ФАКТИ.БГ

Най-мощната серийна кола вече е японска

Публикувана: 12 Ноември, 2019 16:36
25 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 13296
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.9 от 38 гласа.

Японската компания Aspark представи на салона в Дубай серийната версия на електрическия хиперавтомобил Owl. Неговата силова установка развива над 2 000 к.с., което го прави най-мощната серийна кола в света.

Показаният на изложението във Франкфурт през 2017 г. първи концепт на "Совата" разполагаше с едва 435 к.с., а готовият прототип развиваше 1 000 к.с. С 2 040 коня и 2 000 Нм серийната версия превъзхожда Pininfarina Battista, Rimac C_Two (и двата с 1 900 к.с. и 2300 Нм), както и спрягания за бъдещ шампион по мощност Lotus Evija (2 000 коня и 1700 Нм).

По пътя от прототипа до конвейера Aspark Owl се е сдобил с обичайни странични огледала вместо вградени камери, стъкла на вратите със сваляща се централна секция, активно задно антикрило, което се повдига след достигането на 150 км/ч и доста изпипан салон.

Карбоновото шаси на японската хиперкола има програмирани зони на деформация със структура на медна пита и тежи 120 кг. Панелите на каросерията от армиран с въглеродни нишки полимер добавят още 60 кг, а общото тегло е 1 900 кг.

Силовата установка на високия 99 см Owl се състои от четири синхронни електромотора с постоянни магнити и 800-волтова батерия с капацитет 64 кВтч. Акумулаторът е част от силовата структура на шасито и може да се зареди за 80 минути от 44-киловатово зарядно. Разработена от Aspark система, която анализира параметрите на всяка клетка поотделно, предпазва батерията от прегряване и презареждане.

Новият шампион по мощност сред серийните автомобили ускорява от 0 до 100 км/ч за 1.69 сек., а до 300 - за 10.6 секунди. Максималната скорост е 400 км/ч, а автономният пробег - 450 км.

За спирането отговарят въглерод-керамични ротори с 10-бутални апарати отпред и четирибутални - отзад. Окачването е хидравлично, като е предвидено автоматично и ръчно регулиране на клиренса в диапазона 80-160 мм.

"Совата" предлага четири режима на движение - за града, за сняг и дъжд, спортен и "за максимално удоволствие". За модела ще се предлага обширен списък с екстри като климатик, мултимедия, четири екрана и безключов достъп.

Owl ще се сглобява в завода на Manifattura Automobili Torino в едноименния италиански град. Ще бъдат произведени 50 екземпляра с цена €2 900 000 всеки. Първите готови бройки ще бъдат доставени на клиентите през второто тримесечие на 2020 г.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.9 от 38 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
естета
1 Отговор
Разбира се че ще има и клиенти за подобни коли, ма мнооого грозно ве, га че е дялано с теслата !

Коментиран от #5


Оценка:
-49 +20

До физика Антиелектрика
2 Отговор
Хайде физика Антиелектрика, да обясни със закона на физиката, как тази кола с гуми успява да вдигне от 0 до 100 за 1,69 секунди. В коя част на фантастиката е тази кола. Да заповяда и да обясни.

Коментиран от #3, #7, #23


Оценка:
-23 +22

Илан Мъск съм
3 Отговор

До коментар #2 от "До физика Антиелектрика":


Tesla Model 4 ще постига от 0 до 100 за 0.5 секунди !

Оценка:
-41 +15

PIR
4 Отговор
Колате е пълен филм в добрият смисъл.

Оценка:
-10 +30

Aaa
5 Отговор

До коментар #1 от "естета":


Това е една от най-красивите и впечатляващи коли правени някога! Ти БМВ виждал ли си? На БМВ дизайна не е мръднал от десетки години - една и съща решетка отпред и не можеш да различиш моделите - едното струва 1500 лв., другото пък било с 20 к.с. повече и струвало 11000 лв.! Вътрешността на БМВ пък само Фолксваген (народната кола или колата за бедните) я бие по грозотия!

Оценка:
-21 +41

естета
6 Отговор
до 5
Е хайде така да е, хаирлия да е, изкарай кинтите дека ги пише в статията /ако ги имаш / и си я вземи щом толкова ти харесва аз изказах свое мнение !

Коментиран от #22


Оценка:
-7 +15

Антиелектрика
7 Отговор

До коментар #2 от "До физика Антиелектрика":


Хайде пак поредния ник, но със същото заболяване. Кога и къде съм твърдял, че с гуми не може да се постига такова ускорение, след като съм давал рекорда от 0,8 секунди на ДВГ? Хайде ти сега да обясниш защо не са асинхронни двигателите като на Тесла и как така с едва 64kW батерийка, колата тежи 2 тона?

