Tesla ще представи четвъртия модел в гамата на специална церемония в дизайнерското студио на компанията в Лос Анджелис на 14 март, става ясно от съобщение на Илон Мъск в Twitter. Компактният кросоувър Model Y е построен на платформата на бестселъра Model 3 и ще бъде позициониран под Model X.
Model Y unveil event on March 14 at LA Design Studio
— Elon Musk (@elonmusk) March 3, 2019
Новият електромобил ще се сглобява в завода на Tesla във Фримонт, Калифорния, а до две години ще започне производството му в новата Гигафабрика в Китай. Model Y е 10-ина процента по-голям от Model 3 и ще струва също толкова по-скъпо.
Пробегът с едно зареждане с еднакъв акумулаторен блок също ще бъде по-малък. По предварителна информация Model Y ще има версия с три реда седалки. Според InsideEVs цените ще започват от $45 000 (€39 682).
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 омфг
Коментиран от #2, #3
13:14 04.03.2019
2 гфмо
До коментар #1 от "омфг":
"Гроздето е кисело" - народна поговорка...13:21 04.03.2019
3 майстора
До коментар #1 от "омфг":
Правилно нищо не може да се мери със самата ти !!!Коментиран от #5
13:21 04.03.2019
4 Eee
Коментиран от #12, #47
13:26 04.03.2019
5 майстора
До коментар #3 от "майстора":
Самара исках да кажа ама редактора на мобифона не разпознава тоя модел13:28 04.03.2019
6 Кросоувър
Коментиран от #7
14:38 04.03.2019
7 гост
До коментар #6 от "Кросоувър":
2021 трябва да са 1,5 милиона , а до 2024 - 3 милиона , според плана обявен от Мъск !!!Коментиран от #21
15:20 04.03.2019
8 гост
Коментиран от #10
15:40 04.03.2019
9 сектант
Коментиран от #14
15:51 04.03.2019
10 гост
До коментар #8 от "гост":
Ами кво да ти кажа , едно време от Моторола и AT&T така се смееха на Стив Джобс и му викаха луд , мошеник и т.н. , ама сега Епъл струва над трилион и има над 300 милиарда КЕШ , а въпросните две едвам оцеляват и Моторола я препродадоха три пъти за 4 години !!Коментиран от #11, #15
15:59 04.03.2019
11 гост
До коментар #10 от "гост":
Да, това е наглостта на закоравелите компании, които са постигнали нещо значимо в един етап от своето развитие, но дотам. Всеки знае, че в компанията Тесла не е песен и радост да се работи, има стрес, има натоварване и при другите производители е много по-добре, но това може да се промени със стабилизиране на производстовото и присъединяване към профсъюз, защото тепърва заводите ще се увеличават, докато другите затварят. Според мен до 10г. китайски марки ще владят пазара, същото стана с телефоните, първо бяха епъл и самсунг, а сега ксиоми и хуавей ги подбиват с цени и качество.Коментиран от #18
16:50 04.03.2019
12 госТ
До коментар #4 от "Eee":
"Хубава кола,но какво ще я правим през зимата с тия слаби батерии?"Ами ще я зареждаш по-често. Вместо през 500, ще зареждаш през 300, 400 км. при минус 10 градусаКакво си се притеснил, нали при такива температури няма да ходиш на море. Като ви слуша човек ще рече, че си купувате колите само за да ходите на море с тях и го правите всеки ден, та се притеснявате да спрете за половин час да заредите, след два часа шофиране по магистралата със 140 километра в час. Или пък за половин час през 5 часа, при скорост 90 км в час, да търсите проблемът в автомобила.
Коментиран от #13
17:23 04.03.2019
13 Бачо Киро
До коментар #12 от "госТ":
Мхм, ти да видиш... Баш зимата Тесла за ЗЛЕ. Скъпите не прекалено много, но евтините... На температури близо до нулата не може да отвориш колата - замръзнали врати, стъкла... Това с подгряване 15мин... Представи си на - 15... В Тесла липсват хора, които да им вършат основните неща - правенето на коли. Всичко с иновациите е хубаво, но все пак трябва да е и кола, дръжките да са нежни и красиви, но и да работят при нормални условия, а това включва да не замръзват при минимални студове... Който му се занимава да си дава парите да бъде тест муле, ок. Към 2025 ще видя докъде са стигнали.Коментиран от #16, #32
17:49 04.03.2019
14 Радж Капур
До коментар #9 от "сектант":
ОО Аркадаш де са загуби ти ве!Таман харесах колата и ти ма върна в действителноста демек слязох на земята ся ша чакам 2020г. до тогаз на магарето Диййй.Коментиран от #20
17:50 04.03.2019
15 guest
До коментар #10 от "гост":
Сравнението ти е лишено от смисъл. Джобс изкара технологично по напредничав и по качествен продукт, печеливша стратегия и печелеше от всеки продаден продукт. Тесла е технологично по напред от конкуренцията но качеството и бизнес стратегията са съмнителни, а печалбите все се отлагат за светлото бъдеще. Илон Мъск не е Стив Джобс.Коментиран от #50
17:54 04.03.2019
16 Пътник
До коментар #13 от "Бачо Киро":
Когато пътувам на дълъг път искам музиката да дъни и да се кефя, с не постоянно да треперя дали ще ми стигне заряда, къде трябва да спирам за 45 минути и пр. Глупости.17:58 04.03.2019
17 ФауВе
18:04 04.03.2019
18 гост
До коментар #11 от "гост":
Ооо , то пък в другите компании е направо почивка да се работи , добре че отдавна успяха да "филтрират" това дето се разбира навън !!Сигурно "емигрантите" , дето са над 80% от работниците в немските и френските и италианските заводи ще посмеят да кажат колко е "песен и радост" да се работи , или японските и корейските , дето "нелоялност" към фирмата значи да останеш безработен доживотно !!! Да се благодарят , че в Тесла половината "работници" са инженери и Мъск им дава право да се държат като в модерна IT компания , иначе щяха да видят едни условия !!Коментиран от #22
18:06 04.03.2019
19 селянин 1
18:22 04.03.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Язе
До коментар #7 от "гост":
Вече ще зомбитата употребяват трябва.Готино звучи.20:31 04.03.2019
22 Язе
До коментар #18 от "гост":
Гледал ли си по Дискавъри завода на Тесла?След тази серия имаше и за завода на Порше.Изгледай ги и ще видиш какво е завод.Разлика от небето до земята.Коментиран от #23
20:37 04.03.2019
23 Ще ги видим и тях
До коментар #22 от "Язе":
Как мислиш, дали от porsche ще продадат повече, отколкото който и да е модел на Тесла, въпреки че ще е по-евтино от тях? По-евтино Порше със съвършенство качество, би трябвало да означава много повече продажби нали. Все пак говорим за porsche, а не за някакви дърводелски инструменти?Коментиран от #24
20:52 04.03.2019
24 Ще ги видим и тях
До коментар #23 от "Ще ги видим и тях":
Имам предвид електрическия модел на porsche.Коментиран от #25, #28
20:53 04.03.2019
25 Язе
До коментар #24 от "Ще ги видим и тях":
Разбрах те,че става въпрос за Ел.модел.Порше(всички компании под тяхната шапка)в момента продават доста повече коли с ДВГ отколкото продава Тесла.Лъсва истината,че в градовете забранили дизели замърсяването се увеличава.Електричките не са решението и изчакват.Лично мнение.Коментиран от #26, #30, #31
21:00 04.03.2019
26 гост
До коментар #25 от "Язе":
