Last news in Fakti

15 Декември, 2009 10:13 10 631 8

Nissan NP300 Pick Up

  • nissan np300 pick up-
  • navara

Надеждният

Японците залагат на свръхпроходимост, лесно
обслужване и изпитани технологии

През последните една-две години у нас се наблюдава сериозно раздвижване на пазара на пикапи. Повечето от тези автомобили обаче не се ползват по предназначение и се купуват от финансово симпатични господа с цел създаване на имидж. Все пак има  и такива, които използват гореспоменатите превозни средства за точно определените им от производителя цели. Именно за тях е предназначен и моделът Nissan NP300. Абрeвиатурата не е типична и се разгадава трудно. NP означава Nissan Pickup, а цифрата 300 е съкратена от 3 000, което всъщност е максимално допустимото тегло в килограми на автомобила и товара в него. Ако трябва да сме точни, общата маса е 2 860 килограма, но японците са я закръглили. Всъщност този пикап е толкова здрав, че без проблеми би понесъл и повечко товар. В това се убедихме след обстойния тест на автомобила, който освен с товароносимост, впечатлява и със свръхпроходимост.

Екстериор
След като японците извадиха на пазара добре напудрената Navara с кодово обозначение D40, решиха да не изхърлят на боклука старата си и изпитана 10-годишна технология (D22) и създадоха NP300. Този пикап не впечатлява с агресивна външност, но пропорциите му са съразмерни, а габаритите - абсолютно достатъчни за автомобил от подобен род. Отличава се с изчистени и стилни форми, достатъчно грубоват е, като във външността му липсват всякакви луксозни и екстравагантни елементи. Фирмената идентичност обаче е запазена. Като цяло дизайнът не предизвиква отрицателни емоции, но всичко в него е продиктувано от функционалността.

Интериор
И в салона екстрите не са приоритет за NP300. Това обаче съвсем не означава, че липсва комфорт. Уредите са основно аналогови, информативни са и впечатляват с максимална опростеност. Седалките са удобни, като мястото за краката на водача и пасажера до него е повече от достатъчно. Отзад нещата не стоят точно така. Там трима пасажери се събират, но се усеща лек дискомфорт. Още един недостатък е свързан с кормилната колона. Тя може да се регулира само в положение нагоре-надолу, но не и в дълбочина. За сметка на това товарното пространство е функционално и доста голямо, а отличната товароносимост се дължи на използваните листови ресори в задното окачване.

Двигател и ходови характеристики
И тук NP300 отстъпва на Navara. Двигателят е с по-малък обем и мощност, но това не му пречи да е достатъчно динамичен за подобен род автомобили. Агрегатът е малко шумен на високи обороти, но се характеризира с икономичност, която в случая е от по-голямо значение. Интерес за истинските любители на off-road приключенията са двата скоростни лоста. Мощната носеща рама е още едно от предимствата на NP300. Ако пътят пред вас свърши, трябва да се обърнете за помощ към по-късия лост. Положенията на него са четири - 2Н, 4Н, N и 4L, като цифрите означават броя на задвижващите колела, а Н и L, съответно “бързи” и “бавни”. Предавките с индекс Н могат да се превключват при движение със скорост до 40 км/ч., но за положението L автомобилът трябва да се приведе в покой. След това обаче препятствия за NP300 почти няма. Единственият недостатък е по-дългата база, която може да ви изиграе лоша шега в тежки пресечени местности и всъдеходът да остане на “кантар”.

По магистрала пикапът се движи нормално със скорост до 110 км/ч, като след това, оборотите се вдигат доста заради по-късите предавки. Кренът в завои с висока скорост не е малък, но това не е причина за притеснение. За подобен автомобил от NP300 е доста стабилен.

Цена
Сравнена с тази на “имиджовите” японски аналози, е доста по-ниска. Що се отнася до европейските представители като Ford Ranger например, NP300 го превъзхожда с проходимост и най-вече с надеждност. Изпитаната технология залага на минимално използване на електроника и сигурни и изпитани възли и агрегати. Така че ако ви трябва работен пикап с много добри всъдеходни качества, непременно обърнете внимание на Nissan NP300 Pick Up.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър
  Редови четирицилиндров
        четири клапана на цилиндър
 Работен обем    2 488  куб. см
 Максимална мощност    98 Kw/ 133  к.с. При 3 400 об/мин.
 Максимален въртящ момент   304 Нм при   2 000 об/мин.
 Скоростна кутия   петстепенна механична
 Степен на сгъстяване    18.0:1
 Маса на единица мощност    13.4 кг/к.с. (18.2 кг/Kw)
 Габарити:    
   дължина 5 090 мм
  широчина   1 810 мм
   височина   1 715 мм
 Междуосие   2 950 мм
 Маса   1 780 кг
 Допустимо натоварване    1 080 кг
 Размери на товарния отсек   1 485 / 1 390 / 435 мм
 Вместимост на резервоара      75 л
 Разход на гориво:    
   градско 10.4 л/100км
   извънградско  8.4 л/100км
   комбинирано 9.1 л/100км
Ускорение:    
от 0 до 100 км/ч, сек   н.д.
Максимална скорост  км/ч.   170
Гуми отпред/отзад   255/65 R17
Спирачки отпред/отзад   дискови вентилирани / барабанни

 

ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА

Цена                                                                                                                             36 408 лв.

Базово оборудване

Две въздушни възглавници, Kупе устойчиво на деформации, Усилвания във вратите, Носеща рама, Предпазни пиротехнически колани отпред, Имобилайзер, Заключване на междинния диференциал, Заден диференциал с ограничено приплъзване, Независимо окачване отпред и мост с листови ресори отзад, Хидравлично усилване на волана, Климатик, Регулиране на волана по височина, Подглавници за всички места регулируеми по височина отпред, Осветление в купето, Предупредителен сигнал за забравени светлини, Филтър за въздуха в купето, Аудио пакет, Оборотомер, ISOFIX за закрепване на детско столче, Aнтиблокираща система с електронно разпределяне на спирачното усилие, Спирачен асистент, Централно заключване с дистанционно отваряне, Ел. стъкла, Ел. отопляеми странични огледала, Полихроматично огледало за обратно виждане, Кожен волан, Решетка на радиатора в хром, Асиметрично делима и сгъваема долна част на задната седалка и др.

Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 OFFROADER

    4 0 Отговор
    Ами то моя джип е с почти същите характеристики...ама е по евтин!
  • 2 Любо

    4 0 Отговор
    А бе ти наясно ли си, че паркетна джипка от най-нисък клас и на възможно най-кучата марка е на тази цена. Твоят джип ако е производство 1999 година например може и да е по-евтин. В статията става дума за пазар на нови автомобили - Чети първо по-задълбочени какво казват хората и тогава се изказвай малко по-подготвен
  • 3 Румен

    2 0 Отговор
    Хубав е пикапът ! Лошо е че в България сме с низки доходи !
  • 4 Цанко

    1 0 Отговор
    Много ми харесва статийката - пикапчето е върха - ако може автора да ми каже къде е тази река, та и аз да си пробвам джипката във вода
  • 5 krasi

    1 0 Отговор
    Много е хубав.Дано скоро всеки да има средства да си позволи такова возило.
  • 6 маняк

    0 1 Отговор
    kakво ни дразнят с тези маняшки дипове
  • 7 Енгени

    0 2 Отговор
    това въобще не е маняшка машина а суперпроходим и обисновен пикап - маниашки е додж рам например или тойота тундра
  • 8 pppp

    3 2 Отговор
    Az pretijavam tozi pikap no po starata mu versiq.Ako i novata e tolkova zdrava vaobshte nqma kakvo da go sravnqvate s takiva shoseini amerikancheta kato dodge ram