Last news in Fakti

1 Август, 2019 10:25 7 596 25

Предномоторен ЗАЗ с двигател от Москвич

  • заз-
  • нами-0107
Предномоторен ЗАЗ с двигател от Москвич - 1

Не са много от автомобилните фенове, които са чували за ЗАЗ-ката от снимките. Малцина са и онези, които знаят, че не Таврия е първата предномоторна ЗАЗ-ка. Преди нея на бял свят се появяват няколко прототипа, а най-ранният е НАМИ-0107.

Тази кола е показана през далечната 1966 година, като на външен вид силно наподобява ЗАЗ-966. Това не е странно, защото от него е взета каросерията, но конструктивно НАМИ-0107 е доста различен автомобил.

Предномоторен ЗАЗ с двигател от Москвич

В онези години инженерите на ЗАЗ се опитват да направят автомобил, подобен на Mini и точно поради тази причина решават да монтират на ЗАЗ-ката напречно разположен двигател отпред. Още по-любопитно е, че моторът е от Москвич.

Предномоторен ЗАЗ с двигател от Москвич

По-конкретно става дума за 1.4-литров мотор от Москвич 408. Специално за предномотрната ЗАЗ-ка е създадена нова четиристепенна механична трансмисия. Предното окачване е торсионно.

Предномоторен ЗАЗ с двигател от Москвич

Въпреки добрите първоначални отзиви от автомобила се оказва, че той не е достатъчно надежден и ръководството на ЗАЗ се отказва от серийно производство.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ПОЗНАВАЧ

    23 45 Отговор
    Докога ще ни занимавате с подобни глупости?
  • 2 Тра та та таааа

    47 7 Отговор
    Много интересно! Нека има повече такива материали..

    Коментиран от #14

  • 3 Borislav Popov

    25 33 Отговор
    С други думи - кенеф².
  • 4 Браво

    23 21 Отговор
    Е га ти "израстъка",апендикса на автомобилната индустрия.
  • 5 ЧУДО НА ИНЖЕНЕРНАТА

    15 14 Отговор
    МИСЪЛ.пхахахаххх
  • 6 хи хи хи

    14 18 Отговор
    Е това вече анемично изпражнение !
  • 7 Давид

    38 1 Отговор
    Моята първа кола: ЗАЗ 965А , купена на изплащане със заем от ДСК е предшественица на тази.Тогава никой не искаше да ги купува по друг начин и стояха да ръждясват в Мототехника. Това беше най-готината кола за кърска любов, особено през зимата. Имаше си бензинова печка, която харчеше 180 грама бензин
    на час и в купето ставаше баня... Най често зареждах за 1 лев бензин 78 октана по 17 стотинки литъра.
  • 8 Голям кеф

    23 7 Отговор
    Баща ми също е дововлен от ЗАЗ 965 никога не закъсва зимата.Печката стопля всичко за 5 минути пали веднага и тръгва докато другите въртят манивели наливат топли води и друга и спокойно събира бурето с вино до водача.Нои 2500без ред .Втора употреба 500лв.Цена на нов двигател 180лв. резервни части стотинкиИдеален селски автомобил.Помня му специфичния виещ шум от турбината и возеше приятно.Скорост 90км/ч

    Коментиран от #9

  • 9 Кире Комбайнеро

    15 25 Отговор

    До коментар #8 от "Голям кеф":

    Каква турбина, бе, пич? Спри наркотиците, не ти влияят добре!

    Коментиран от #10, #19, #25

  • 10 Някой

    14 2 Отговор

    До коментар #9 от "Кире Комбайнеро":

    Може да има впредвид перката на двигателя?
  • 11 Заз

    23 2 Отговор
    Става въпрос за турбината на въздушното охлаждане. Аз карах ЗА 968 А.
  • 12 Пешо

    15 7 Отговор
    ЯВНО НЯКОЙ СИ ЖИВЕЕ В СЪВЕТСКАТА ЕПОХА ЩОМ НИ ЗАНИМАВА С ТЕЗИ ПОДОБИЯ НА КОЛИ ИЗРАБОТЕНИ В ЧАС ПО ТРУДОВО.СЪБУДЕТЕ СЕ ВЕЧЕ СМЕ 21 ВЕК.
  • 13 пълна тъпня

    10 8 Отговор
    Руските инДжинери така силно са напънали,че глей кво чудо на природата са изкарали от зор.

    Коментиран от #18

  • 14 Айде нема нужда

    7 4 Отговор

    До коментар #2 от "Тра та та таааа":

    Стига с тея напъни 😂😂😂
  • 15 Свиленски

    9 8 Отговор
    ЗАЗ-ка Върхът на постиженията в автомобилостроенето на Ушанките за всички времена!

    Коментиран от #17

  • 16 Гост

    9 1 Отговор
    Не знам до колко сте запознати, но след 1950г. действаше технологично ембарго към СССР и страните от Варшавския договор. Вносът на западна техника бе до минимум, така че какво очаквате руснака да измисли, НЛО ли?
  • 17 Random

    3 1 Отговор

    До коментар #15 от "Свиленски":

    Значи казваш че няма украинска нация?
  • 18 Random

    4 5 Отговор

    До коментар #13 от "пълна тъпня":

    И кво не ѝ е в ред на колицата? Мотор отпред и предно предаване, като мини. Дизайна вече е друго нещо и не се прави от инженери.

    Коментиран от #21

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Нормален

    5 3 Отговор
    Обиконовен съвеЦки боклук.
  • 21 Гад

    3 2 Отговор

    До коментар #18 от "Random":

    Къде прочете нещо за предно предаване? Това е било terra incognita за ушанките тогава
  • 22 Свидетел

    2 0 Отговор
    Като го гледам как е увиснал отзад и вирнат отпред, трудно бих предположил, че е с преден двигател.

    Коментиран от #23

  • 23 Свиленски

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "Свидетел":

    Така е щото в багажника има още два резервни двигателя и една скоростна кутия! Тръгваш за морето и на петолъчката сменяш първия двигател почиваш си и на връщане около Ботевград сменяш втория прибираш се в София и цяла зима ремонтираш двигателите за да може догодина пак да отидеш на море със ЗАЗ-ката!
  • 24 Слави Славов

    0 1 Отговор
    Зазката за времето си не беше лоша количка за сиромаси.Погледнете западните коли от това време и няма да видите голяма разлика нито в технологии,нито в дизайн.Е, друг е въпроса,ако мразите всичко руско.Пък погледнете САЩ по това време какви кошници произвежда,та ще ви стане ясно.
  • 25 Голям кеф

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "Кире Комбайнеро":

    Хората от поколенията имащи спомен за тези автомобили не употребяваха наркотици а чисти продукти от лозето дестилат и фермент на гроздето в чието отглеждане и транспортиране е участвала ЗАЗ ката.А турбината е перката на охлаждането, която издава същия звук