В Европа, през 2030 година 90 000 човека ще останат без работа заради ръста на производство на електромобили и респективно заради намаляването на производството на конвенционални коли с двигатели с вътрешно горене.
Данните са на Щутгартския институт по промишлен инженеринг, които обясняват, че на първо време ще бъдат съкратени най-много работници от Volkswagen. Част от работниците ще бъдат уволнени заради опростяването на производствения процес при направата на електромобили, които се състоят от значително по-малко количество възли и агрегати.
Във VW с тази дейност се занимават 29 000 човека, от които 11 000 ще бъдат съкратени. Има вече подписано споразумение, според което още до следващата година ще бъдат съкратени 23 000 души само от заводите за автомобили в Германия.
Още по-плачевна изглежда ситуацията в компанията Bosch, където 50 000 сътрудници се занимават с изработката на части за дизелови автомобили. В останалите компании и заводи в Европа положението е аналогично и уволненията са неизбежни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иван
14:35 28.05.2019
2 Никой
Коментиран от #7, #16
14:35 28.05.2019
3 mediator37
14:36 28.05.2019
4 Morgoth
15:08 28.05.2019
5 GOLF R
15:13 28.05.2019
6 Язе 2
15:20 28.05.2019
7 САП
До коментар #2 от "Никой":
Със сигурност много по-малко ни се иска нови работни места, и със сигурност много по-малко от колкото ще се загубят. Робота струва по-малко от работника и работи денонощно. Загубите в работни места от масовото навлизането на електромобилите, ще са поне от 10 до 20 пъти по големи. Всички гледаме в производството на нови автомобили, но то е до 20-30% от цялата автомобилна индустрия. Отделно ще засегне петролната индустрия, няма да има нужда от толкова бензиностанции, рафинерии, гориво хранилища, горивовози(авто цистерни) и др. Намалява количеството резервни части(по малко заети в производството им, съкращаване на мрежи и доставчици, магазини). Намаляване от нуждата ремонти (просто по малко агрегати и по редки ремонти, един ел. асинхронен двигател може да откара 20-30г. без ремонт) Намаляване на сервизи. С масовото навлизане на електромобилите във всеки град с население от около 100 000 души, ще се загубят от 3000 до 5000 работни места(магазинери в магазии за авточасти, автомонтьори, работници на бензиностанции). Огледайте се като вървите и пътувате по улиците, колко от магазините и услугите са свързани с авто индустрията, ще се изненадате.Коментиран от #9, #10, #20
15:44 28.05.2019
8 Пешо
15:50 28.05.2019
9 doe
До коментар #7 от "САП":
Хубав коментар15:58 28.05.2019
10 гост
До коментар #7 от "САП":
И какво от това , да не е лошо ???? Всичко на тоя свят се развива и се променя и така е от векове !!! Всички индустрии имат възникване , процъфтяване и след това замиране и изчезване !!!! Има стотици професии , които само преди 50-60 години са били масови , а сега са изчезнали и ще има още много за напред !!!! На запад отдавна е нещо нормално да смениш 3-4 професии за един живот , само тука още си въобразяват , че могат цял живот да търкат някое бюро без грам да се напъват !!Коментиран от #12, #24
15:58 28.05.2019
11 Край
Пари ще ти дават само да не се пречкаш, но вероятно ще те и кастрират.
16:09 28.05.2019
12 САП
До коментар #10 от "гост":
Когато съм работил с такива често сменяли си професиите специалисти обикновено пишман съм ставал. То от такива разбирачи сме тоя хал.16:32 28.05.2019
13 ninja
16:39 28.05.2019
14 еколог
Коментиран от #15
17:54 28.05.2019
15 ТАС
До коментар #14 от "еколог":
Като засвири цигулката в корема за теб не проблем. Вземаш бутилката с оцета и солта и отиваш да пасеш трева бол. Само да не забравиш да си складираш тревичка за зимата, че да не хвани задника ти паяжина. Електромобил за съжаление все още не значи наистина екологично чист. С времето и това ще стане.18:01 28.05.2019
16 Бай Яни
До коментар #2 от "Никой":
Много малко, почти не се налага човешка намеса в процесите при изработката на дадена батерия.. И в повечето процеси изцяло роботезирани, 😁, защо ли? Защото се използват изключително литийви йони, 😁. Аве просто казано много отрови.. 🤔😁19:16 28.05.2019
17 Бай Яни
Коментиран от #18
19:27 28.05.2019
18 гост
До коментар #17 от "Бай Яни":
Рециркулират се! И ще бъде възможно,от рециркулираните да се прави 80 процента за нова батерия! Има технология!Коментиран от #19
20:07 28.05.2019
19 гост
До коментар #18 от "гост":
Рециклират на български.Извинявам се за грешката!20:10 28.05.2019
20 А колко работни места ще се открият
До коментар #7 от "САП":
Само в България трябва да се изградят няколкостотин хиляди зарядни станции. Те от своя страна се нуждаят от производство на електроенергия, но не какво да е, а от ВЕИ, което в България, заради географското ни положение, се предполага че ще е от фотоволтаици. Сещаш ли се колко паркинги и покриви трябва да се покрият с тях, а след това да се поддържат. В магазините за авточасти рядко продават бутала и сегменти, а повечето се продават части за окачване и гуми. Вярно, ще намалеят и продажбите на консумативи, но няма да мине без магазини. Сервизите и да намалеят, няма да останат без работа. Тук конектор, там датчик ще даде фира. Електропреносната мрежа като стане интелигентна, някой трябва да я поддържа такава. Работа ще има и ще има недостиг на специалисти, но ще има и безработни, които ще негодуват, ще няма работа по тяхната професия, каквато са си наумили като малки. Дядо им е копал въглища, баща им също, а сега и те искат, ама някакви смотаняци си измислят, че горенето на въглища е вредно, само и само да ги остави без работа!Коментиран от #21, #22
23:39 28.05.2019
21 САП
До коментар #20 от "А колко работни места ще се открият":
Въобще не си в час с поддръжката на фотоволтаични и вятърни инсталации. В 90 % процента от случаите те се нуждаят от преглед от специалист наведнъж или два пъти годишно, а понякога и по малко. На фотоволтаичен парк с инсталирана мощност 10 мегавата няма нито един постоянно работещ електоспециалист. Имат само охрана. Във ВЕИ основно труда е в изграждане им след това остават нищожно количество работни места.06:45 29.05.2019
22 САП
До коментар #20 от "А колко работни места ще се открият":
А за поддръжката на електропреносната мрежа въобще не ми се говори. Преди имаше изисквания колко, често да се проверява сега се кара докато се скапе. Със сигурност електромера ти в къщи е поне 10 по-често проверяван от колкото трафопоста който те захранва.Коментиран от #23
06:50 29.05.2019
23 Вкъщи нямам смарт грид
До коментар #22 от "САП":
За електроразпределителните дружества ще им е по-евтино да изградят smart grid, и часови тарифи с различни цени за всеки час, промянени в реално време спрямо натоварването, за да използват наличната електропреносна мрежа, отколкото да изграждат нови трансформатори и електропроводи. За всичко това ще са необходими хора и нови професии. Някой трябва да произведе, а друг да монтира по стотици зарядни станции на ден. Ето ти още работни места. Част от тези зарядни станции ще са частни на дребни предприемачи, което е нов бизнес модел. Всичко това ще осигури работа за следващите 20-30 години на повече хора отколкото ще се освободят от автомобилната промишленост. Да видя такава част в статията?Коментиран от #26
11:18 29.05.2019
24 Русенец
До коментар #10 от "гост":
Точно на запад е нещо нормално да си окачиш въжето, като увиснеш без работа на улицата. Там всичко им е на кредит. Колта, къщата, градинката, че и жената. Останеш ли безработен, няма кой да изплаща кредита и банката прибира всичко, от апартамент, та до долни гащи. Те не са твои. На кредитора са. Мъчат се и тук да наложат този порочен модел и българите да станат още по-зависими, ама дано не стане скоро.Коментиран от #27
13:35 29.05.2019
25 Ганьо
14:29 29.05.2019
26 САП
До коментар #23 от "Вкъщи нямам смарт грид":
Целта на "Smart grid" е управление на производството и потреблението на електроенергия. Това ще става автоматично без намеса на човека. За зарядните станции за автомобили какви работни места ще създадат? Само за монтаж след това на няколко хиляди станции по един човек. Вединг автоматите (за напитки и храните) създават повече работни места. Зарядната станция си една машинка за печатане на пари. Виж по моловете, където има такива станции колко често се поддържа. В къщи, колко често викаш електротехник. Реално веднъж на няколко години. В днешно време всеки се стреми да намали работните места, а не да ги увеличи.Коментиран от #28
14:40 29.05.2019
27 САП
До коментар #24 от "Русенец":
Абсолютно си прав. На това му съвременното крепостничество "Дълговото робство". Човек със креди е роб на системата и или се пречупва или системата го смачква. На запад един студен от престижна специалност излиза с кредит от 100000 до 200000 долара и ги изплаща до към 30 годишна възраст. След това идват другите кредити за жилище, училище за децата и др. Хората до 30 години са най-поемащи рискове и сколни да сриват системата. Имаш ли кредит не можеш да протестираш можеш само да бачкаш и да плащаш.14:49 29.05.2019
28 Смятате само едната част на уравнението
До коментар #26 от "САП":
За колко години мислиш че ще се изградят един милион фотоволтаични покрива в България? Знаеш ли само конструкциите за тях колко работни места ще отворят? Много повече отколкото ще са необходими за монтажа им. Знаеш ли колко електроника и колко настройки изисква smart grid? Да не мислиш че ще се изгради за една година? Купуването на най-обикновен мобилен телефон от 90% от населението отне близо 20 години, а обновяването на мобилни клетки не е спряло от 30 години. Изграждането на smart grid и частни мрежи е много по капиталоемко и трудоемко. Знаеш ли колко части има една проста 22 киловатова зарядна станция и колко работни места ще се отворят за да се произведат стотици хиляди и дори милиони от тях? дори на един техник да се пада да поддържа 1000 зарядни станции знаеш ли колко хиляди работни места са това? И говорим за една шепа България. Не забравяй че България е най-големия производител на мед в региона и може да произвежда електродвигатели например, защото и в това имаме традиции и производствени мощности. Бизнес модел има, остава да има и инициативност, но такава в България е в изобилие само когато има далавера за източване на едни пари, без да се очаква много насреща като резултат.Коментиран от #29
15:17 29.05.2019
29 САП
До коментар #28 от "Смятате само едната част на уравнението":
За много по малко от колкото си мислиш. Огледай цялата картина и ще разбереш, че има много ограничаващи неща за фотоволтаиците. За ремонт на електрониките забрави. Вече реално само се сменят изцяло платки просто е икономически неизгодно да се ремонтират. И колко хиляди подобни станции очакваш да се изградят. Ако вземем за база бензиностанции те. В България те са около 6000 с по четири колонки това прави 24000 станции максимум да станат 5 пъти повече 120000 това прави 120 раб. места. В момента е бензиностанция осигурява от 6 до 15 раб. места при 6000 при миума 5 работни места това са 3000 работни места и това без да се смята мрежата за поддръжка и зареждане.Коментиран от #30
06:20 30.05.2019
30 Бензин и контакт
До коментар #29 от "САП":
След колко години смяташ че бензиностанциите ще намалеят? Това ще стане минимум 20 години след като спрат да се продават ДВГ. Ако днес спрат да се продават, бензиностанциите ще намаленият през 2040 година, а на практика ще намалеят след 2060 година най-рано. Дотогава ще има нужда за поддръжка и на двата вида зареждане. 120 хиляди е смешна цифра за зарядни станции. Само домашните за лично ползване ще са повече! Тези платки, които трябва да се сменят, кой мислиш че ще ги смени? Собственика? А нали някой преди това трябва да ги произведе? Това са обороти за милиарди евро. И пак не смяташ от двете части на уравнението. Сметнал ли си колко седмици от годината работиш само за да си платиш тока, горивото, отоплението и ремонтите по автомобила? Някои хора вече няма да имат тези разходи, а дори могат да получават приходи от тях. Нали знаеш кои ремонти на един автомобил са най-скъпите за единица време? Онези които ти закачат компютъра за автомобила и ти взимат 100 лв за пет минути за да ти "изчистят грешките" или да диагностицират повреда. Следователно дори не е необходимо да се сменят платки, за да се създадат много работни места. Голяма част от електрониката ще се нуждае от елементарни настройки или нов софтуер.11:34 30.05.2019