През седмицата акциите на Tesla паднаха с повече от 11%, след като компанията отчете по-голяма загуба от очакваното в размер на 408 млн. долара през второто тримесечие на годината и обяви смяната на своя главен технически директор (CTO).
Въпреки че продава повече коли от всякога, Tesla все още се бори да докаже, че е печеливша структура. Главният технически директор Дж. Б. Страубел ще бъде заменен от вицепрезидента на отдела - Дрю Баглино. Страубел обясни, че този ход няма нищо общо с липсата на доверие към компанията и че ще остане в компанията, но не и заемайки изпълнителна роля. Припомняме, че през изминалата година повече от дузина главни мениджъри са напуснали американския производител на електромобили.
В тримесечния си отчет за приходите Tesla отбелязва коригирана нетна загуба от 1,12 долара на акция, което е по-лошо от очаквания минус от 0,31 долара. През тази година акциите на компанията се сринаха с повече от 20% досега, докато, за сравнение, индексът Standard & Poor's 500 нарасна с 20%.
Въпреки това, при обща загуба от 408 млн. долара, негативният резултат за второто тримесечие е подобрение спрямо неочаквано големия минус от 702 млн. долара, отчетен през първото тримесечие. Спрямо същия период миналата година пък, оборотът на Tesla се е покачил с 47% до 5,2 млрд. долара. Анализаторите обаче твърдят, че приходите са притеснителни.
"Като цяло, лош доклад, който неизбежно ще доведе до повече въпроси за способността на Tesla да се стабилизира и да реализира печалба", заяви Климент Тибо, старши анализатор на платформата за финансови пазари Investing.com.
Илон Мъск очакваше компанията за електромобили да излезе на 0 още през това тримесечие и да реализира печалба от следващото. Той подчерта, че през 2019-та Tesla ще се съсредоточи по-агресивно върху обслужващите си съоръжения, като само от април до юли са отворени 25 нови сервизни центъра.
Загубите през второто тримесечие идват, въпреки че компанията докладва, че е доставила рекордните 95 356 автомобила и е произвела 87 048. Анализаторите обаче отбелязват, че продажбата на коли не води непременно до печалба. Бивши и настоящи служители на Tesla заявиха, че са били принудени да използват преки пътища и да правят компромиси, за да изпълнят тези агресивни производствени цели.
„Компанията се бори да изпълни амбициозните си цели и обещания в дългосрочен план, сблъсквайки се с логистични пречки, въпреки огромния напредък в технологиите, който запазва интереса на потребителите и инвеститорите”, каза Алиса Алтман, мениджър в консултантската фирма Publicis Sapient. Тя допълни, че за да избегне пълна катастрофа през следващите няколко години, Tesla трябва да пренасочи усилията си от поддържането на имидж на печеливш и устойчив бизнес модел до реалното му осъществяване.
По-ниските от очакваните печалби идват също, след като федералните данъчни кредити за електромобили на Tesla бяха намалени от 3750 долара на превозно средство до 1875 долара след 30 юни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт
Коментиран от #13
13:03 28.07.2019
2 Въпрос ?
Коментиран от #16
13:04 28.07.2019
3 Random
13:08 28.07.2019
4 mediator37
Тесла Моторс като ледоразбивач първа развива технологиите, харчейки луди пари, накрая ще намажат подлите изчаквачи.
Коментиран от #18
13:17 28.07.2019
5 Фактите говорят
Коментиран от #8
13:18 28.07.2019
6 Информиран
Коментиран от #7, #12
13:30 28.07.2019
7 информиран гост
До коментар #6 от "Информиран":
Обаче Мъск също фалира !13:32 28.07.2019
8 Komapak
До коментар #5 от "Фактите говорят":
Разбира се, че не могат да се мерят. Доста по-качествени са. Добре, че няма статистика за ауди и бмв че доста пожари в Германия видях. Апропо най-често ползвалите репатрак в Германия са Порше... no comment 😁Коментиран от #11, #19
13:36 28.07.2019
9 Коmapak
13:38 28.07.2019
10 Госあ
14:19 28.07.2019
11 Хайл
До коментар #8 от "Komapak":
+ останалия ВАГ,мерцедес и бмв...италианска и френска почти никога,,а японските никога не съм видял да се возят на платформа14:25 28.07.2019
12 Driving pleasure
До коментар #6 от "Информиран":
Тия таралясници съществуват само защото има сериозни субсидии, ако не беше европейския пазар, на който поемат близо 1/4 от цената им и има допълнителни облекчения кочината да е фалирала отдавна на друсаното африканче да е изхвърлено от поредната компания14:39 28.07.2019
13 Само приказки
До коментар #1 от "Факт":
Коментари като твоя съм чел от 2013та откакто почнаха да продават Tesla model S, още чакам да фалират...14:56 28.07.2019
14 Факт!
15:23 28.07.2019
15 ФауВе
Коментиран от #31
15:51 28.07.2019
16 гост
До коментар #2 от "Въпрос ?":
Ами горе-долу са към 500-600 000 !!!!! Неизгорелите !!!! А изгорелите 5-6 !!!! Много ли ти се виждат ??? Скоро и тия 5-6 няма да ги има !!!15:53 28.07.2019
17 Факт!
16:08 28.07.2019
18 Зомби с квадратно чело
До коментар #4 от "mediator37":
Само дето Тесла не е първата, нито втората нито третата. А е Н-тата която използва възхода на Ли-йон батерии които навлязоха навсякъде в бита от компютри до винтоверти. Преди го мислех Мъск за много добър бизнесмен и психолог сега обаче се съмнявам в това.16:14 28.07.2019
19 Boxer
До коментар #8 от "Komapak":
Бях чел някуде, че при покупка на порше има клауза, която забранява на собственика да отваря капака на двигателя на пътя за ремонт (вредяло на имиджа на марката). Може би това е причината.18:39 28.07.2019
20 Kk1
Коментиран от #24
23:02 28.07.2019
21 мнение
Коментиран от #22
08:01 29.07.2019
22 гост
До коментар #21 от "мнение":
Тази година Тесла ще продаде 400 хиляди автомобила!!!!!! Догодина близо милион!!!!!! До 2022 се очаква капацитета на Тесла да достигне близо 2 милиона!!!!!!!! Това ще е краят на прехвалените немски дрънгели!!!!!!!!!!Коментиран от #23, #25
08:07 29.07.2019
23 Зомби с квадратно чело
До коментар #22 от "гост":
За съжеление на зомбитата, дори икономическият модел на Тесла не е иновация. Моделът е помпане на приходите за сметка на дълга и се практикува от много държави най-видните от които са Гърция и Италия, преди ЕЦБ да им скръцне със зъби. Сега най-явен представител е САЩ. В Интернет има онлайн брояч на дълга им, ако го погледнеш може свят да ти се завие, но иначе имат растеж!!! Разликата обаче между Тесла и САЩ се нарича Ф35!!!!!!!!!!Коментиран от #26
08:52 29.07.2019
24 ФауВе
До коментар #20 от "Kk1":
И ти можеш да поддържаш фирма, ако държавата дава пари на хората, да ти купуват скъпите боклуци, че да ти поддържа губещия бизнес. Това не е пазарна икономика. Това е насилствено вземане от едни, даване на други, за да просъществуват трети.09:10 29.07.2019
25 ФауВе
До коментар #22 от "гост":
Същият план го дрънкаше и миналата година. Сега го измести за следващата. Тогава ще го прехвърлиш на по-следващата. Само отлагане и "ще" ви е тесляшката политика.09:11 29.07.2019
26 ФауВе
До коментар #23 от "Зомби с квадратно чело":
Нали от такава схема САЩ са затънали до гуша в дългове. Живот на кредит и всичко е розово. А кой ще плаща? България, като си купи стари самолети на цената на летящи чиний.09:13 29.07.2019
27 Владимир Каролев
Коментиран от #28, #41
09:14 29.07.2019
28 Зомби с квадратно чело
До коментар #27 от "Владимир Каролев":
Кое не е вярно, че изкарват ръста на БВП или за фирма приходите като някакъв абсолют ли???? Че за да го поддържат едни вземат заеми а други извършват национално предателство и си вкарват евтини работници от Турски и Арабски произход ли??? Нима не е вярно че ако една година нямаш ръст Мудис те изкарва боклук, сякаш можеш да растеш до безкрай. Растеж без печалба в дългосрочен план е новата мода и докара до това целият свят общо да дължи пари, явно на Марсианците?????Коментиран от #29
10:05 29.07.2019
29 Да да
До коментар #28 от "Зомби с квадратно чело":
Добре де, коя година Тесла ще спре да се произвежда? Нали са фалирали! Как фалираща компания увеличава производството си, инвестира в нов завод, в нови сервизни центрове в нови зарядни станции и на фона на стегниращ пазар увеличават продажбите си! Не мислиш ли, че малко грешиш? Съвсем мъничко! Да има поне 10% съмнение в теб?Коментиран от #30, #33
11:29 29.07.2019
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Реалист
До коментар #15 от "ФауВе":
Ами точно ФауВе почват да произвеждат годишно по 200-300 000 автомобила САМО НА ЕЛЕКТРИЧЕСТВО в завода си в Емден и строят завод за батерии в Германия. Така че БЪДЕЩЕТО Е НА ЕЛЕКТРИЧКИТЕ. Петролната зависимост е към своя край - никой не иска да плаща на араби и рашки пари които после да се използват срещу тях.Коментиран от #34, #36
11:45 29.07.2019
32 мнение
12:19 29.07.2019
33 Зомби с квадратно чело
До коментар #29 от "Да да":
Със заеми, кое не разбра???? Всичко се гради на доверие, което започва да се разклаща. Дали ще фалира, зависи само от Тесла и тяхната стратегия на пазара.13:11 29.07.2019
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 ghost
14:49 29.07.2019
36 ФауВе
До коментар #31 от "Реалист":
Аз не казвам, че бъдещето не е на електричките. Казвам, че Тесла е пирамида, подпомагана от правителството на САЩ, която без субсидии щеше да е фалирала отдавна.15:29 29.07.2019
37 ФауВе
До коментар #34 от "Моралист":
От соларки. Страните от светлата част на света, ще произвеждат ток и за страните от тъмната му част. След 12ч се разменят.Коментиран от #38
15:32 29.07.2019
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 гост
09:35 30.07.2019
40 Трифонов
14:30 30.07.2019
41 Манипулация
До коментар #27 от "Владимир Каролев":
Браво ! съгласен съм с 27. Напълно неграмотна и назадничава , хейтеща паплач !!!!От кога бе ганьовци имате пазарно мислене ?
Иначе то е ясно , че 99% от българите разбираме от всичко най-вече бизнес и коли.
Колкото до немските текерлеци, българина предпочита да се трепи с тях по родните пътища щото са му по джоба и пазара е наводнен с тях поради същата причина.
14:52 31.07.2019