Last news in Fakti

4 Март, 2019 13:04 5 421 62

Четвъртият модел на Tesla идва след седмица

  • tesla-
  • model y

Tesla ще представи четвъртия модел в гамата на специална церемония в дизайнерското студио на компанията в Лос Анджелис на 14 март, става ясно от съобщение на Илон Мъск в Twitter. Компактният кросоувър Model Y е построен на платформата на бестселъра Model 3 и ще бъде позициониран под Model X.

Новият електромобил ще се сглобява в завода на Tesla във Фримонт, Калифорния, а до две години ще започне производството му в новата Гигафабрика в Китай. Model Y е 10-ина процента по-голям от Model 3 и ще струва също толкова по-скъпо.

Пробегът с едно зареждане с еднакъв акумулаторен блок също ще бъде по-малък. По предварителна информация Model Y ще има версия с три реда седалки. Според InsideEVs цените ще започват от $45 000 (€39 682).


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 омфг

    9 35 Отговор
    Значи ще е мини джипка. Модел 3 е ужасна, представи си джипа какъв ще е.

    Коментиран от #2, #3

  • 2 гфмо

    25 11 Отговор

    До коментар #1 от "омфг":

    "Гроздето е кисело" - народна поговорка...
  • 3 майстора

    7 7 Отговор

    До коментар #1 от "омфг":

    Правилно нищо не може да се мери със самата ти !!!

    Коментиран от #5

  • 4 Eee

    3 19 Отговор
    Хубава кола,но какво ще я правим през зимата с тия слаби батерии?

    Коментиран от #12, #47

  • 5 майстора

    8 5 Отговор

    До коментар #3 от "майстора":

    Самара исках да кажа ама редактора на мобифона не разпознава тоя модел
  • 6 Кросоувър

    11 5 Отговор
    Ако се вземе предвид, че търсенето на кросоувъри е по-високо от това на седаните, нищо чудно през 2021 или 2022 година година, Тесла да продава по един милион автомобила годишно.

    Коментиран от #7

  • 7 гост

    8 3 Отговор

    До коментар #6 от "Кросоувър":

    2021 трябва да са 1,5 милиона , а до 2024 - 3 милиона , според плана обявен от Мъск !!!

    Коментиран от #21

  • 8 гост

    8 18 Отговор
    Мислех си че са на привършване шараните, но май има още много. Официално съобщавам че на 14 март ще представя новата линия кюспе в гамата. Цените ще започват около $45 за кубче със страна 5 см като целта е продажбите да се увеличат до 10 милиона кубчета през 2020.

    Коментиран от #10

  • 9 сектант

    7 13 Отговор
    достатъчно е да потърсите дачи дъстър 2020 година и ще ви стане ясно за какви коли ще караме в бъдеще

    Коментиран от #14

  • 10 гост

    23 7 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    Ами кво да ти кажа , едно време от Моторола и AT&T така се смееха на Стив Джобс и му викаха луд , мошеник и т.н. , ама сега Епъл струва над трилион и има над 300 милиарда КЕШ , а въпросните две едвам оцеляват и Моторола я препродадоха три пъти за 4 години !!

    Коментиран от #11, #15

  • 11 гост

    7 7 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Да, това е наглостта на закоравелите компании, които са постигнали нещо значимо в един етап от своето развитие, но дотам. Всеки знае, че в компанията Тесла не е песен и радост да се работи, има стрес, има натоварване и при другите производители е много по-добре, но това може да се промени със стабилизиране на производстовото и присъединяване към профсъюз, защото тепърва заводите ще се увеличават, докато другите затварят. Според мен до 10г. китайски марки ще владят пазара, същото стана с телефоните, първо бяха епъл и самсунг, а сега ксиоми и хуавей ги подбиват с цени и качество.

    Коментиран от #18

  • 12 госТ

    14 9 Отговор

    До коментар #4 от "Eee":

    "Хубава кола,но какво ще я правим през зимата с тия слаби батерии?"

    Ами ще я зареждаш по-често. Вместо през 500, ще зареждаш през 300, 400 км. при минус 10 градусаКакво си се притеснил, нали при такива температури няма да ходиш на море. Като ви слуша човек ще рече, че си купувате колите само за да ходите на море с тях и го правите всеки ден, та се притеснявате да спрете за половин час да заредите, след два часа шофиране по магистралата със 140 километра в час. Или пък за половин час през 5 часа, при скорост 90 км в час, да търсите проблемът в автомобила.

    Коментиран от #13

  • 13 Бачо Киро

    4 12 Отговор

    До коментар #12 от "госТ":

    Мхм, ти да видиш... Баш зимата Тесла за ЗЛЕ. Скъпите не прекалено много, но евтините... На температури близо до нулата не може да отвориш колата - замръзнали врати, стъкла... Това с подгряване 15мин... Представи си на - 15... В Тесла липсват хора, които да им вършат основните неща - правенето на коли. Всичко с иновациите е хубаво, но все пак трябва да е и кола, дръжките да са нежни и красиви, но и да работят при нормални условия, а това включва да не замръзват при минимални студове... Който му се занимава да си дава парите да бъде тест муле, ок. Към 2025 ще видя докъде са стигнали.

    Коментиран от #16, #32

  • 14 Радж Капур

    1 4 Отговор

    До коментар #9 от "сектант":

    ОО Аркадаш де са загуби ти ве!Таман харесах колата и ти ма върна в действителноста демек слязох на земята ся ша чакам 2020г. до тогаз на магарето Диййй.

    Коментиран от #20

  • 15 guest

    6 10 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Сравнението ти е лишено от смисъл. Джобс изкара технологично по напредничав и по качествен продукт, печеливша стратегия и печелеше от всеки продаден продукт. Тесла е технологично по напред от конкуренцията но качеството и бизнес стратегията са съмнителни, а печалбите все се отлагат за светлото бъдеще. Илон Мъск не е Стив Джобс.

    Коментиран от #50

  • 16 Пътник

    6 10 Отговор

    До коментар #13 от "Бачо Киро":

    Когато пътувам на дълъг път искам музиката да дъни и да се кефя, с не постоянно да треперя дали ще ми стигне заряда, къде трябва да спирам за 45 минути и пр. Глупости.
  • 17 ФауВе

    2 8 Отговор
    Ще струва по-скъпо, а ще изминава по-малко. Това е печелившата стратегия според електрогъбите.
  • 18 гост

    5 2 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Ооо , то пък в другите компании е направо почивка да се работи , добре че отдавна успяха да "филтрират" това дето се разбира навън !!Сигурно "емигрантите" , дето са над 80% от работниците в немските и френските и италианските заводи ще посмеят да кажат колко е "песен и радост" да се работи , или японските и корейските , дето "нелоялност" към фирмата значи да останеш безработен доживотно !!! Да се благодарят , че в Тесла половината "работници" са инженери и Мъск им дава право да се държат като в модерна IT компания , иначе щяха да видят едни условия !!

    Коментиран от #22

  • 19 селянин 1

    3 5 Отговор
    Тва зимата ако тръгнеш от Сф.за Варна..ше требва два пъти да спираш по 45 мин..Убаво е до тия зарядни станции,да има мотели с,,червени,,фенери..и безплатен консуматив от Тесла..
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Язе

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Вече ще зомбитата употребяват трябва.Готино звучи.
  • 22 Язе

    1 3 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Гледал ли си по Дискавъри завода на Тесла?След тази серия имаше и за завода на Порше.Изгледай ги и ще видиш какво е завод.Разлика от небето до земята.

    Коментиран от #23

  • 23 Ще ги видим и тях

    2 3 Отговор

    До коментар #22 от "Язе":

    Как мислиш, дали от porsche ще продадат повече, отколкото който и да е модел на Тесла, въпреки че ще е по-евтино от тях? По-евтино Порше със съвършенство качество, би трябвало да означава много повече продажби нали. Все пак говорим за porsche, а не за някакви дърводелски инструменти?

    Коментиран от #24

  • 24 Ще ги видим и тях

    0 3 Отговор

    До коментар #23 от "Ще ги видим и тях":

    Имам предвид електрическия модел на porsche.

    Коментиран от #25, #28

  • 25 Язе

    1 9 Отговор

    До коментар #24 от "Ще ги видим и тях":

    Разбрах те,че става въпрос за Ел.модел.Порше(всички компании под тяхната шапка)в момента продават доста повече коли с ДВГ отколкото продава Тесла.Лъсва истината,че в градовете забранили дизели замърсяването се увеличава.Електричките не са решението и изчакват.Лично мнение.

    Коментиран от #26, #30, #31

  • 26 гост

    4 2 Отговор

    До коментар #25 от "Язе":

    Верно ли ??? Ама си напълно сигурен ??? И кои са компаниите под "шапката" на Порше , хахаха ?? Of the 246,375 cars produced in the 2017 financial year, 32,197 were 911 models, 25,114 were Boxster and Cayman cars, 63,913 were Cayennes, 27,942 were Panameras and 97,202 were Macans !!!! И това са САМО двг-та , хахахха !!!! Да ти припомня ли продажбите на Тесла , САМО електромобили ??? А през тая година май май отиваме към ДВОЙНО повече , пак спрямо само двг-та !!!!

    Коментиран от #45

  • 27 Каракуд

    2 5 Отговор
    Поредният нов модел на Тесла, поредното оправдание че скоро няма да има печалби. Междувременно нови електрички както на утвърдени производители, така и на кинтайски фирми излизат на пазара, така че акционерите на Тесла може и да не дочакат печалбите които друсаното африканче обещава но постоянно отлага. Волво пускат поредица от миксери под името Полестар. Току що представеният Полестар 2 се цели директно в Тесла но бизнес моделът им е по близък до лизингова схема отколкото доставка по Еконт и подръжка по телефона.
  • 28 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "Ще ги видим и тях":

    И защо да имаш предвид само електрическите ??? Напротив , за ВСИЧКИ !!!! И въпросът не е дали Тесла ще продаде повече от ВСИЧКИ модели на Порше , а КОЛКО повече , щото работата отива на в ПЪТИ !!!!
  • 29 Дали

    2 7 Отговор
    Четем статии за Тесла и ел. автомобили все по-често, дори прекалено. Честно казано не бих си купил Тесла нова или употребявана, камо ли ако разполагах с парите - май около 55000€ .Да имам кола без сервиз и липса на яснота относно зарядни, пробег и батерии ми звучи като пълен хазарт. На пазара има страхотни автомобили с возия и пълен ол инклузив за доста години напред с тези пари!
  • 30 гост

    9 1 Отговор

    До коментар #25 от "Язе":

    Прочети си тая статийка , че не дават да се копира !!! И обърни внимание на пасажа , че Тесла досега е инсталирала соларни панели произвеждащи 10,3 милиарда киловатчаса годишно , което стига за 3,4 МИЛИОНА Модел 3 , тоест фотоволтаиците на Тесла произвеждат ток за ШЕСТ ПЪТИ ПОВЕЧЕ автомобила , отколкото е продала въобще в историята си и продължава да ги увеличава !!!! Така че опорката за мръсния ток за Тесла окончателно изгоря !!! Също прочети , че всяка Тесла ще спести над 80 000 литра бензин , което е ПОВЕЧЕ от цената и се очаква да нанасе загуби за над 20 милиарда само за тази година , а до 2020 над 50 милиарда , а в бъдеще от 300 до 600 милиарда !!! https://www.24chasa.bg/avto/article/7109850

    Коментиран от #34

  • 31 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #25 от "Язе":

    Понеже знам , че в дружинката ви е трудно смятането , да ви помогна ! 246 000 броя за година значи 61 000 за тримесечие !!!! А Тесла продаде последното тримесечие 86 000 и продължава БЪРЗО да ги увеличава !!!! Та ще ни обясниш ли пак за : Публикувано във факти.бг: Порше(всички компании под тяхната шапка)в момента продават доста повече коли с ДВГ отколкото продава Тесла !!!! Хахахахахахахахахахха !!!!!!!!!

