16 Декември, 2018 10:30 34 591 49

Тествахме най-скъпата Skoda

  • skoda-
  • kodiaq-
  • rs-
  • тест
Тествахме най-скъпата Skoda - 1

Херес, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Докато в Европа тече т.нар. анти дизелова кампания и много от производителите се отказват от дизеловите двигатели, то чехите от Skoda вървят точно в обратната посока. В Испания те направиха първите динамични тестове на наточения си кросоувър Kodiaq RS. Любопитното е, че той се оборудва с един-единствен двигател - дизелов.

Двигател

Тествахме най-скъпата Skoda


Моторът на Kodiaq RS е обозначен като 2.0 biturbo TDI, а мощността му е 240 конски сили. По-важното обаче е, че разполага с чудовищен въртящ момент за четирицилиндров агрегат от 500 Нм. Моторът работи съвместно с модернизирана седемстепенна DSG скоростна кутия с два съединителя. Това е вторият RS-модел от новата генерация на чешката марка след Octavia и разполага със свръхбогато базово оборудване. Още един интересен факт е, че същият двигател се интегрира и в далеч по-скъпите Tiguan Allspace, Audi Q5 и Porsche Macan. Моторът е динамичен и сравнително икономичен. При доста агресивно каране по време на теста, компютърът отчете под 9 литра на 100 километра пробег - постижение, което не е сред най-добрите що се отнася до дизелови мотори, но е перфектно за спортно ориентиран автомобил от този клас. Освен това една интересна система, наречена Dynamic Soun Boost, прави дизеловия мотор да звучи доста по-различно. Системата имитира спортен звук, който се чува както в салона, така и извън колата, като се променя спрямо избрания режим - Comfort, Normal и Sport. При последния, звукът естествено е най-изразителен.

Ходови характеристики

Тествахме най-скъпата Skoda


4х4 системата на Kodiaq RS работи с муфа на задната ос и с електронна имитация на контрол на векторната тяга. Благодарение на последното решение, въртящият момент може да се прехвърли до 85% на едно от колелата. Всичко това прави управлението на Kodiaq RS изключително прецизно, като това се усеща особено добре на път със завои с висока скорост. Динамичният контрол на шасито и по-твърдите амортисьори при спортен режим също играят роля за оптималното поведение на колата при по-агресивно шофиране. Кренът в завоите е минимален, а ускорението - забележително. Kodiaq RS разполага и с Launch control, благодарение на който колата достига до 100 км/ч за под седем секунди. С други думи динамиката на автомобила е повече от добра. Такова беше и нашето очакване още преди да седнем зад волана. Kodiaq RS е новият рекордьор сред седемместните кросоувъри, след като Сабине Шмит завъртя най-бързата обиколка на пистата Нюрнбургринг.

Интериор

Тествахме най-скъпата Skoda


Наточеният чешки кросоувър се предлага с пет и със седем места. Салонът е спортен, но в същото време много комфортен. Седалките са тапицирани с алкантара и лицева кожа с двойни червени декоративни шевове. Материалите са скъпи и това си личи, а сглобката е на доста високо ниво. Приборният панел е изцяло дигитален, уредите са информативни. Виртуалните прибори, които влизат в стандартната екипировка, са снабдени с допълнителен спортен режим, при който оборотомерът и скоростомерът се изобразяват в центъра на дисплея. В салона са налице оригинални екстри в стила Simply Clever, като най-интересна е опцията на секционните задни подглавници, които имат т.нар. функция "сън". Предните седалки са с интегрирани подглавници и алуминиеви вложки. При RS варианта на Kodiaq други различия в интериора в сравнение със стандартната версия са скосеният в основата волан и металните декорации на педалите.

Екстериор

Тествахме най-скъпата Skoda


Външните разлики не са чак толкова драстични, но все пак отчетливи. Освен интересните цветове, Kodiaq RS впечатлява с различна предна броня, с по-големи въздухозаборници, с ефектни 20-цолови джанти и с "прозиращи" под тях червени спирачни апарати. Радиаторната решетка е с вертикални елементи и е решена в черен лак, а логото RS е стилно и същевременно добре различимо. Задната броня е с интегрирани ефектни ауспухни накрайници.

Цена

Тествахме най-скъпата Skoda


Всъщност, това е най-скъпата Skoda, като цената й е по-висока дори и от най-наточения Superb. У нас тя започва от 91 000 лева с ДДС. Въпреки това вносителят в България се похвали, че още преди старта на продажбите има три поръчки за Kodiaq RS. Що се отнася за Skoda, цената определено е висока, но за това, което получавате - тя може да се определи и като атрактивна. За тези пари ще се сдобиете с отличен спортен кросоувър, който е идеално пригоден и за ежедневна употреба. Дизеловият мотор е динамичен, поведението на колата - също, а комфортът при по-дълги пътувания е налице.

Тествахме най-скъпата Skoda


Поставете оценка:
Оценка 5 от 2 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Ivan S

    8 4 Отговор

    До коментар #1 от "Метгонтан":

    :) За маминкото го знаех, а какво са брамболовете и водичкааа?

    Коментиран от #3

  • 3 Брат ми

    15 0 Отговор

    До коментар #2 от "Ivan S":

    Пържени картофки и газирана вода.
  • 4 Брат ми

    42 9 Отговор
    Изглежда много добре.Но поне един голям бензинов двигател да имаше.
  • 5 269

    16 46 Отговор
    Един Сеат Атека е по добър. Бензинов мотор с 8 на сто градско .

    Коментиран от #10

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Шкода

    64 17 Отговор
    За 100 бббона
    Да ама не
    Пълни глупости
    Предизвестена пазарна смърт....
  • 9 jadosan

    79 12 Отговор
    Доживяхме пластмасова Шкода за над 100 бона .... Какво ли ни очкава след това?!?
  • 10 незнайко

    32 15 Отговор

    До коментар #5 от "269":

    Сеат Атека бензин 150 к.с. , дизел 190 к.с. Кой от двата е по добър в сравнение с 240 к.с. Може би си начесахте ЕГОТО !!!
  • 11 Drittes Reich

    16 0 Отговор
    Тествали са екип на mobile.bg

    Коментиран от #12

  • 12 Марто

    7 0 Отговор

    До коментар #11 от "Drittes Reich":

    Следя ги отдавна, те тестват всички нови модели, които се продават у нас.

    Коментиран от #13

  • 13 Drittes Reich

    4 4 Отговор

    До коментар #12 от "Марто":

    И заглавието трябва да стане "Тестваха". На мен ако някой ми открадне статия ще го пасирам в асансьор с метровка ръждив винкел.

    Коментиран от #14

  • 14 Караиванов

    18 0 Отговор

    До коментар #13 от "Drittes Reich":

    мобиле и факти са едно и също. в мобиле като влезеш в новини и те праща в авто секцията на факти
  • 15 Емил

    53 11 Отговор
    Дизел 2,0 л., битурбо, 240 к.с. - значи само едно - чудовищно натоварен мотор! Ако издържи 100 000 - браво, но се съмнявам! Вероятно е с алуминиев блок, а главата е 100 алуминий! Скъпа еднодневка.

    Коментиран от #28, #46

  • 16 Емил

    33 6 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Системата имитира спортен звук!

    Педе..ст.ята край няма, ама тая е фабрична!
  • 17 Антон

    55 8 Отговор
    Шкода за 100 хил.лв. и тези са си повярвали нещо с този модел, ама пазара ще ги вразуми.
  • 18 Бай Оня

    19 6 Отговор
    Е как да няма по добра Атека?? Невеж напиши Атека Купра и виж сам!!!
    2.0 ТСИ ген.3 мотор 300кс дсг дкю 500 7 скорости лаунч контрол 0-100 км /ч 5,2с макс 252 км/ч цена в ДЕ от 42.850
  • 19 Андро

    39 1 Отговор
    Колеги, имам кодяк с 190 кс. Мотор и обурудване скаут, на цена 72900лв. За цената си не е нищо особено и сега ме е яд че съм дал тия пари за нещо подобно на пасат 6. На 33хил. Км. Смених 2 дюзи гаранционно.
  • 20 АЛ КУРОПАТКИН

    26 3 Отговор
    сменил си дюзи щото караш с бг нафта
  • 21 abv

    18 3 Отговор
    Мотор с много малък ресурс. Изстискан до край и носещ тежко купе. Мах 200000.
  • 22 fermera

    15 11 Отговор
    Тези от Шкода няма да спрат да ни тровят.Още преди да е изтекла гаранцията ще махнат ЕГР,ДПФ и АдБЛУ. Ама те от ВАГ само това имат.И нека всеки се замисли за това като стане пациент на онкодиспансера.Иначе по света има по чисти технологии като ЛЕКСУС НХ и ИНФИНИТИ QX50 и струват същите пари и са по бързи.
  • 23 комбайнер

    19 5 Отговор
    Отвратителен интериор!
  • 24 Гелям Даде

    21 7 Отговор
    Учудвате се, че бил само с дизел...Ами какво да му сложат завалиите нали са във ВАГ групата, дето ептен си таковаха мамата на продуктовата линия..Бензиновите ТФСИ двигатели са жива скръб - директно впръскване ала бала - на 100 000 км основен ремонт, че може и по-рано... Нали ВАГ сервиза е до нас и ги виждам... Дизелите пък не стига, че вредни ами и масово зимата не палят и правят други чакмаци... Изглежда само МЕРЦЕДЕС не са тъпунгери и не си скопиха така бензиновите двигатели - И НА НАЙ НОВАТА ЕС КЛАСА МОЖЕШ ДА СЛОЖИШ ГАЗ без проблем.... :))) Да се смее който иска, ама тва говори много. :)
  • 25 ШКОДА У ЛЕВО БАТЕЕ

    24 7 Отговор
    Хаха тея са луди !!! Скромните за тази цена 240 коня при това изцедени от 4 цилиндрово моторче и това ЗАБЕЛЕЖЕТЕ ШКОДА за 91 бона !!! Колко МЕГА КУХО парче требе да си играейки го гъзар да платиш почти 100 бона за шкода ! 100 БОНААА !!!! ТЕЯ КАПКА СВЯН НЯМАТ !!! 240 конски сили за 91 бона са СМЕШНИ ! За тези пари има нови автомобили с над 300 КС !!!!!

    Коментиран от #49

  • 26 Иван

    27 7 Отговор
    130 бона с екстрите. За 38-39.000 евро има уникални GLE350 на 2 години и 8-15.000км. с гаранция към Мерцедес. И въобще тия тримата дето са си поръчали Шкодата да идат да се прегледат в някое здравно заведение.
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Трипасата

    10 4 Отговор

    До коментар #15 от "Емил":

    За какво ти са 300 коня като не можеш да караш бързо по българските пътища? Обаче ускорението с 500 Нютон метъра дава уникално усещане за свободато

    Коментиран от #29

  • 29 фонзи

    8 16 Отговор

    До коментар #28 от "Трипасата":

    Брачед тея 500 нютона дето ги възхваляващ толкоз са НИЩО защото говорим за ТУРБОДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ ! Ако беше бензинов можеше и да ме впечатлиш НОО сам знаеш ,че 500 нютона съпоставено в конски сили при бензинов мотор са все едно 700-800 при ДИЗЕЛОВ !Така ,че тея 500 нютона ги има всяко второ ауди 3.0 дизел модел отпреди 15 години !
  • 30 цацата

    14 4 Отговор
    "У нас тя започва от 91 000 лева с ДДС." У нас само крадците от ГЕРБ, ДПС и ВОЛЯ ще могат да си го позволят! А.... забравих и оня комунистически син....Домусчиев!

