ТЕМА: Тест драйв
Новини

Тествахме най-скъпата Skoda

Публикувана: 16 Декември, 2018 10:30
49 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 25972
Тествахме най-скъпата Skoda
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Херес, Испания. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Докато в Европа тече т.нар. анти дизелова кампания и много от производителите се отказват от дизеловите двигатели, то чехите от Skoda вървят точно в обратната посока. В Испания те направиха първите динамични тестове на наточения си кросоувър Kodiaq RS. Любопитното е, че той се оборудва с един-единствен двигател - дизелов.

Двигател

Тествахме най-скъпата Skoda


Моторът на Kodiaq RS е обозначен като 2.0 biturbo TDI, а мощността му е 240 конски сили. По-важното обаче е, че разполага с чудовищен въртящ момент за четирицилиндров агрегат от 500 Нм. Моторът работи съвместно с модернизирана седемстепенна DSG скоростна кутия с два съединителя. Това е вторият RS-модел от новата генерация на чешката марка след Octavia и разполага със свръхбогато базово оборудване. Още един интересен факт е, че същият двигател се интегрира и в далеч по-скъпите Tiguan Allspace, Audi Q5 и Porsche Macan. Моторът е динамичен и сравнително икономичен. При доста агресивно каране по време на теста, компютърът отчете под 9 литра на 100 километра пробег - постижение, което не е сред най-добрите що се отнася до дизелови мотори, но е перфектно за спортно ориентиран автомобил от този клас. Освен това една интересна система, наречена Dynamic Soun Boost, прави дизеловия мотор да звучи доста по-различно. Системата имитира спортен звук, който се чува както в салона, така и извън колата, като се променя спрямо избрания режим - Comfort, Normal и Sport. При последния, звукът естествено е най-изразителен.

Ходови характеристики

Тествахме най-скъпата Skoda


4х4 системата на Kodiaq RS работи с муфа на задната ос и с електронна имитация на контрол на векторната тяга. Благодарение на последното решение, въртящият момент може да се прехвърли до 85% на едно от колелата. Всичко това прави управлението на Kodiaq RS изключително прецизно, като това се усеща особено добре на път със завои с висока скорост. Динамичният контрол на шасито и по-твърдите амортисьори при спортен режим също играят роля за оптималното поведение на колата при по-агресивно шофиране. Кренът в завоите е минимален, а ускорението - забележително. Kodiaq RS разполага и с Launch control, благодарение на който колата достига до 100 км/ч за под седем секунди. С други думи динамиката на автомобила е повече от добра. Такова беше и нашето очакване още преди да седнем зад волана. Kodiaq RS е новият рекордьор сред седемместните кросоувъри, след като Сабине Шмит завъртя най-бързата обиколка на пистата Нюрнбургринг.

Интериор

Тествахме най-скъпата Skoda


Наточеният чешки кросоувър се предлага с пет и със седем места. Салонът е спортен, но в същото време много комфортен. Седалките са тапицирани с алкантара и лицева кожа с двойни червени декоративни шевове. Материалите са скъпи и това си личи, а сглобката е на доста високо ниво. Приборният панел е изцяло дигитален, уредите са информативни. Виртуалните прибори, които влизат в стандартната екипировка, са снабдени с допълнителен спортен режим, при който оборотомерът и скоростомерът се изобразяват в центъра на дисплея. В салона са налице оригинални екстри в стила Simply Clever, като най-интересна е опцията на секционните задни подглавници, които имат т.нар. функция "сън". Предните седалки са с интегрирани подглавници и алуминиеви вложки. При RS варианта на Kodiaq други различия в интериора в сравнение със стандартната версия са скосеният в основата волан и металните декорации на педалите.

Екстериор

Тествахме най-скъпата Skoda


Външните разлики не са чак толкова драстични, но все пак отчетливи. Освен интересните цветове, Kodiaq RS впечатлява с различна предна броня, с по-големи въздухозаборници, с ефектни 20-цолови джанти и с "прозиращи" под тях червени спирачни апарати. Радиаторната решетка е с вертикални елементи и е решена в черен лак, а логото RS е стилно и същевременно добре различимо. Задната броня е с интегрирани ефектни ауспухни накрайници.

Цена

Тествахме най-скъпата Skoda


Всъщност, това е най-скъпата Skoda, като цената й е по-висока дори и от най-наточения Superb. У нас тя започва от 91 000 лева с ДДС. Въпреки това вносителят в България се похвали, че още преди старта на продажбите има три поръчки за Kodiaq RS. Що се отнася за Skoda, цената определено е висока, но за това, което получавате - тя може да се определи и като атрактивна. За тези пари ще се сдобиете с отличен спортен кросоувър, който е идеално пригоден и за ежедневна употреба. Дизеловият мотор е динамичен, поведението на колата - също, а комфортът при по-дълги пътувания е налице.

Тествахме най-скъпата Skoda

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор
Ivan S
2 Отговор

До коментар #1 от "Метгонтан":


:) За маминкото го знаех, а какво са брамболовете и водичкааа?

Коментиран от #3


Оценка:
-4 +8

Брат ми
3 Отговор

До коментар #2 от "Ivan S":


Пържени картофки и газирана вода.

Оценка:
-0 +15

Брат ми
4 Отговор
Изглежда много добре.Но поне един голям бензинов двигател да имаше.

Оценка:
-9 +42

269
5 Отговор
Един Сеат Атека е по добър. Бензинов мотор с 8 на сто градско .

Коментиран от #10


Оценка:
-46 +16

6
Този коментар е премахнат от модератор
7
Този коментар е премахнат от модератор
Шкода
8 Отговор
За 100 бббона
Да ама не
Пълни глупости
Предизвестена пазарна смърт....

Оценка:
-17 +64

jadosan
9 Отговор
Доживяхме пластмасова Шкода за над 100 бона .... Какво ли ни очкава след това?!?

Оценка:
-12 +78

незнайко
10 Отговор

До коментар #5 от "269":


Сеат Атека бензин 150 к.с. , дизел 190 к.с. Кой от двата е по добър в сравнение с 240 к.с. Може би си начесахте ЕГОТО !!!

Оценка:
-14 +32

Drittes Reich
11 Отговор
Тествали са екип на mobile.bg

Коментиран от #12


Оценка:
-0 +16

Марто
12 Отговор

До коментар #11 от "Drittes Reich":


Следя ги отдавна, те тестват всички нови модели, които се продават у нас.

Коментиран от #13


Оценка:
-0 +7

Drittes Reich
13 Отговор

До коментар #12 от "Марто":


И заглавието трябва да стане "Тестваха". На мен ако някой ми открадне статия ще го пасирам в асансьор с метровка ръждив винкел.

Коментиран от #14


Оценка:
-4 +4

Караиванов
14 Отговор

До коментар #13 от "Drittes Reich":


мобиле и факти са едно и също. в мобиле като влезеш в новини и те праща в авто секцията на факти

Оценка:
-0 +18

Емил
15 Отговор
Дизел 2,0 л., битурбо, 240 к.с. - значи само едно - чудовищно натоварен мотор! Ако издържи 100 000 - браво, но се съмнявам! Вероятно е с алуминиев блок, а главата е 100 алуминий! Скъпа еднодневка.

Коментиран от #28, #46


Оценка:
-11 +52

Емил
16 Отговор
Публикувано във факти.бг: Системата имитира спортен звук!

Педе..ст.ята край няма, ама тая е фабрична!

Оценка:
-6 +32

Антон
17 Отговор
Шкода за 100 хил.лв. и тези са си повярвали нещо с този модел, ама пазара ще ги вразуми.

Оценка:
-8 +54

Бай Оня
18 Отговор
Е как да няма по добра Атека?? Невеж напиши Атека Купра и виж сам!!!
2.0 ТСИ ген.3 мотор 300кс дсг дкю 500 7 скорости лаунч контрол 0-100 км /ч 5,2с макс 252 км/ч цена в ДЕ от 42.850

Оценка:
-6 +18

Андро
19 Отговор
Колеги, имам кодяк с 190 кс. Мотор и обурудване скаут, на цена 72900лв. За цената си не е нищо особено и сега ме е яд че съм дал тия пари за нещо подобно на пасат 6. На 33хил. Км. Смених 2 дюзи гаранционно.