    Коментиран от #46

  • 32 Або

    2 1 Отговор

    До коментар #13 от "Бачо Киро":

    Здравей мен. Днес една приятелка почина внезапно. Дали ще доживеем до 2025???
  • 33 Каракуд

    6 1 Отговор
    Има един пич на Тубата който разяснява автомобилните технологии. Той наскоро си купи Тесла 3 и имаше едно клипче колко спестява от гориво. По неговите изчисления той спестява около $1300 на година. Кара 12000 мили, галон бензин му струва $3, зареждане с ток в къщи $0.30 за кWh.

    Коментиран от #35

  • 34 Guest

    2 5 Отговор

    До коментар #30 от "гост":

    А като цитираш мислиш ли или само преписваш? Автомобил който харчи 8 л/100км трябва да измине ЕДИН МИЛИОН километра за да изгори 80 хиляди литра. На свой ред Теслата трябва и тя да измине също толкова километри за да ръсиш умни коментари как “всяка Тесла ще спести над 80 хиляди литра бензин”. Не е ясно какъв пробег може да се очаква от Тесла 3, особено от сглобените в палатката, но силно се съмнявам че ще изминат по милион километра.

    Коментиран от #38

  • 35 Въпрос

    4 2 Отговор

    До коментар #33 от "Каракуд":

    Този пич в коя държава живее, та хем мери горивото в галони и бензина е евтин, хем тока му е скъп. В Щатите токът е много по-евтин от Европа. Там електричките пестят много повече, отколкото да речем в Германия.

    Коментиран от #41

  • 36 Кой? Четвърти? Научете се да броите до 5

    2 2 Отговор
    "Четвъртият модел на Tesla идва след седмица"

    Да почнем да броим, а авторът ако не може, да отмята с пръстите на ръката. Дотук са излезли Роудстър, Model S, Model X, Model 3. Колко станаха дотук? Имам чувството, че Антиелектрика ви пише статиите. Той е единственият толкова зле със сметките, който познавам.

    За такива като него удобно им смятате, че 35 000 + 10% повече е равно на "Според InsideEVs цените ще започват от $45 000 (€39 682)" Не можахте ли да извадите калкулатор и да сметнете, че 10% са 3500$, следователно цените ще започнат от 38 500$.

    Коментиран от #37

  • 37 Антиелектрика

    2 3 Отговор

    До коментар #36 от "Кой? Четвърти? Научете се да броите до 5":

    Абе лъжец, наглостта ти край няма! Помолих човека писал с моя ник тези неща, да не го прави от мое име. Започвам да си мисля, че отново пишеш с моя ник, за да продължиш да спориш сам със себе си! ИГНОР, ТРОЛ!

    Коментиран от #42

  • 38 Guest2

    2 2 Отговор

    До коментар #34 от "Guest":

    Мислиш ли , че автомобил с това ускорение и тея коне средно харчи 8/100??? Кой е тоя дай да го видим... мисля че с тея ДВГ характеристики0-100 около 4 секунди автомобил харчи 15-30 /100
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Tesla

    2 2 Отговор
    В случая броят само моделите разработени и произведени от Тесла от нула така да се каже. Първия роудстър всъщност е Лотус с електрическо задвижване на Тесла , затова масово феновете на Тесла приемат че първата истинска Тесла е Модел S.

    Коментиран от #43

  • 41 Каракуд

    2 2 Отговор

    До коментар #35 от "Въпрос":

    Пича е инжинер, живее в САЩ, зарежда Теслата в гаража, показва месечната си сметка за ток, оттам взима изразходваната енергия и цената, след което изчислява $/kWh. Единствената му грешка е че не се е допитал до форумните всезнайковци колко му струва тока,

    Коментиран от #44

  • 42 Кой? Четвърти? Научете се да броите до 5

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "Антиелектрика":

    Не съм се обърнал към тебе, а към авторът на статията. Това че ми отговаряш, говори достатъчно. Благодаря за полезната информация. Ще я имам предвид. Сега остана да ми изтриеш постовете, за да заличиш следите.

    Коментиран от #53

  • 43 Дрън-дрън та пляс

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "Tesla":

    Моля те попитай, който и да е човек, коя е първата Tesla? Потърси който и да е източник. Навсякъде първата Tesla е Tesla Roadster. Никога този автомобил не се е продавал или рекламирал, като модел на Лотус. Не отричам, че може да има необразовани хора които си мислят че първия модел на Tesla е модел S, само че някак не мога да приема, че тези хора са точно авторите на статии, освен ако източникът не се казва Антифакти.
  • 44 Въпрос

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "Каракуд":

    Дай линк или поне кажи името на този "инженер" да потърся. То и тук в тази статия разправят че Модел У е четвъртият модел на Тесла, 35000 плюс 10% прави 45000, ама това не значи, че е вярно само защото някой го е казал.

    Коментиран от #56, #57

  • 45 Язе

    0 3 Отговор

    До коментар #26 от "гост":

    Хаха но нещо си се объркал.Порше заедно с още много компании.VW грууп.И колко повече от над 10млн.коли са продали Тесла?150-200хил.срещу над 10млн.хахаха.Пак ли да ти припомням....100 Тесли в Германия срещу над 55000 от VW group в Германия за месец.Открии разликите.

    Коментиран от #48

  • 46 Язе

    0 4 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Как ги увеличава като след като капацитета на фабриката е запълнен?Сигурно след работа служителите ги правят в дворовете си.Това,че са инсталирани някакви панели нищо не говори.Знаеш ли каква площ ти трябва?Няколко щата.То и тук има инсталирани много но не произвеждат нищо.Говориш за продажби на Тесла в световен мащаб.Това VW го продават за месец и половина само в Германия.Умножено по 20 и виж в световен мащаб.А има и други компании.Общо взето на 100-200 продадени автомобила се продава по една Тесла.хухухаха

    Коментиран от #49

  • 47 Теслати

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "Eee":

    Коя зима? Нашата, с 5 снежинки?
  • 48 гост

    3 0 Отговор

    До коментар #45 от "Язе":

    Ти нещо си се объркал. Volkswagen не под шапката на porsche, а е обратното. Чети внимателно "И кои са компаниите под "шапката" на Порше , хахаха ?? Of the 246,375 cars produced in the 2017 financial year". Тесла започна да произвежда с приличен капацитет модел 3 чак през втората половина на миналата година. Въпреки това за 2018 година произведе колкото porsche предишната година. Ето ти ги по тримесечия Q4 2018 90,700
    Q3 2018 83,500
    Q2 2018 40,740
    Q1 2018 29,980

    Коментиран от #52

  • 49 Площ

    4 1 Отговор

    До коментар #46 от "Язе":

    Колко голяма площ трябва да бъде покрита със слънчеви панели, за да се улови достатъчно енергия, която да посрещне търсенето в световен мащаб? Всъщност, не толкова много, колкото си мислите, показва карта, публикувана във Вашингтон пост.


    Виждат се три червени квадрата, показващи колко територия ще трябва да бъде покрита с фотоволтаици, за да захраним с електричество Германия (D), Европа (EU 25) и целия свят (World). Районът в най-голямата червена кутия е около 25 000 квадратни мили, или малко повече от площта на щата Западна Вирджиния.

