През 1994-та 22-годишният Кристиан Ерланд Харалд фон Кьонигсег започва работа по проект за собствен суперавтомобил. Koenigsegg Project постепенно се превръща в пълноценен производител, който си извоюва репутацията на създател на едни от най-мощните и бързи коли на планетата.
Като основател и собственик на компания от такъв ранг фон Кьонигсег би могъл да кара най-доброто от най-доброто в автомобилния свят. Кристиан обаче е "друга бира". Той няма да получи дори един от 125-те екземпляра от последния модел Jesko, кръстен като знак за благодарност за подкрепата през изминалите години на баща му Йеско.
Всъщност фон Кьонигсег не притежава нито една кола, произведена от собствената му компания. Въпросът е принципен - всички автомобили на Koenigsegg се строят само за клиентите.
Мераклиите са толкова много, че производственият капацитет на компанията просто не позволява уреждане "с връзки". Продават се дори изпитателните автомобили, използвани за краш тестове - след капитален ремонт, разбира се.
Личната кола на Кристиан е Tesla Model S P85D (дори не е върховата 100-ица), а скоро трябва да му доставят и поръчания Model 3. Съпругата му Халдора кара Volvo XC90 и Porsche 911 Targa.
Отскоро обаче в семейния гараж има ново попълнение. Е, относително ново, тъй като Кристиан и Халдора помнят отлично колата отпреди 27 години. Когато двамата се запознават като студенти в Брюксел, Кристиан току-що си е купил Mazda MX-5
Фон Кьонигсег продава черния роудстър скоро след това, но в края на 2018 г. съдбата отново ги събира. "Един от служителите ни незнайно как се озовал в автокъща на Еланд (шведски остров в Балтийско море), където се натъкнал на черен MX-5, окичен с надпис "Бившата кола на Кристиан фон Кьонигсег". Звънна ми по телефона и ме свърза със собственика на салона, с когото бързо се договорихме да си купя "маздата" обратно", разказва мениджърът.
"Малко ме поодруса с цената, но пък за сметка на това сега мога да се наслаждавам на хубавите дни под открито небе. Колата се оказа в отлично състояние и приятните усещания, които помня от предишния си опит с MX-5, са си останали същите", радва се фон Кьонигсег.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този
12:09 06.06.2019
2 BMW E36
12:34 06.06.2019
3 гост
12:53 06.06.2019
4 реалиста
мухахахаха
12:58 06.06.2019
5 Евлампи
12:58 06.06.2019
6 гост
Коментиран от #7
13:14 06.06.2019
7 гост
До коментар #6 от "гост":
Нещо си се объркал ! Главите са без разпределителни валове , а не без клапани !! Иначе двигателя щеше да е просто двутактов !13:39 06.06.2019
8 Фред
Коментиран от #9
14:07 06.06.2019
9 гост
До коментар #8 от "Фред":
Ами защото смята , че това е най-добрия ежедневен автомобил в момента и смята да "електрифицира" и собственото си производство във близко бъдеще ! Даже има договор със бившия СААБ за производство на сериен електромобил негова разработка !Коментиран от #15
14:39 06.06.2019
10 Пешо
Коментиран от #11
04:29 07.06.2019
11 Женска солидарност?
До коментар #10 от "Пешо":
Очевидно е, че някой в тяхното семейство разбира повече от коли. След като мислиш, че това е жена му, явно е че и ти разбираш толкова от автомобили, а Кристиан фон Кьонигсег разбира по-малко от вас.06:54 07.06.2019
12 dynamo
Коментиран от #16
07:20 07.06.2019
13 Бай Хой
08:28 07.06.2019
14 Ф 1
09:36 07.06.2019
15 Репликаа
До коментар #9 от "гост":
Той и в момента може да направи електрокар. Хората около него са наясно че ще си изгуби клиентела та, ако го направи.09:42 07.06.2019
16 Рто
До коментар #12 от "dynamo":
А кажи един по добър хипер кар?10:53 07.06.2019
17 Ще ти кажа три!
2.Mc laren Senna
3.Ferrari La ferrari
Това си е мое мнение!
20:49 07.06.2019
18 Алфа Ромео
01:34 08.06.2019