Новини

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра

Публикувана: 2 Август, 2019 09:55
22 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7694
Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 16 гласа.

Развитието на електромобилите бележи сериозен напредък още в начало на 90-те години. Катализатор на тези нагласи става един закон в Калифорния, според който поне 2% от колите в щата трябва да са с нулеви вредни емисии.

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра

GM се отнася доста повърхностно към изискването и пуска злополучният EV1. Германците от BMW обаче възлагат задачата на BMW Technik, които разработват един невероятен за времето си четириместен електромобил.

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра

Той се нарича Е1, автономният му пробег е 250 километра, а чрез специално зарядно колата се зарежда за 2 часа. Електромобилът е оборудван с далеч по-неефективните батерии, които са на основата на натриев сулфат.

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра

Капацитетът на батерията е 19.2 кВч и въпреки по-старите технологии, Е1 превъзхожда възможностите на сегашното BMW i3. Тайната се крие в уникална аеродинамична форма и в тегло, което е под тон - 900 кг.

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра

Мощността на BMW E1 е само 45 коня, а максималният въртящ момент е 150 Нм. Електромобилът съвсем не е бил най-бързият, но пък скоростта му е била отлична за градско шофиране. Предвиждало се е малкосерийно производство.

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра

Редица неблагоприятни събития обаче решават съдбата на модела. Първо, чиновниците от Мюнхен заявяват, че развитието на тези технологии ще е много скъпо за концерна и второ - единият от прототипите се самозапалва на зарядната станция.

Чували ли сте за BMW E1 - електромобил от 1992-ра

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 16 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Марто
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Интересно. Ако бяха продължили тогава, сега, те щеяха да са далеч пред Tesla.

Коментиран от #10


Оценка:
-7 +71

гост
(гост)

Неутрално
2 Отговор
Чували сме, даже сме и чели. Все същия боклук както и другите бмвта. А това недоразумение е по-грозно и от нисан джук и от фиат мултипла

Коментиран от #3, #4


Оценка:
-78 +37

Borislav Popov
(гост)

Неутрално
3 Отговор

До коментар #2 от "гост":


Стига си лъгал и говори само за себе си, аз не бях чувал.

Оценка:
-14 +19

bmw
(гост)

Неутрално
4 Отговор

До коментар #2 от "гост":


Това е грозничко да... но не всички са такива. Доста по-добре изглеждащи са от 80% от колите. Гаден вагаджия.

Оценка:
-7 +37

Гост
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Имат го в музея в Мюнхен

Оценка:
-2 +18

гост
(гост)

Неутрално
6 Отговор
ГМ, БМВ, ФВ, Пежо, Рено всички те са имали екелтрически коли, които са били добри, но никой не е искал да ги наложи на пазара. При навлизането на йон-литиевите батерии просто е трябвало да се подменят и точка, колата я има, дали ще е някоя 120г. кола или чисто нова, електричката си е електричка и единственното важно нещо е батерията.

Оценка:
-1 +23

Валонеца
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Мюнхен не е ли мюсулмански град вече.

Оценка:
-16 +20

глупости
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Със същата батерия eUP изминава 120км, как стават тези работи?

Оценка:
-4 +5

Путкин
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Абе вие не разбрахте ли, че БМВ си е БМВ! Всичко друго е плагиатство и кичозна имитация!

Оценка:
-21 +22

BMWPower
(гост)

Неутрално
10 Отговор

До коментар #1 от "Марто":


Те са светлинни години пред теслъ, сравнение няма.
Просто не им е интересно да правят био-веган автомобили, основно се правят истински коли, въпреки няколко недоразумения в последните години, но пазара го налага.

Оценка:
-11 +22

Тит Ливий
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Не мисля, че кола, която е продадена на 100% на пълната си цена и е имало заявки за още толкова, е провал! Имам впредвид GM EV1. Това BMW за първи път виждам. Прилича ми малко на Audi A2 първа генерация. Пробегът е озадачаващ със сегашните технологии (li-ion батерии, купе от въглеродни нишки и бордови компютри с нанометрови процесори) не могат да докарат 250 километра, а тогава са могли?!?!? Може би наистина BMW-тата от 90 са по-добри коли...

Оценка:
-4 +16

Тит Ливий
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Още нещо, ако се бяха сетили да го пуснат по бранд BMW Isetta, щяха да ударят десетката, според мен. Така основният бранд BMW си остава за мощни луксозни коли, а ако не тръгнат продажбите убиват Isetta и няма сериозни последствия за бранда. Както направиха с Mini. Купиха марката, сговориха с Toyota за двигатели (някои много добри, някои лоши). Възродиха я, видяха, че бизнесът върви и новите z4 и Supra са един и същ автомобил...

Оценка:
-4 +10

Глупак 13
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Добро утро с музика.Един човек да напише истинската истина

Оценка:
-2 +5

хъъъмммм
(гост)

Неутрално
14 Отговор
Не просто концерна е сметнал че този електромобил ще прецака цялата индустрия от двигатели с вътрешно горене и затова са го спрели Даже ако погледнете защо концерна досега не е пуснал електромобил с размерите на Бавария пета серия

Оценка:
-1 +6

Георги
(гост)

Неутрално
15 Отговор
BMW бавно мизерно возило

Коментиран от #22


Оценка:
-13 +5

ПЕРНИШКИ ГОУФ
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Прилича на Ауди А-2, затова е грозновато, особено отзад. Дано поне не е и толко калпаво и дървено като ВАГините.

Оценка:
-3 +4

хмм
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Това да не е BMW Twingo?

Оценка:
-5 +4

18
Този коментар е премахнат от модератор
Димитър
(гост)

Неутрално
19 Отговор
Бмв си е БМВ (бензин, масло, вода). Въпреки това никоя друга кола не се кара така и не дава това различно усещане при шофиране. Ваг груп колите не са нищо повече от скъпи 'Премиум' и 'народни' коли с предно предаване. Като усещане при шофиране, разпределение на теглото и принцип на движение няма почти никаква разлика от едно по-мощно рено или пежо. Даже френската може би е по комфортна и с повече екстри които не се доплащат.

Оценка:
-2 +10

питър
(гост)

Неутрално
20 Отговор
Eми.... Грозничко си е!

Оценка:
-2 +2

никси
(гост)

Неутрално
21 Отговор
аз тука не виждам какво му е грозното на това бемвенце , това ако го подариш на жена си така хубаво ще му се кефи ,та и ще те и тебе намрази заради него , но тука селяндурите постоянно плюват от неграмотщина , абе тапанари прости какво вие направихте 30 години в тая дьржава ,та сте трьгнали да убиждате германските концерни , аре вия нещо напраите та човек да ви каже евала , стига само хеитаите глупости , с това ли си вадите хляба , молявисе ГРОЗНО БИЛО аи сиктир .

Оценка:
-1 +3

Анархиста
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #15 от "Георги":


Кое по точно му е бавното и мизерното? Това все пак е марка наложена на пазара от самото начало на автомобилостроенето и е една от малкото марки, които не са се продали все още. Това, че главно тийнейджъри ги карат и се трепят по улиците щото не могат да карат, си е техен проблем. Да не говорим колко 1.9TDI-та с чип плакаха... от бензиновия ми "асматик", който ми гори 10/100 газ :D ;)

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка