6 Октомври, 2019 13:00 48 823 41

Тествахме бус с разход под 3 на 100

  • ford-
  • transit-
  • torneo
Тествахме бус с разход под 3 на 100 - 1

Стокхолм, Швеция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Динамичното представяне на новия Transit се състоя в Стокхолм, където наш екип успя да тества всички модификации, а те съвсем не са малко. Свежата генерация на модела ще се предлага на пазара в Европа и у нас със седем различни версии. Transit ще се предлага във версии Custom, Van, Double Cab, Chassis Cab и PHEV вариант. Пътническата версия пък се нарича Torneo.

Тествахме бус с разход под 3 на 100

Различните вариации се оборудват с три двигателя с вътрешно горене, които са с мощност от 130 до 185 конски сили. Дизеловите агрегати са икономични и предлагат нужната динамика на бусовете, независимо от големината и конфигурацията на различните каросерии. С изключение на Custom модификацията, която е с предно предаване и с най-малки габарити, останалите варианти са със задно предаване.

Интериор и функционалност

Новият Transit/Torneo разполага с функционален салон, с нови прибори на арматурното табло, както и със съвременна мултимедия Ford SYNC 3. Всички варианти се управляват изключително лесно, а благодарение на електронните помощници, маневрирането в тесни пространства не е проблем, дори и за по-неопитни водачи. Що се отнася до използваните материали в купето, то те не са скъпи, твърди са, но пък сглобката е отлична и салонът изглежда много добре.

Тествахме бус с разход под 3 на 100

Един от малкото недостатъци, който е присъщ на новия Transit е недостатъчното място за регулиране на шофьорската седалка в предно-задна посока. Това може да създаде дискомфорт на по-ръстови водачи. Иначе товарният отсек е функционален при всички варианти - от най-компактния L1H1, до огромния L4H3. Като цяло стандартните версии, някои от които са оборудвани и с 48-волтова ел. инсталация, на новия двутонен микробус Ford Transit могат да превозват повече, използват по-малко гориво и са по-лесни за управление и експлоатация.

Хибридна версия

Всички те обаче представляват стандартни вариации на бусовете, които са добре известни при всички производители. Най-любопитно беше представянето на новата хибридна версия на Transit/Torneo Custom. Това е плъгин хибриден вариант, разполагащ с интересен силов тракт, състоящ се от електромотор, йон-литиев акумулаторен блок и бензинов двигател с вътрешно горене. Именно този бус дава среден разход под три литра на сто километра пробег, в което се убедихме сами.

Тествахме бус с разход под 3 на 100

Различното при гореописания силов тракт е, че бусът, който е с предно предаване, се задвижва само от електромотора, с мощност 122 конски сили. Акумулаторният блок, не е голям (13.6 кВт/ч), но е достатъчен за автономно движение от 56 километра. Според специалистите от Ford, това е напълно достатъчно за предвижване в градска среда. След като зарядът в акумулаторите свърши, автоматично се задейства еднолитровият бензинов двигател.

Тествахме бус с разход под 3 на 100

Този двигател с вътрешно горене обаче не е свързан с колелата. На практика той служи като генератор за токи и се включва само при нужда. Еднолитровият бензинов двигател може да зарежда батерията, докато автомобилът се движи, в зависимост от избрания режим на шофиране. Има и четири режима от които водачът може да избира и които определят как и кога се използва наличната мощност на батерията. Например в режим EV Now шофирането в електрически режим има предимство.

Тествахме бус с разход под 3 на 100

Също така, по време на движението на Transit и Torneo, енергията се възстановява чрез регенериране от спирачния ефект. Плъгин хибридът може да се зарежда и от стандартната битова мрежа, и от бързозарядни станции. Най-важното обаче е, че пътническата версия с осем места Torneo, която тествахме най-дълго, отчете разход на гориво под три литра на сто километра. Товарният вариант Transit L1H1, натоварен с 600 килограма (при максимум 1 100 кг.) отчете разход от 3.1 литра на 100.

Тествахме бус с разход под 3 на 100

От Ford ни демонстрираха и системи за управление на мрежа от микробуси, като според различните бизнеси, специалистите са подготвили управления на различни по големина авто паркове. От пролетта на 2020 година хибридните варианти ще се оборудват с програма с модулни геозони, която автоматично ще превключва буса на ток в зоните, които са забранени за превозни средства с ДВГ.

Тествахме бус с разход под 3 на 100

В заключение можем да кажем, че иновационният хибрид е без компромиси с обичайната му пригодност за ежедневна употреба. Той съчетава предимствата на електрическото задвижване без вредни емисии и свободата за лесното пътуване на дълги разстояния (автономен пробег от над 500 километра). Мощността на електромотора е напълно достатъчна, а управлението му е изключително лесно и прецизно. Що се отнася до разхода - то той е без аналог за подобен вид автомобили.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 53 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 kkk

    57 12 Отговор
    Дано някога и нашите предприемачи да имат възможност да си купуват подобни бусове, но докато зависят от чужди банки, все ще са спънати...
  • 2 МАГАРЕ

    61 10 Отговор
    Ако това е вярно е много добре съобразено с днешните условия,който и аз не харесвам ,но в Западна Европа са факт.Форд при леките коли не са ми на сърце,но при бусовете са си доста добър вариант.Още ония Транзит от 92-93 година беше голямо куче.И това ,че където е забранено за ДВГ минава самичък на ток е огроооомен плюс.

    Коментиран от #6

  • 3 Да да

    50 9 Отговор
    Браво на Форд! Ако сложат 20 кв. батерия и малко по-мощен елдвигател, това няма да има конкуренция следващите 5 години!
  • 4 zeus

    72 26 Отговор
    3 литра на 100, ама само ако батериите са напълно заредени и първите 50 километра се кара само на тях, а после пали и двигателя. Реалния разход няма да е под 6 на 100 без да отчитаме и разхода да се зареди батерията.
  • 5 гост

    78 18 Отговор
    Поредните лъжи на "стогодишните" за влизане в новите еконорми !!! Когато пред независима агенция докажат тоя "разход под 3" за ВСИЧКИТЕ "500 км автономен пробег" наведнъж , тогава да си пробутват рекламите !! А не с батерия заредена на 100% от контакта и без въобще даже да отчетат енергията изразходена от нея обявяват "революционен" разход от 3 литра , който всъщност се отнася САМО за останалите от 100-56 , САМО 44 км !!!!! И ако тръгнат да изминат въпросните 500 ще удари среден 6,5 - 7 в най-добрия случай !!

    Коментиран от #11

  • 6 гост

    27 13 Отговор

    До коментар #2 от "МАГАРЕ":

    И като влезе в тая забранена зона с батерия за 10 км останал ток , а трябва да мине 20-30 ВЪТРЕ в нея , щото такива са разстоянията в тия градове , какво правим ??? Спираме на десетия км и чакаме паяк ?? А с едно софтуерно ъпдейтче за 20-30 лева като махнем тия зони от картите в навигацията , щото точно так ги познава компютъра какво правим ??? Не плещете глупости , хората не са вчерашни !!! Там пише черно на бяло в закона , автомобили и ХИБРИДИ с двг , ЗАБРАНЕН достъп !!!

    Коментиран от #13

  • 7 хаха

    8 15 Отговор
    Публикувано във факти.бг: материали в купето, то те не са скъпи, твърди са. ХАХАХАХА не знаех че цената се определя от твърдостта и мекотата.

    Коментиран от #8

  • 8 Караиванов

    38 5 Отговор

    До коментар #7 от "хаха":

    Ми сега вече знаеш, колкото са по-меки материалите по арматурното табло, толкова са по-скъпи и колата е по-премиум. Твърдата пластмаса е евтина и се използва при по-бюджетните изпълнения.

    Коментиран от #15, #17, #18

  • 9 Приятел

    8 6 Отговор
    3 лева ако батерията е напълно заредена. Ами ако е заредена на половина? Кво праим?!
  • 10 Коментар📝

    23 12 Отговор
    На 1000км. При 3.1/100 и 2.27 НА ТУНДЖАТА СРЕЩУ 1000км.7.5/100 и 0.94 на Прупан Бутана мача е ×.Но ТОВА 3.1 е МНОГО ОТНОСИТЕЛНО НА ВОДАТА ЛИ Е НА МАСЛОТО ЛИ Е ПО СКЛОН ЛИ СЕ Е СПУСКАЛ С ПЛЪТНА ЛИ СИ Е ПОМАГАЛ ИЛИ НЯКОЙ С НЯКОЙ АВТОМОБИЛ ГО Е БУТАЛ БРОНЯ В БРОНЯ. ЩОТО 3.1 И СЛЕД 3г.СМЕНЯШ БАТЕРИЯТА КАТО КОНСУМАТИВ ЗА 10 БОНА
  • 11 Японеца

    17 4 Отговор

    До коментар #5 от "гост":

    Гостче, прочети пак, явно не разбра, че двигателя няма връзка с колелата! Зарежда само батерията!

    Коментиран от #21, #24

  • 12 Никола

    11 1 Отговор
    Форд винаги са новатори,служебен бус транзит от 1991г харчеше 6.8нсфта докато не му развалиха помпатаголям катър като бус без подръжка на пълно е възможно на разстояния до 250 км да има 3.5 разход/смесен с Ел батериите/пробег
  • 13 МАГАРЕ

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "гост":

    И колко са големи тея зони според теб.Да ама другия с дизелака ще разтоварва буса и с раницата и ел. тротинетката ри ще зарежда магазините.
  • 14 Неграмотен

    14 3 Отговор
    Коефициент на полезно действие??Каква е тази химера?Ако търсим екологията и караме на батерии в града ок.После зареждаме батериите.Как?Колко?Къде?Караш 50 km на ток,останалите до 100 с 3 литра,после зареждаш батерии и пак караш,и как зареждаш? Маркетинг.
  • 15 в грешка си

    0 2 Отговор

    До коментар #8 от "Караиванов":

    Това не е вярно. И не е лошо преди да пишеш да се запознаеш що е то "премиум"
  • 16 ХАХАХА

    2 5 Отговор
    Щом е хибрид явно мощността на електромотора сама по себе си не е достатъчна. А 500 км не е кой знае какво постижение, все пак не говорим за електромобил!

    Коментиран от #22

  • 17 хаха

    17 2 Отговор

    До коментар #8 от "Караиванов":

    Хаха за това на всички ВАГ-ове им се разпадат "меките" табла, бутони и силиконовите покрития по таблото. Много са премиум няма що. Особено VW POLO.
  • 18 Карагьозов

    12 3 Отговор

    До коментар #8 от "Караиванов":

    Няма нищо премиум в полиуретана. Не го ползват масово защото не е издръжлив. По ниския клас коли и бусове са с чист ааб (твърда пластмаса както я наричаш) защото заради масовостта се счита, че се ползват повече, включително и за работа и съответно са подложени на по големи износвания. Поздрави
  • 19 NikNay

    14 4 Отговор
    Ако вникнете достатъчно добре в написаното ще откриете много противоречия и глурости в статията. . . .
  • 20 Гнида

    10 1 Отговор
    Интересна гавра ....Ще зареждаме после ще изразходваме .... Немците го правили Втората Световна и изгубили ...... Подводници и т .н . Като много мислят за екологията да направят бус , пикап и ван САМО НА СОЛАРНИ БАТЕРИИ !
  • 21 Това няма значение

    13 1 Отговор

    До коментар #11 от "Японеца":

    Няма значение дали е свързано с колелата или не, върти генератор който зарежда батерията и от там на ел. двигателя. На същия принцип са и Мицубиши Оутландер ПХЕВ. Там също е на същия принцип. Разхода при празна батерия си е 7-8 литра.

    Коментиран от #35

  • 22 Глупости

    9 3 Отговор

    До коментар #16 от "ХАХАХА":

    Колата се движи само с ел. двигател. ДВГ се използва да зарежда батерията. Не четете ли или са ви ограничени, мозъчните клетки.

    Коментиран от #25

  • 23 Повръщащия

    6 4 Отговор
    Кви матриали бе?
    Кви пет лева?
    На работягите им се фръчва едно таквоз и да бачкат до посиняване.
    Лукс и по хубави неща не се дават, щото работника се разглезва и не си върши работата.
  • 24 гост

    7 3 Отговор

    До коментар #11 от "Японеца":

    Е и ??? Като зарежда батерията въздух ли гори или бензин ??? И сигурно от ауспуха излиза само вода , както обича да плещи там тартора на вашата групичка ?? И като батерията е празна , не ами наближи да е празна включва ли се двг-то или чака то сигурно има резервоар на ауспуха и си събира пръднята докато излезе от "зоната" , хахаххахах !!!

    Коментиран от #36

  • 25 гост

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Глупости":

    И за теб коментар 24 !
  • 26 Гост

    2 1 Отговор
    Пак казвам - НЯМА ТАКАВА ДУМА ПРЕДВИЖВАНЕ
  • 27 мани мани

    7 6 Отговор
    форд с тясно сътрудничество с японците и най-вече мазда, та как пък изкопираха скоростният лост да е там на таблото... типично японско, но много неудобно за шофьора... ако сте с много дълги ръце бива, но пак е неудобно... типично е за хонда и други японки... толкова пък да нямат собствен стил някои марки, пф! 3/100 разход, ама т'ва вода за чистачките ли е? тествали сте, ама друг път! лъжовни статии отново! ако бяхте тествали, то щяхте да сложите стелки мобиле, факти... щяхте клип да направите и да се чува бг реч... а то какво? няколко снимки от нета, куп написани глупости, и хоп готово! вие за будали ли ни имате? копи$пейст от блиц постоянно, това правите! шмекери тарикати! жалко!
  • 28 мани мани

    4 3 Отговор
    всъщност клипчето не ми го беше заредило понеже блокирам :) ок извинявам се :) но си крадвате статии от блиц де :) разходът абсурден! няма такъв разход! не е възможно!
  • 29 hmhmhm

    6 1 Отговор
    Нека да го тестваме пък после ще говорим. Иначе фордовете не са лоши особено бусовете. Има и специални бусове 4х4.
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Гошо

    5 2 Отговор
    Имаме последния Транзит Къстъм 2.0 130к с. И извънградско дава разход 7/100.Чудесни машинки са, а и сега като се обединят с VAG ще затвърдят позициите си за лекотоварни автомобили
  • 32 Бай Яни

    1 5 Отговор
    Как всички тук все експерти сте се събрали бре🤔🤫, ако бяхте толкова интелигентни хора сега нямаше тук простотията и злобата да си изливат. А в някой престижен технически университет или техникум поне щяхте да преподавате..все голям и специалисти по всеки един въпрос сте се събрали бре. Ако ви плащаха подобаващо за всяка истърсена простотия сега щяхте милионери да сте. Ако беше статията за някой супер хипер БЕЗНАЛОГОВ ВАЗ 🤔друго щеше да ви е мнението сега явно. Аз предпочитам да оправлявам само МЕРСЕДЕС, 🤫🤔. Нека доидат на Българският пазар, ще ги видим и тогава ще ги оценяваме стават ли или не те нови Фордове.
  • 33 някой си там

    6 1 Отговор
    Половината компоненти на този бус се произвеждат в България - сензори , кабелни инсталации , фарове и т.н. Ама само не знам защо нито една медия не пише за огромния проблем на Транзит с двигател 2.0 дизел за дефектните фуел инжектори десетки хиляди бусове са изтеглени от пазара ....
  • 34 Xa xa xa

    3 2 Отговор
    Форд не ....само космати путета и 4по4...
  • 35 Л 200

    2 1 Отговор

    До коментар #21 от "Това няма значение":

    E ПЪК АЗ ИМАМ Л-200 -2006 Г. 163 К.С- ШПОРКАМ ГО ЯКО .И МИ ГОРИ ОКОЛО -7-8 ЛИТРА .МНОГО СЪМ ДОВОЛЕН.И ГО ТОВАРЯ ДОБРЕ.НЕГО ЖАЛЯ.
  • 36 До гост

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "гост":

    Успокой се и иди в раздел Любопитно, там Вени Маринова е пуснала поредна яка статия, сигурна съм че ще ти хареса, търси “палави игри”
  • 37 гост

    2 2 Отговор
    Със сигурност този вариант на задвижване е бъдещето, бензинов двигател като генератор и без връзка с колелата и малка, буферна батерия. Обаче батерия с 13квч щом максимално може да те изкара до 50км, реално може би ще са 40км, а това значи разход от 25квч, което е много. Различните автомобили имат различни електромотори и електроники, типове на двигателите, което определя техният разход. Например Тесла и Ягуар, при които ягуар харчи 8квч повече на 100км, макар че е по-малък, по-лек и др. Та Хубаво ги правите, но един бензинов на пропан е части от цената на този хибрид, безпроблемен е с доказана техника, чист е и се рециклира напълно с ниски разходи за това. Колко стува рециклирането на тази кола с батерия? А колко струва нейното производство? А колко е общият отпечатък от първата копка на кобалта и лития ди разтапянето и отделянето му след рециклирането? И това на колко стотин хиляди км. употреба на пропан-бутан се равнява? Ето пример: пред училището спира една тесла модел 3, 5 бензинови коли на газ и 100 дизелови с изрязани пречистващи филтри, е не може да се диша, направо си поемаш въздух и задържаш като преминаваш през тази зона. Какво като има електричка щом на останалите им е разрешено да те тровят с канцертогени?
  • 38 Грую

    8 1 Отговор
    Онзи ден с насмешка ме задмина някакъв образ с джип Мерцедес, като явно се подиграваше на возилото ми, останало още от соц. времената, а след него се изви такава черна пушилка сажди от нафтата, че чак си представих хлопането на буталата в цилиндрите му. Моята бричка от 20 години е на газ и зад мен въздухът е като в борова гора (това в рамките на шегата разбира се), но макар целта на този господин беше явно да ме засегне по някакъв начин, успя да предизвика само усмивка!
  • 39 Анонимен

    2 0 Отговор
    Под 3 на сто масло.
  • 40 Иве

    1 0 Отговор
    Няма по як за каране бус от транзита кара се като лека кола.
  • 41 NoName

    0 0 Отговор
    Няма такава сган! Не успяхме една елементарна автомобилна марка да задържим но иначе всички сме инженери.