    През 2009 г. общото световно потребление на електроенергия е било 20 279 640 GWh. За един час слънцето произвежда доста повече енергия от това. И така, какво всъщност чакаме? Можем да започнем да монтираме соларни панели по покривите и бързо да запълним тези квадратчета
  • 50 гост

    0 4 Отговор

    До коментар #15 от "guest":

    Напълно си прав , Мъск е много повече от Джобс , защото Джобс измени само представата за телефон , а Мъск ще измени представата за начин на живот въобще !!!! Джобс даже не е и мечтал за това , което Мъск вече е на крачка да осъществи !!!! И даже Епъл вече вижда в него сериозен конкурент и са наясно , че ако останат с телефончетата , скоро ще са далече от върха !!! Между другото ако не знаеш проекта им за автономен електромобил е възобновен с пълна сила и се влагат десетки милиарди !!! Обаче даже с милиарди не могат навакса пропуснатите години , готовите и работещи фабрики на Тесла , нито мрежата зарядни , нито даже соларните инсталации !!! Даже за автомобила все още нищо поне близко до Тесла не са постигнали , да не говорим изпитали и произвели !!!

    Коментиран от #51

  • 51 Язе

    1 0 Отговор

    До коментар #50 от "гост":

    " а Мъск ще измени представата за начин на живот въобще !!!! ".Как става това ако ме е тайна? Не всички имаме кристални топки.
  • 52 Язе

    2 2 Отговор

    До коментар #48 от "гост":

    Понеже все се измъкваш айде да го кажем така-VAG.Общо над 10млн.коли срещу около 250хил.бройки от Тесла.Кое е повече,че все не ти се разбира?Предишния пък щял да нареди соларни панели.И когато е облачно,зимно време и през ноща,как аджеба ще добива енергия от слънцето?Мечтатели сте и сега има един магьосник който му трябват точно такива-заслепени и вярващи в чистото бъдеще.Плащайте,аз пари за глупости не давам.
  • 53 Антиелектрика

    0 2 Отговор

    До коментар #42 от "Кой? Четвърти? Научете се да броите до 5":

    След като продължаваш да ме намесваш в халюцинациите си, няма как да не ти тегля една! Ако бях редактор тук, ти щеше отдавна да имаш БАН завинаги и статиите за миксери щяха да са под 1%. Ама не е лесно да осъзнаеш, че се нуждаеш от лечение!

    Коментиран от #54

  • 54 гост

    3 4 Отговор

    До коментар #53 от "Антиелектрика":

    Значи е крайно време да осъзнаеш , че не ставаш не за редактор , ами даже за читател , да не говорим пък за "коментатор" , ха-ха-ха !!! А най-добре си намери друго занимание , щото статиите за "миксери" скоро ще са единствените не само тук , ами навсякъде !!!

    Коментиран от #55

  • 55 Антиелектрика

    3 2 Отговор

    До коментар #54 от "гост":

    Ти кой беше? А да - оня, който не знае, че на мискерите им пада пробега с 35% в летните жеги заради климатика и готов да изпише една плеяда лъжи и измишльотини. Всъщност поне се държиш малко повече на ниво от онова многониково изчадие, за което те поздравявам.
  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Каракуд

    1 0 Отговор

    До коментар #44 от "Въпрос":

    Engineering Explained e този *инженер който има Тесла и показва изчисления колко спестява
  • 58 donbarito

    1 3 Отговор
    много смешно бай гановци дето не са видели тесли и няма да видяе спорят!

    Коментиран от #59

  • 59 Илон

    3 0 Отговор

    До коментар #58 от "donbarito":

    Какъв ти е проблема, и ти не си виждал пу... на живо но си капацитет по темата
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Антиелектрика

    4 1 Отговор

    До коментар #60 от "Антиелектрика":

    Ще помоля модератора да вземе мерки и да наложи БАН на този кретен, който пише само педерастки кретенизми с моя ник или просто да ми даде адреса му - аз сам ще се погрижа да го размажа от бой и повече да не пише!
  • 62 Бай Ганьо

    1 2 Отговор
    Бай Ганьо винаги намира косури,даже и на най-големите иноватори и на най-добрите идеи и технологии....а същевременно седи на дивана и изпуска доста газове от боклуците с които се храни.