    Коментиран от #33

  • 31 Toko

    10 8 Отговор
    New Hyundai Santa fe 2018 г 2.2 d струва колкото тази Шкода! Изглежда във пъти по добре . Като качество е космически години по напред . Този Кодиак изглежда като една обикновена по висока Фабиа.Не може да блесне със нищо! Едино Субару Форестер 2.0 турбо за 75 000 лева е по добрата оферта дори. Да не говорим за 4х4 задвижването. Там са не съпоставими.

    Коментиран от #42

  • 32 Софиянчето

    3 2 Отговор
    Абе хубаво ама яко скъпо...Сещам се като продавах един 2ст. тухла,преди време ми викаха,много пари му искаш :))
    А тва стоянка струва.
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Телето

    10 3 Отговор
    Вече започнаха да ни лъжат и във въртящият момент.Тези виртуални 500НМ са точно толкова колкото е и заводският разход на тази повдигната октавия
  • 35 vasik atanasova

    2 8 Отговор
    много е хубава
    чисто расово ауди
  • 36 Жоро

    9 2 Отговор
    Имам пасат с този деигател. Ако 6 цилиндровите дизели, които харчат и вървят точно колкото този 4 цилидров, ви се струват скъпи, то тогава е добър вариант. Ако тъсите сериозна динамика се насочете към бензинови двигатели над 240кс. Пасата до 210 върви прилично за дизел, след това е гола вода. Преди това карах Мазда 6, отново 4x4 и аватомат, но 175кс и във всяка ситуация харчеше повече от Пасата и нейните 175кс се усещаха като 140.
  • 37 Overlord

    8 5 Отговор
    Тая цена някаква подранила първо априлска шега ли е? 100к за 4 цилиндъра? Мерси, следващата моля.
  • 38 Хайл

    5 1 Отговор

    До коментар #6 от "Сектант":

    Тя една малка гара те изпревари докато караше дъстъра
  • 39 гощо

    6 10 Отговор
    Убууууту си е убууууу а вие църкайте глупости тука и си карайте 20 годишните дръгели вероятно Рена и Цитроени някакви тцтцтцттцтц....
  • 40 С една дума

    7 3 Отговор
    Пластмаса за 100к...ужаст
  • 41 hater

    5 3 Отговор
    в бг дизелите са извадени от коша и смърдят-крайно време е вместо на шофьорите на нормални не дизел коли да плащат вместо тея да им сложат 1500 лв данък ако смърдят
  • 42 123

    6 0 Отговор

    До коментар #31 от "Toko":

    Много лошо говори за Хюндай, че почитателите му са толкова неграмонти. Как успя в 3-4 изречения да допуснеш десетина грешки? И като сравняваш Кодиака с Хюндай и Субару имай предвид, че добре оборудван Кодиак с нормален двигател е около 60 000+ лева.
  • 43 ГОСТ

    2 4 Отговор
    Остаря Q серията на Ауди и стана Шкода.
  • 44 123

    5 0 Отговор
    Много лошо говори за Хюндай, че почитателите му са толкова неграмонти. Как успя в 3-4 изречения да допуснеш десетина грешки? И като сравняваш Кодиака с Хюндай и Субару имай предвид, че добре оборудван Кодиак с нормален двигател е около 60 000+ лева.
  • 45 опя

    4 2 Отговор
    щом е ваг не става
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Townboy

    7 4 Отговор
    На Фолксваген груп автомобилите може да са скъпи, но за сметка на това са некачествени и некомфортни. За тези пари може да се вземе страхотна Тойота например.
  • 48 M1 Yamaha

    2 1 Отговор
    Еййй нема управия!
    На крив у.й вълната му пречи!
    Всичко ви е криво.
  • 49 BAHKO

    0 0 Отговор

    До коментар #25 от "ШКОДА У ЛЕВО БАТЕЕ":

    ...с 8 цилиндров мотор и над 400 к.с. - Форд Мустанг например ...