Първото място в класацията по популярност отново зае Volkswagen Golf. На второ място е Renault Clio. Но по-интересното е, че електрическият автомобил Tesla Model 3 беше класиран на трето място в списъка на европейските бестселъри за декември 2019 година.
Това е посочено в проучване на JATO Dynamics, според което американците са успели да продадат през последния месец на миналата година 22 218 от автомобилите си в Европа. Ще припомним, че Tesla започна да продава Model 3 в Европа през 2019 година. В момента се предлагат две версии на този автомобил, които са оборудвани само с един двигател.
Базовият автомобил е в състояние да ускори от място до 100 км/ч за 5,6 секунди, а максималната му скорост достига 210 км/ч. Автономният пробег е 354 км. Вариантът Long Range е оборудван с електрически мотор с мощност 258 конски сили, който позволява ускорение до 100 за 5,1 секунди.
През пролетта собствениците на Tesla Model 3 Long Range получиха актуализация на софтуера, която им позволи да увеличат пробега с 15 мили (около 25 км). Сега с едно зареждане колата може да измине до 523 км.
Както вече споменахме, първото място в класацията отново зае Volkswagen Golf. За месец европейците са купили 30 652 от тези коли. Тази цифра е с 3% повече в сравнение със същия период на 2018 година. През октомври 2019 г. Golf смени поколението.
На второ място е Renault Clio. За месец в Европа са продадени 19 576 такива коли (+ 6%). През март французите представиха хечбека от пето поколение. Иновацията е изградена върху модернизирано шаси CMF-B.
Дизайнът на хечбека получи характеристиките на новото поколение семейство Megane, както и някои решения на концептуалния автомобил Symbioz, представени през 2017 г. на автомобилното изложение във Франкфурт.
На четвъртото и петото място са Ford Kuga и Dacia Duster с показатели съответно 22 045 (+ 157%) и 20 933 (+ 59%) продадени автомобили. Следват Renault Captur (20 299 единици, + 33%), Nissan Qashqai (19 726 бройки, + 47%), Dacia Sandero (19 204 бройки, + 19%), Volkswagen Polo (18 263 единици, -25%) и Peugeot 208 (17 612 бройки, + 19%).
По-рано стана известно, че Tesla Motors възнамерява да открие нов дизайнерски център в Европа, където ще разработват автомобили главно за местния пазар. По предварителни данни проектният център ще бъде открит в новата фабрика, която те започнаха да строят близо до Берлин.
В момента Tesla проектира автомобилите си в Хоторн, Калифорния. Франц фон Холцхаузен, който работи в Tesla от появата на Modl 3, е отговорен за екстериора на автомобилите, а преди това специалистът е работил във Volkswagen, Pontiac, Saturn и Mazda.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бат ви Гошо
Коментиран от #8
11:11 04.02.2020
2 12345
11:16 04.02.2020
3 I am Legion
Коментиран от #19
11:20 04.02.2020
4 Borislav Popov
Коментиран от #6
11:25 04.02.2020
5 сектант
11:27 04.02.2020
6 Още една опорка изгоря
До коментар #4 от "Borislav Popov":
Електромобилите били скъпи и никой нямало да ги купува. Упс, dacia е евтина, ама Тесла продава повече от техните модели. Чак не ми се мисли като излезе модел У, който е SUV, а точно такова се търси в Европа.Коментиран от #10
11:38 04.02.2020
7 Хайл
Коментиран от #9, #43
11:56 04.02.2020
8 Хайл
До коментар #1 от "Бат ви Гошо":
И кой ще го купи 😂11:58 04.02.2020
9 Ами колко.
До коментар #7 от "Хайл":
5 лева.12:21 04.02.2020
10 Borislav Popov
До коментар #6 от "Още една опорка изгоря":
Между другото, първите екземпляри на Model Y ще се появят на пазара в края на март или началото на април, а не през есента, както се говореше по рано. С най мощната батерия = 450 км. ще се продават по $52 990, а с по слабата = 370 км. ще са по $40 000 . Годишно от завода на Тесла във Фримънт - Калифорния, ще излизат общо 500 000 броя, Модел 3 и Модел У.Коментиран от #17
12:22 04.02.2020
11 Грешни данни
12:27 04.02.2020
12 123
Такава обширна статия, а никъде не пише каква му е цената.
А, за да не стресирате купувачите под рекламата...
Коментиран от #13, #14
12:32 04.02.2020
13 Нещо си се объркал
До коментар #12 от "123":
Като гледам, въпреки по-високата цена, Tesla се купуват повече от dacia. Сигурно тези които са си купили Тесла не са прочели мнението ти да се съобразят с него.12:39 04.02.2020
14 Цената е
До коментар #12 от "123":
44 390 евро! А колко е конкуренцията? БМВ 3 серия, Ауди А4?Коментиран от #16
12:39 04.02.2020
15 Rado
12:57 04.02.2020
16 Друг е въпроса
До коментар #14 от "Цената е":
Въпроса не е колко струва BMW 3, Mercedes С или Audi А4, а по колко броя са продадени и защо Дачия, Рено, Nissan и Пежо се продават повече от тях? Дори не са влезнали в топ 10. Даже не питам за електрическите им модели. Питам само за най-продаваните модели независимо от задвижването.13:07 04.02.2020
17 123
До коментар #10 от "Borislav Popov":
Леле, модел 3 беше към 37 000$, а в Европа струва 55 000 евро. Тоест цената в Европа ще е с повече от 60 % по-висока. С други думи да го чакаме модел ю между 60 000 и 70 000 евро. Тия за нищо ги нямат парите.Коментиран от #18, #20
13:19 04.02.2020
18 Ами помисли малко
До коментар #17 от "123":
Другата година през лятото започва производството в завода в Берлин, следователно цените ще са почти същите като в Щатите. Ако сега са на трето място по продажби, въпреки 60% по-високата цена, представи си какви ще са продажбите, ако (когато ) цената падне с 60%?Дано до догодина през лятото, онези с гръмките лозунги от Volkswagen поне да са решили къде ще им е новия завод, когато първият автомобил на Тесла слезе от конвейра, въпреки че днес все още не са направили първа копка на завода в Берлин. Там все още е гора.
13:25 04.02.2020
19 Ххх
До коментар #3 от "I am Legion":
Хахахахаха. Страшно смешен коментар. Сигурно имаш в предвид, че цената на тока вече ще е толкова висока, че хората ще искат газова за по-евтинко.Коментиран от #25
13:27 04.02.2020
20 Не не
До коментар #17 от "123":
44 390 евро е цената!13:28 04.02.2020
21 Гост
13:34 04.02.2020
22 Ами голяма е
Коментиран от #23, #42
13:46 04.02.2020
23 Антиелектрика
До коментар #22 от "Ами голяма е":
Ти можеш ли да живееш без злоба? Какво те бъркам, че не желая да пиша с теб, защото си в неравностойно положение? Лекувай се каскетски.Коментиран от #24, #26, #28
13:53 04.02.2020
24 Света не се върти около тебе
До коментар #23 от "Антиелектрика":
Твоя Ник може да е Антиелектрика, ама антиелектриците тук сте много. Не си мисли, че някой се обръща към тебе персонално.14:17 04.02.2020
25 Що така мислиш
До коментар #19 от "Ххх":
И за какво ще се вдигне цената? Ако от утре всичките три милиона автомобила на ток, потреблението на България ще се увеличи само с 10%. Даже няма да е необходимо да спрем напълно износа на ток, защото той е повече, отколкото е необходимо за зареждането на електромобилите.А знаеш ли кога ще има поне 100 хиляди, а не 3 милиона електромобила в България? Минимум след 10-15 години, като станат трета четвърта употреба.
14:22 04.02.2020
26 Borislav Popov
До коментар #23 от "Антиелектрика":
№ 24 ти сложи шах и мат с пешката ! А ти не си въобразявай, че си пъпа на Земята и не си мисли, че не ме хваща сън, за дето ти не си желаел да общуваш с мен. През пистолета ми е, честно ти казвам !14:33 04.02.2020
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Кой те кара да говориш с каскети?
До коментар #23 от "Антиелектрика":
Кажи нещо по темата на статията? Когато новините са негативни, не може да ти се затвори устата без никой да те пита и без никой да разговаря с тебе. Никой не отрича, че електромобилите имат недостатъците за които говориш, освен радиацията разбира се, но както виждаш това не пречи на хората да ги купуват, защото предимствата са повече от недостатъците.Коментиран от #29
14:52 04.02.2020
29 Антиелектрика
До коментар #28 от "Кой те кара да говориш с каскети?":
А защо трябва да говоря, след като много пъти съм казвал, че не ме вълнува нито финансовото състояние, нито продажбите на Тесла, защото са по-важни техническия аспект. И какво купуват хората е несериозно като доказателство кое колко е добро, защото и цигари и алкохол продължават да се продават. Аз не съм отричал предимствата на електродвигателите, а тяхното силно ЕМП. А ти си вярвай, че ЕМП от стотици киловати на по-малко от 50 см са много безвредни. Историята доказва, че дори гиганти като Дюпон са лъгали обществеността десетилетия наред за уж безвредността на тефлона. И не съм параноик, защото си ползвам тефлонови съдове, но знам, че е вреден. Та аз ще съм първия с електричка ако при ускорение измеря нива на ЕМП под 100 микротесли. Жалко, че говориш за радиация без да подозираш, че на английски всички електромагнитни вълни са наричат радиация, включително и светлината. И накрая само да ти кажа, че не си никой, за да ми казваш да не пиша за негативните на миксерите, защото накрая всичко превръщате в селски обидни квалификации. Аз си коментирам пък недостатъците им като контра пункт на фанатичната истерия около тях.Коментиран от #30, #32
15:14 04.02.2020
30 Мери бе човек
До коментар #29 от "Антиелектрика":
Мери си, никой не те спира. Но не си мисли, че само ти умееш да мериш и хората, които това им е работата не са го направили преди теб. Така се говореше и за микровълновите печки, че били вредни и не знам си там какво излъчвали, но защо ли, никой все още не се е сетил да ги забрани. Само не ми говори, че всички знаят за това, но ни лъжат и не ги забраняват за да се уничтожи човечеството. За Дюпон и тефлона също не си прав. Нали се сещаш какво ще стане, ако някой докаже в американския съд, че се е разболял от рак или някаква друга тежка смъртна болест, само защото си е пържил яйца в тефлонов тиган ?? Такива компенсации ще назначат да му изплати фирмата, че и на Дюпон ще му се завие свят. А там вече исковете ще тръгнат един след друг, в цивилизованите страни с тези неща не се шегуват. Същата работа е и с Теслата, Илон Мъск има не малко врагове и противници ! Как така, досега никой не се сети и да измери и да докаже, че наистина са вредни тези ЕМП и илъчват радиация ? Излиза, че само ти знаеш за това и ти си най умния ! Остана само да го докажеш и да се прославиш, искеренно ти желая да успееш..Коментиран от #31
16:48 04.02.2020
31 Антиелектрика
До коментар #30 от "Мери бе човек":
Мога да ти пусна клипове с достигнати 1 mT в електрически Шевролет, които са мерени при движение. Е, в нета няма клипове на Тесла в движение, а само в покой, което показва за какви профани става въпрос.Но това си е мое разбиране и не ангажирам никого с него.
А теб как ли да те убедя, като дори не си си направил труда да прочетеш за Дюпон - https://eu.delawareonline.com/story/news/2017/02/13/dupont-and-chemours-pay-670m-settle-pfoa-litigation/97842870/
"DuPont, Chemours to pay $670 million over PFOA suits"
Как ти се струва 670 милиона обезщетения на над 3500 души?
А как ти се струва, че исковете продължават?
Ако не разбираш английски, ето на български - https://www.puls.bg/eko-sreda-c-43/teflonovite-tigani-sa-vredni-vse-pak-n-19474
"Американската агенция за защита на околната среда например е изпратила предписание до фирми, които произвеждат тефлонови съдове, в което препоръчва постепенно премахване на тези химикали до края на 2015 г."
Ето ти още: http://zdravosloven.com/portal/statii/teflon-229.html
Между другото дори миналата година излезе филм по случая, гледай го и после пак кажи, че всичко е точно и как никога никой с пари не лъже и няма измами на високо ниво. Не говоря за параноя, а за измами и научни факти, които се пренебрегват.
Коментиран от #34, #41
18:31 04.02.2020
32 Техник
До коментар #29 от "Антиелектрика":
"не ме вълнува нито финансовото състояние, нито продажбите на Тесла, защото са по-важни техническия аспект."Като за тебе са по-важни техническия аспект, кажи с какво изостава Тесла в този аспект спрямо конкурентите си, за да наблягаш предимно на тази марка в анти коментарите си?
Коментиран от #33
18:53 04.02.2020
33 Антиелектрика
До коментар #32 от "Техник":
Чети, няма хиляда пъти да повтарям едни и същи неща.Нито никът ми е антиелектрички, нито антитесла, а антиелектрика, т.е. срещу фанатичната глупост, че електричките са панацеята и най-екологичното нещо на света.
19:28 04.02.2020
34 Мери бе човек
До коментар #31 от "Антиелектрика":
Мери си ти казвам, радиацията която излъчвали ЕМП на Тесла, мери си докажи му на Мъск, че Теслата му е вредна, тъкмо и акциите му ще паднат, когато му докажеш. Не се опитвай на мен това да го докажеш, на Мъск го докажи. Още нещо, не се занимавай с празни работи, не ми трябват твоите ликове за тефлона, защото, според мен, щом не е забранен, значи не е и вреден или поне не е достатъчно вреден за да се забрани. А ако е вреден никой не те кара да си купуваш тефлонови съдове зорлем. Лично аз ползвам чугунени тигани и съдове от висококачествена неръждавейка, макар и за нея да говорят, че при нагряване и тя била вредна. Най не са вредни глинените съдове, но те не издържат големи температури и с тях не може да се пържи, а ако са направени от некачествена глина, те съшо могат да бъдат вредни. А ти щом знаеш, че тефлона и той е вреден и ти ползваш такива съдове, не ми пускай на мен линкове, а дай ги и ти тях под съд, може и някой лев да спечелиш.Коментиран от #35
19:36 04.02.2020
35 Антиелектрика
До коментар #34 от "Мери бе човек":
Отново пишеш в тила на Боре каскета, което е показателно, кой колко мозък има. Аз ти пиша за реални неща, случили се в човешката история и допуснати от лобисти в името на трилиони долари печалба, както беше и с цигарите и с дизела, ти ми пишеш за акции и съдилища.Надявай се само да не се окажеш от онези, които докато не се разболеят, не приемат съветите за опасностите,които не се виждат с просто око.
А ако си Боре каскета, то явно увреждането е настъпило.
Коментиран от #36
20:02 04.02.2020
36 Мери бе човек
До коментар #35 от "Антиелектрика":
А аз за какви неща ти пиша, не са ли реални, ти изглежда без твоя Боре Каскета не можеш да живееш ?? Твойте тефлони, значи реални, а мойте не са реални, така ли ?? Ти ако търсиш тук някой да обсъждаш разни теми за лобисти, трилиони, печалби, цигари и човешки истории, си попаднал на грешен адрес. Мен тези неща не ме интересуват, поне засега. Намери си го твоя приятел Боре и с него ги обсъждайте тиганите, прости, но аз нямам намерение, цяла вечер тук с теб да си губя времето, аз имам и по важни работи. Довиждане.Коментиран от #37
20:31 04.02.2020
37 Антиелектрика
До коментар #36 от "Мери бе човек":
Тогава какво ме занимаваш? Нито съм ти писал, нито съм ти търсил мнението.21:31 04.02.2020
38 Аре сектир
21:51 04.02.2020
39 kjl
Коментиран от #40
10:31 05.02.2020
40 Ерата преди Тесла
До коментар #39 от "kjl":
Тази агенция съществува отпреди компанията Тесла и всеки месец дава отчети за продажбите. Ако не ти харесва новината, не убивай вестоносеца!11:43 05.02.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Гост
До коментар #22 от "Ами голяма е":
Нищо не затвори. По-скоро е тъпа новина, защото това, колко си известен е доста субективен фактор и няма как да се измери. Това са съчиненията на изтрещелите токаджии.Коментиран от #44
14:55 05.02.2020
43 CEZ
До коментар #7 от "Хайл":
МОНОФАЗЕНДневна: 23 ст./kWh
Нощна: 13 ст./kWh
ТРИФАЗЕН
Такса мощност: 16.27 лв на месец за 22kW
Дневна: 23 ст./kWh
Нощна: 15 ст./kWh
15:52 05.02.2020
44 Това да не ти е пиар
До коментар #42 от "Гост":
За какво известност говориш? Това да не ти е пиар статия в която се говори как ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще ще настигнат Tesla, ама евентуално. Това е статистика на продажби. Реална статистика. Клиенти, които вече са купили и карат Тесла. Трето място по продажби в Европа. ПРОДАЖБИ. И ferrari са известни, дори по-известни от Тесла. За по-добри, дори няма нужда да говорим, ама къде са в продажбите? След като Тесла са на трето място, значи са третия най-добър в баланс между качества и цена. Ако този баланс не беше важен, всички щяхме да караме ферарита. Червени.Коментиран от #45
16:59 05.02.2020
45 Гост
До коментар #44 от "Това да не ти е пиар":
Ти бъркаш продажби с известност, затова си така грешно ориентиран. И на мен ми е много известен хайверът Белуга, но не са ми продали нито грам. Чудно как така нали.Коментиран от #46, #47
19:29 05.02.2020
46 Borislav Popov
До коментар #45 от "Гост":
Ми защо да бърка човека ? То и в България, я има, я няма 2 продадени Тесли, но в Западна Европа, само за 1 месец са продали 22 000 бр. и то само от един Модел - 3. С хайвера е същата работа, това, че ти не си си купил, ни 1 грам, не означава, че някъде, не го купуват с килограмите. Макар, че сравнението между Теслите и Хайвера не е, много на мястото си, понеже Тесла е най масовият и популярен електромобил в света, а черния хайвер, съвсем не е, най-популярния и масов деликатес.19:46 05.02.2020
47 Белуга?
До коментар #45 от "Гост":
Това го разправяй, когато хайверът Белуга стане третата по продажби храна след ориза и боба и се продава повече от грах и леща. Тук не говорим за известност, а за БРОЙ ПРОДАЖБИ на Тесла. Тя е ПО-ПРОДАВАНА от всеки модел на Дачия, Шкода, Пежо...даже вероятно от твоя модел автомобил.22:16 06.02.2020