21 Август, 2019 11:39 6 631 16

Fiat в перспектива: само малолитражки

  • fiat-
  • 500-
  • panda-
  • tipo
Fiat в перспектива: само малолитражки - 1
Fiat 500

Шефът на Fiat Оливие Франсоа сподели плановете на марката за близкото бъдеще. Fiat отдавна не е представяла нов модел, като последния такъв е нискобюджетният Fiat Tipo, предназначен за определени страни в Европа. И ако изключим лекотоварната гама, с която се занимава подразделението Fiat Professional, то марката разполага с ограничен брой модели, които не се продават добре.

Плановете на Fiat обаче не са за разширяване на гамата, а напротив - за свиване. Според думите на Франсоа, Fiat повече няма да има големи автомобили, премиум модели и спорткари, което автоматично означава, че на първо време Fiat 124 Spider, който е направен на базата на Mazda MX-5, няма да има наследник. Не е потвърден и наследник на Fiat Punto, производството на който бе спряно през 2018-а. Така Fiat ще съсредоточи усилията си основно върху семейството 500, като ще се опита още веднъж да го превърне в нещо, което BMW направи с Mini.

Fiat в перспектива: само малолитражки
Fiat 124 Spider

Плановете са първо да се появи електромобил на базата на 500, който ще има оригинална каросерия и ще е с врати, отварящи се обратно на посоката на движение. Той ще е по-голям от базовия 500 и ще започне да се продава още през следващата година. Веднага след това ще има и наследник на Fiat 500L, който вече ще прилича на по-традиционно комби и ще е аналог на Mini Clubman. След това на бял свят ще се появи наследник на кросоувъра 500Х.

През 2021-а поколението ще смени и малката Panda, а две години по-късно и тя ще се сдобие с електрическа версия. Споменатото в началото на материала Tipo, също ще получи наследник, но той ще е във вид на компактен кросоувър. И с тези модели се затваря портфолиото на марката Fiat. По думите на Франсоа, за останалите, концерна FCA разполага с други марки.

Fiat в перспектива: само малолитражки
Fiat Tipo


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 5 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    18 6 Отговор
    Правилно. Там им е силата.
  • 2 Няма перспектива

    12 12 Отговор
    Фиат отдавна е в агония.През 2007-а пуснаха 500 и взеха малко въздух но от тогава нямат следващи креативни прояви и за 12 години интереса към модела намаля много.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 ххх

    19 2 Отговор
    Жалко за Пунто..

    Коментиран от #13

  • 5 e36

    25 3 Отговор
    Честно казано в днешно време, когато колите са направени да изкарат до 100 хиляди километра, каквото и да си купиш все ще е грешка така и фиатите вече стават.

    Коментиран от #6

  • 6 Авер

    19 2 Отговор

    До коментар #5 от "e36":

    Да за тези пари имат учудващо здрави двигатели.

    Коментиран от #7

  • 7 gvdff

    21 0 Отговор

    До коментар #6 от "Авер":

    Едни от сравнително здравите и безпроблеми малки двигатели са именно на фиат. Великото JTD също, а и дори е доста чист за дизел. В момента италианците правят 'гаражна разпродажба' на моделите си. Смятам, че са адекватен аналог на останалите автомобили в сегментите, в които са представени.
  • 8 ФИАТ

    33 2 Отговор
    Каран ФИАТ 500Х купен нов пре 2016 г. (с най малкия двигател 1.3 дизел мултиджет с 95 к.с.) .колата е на 66 000 км, в момента и не и е пипано абсолютно нищо ,разхода е под 6 л. (основно градсдко каране) ,пълна е всички възможни електроники ,нави и пр. ,зимата е проходима ,за лятото климатика е супер - за парите си ,това е супер кола ( е ,за същите пари можете да си вземете и Мерцедес на десет години и на мин. 500 000 км, да се абонирате в някой сервиз и да се правите на "важни" - въпрос на вкус ).

    Коментиран от #9

  • 9 Ай стига бе

    6 29 Отговор

    До коментар #8 от "ФИАТ":

    Най малкия двигател на този ФИАТ е 2 цилиндров,а зимната му проходимост едва ли е отличителната му черта.Някой ден когато тръгнеш да го продаваш и сметнеш колко се е обезценил ще предпочетеш да го подариш.

    Коментиран от #10

  • 10 ФИАТ

    25 1 Отговор

    До коментар #9 от "Ай стига бе":

    Ами .какво да кажа - първо ,двигателя е четирицилиндров ,1258 куб. см. ,разхода е под 6 л. в София ,цената му беше 39 450 лв. ,в момента мога да го продам за около 26-28 000 лв. (според мобиле.бг) ,Мерцедес МЛ 250 ,купен нов (от Балкан стар) през 2015 г. за 126 000 лв. в момента трудно ще го продам за 50 000 лв. (пак според Мибиле.бг). ПП. Ако не ми вярваш ,че ги имам колите - дай ми мейл и ще ти изпратя копие от талоните. Та така - това е равносметката : загуба от ФИАТА - 10 бона .от Бенца - 80 бона (двете коли са на горе-долу едни и същи километри).
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Алфа Ромео

    22 1 Отговор
    Много ме кефи Фиат 500, едно малко бижу е, ако бях внук на крадлив комунист щях да си го купя като втора кола, ей така да си го карам за кеф само.
  • 13 Алфа Ромео

    12 0 Отговор

    До коментар #4 от "ххх":

    Пунто добре се продаваше май, не знам що го затриват.
  • 14 Random

    4 5 Отговор
    В бъдещето : Кой двигател? Големия, 600 кубика. Уау!
  • 15 Moby

    5 1 Отговор
    Според мен, каквито и модели да пускат задължително трябва да имат и спортна версия, защото именно тя привлича вниманието към модела. След това хората си купуват по слабите версии
  • 16 съдията Дред

    0 0 Отговор
    Нискобюджения Типо? В момента цената му почва от 46 000 лева. Беше бюджетен допреди месеци , не и сега.