Верно ли ??? Ама си напълно сигурен ??? И кои са компаниите под "шапката" на Порше , хахаха ?? Of the 246,375 cars produced in the 2017 financial year, 32,197 were 911 models, 25,114 were Boxster and Cayman cars, 63,913 were Cayennes, 27,942 were Panameras and 97,202 were Macans !!!! И това са САМО двг-та , хахахха !!!! Да ти припомня ли продажбите на Тесла , САМО електромобили ??? А през тая година май май отиваме към ДВОЙНО повече , пак спрямо само двг-та !!!!Коментиран от #45
21:42 04.03.2019
27 Каракуд
21:44 04.03.2019
28 гост
До коментар #24 от "Ще ги видим и тях":
И защо да имаш предвид само електрическите ??? Напротив , за ВСИЧКИ !!!! И въпросът не е дали Тесла ще продаде повече от ВСИЧКИ модели на Порше , а КОЛКО повече , щото работата отива на в ПЪТИ !!!!21:45 04.03.2019
29 Дали
22:07 04.03.2019
30 гост
До коментар #25 от "Язе":
Прочети си тая статийка , че не дават да се копира !!! И обърни внимание на пасажа , че Тесла досега е инсталирала соларни панели произвеждащи 10,3 милиарда киловатчаса годишно , което стига за 3,4 МИЛИОНА Модел 3 , тоест фотоволтаиците на Тесла произвеждат ток за ШЕСТ ПЪТИ ПОВЕЧЕ автомобила , отколкото е продала въобще в историята си и продължава да ги увеличава !!!! Така че опорката за мръсния ток за Тесла окончателно изгоря !!! Също прочети , че всяка Тесла ще спести над 80 000 литра бензин , което е ПОВЕЧЕ от цената и се очаква да нанасе загуби за над 20 милиарда само за тази година , а до 2020 над 50 милиарда , а в бъдеще от 300 до 600 милиарда !!! https://www.24chasa.bg/avto/article/7109850Коментиран от #34
22:23 04.03.2019
31 гост
До коментар #25 от "Язе":
Понеже знам , че в дружинката ви е трудно смятането , да ви помогна ! 246 000 броя за година значи 61 000 за тримесечие !!!! А Тесла продаде последното тримесечие 86 000 и продължава БЪРЗО да ги увеличава !!!! Та ще ни обясниш ли пак за : Публикувано във факти.бг: Порше(всички компании под тяхната шапка)в момента продават доста повече коли с ДВГ отколкото продава Тесла !!!! Хахахахахахахахахахха !!!!!!!!!Коментиран от #46
22:34 04.03.2019
32 Або
До коментар #13 от "Бачо Киро":
Здравей мен. Днес една приятелка почина внезапно. Дали ще доживеем до 2025???23:06 04.03.2019
33 Каракуд
Коментиран от #35
06:07 05.03.2019
34 Guest
До коментар #30 от "гост":
А като цитираш мислиш ли или само преписваш? Автомобил който харчи 8 л/100км трябва да измине ЕДИН МИЛИОН километра за да изгори 80 хиляди литра. На свой ред Теслата трябва и тя да измине също толкова километри за да ръсиш умни коментари как “всяка Тесла ще спести над 80 хиляди литра бензин”. Не е ясно какъв пробег може да се очаква от Тесла 3, особено от сглобените в палатката, но силно се съмнявам че ще изминат по милион километра.Коментиран от #38
06:49 05.03.2019
35 Въпрос
До коментар #33 от "Каракуд":
Този пич в коя държава живее, та хем мери горивото в галони и бензина е евтин, хем тока му е скъп. В Щатите токът е много по-евтин от Европа. Там електричките пестят много повече, отколкото да речем в Германия.Коментиран от #41
06:50 05.03.2019
36 Кой? Четвърти? Научете се да броите до 5
Да почнем да броим, а авторът ако не може, да отмята с пръстите на ръката. Дотук са излезли Роудстър, Model S, Model X, Model 3. Колко станаха дотук? Имам чувството, че Антиелектрика ви пише статиите. Той е единственият толкова зле със сметките, който познавам.
За такива като него удобно им смятате, че 35 000 + 10% повече е равно на "Според InsideEVs цените ще започват от $45 000 (€39 682)" Не можахте ли да извадите калкулатор и да сметнете, че 10% са 3500$, следователно цените ще започнат от 38 500$.
