Френският електрически автомобил Renault ZOE постави нов световен рекорд за сериен електромобил. За едно денонощие ZOE успя да навърти 363 обиколки на писта в Нормандия, като по този начин измина разстояние от 1 618 километра.
Рекордното постижение стана благодарение на революционно техническо решение. По-конкретно става дума за интегрирания в ZOE нов заряден блок Cameleon, който може да черпи енергия от битовата мрежа и да зарежда батериите значително по-бързо.
Благодарение на този заряден блок акумулаторните батерии на ZOE могат да възстановят капацитета си до 80% за време, по-малко от 30 минути. С такъв заряд електромобилчето може да измине автономен пробег от 100 до 150 километра.
Точният пробег зависи от реалните условия на движение, както и от скоростта, с която се движи ZOE. По време на рекорда или за времето от 24 часа въпросното Renault ZOE беше зареждано 18 пъти.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Светослав
Коментиран от #3
11:07 17.06.2012
2 comment
11:09 17.06.2012
3 VR4 TT
До коментар #1 от "Светослав":
Ами купи си го. На следващия ден вече няма да го искаш.13:52 17.06.2012
4 фрйш
16:16 17.06.2012
5 Петър
И що със сърказъм ? това хич не е малък автомобил ?
18:46 17.06.2012
6 PlimP
19:14 17.06.2012
7 медиатор алфа
19:51 17.06.2012
8 nasko
20:49 17.06.2012
9 Пловдив
21:18 17.06.2012
10 ми7ко
22:03 17.06.2012
11 kuku
На всеки 90 км. са му зареждали батериите - мухахаххахаха
Страшен рекорд,по-добре да му пуснат един дълъг кабел и изобщо да не го изключват френския бОкЛук :-)
00:11 18.06.2012
12 Speeder
Такава кола е HONDA FCX Clarity, която се продвава от години в САЩ, а също така и Mercedes B-Klasse F-cell, който май още не е пуснат на пазара.
08:26 18.06.2012
13 ххх
- Много, много скъпа инвестиция
- Батерията издържа гаранцията на автомобила и после си за нова батерия, която струва повече от самата кола и почти колкото нова такава.
Докато не решат тези проблеми няма смисъл да взема такъв автомобил
09:05 18.06.2012
14 ДРЪН-дрън та ПЛЯС!
- Рената ги продават без батерията на цената на дизеларка.
- Съвременните полимерни батерии не стигат до рециклиране, защото ги лапат (разбирай изкупуват) за стационарни приложения м.н.о.г.о. по-бързо от изпърдените ви катализатори, щото след 8 години имат все още ~ 80 % капацитет. (Тва не ти е оловникиселинният акумулатор с некадърната употреба - батерийният блок на тези коли има 1. управление BMS (battery management system) и 2. температурно управление за оптимален работен режим (нищо че този тип батерии не ги брига при -20, чети скандинавските тестове).
А, и трето и четърто ЕК вече прие плана за поетапното ограничение на петеролните коли в европейските градове, а над 150 км градско минават само превозвачи и доставчици, но те имат бързи трифазни зарядни в базата, така че електромобилите покриват 100% от градските транспортни нужди. Батериите, които сега се изпитват в никнещите като гъби производствени бази и тестови лабораториите по света, ще видят бял свят по-скоро от очакваното. Децата искат да дишат, а София е с най-мръсния въздух в цяла Европа, следвана от Пловдив и Букурещ.
01:25 21.06.2012