ФАКТИ.БГ

Чували ли сте за "ладата", наречена "Жълтата акула"?

Публикувана: 20 Май, 2020 11:27
17 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 8209
Чували ли сте за "ладата", наречена "Жълтата акула"?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.3 от 19 гласа.

Погледнете този жълт спортен прототип. Това е ВАЗ-21106 или наричан още "Жълтата акула".Тази кола днес преминава през трудни времена. Каросерията ѝ е покрита със слой прах, един от фаровете е счупен и като цяло състоянието и не е много добро.

Чували ли сте за "ладата", наречена "Жълтата акула"?

Уникалният прототип ВАЗ-21106 "Жълта акула" е представен на автомобилното изложение в Москва през вече далечната 1996 година. Прототипът е разработен с участието на предприятието Mega-Lada с цел хомологизиране на части за състезателни автомобили.

Чували ли сте за "ладата", наречена "Жълтата акула"?

Първият ВАЗ-21106 е боядисан в ярко жълто, разширена е колеята със 76 милиметра, намален е просветът до 170 милиметра, инсталирани са дискови спирачки и допълнителен стабилизатор отпред. Визията на автомобила се различава от стандартните "десетки" по пластмасов боди кит, жълти 15-цолови джанти, жълто арматурно табло с повече прибори и по състезателните седалки.

Чували ли сте за "ладата", наречена "Жълтата акула"?

Пробегът на прототипа е само 883 километра. Този автомобил се задвижва от 1.5-литров ВАЗ двигател, който впоследствие е заменен с двулитров двигател от Opel с мощност 150 конски сили. Агрегатът работи съвместно с петстепенна механична скоростна кутия.

Чували ли сте за "ладата", наречена "Жълтата акула"?

Най-мощната версия ускорява от място до 100 км/ч за 9.5 секунди, а максималната ѝ скорост е 205 километра в час. Впоследствие са произведени 300 такива седана ВАЗ-21106, като 18 от тях представляват купе с две врати. Моделът е свален от конвейера през 1998 година, но сглобяването на екземпляри продължава до 2009 година.

Чували ли сте за "ладата", наречена "Жълтата акула"?

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.3 от 19 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
onq s konq
1 Отговор
И е със селенови фтулки има 2 броя turbo компресора атмосверни и върви на керосин и кончетата и са 502!

Коментиран от #8


Оценка:
-15 +6

Пеев
2 Отговор
Че какво беше това Лада?... Навремето ако го нямаше СИВ не знам къде щяха да ги пласират. Даже когато живеехме в диктатура винаги сме копнеели за качествените западни коли и стоки

Коментиран от #3, #7


Оценка:
-24 +22

Комуниста
3 Отговор

До коментар #2 от "Пеев":


Във ФРГ вкарваха за полицията трабанти от ГДР! Не си ли ги виждал, тъмно зелени с бели врати.

Коментиран от #4


Оценка:
-7 +18

Бреях
4 Отговор

До коментар #3 от "Комуниста":


От толкова автомобилни завода във ФРГ?, може, но не е Лада, нали

Коментиран от #5


Оценка:
-8 +9

Комуниста
5 Отговор

До коментар #4 от "Бреях":


Не са купили Lada защото им е била скъпа!

Коментиран от #9


Оценка:
-8 +9

Уффф
6 Отговор
Мяза детско ако след консумирано пюре от тиква , като създателите и !

Оценка:
-8 +10

Монгола
7 Отговор

До коментар #2 от "Пеев":


По - добре нова Lada от колкото стара западна с мит двигател!

Оценка:
-15 +12

balgarin
8 Отговор

До коментар #1 от "onq s konq":


ти виждал ли си керосин???

Коментиран от #12


Оценка:
-3 +8

Бреях
9 Отговор

До коментар #5 от "Комуниста":


Наистина си комунист. Комуниста освен да лъже и промива мозъци за нищо друго не става.

Оценка:
-8 +15

10
Този коментар е премахнат от модератор
11
Този коментар е премахнат от модератор
onq s konq
12 Отговор

До коментар #8 от "balgarin":


Да не съм случайно лебедар от Сребърна че да не съм виждал керозин?

Оценка:
-4 +4

гост
13 Отговор
ЖЛЪТ ТАРАЛЯСНИК. Бангия. Пустиняк баце

Оценка:
-10 +7

реалиста
14 Отговор
който впоследствие е заменен с двулитров двигател от Opel с мощност 150 конски сили
хахахахахаха нямам думи

Оценка:
-3 +7

Бокси
15 Отговор
Варел

Оценка:
-3 +4

Български пияница
16 Отговор
Чувал съм за "ладата" "Жълтата пикня". А бе, що ни занимавате с руски боклуци?

Оценка:
-6 +9

PlimP
17 Отговор
странното е, че опелите с тоя двигтел са по тежичко от тъпата ладичка, но ускоряват значително по-бързо и се държат многократно по-одбре на пътя

Оценка:
-0 +3

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


ТОП 5