Коментиран от #37
07:21 05.03.2019
37 Антиелектрика
До коментар #36 от "Кой? Четвърти? Научете се да броите до 5":
Абе лъжец, наглостта ти край няма! Помолих човека писал с моя ник тези неща, да не го прави от мое име. Започвам да си мисля, че отново пишеш с моя ник, за да продължиш да спориш сам със себе си! ИГНОР, ТРОЛ!Коментиран от #42
07:31 05.03.2019
38 Guest2
До коментар #34 от "Guest":
Мислиш ли , че автомобил с това ускорение и тея коне средно харчи 8/100??? Кой е тоя дай да го видим... мисля че с тея ДВГ характеристики0-100 около 4 секунди автомобил харчи 15-30 /10008:32 05.03.2019
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Tesla
Коментиран от #43
08:42 05.03.2019
41 Каракуд
До коментар #35 от "Въпрос":
Пича е инжинер, живее в САЩ, зарежда Теслата в гаража, показва месечната си сметка за ток, оттам взима изразходваната енергия и цената, след което изчислява $/kWh. Единствената му грешка е че не се е допитал до форумните всезнайковци колко му струва тока,Коментиран от #44
08:59 05.03.2019
42 Кой? Четвърти? Научете се да броите до 5
До коментар #37 от "Антиелектрика":
Не съм се обърнал към тебе, а към авторът на статията. Това че ми отговаряш, говори достатъчно. Благодаря за полезната информация. Ще я имам предвид. Сега остана да ми изтриеш постовете, за да заличиш следите.Коментиран от #53
09:12 05.03.2019
43 Дрън-дрън та пляс
До коментар #40 от "Tesla":
Моля те попитай, който и да е човек, коя е първата Tesla? Потърси който и да е източник. Навсякъде първата Tesla е Tesla Roadster. Никога този автомобил не се е продавал или рекламирал, като модел на Лотус. Не отричам, че може да има необразовани хора които си мислят че първия модел на Tesla е модел S, само че някак не мога да приема, че тези хора са точно авторите на статии, освен ако източникът не се казва Антифакти.09:22 05.03.2019
44 Въпрос
До коментар #41 от "Каракуд":
Дай линк или поне кажи името на този "инженер" да потърся. То и тук в тази статия разправят че Модел У е четвъртият модел на Тесла, 35000 плюс 10% прави 45000, ама това не значи, че е вярно само защото някой го е казал.Коментиран от #56, #57
09:26 05.03.2019
45 Язе
До коментар #26 от "гост":
Хаха но нещо си се объркал.Порше заедно с още много компании.VW грууп.И колко повече от над 10млн.коли са продали Тесла?150-200хил.срещу над 10млн.хахаха.Пак ли да ти припомням....100 Тесли в Германия срещу над 55000 от VW group в Германия за месец.Открии разликите.Коментиран от #48
10:05 05.03.2019
46 Язе
До коментар #31 от "гост":
Как ги увеличава като след като капацитета на фабриката е запълнен?Сигурно след работа служителите ги правят в дворовете си.Това,че са инсталирани някакви панели нищо не говори.Знаеш ли каква площ ти трябва?Няколко щата.То и тук има инсталирани много но не произвеждат нищо.Говориш за продажби на Тесла в световен мащаб.Това VW го продават за месец и половина само в Германия.Умножено по 20 и виж в световен мащаб.А има и други компании.Общо взето на 100-200 продадени автомобила се продава по една Тесла.хухухахаКоментиран от #49
10:12 05.03.2019
47 Теслати
До коментар #4 от "Eee":
Коя зима? Нашата, с 5 снежинки?10:44 05.03.2019
48 гост
До коментар #45 от "Язе":
Ти нещо си се объркал. Volkswagen не под шапката на porsche, а е обратното. Чети внимателно "И кои са компаниите под "шапката" на Порше , хахаха ?? Of the 246,375 cars produced in the 2017 financial year". Тесла започна да произвежда с приличен капацитет модел 3 чак през втората половина на миналата година. Въпреки това за 2018 година произведе колкото porsche предишната година. Ето ти ги по тримесечия Q4 2018 90,700Q3 2018 83,500
Q2 2018 40,740
Q1 2018 29,980
Коментиран от #52
11:21 05.03.2019
49 Площ
До коментар #46 от "Язе":
Колко голяма площ трябва да бъде покрита със слънчеви панели, за да се улови достатъчно енергия, която да посрещне търсенето в световен мащаб? Всъщност, не толкова много, колкото си мислите, показва карта, публикувана във Вашингтон пост.Виждат се три червени квадрата, показващи колко територия ще трябва да бъде покрита с фотоволтаици, за да захраним с електричество Германия (D), Европа (EU 25) и целия свят (World). Районът в най-голямата червена кутия е около 25 000 квадратни мили, или малко повече от площта на щата Западна Вирджиния.
През 2009 г. общото световно потребление на електроенергия е било 20 279 640 GWh. За един час слънцето произвежда доста повече енергия от това. И така, какво всъщност чакаме? Можем да започнем да монтираме соларни панели по покривите и бързо да запълним тези квадратчета
11:28 05.03.2019
50 гост
До коментар #15 от "guest":
Напълно си прав , Мъск е много повече от Джобс , защото Джобс измени само представата за телефон , а Мъск ще измени представата за начин на живот въобще !!!! Джобс даже не е и мечтал за това , което Мъск вече е на крачка да осъществи !!!! И даже Епъл вече вижда в него сериозен конкурент и са наясно , че ако останат с телефончетата , скоро ще са далече от върха !!! Между другото ако не знаеш проекта им за автономен електромобил е възобновен с пълна сила и се влагат десетки милиарди !!! Обаче даже с милиарди не могат навакса пропуснатите години , готовите и работещи фабрики на Тесла , нито мрежата зарядни , нито даже соларните инсталации !!! Даже за автомобила все още нищо поне близко до Тесла не са постигнали , да не говорим изпитали и произвели !!!Коментиран от #51
14:02 05.03.2019
51 Язе
До коментар #50 от "гост":
" а Мъск ще измени представата за начин на живот въобще !!!! ".Как става това ако ме е тайна? Не всички имаме кристални топки.15:06 05.03.2019
52 Язе
До коментар #48 от "гост":
Понеже все се измъкваш айде да го кажем така-VAG.Общо над 10млн.коли срещу около 250хил.бройки от Тесла.Кое е повече,че все не ти се разбира?Предишния пък щял да нареди соларни панели.И когато е облачно,зимно време и през ноща,как аджеба ще добива енергия от слънцето?Мечтатели сте и сега има един магьосник който му трябват точно такива-заслепени и вярващи в чистото бъдеще.Плащайте,аз пари за глупости не давам.15:13 05.03.2019
53 Антиелектрика
До коментар #42 от "Кой? Четвърти? Научете се да броите до 5":
След като продължаваш да ме намесваш в халюцинациите си, няма как да не ти тегля една! Ако бях редактор тук, ти щеше отдавна да имаш БАН завинаги и статиите за миксери щяха да са под 1%. Ама не е лесно да осъзнаеш, че се нуждаеш от лечение!Коментиран от #54
17:58 05.03.2019
54 гост
До коментар #53 от "Антиелектрика":
Значи е крайно време да осъзнаеш , че не ставаш не за редактор , ами даже за читател , да не говорим пък за "коментатор" , ха-ха-ха !!! А най-добре си намери друго занимание , щото статиите за "миксери" скоро ще са единствените не само тук , ами навсякъде !!!Коментиран от #55
22:36 05.03.2019
55 Антиелектрика
До коментар #54 от "гост":
Ти кой беше? А да - оня, който не знае, че на мискерите им пада пробега с 35% в летните жеги заради климатика и готов да изпише една плеяда лъжи и измишльотини. Всъщност поне се държиш малко повече на ниво от онова многониково изчадие, за което те поздравявам.07:09 06.03.2019
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Каракуд
До коментар #44 от "Въпрос":
Engineering Explained e този *инженер който има Тесла и показва изчисления колко спестява09:10 06.03.2019
58 donbarito
Коментиран от #59
11:45 06.03.2019
59 Илон
До коментар #58 от "donbarito":
Какъв ти е проблема, и ти не си виждал пу... на живо но си капацитет по темата13:23 06.03.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Антиелектрика
До коментар #60 от "Антиелектрика":
Ще помоля модератора да вземе мерки и да наложи БАН на този кретен, който пише само педерастки кретенизми с моя ник или просто да ми даде адреса му - аз сам ще се погрижа да го размажа от бой и повече да не пише!18:09 06.03.2019
62 Бай Ганьо
23:35 06.03.2019