Базел, Швейцария. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
В самия край на 2017 година Opel, който вече беше станал собственост на PSA, лансира у нас своя първи продукт под новата френска шапка. Това беше кросоувърът Grandland X, базиран на платформата на Peugeot 3008. Автомобилът, който е с визия на същински кросоувър обаче се предлагаше само с предно предаване. Впоследствие германците направиха лек рестайлинг на Grandland X, но той си остана само с предно.
Сега, на ход е новата хибридна версия, която впечатлява с електрическа 4х4 система и с... три двигателя. Екипът ни имаше възможност да присъства на първите динамични изпитания на Grandland X Hybrid4, които се проведоха в Швейцария. Впечатленията ни от новия Opel са основно положителни, но колата си има и своите недостатъци. Ето как видяхме този plug-in хибрид.
Екстериор и интериор
Няма да обръщаме сериозно внимание на екстериорната и интериорна визия, защото след освежаването на модела промените са минимални. Това, което трябва да кажем, е, че Grandland X е голям кросоувър и е типичен германски представител на автомобилите с повишена проходимост. Вдъхва достатъчно респект и сигурност.
Дизайнерите на немската компания са направили всичко възможно, за да може "тяхната рожба" да изглежда различно от технологичния близнак Peugeot 3008 и можем да кажем, че определено са успели. Grandland X притежава по-консервативната визия от двата автомобила, но определено има свое собствено лице и е фирмено идентичен с останалите нови Opel-и.
В салона на колата се вижда, че германците са кроили, без да поглеждат към "французина". Мнението ни е, че са се справили добре, а присъщите авангардни решения от Peugeot 3008 просто са премахнати от салона на Grandland X. Пластмасата не е толкова мека и това си личи дори и без докосване. Сглобката обаче е на добро ниво и скърцания и паразитни шумове няма.
Силов тракт и ходови характеристики
Инженерите на Opel казаха по време на представянето на модела, че са преосмислили платформата EMP2 по свой начин, наблегнали са на различни настройки и колата се различава коренно от аналога на Peugeot. Ние, чак коренна разлика не успяхме да усетим (два дни по-късно екипът ни беше на първите тестове на Peugeot 3008 Hybrid4), но определено си личи, че що се отнася до управлението, разлики има и те са в т.нар. фини настройки.
Във всеки случай Grandland X перфектно се подчинява на волана и държи пътя здраво. Возията е минимално по-твърда от тази на 3008 и в същото време колата се накренява в завои с една идея по-малко. По-важното е, че заради батериите, които са разположени в пода на Grandland X, общият център на тежестта е по-ниско, което се отразява на стабилността на колата в завои. Въпреки че клиренсът не е малък, Grandland X Hybrid4 се държи, като спортен лек автомобил.
За последното способства и интересният силов тракт, който се състои от три двигателя и автоматична скоростна кутия. Автомобилите са оборудвани и с осемстепенни автоматици e-EAT8, а само на ток могат да изминават около 50 километра. Освен бензиновия мотор с 200 конски сили ще са налични и два електромотора. Единият е интегриран в трансмисията, а вторият електромотор е монтиран на задната ос заедно с инвертор и редуктор.
Системата се нарича Hybrid4, а системната мощност на силовия тракт е 300 конски сили. Както вече споменахме той работи съвместно с осемстепенен автоматик, в който хидро трансформаторът е заменен с "мокра" многодискова муфа. Електромоторите на хибрида се захранват от йон литиев акумулаторен блок с капацитет 13.2 киловат часа. Всичко това води до уникално ускорение от под шест секунди и в същото време с много приличен за такова SUV, среден разход.
След пробното шофиране, което направихме из околностите на Шварцвалд, в смесен режим, разходът не надвиши седем литра на сто километра. Колата не се усеща тежка, въпреки наличието на три мотора, сравнително голяма трансмисия и батерия, управлява се много приятно, а липса на динамика не се усеща в нито един от оборотните режими. Автомобилът разполага с четири режима - 4WD, Sport, Hybrid и Electric.
Последният позволява движение само на ток, а хубавото е, че дори и батерията да е празна, благодарение на редуктора и инвертора, бензиновият двигател захранва и задния електромотор, така, че 4х4 системата работи винаги, когато ви потрябва. А тя не е никак лоша и колата не отстъпва в пресечена местност на стандартните 4х4 SUV-та. Токът се набавя от контакта, като от стандартен такъв са ви нужни малко повече от седем часа
Цена
Ако трябва да обобщим, ще кажем, че това е най-добрият 4х4 Opel, който сме карали през последните години. И това, благодарение на PSA, но и на настройките на германските инженери. Колата се прави в Германия, сглобката е прецизна и само по-евтините материали в купето са нещото, по което Grandland X отстъпва на Peugeot 3008.
Неговата дръзка външност става още по-ярко изразена с поръчването на опционалния черен капак съчетан с черен покрив. Специфичните 19-цолови, двуцветни, диамантено шлифовани алуминиеви колела подчертават атлетичния му дизайн. Всичко това обаче има своята цена, а тя не е ниска, особено за Opel. 4х4 версията на хибрида се предлага у нас в две нива на оборудване, които са на цена от 90 705 лв. и 93 880 лв. с ДДС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
10:07 12.02.2020
2 Коmapak
Коментиран от #8
10:10 12.02.2020
3 сектант
Коментиран от #5
10:12 12.02.2020
4 сектант
10:17 12.02.2020
5 МаКаТа
До коментар #3 от "сектант":
но и по-евтино, прочети теста на Радо от онзи ден за същата кола но с емблемата на пежо и виж колко струва10:17 12.02.2020
6 Вауксхалл
10:18 12.02.2020
7 Как ще сравнявате
10:19 12.02.2020
8 Опел Капитан
До коментар #2 от "Коmapak":
Че кой пък те кара ?10:19 12.02.2020
9 Марио
Коментиран от #16
10:20 12.02.2020
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Еххх
До коментар #10 от "Japbest":
Ти си бил голям мечтател. Първо нямаш лексусчето съдя по мнението ти за сухите данни за разхода. От лексус сами признаха и коригираха данните точно за този модел, а и не случайно новите не са натази платформа и не са изградени с този силов тракт, просто е не сполучлив. За следващият път се информирай повечко. Хубаво е да си мечтателче, но е добре когато пишеш да си наясно малко от малко хал хабер да си имаш. Другото е само повтаряне какво чул не дочул, като папагалче. Айде приятен ден и по-полека с лексусчето.11:07 12.02.2020
12 Komapak
До коментар #10 от "Japbest":
Карам стария модел 350. Ами..... харчи си сериозно да ти споделя само. Може би е в пряка зависимост от цената и годината на производство. 😊11:07 12.02.2020
13 Random
11:14 12.02.2020
14 гост
Коментиран от #21
11:15 12.02.2020
15 Ами
До коментар #10 от "Japbest":
Мда блажени са вярващите чадо. Като изключим Айнщайн мощност по маса не шведска естествено. Има и разход. Иначе ако поп освети бронетранспортъор или танк харчи по малко от скутер честно.11:19 12.02.2020
16 Мечтател
До коментар #9 от "Марио":
В града ще си на ток, ако имаш зарядно да зареждаш. Иначе си на бензин през цялото време. Ако имаш зарядно има и по-добри коли.11:29 12.02.2020
17 Мечтател
11:35 12.02.2020
18 До Антиелектрика
11:50 12.02.2020
19 Боби
11:54 12.02.2020
20 БМВе интосиаст
11:55 12.02.2020
21 PlimP
До коментар #14 от "гост":
а цената, ацената, я кажи колко струват тия 2х300к.с. и в БГ е бъкано с места за заряд на скапния ти блендер, зад вас на удалжителче и дано никой не ти гепи скапания кабел на скапаната ти колаКоментиран от #22, #30
12:55 12.02.2020
22 Боби
До коментар #21 от "PlimP":
А ама ти си влязъл да четеш за Плъг-ин а не харесваш кабел? За Плъг-ин също трябва кабел!12:58 12.02.2020
23 Боби
Коментиран от #26
13:15 12.02.2020
24 Боби
13:24 12.02.2020
25 Сашо
13:45 12.02.2020
26 333
До коментар #23 от "Боби":
Моята кола по спецификации гори 3.5/100. Реално отива към 6. Има различни системи за измерване на консумацията. При електромобилите зависи от размерите на гумите и теглото. В града зависи от рекуперацията, която трудно се тества в лабораторията на валяците. 13kWh са повече от 100км без отопление или климатик градско, ако караш консервативно. Извънградско зависи от скоростта. Като си толкова светнат, я кажи защо Тесла мина толкова малко повече, в сравнение с Кона? Кона направи 106% от EPA рейтинга си, Тесла 83%. Теста е на carwow, намери го в youtube.13:45 12.02.2020
27 Ооо
14:18 12.02.2020
28 МЕРЦЕДЕС БЕНЦ
14:20 12.02.2020
29 Готин
16:07 12.02.2020
30 гост
До коментар #21 от "PlimP":
Ами казах тия цената , ама явно не можеш да я понесеш !!! За базовия вариант 39 000 долара в САЩ , 40-43 000 евра в ЕС !!! За два мотора и удължен пробег 48-50 000 евра в ЕС , колкото това недоразумение от статията !! И двете със 7 места и всички екстри без пълен автопилот !! Влез в сайта всичко си пише !!16:32 12.02.2020
31 Vjhvffujn
21:18 12.02.2020