12 Ноември, 2018 19:43 3 999 14

Китайският автомобилен пазар се свива за пръв път от 30 г.

  • пазар-
  • продажби-
  • китай

В продължение на три десетилетия китайският автомобилен пазар расте непрекъснато и през 2009 г. стана най-големият в света, изпреварвайки американския. След четири последователни месеца на спад обаче тази година може да стане първата от 1990-а насам, в която са продадени по-малко нови коли от предишната, съобщава Reuters.

Китайската асоциация на автомобилните производители (CAAM) очакваше ръст от 3% за 2018 г., но прогнозите не се сбъдват. От януари до октомври в страната са купени 22.87 млн. коли, с 0.1% по-малко от аналогичния период през миналата година.

Само през октомври китайският автомобилен пазар се е свил до 2.38 млн. продажби, спад с 11.7% в сравнение със същия месец на 2017-а. Това е най-слабият резултат от 2012 г. насам.

"Ситуацията не изглежда добре и няма надежди да се подобри до края на годината заради слабия пазар и високата летва, поставена през 2017-а", коментира Йеил Цян, шеф на шанхайската консултантска компания Automotive Forsight. Според него производителите ще предприемат всички възможни мерки да стимулират продажбите и да обърнат негативната тенденция.

Роля за свиването на китайския автомобилен пазар играят и митата, наложени от администрацията на американския президент Доналд Тръмп, коментира Reuters. Единствената добра новина за местните производители е огромният скок в продажбите на електромобили. От януари до октомври в Китай са купени 860 000 нови коли на ток, със 75.6% повече, отколкото за същия период през миналата година.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 АНАЛлизатор

    28 4 Отговор
    "От януари до октомври в Китай са купени 860 000 нови коли на ток, със 75.6% повече, отколкото за същия период през миналата година.".......ерата на петрола отминава?!!....да му мислат шейховете....

    Коментиран от #5, #7

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 ртр

    6 5 Отговор
    Публикувано във факти.бг: 860 000 нови коли на ток за 10 месеца - майкооо !!!! Пък после си мислете, че двг-то има шанс след 10-15 години :)
  • 4 Патето Яки

    2 2 Отговор
    Горките......
  • 5 Кондйо

    6 2 Отговор

    До коментар #1 от "АНАЛлизатор":

    Те са го измислили изкупиха цяла европа, ти трябва да му я мислиш Ганчо
  • 6 анаЛИЗАТОР

    3 0 Отговор
    Не само китайският пазар ще се свие. Ще се свият всички пазари, защото голяма част от тези които искат да си купят чисто нов автомобил изчакваха новите модели електромобили, които бяха обещани за 2019 2020 година, а те още се бавят, защото автомобилните производители караха по старата схема, правене на посредствени електромобили в малки серии, за да си продават ДВГ. Тази схема обаче вече спира да работи, където други производители започнаха да правят електромобили. В Китай има много малки фабрики, които се занимават с производството на електромобили. В Щатите Тесла не може да смогне с заявките. Пазарът Ще се вдигне отново, когато има достатъчно голям обем производство на електромобили. После ще се вдигне отново, когато цените на бензиновите и електрическите автомобили се изравнят защото това е втората причина за изчакване.
  • 7 Зорлем

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "АНАЛлизатор":

    Бързата бакалска сметка с числата от статията показва, че тези 75,6% повече ел. автомобили представляват цели 4% (че и по-малко дори!) от общите продажби, но щом казваш, че петрола е пътник, така да е...

    Коментиран от #8

  • 8 Бързи сметки

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Зорлем":

    Ами едни бързи сметки показват, че преди три години, електромобилите представляваха 1% от продажбите, миналата година бяха 2% от продажбите, тази година са 4%. Догодина ще са 8% 2020 година 15%, 2021 30%, 2022 60% разсад не е малък, но надали ще се задържи толкова, заради ограничените производствени възможности за батерии
  • 9 Зорлем

    2 0 Отговор
    Епа, то това продуктовото планиране било проста работа, бе. Кво се мъчат хората да учат и смятат не знам? Криви на търсене, предлагане, насищане, матуритет и прочее? Мани ги тия глуспости, бе! Вземи тая геометрична прогресия и си готов. Навремето в часовете по икономика ни обясняваха, че само пазарът на наркотици може да нараства така и то само на теория, ама то вече с тия нови икономики дето ги измислят напоследък знам ли какво може и какво не може.

