4 Февруари, 2020 10:58 5 443 47

Tesla Model 3 вече е сред трите най-популярни коли в Европа

  • tesla-
  • model 3-
  • европа-
  • продажби
Tesla Model 3 вече е сред трите най-популярни коли в Европа - 1

Първото място в класацията по популярност отново зае Volkswagen Golf. На второ място е Renault Clio. Но по-интересното е, че електрическият автомобил Tesla Model 3 беше класиран на трето място в списъка на европейските бестселъри за декември 2019 година.

Това е посочено в проучване на JATO Dynamics, според което американците са успели да продадат през последния месец на миналата година 22 218 от автомобилите си в Европа. Ще припомним, че Tesla започна да продава Model 3 в Европа през 2019 година. В момента се предлагат две версии на този автомобил, които са оборудвани само с един двигател.

Базовият автомобил е в състояние да ускори от място до 100 км/ч за 5,6 секунди, а максималната му скорост достига 210 км/ч. Автономният пробег е 354 км. Вариантът Long Range е оборудван с електрически мотор с мощност 258 конски сили, който позволява ускорение до 100 за 5,1 секунди.

През пролетта собствениците на Tesla Model 3 Long Range получиха актуализация на софтуера, която им позволи да увеличат пробега с 15 мили (около 25 км). Сега с едно зареждане колата може да измине до 523 км.

Както вече споменахме, първото място в класацията отново зае Volkswagen Golf. За месец европейците са купили 30 652 от тези коли. Тази цифра е с 3% повече в сравнение със същия период на 2018 година. През октомври 2019 г. Golf смени поколението.

Tesla Model 3 вече е сред трите най-популярни коли в Европа

На второ място е Renault Clio. За месец в Европа са продадени 19 576 такива коли (+ 6%). През март французите представиха хечбека от пето поколение. Иновацията е изградена върху модернизирано шаси CMF-B.

Дизайнът на хечбека получи характеристиките на новото поколение семейство Megane, както и някои решения на концептуалния автомобил Symbioz, представени през 2017 г. на автомобилното изложение във Франкфурт.

На четвъртото и петото място са Ford Kuga и Dacia Duster с показатели съответно 22 045 (+ 157%) и 20 933 (+ 59%) продадени автомобили. Следват Renault Captur (20 299 единици, + 33%), Nissan Qashqai (19 726 бройки, + 47%), Dacia Sandero (19 204 бройки, + 19%), Volkswagen Polo (18 263 единици, -25%) и Peugeot 208 (17 612 бройки, + 19%).

По-рано стана известно, че Tesla Motors възнамерява да открие нов дизайнерски център в Европа, където ще разработват автомобили главно за местния пазар. По предварителни данни проектният център ще бъде открит в новата фабрика, която те започнаха да строят близо до Берлин.

В момента Tesla проектира автомобилите си в Хоторн, Калифорния. Франц фон Холцхаузен, който работи в Tesla от появата на Modl 3, е отговорен за екстериора на автомобилите, а преди това специалистът е работил във Volkswagen, Pontiac, Saturn и Mazda.

Tesla Model 3 вече е сред трите най-популярни коли в Европа


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 10 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бат ви Гошо

    13 3 Отговор
    Айде честито, след 15 години и на Горубляне ще е също най популярният автомобил.

    Коментиран от #8

  • 2 12345

    16 6 Отговор
    Браво. Дано да стават все повече и повече. Да видим тогава как ще решават проблема със зареждането? Доста ток ще трябва, както и зарядни станции.
  • 3 I am Legion

    19 1 Отговор
    След 7-8 години, в България, нов внос, газова уредб.... опа, тук не става. 😃

    Коментиран от #19

  • 4 Borislav Popov

    4 7 Отговор
    "Нa чeтвъртoтo и пeтoтo мяcтo ca Fоrd Kugа и Dасiа Dustеr c пoкaзaтeли cъoтвeтнo 22 045 (+ 157%) и 20 933 (+ 59%) прoдaдeни aвтoмoбили. Cлeдвaт Rеnаult Саptur (20 299 eдиници, + 33%), Nissаn Qаshqаi (19 726 брoйки, + 47%), Dасiа Sаndеrо (19 204 брoйки, + 19%), Vоlkswаgеn Pоlо (18 263 eдиници, -25%) и Pеugеоt 208 (17 612 брoйки, + 19%)." А на последно място е Лада, със само 491 продадени автомобила, но затова пък с цели + 57.3 % !

    Коментиран от #6

  • 5 сектант

    12 8 Отговор
    субару XV пък е сред най - грозните и ненужни коли на света
  • 6 Още една опорка изгоря

    14 9 Отговор

    До коментар #4 от "Borislav Popov":

    Електромобилите били скъпи и никой нямало да ги купува. Упс, dacia е евтина, ама Тесла продава повече от техните модели. Чак не ми се мисли като излезе модел У, който е SUV, а точно такова се търси в Европа.

    Коментиран от #10

  • 7 Хайл

    13 25 Отговор
    Абе глупаци елекрокаристи колко е една батерия-примерно 20 киловата,за да я заредите с 20 киловата ток колко ще платите? Нека да ви тряснат трифазен промишлен ток да плащате и да ревете че ви идва скъпо...и това ще стане скоро.в швейцария явно има нещо подобно защото в италия близо до границата с швейцария е пълно с швейцарски тесли за зареждане....такъв хуй ще ядете че ще се чудите как да се отървете от тези боклуци

    Коментиран от #9, #43

  • 8 Хайл

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "Бат ви Гошо":

    И кой ще го купи 😂
  • 9 Ами колко.

    12 2 Отговор

    До коментар #7 от "Хайл":

    5 лева.
  • 10 Borislav Popov

    3 8 Отговор

    До коментар #6 от "Още една опорка изгоря":

    Между другото, първите екземпляри на Model Y ще се появят на пазара в края на март или началото на април, а не през есента, както се говореше по рано. С най мощната батерия = 450 км. ще се продават по $52 990, а с по слабата = 370 км. ще са по $40 000 . Годишно от завода на Тесла във Фримънт - Калифорния, ще излизат общо 500 000 броя, Модел 3 и Модел У.

    Коментиран от #17

  • 11 Грешни данни

    7 3 Отговор
    Интересно от къде ги взимат тези данни. Като отвориш страницата на Тесла, най-евтиния Модел 3 изминава 409 км. и максималната скорост е 225 км/ч? Лонг рейндж е 235 км/ч и 560 км. Тук са написани други данни.
  • 12 123

    7 5 Отговор
    Е защо така?
    Такава обширна статия, а никъде не пише каква му е цената.
    А, за да не стресирате купувачите под рекламата...

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Нещо си се объркал

    12 0 Отговор

    До коментар #12 от "123":

    Като гледам, въпреки по-високата цена, Tesla се купуват повече от dacia. Сигурно тези които са си купили Тесла не са прочели мнението ти да се съобразят с него.
  • 14 Цената е

    6 2 Отговор

    До коментар #12 от "123":

    44 390 евро! А колко е конкуренцията? БМВ 3 серия, Ауди А4?

    Коментиран от #16

  • 15 Rado

    8 2 Отговор
    Русофил: Лада е увеличила продажбите си с 50% в Европа през последния месец на близо 500бр., а Тесла ще фалира.
  • 16 Друг е въпроса

    2 3 Отговор

    До коментар #14 от "Цената е":

    Въпроса не е колко струва BMW 3, Mercedes С или Audi А4, а по колко броя са продадени и защо Дачия, Рено, Nissan и Пежо се продават повече от тях? Дори не са влезнали в топ 10. Даже не питам за електрическите им модели. Питам само за най-продаваните модели независимо от задвижването.
  • 17 123

    6 3 Отговор

    До коментар #10 от "Borislav Popov":

    Леле, модел 3 беше към 37 000$, а в Европа струва 55 000 евро. Тоест цената в Европа ще е с повече от 60 % по-висока. С други думи да го чакаме модел ю между 60 000 и 70 000 евро. Тия за нищо ги нямат парите.

    Коментиран от #18, #20

  • 18 Ами помисли малко

    10 2 Отговор

    До коментар #17 от "123":

    Другата година през лятото започва производството в завода в Берлин, следователно цените ще са почти същите като в Щатите. Ако сега са на трето място по продажби, въпреки 60% по-високата цена, представи си какви ще са продажбите, ако (когато ) цената падне с 60%?

    Дано до догодина през лятото, онези с гръмките лозунги от Volkswagen поне да са решили къде ще им е новия завод, когато първият автомобил на Тесла слезе от конвейра, въпреки че днес все още не са направили първа копка на завода в Берлин. Там все още е гора.
  • 19 Ххх

    3 0 Отговор

    До коментар #3 от "I am Legion":

    Хахахахаха. Страшно смешен коментар. Сигурно имаш в предвид, че цената на тока вече ще е толкова висока, че хората ще искат газова за по-евтинко.