Коментиран от #15, #18, #19


Оценка:
-4 +11

бегай скрий се
8 Отговор
Много е серийна - цели 50 бройки ...

Оценка:
-5 +22

Мастер
9 Отговор
Само де не тествана у БГ иначе ко се справя с пътищата ще е масова

Оценка:
-1 +7

Японеца
10 Отговор
Тука само комплексари коментират! Всичко им криво!

Коментиран от #16


Оценка:
-5 +22

Славуца от Учиндол:
11 Отговор
Поръчах я вече. Ще возя Мая на кожената седалка с 400 в час по Хемус

Оценка:
-0 +11

Коментара
12 Отговор
Много красива и определено с индивидуален дизайн! Жалко че няма снимки на интериора.

Оценка:
-2 +4

13
Този коментар е премахнат от модератор
Танас
14 Отговор
Трябва да си с много увредено зрение за да твърдиш, че това е красива кола! Има нещо сбъркано и това е!

Коментиран от #17


Оценка:
-10 +4

Borislav Popov
15 Отговор

До коментар #7 от "Антиелектрика":


Нарочно са я утежелили япончеата, щото иначе може и да фръкне ! А, ако сериозно, ти остави батерийката, освен нея, присъстват и четири синхронни електромотора с постоянни магнити и те не са направени от памук или от перушина.

Оценка:
-2 +6

Гостилничаря
16 Отговор

До коментар #10 от "Японеца":


Така е, остави ги да си пърдят с немските кошници......

Оценка:
-0 +6

Зелено
17 Отговор

До коментар #14 от "Танас":


Сбърканото е, че е като бъхтана с бухалка и тухла отпред. Смачкана като японско оригами

Оценка:
-5 +1

гост
18 Отговор

До коментар #7 от "Антиелектрика":


Ти по-добре обясни как без автоматик , демек "неефективна" бие Поршето в ПЪТИ и в динамиката и в "разхода" , хахах !! Пък "рекордите " на двг ги остави , първо не са със шосейна кола , да не говорим за серийна и второ тия рекордьори не могат да минат и 100 км , щото са сметнати САМО за 400 м , и после пълно разглобяване !! И също да попитам , ДАЖЕ Римака , дето Порше взимат акъл от него , а и другите споменати НЯМАТ АВТОМАТИК , а са десет пъти по-скъпи от Поршето , тоест не е за по-евтино , що така бе джанъм , хахаххахаххаха !!! И всичките са "по-ефективни" , тоест с по-голям пробег от него с два-три пъти по-голяма мощност , ти да видиш , докъде я докараха "великите" инженери !!!

Коментиран от #20


Оценка:
-1 +3

гост
19 Отговор

До коментар #7 от "Антиелектрика":


Та все пак чакаме да ни открехнеш за ШОСЕЙНА кола , с номера за движение , не ти ща "доработки" , драгстери и всякакви петролофилски глупости , ШОСЕЙНА КОЛА С РАЗРЕШЕНИЕ да се движи по обществена пътна мрежа с поне близки показатели !!!!!

Оценка:
-1 +0

Антиелектрика
20 Отговор

До коментар #18 от "гост":


Какво Порше, пак ли не знаеш с кой какво си спорил? А тази кола още не е получила разрешение и не се движи никъде, за разлика от Веном например.

Оценка:
-0 +4

type-R
21 Отговор
И как е преминала системата за хомологация за улично движение на тиквениците, след като няма задължителното кухо под капака и не е висока поне 2 м???

Оценка:
-1 +0

анти естета
22 Отговор

До коментар #6 от "естета":


приятелю ти ако си естет всички ще го закъсаме, ...много ми е интересно какви са твоите критерии за красив автомобил, сигурен съм че са много странни, ако на тази кола казваш че е много грозна, значи си тотално скаран с понятието автомобилен дизайн при спортните коли и изобщо със всякакъв дизайн

Оценка:
-0 +6

Момчил йотов
23 Отговор

До коментар #2 от "До физика Антиелектрика":


Драгстерите как вдигат от 0-500км/ч за 1,6 сек

Коментиран от #25


Оценка:
-1 +0

незнайко
24 Отговор
Японците в тази насока са номер едно. Концепт - 435 кс. Прототип 1000-кс. Готова за серийно производство - 2000 кс. Невиждано досега от никоя компания . Това наистина доказва мощта на синхронните двигатели с неодимови магнити.

Оценка:
-0 +1

незнайко
25 Отговор

До коментар #23 от "Момчил йотов":


Нама такъв драгстер ! 100 км/ч за 0.5 sec 0-500 = 4.2sec Top Fuel Dragster. Това казва чичко Гугъл.

Оценка:
-0 +2

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери