ФАКТИ.БГ

Тествахме Opel с три мотора и с 300 конски сили

Публикувана: 12 Февруари, 2020 10:00
31 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 11522
Тествахме Opel с три мотора и с 300 конски сили
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.3 от 14 гласа.

Базел, Швейцария. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

В самия край на 2017 година Opel, който вече беше станал собственост на PSA, лансира у нас своя първи продукт под новата френска шапка. Това беше кросоувърът Grandland X, базиран на платформата на Peugeot 3008. Автомобилът, който е с визия на същински кросоувър обаче се предлагаше само с предно предаване. Впоследствие германците направиха лек рестайлинг на Grandland X, но той си остана само с предно.

Сега, на ход е новата хибридна версия, която впечатлява с електрическа 4х4 система и с... три двигателя. Екипът ни имаше възможност да присъства на първите динамични изпитания на Grandland X Hybrid4, които се проведоха в Швейцария. Впечатленията ни от новия Opel са основно положителни, но колата си има и своите недостатъци. Ето как видяхме този plug-in хибрид.

Екстериор и интериор


Няма да обръщаме сериозно внимание на екстериорната и интериорна визия, защото след освежаването на модела промените са минимални. Това, което трябва да кажем, е, че Grandland X е голям кросоувър и е типичен германски представител на автомобилите с повишена проходимост. Вдъхва достатъчно респект и сигурност.

Дизайнерите на немската компания са направили всичко възможно, за да може "тяхната рожба" да изглежда различно от технологичния близнак Peugeot 3008 и можем да кажем, че определено са успели. Grandland X притежава по-консервативната визия от двата автомобила, но определено има свое собствено лице и е фирмено идентичен с останалите нови Opel-и.

В салона на колата се вижда, че германците са кроили, без да поглеждат към "французина". Мнението ни е, че са се справили добре, а присъщите авангардни решения от Peugeot 3008 просто са премахнати от салона на Grandland X. Пластмасата не е толкова мека и това си личи дори и без докосване. Сглобката обаче е на добро ниво и скърцания и паразитни шумове няма.

Силов тракт и ходови характеристики


Инженерите на Opel казаха по време на представянето на модела, че са преосмислили платформата EMP2 по свой начин, наблегнали са на различни настройки и колата се различава коренно от аналога на Peugeot. Ние, чак коренна разлика не успяхме да усетим (два дни по-късно екипът ни беше на първите тестове на Peugeot 3008 Hybrid4), но определено си личи, че що се отнася до управлението, разлики има и те са в т.нар. фини настройки.

Във всеки случай Grandland X перфектно се подчинява на волана и държи пътя здраво. Возията е минимално по-твърда от тази на 3008 и в същото време колата се накренява в завои с една идея по-малко. По-важното е, че заради батериите, които са разположени в пода на Grandland X, общият център на тежестта е по-ниско, което се отразява на стабилността на колата в завои. Въпреки че клиренсът не е малък, Grandland X Hybrid4 се държи, като спортен лек автомобил.

За последното способства и интересният силов тракт, който се състои от три двигателя и автоматична скоростна кутия. Автомобилите са оборудвани и с осемстепенни автоматици e-EAT8, а само на ток могат да изминават около 50 километра. Освен бензиновия мотор с 200 конски сили ще са налични и два електромотора. Единият е интегриран в трансмисията, а вторият електромотор е монтиран на задната ос заедно с инвертор и редуктор.

Системата се нарича Hybrid4, а системната мощност на силовия тракт е 300 конски сили. Както вече споменахме той работи съвместно с осемстепенен автоматик, в който хидро трансформаторът е заменен с "мокра" многодискова муфа. Електромоторите на хибрида се захранват от йон литиев акумулаторен блок с капацитет 13.2 киловат часа. Всичко това води до уникално ускорение от под шест секунди и в същото време с много приличен за такова SUV, среден разход.

След пробното шофиране, което направихме из околностите на Шварцвалд, в смесен режим, разходът не надвиши седем литра на сто километра. Колата не се усеща тежка, въпреки наличието на три мотора, сравнително голяма трансмисия и батерия, управлява се много приятно, а липса на динамика не се усеща в нито един от оборотните режими. Автомобилът разполага с четири режима - 4WD, Sport, Hybrid и Electric.

Последният позволява движение само на ток, а хубавото е, че дори и батерията да е празна, благодарение на редуктора и инвертора, бензиновият двигател захранва и задния електромотор, така, че 4х4 системата работи винаги, когато ви потрябва. А тя не е никак лоша и колата не отстъпва в пресечена местност на стандартните 4х4 SUV-та. Токът се набавя от контакта, като от стандартен такъв са ви нужни малко повече от седем часа

Цена


Ако трябва да обобщим, ще кажем, че това е най-добрият 4х4 Opel, който сме карали през последните години. И това, благодарение на PSA, но и на настройките на германските инженери. Колата се прави в Германия, сглобката е прецизна и само по-евтините материали в купето са нещото, по което Grandland X отстъпва на Peugeot 3008.

Неговата дръзка външност става още по-ярко изразена с поръчването на опционалния черен капак съчетан с черен покрив. Специфичните 19-цолови, двуцветни, диамантено шлифовани алуминиеви колела подчертават атлетичния му дизайн. Всичко това обаче има своята цена, а тя не е ниска, особено за Opel. 4х4 версията на хибрида се предлага у нас в две нива на оборудване, които са на цена от 90 705 лв. и 93 880 лв. с ДДС.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.3 от 14 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Караиванов
1 Отговор
Отлично изглежда, клонинг на 3008 е, което беше представено тук преди два два дни, но всъщност е съвсем различно, освен на външен вид и по настройки, както пише в статията. Браво на PSA, не са като VW да правят еднакви коли с различни марки.

Оценка:
-13 +38

Коmapak
2 Отговор
100 хилки... За Опел?! Не давам. 😊

Коментиран от #8


Оценка:
-10 +56

сектант
3 Отговор
пежо 3008 само че по грозно

Коментиран от #5


Оценка:
-18 +26

сектант
4 Отговор
Купуваш си го и цял живот после страдаш от когнитивен дисонанс.

Оценка:
-17 +19

МаКаТа
5 Отговор

До коментар #3 от "сектант":


но и по-евтино, прочети теста на Радо от онзи ден за същата кола но с емблемата на пежо и виж колко струва

Оценка:
-3 +9

Вауксхалл
6 Отговор
Е по хубаво мухаха

Оценка:
-5 +3

Как ще сравнявате
7 Отговор
Това което става но не е нищо особено с пежо 3008 което е супер яко!

Оценка:
-5 +11

Опел Капитан
8 Отговор

До коментар #2 от "Коmapak":


Че кой пък те кара ?

Оценка:
-1 +9

Марио
9 Отговор
На мен лично опелчето ми харесва повече от пежото. Въпрос на вкус, то и за това са направени толкова различни външно и в салона. А иначе схемата е уникална - в града караш на ток, имаш си ДВГ за извънградско и 4х4, когато ти се наложи. Достатъчен обем в салона и предостатъчнва димамика, при това за смешен разход. Просто са ни много ниски заплатите, товае. В Европа и двете коли ще се продават като топъл хляб. Между другото, ревютата на Славчев и за опела и за пежото, са много добри. поздравления

Коментиран от #16


Оценка:
-3 +24

10
Този коментар е премахнат от модератор
Еххх
11 Отговор

До коментар #10 от "Japbest":


Ти си бил голям мечтател. Първо нямаш лексусчето съдя по мнението ти за сухите данни за разхода. От лексус сами признаха и коригираха данните точно за този модел, а и не случайно новите не са натази платформа и не са изградени с този силов тракт, просто е не сполучлив. За следващият път се информирай повечко. Хубаво е да си мечтателче, но е добре когато пишеш да си наясно малко от малко хал хабер да си имаш. Другото е само повтаряне какво чул не дочул, като папагалче. Айде приятен ден и по-полека с лексусчето.

Оценка:
-3 +4

Komapak
12 Отговор

До коментар #10 от "Japbest":


Карам стария модел 350. Ами..... харчи си сериозно да ти споделя само. Може би е в пряка зависимост от цената и годината на производство. 😊

Оценка:
-0 +5

Random
13 Отговор
Същия х*й като пежото. Комби е 100 пъти по-добре от кросовер

Оценка:
-9 +4

гост
14 Отговор
За 100 бона след най-много 4-5 месеца в Европа ще има Тесла Модел Y и то варианта с дългия пробег и почти 2 пъти по 300 коня и 7 места !! И въобще несравнимо по-добър по всичко !! После да не се чудите , като четете че е влязъл в първите три модела по продажби , хахах !!!

Коментиран от #21


Оценка:
-14 +8

Ами
15 Отговор

До коментар #10 от "Japbest":


Мда блажени са вярващите чадо. Като изключим Айнщайн мощност по маса не шведска естествено. Има и разход. Иначе ако поп освети бронетранспортъор или танк харчи по малко от скутер честно.

Оценка:
-2 +3

Мечтател
16 Отговор

До коментар #9 от "Марио":


В града ще си на ток, ако имаш зарядно да зареждаш. Иначе си на бензин през цялото време. Ако имаш зарядно има и по-добри коли.

Оценка:
-4 +4

Мечтател
17 Отговор
И още една тема да повторим! Защо хибрид изминава 50 км. с 13.2 кВ, докато една електрическа изминава 100 км. с 16 кВ?

Оценка:
-2 +8

До Антиелектрика
18 Отговор
Какво ще стане с електрическата мрежа, ако хората не са на електрически коли, а всички са на Плъг-ин хибриди и трябва да се включат? При положение, че разхода на енергия при Плъг-ин е доста по-висока от електричка?

Оценка:
-2 +4

Боби
19 Отговор
Значи, за сравнение караш по 50 км. на ден на ток. С този хибрид ще изразходиш 13.2 кВ, а ако е електричка, за тези 50 км ще изразходи 8 кВ. Как ще издържат централите на хибриди, а на електрички не могат?

Оценка:
-0 +7

БМВе интосиаст
20 Отговор
Орлетата малко ми напомнят за вицът с полицаите и крушката и нуждата от поне трима за да я завият :) Двама въртят масата ,дкокато третият държи крушката :))))) 3 двигателя за 300 конски сили(за малоумните,да ,прочетох статията ,спокойно ) това в кръгът на шегата

Оценка:
-4 +2

PlimP
21 Отговор

До коментар #14 от "гост":


а цената, ацената, я кажи колко струват тия 2х300к.с. и в БГ е бъкано с места за заряд на скапния ти блендер, зад вас на удалжителче и дано никой не ти гепи скапания кабел на скапаната ти кола

Коментиран от #22, #30


Оценка:
-5 +3

Боби
22 Отговор

До коментар #21 от "PlimP":


А ама ти си влязъл да четеш за Плъг-ин а не харесваш кабел? За Плъг-ин също трябва кабел!

Оценка:
-1 +5

Боби
23 Отговор
Айде бе! Няма ли никой да отговори, защо се правят неефективни ел. коли - хибриди?

Коментиран от #26


Оценка:
-0 +4

Боби
24 Отговор
Яко. И рекламата на Волво Плъг-ин. Когато е на ток, нулеви емисии!!!!! Значи електричките замърсяват, а Плъг-ин когато върви на ток е с нулеви емисии!!!! Направо падаш https://www.volvocars.com/bg/why-volvo/human-innovation/electrification/plug-in-hybrids

Оценка:
-0 +4

Сашо
25 Отговор
От това, което прочетох от двата теста, стигам до извода, че този опел и пежото (4х4 хибридите) са най-смислените съвременни коли. За концепцията им говоря.

Оценка:
-0 +9

333
26 Отговор

До коментар #23 от "Боби":


Моята кола по спецификации гори 3.5/100. Реално отива към 6. Има различни системи за измерване на консумацията. При електромобилите зависи от размерите на гумите и теглото. В града зависи от рекуперацията, която трудно се тества в лабораторията на валяците. 13kWh са повече от 100км без отопление или климатик градско, ако караш консервативно. Извънградско зависи от скоростта. Като си толкова светнат, я кажи защо Тесла мина толкова малко повече, в сравнение с Кона? Кона направи 106% от EPA рейтинга си, Тесла 83%. Теста е на carwow, намери го в youtube.

Оценка:
-1 +0

Ооо
27 Отговор
Статията протече доста добре, но последното изречение с цената - направо уби всякакъв ентусиазъм...

Оценка:
-1 +3

МЕРЦЕДЕС БЕНЦ
28 Отговор
БЛАГОДАРЯ НЕ ! АЗ КАРАМ САМО МЕРЦЕДЕС !

Оценка:
-8 +3

Готин
29 Отговор
,,Разбий представите с три в едно,,. Да, ама това не е кафе. Това са три начина да имаш повече повреди!

Оценка:
-0 +2

гост
30 Отговор

До коментар #21 от "PlimP":


Ами казах тия цената , ама явно не можеш да я понесеш !!! За базовия вариант 39 000 долара в САЩ , 40-43 000 евра в ЕС !!! За два мотора и удължен пробег 48-50 000 евра в ЕС , колкото това недоразумение от статията !! И двете със 7 места и всички екстри без пълен автопилот !! Влез в сайта всичко си пише !!

Оценка:
-0 +3

Vjhvffujn
31 Отговор
Само Lexus gs 450h.2007 карам такъв 350 кс чиста мощ, другите могат само да го ду. Ат.Кола направена преди 15 г а все още ги слага в малкия си джоб

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Андрий Парубий
Председателят на парламента в Украйна Андрий Парубий коментира дрона в пленарна зала
Такова нещо не се случвало. Като папуаси се държат някои депутати."

Още бисери
ТОП 5