Last news in Fakti

30 Ноември, 2019 13:02 19 481 12

5 зимни проблема с колата и как да ги решим

  • зимна експлоатация-
  • пътна помощ-
  • съвет

Едва ли има някой, който познава зимните неволи на шофьорите по-добре от службите за пътна помощ. Руското сп. "За Рульом" събира мненията на експерти от мобилното приложение за пътна помощ МЭТР кои са най-често срещаните проблеми в студовете и препоръките им как да бъдат избегнати.

Както може да се очаква, най-големи главоболия през зимата създава отказът на двигателя да стартира. Причина за това могат да бъдат проблеми по запалването, горивната система и стартера, но най-често е изтощеният акумулатор. Решението е само едно - пълна диагностика преди настъпването на зимата и своевременно отстраняване на неизправностите.

В условията на мразовитата руска зима специалистите препоръчват също допълнителна топлоизолация на двигателния отсек и акумулатора и монтаж на подгряващо устройство. Те мерки не само улесняват стартирането, а повишават комфорта в салона.

Замръзналите врати, стъкла и чистачки са друга неволя, която тормози водачите през зимата. Опитите за поникване в салона със сила могат да успеят, но има сериозен риск уплътненията да се издържат на атаката. По-голям шанс са отваряне имат вратите от подветрената страна на колата или капака на багажникът при хечбековете и комбитата. Най-добре е обаче да се действа превантивно и гумените уплътнения да се обработват периодично със силикон.

Най-често проблемът със замръзналите чистачки се решава с вдигането им, макар че така привличат интереса на вандали и крадци. В противен случай решението е само едно - трябва да се изчака обдухването на предното стъкло да си свърши работата и да освободи чистачките от ледения плен.

Често дори при включена вентилация мътната пелена от запотяване по стъклата остава. Основните причини за това могат да са запушен салонен филтър или нечистотии и сняг във въздухозаборната кутия на парното пред ветроупорното стъкло. Почистването на леда, снега, листата и всичко, което се е събрало там, обикновено решава проблема.

Полезно е през зимата климатикът да се пуска от време на време. Това защитава уплътненията от изсъхване, а климатичната система - от загуба на налягане.

Не е добра идея след пътуване да се дърпа ръчната спирачка, тъй като накладките могат да замръзнат и да блокират колелото. В най-големите студове е полезно колата да се оставя на скорост, а ако е паркирана под наклон, някоя от предните гуми да бъде опряна в бордюра.

Това не значи, че ръчната спирачка не бива да се ползва през зимата. Напротив - за да не клеяса, тя трябва да се дърпа от време на време. Ако някое от колелата е замръзнало, не се опитвайте да го освободите с потегляне или буксуване, а изчакайте ледът да се разтопи.

Понякога през зимата се налага колата да бъде паркирана в дълбок сняг, тъй като други варианти просто няма, след което в колелата или волана се появяват вибрации, странни шумове и "биене". Това означава, че снегът първо се е разтопил върху най-нагретите части, след което отново е замръзнал, образувайки дисбалансиращо тегло. Решението в такъв случай също е само едно - автомивка с водоструйка, която да отстрани ледените полипи.


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 30 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Именно

    81 3 Отговор
    "Ако някое от колелата е замръзнало, не се опитвайте да го освободите с потегляне или буксуване, а изчакайте ледът да се разтопи."
    демек на пролет?
  • 2 Именно

    16 3 Отговор
    Гениално. Не бих се сетил за нито една от тези причини и как да ги реша
  • 3 значи

    19 1 Отговор
    1.Запотяване се получава и от теч в радиатора, на парното. / 2. Колелото остава блокирано не от замръзнала накладка, а от замръзнало жило. За това ширмовката трябва да е цяла, а не обелена.

    Коментиран от #6

  • 4 Зуека

    8 3 Отговор
    Продайте я
  • 5 Буров

    10 1 Отговор
    За нас е най добре зимата да започва на 8 март.
  • 6 prizrak

    6 2 Отговор

    До коментар #3 от "значи":

    И от накладки замръзва. Където имаме топла повърхност, която има досег със студ се получава конденз(вода). Накрая водата замръзва.
  • 7 prizrak

    17 2 Отговор
    Спирта разтапя леда. В едно пръскало си сложете медицински спирт 70% и пръскайте по чистачките да ги разтопи. Има хубави оригинални препарати за по 7-8лева дето също вършат работа. За палене на дизел през зимата задължително сложете добавка против замръзване. Нафта само от скъпата на ОМВ. ХАДО в дизела също става.Колата я спирайте така че да не ви духа вятъра в радиатора.Винаги радиатора да е на завет, защото замръзва всичко отпред.Ако имате автоматични огледала, по-добре я забранете тази функция. Като замръзнат няма отваряне.Нека да са отворени постоянно.
  • 8 Jacques Yvec Moineau

    9 0 Отговор
    Против замръзналите уплътнения на вратите- дезодорант от 3,50лв (защото има спирт в него). Пръскаш по цялата обиколка на вратата, чакаш 3 минути, и отваряш.

    Коментиран от #9, #10

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Komapak

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Jacques Yvec Moineau":

    Леле колко съм бил задръстен! Аз пък силиконов спрей за 18лв. в началото на зимата😂😂😂😂
  • 11 ЪРП

    5 0 Отговор
    В Джъмбо, продават големи кутийки от по 300/400 грама чист вазелин за около 2, 3 лв.
    ПОДСУШАВАТЕ И ПОЧИСТВАТЕ С ПАРЦАЛЧЕ ВСИЧКИ ГУМЕНИ УПЛАТНЕНИЯ НА ВРАТИТЕ, МАЖЕТЕ ГИ ТЪНИЧКО С ВАЗЕЛИН И ЗАБРАВЯТЕ ЗА ПРОБЛЕМА "ЗАМРЪЗНАЛИ ВРАТИ" ПРЕЗ ЦЯЛАТА ЗИМА!!!
  • 12 vasik atanasova

    0 2 Отговор
    ОК НО ГУМА ОПРЯНА В БОРДЮРА НЕ
    ТОВА Е ЛОШО ЗА ГУМАТА