Оценка:
-1 +38

АЛ КУРОПАТКИН
20 Отговор
сменил си дюзи щото караш с бг нафта

Оценка:
-3 +26

abv
21 Отговор
Мотор с много малък ресурс. Изстискан до край и носещ тежко купе. Мах 200000.

Оценка:
-3 +17

fermera
22 Отговор
Тези от Шкода няма да спрат да ни тровят.Още преди да е изтекла гаранцията ще махнат ЕГР,ДПФ и АдБЛУ. Ама те от ВАГ само това имат.И нека всеки се замисли за това като стане пациент на онкодиспансера.Иначе по света има по чисти технологии като ЛЕКСУС НХ и ИНФИНИТИ QX50 и струват същите пари и са по бързи.

Оценка:
-11 +14

комбайнер
23 Отговор
Отвратителен интериор!

Оценка:
-5 +18

Гелям Даде
24 Отговор
Учудвате се, че бил само с дизел...Ами какво да му сложат завалиите нали са във ВАГ групата, дето ептен си таковаха мамата на продуктовата линия..Бензиновите ТФСИ двигатели са жива скръб - директно впръскване ала бала - на 100 000 км основен ремонт, че може и по-рано... Нали ВАГ сервиза е до нас и ги виждам... Дизелите пък не стига, че вредни ами и масово зимата не палят и правят други чакмаци... Изглежда само МЕРЦЕДЕС не са тъпунгери и не си скопиха така бензиновите двигатели - И НА НАЙ НОВАТА ЕС КЛАСА МОЖЕШ ДА СЛОЖИШ ГАЗ без проблем.... :))) Да се смее който иска, ама тва говори много. :)

Оценка:
-6 +20

ШКОДА У ЛЕВО БАТЕЕ
25 Отговор
Хаха тея са луди !!! Скромните за тази цена 240 коня при това изцедени от 4 цилиндрово моторче и това ЗАБЕЛЕЖЕТЕ ШКОДА за 91 бона !!! Колко МЕГА КУХО парче требе да си играейки го гъзар да платиш почти 100 бона за шкода ! 100 БОНААА !!!! ТЕЯ КАПКА СВЯН НЯМАТ !!! 240 конски сили за 91 бона са СМЕШНИ ! За тези пари има нови автомобили с над 300 КС !!!!!

Коментиран от #49


Оценка:
-6 +24

Иван
26 Отговор
130 бона с екстрите. За 38-39.000 евро има уникални GLE350 на 2 години и 8-15.000км. с гаранция към Мерцедес. И въобще тия тримата дето са си поръчали Шкодата да идат да се прегледат в някое здравно заведение.

Оценка:
-6 +26

27
Този коментар е премахнат от модератор
Трипасата
28 Отговор

До коментар #15 от "Емил":


За какво ти са 300 коня като не можеш да караш бързо по българските пътища? Обаче ускорението с 500 Нютон метъра дава уникално усещане за свободато

Коментиран от #29


Оценка:
-4 +10

фонзи
29 Отговор

До коментар #28 от "Трипасата":


Брачед тея 500 нютона дето ги възхваляващ толкоз са НИЩО защото говорим за ТУРБОДИЗЕЛОВ ДВИГАТЕЛ ! Ако беше бензинов можеше и да ме впечатлиш НОО сам знаеш ,че 500 нютона съпоставено в конски сили при бензинов мотор са все едно 700-800 при ДИЗЕЛОВ !Така ,че тея 500 нютона ги има всяко второ ауди 3.0 дизел модел отпреди 15 години !

Оценка:
-15 +7

цацата
30 Отговор
"У нас тя започва от 91 000 лева с ДДС." У нас само крадците от ГЕРБ, ДПС и ВОЛЯ ще могат да си го позволят! А.... забравих и оня комунистически син....Домусчиев!

Коментиран от #33


Оценка:
-4 +14

Toko
31 Отговор
New Hyundai Santa fe 2018 г 2.2 d струва колкото тази Шкода! Изглежда във пъти по добре . Като качество е космически години по напред . Този Кодиак изглежда като една обикновена по висока Фабиа.Не може да блесне със нищо! Едино Субару Форестер 2.0 турбо за 75 000 лева е по добрата оферта дори. Да не говорим за 4х4 задвижването. Там са не съпоставими.

Коментиран от #42


Оценка:
-7 +9

Софиянчето
32 Отговор
Абе хубаво ама яко скъпо...Сещам се като продавах един 2ст. тухла,преди време ми викаха,много пари му искаш :))
А тва стоянка струва.

Оценка:
-2 +3

33
Този коментар е премахнат от модератор
Телето
34 Отговор
Вече започнаха да ни лъжат и във въртящият момент.Тези виртуални 500НМ са точно толкова колкото е и заводският разход на тази повдигната октавия

Оценка:
-3 +9

vasik atanasova
35 Отговор
много е хубава
чисто расово ауди

Оценка:
-8 +1

Жоро
36 Отговор
Имам пасат с този деигател. Ако 6 цилиндровите дизели, които харчат и вървят точно колкото този 4 цилидров, ви се струват скъпи, то тогава е добър вариант. Ако тъсите сериозна динамика се насочете към бензинови двигатели над 240кс. Пасата до 210 върви прилично за дизел, след това е гола вода. Преди това карах Мазда 6, отново 4x4 и аватомат, но 175кс и във всяка ситуация харчеше повече от Пасата и нейните 175кс се усещаха като 140.

Оценка:
-2 +8

Overlord
37 Отговор
Тая цена някаква подранила първо априлска шега ли е? 100к за 4 цилиндъра? Мерси, следващата моля.

Оценка:
-4 +7

Хайл
38 Отговор

До коментар #6 от "Сектант":


Тя една малка гара те изпревари докато караше дъстъра

Оценка:
-1 +5

гощо
39 Отговор
Убууууту си е убууууу а вие църкайте глупости тука и си карайте 20 годишните дръгели вероятно Рена и Цитроени някакви тцтцтцттцтц....

Оценка:
-10 +5

С една дума
40 Отговор
Пластмаса за 100к...ужаст

Оценка:
-3 +6

hater
41 Отговор
в бг дизелите са извадени от коша и смърдят-крайно време е вместо на шофьорите на нормални не дизел коли да плащат вместо тея да им сложат 1500 лв данък ако смърдят

Оценка:
-3 +5

123
42 Отговор

До коментар #31 от "Toko":


Много лошо говори за Хюндай, че почитателите му са толкова неграмонти. Как успя в 3-4 изречения да допуснеш десетина грешки? И като сравняваш Кодиака с Хюндай и Субару имай предвид, че добре оборудван Кодиак с нормален двигател е около 60 000+ лева.

Оценка:
-0 +5

ГОСТ
43 Отговор
Остаря Q серията на Ауди и стана Шкода.

Оценка:
-4 +2

123
44 Отговор
Много лошо говори за Хюндай, че почитателите му са толкова неграмонти. Как успя в 3-4 изречения да допуснеш десетина грешки? И като сравняваш Кодиака с Хюндай и Субару имай предвид, че добре оборудван Кодиак с нормален двигател е около 60 000+ лева.

Оценка:
-0 +5

опя
45 Отговор
щом е ваг не става

Оценка:
-2 +4

7878
46 Отговор

До коментар #15 от "Емил":


Евала Емо много ги разбираш. Няма мотор който да не ти е ясен. Кефиш ме

Оценка:
-0 +1

Townboy
47 Отговор
На Фолксваген груп автомобилите може да са скъпи, но за сметка на това са некачествени и некомфортни. За тези пари може да се вземе страхотна Тойота например.

Оценка:
-3 +6

M1 Yamaha
48 Отговор
Еййй нема управия!
На крив у.й вълната му пречи!
Всичко ви е криво.

Оценка:
-1 +2

BAHKO
49 Отговор

До коментар #25 от "ШКОДА У ЛЕВО БАТЕЕ":


...с 8 цилиндров мотор и над 400 к.с. - Форд Мустанг например ...

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Бан Ки-мун
Заяви бившият Генерален секретар на ООН пред Съвета за сигурност по време на открития дебат на тема "Жените, мира и сигурността".
Като не включваме жени и момичета в миротворческите мисии и процесите по изграждане на мира ние разочароваме целия свят."

Още бисери
ТОП 5