Last news in Fakti

17 Юни, 2012 10:27 7 355 14

Нов рекорд от Renault - 1618 км за 24 часа

  • renault-
  • zoe-
  • рекорд-
  • електромобил

 

Френският електрически автомобил Renault ZOE постави нов световен рекорд за сериен електромобил. За едно денонощие ZOE успя да навърти 363 обиколки на писта в Нормандия, като по този начин измина разстояние от 1 618 километра.
 
Рекордното постижение стана благодарение на революционно техническо решение. По-конкретно става дума за интегрирания в ZOE нов заряден блок Cameleon, който може да черпи енергия от битовата мрежа и да зарежда батериите значително по-бързо.
 
Благодарение на този заряден блок акумулаторните батерии на ZOE могат да възстановят капацитета си до 80% за време, по-малко от 30 минути. С такъв заряд електромобилчето може да измине автономен пробег от 100 до 150 километра.
 
Точният пробег зависи от реалните условия на движение, както и от скоростта, с която се движи ZOE. По време на рекорда или за времето от 24 часа въпросното Renault ZOE беше зареждано 18 пъти.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Светослав

    3 3 Отговор
    Браво! Искам едно такова! И Лукойл да го д...!

    Коментиран от #3

  • 2 comment

    5 1 Отговор
    ЛУКОЙЛ рано или късно ще го духа.
  • 3 VR4 TT

    1 3 Отговор

    До коментар #1 от "Светослав":

    Ами купи си го. На следващия ден вече няма да го искаш.
  • 4 фрйш

    2 1 Отговор
    e.ati i renoto umrialo
  • 5 Петър

    0 2 Отговор
    "електромобилчето"?

    И що със сърказъм ? това хич не е малък автомобил ?
  • 6 PlimP

    2 1 Отговор
    твърде скъпи са ел. колиците, докато не станат на цената на луксозна дачия няма да прокопсат, иначе бих щъла; с такова из града, ама извън си е живо наказание :Х
  • 7 медиатор алфа

    1 0 Отговор
    Ако за по-лесно смятане приемем, че е 30 минути едно зарежане, 18 зареждания са 9 часа. Излиза , че през тези 24 часа 9 часа се е зареждала колата. Айде, 8 часа да е. Това е една трета от времето. Малък е пробегът от 150 км. с едно зареждане.
  • 8 nasko

    0 1 Отговор
    че то това рено излиза че е карало със 100 км в час постоянна скорост
  • 9 Пловдив

    0 1 Отговор
    Рано или късно електромобилите ще навлязат в живота масово,даже си мисля,че ще е скоро. Неволно се сещам за първите години,в които кабелната телевизия навлезе и паяжините от жици между блоковете и сградите. Така си представям и кабелчета висящи от балкони и прозорци към паркираните долу коли... "Ех,ще настане такъв живот,че само си викам дано"... както се пееше в една песен... Само че нещо хич не си викам "дано"...
  • 10 ми7ко

    1 1 Отговор
    махнете го тоя френски боклук.
  • 11 kuku

    0 1 Отговор
    18-пъти е презаредено - СМЯХХХХХ :-)
    На всеки 90 км. са му зареждали батериите - мухахаххахаха
    Страшен рекорд,по-добре да му пуснат един дълъг кабел и изобщо да не го изключват френския бОкЛук :-)
  • 12 Speeder

    1 0 Отговор
    Според мен бъдещето е в електромобил на водород. Зарежда се с водород за 3 минути на водородна колонка, а електричеството се произвежда в колата когато й трябва - водородът реагира с кислород от атмосферата и се образува вода, като се отделя енергия.

    Такава кола е HONDA FCX Clarity, която се продвава от години в САЩ, а също така и Mercedes B-Klasse F-cell, който май още не е пуснат на пазара.
  • 13 ххх

    0 1 Отговор
    Проблемите с електроавтомобилите са два:
    - Много, много скъпа инвестиция
    - Батерията издържа гаранцията на автомобила и после си за нова батерия, която струва повече от самата кола и почти колкото нова такава.
    Докато не решат тези проблеми няма смисъл да взема такъв автомобил
  • 14 ДРЪН-дрън та ПЛЯС!

    0 0 Отговор
    Твоите проблеми са два:
    - Рената ги продават без батерията на цената на дизеларка.
    - Съвременните полимерни батерии не стигат до рециклиране, защото ги лапат (разбирай изкупуват) за стационарни приложения м.н.о.г.о. по-бързо от изпърдените ви катализатори, щото след 8 години имат все още ~ 80 % капацитет. (Тва не ти е оловникиселинният акумулатор с некадърната употреба - батерийният блок на тези коли има 1. управление BMS (battery management system) и 2. температурно управление за оптимален работен режим (нищо че този тип батерии не ги брига при -20, чети скандинавските тестове).
    А, и трето и четърто ЕК вече прие плана за поетапното ограничение на петеролните коли в европейските градове, а над 150 км градско минават само превозвачи и доставчици, но те имат бързи трифазни зарядни в базата, така че електромобилите покриват 100% от градските транспортни нужди. Батериите, които сега се изпитват в никнещите като гъби производствени бази и тестови лабораториите по света, ще видят бял свят по-скоро от очакваното. Децата искат да дишат, а София е с най-мръсния въздух в цяла Европа, следвана от Пловдив и Букурещ.