    Коментиран от #10

  • 10 Бързи сметки

    2 0 Отговор

    До коментар #9 от "Зорлем":

    Като си учил Имаше ли дори допускания за 75% ръст годишно, който да продължава няколко поредни години? А учихте ли за Планова икономика? По план от догодина, който не продава поне 10% електрически автомобили, ще плаща ужасни глоби и има вероятност да му забранят да продава ДВГ. През 2020 година стават 12% И продължават да растат през следващите години. Защо всички големи автомобилни производители като луди се втурнаха да строят заводи за електромобили в Китай? Учихте ли по икономика за икономии от мащаба? Сещаш ли се какво ще стане с цените при такова увеличение на мащаба на производство? Кой каквото и да приказва, ако цените на електромобилите се изравнят с бензиновите, бензиновите няма да имат никакъв шанс на пазара.

    Коментиран от #11

  • 11 Зорлем

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Бързи сметки":

    А ти учил ли си, че плановете не ги дълбаят в камък и днес са едни, а утре други? Ние старите колко планове видяхме и чухме през този наш кратък живот, кой от кой по-амбициозни, ехеее... "Ако"-тата спадат към същата категория пророчества. Тук и сега обсъждаме какво е било в миналото и какво е в момента. Какво щяло да бъде евентуално след 2,3, 5 и повече години ако станело нещо си, но пък ако не станело друго нещо е обект на съвсем друга "наука".

    Коментиран от #12

  • 12 Бързи сметки

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Зорлем":

    Ами да си поговорим за миналото в Китай и плановата му икономика. Да се сещаш за нещо което не се е случило по план? Обикновено даже го преизпълняват. Например фотоволтаиците. От години производството им беше много яко субсидирано, до степен да се налага да затварят въглищни централи, защото енергията от фотоволтаици стана прекалено евтина. Точно както казваш ти, плановете тази година се промениха и рязко спряха субсидиите. Производството на фотоволтаици обаче не спря, а дори обратното - продължава да се развива с бесни темпове, защото дори без субсидии, това вече е най-евтината електрическа енергия. и аз сега да се получим от историята и да предвидим бъдещето? Същото ще се случи и с електромобилите, в момента в който цените им се изравнят с бензиновите автомобили. Тогава продажбите ще са най-много 10-15 процента в сравнение с ДВГ, но дори след като спрат субсидиите, бумът на електромобилите тепърва ще предстои и продажбите ще се покачат лавинообразно, защото дотогава ще има и зарядна инфраструктура, която също ще започне да се развива лавинообразно и процесът ще стане необратим.
  • 13 Зорлем

    1 0 Отговор
    Да, бе, добре. Китай са цъфнали и вързали точно откъм екология. Раят на Земята са направо. Да не говорим, че точно пък на тяхната статистика да вярваш си е меко казано лековерно. А като ти е зор за планова икономика, заповядай в Северна Корея. И там всичко е планирано и с "мисъл за човека", и са прекрасно място за живот.
  • 14 Бързи сметки

    1 0 Отговор
    Е нали статията е за Китай, за Нова Зеландия ли искаш да ти говоря? Цената на фотоволтаичните панели не падна ли в световен мащаб именно заради китайците, защото така бяха решили? Защо смяташ, че с цената на батериите ще стане нещо различно? Падне ли цената в Китай, ще падне в световен мащаб. колкото повече милиарди се наливат в разработки на батерии, толкова по-скоро ще открият нови технологии и за по-евтино производство и за по-добри батерии. Само наивник би смятал обратното. Относно екологичната обстановка в Китай, Нали се сещаш че всичките електромобили и фотоволтаици в момента се произвеждат с мръсна енергия и ръстът дори когато е голям в проценти на годишна база, не е толкова голям като процент спрямо мръсните производства и транспорт. Ще минат поне четири-пет години, преди да се усетят реални ползи от днешните инвестиции.