. НО най-вероятно ПЕТ години. цена на нова 7 000 паунда * 2,5 = 15 000 лева за нова батерия. Отделно в епизода чакаха да заредят с обикновен кабел за около 13 часа.

Коментиран от #35, #37


Оценка:
-1 +5

33
Този коментар е премахнат от модератор.
не няма такова животно
34 Отговор
Джокерче-ценЪ на акумулаторите.

Оценка:
-0 +0

адсасдасд
35 Отговор

До коментар #32 от "qwerty":


Ами така е защото е евтина електричка. Вземи си Тесла - хем ще зареждаш бързо, хем спокойно ще ти изкара 300 хил.км. без да даваш пари за ремонти. Има вече такива коли преминали 500 хил.км и батерията държи над 80 процента от началния капацитет. За тия километри на кола с ДВГ ще си сменил поне 2 съединителя. ако е с турбо - поне едно турбо, дюзи и т.н.

Коментиран от #36


Оценка:
-4 +2

Антиелектрика
36 Отговор

До коментар #35 от "адсасдасд":


Вече няма кой да ти се връзва на глупостите, пък и не сменяш плочата. Човека ти казва какво е видял като тестове, ти пак плямпаш за Тесла, все едно тя не е с литиево-йонни батерии, а с извънземна батерия. Ама накрая всички ще намразят електричките заради простотията ви!

Оценка:
-1 +4

Байчо
37 Отговор

До коментар #32 от "qwerty":


Топ Гиър от край време са негативно настроени към Електрическите автомобили и се опитват да ги усмиват и това е разбираемо стига да се види кои са им рекламодателите - петролните компаний... така че те не са особено безпристрастни, преди около 10 години се изгавриха с Елон Мъск и теслата му...

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5