Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Ръст при алтернативните типове задвижвания в Германия през 2019-а

Публикувана: 9 Юли, 2019 14:09
27 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2139
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4 от 5 гласа.

Автоконцерните отбелязаха успешни първи 6 месеца на немския пазар. През първата половин година на 2019-а новорегистрираните коли възлизат на 1 849 000 превозни средства, което е с 0.5% повече от същия период на предходната година. Интересен е фактът, че само 36,1% от новите автомобили са закупени от физически лица.

Победителите за първите 6 месеца на 2019-та безспорно са превозните средства с алтернативно задвижване. Електрическите автомобили, от които са регистрирани общо 31 059, отбелязват увеличение от 80,2%. Хибридите на свой ред записват ръст от 69,1% с дял от 16 550 превозни средства.

Най-внушителен е растежът при LPG колите, който възлиза на 93.2% с 4 863 леки автомобила. Превозните средства на природен газ (CNG) пък са намалели с 55.6% в сравнение с изминалата година. Въпреки силния растеж на алтернативните типове задвижвания ДВГ все още доминират. 59.4% от всички новорегистрирани автомобили (1 098 029) са бензинови, а 32.9% (608 753 превозни средства) – дизелови.

Германия

Поставете оценка на статията:
Оценка 4 от 5 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Driving pleasure
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Нещо не излизат сметките... общия брой продадени е малко над 1.8 млн. тези с конвенционален ДВГ са към 1.7 млн разликата е 142 000 автомобила, а с алтернативното задвижване са около 50 000. единствения вариант CNG да са със над 100 000 регистрации, което е малко вероятно особено предвид спада с над 50% което означава миналата година да са били регистрирани далеч над 200 000 такива

Апропо каквито и да са цифрите дела на електричките се запазва малко над 1%... познайте кога ще стигнете мечтаната електрификация...

Коментиран от #2, #5


Оценка:
-5 +6

гост
(гост)

Неутрално
2 Отговор

До коментар #1 от "Driving pleasure":


Мечтаната електрификация ще е очевидна след 5г. когато ще има много модели и те ще започнат да се конкурират реално за пазар, защото сега каквото е добро и се произвежда всичкото се купува. Тесла, Хюндай, Нисан, всички те ще имат кола за под 35х.евро с пробег 400-500км, нещо което е основополагащо за разширяването на употребата. Модел С е за мечтатели с възможности, докато модел 3 е евтината си версия ще е кола за ежедневни пътувания на къси и средни разстояния, а с изграждането на Йонити мрежата вече и на дълги. Нямаше ръст поради липсата на подходящи коли. Сега големите се надпреварват да пуснат такива, защото осъзнават, че този, който пусне търсена кола, той ще завземе пазара, инак няма как да се обясни насиленото разработване и наливането на стотици милиарди в тази индустрия.

Коментиран от #3, #25, #27


Оценка:
-7 +8

мнение
(гост)

Неутрално
3 Отговор

До коментар #2 от "гост":


Тесла си имат мрежата от суперчаджъри,за дългите пътувания! Не са зависими от Ионити! Тесла подменя зарядните,за да могат да зареждат с до 250 киловата! За момента само Ионити са по-бързи,за това бяха използвани и за рекорда!

Оценка:
-2 +3

Електриките са Пунта Мара
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Поредният блъф за рибите.

Оценка:
-7 +5

мнение
(гост)

Неутрално
5 Отговор

До коментар #1 от "Driving pleasure":


Интересен е фактът,че само 36 процента,се купуват от физически лица! Явно хората,не бързат да си сменят личните автомобили,а само фирмите! А,фирмените ще бъдат използвани напълно в периода от 5 години! Не е и тайна,че тока в Германия е скъп и не е винаги изгодно,да се ползват там! При положение,че зарядните на Тесла са най-евтини,цената на киловат е 0.33 евро,при разход от 20 киловата на 100,излиза 6,6 евро на 100,което е постижимо и от дизелови и някой бензинови коли! За това търсенето не е така високо,за сега!

Коментиран от #8, #14


Оценка:
-0 +10

Driving pleasure
(гост)

Неутрално
6 Отговор
Аз само да попитам... до скоро се бясняваше, как бързото зареждане на батерите ги убива, и не трябва да го правим овен в екстрени случаи и е добре да не зареждаме на 100% ако искаме да удължим живота на батерията... сега по новите опорки, проблема за бавната електрификация бил в липсата на зарядни демек в липсата на нещо дето ще скапва онова дето по принцип било добро :)

Коментиран от #10


Оценка:
-6 +4

мнение
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Батерията се скапва,при зареждане до 100 процента и пълно разреждане! Не е проблем когато зареждаш бързо,но до малко проценти! За това и зарежда бързо до 50 процента и от там скороста започва да пада! Батериите са с водно охлаждане(антифриз) и имат добро охлаждане,прегряването е опасно! Естествено,най-добро е бавното зареждане и бързо при дълъг път!

Оценка:
-0 +4

Driving pleasure
(гост)

Неутрално
8 Отговор

До коментар #5 от "мнение":


Това винаги е било така. Митове и легенди са как Германеца карал само нови коли. Физическите лица обикновено купуват върнати от лизинг 3-5 годишни автомобили. Преобладаваща част от тези, които купуват нови се насочват към по-ниския ценови клас, доста далеч от споменатите от госта 35 000 евро... или се насочва към луксозния клас.
Автобилд бяха правили тест при който за под 100 км пробег им беше излязло 12 евро - нощна тарифа на бърза зарядна. И ако не са субсидиите и различните бонуси електрификацията изцяло ще я отмним като скъпа и безсмислена...

Коментиран от #11, #12


Оценка:
-5 +5

123
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Тия растежи са като на българския пазар. В България има над 100 % ръст при електричките. Миналата година са продадени 20 автомобила. Тази година са 50 броя и това е ръст от 150 %. А всъщност дори не си заслужава да се пише. Все едно да се възхищаваме, че ръста при луксозните лимузини тази година е 30 % при положение, че се продават по няколко десетки хиляди в световен мащаб. На фона на световните продажби е капка в морето. При електрическите автомобили има смисъл да се говори единствено за китайския пазар. В щатите се продават около 300 000 електрички, при около 2 000 000 в Китай.

Оценка:
-0 +8

мнение
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #6 от "Driving pleasure":


Инфраструктура трябва да има естествено! Ако не е нужна инфраструктура,защо са направени толкова бензиностанции,като даже си имаш предвит че пробега на бензинова кола е много по-голям и пак на по 2 км.има бензиностанции!

Оценка:
-1 +2

непознат
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #8 от "Driving pleasure":


Да,но има държави в които тока е евтин и бензина е по-скъп! За това там се продават! Докато не е икономически изгодно,хората не започват да купуват масово! Когато цените на колите се изравнят,или цената на тока падне,или цената на нефта скочи и там ще бъде изгодно!

Коментиран от #13


Оценка:
-2 +3

123
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #8 от "Driving pleasure":


Ей, има надежда. Има и мислещи хора в България. Германеца със средна заплата трудно си позволява нова кола. Да не говорим, че не смеее да кара много луксозна, защото веднага ще му се обадят данъчните. И за тока си напълно прав. А тукашните електровегани си мислят, че като има нощна тарифа за физическите лица на 12-13 ст. и те ще зареждат на толкова. Ама да направят справка за цената на метана като автомобилно гориво и за отопление на дома каква е разликата.

Оценка:
-3 +7

Driving pleasure
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #11 от "непознат":


Тока тепърва ще скача... Това е стока и като всяка стока има ли търсене цената се повишава. С цялата тая електроглупост ще стане така, че да не може да се окъпеш и да си сготвиш ;) Един скорошен доклад казваше, че заради повишаващите се температури се очаква сериозен ръст на употребата на климатици и само за тях щяха да отиват... абе по-спомен ама май 14% от световното производство на електричество. Сложи и хилядите мегаваати за автомобилите и ще видиш, че ще има недостиг на електричество ИЛИ дъртите ТЕЦове ще си бълват черен дим до второ пришествие, докато лицемерно си обясняваме кви сме екологични...

Коментиран от #18


Оценка:
-4 +7

гост
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #5 от "мнение":


Защото фирмите си намалят емисиите по този начин и получават висок кредитен рейтинг, който им оказва положително влияние на самия бизнес, не е само за удоволствие. Или с други думи получават не само полза от зареждането на ниски цени, но и някакъв процент отбив от данъци заради намалените емисии и високата екологичност спрямо традиционните конкуренти. Освен това решението за покупка на скъпа кола чрез фирма е доста по-лесно отколкото за лична употреба, ддс, данъци, разходи, всичко отива във разходите на фирмата.

Коментиран от #17


Оценка:
-1 +3

Токо
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Факти ,този пък Петков от къде го изкопахте .... Ейй страшни сте . Да не се е снимал надолу с главата некъде ?

Оценка:
-0 +0

ФауВе
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Докато тока набира инерция, LGTто взе че го изпревари.

Оценка:
-0 +3

Driving pleasure
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #14 от "гост":


Това да ти не е българия, да регистрираш Кайена като баничарка с 2 места :D Скъпите коли се регистриран фирмено, за да се вози боса, но си се плаща - данъчни облекчения се ползват само ако автомобила се използва конкретно за работните дейности. Същото важи и за емисиите - смятат се емисиите образно казано производствения процес, на стоманолеярна шефа ако се вози на Т'сла няма да му намали емисиите!

Оценка:
-0 +2

Да да
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #13 от "Driving pleasure":


Скачаш на много места и си губиш мислите! Къде е цената на тока в Германия, къде е тази у нас,къде е консумацията на климатиците? Не е далече веремето когато колите ще се зареждат в движение ,било с фотоволтаици на тях,било с контактни точки по пътищата или друго решение. И защо да не може да си зареждаш колата вкъщи на 10 кв зарядно? Паркираш вечер,пускаш тока и лягаш да спиш. Хубавото е ,че като спре тока,може да си захраниш къщата от колата,ако не си си монтирал фотоволтаици случайно. При покупка на кола за 70-80-100 хил.и нагоре лева,дали ще имаш едни 10 000 лв.за фотоволтаици минимум 5 кв, да не пиша 10?

Коментиран от #19, #20


Оценка:
-4 +1

Driving pleasure
(гост)

Неутрално
19 Отговор

До коментар #18 от "Да да":


Не ми обяснявай, аз съм на заработка тука! Хич не ми дреме какви ги пиша, важното е на края на деня да си получа 5-те лева кяр от цялата работа. Пък ти като си балък отговаряй ми - не ми пречиш..

Оценка:
-3 +1

Driving pleasure
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #18 от "Да да":


Абе не знам как е при тебе, ама някои хора ходят и на работа... или ще трябва да си размъквам тия 10 кВ фотоволтаик с мене или трудно ще ми се случи да си заредя колата с тях щото те ще са в къщи (ако приеием, че в големия град въобще има къде да поставиш собствени такива) а колата ще е пред офиса... Щото ако накараш фотоволтаик да бачка вечер, като се прибереш от бачкане ти обещавам нобелова награда :)

А между другото къде е цената на горивот в Германия, къде е у нас ;) А да се сещаш, както швабите са се сетили, че LPG е на половината цена? Богатия не си купува кола просто щото е скъпа - купува щото е ексклузивна и му носи имидж, с масовизацията на електричките и той ще загуби интерес.

А това с климатиците ти го казвам, защото консумацията на електричество и без да го разхищаваш за автомобилния парк непрекъснато се повишава, а това означава, че ти може и да инсталираш нови "възобновяеми" но те реално не заменят старите мръсни начини на производство - още повече, че в най-добрия случай може да постигнеш 50% на възобновяемата енергия останалото трябва да е контролируемо. А света е много много далече дори от тязи 50% много евентуално след 10-15 години развита европа може да стигне до 30тина % а в световен мащаб ще е доста по-малко. А Китай, който е лидер в електрификацията вече изгражда нови ТЕЦове на въглища щото тока не спира! в крайна сметка около 15 зареждания на 100кВч батерия са еквивалента на годишното енергийното потребление на едно семейство.

Коментиран от #24


Оценка:
-0 +4

Наглец си ти, наглец!
(гост)

Неутрално
21 Отговор
Германия за тази година е постигнала 47,6% ВЕИ дял при 40,3% миналата година. Колко време според тебе ще им трябва за останалите 2%? 10-15 години?

15 зареждания по 100квч са 1500квч. и струват под 300лв , което означава че това семейство трябва да плаща по 25лв за ток на месец. Ти познаваш ли такова семейство? Аз обаче пазнавам такива, които изминават по 7500км/год. равняващи се на тези 15 зареждания.

Коментиран от #22


Оценка:
-4 +1

Driving pleasure
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #21 от "Наглец си ти, наглец!":


Ех че си смешен... за да заредиш 100 трябва да произведеш почти 200 кВч... А средното за ЕС е 17.5 % зелена енергия и се чудят какво чудо да направят, да стигнат заветната цел от 20% до 2020... останалите 50 и кусур на германците повечето идват от кюмур баце а той е най-чистия у целию бел свет :D

Коментиран от #23


Оценка:
-0 +5

Ами
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #22 от "Driving pleasure":


Всичко се базира на мега потреблението. Например буквално подариха 1на рева на 1н майстор защото плувала в Англия. И като майстор оня като разгзлоби задвижване. Редуктор добре статора трудно излиза защото има магнити всяка кола има вентилатор чистачки стартер. Ама не клеясал е и вътре статора масивни 1но жилни проводници. Статора също. Затова беше с акумулатори за 2 к. 16к ампера. Иначе ако е стандарт магнитен редукторен 60% икономия няма далавера. И естествено на циганите тая смайваща магия. И купи корса 94 година метан от мен. Ръжда механика оправил ги е. Тъкмо звънна да я прехвърляме 😉

Оценка:
-0 +0

Asd
(гост)

Неутрално
24 Отговор

До коментар #20 от "Driving pleasure":


Човече много си ограничен. Ако всички мислят като тебе човечеството е обречено

Коментиран от #26


Оценка:
-1 +1

Този
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #2 от "гост":


Колега наливат се милиарди отново в зависима технология.. При ДВГ си зависим от гориво при електричките от ток. При ДВГ замърсяваш природата с горене по време на движение а при електричките замърсяваш преди изобщо колата да се движи, да не говорим за химичния бълбоч на батериите.. Никаква нова технология, никаква революция

Оценка:
-1 +1

Driving pleasure
(гост)

Неутрално
26 Отговор

До коментар #24 от "Asd":


Нали за това ми плащат - да карам хората да мислят ограничено! Да не мислиш че ей така за кеф пиша половината коментари под всяка статия за електромобил от години насам.

Оценка:
-1 +1

333
(гост)

Неутрално
27 Отговор

До коментар #2 от "гост":


Standard range plus е 44 бона в Евро в Германия. Около 40 ще е оная, която я свалиха от сайта, дето в Щатите е уж 35USD.
В Европа се продават предимно евтини коли, около 2 пъти по-евтини.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка