14 Октомври, 2019 17:58 23 362 36

Колко коня остават на Ferrari Testarossa след 32 години?

  • ferrari-
  • testarossa-
  • мощност-
  • динамометричен стенд

Ferrari Testarossa се смята за една от най-великите суперколи в историята. За 12 години на конвейера от всички разновидности на модела са произведени почти 10 000 бройки, а 12-цилиндровият V-образен двигател с ъгъл между блоковете 180 градуса се е превърнал в легенда.

Като нов този мотор развива 287 кВт/390 к.с. и максимален въртящ момент 490 Нм. Колко от тази мощност обаче е останала в сърцето на Testarossa от 1987 г.? Това са се заели да установят от YouTube-канала Normal Guy Supercar, преди да пратят колата за пълна реставрация.

Тестът на динамометричен стенд показва, че старото Ferrari все още крие сериозен потенциал. Апаратурата отчита 239 кВт/325 к.с. на колелата, което се развява на около 275 кВт/374 к.с. на коляновия вал.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 35 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 КОЮ

    46 5 Отговор
    Искам да я купя на лизинг за следващите 50 години , месечна вноска минимална заплата за станата :) Ще и сложа газ и ще си бръмча с 50 км в града на липите :) по новите кръгови на кметъ :)

    Коментиран от #2

  • 2 Ломбов

    20 1 Отговор

    До коментар #1 от "КОЮ":

    Той кметъ Тодоров завърши ли централната алея с мраморните плочи ?
  • 3 КОЮ

    30 5 Отговор
    Няма мраморни плочи , нарязаха ги на мраморни лентички и сега две равни няма , и той не бърза за тоя ремонт с него ше се хвали за следващите избори през 2250 година , сега на мода са кръговите прави ново на изхода за магистралата .Внимавайте като влизате в Стара Загора , кръговите са елипси и не всеки път си с предимство :) Обаче тая Тестароса ще върви много яко с газ за 80 стинки от ОМВ
  • 4 НАТО ВЕЦ

    26 7 Отговор
    Е, не може ли да кажете просто боксер.

    Коментиран от #10

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Призрак

    8 7 Отговор

    До коментар #5 от "audi":

    Ако са насрещни бутала е боксер. Ако не са насрещни не е боксер.

    Коментиран от #36

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Hellish

    14 1 Отговор
    Момчета,прави сте боксер е. Но ако чукнете в който и да е сайт Тестаросата официално я водят Flat V12. Та превело е каквото е написано журналистчето. А може и да си има и хабер от коли ако е преди 90-тти набор.
  • 10 Зелено

    13 2 Отговор

    До коментар #4 от "НАТО ВЕЦ":

    Има разлика между боксер и v образен с 180 градуса ъгъл. В ю туб има доста клипчета с обяснения каква точно е разликата.

    Коментиран от #11, #21

  • 11 Няма как на има разлика

    12 6 Отговор

    До коментар #10 от "Зелено":

    Я вземи транспортира и виж колко са 180 градуса. Това озаначава че буталата и мотовилките са абсолютно противоположни т.е. БОКСЕР. Боксера по своята същност е точно това V образен двигател с ъгъл 180 градуса. Иначе по популярни са 60 и 90 градуса.
    И само да вметна че V образния двигател няма два блока а има един блок и две глави

    Коментиран от #15, #20

  • 12 Boxy

    5 0 Отговор
    Вижте 2-рата картинка, разликата е в движението на буталата:

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Flat_engine
  • 13 Colt

    6 0 Отговор
    Уникално красива кола пожелавама на всеки по една :)
  • 14 Алфа Ромео

    5 0 Отговор
    Супер е колата!
  • 15 Каракуд

    16 2 Отговор

    До коментар #11 от "Няма как на има разлика":

    Разлика има. При боксера, например Порше, всяко бутало е вързано на индивидуално коляно на коляновия вал, тоест шест цилиндъра/бутала, шест колена. При Тестаросата на всяко коляно са вързани две противоположни бутала, така че е 12 цилиндров, но има шест колена като Поршето с два пъти по малко цилиндри. Ако не е ясно има клипчета с анимация на Тубата, както писа колегата по горе и веднага се вижда разликата

    Коментиран от #18, #35

  • 16 Венко

    9 1 Отговор
    Навремето Алберто Томба казваше: Коленете ми работят като буталата на моята Testarossa.
  • 17 Дъ Клаш

    2 21 Отговор
    Още тогава си падаше доволно от Кунтача.Тежки коли остарели технологии големи двигатели а ниска производителност отминала ера.Все едно да извадя сега уокмен и да си пусна Дюран Дюран.

    Коментиран от #29, #32

  • 18 Зелено

    6 1 Отговор

    До коментар #15 от "Каракуд":

    Благодаря че ми спести обяснението, свърши ми голяма услуга ;))
  • 19 Димов

    7 4 Отговор
    V-образен ДВГ с ъгъл 180 градуса?!?!?! Това не значи ли боксер? Жоре, пуснал си статията преди редактора да се събуди, май.
  • 20 Димов

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Няма как на има разлика":

    ...... и две банки.
  • 21 Димов

    1 5 Отговор

    До коментар #10 от "Зелено":

    То, в такъв случай и VR моторите на VAG ще да са V-образни. Обаче не са.
  • 22 Дъ Клаш

    1 19 Отговор
    Тва с едно Клио РС го насирвам по всички патаграфи с един турбиниран 1.8 четирицилиндров.Остарели тракторни дяигатели.Той Феручо така и е почнал турнал тракторен двигател у кола.Остаряла концепция.

    Коментиран от #24

  • 23 Фик

    2 6 Отговор
    Както беше казал един англиискои пилот за В12 Ламборгини във Формула 1 само звук на вървеж пълен мъртвец.

    Коментиран от #31

  • 24 Алфа Ромео

    9 1 Отговор

    До коментар #22 от "Дъ Клаш":

    Не се излагай, даже да го биеш по някой параграфи погледни Клиото после погледни Тестаросата, не всичко е сухи цифри!

    Коментиран от #26

  • 25 колянов вал

    11 1 Отговор
    Добре де, защо се мерят конете на колянов вал, като реално е важно колко са на колелата, т.е. така не сме ли малко прееб@ни, т.е. хем плащаме повече данъци за едни солидни коне, а се оказва, че на колела имаме доста по-малко ....
  • 26 Дъ Клаш

    1 11 Отговор

    До коментар #24 от "Алфа Ромео":

    Е кво да и гледам кола от преди 3 десетилетия стара гробница без никакви свидетелства за нещо повече.
  • 27 Гацо Дросела

    3 0 Отговор
    Че му сложим гъзов инжекцион

    Коментиран от #28

  • 28 луд

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Гацо Дросела":

    Че ти е трудно :)
  • 29 Хайл

    1 0 Отговор

    До коментар #17 от "Дъ Клаш":

    Някой да ти иска мнението?
  • 30 Милко Калайджиев

    1 0 Отговор
    Газ ще се сложи инжекцион е и то многоточков друг е въпроса колко концерти трябва да направя за да го купя
  • 31 Alfa Romeo 159 TI

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Фик":

    Нещо като Лили Иванова. Звук вади, душа нема!
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Замислен

    2 4 Отговор
    Как "V" образен двигател е с 180 градуса ъгъл, тогава означава че е боксер, а не "V".
  • 34 АЛ КУРОПАТКИН

    1 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: V-образен двигател с ъгъл между блоковете 180 градуса.
    е не, ... не може хем V-образен , хем 180 градуса
  • 35 НАТО ВЕЦ

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Каракуд":

    А на бас, че има и боксер с два колянови вала.
  • 36 Смотан

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Призрак":

    Да, то 180 градуса е прав ъгъл...