В Москва се продава една интересна Lada "осмица", която всъщност е от изключително рядката серия ВАЗ 21083-02. Автомобилът е снабден с карбураторен двигател и е със специална микропроцесорна система на запалването, която не се нуждае от никакви регулировки. Освен това въпросният хечбек се намира в идеално състояние. Пробегът му е само 55 500 километра, но и цената не е никак ниска. Собственикът иска за своята Lada сумата от 200 000 рубли, което се равнява приблизително на 2 830 евро - два пъти повече от средната цена за подобен автомобил.
Под капака на Lada-та 21083-02 е монтиран 1.5-литров бензинов двигател с мощност 73 конски сили. Двигателят работи съвместно с петстепенна механична скоростна кутия. В обявата се подчертава, че колата е от първите екземпляри на ВАЗ-21083 "Спутник" и е била предназначена за износ. Точно поради тази причина е монтирана микропроцесорната система за запалване (МПСЗ).
В сравнение със стандартната система с бобина, тази дава много по-точен момент на запалване, дава по-мощна искра на свещите и по този начин позволява елиминиране на т.нар. микродупки при ускорение. Недостатъкът е, че тази конфигурация на мотора е много рядка и е трудна за обслужване и ремонт, особено в "полеви" условия. Собственикът не скрива, че търси купувач, който е истински ценител на съветските автомобили и който няма да използва колата ежедневно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Borislav Popov
Коментиран от #30
10:09 20.11.2019
3 JEEP
Коментиран от #29
10:12 20.11.2019
4 маакашвили
10:12 20.11.2019
5 kosama
Коментиран от #8
10:17 20.11.2019
6 Такава микропроцесорна
Коментиран от #10
10:18 20.11.2019
7 Димов
10:38 20.11.2019
8 Borislav Popov
До коментар #5 от "kosama":
Ми имал си разбира се, всички Самари, които са били за износ са били с електронно запалване. Не се подвеждайте на гръмкото заглавие, за редкия двигател, рядък е, ама само в Русия и само за този модел Лада - Спътник, понеже за вътрешния пазар не са слагали такова запалване. Макар, че не виждам, какви пробоеми може да има там, с обслужването на този двигател, както е написано тук в статията...) Те сетне, всички по нови модели - 2109, 21099, 2110 и т.н. вече бяха с такова запалване и въобще никога не е имало проблеми с обслужването им10:44 20.11.2019
9 Идеална
Коментиран от #18
10:54 20.11.2019
10 Синдикат на Ало Измамниците
До коментар #6 от "Такава микропроцесорна":
Той Радко от къде да ги знае тия неща, най-вероятно 83-а баща му е бил на 13 или 15 годин.13:02 20.11.2019
11 Гост
Може би това е единственото хубаво от всичко преживяно с тази кола...спомените с любимите хора...
Днес караме коли бъкани с електроника и системи за сигурност...Нямаме радио,а мултифункционална система със Spotify...Всичко е несравнимо,но...и любимите хора ги няма...
Коментиран от #17
13:27 20.11.2019
12 Мерси
13:43 20.11.2019
13 Горбачов
15:51 20.11.2019
14 Газ 66
16:06 20.11.2019
15 Бачо
Коментиран от #19
16:31 20.11.2019
16 Бат.Влад
Коментиран от #21, #22
16:44 20.11.2019
17 SAAB
До коментар #11 от "Гост":
Е......радвай се сега на 10 годишният в , който чичо ти Хасн е пърдял след наденички със зеле ......или италианската стринка не е сменяла маслото от покупката.....но ти си доволен !19:34 20.11.2019
18 Бачо
До коментар #9 от "Идеална":
Прав си, добра е. С риск да ме при смеят ще кажа, че това е много леко купе, лесен за обслужване автомобил и евтина поддръжка. Не е хайтек качество, но държи на път. За непретенциозните хора искащи проста но работеща конструкция, сигурен пробег до 250000 към това е работещ автомобил. А за претенциозните, избор голям.21:10 20.11.2019
19 САМО ЗА ТВОЯ ИНФОРМАЦИЯ НЕ СА РАЗВАЛИЛИ
До коментар #15 от "Бачо":
ФИАТ 124..НАПРОТИВ НАПРАВИЛИ СА ПОДОБРЕНИЯ ПОДСИЛИЛИ СА ДВИГАТЕЛЯ С ОЩЕ ЕДИН ОПОРЕН ЛАГЕР И СЪЩО И КУПЕТО Е НАПРАВЕНО ПО- ЗДРАВО С РАЗРЕШЕНИЕТО НА ФИАТ.. ТОВА Е САМАТА ИСТИНА..ИМА И ФИЛМ ЗА ТОВА..Коментиран от #20
21:12 20.11.2019
20 Бачо
До коментар #19 от "САМО ЗА ТВОЯ ИНФОРМАЦИЯ НЕ СА РАЗВАЛИЛИ":
Браво. Това е кола за работа. Не е лоша. На кратки разстояния и тия пътища, върши работа, а и разхода бензин масло е в нормите на класа и и секунди Едисън други. Прилича и на Роувър Маестро малко. Естествено, че не можем я сравнява с Хонда, Субару..., но тя е простичко кола с лесно обслужване и на път. Един нов катализатор и в тоя каруца руски трафик тук ще ти върши чудна работа. И АГУ може да сложиш. Колкото повече системи има автомобила, повече скъпа поддръжка има. Колата е добра за нашите пътища.21:25 20.11.2019
21 El Torro
До коментар #16 от "Бат.Влад":
Сигурно си закачил телефона на таблото.21:28 20.11.2019
22 Kalo
До коментар #16 от "Бат.Влад":
АмА тъч скрийн ли е21:53 20.11.2019
23 ХХМ
21:55 20.11.2019
24 Шаран БГ
22:00 20.11.2019
25 майстора
22:30 20.11.2019
26 Ръшън Спай
Коментиран от #32
08:54 21.11.2019
27 Васил
09:29 21.11.2019
28 Driver
09:46 21.11.2019
29 JJеко
До коментар #3 от "JEEP":
Микропроцесорна бе душа! По тогавашно време не се продаваха микропроцесори ей така свободно!Изобщо да си трол е голема работа кат малките работи на Бойко!
09:53 21.11.2019
30 До Бориславчо
До коментар #2 от "Borislav Popov":
Коя година е това, ехее преди 1989г.!09:55 21.11.2019
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 lako
До коментар #26 от "Ръшън Спай":
Давай да купувам, ама пусни някоя и друга снимки, а не художествени измислици.15:28 21.11.2019
33 Чичо Венко
16:38 21.11.2019
34 Бате
20:20 21.11.2019
35 Чак пък рядък ?
p.s. Таблото го облепих с карбон и забравих за пукнатините ...
14:48 07.11.2022