ФАКТИ.БГ

Предномоторен ЗАЗ с двигател от Москвич

Публикувана: 1 Август, 2019 10:25
25 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 5722
Предномоторен ЗАЗ с двигател от Москвич
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.8 от 10 гласа.

Не са много от автомобилните фенове, които са чували за ЗАЗ-ката от снимките. Малцина са и онези, които знаят, че не Таврия е първата предномоторна ЗАЗ-ка. Преди нея на бял свят се появяват няколко прототипа, а най-ранният е НАМИ-0107.

Тази кола е показана през далечната 1966 година, като на външен вид силно наподобява ЗАЗ-966. Това не е странно, защото от него е взета каросерията, но конструктивно НАМИ-0107 е доста различен автомобил.

Предномоторен ЗАЗ с двигател от Москвич

В онези години инженерите на ЗАЗ се опитват да направят автомобил, подобен на Mini и точно поради тази причина решават да монтират на ЗАЗ-ката напречно разположен двигател отпред. Още по-любопитно е, че моторът е от Москвич.

Предномоторен ЗАЗ с двигател от Москвич

По-конкретно става дума за 1.4-литров мотор от Москвич 408. Специално за предномотрната ЗАЗ-ка е създадена нова четиристепенна механична трансмисия. Предното окачване е торсионно.

Предномоторен ЗАЗ с двигател от Москвич

Въпреки добрите първоначални отзиви от автомобила се оказва, че той не е достатъчно надежден и ръководството на ЗАЗ се отказва от серийно производство.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.8 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ПОЗНАВАЧ
1 Отговор
Докога ще ни занимавате с подобни глупости?

Оценка:
-44 +23

Тра та та таааа
2 Отговор
Много интересно! Нека има повече такива материали..

Коментиран от #14


Оценка:
-7 +46

Borislav Popov
3 Отговор
С други думи - кенеф².

Оценка:
-32 +25

Браво
4 Отговор
Е га ти "израстъка",апендикса на автомобилната индустрия.

Оценка:
-20 +23

ЧУДО НА ИНЖЕНЕРНАТА
5 Отговор
МИСЪЛ.пхахахаххх

Оценка:
-14 +15

хи хи хи
6 Отговор
Е това вече анемично изпражнение !

Оценка:
-17 +14

Давид
7 Отговор
Моята първа кола: ЗАЗ 965А , купена на изплащане със заем от ДСК е предшественица на тази.Тогава никой не искаше да ги купува по друг начин и стояха да ръждясват в Мототехника. Това беше най-готината кола за кърска любов, особено през зимата. Имаше си бензинова печка, която харчеше 180 грама бензин
на час и в купето ставаше баня... Най често зареждах за 1 лев бензин 78 октана по 17 стотинки литъра.

Оценка:
-1 +38

Голям кеф
8 Отговор
Баща ми също е дововлен от ЗАЗ 965 никога не закъсва зимата.Печката стопля всичко за 5 минути пали веднага и тръгва докато другите въртят манивели наливат топли води и друга и спокойно събира бурето с вино до водача.Нои 2500без ред .Втора употреба 500лв.Цена на нов двигател 180лв. резервни части стотинкиИдеален селски автомобил.Помня му специфичния виещ шум от турбината и возеше приятно.Скорост 90км/ч

Коментиран от #9


Оценка:
-7 +23

Кире Комбайнеро
9 Отговор

До коментар #8 от "Голям кеф":


Каква турбина, бе, пич? Спри наркотиците, не ти влияят добре!

Коментиран от #10, #19, #25


Оценка:
-25 +15

Някой
10 Отговор

До коментар #9 от "Кире Комбайнеро":


Може да има впредвид перката на двигателя?

Оценка:
-2 +14

Заз
11 Отговор
Става въпрос за турбината на въздушното охлаждане. Аз карах ЗА 968 А.

Оценка:
-2 +23

Пешо
12 Отговор
ЯВНО НЯКОЙ СИ ЖИВЕЕ В СЪВЕТСКАТА ЕПОХА ЩОМ НИ ЗАНИМАВА С ТЕЗИ ПОДОБИЯ НА КОЛИ ИЗРАБОТЕНИ В ЧАС ПО ТРУДОВО.СЪБУДЕТЕ СЕ ВЕЧЕ СМЕ 21 ВЕК.

Оценка:
-7 +15

пълна тъпня
13 Отговор
Руските инДжинери така силно са напънали,че глей кво чудо на природата са изкарали от зор.

Коментиран от #18


Оценка:
-8 +10

Айде нема нужда
14 Отговор

До коментар #2 от "Тра та та таааа":


Стига с тея напъни 😂😂😂

Оценка:
-4 +7

Свиленски
15 Отговор
ЗАЗ-ка Върхът на постиженията в автомобилостроенето на Ушанките за всички времена!

Коментиран от #17


Оценка:
-8 +9

Гост
16 Отговор
Не знам до колко сте запознати, но след 1950г. действаше технологично ембарго към СССР и страните от Варшавския договор. Вносът на западна техника бе до минимум, така че какво очаквате руснака да измисли, НЛО ли?

Оценка:
-1 +9

Random
17 Отговор

До коментар #15 от "Свиленски":


Значи казваш че няма украинска нация?

Оценка:
-1 +3

Random
18 Отговор

До коментар #13 от "пълна тъпня":


И кво не ѝ е в ред на колицата? Мотор отпред и предно предаване, като мини. Дизайна вече е друго нещо и не се прави от инженери.

Коментиран от #21


Оценка:
-5 +4

19
Този коментар е премахнат от модератор
Нормален
20 Отговор
Обиконовен съвеЦки боклук.

Оценка:
-3 +5

Гад
21 Отговор

До коментар #18 от "Random":


Къде прочете нещо за предно предаване? Това е било terra incognita за ушанките тогава

Оценка:
-2 +3

Свидетел
22 Отговор
Като го гледам как е увиснал отзад и вирнат отпред, трудно бих предположил, че е с преден двигател.

Коментиран от #23


Оценка:
-0 +2

Свиленски
23 Отговор

До коментар #22 от "Свидетел":


Така е щото в багажника има още два резервни двигателя и една скоростна кутия! Тръгваш за морето и на петолъчката сменяш първия двигател почиваш си и на връщане около Ботевград сменяш втория прибираш се в София и цяла зима ремонтираш двигателите за да може догодина пак да отидеш на море със ЗАЗ-ката!

Оценка:
-1 +3

Слави Славов
24 Отговор
Зазката за времето си не беше лоша количка за сиромаси.Погледнете западните коли от това време и няма да видите голяма разлика нито в технологии,нито в дизайн.Е, друг е въпроса,ако мразите всичко руско.Пък погледнете САЩ по това време какви кошници произвежда,та ще ви стане ясно.

Оценка:
-1 +0

Голям кеф
25 Отговор

До коментар #9 от "Кире Комбайнеро":


Хората от поколенията имащи спомен за тези автомобили не употребяваха наркотици а чисти продукти от лозето дестилат и фермент на гроздето в чието отглеждане и транспортиране е участвала ЗАЗ ката.А турбината е перката на охлаждането, която издава същия звук

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Семир Абу Мелих
Депутатът от ГЕРБ обяснява от трибуната защо хората не вярват на парламента:
Вие сте като на народна борба. Омазали сте се с олио, с вазелин..."

Още бисери