28 Юли, 2019 13:00 6 578 41

Tesla продължава да губи

  • tesla

През седмицата акциите на Tesla паднаха с повече от 11%, след като компанията отчете по-голяма загуба от очакваното в размер на 408 млн. долара през второто тримесечие на годината и обяви смяната на своя главен технически директор (CTO).


Въпреки че продава повече коли от всякога, Tesla все още се бори да докаже, че е печеливша структура. Главният технически директор Дж. Б. Страубел ще бъде заменен от вицепрезидента на отдела - Дрю Баглино. Страубел обясни, че този ход няма нищо общо с липсата на доверие към компанията и че ще остане в компанията, но не и заемайки изпълнителна роля. Припомняме, че през изминалата година повече от дузина главни мениджъри са напуснали американския производител на електромобили.


В тримесечния си отчет за приходите Tesla отбелязва коригирана нетна загуба от 1,12 долара на акция, което е по-лошо от очаквания минус от 0,31 долара. През тази година акциите на компанията се сринаха с повече от 20% досега, докато, за сравнение, индексът Standard & Poor's 500 нарасна с 20%.

Въпреки това, при обща загуба от 408 млн. долара, негативният резултат за второто тримесечие е подобрение спрямо неочаквано големия минус от 702 млн. долара, отчетен през първото тримесечие. Спрямо същия период миналата година пък, оборотът на Tesla се е покачил с 47% до 5,2 млрд. долара. Анализаторите обаче твърдят, че приходите са притеснителни.


"Като цяло, лош доклад, който неизбежно ще доведе до повече въпроси за способността на Tesla да се стабилизира и да реализира печалба", заяви Климент Тибо, старши анализатор на платформата за финансови пазари Investing.com.


Илон Мъск очакваше компанията за електромобили да излезе на 0 още през това тримесечие и да реализира печалба от следващото. Той подчерта, че през 2019-та Tesla ще се съсредоточи по-агресивно върху обслужващите си съоръжения, като само от април до юли са отворени 25 нови сервизни центъра.


Загубите през второто тримесечие идват, въпреки че компанията докладва, че е доставила рекордните 95 356 автомобила и е произвела 87 048. Анализаторите обаче отбелязват, че продажбата на коли не води непременно до печалба. Бивши и настоящи служители на Tesla заявиха, че са били принудени да използват преки пътища и да правят компромиси, за да изпълнят тези агресивни производствени цели.


„Компанията се бори да изпълни амбициозните си цели и обещания в дългосрочен план, сблъсквайки се с логистични пречки, въпреки огромния напредък в технологиите, който запазва интереса на потребителите и инвеститорите”, каза Алиса Алтман, мениджър в консултантската фирма Publicis Sapient. Тя допълни, че за да избегне пълна катастрофа през следващите няколко години, Tesla трябва да пренасочи усилията си от поддържането на имидж на печеливш и устойчив бизнес модел до реалното му осъществяване.


По-ниските от очакваните печалби идват също, след като федералните данъчни кредити за електромобили на Tesla бяха намалени от 3750 долара на превозно средство до 1875 долара след 30 юни.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 11 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Факт

    42 21 Отговор
    Тесла скоро ще фалират !

    Коментиран от #13

  • 2 Въпрос ?

    37 18 Отговор
    Още ли има не изгорели тесли ?

    Коментиран от #16

  • 3 Random

    32 18 Отговор
    Ми като правят боклуци...
  • 4 mediator37

    18 24 Отговор
    Ще стане като проекта за Суецкия канал. Първата фирма, на която й идва гениалната идея, почва да го копае, но фалира. Следващата фирма го довършва и е на печалба.
    Тесла Моторс като ледоразбивач първа развива технологиите, харчейки луди пари, накрая ще намажат подлите изчаквачи.

    Коментиран от #18

  • 5 Фактите говорят

    27 19 Отговор
    Ми то е ясно че Tesla не може да се мери с Audi и BMW

    Коментиран от #8

  • 6 Информиран

    16 26 Отговор
    Мъск е достатъчно креативен за да удържи ситуацията. Да му мислят бетонните глави които винаги закъсняват.

    Коментиран от #7, #12

  • 7 информиран гост

    16 12 Отговор

    До коментар #6 от "Информиран":

    Обаче Мъск също фалира !
  • 8 Komapak

    23 18 Отговор

    До коментар #5 от "Фактите говорят":

    Разбира се, че не могат да се мерят. Доста по-качествени са. Добре, че няма статистика за ауди и бмв че доста пожари в Германия видях. Апропо най-често ползвалите репатрак в Германия са Порше... no comment 😁

    Коментиран от #11, #19

  • 9 Коmapak

    15 9 Отговор
    Това e според ADAC, не съм си го измислил. От Порше коментираха, че няма повод за притеснение..... Смешни и!
  • 10 Госあ

    12 6 Отговор
    Парите на американския данъкоплатец, който впрочем е доста притеснен, се разпределят от Туити в губещите проекти на мъск. Предполагам докато рижата е на власт,тесла няма да фалира.
  • 11 Хайл

    16 7 Отговор

    До коментар #8 от "Komapak":

    + останалия ВАГ,мерцедес и бмв...италианска и френска почти никога,,а японските никога не съм видял да се возят на платформа
  • 12 Driving pleasure

    20 14 Отговор

    До коментар #6 от "Информиран":

    Тия таралясници съществуват само защото има сериозни субсидии, ако не беше европейския пазар, на който поемат близо 1/4 от цената им и има допълнителни облекчения кочината да е фалирала отдавна на друсаното африканче да е изхвърлено от поредната компания
  • 13 Само приказки

    18 10 Отговор

    До коментар #1 от "Факт":

    Коментари като твоя съм чел от 2013та откакто почнаха да продават Tesla model S, още чакам да фалират...
  • 14 Факт!

    4 5 Отговор
    Немците им правят мръсно.
  • 15 ФауВе

    18 10 Отговор
    Е нали миналото лято, тукашните форумни електрофили прогнозираха, че това лято теслите щели да са мнооого над стогодишните. Пък то..... ко тана, а?

    Коментиран от #31

  • 16 гост

    11 10 Отговор

    До коментар #2 от "Въпрос ?":

    Ами горе-долу са към 500-600 000 !!!!! Неизгорелите !!!! А изгорелите 5-6 !!!! Много ли ти се виждат ??? Скоро и тия 5-6 няма да ги има !!!
  • 17 Факт!

    12 14 Отговор
    Докато немците не бъдат изтрити от лицето на Земята човечеството няма да прогресира.Много мръсна и подла нация с.Атома трябва да играе за тия питеци.Много мръсни и кофти хора.
  • 18 Зомби с квадратно чело

    17 5 Отговор

    До коментар #4 от "mediator37":

    Само дето Тесла не е първата, нито втората нито третата. А е Н-тата която използва възхода на Ли-йон батерии които навлязоха навсякъде в бита от компютри до винтоверти. Преди го мислех Мъск за много добър бизнесмен и психолог сега обаче се съмнявам в това.
  • 19 Boxer

    10 5 Отговор

    До коментар #8 от "Komapak":

    Бях чел някуде, че при покупка на порше има клауза, която забранява на собственика да отваря капака на двигателя на пътя за ремонт (вредяло на имиджа на марката). Може би това е причината.
  • 20 Kk1

    13 3 Отговор
    15 години на загуба и още фалит няма. Изводите си ги правете.... Пълен американски фалш. Всичко де факто е фалирало, но го изкарваме ок. И Тесла и цялата така наречена държава сащ....

    Коментиран от #24

  • 21 мнение

    4 8 Отговор
    За Тесла тези загуби са нищожни!!!!!! Първо ще смажем т.нар. премиум марки от Германия и Япония след което ще завземем пазара!!!!!! Илон е велик!!!!?

    Коментиран от #22

  • 22 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #21 от "мнение":

    Тази година Тесла ще продаде 400 хиляди автомобила!!!!!! Догодина близо милион!!!!!! До 2022 се очаква капацитета на Тесла да достигне близо 2 милиона!!!!!!!! Това ще е краят на прехвалените немски дрънгели!!!!!!!!!!

    Коментиран от #23, #25

  • 23 Зомби с квадратно чело

    10 1 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    За съжеление на зомбитата, дори икономическият модел на Тесла не е иновация. Моделът е помпане на приходите за сметка на дълга и се практикува от много държави най-видните от които са Гърция и Италия, преди ЕЦБ да им скръцне със зъби. Сега най-явен представител е САЩ. В Интернет има онлайн брояч на дълга им, ако го погледнеш може свят да ти се завие, но иначе имат растеж!!! Разликата обаче между Тесла и САЩ се нарича Ф35!!!!!!!!!!

    Коментиран от #26

  • 24 ФауВе

    8 1 Отговор

    До коментар #20 от "Kk1":

    И ти можеш да поддържаш фирма, ако държавата дава пари на хората, да ти купуват скъпите боклуци, че да ти поддържа губещия бизнес. Това не е пазарна икономика. Това е насилствено вземане от едни, даване на други, за да просъществуват трети.
  • 25 ФауВе

    6 2 Отговор

    До коментар #22 от "гост":

    Същият план го дрънкаше и миналата година. Сега го измести за следващата. Тогава ще го прехвърлиш на по-следващата. Само отлагане и "ще" ви е тесляшката политика.
  • 26 ФауВе

    10 3 Отговор

    До коментар #23 от "Зомби с квадратно чело":

    Нали от такава схема САЩ са затънали до гуша в дългове. Живот на кредит и всичко е розово. А кой ще плаща? България, като си купи стари самолети на цената на летящи чиний.
  • 27 Владимир Каролев

    4 8 Отговор
    От всички коментатори тук (с изключение на един) разбирам, колко бизнес-финансово неграмотен е българина. Нищо чудно, че държавата ни е последна дупка на Европа

    Коментиран от #28, #41

  • 28 Зомби с квадратно чело

    8 1 Отговор

    До коментар #27 от "Владимир Каролев":

    Кое не е вярно, че изкарват ръста на БВП или за фирма приходите като някакъв абсолют ли???? Че за да го поддържат едни вземат заеми а други извършват национално предателство и си вкарват евтини работници от Турски и Арабски произход ли??? Нима не е вярно че ако една година нямаш ръст Мудис те изкарва боклук, сякаш можеш да растеш до безкрай. Растеж без печалба в дългосрочен план е новата мода и докара до това целият свят общо да дължи пари, явно на Марсианците?????

    Коментиран от #29

  • 29 Да да

    1 6 Отговор

    До коментар #28 от "Зомби с квадратно чело":

    Добре де, коя година Тесла ще спре да се произвежда? Нали са фалирали! Как фалираща компания увеличава производството си, инвестира в нов завод, в нови сервизни центрове в нови зарядни станции и на фона на стегниращ пазар увеличават продажбите си! Не мислиш ли, че малко грешиш? Съвсем мъничко! Да има поне 10% съмнение в теб?

    Коментиран от #30, #33

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Реалист

    3 4 Отговор

    До коментар #15 от "ФауВе":

    Ами точно ФауВе почват да произвеждат годишно по 200-300 000 автомобила САМО НА ЕЛЕКТРИЧЕСТВО в завода си в Емден и строят завод за батерии в Германия. Така че БЪДЕЩЕТО Е НА ЕЛЕКТРИЧКИТЕ. Петролната зависимост е към своя край - никой не иска да плаща на араби и рашки пари които после да се използват срещу тях.

    Коментиран от #34, #36

  • 32 мнение

    0 3 Отговор
    Тесла също ще строи завод в Европа! Най -вероятно ще бъде в Германия, за европейския пазар!
  • 33 Зомби с квадратно чело

    3 0 Отговор

    До коментар #29 от "Да да":

    Със заеми, кое не разбра???? Всичко се гради на доверие, което започва да се разклаща. Дали ще фалира, зависи само от Тесла и тяхната стратегия на пазара.
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 ghost

    3 0 Отговор
    ПИРАМИДА!
  • 36 ФауВе

    4 1 Отговор

    До коментар #31 от "Реалист":

    Аз не казвам, че бъдещето не е на електричките. Казвам, че Тесла е пирамида, подпомагана от правителството на САЩ, която без субсидии щеше да е фалирала отдавна.
  • 37 ФауВе

    0 2 Отговор

    До коментар #34 от "Моралист":

    От соларки. Страните от светлата част на света, ще произвеждат ток и за страните от тъмната му част. След 12ч се разменят.

    Коментиран от #38

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 гост

    1 4 Отговор
    Тесла ще започне да печели след като пусне колите си в Китай. Към този момент тя изкарва печалба от колите, но инвестициите, които прави са огромни и един плюс в книгите й би означавал да спре развойната си дейност и изграждането на инфраструктура, което е немислимо за новатори. Също така трябва да се отчете, че Тесла включва и Соларсити, които са им товар. Тесла разработва стартирането на собствени батерии, това също не трябва да се подценява. Ще дойде момент, в който ще печели луди милиони, защото ще е много пред останалите, които се срамят със стари технологии още сега и се мерят с колите на Тесла отпреди 10г.
  • 40 Трифонов

    4 1 Отговор
    Ох... само кръгъл глупак, който нищо не разбира от историята на автомобила, може да твърди, че да произведеш седан в клас Е, който тежи 2200кг., задвижва се от електромотор със захранване от батерии, монтирани в пода на превозното средство, представлява иновативна технология, за разработването на която компанията на Мъск провеждала мултимилиардна развойна дейност. Първото самопридвижващо се средство в Света е било електромобил... Създаден е през 1916г. и... о, чудо... и той се е задвижвал от електромотор и... О... още по-голямо чудо... и той бил на батерии, монтирани в пода. Точно, както и на "свръхиновативните Тесли". Единствената разлика е, че днес батериите са литиево-йонни... за което заслугата НЕ Е на Мъск. Що се касае до това дали е бизнесмен?! О, по този въпрос не може да има никакво съмнение. Това е новият Вълк от Уолстрийт. Просто схемата му е малко по-мащабна.
  • 41 Манипулация

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "Владимир Каролев":

    Браво ! съгласен съм с 27. Напълно неграмотна и назадничава , хейтеща паплач !!!!
    От кога бе ганьовци имате пазарно мислене ?
    Иначе то е ясно , че 99% от българите разбираме от всичко най-вече бизнес и коли.
    Колкото до немските текерлеци, българина предпочита да се трепи с тях по родните пътища щото са му по джоба и пазара е наводнен с тях поради същата причина.