    Коментиран от #25

  • 20 Не не

    5 0 Отговор

    До коментар #17 от "123":

    44 390 евро е цената!
  • 21 Гост

    3 2 Отговор
    "Голяма новина."
  • 22 Ами голяма е

    9 6 Отговор
    Толкова голяма, че затвори устите на антиелектриците. Толкова голяма, че им преседна и не могат да я преглътнат.

    Коментиран от #23, #42

  • 23 Антиелектрика

    4 8 Отговор

    До коментар #22 от "Ами голяма е":

    Ти можеш ли да живееш без злоба? Какво те бъркам, че не желая да пиша с теб, защото си в неравностойно положение? Лекувай се каскетски.

    Коментиран от #24, #26, #28

  • 24 Света не се върти около тебе

    11 2 Отговор

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    Твоя Ник може да е Антиелектрика, ама антиелектриците тук сте много. Не си мисли, че някой се обръща към тебе персонално.
  • 25 Що така мислиш

    10 5 Отговор

    До коментар #19 от "Ххх":

    И за какво ще се вдигне цената? Ако от утре всичките три милиона автомобила на ток, потреблението на България ще се увеличи само с 10%. Даже няма да е необходимо да спрем напълно износа на ток, защото той е повече, отколкото е необходимо за зареждането на електромобилите.

    А знаеш ли кога ще има поне 100 хиляди, а не 3 милиона електромобила в България? Минимум след 10-15 години, като станат трета четвърта употреба.
  • 26 Borislav Popov

    4 6 Отговор

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    № 24 ти сложи шах и мат с пешката ! А ти не си въобразявай, че си пъпа на Земята и не си мисли, че не ме хваща сън, за дето ти не си желаел да общуваш с мен. През пистолета ми е, честно ти казвам !
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Кой те кара да говориш с каскети?

    6 6 Отговор

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    Кажи нещо по темата на статията? Когато новините са негативни, не може да ти се затвори устата без никой да те пита и без никой да разговаря с тебе. Никой не отрича, че електромобилите имат недостатъците за които говориш, освен радиацията разбира се, но както виждаш това не пречи на хората да ги купуват, защото предимствата са повече от недостатъците.

    Коментиран от #29

  • 29 Антиелектрика

    7 5 Отговор

    До коментар #28 от "Кой те кара да говориш с каскети?":

    А защо трябва да говоря, след като много пъти съм казвал, че не ме вълнува нито финансовото състояние, нито продажбите на Тесла, защото са по-важни техническия аспект. И какво купуват хората е несериозно като доказателство кое колко е добро, защото и цигари и алкохол продължават да се продават. Аз не съм отричал предимствата на електродвигателите, а тяхното силно ЕМП. А ти си вярвай, че ЕМП от стотици киловати на по-малко от 50 см са много безвредни. Историята доказва, че дори гиганти като Дюпон са лъгали обществеността десетилетия наред за уж безвредността на тефлона. И не съм параноик, защото си ползвам тефлонови съдове, но знам, че е вреден. Та аз ще съм първия с електричка ако при ускорение измеря нива на ЕМП под 100 микротесли. Жалко, че говориш за радиация без да подозираш, че на английски всички електромагнитни вълни са наричат радиация, включително и светлината. И накрая само да ти кажа, че не си никой, за да ми казваш да не пиша за негативните на миксерите, защото накрая всичко превръщате в селски обидни квалификации. Аз си коментирам пък недостатъците им като контра пункт на фанатичната истерия около тях.

    Коментиран от #30, #32

  • 30 Мери бе човек

    5 5 Отговор

    До коментар #29 от "Антиелектрика":

    Мери си, никой не те спира. Но не си мисли, че само ти умееш да мериш и хората, които това им е работата не са го направили преди теб. Така се говореше и за микровълновите печки, че били вредни и не знам си там какво излъчвали, но защо ли, никой все още не се е сетил да ги забрани. Само не ми говори, че всички знаят за това, но ни лъжат и не ги забраняват за да се уничтожи човечеството. За Дюпон и тефлона също не си прав. Нали се сещаш какво ще стане, ако някой докаже в американския съд, че се е разболял от рак или някаква друга тежка смъртна болест, само защото си е пържил яйца в тефлонов тиган ?? Такива компенсации ще назначат да му изплати фирмата, че и на Дюпон ще му се завие свят. А там вече исковете ще тръгнат един след друг, в цивилизованите страни с тези неща не се шегуват. Същата работа е и с Теслата, Илон Мъск има не малко врагове и противници ! Как така, досега никой не се сети и да измери и да докаже, че наистина са вредни тези ЕМП и илъчват радиация ? Излиза, че само ти знаеш за това и ти си най умния ! Остана само да го докажеш и да се прославиш, искеренно ти желая да успееш..

    Коментиран от #31

  • 31 Антиелектрика

    5 0 Отговор

    До коментар #30 от "Мери бе човек":

    Мога да ти пусна клипове с достигнати 1 mT в електрически Шевролет, които са мерени при движение. Е, в нета няма клипове на Тесла в движение, а само в покой, което показва за какви профани става въпрос.
    Но това си е мое разбиране и не ангажирам никого с него.
    А теб как ли да те убедя, като дори не си си направил труда да прочетеш за Дюпон - https://eu.delawareonline.com/story/news/2017/02/13/dupont-and-chemours-pay-670m-settle-pfoa-litigation/97842870/
    "DuPont, Chemours to pay $670 million over PFOA suits"
    Как ти се струва 670 милиона обезщетения на над 3500 души?
    А как ти се струва, че исковете продължават?

    Ако не разбираш английски, ето на български - https://www.puls.bg/eko-sreda-c-43/teflonovite-tigani-sa-vredni-vse-pak-n-19474
    "Американската агенция за защита на околната среда например е изпратила предписание до фирми, които произвеждат тефлонови съдове, в което препоръчва постепенно премахване на тези химикали до края на 2015 г."

    Ето ти още: http://zdravosloven.com/portal/statii/teflon-229.html

    Между другото дори миналата година излезе филм по случая, гледай го и после пак кажи, че всичко е точно и как никога никой с пари не лъже и няма измами на високо ниво. Не говоря за параноя, а за измами и научни факти, които се пренебрегват.

    Коментиран от #34, #41

  • 32 Техник

    5 4 Отговор

    До коментар #29 от "Антиелектрика":

    "не ме вълнува нито финансовото състояние, нито продажбите на Тесла, защото са по-важни техническия аспект."

    Като за тебе са по-важни техническия аспект, кажи с какво изостава Тесла в този аспект спрямо конкурентите си, за да наблягаш предимно на тази марка в анти коментарите си?

    Коментиран от #33

  • 33 Антиелектрика

    6 3 Отговор

    До коментар #32 от "Техник":

    Чети, няма хиляда пъти да повтарям едни и същи неща.
    Нито никът ми е антиелектрички, нито антитесла, а антиелектрика, т.е. срещу фанатичната глупост, че електричките са панацеята и най-екологичното нещо на света.
  • 34 Мери бе човек

    3 4 Отговор

    До коментар #31 от "Антиелектрика":

    Мери си ти казвам, радиацията която излъчвали ЕМП на Тесла, мери си докажи му на Мъск, че Теслата му е вредна, тъкмо и акциите му ще паднат, когато му докажеш. Не се опитвай на мен това да го докажеш, на Мъск го докажи. Още нещо, не се занимавай с празни работи, не ми трябват твоите ликове за тефлона, защото, според мен, щом не е забранен, значи не е и вреден или поне не е достатъчно вреден за да се забрани. А ако е вреден никой не те кара да си купуваш тефлонови съдове зорлем. Лично аз ползвам чугунени тигани и съдове от висококачествена неръждавейка, макар и за нея да говорят, че при нагряване и тя била вредна. Най не са вредни глинените съдове, но те не издържат големи температури и с тях не може да се пържи, а ако са направени от некачествена глина, те съшо могат да бъдат вредни. А ти щом знаеш, че тефлона и той е вреден и ти ползваш такива съдове, не ми пускай на мен линкове, а дай ги и ти тях под съд, може и някой лев да спечелиш.

    Коментиран от #35

  • 35 Антиелектрика

    5 3 Отговор

    До коментар #34 от "Мери бе човек":

    Отново пишеш в тила на Боре каскета, което е показателно, кой колко мозък има. Аз ти пиша за реални неща, случили се в човешката история и допуснати от лобисти в името на трилиони долари печалба, както беше и с цигарите и с дизела, ти ми пишеш за акции и съдилища.
    Надявай се само да не се окажеш от онези, които докато не се разболеят, не приемат съветите за опасностите,които не се виждат с просто око.
    А ако си Боре каскета, то явно увреждането е настъпило.

    Коментиран от #36

  • 36 Мери бе човек

    3 6 Отговор

    До коментар #35 от "Антиелектрика":

    А аз за какви неща ти пиша, не са ли реални, ти изглежда без твоя Боре Каскета не можеш да живееш ?? Твойте тефлони, значи реални, а мойте не са реални, така ли ?? Ти ако търсиш тук някой да обсъждаш разни теми за лобисти, трилиони, печалби, цигари и човешки истории, си попаднал на грешен адрес. Мен тези неща не ме интересуват, поне засега. Намери си го твоя приятел Боре и с него ги обсъждайте тиганите, прости, но аз нямам намерение, цяла вечер тук с теб да си губя времето, аз имам и по важни работи. Довиждане.

    Коментиран от #37

  • 37 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #36 от "Мери бе човек":

    Тогава какво ме занимаваш? Нито съм ти писал, нито съм ти търсил мнението.
  • 38 Аре сектир

    2 5 Отговор
    Акциите и днес 20 процента нагоре. 936 долара.
  • 39 kjl

    5 1 Отговор
    Не може да се отрекат способностите за манипулация на търговския отдел на Тесла. Най-вероятно се постига чрез допълнителни стимули към податливи журналисти. Защо се изнасят данни само за един месец?? Не е ли по-добре да се покажат годишните продажби. Нека също се посочи и държавите в които се продават повечето автомобили. Ако е Норвегия, нека се изнесат данни и за "насърчаването" на продажбите на ел. автомобили и същевременно "подтискането" на продажбите на конвенционални такива. Оказва се че световната търговия вече се определя от политически интереси, а не от икономически такива. Чрез финансови отстъпки (субсидии) и чрез финансови утежнения(данъци) се манипулира пазара в полза на едни и в ущърб на други.

    Коментиран от #40

  • 40 Ерата преди Тесла

    1 3 Отговор

    До коментар #39 от "kjl":

    Тази агенция съществува отпреди компанията Тесла и всеки месец дава отчети за продажбите. Ако не ти харесва новината, не убивай вестоносеца!
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #22 от "Ами голяма е":

    Нищо не затвори. По-скоро е тъпа новина, защото това, колко си известен е доста субективен фактор и няма как да се измери. Това са съчиненията на изтрещелите токаджии.

    Коментиран от #44

  • 43 CEZ

    3 1 Отговор

    До коментар #7 от "Хайл":

    МОНОФАЗЕН
    Дневна: 23 ст./kWh
    Нощна: 13 ст./kWh

    ТРИФАЗЕН
    Такса мощност: 16.27 лв на месец за 22kW
    Дневна: 23 ст./kWh
    Нощна: 15 ст./kWh
  • 44 Това да не ти е пиар

    2 3 Отговор

    До коментар #42 от "Гост":

    За какво известност говориш? Това да не ти е пиар статия в която се говори как ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще настигнат Tesla, ама евентуално. Това е статистика на продажби. Реална статистика. Клиенти, които вече са купили и карат Тесла. Трето място по продажби в Европа. ПРОДАЖБИ. И ferrari са известни, дори по-известни от Тесла. За по-добри, дори няма нужда да говорим, ама къде са в продажбите? След като Тесла са на трето място, значи са третия най-добър в баланс между качества и цена. Ако този баланс не беше важен, всички щяхме да караме ферарита. Червени.

    Коментиран от #45

  • 45 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Това да не ти е пиар":

    Ти бъркаш продажби с известност, затова си така грешно ориентиран. И на мен ми е много известен хайверът Белуга, но не са ми продали нито грам. Чудно как така нали.

    Коментиран от #46, #47

  • 46 Borislav Popov

    1 1 Отговор

    До коментар #45 от "Гост":

    Ми защо да бърка човека ? То и в България, я има, я няма 2 продадени Тесли, но в Западна Европа, само за 1 месец са продали 22 000 бр. и то само от един Модел - 3. С хайвера е същата работа, това, че ти не си си купил, ни 1 грам, не означава, че някъде, не го купуват с килограмите. Макар, че сравнението между Теслите и Хайвера не е, много на мястото си, понеже Тесла е най масовият и популярен електромобил в света, а черния хайвер, съвсем не е, най-популярния и масов деликатес.
  • 47 Белуга?

    0 1 Отговор

    До коментар #45 от "Гост":

    Това го разправяй, когато хайверът Белуга стане третата по продажби храна след ориза и боба и се продава повече от грах и леща. Тук не говорим за известност, а за БРОЙ ПРОДАЖБИ на Тесла. Тя е ПО-ПРОДАВАНА от всеки модел на Дачия, Шкода, Пежо...даже вероятно от твоя модел автомобил.