ТЕМА: Тест драйв

Тествахме най-скъпата Skoda

Публикувана: 16 Декември, 2018 10:30
49 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 23530

Херес, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Докато в Европа тече т.нар. анти дизелова кампания и много от производителите се отказват от дизеловите двигатели, то чехите от Skoda вървят точно в обратната посока. В Испания те направиха първите динамични тестове на наточения си кросоувър Kodiaq RS. Любопитното е, че той се оборудва с един-единствен двигател - дизелов.

Двигател


Моторът на Kodiaq RS е обозначен като 2.0 biturbo TDI, а мощността му е 240 конски сили. По-важното обаче е, че разполага с чудовищен въртящ момент за четирицилиндров агрегат от 500 Нм. Моторът работи съвместно с модернизирана седемстепенна DSG скоростна кутия с два съединителя. Това е вторият RS-модел от новата генерация на чешката марка след Octavia и разполага със свръхбогато базово оборудване. Още един интересен факт е, че същият двигател се интегрира и в далеч по-скъпите Tiguan Allspace, Audi Q5 и Porsche Macan. Моторът е динамичен и сравнително икономичен. При доста агресивно каране по време на теста, компютърът отчете под 9 литра на 100 километра пробег - постижение, което не е сред най-добрите що се отнася до дизелови мотори, но е перфектно за спортно ориентиран автомобил от този клас. Освен това една интересна система, наречена Dynamic Soun Boost, прави дизеловия мотор да звучи доста по-различно. Системата имитира спортен звук, който се чува както в салона, така и извън колата, като се променя спрямо избрания режим - Comfort, Normal и Sport. При последния, звукът естествено е най-изразителен.

Ходови характеристики


4х4 системата на Kodiaq RS работи с муфа на задната ос и с електронна имитация на контрол на векторната тяга. Благодарение на последното решение, въртящият момент може да се прехвърли до 85% на едно от колелата. Всичко това прави управлението на Kodiaq RS изключително прецизно, като това се усеща особено добре на път със завои с висока скорост. Динамичният контрол на шасито и по-твърдите амортисьори при спортен режим също играят роля за оптималното поведение на колата при по-агресивно шофиране. Кренът в завоите е минимален, а ускорението - забележително. Kodiaq RS разполага и с Launch control, благодарение на който колата достига до 100 км/ч за под седем секунди. С други думи динамиката на автомобила е повече от добра. Такова беше и нашето очакване още преди да седнем зад волана. Kodiaq RS е новият рекордьор сред седемместните кросоувъри, след като Сабине Шмит завъртя най-бързата обиколка на пистата Нюрнбургринг.

Интериор


Наточеният чешки кросоувър се предлага с пет и със седем места. Салонът е спортен, но в същото време много комфортен. Седалките са тапицирани с алкантара и лицева кожа с двойни червени декоративни шевове. Материалите са скъпи и това си личи, а сглобката е на доста високо ниво. Приборният панел е изцяло дигитален, уредите са информативни. Виртуалните прибори, които влизат в стандартната екипировка, са снабдени с допълнителен спортен режим, при който оборотомерът и скоростомерът се изобразяват в центъра на дисплея. В салона са налице оригинални екстри в стила Simply Clever, като най-интересна е опцията на секционните задни подглавници, които имат т.нар. функция "сън". Предните седалки са с интегрирани подглавници и алуминиеви вложки. При RS варианта на Kodiaq други различия в интериора в сравнение със стандартната версия са скосеният в основата волан и металните декорации на педалите.

Екстериор


Външните разлики не са чак толкова драстични, но все пак отчетливи. Освен интересните цветове, Kodiaq RS впечатлява с различна предна броня, с по-големи въздухозаборници, с ефектни 20-цолови джанти и с "прозиращи" под тях червени спирачни апарати. Радиаторната решетка е с вертикални елементи и е решена в черен лак, а логото RS е стилно и същевременно добре различимо. Задната броня е с интегрирани ефектни ауспухни накрайници.

Цена


Всъщност, това е най-скъпата Skoda, като цената й е по-висока дори и от най-наточения Superb. У нас тя започва от 91 000 лева с ДДС. Въпреки това вносителят в България се похвали, че още преди старта на продажбите има три поръчки за Kodiaq RS. Що се отнася за Skoda, цената определено е висока, но за това, което получавате - тя може да се определи и като атрактивна. За тези пари ще се сдобиете с отличен спортен кросоувър, който е идеално пригоден и за ежедневна употреба. Дизеловият мотор е динамичен, поведението на колата - също, а комфортът при по-дълги пътувания е налице.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери