Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Колите на Кристиан фон Кьонигсег

Публикувана: 6 Юни, 2019 11:51
18 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6652
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 8 гласа.

През 1994-та 22-годишният Кристиан Ерланд Харалд фон Кьонигсег започва работа по проект за собствен суперавтомобил. Koenigsegg Project постепенно се превръща в пълноценен производител, който си извоюва репутацията на създател на едни от най-мощните и бързи коли на планетата.

Като основател и собственик на компания от такъв ранг фон Кьонигсег би могъл да кара най-доброто от най-доброто в автомобилния свят. Кристиан обаче е "друга бира". Той няма да получи дори един от 125-те екземпляра от последния модел Jesko, кръстен като знак за благодарност за подкрепата през изминалите години на баща му Йеско.

Всъщност фон Кьонигсег не притежава нито една кола, произведена от собствената му компания. Въпросът е принципен - всички автомобили на Koenigsegg се строят само за клиентите.

Мераклиите са толкова много, че производственият капацитет на компанията просто не позволява уреждане "с връзки". Продават се дори изпитателните автомобили, използвани за краш тестове - след капитален ремонт, разбира се.

Личната кола на Кристиан е Tesla Model S P85D (дори не е върховата 100-ица), а скоро трябва да му доставят и поръчания Model 3. Съпругата му Халдора кара Volvo XC90 и Porsche 911 Targa.

Отскоро обаче в семейния гараж има ново попълнение. Е, относително ново, тъй като Кристиан и Халдора помнят отлично колата отпреди 27 години. Когато двамата се запознават като студенти в Брюксел, Кристиан току-що си е купил Mazda MX-5

Фон Кьонигсег продава черния роудстър скоро след това, но в края на 2018 г. съдбата отново ги събира. "Един от служителите ни незнайно как се озовал в автокъща на Еланд (шведски остров в Балтийско море), където се натъкнал на черен MX-5, окичен с надпис "Бившата кола на Кристиан фон Кьонигсег". Звънна ми по телефона и ме свърза със собственика на салона, с когото бързо се договорихме да си купя "маздата" обратно", разказва мениджърът.

"Малко ме поодруса с цената, но пък за сметка на това сега мога да се наслаждавам на хубавите дни под открито небе. Колата се оказа в отлично състояние и приятните усещания, които помня от предишния си опит с MX-5, са си останали същите", радва се фон Кьонигсег.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 8 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Този
(гост)

Неутрално
1 Отговор
е голям пич!

Оценка:
-2 +52

BMW E36
(гост)

Неутрално
2 Отговор
време е бесен язпвец да дойде и да ни покаже какъв селянин е

Оценка:
-5 +20

гост
(гост)

Неутрално
3 Отговор
Забравили са само да споменат , че преди няколко години като си купи Теслата каза , че е ПО-ДОБРА от БМВ М 5 !!!!!!!!

Оценка:
-8 +25

реалиста
(гост)

Неутрално
4 Отговор
то не е ли руското marussia хич не ми говори
мухахахаха

Оценка:
-4 +11

Евлампи
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Това новата Маруся ли е? Хахахахаха

Оценка:
-6 +3

гост
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Браво. Това е успешен човек. Повярвал е в мечтата си, имал е уменията и най-вече останал е земен, а не е полетял в облаците на наркотици, разгулен живот и леки жени. Неговата фирма пуска много иновативни технологии в производство като например безклапанова глава.

Коментиран от #7


Оценка:
-4 +25

гост
(гост)

Неутрално
7 Отговор

До коментар #6 от "гост":


Нещо си се объркал ! Главите са без разпределителни валове , а не без клапани !! Иначе двигателя щеше да е просто двутактов !

Оценка:
-0 +21

Фред
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Само защо купува тъпите тесли

Коментиран от #9


Оценка:
-10 +15

гост
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #8 от "Фред":


Ами защото смята , че това е най-добрия ежедневен автомобил в момента и смята да "електрифицира" и собственото си производство във близко бъдеще ! Даже има договор със бившия СААБ за производство на сериен електромобил негова разработка !

Коментиран от #15


Оценка:
-8 +11

Пешо
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Жена му определено е по-умна от него при избора на автомобил.

Коментиран от #11


Оценка:
-5 +5

Женска солидарност?
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #10 от "Пешо":


Очевидно е, че някой в тяхното семейство разбира повече от коли. След като мислиш, че това е жена му, явно е че и ти разбираш толкова от автомобили, а Кристиан фон Кьонигсег разбира по-малко от вас.

Оценка:
-0 +4

dynamo
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Има и по- добри хиперкари от неговите. Не съм му фен на продукцията.

Коментиран от #16


Оценка:
-6 +3

Бай Хой
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Еми хората там не приемат парите като нас. Ние сме гладни, умрели от глад и като се видим у некой лев става страшно - почва се бело,кючеци, силиконови диви, омари и т.н. Справка вижте оня бастун с Широна, шефа на Ивкони що за персона е ? А той е бизнесмен колкото аз съм космонавт. Поредния оплетен в публични средства калъф. Малко наспамих хубавата статия, но това ми дойде в извратения български ум.

Оценка:
-0 +10

Ф 1
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Формула 1 никога няма да стане с Ел. автомобили

Оценка:
-3 +1

Репликаа
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #9 от "гост":


Той и в момента може да направи електрокар. Хората около него са наясно че ще си изгуби клиентела та, ако го направи.

Оценка:
-0 +3

Рто
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #12 от "dynamo":


А кажи един по добър хипер кар?

Оценка:
-1 +1

Ще ти кажа три!
(гост)

Неутрално
17 Отговор
1.Aston Martin Valkiria
2.Mc laren Senna
3.Ferrari La ferrari
Това си е мое мнение!

Оценка:
-1 +0

Алфа Ромео
(гост)

Неутрално
18 Отговор
Интересна история!

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Едуард Ераносян
Треньорът на Локомотив Пловдив говори за стила на игра, който иска да наложи в тима
Не харесвам селския футбол"

Още бисери