Според направеното от нас проучване, серийните автомобили, които могат да развият скорост над 400 км/ч. са само три. Преди да спрем вниманието ви на тях обаче, ще направим някои уточнения. Този рейтинг засяга най-бързите серийни автомобили за 2010 година. Под думата серийни се има предвид автомобили, произведени в тираж от над пет броя.
Тук съвсем съзнателно не сме включили драг автомобили, чисто състезателни машини от типа на Pagani Zonda R или Ferrari FXX, както не сме отразили и различните тунинг творения на Brabus, G-Force, 9ff и т.н. Данните за максималните скорости на автомобилите сме взели от официалните сайтове и от други източници, заслужаващи доверие.
И трите автомобила се движат в "цивилната" пътна мрежа и са реално тествани. Ето и по-конкретно за кои свръхмашини става въпрос.
За никого не е изненада, че първата позиция е за Bugatti Veyron Super Sport (снимка 1). Този хиперкар може да достигне скорост от 431 км/ч - постижение, което официално е записано в "Книгата на рекордите Гинес". Мощността на двигателя е 1 200 к.с., а максималния въртящ момент - 1 500 Нм.
Второто място в тази изключително престижна класация е за SSC Ultimate Aero (снимка 2). Измерената скорост на автомобила е 414 км/ч, но по данни на производителя суперкарът може да развие 439 км/ч. Мощността на двигателя е 1 287 к.с., а въртящия момент - 1 508 Нм.
Своеобразният бронзов медал е за Koenigsegg CCXR (снимка 3). Този автомобил достига скорост от точно 400 км/ч, но има и други данни, които сочат цифрата 410. Мощността на двигателя е 1 018 к.с., а нютон метрите на максималния въртящ момент са 1 080.
Както се вижда, и трите автомобила, способни да преминат отметката 400 км/ч, разполагат с мощност от над 1 000 к.с. Само мощен мотор обаче не е достатъчен. За целта се изисква перфектна аеродинамика и изключително високотехнологични гуми.
Именно гумите обаче се оказват един от най-сериозните проблеми за тези автомобили. В момента за най-съвършени се смятат тези на Bugatti Veyron, които обаче при скорост от 400 км/ч могат да издържат разстояние от не повече от 60 километра. Интересна е и цената на тези гуми. Комплектът струва около $30 000.
Тази класация в никакъв случай не може да се приеме като последна инстанция, защото буквално всеки месец се появява нов суперкар с амбиции да влезне в престижния "клуб 400". В този ред на мисли в най-близко време мнозина очакват основно пренаписване на класацията за най-бърз сериен автомобил.
Първият претендент е Hennessey Venom GT, който по думите на създателите си може да достигне скорост от 440 км/ч. Известно е, че Shelby Super Cars разработи и втора генерация на SSC Ultimate Aero, която в момента преминава изпитания и се очаква именно тя да постави новия рекорд за скорост на сериен автомобил.
Не трябва да се отписват също така и италианци, германци и англичани, които също усилено разработват няколко потенциални рекордьора. А като за капак на всичко идва наскоро появилата се информация, че Bugatti започна работа над второто поколение на хиперкара Veyron, което едва ли ще е по-бавно от първото.
18 Януари, 2011 12:55 11 564 55
Серийни автомобили, преминаващи границата 400 км/ч
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 M Power
Коментиран от #7
15:59 08.09.2011
2 M
Коментиран от #46
15:59 08.09.2011
3 rraptor
15:59 08.09.2011
4 azz
Коментиран от #5, #8
15:59 08.09.2011
5 BatBoiko BatMobila
До коментар #4 от "azz":
Е неможе всички статии да са перфектни!15:59 08.09.2011
6 stilian_tit
15:59 08.09.2011
7 ///AMG
До коментар #1 от "M Power":
Kакви 200 бе, ти караш някое счупено БМВ от 84 година варвял ти бавареца айде стига с твоите безмислени коментари и не си прави по 20 регистрации да гласуваш с - да ми триеш коментарите !15:59 08.09.2011
8 BuG
До коментар #4 от "azz":
Извинявай, ама тъп си ти! Статийката е много интересна!15:59 08.09.2011
9 Miro
15:59 08.09.2011
10 Gocio
15:59 08.09.2011
11 X
Не виждам никакъв смисъл от тях, освен особено скъпа рекламна кампания кой е по-по-най....
15:59 08.09.2011
12 4i40 Gi40
Коментиран от #14, #50
15:59 08.09.2011
13 miro
15:59 08.09.2011
14 шпората
До коментар #12 от "4i40 Gi40":
Пич, прав си но от мотор като паднеш много боли ! И аз обмислям това лято да си взема една Ninja zx 6 или zx 10, знам, че са много добри. Какъв съвет ще ми дадеш ?Коментиран от #17, #52
15:59 08.09.2011
15 Дошо
За сериино производство се говори в случаите когато един продукт бъде произвежден в най-малко 10000 броя.Дори ако бяха написали дребносериино производство чиито праг е 4000 броя пак щяха да сбъркат с много.Каквото и да се говори това си е единично производство.С други думи - няма сериен автомобил, който да развие над 400км/ч.
Коментиран от #19
15:59 08.09.2011
16 Виктор
Има и голяма доза реклама естествено. Доколко е скъпа не знам, защото сега перничанина (примерно) като види Гоуфа си казва е теа прават Бугъти, начи и Гоуфа дига 400.
Миро какви гуми, какви двигатели те гонят, с тази скорост, да караш повече от минута е самоубийство.
Така че има смисъл, но ти не го виждаш, от завист или липса на знание.
Gi4o с мнението ти излагаш мотористите, като силно прости хора.
Коментиран от #20
15:59 08.09.2011
17 Night Rider
До коментар #14 от "шпората":
Шпора, тук няма да ти дадът качествен и смислен отговор, попитай в някои мото форум :)Коментиран от #18
15:59 08.09.2011
18 шпората
До коментар #17 от "Night Rider":
Прав си, най-вероятно е така ! Като му дойде времето тогава ще разпитам пак. Аз по принцип съм си наумил едната от тях версии да имам,понеже съм им фен ! Досега не съм чувал лоши мнения за тях !Коментиран от #51
15:59 08.09.2011
19 Емо от Русе
До коментар #15 от "Дошо":
А бе не ти ли омръзна да плюеш бе. Като не ти харесват статиите не влизай тук. Няма тема в която ти да не си изкажеш "компетентното мнение". Тъп си ти, извинявай че ти го казвам ама е така. Статията е много точна. Изрично е уточнено в началото за такива като теб.Коментиран от #25
15:59 08.09.2011
20 X
До коментар #16 от "Виктор":
Няма смисъл... Какво техническо постижение ми говориш? Има от достатъчно време коли със бутални двигатели способни да развият такива скоростти, но хората не са тръгнали да ги произвеждат поради факт 1 - прекалено скъпо им излиза (дори все още, като махнем маркетинговите ходове и експлозивност)производството на дадени модели... А и никъде в цялата работа няма техническо постижение - използва се технология на 100 и кусур години!15:59 08.09.2011
21 dankata
15:59 08.09.2011
22 Виктор
Значи ми казваш, че отдавна има коли (не състезателни) развиващи 400км/ч +.
Ами новите "електрически" автомобили, тяхната технология откога е ?
Шпората, късмет с покупката, сигурен съм, че който и да избереш ще останеш доволен ( Не говоря от личен опит, не съм карал нито един от двата).
Само гледай да си готов
за мото сезона :)
Коментиран от #24, #36
15:59 08.09.2011
23 M_SUX
15:59 08.09.2011
24 X
До коментар #22 от "Виктор":
Пич, недей говори за интелект... И какво е новото в във една средностатистическа колица, което го няма като технология от 10 години? iDrive ли? Това, че всяка година инженерите изцеждат последни капки от всичко това за да докарат о6те пет кончета от 1.4 литров двигател и бухат по голяма турбина, не го смятам за някакво откритие. Физичните закони са едни и когато 100 години експлоатираш едни и същи неща... Пълен регрез! А електромобилите има концепции от (поне аз от тогава знам такива) 15 години на сам...Тъпата истина е, че просто не се позвалява новите технологии да навлязът наведнъж, а с години ни подават по лъжичка, за да си може да искат повече пари от миналата... Пълна глупост!, Щом състезателен автомобил може да достигне някакви достижения, не е толкова сложно да се създаде за "нормална" експлоатация, доколкото можем да кажем, че гореспоменатите модели могат да се използват нормално.
15:59 08.09.2011
25 Дошо
До коментар #19 от "Емо от Русе":
Името на статията е:Серийни автомобили, преминаващи границата 400 км/ч.В нея обаче пише друго.Пише за автомобили единично производство.На такива като мен глупости не им минават.За масово и сериино производство си има дефиниция, за дребносериино и единично също.В статията пише:Под думата серийни се има предвид автомобили, произведени в тираж от над пет броя. - според кой над 5 бр е сериино произзводство бе пич?Инструментална екипировка и Технология на машиностроенето друго казват!
Само ще ти се усмихна снизходително на обидата.
Коментиран от #26
15:59 08.09.2011
26 Христо Николов
До коментар #25 от "Дошо":
Аз не бих използвал обидни думи по твой адрес, но бих казал, че определено имаш слаби познания в автомобилната тематика. За това по-добре недей да коментираш материала. За да не съм голословен ще ти дам точно определение на понятието автомобилна серия. То е следното: Автомобили, чието производство на определен брой идентични екземпляри, не по-малко от пет, в определен период от време е било узаконено по искане на производителя и са предназначени за масова употреба.Идентични означава: автомобили принадлежащи към една и съща серия производство, които имат еднакво купе (външен и вътрешен вид), същите механични компоненти и същото шаси. Край на лекцията.
Коментиран от #27
15:59 08.09.2011
27 Дошо
До коментар #26 от "Христо Николов":
Г-н Николов това, което сте написал е пълна глупост.В определение за серийно производство употребявате словосъчетанието масова употреба и цифрата 5.Някак несъвместими са.Кой Ви ги разправя тия определения?Няма дефиниция в машиностроенето, която да отличава автомобилното производство от останалите продукти на кой да е отрасъл.Пак казвам има си посочени конкретни числа за единично, дребносерийно(я това да видя каква дефиниция ще му дадете, че ми е любопитно), серийно и масово производство.
Коментиран от #28
15:59 08.09.2011
28 Gri6o
До коментар #27 от "Дошо":
А,бе пич ти глупав ли си или да. Под масова се има предвид, че може да се ползва от масите, тоест от всеки, който може да си го позволи. Не задълбавай в темата, защото се излагаш още повече. Не че има повече на къде.Коментиран от #35
15:59 08.09.2011
29 ivan_90
15:59 08.09.2011
30 user
15:59 08.09.2011
31 КУРТИ
Коментиран от #37
15:59 08.09.2011
32 X
15:59 08.09.2011
33 do user
Коментиран от #41
15:59 08.09.2011
34 Виктор
Като ги намериш ми се обади.
Не се обиждай, това е моето мнение и не те задължавам да се съобразяваш с него.
За серийно производство си има стандарти и щом навсякъде по света водят горе споменатите коли като серийни, значи са такива.
user, предполагам караш Пасат или Гоуф може би.
Само ще ти кажа Nissan GT-R и Porshe 911.
Почитатели на немските коли, не се обиждайте нямам нищо против тях, но не обичам малоумни постове.
15:59 08.09.2011
35 Дошо
До коментар #28 от "Gri6o":
На мен казваш, че съм тъп ама нещо не си нареждаш правилно мисълта май.Я сега умнико прочети какво си написал и кажи пак, че тъпия съм аз.Та викаш има се предвид, че е предназначена за масите а?За всеки, който може да си я позволи.Тия дето могат да си я позволят не са от маси те пич.Викаш излагам се а? Технология на машиностроенето е нек'ва псевдонаука заради, която само се излагам.Добре, че ми отвори очите да не се излагам вече.Хайде пиши ти аз ще си трая и ще попивам твоите интелигентни коментари неосноваващи се на техническата литература.Коментиран от #38, #42
15:59 08.09.2011
36 шпората
До коментар #22 от "Виктор":
Благодаря за уточнението,и аз така мисля ! Затова гледам да се подготвя още от сега.15:59 08.09.2011
37 КУРТИ
До коментар #31 от "КУРТИ":
КОЛЕГА, НЕ ТЕ ЗНАМ КОЙ СИ, НО ДНЕС ИМАХ ИЗПЪЛНЕНИЯ ОТ ПОДОБЕН ХАРАКТЕР, МОЖЕ ДА СИ МЕ ГЛЕДАЛ ! ИНАЧЕ ХУБАВ КОМЕНТАР СИ ИЗБУШИЛ ОТ МОЕ ИМЕ ! НЕ ЗНАМ ДА ИМА ДРУГ КУРТИ ВЪВ ВЪЛЧИ ДОЛ !Коментиран от #39
15:59 08.09.2011
38 Дошо
До коментар #35 от "Дошо":
Да за сериино производство си има стандарти и те не са 5 броя - хоп сериино производство.Дребносерииното 2 броя ли ще е бе учените?Чакай да открехна един друг номер.Легендата Мак Ларън Ф1 е произведен в 100 екземпляра - и това е единично производство бе деца.ЗА 5 тръгнали да обясняват, че серийно било.Ей ще се побъркам колко сте умни, защо и аз нямам такъв интелект?
Както си написал за серийно производство си има стандарти, а те не са такива дето си ги съчиняват някои и вие поради незнание повтаряте като папагали.
15:59 08.09.2011
39 Виктор
До коментар #37 от "КУРТИ":
За нищо, късмет с новата машина и много безаварийни километри :)Само ти препоръчвам, да оглеждаш внимателно, защото съм виждал как правят моторите в Дупница (не оточнявам къде) Да ти стане лошо направо.
За серийното производство не знам точното определение, но се ориентирам, по това, че навсякъде ги водят серийни автомобили.
15:59 08.09.2011
40 RSX
15:59 08.09.2011
41 X
До коментар #33 от "do user":
някой ми пише със ника....Коментиран от #49
15:59 08.09.2011
42 X
До коментар #35 от "Дошо":
Казах 10 години! Има доста единични модели, които са стрували изключително много пари с екстри като тези (ся ABS няма да го коментирам, но не самата технология съществува от по рано, но се е използвала много далеч от автомобилостроенето.)Просто намеквам, че човечеството е в пълен регрес и ако почетете малко 2/3 ако не и повече от днес популярните хай-тек джаджи са доста стари разработки, но просто късно влезли в масово производство... Можете да си представите в момента какви би трябвало да са настоящите разработки, с които ще се запознаем след десетина години по отблизо... Просто пазарната икономика и в частност джоба на някой не позволява това да се случи веднага, както примерно става с електрониката - там парите са в постоянното нововъведение на какви ли не щуротии за да ви истискат максимално и да се чувствате тъпо че преди 3 месеца сте дали една камара пари за джаджа, която в момента е морално остаряла поне с година спрямо новите такива...
Надявам се нещата да се променят (скоро) и да видим нещо ново и различно от стари бутални двигатели и малко по нови електрически такива. Но човешката ни лакомия няма да ни го позволи.
15:59 08.09.2011
43 X
15:59 08.09.2011
44 R5Alpine
Францизин скоро не съм чул да се оплаче от ЕЛЕКТРОНИКАТА - Разбирачи кат тебе, с перфектните немски, масово реват, че им били скъпи и чести ремонтите. Виж автомобилните спортове и после коментирай: кой, какви двигатели може или не може да прави...
Бугати не е НЕМСКИ АВТОМОБИЛ!!! Ламборджини 90-те беше собственост на Малайзийски концерн. И??? Малайзийски автомобил ли беше??
И що Вейрона го сглобяват във Франция :D:D:D
15:59 08.09.2011
45 R5Alpine
До коментар #45 от "R5Alpine":
Коментар 44 се отнасяше до коментар 30 на userКоментиран от #45
15:59 08.09.2011
46 xaxa
До коментар #2 от "M":
А като се събудиш се оказва, че прозореца е отворен и пак ще чакаш рейса :D15:59 08.09.2011
47 Selica
Коментиран от #54
15:59 08.09.2011
48 Lexus
15:59 08.09.2011
49 tova e
До коментар #41 от "X":
Това е факт!15:59 08.09.2011
50 laverda
До коментар #12 от "4i40 Gi40":
ха каза ли им го браво някои ден като пораснат ще разберат15:59 08.09.2011
51 laverda
До коментар #18 от "шпората":
пич копуваи това което ти хареса само мога да ти пожелая много усмихнати километри15:59 08.09.2011
52 Mao
До коментар #14 от "шпората":
Zdravei , bix kazal zx6 . 600cc 130 konq sa pre dostatachno , i oshte poveche za bg patishta . a oshte poveche che ne mislq da go iskash za dalag pat tozi motor . NO ako pitash men yamaha r6 e nai dobar v tozi class ( Lichno mnenie ) .15:59 08.09.2011
53 Виктор
15:59 08.09.2011
54 M
До коментар #47 от "Selica":
Ти така ли се събуждаш? Защото аз карам BMW330CI ,а ти караш колело на 25 години15:59 08.09.2011
55 Тъп
До коментар #55 от "Тъп":
Аз пък карам един ЗиЛ и ако те разбера кой си ще го поломя тая котура де я караш та да си избиеш плоските си комплекси от кухата тиква!!Коментиран от #55
15:59 08.09.2011