25 Юни, 2020 12:39 8 856 53

Колосален провал на Tesla в американския рейтинг за качество

  • класация-
  • рейтинг-
  • качество-
  • надеждност

Американската маркетингова агенция J.D. Power класира на последно място продукцията на Tesla в ежегодния си рейтинг за надеждността на новите автомобили. Изследването, проведено между февруари и май, поднася и и друга изненада - миналогодишният лидер Genesis отстъпва първото място на съвсем неочакван конкурент.

Класацията е съставена въз основа на резултатите от анкета сред 87 282 собственици на нови коли 90 дни след покупката. Участниците в проучването са отговаряли на 233 въпроса, разделени в 9 категории, а марките са подредени по броя докладвани дефекти на 100 коли.

Продукцията на Tesla е включена за пръв път в рейтинга на J.D. Power и веднага заема последното 32-ро място с потресаващите 250 дефекта на 100 електромобила. От агенцията уточняват, че резултатът е неофициален, тъй като калифорнийският производител е отказал разрешение на собствениците в 15 щата да участват в изследването, а регламентът на класацията изисква то да бъде проведено на цялата територия на САЩ.

Въпреки това от J.D. Power са успели да интервюират 1 250 собственици на Tesla (предимно Model 3) в 35 щата. Те се оплакват най-вече от качеството на боята, калпавата сглобка и паразитните шумове. Известна утеха за Илон Мъск вероятно носи фактът, че за проблеми с техниката и електрониката практически не се съобщава.

 

За първи път в 34-годишната история на рейтинга на първо място се подрежда американски производител. Със 136 дефекта на 100 коли Dodge дели лидерската позиция с Kia, а победителят през 2019 г. Genesis се срива до пета позиция със 142 повреди, изпреварен от Chevrolet и Ram (по 141).

Повечето премиум марки се класират под средната стойност от 166 оплаквания на 100 автомобила. Освен Genesis в горната част на рейтинга присъстват само Lexus (159) и Cadillac (162), а Audi и Land Rover се намират в дъното с 225 и 228 дефекта.

Ако не се брои Tesla, почти 25% от проблемите, от които се жалват собствениците на нови коли, са свързани с мултимедийните системи. Най-много оплаквания има от функциите за гласово управление, Apple CarPlay, Android Auto и Bluetooth.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антимилиоионер

    36 27 Отговор
    Ауди на 225 място по надеждност хахаха.... Къде са вагнеровците?

    Коментиран от #3, #34, #46

  • 2 асдфгххх

    13 31 Отговор
    Нормално е автомобилите с повече екстри да са с повече повреди. Все пак има повече неща, които могат да се развалят.

    Коментиран от #17

  • 3 123

    21 3 Отговор

    До коментар #1 от "Антимилиоионер":

    Ема на! Вземи прочети първо, наместо да класираш! Иначе, изненадващото е не последното място на Тесла, а много слабото на японците!
  • 4 Ха!!?

    27 17 Отговор
    Оплакват се от паразитни шумове!?Ми нормално е в електричка да чуеш муха да бръмчи!Ако е V8 нема проблем!
  • 5 Боклук за 100000

    16 13 Отговор
    За парите които се дават това е абсурд. Явно ел двигатели и ел инсталациятанса добре, зашото НЕ СА АМЕРИКАНСКИ, което е факт.

    Коментиран от #9, #13

  • 6 Driving pleasure

    32 16 Отговор
    Някой е очаквал качество от Т'слата ли? Тя се произвежда за балъци, не е нужно просто

    Коментиран от #10, #21

  • 7 гост

    23 19 Отговор
    Това не са повреди, а оплаквания. Никой няма да се оплаче от шум в Лада или Трабант, но това не ги прави по надеждни от Мерцедес или Порше :)

    Коментиран от #22, #42

  • 8 МИНАВАЩ

    16 16 Отговор
    ОТ 15 ГОДИНИ КАРАМ КИЯ РИО. НЯМАМ ПРОБЛЕМИ И Е ВЕРНА КЛАСАЦИЯТА . МИСЛЯ ЧЕ КИЯ ТРЯБВА ДА Е ПЪРВА.

    Коментиран от #12

  • 9 Фактът е че си лъжец

    21 10 Отговор

    До коментар #5 от "Боклук за 100000":

    И кое не американско, като и батериите и електродвигателите, пък и управляващата електроника се произвеждат в гига фабриката на Тесла в Щатите, както твърдят фактите? С което пък се доказва, че ФАКТИЧЕСКИ ти умишлено или не лъжеш!

    Коментиран от #23, #24

  • 10 Никой не очаква

    19 12 Отговор

    До коментар #6 от "Driving pleasure":

    Разбира се като дадеш толкова пари за автомобил, да очакваш качество на опаковката, като гледаш боята и фугите. Всички умници като тебе си купуват Volkswagen id3, който е с перфектна боя и фуги, ама дори не може да тръгне да направи два метра, заради скапания си софтуер и хардуер, които вече цяла година не могат да накарат да комуникират помежду си, въпреки че се произвеждат втора календарна година.
  • 11 Миро

    16 16 Отговор
    Ако може Европейския премиум сегмент да не се сравнява с електрокари камиони каруци и трактори или нискобюджетни грозници.
    БМВ Мерцедес Ауди.
    Какво карат в САЩ селяндурите малко го интересува някой.
  • 12 КИЯ МОТОРС

    14 9 Отговор

    До коментар #8 от "МИНАВАЩ":

    ТИЯ С ОПЛЮТИТЕ АУДИТА И МЕРЦЕДЕСИ ДА НЕ МИ СЛАГАТ МИНУСИ.
  • 13 Ссссс

    15 16 Отговор

    До коментар #5 от "Боклук за 100000":

    Колата от - до е цялата американска бе шут.Не случайно никой не може да ги достигне !

    Коментиран от #15, #16, #25

  • 14 гост

    18 13 Отговор
    За да нямате проблеми с гласовото управление или жестовото разпознаване - карайте Лада. Като бонус получавате 100% липса на дефекти от климатроника, навигацията, отоплението на седалките, безконтактното палене... за пълен списък вижте 20-те страници с екстри на немските производители
  • 15 гост

    19 7 Отговор

    До коментар #13 от "Ссссс":

    Батериите са от Панасоник.

    Коментиран от #31

  • 16 kjl

    18 12 Отговор

    До коментар #13 от "Ссссс":

    "Не случайно никой не може да ги достигне !" ..... по дефекти!!! А дълговете колко станаха?, дълговете? 13-14 милиарда!!!

    Коментиран от #39

  • 17 111111

    17 6 Отговор

    До коментар #2 от "асдфгххх":

    Че какви екстри има кожен салон дървено табло Качествена аудиосистема
    Освен един таблет в средата нищо интересно няма

    Коментиран от #29

  • 18 XAXaxaxa

    7 19 Отговор
    Те пък Dodge и Kia щото са мнооооого качествени, измислена класация.
  • 19 пилот на Ферари

    15 3 Отговор
    Ауди, Волво и Мерцедес - и те са сред таралясниците ??!!
  • 20 Димов

    1 1 Отговор
    Кхххххх :)
  • 21 Димов

    16 8 Отговор

    До коментар #6 от "Driving pleasure":

    Ся чакай да видиш, как ще се появят двата трола, да я изкарат по-качествена и от швейцарско ножче. Абе те, тия, от статията, нищо не разбират. Що първо не се допитват до тукашните, онлайн, електро еспрети, преди да се излагат?

    Коментиран от #32

  • 22 Димов

    10 4 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Ей го - на! Каква изненада.
  • 23 Димов

    13 4 Отговор

    До коментар #9 от "Фактът е че си лъжец":

    Абе, като спорим за това, че Тесла само сглобява, вие почвате да ни убеждавате, че всичко сама си правела. Ама сега, като не ви изнася, всичко било на ишлеме.

    Коментиран от #47

  • 24 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Фактът е че си лъжец":

    Извинявай! Репликата е за ком.5.
  • 25 Димов

    4 1 Отговор

    До коментар #13 от "Ссссс":

    Я се разберете с тоя, от коментар 5. Той твърди друго.
  • 26 Прави са

    12 3 Отговор
    Значи качеството на Тесла е маааалко по-лошо от Ауди.
  • 27 гост

    10 9 Отговор
    Ако Дж.Д. Паур слага счупена щипка или издраскана боя наравно с счупени скорости или прескочила верига, аз не го гледам така. Ясно е, че качеството на сглобката на модел 3 не е на ниво при първата генерация. Нещата се подобряват значително след втората година. Напротив, похвално е, че са направили здрава кола, надеждна, макар и със забележки при моя и пластмаса. Да не би голфовете от 90те да бяха изключително добри? Но се харесваха, защото са здрави, надеждни и макар и да не возят добре, не спират да го правят. Много по-добре е от немските кочини, които са на високи цени, но с ниско качество. Не е случайно, че Шкода се представя забележително, защото залага на простота и надеждност на по-ниски цени.
  • 28 друга гледна точка

    7 10 Отговор
    Просто клиентитена Тесла са по-взискателни, а с такива клиенти марката ще надмине всички.

    Коментиран от #35

  • 29 асдфгххх

    10 4 Отговор

    До коментар #17 от "111111":

    Не уточник, че говоря за останалите марки в списъка. Теслата си е чиста тесла и то развалена.
  • 30 ВАГ

    6 7 Отговор
    Като махнем рекламата на американските тенджери се вижда ,че и в Америка VW са най добрите .

    Коментиран от #45

  • 31 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    Батериите са произведени в Гигафабриката на ТЕСЛА в щата Невада , в която Панасоник има частична собственост , по технолигия и спецификации на Тесла и не се произвеждат от Панасоник самостоятелно !!! Не плещи глупости , а мечтите си ги дръж за себе си !!

    Коментиран от #37

  • 32 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #21 от "Димов":

    Ся чакай да видиш как ще обяснявате с дружката си драйфащия 202-та дефекта на Мерцедес и 225-те на Ауди и предпоследните места ??!!! Що така бе нане , нали те са идеални , безгрешни , опитни и каквито още се сетиш !!! И нали се сещаш , че тия дефекти на са "лоша боя и неравни фуги" , ами често направо скапани мотори , счупени трансмисии и т.н. !! Тоест тотал щета !!

    Коментиран от #33, #38

  • 33 Димов

    4 3 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    Когато ме чуеш да ти хваля някоя кола след 1995г, била тя Ауди, Мерцедес........ немска, френска или каквато и да е, ела ми се обади. За съжаление, колите вече не са това, което бяха.
  • 34 вагнеровец

    2 6 Отговор

    До коментар #1 от "Антимилиоионер":

    Едно доказателство, че тази класация е правена от некопетентни хора или хора с интерес в дадени акции е, че ауди е със същите двигатели като фолксваген, дори подобрени, но фолксваген е в топ 10 а ауди накрая... СЛУЧАЙНОСТ?

    Коментиран от #36

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #34 от "вагнеровец":

    Ако си ремонтирал двете коли щеше да знаеш, че въпреки, че са с еднакви мотори и ходова част, при Ауди нещата са направени по-кадърно. Захващането при вагена е много некадърно. Мястото за монтаж е напълно недостижимо и трябва да махнеш много други неща, за да стигнеш до това, което ти трябва. При Аудито не е така. Там всичко става по-лесно.

    Коментиран от #41

  • 37 гост

    10 7 Отговор

    До коментар #31 от "гост":

    Спести си твоите глупости. Елементите са 100% на Панасоник, по тяхна технология и химически състав. Мъск изкупува и доставя частично материалите за това. Самото вграждане, схемно свързване, охлаждане и т.н. са на и от Тесла, но те не могат да правят самостоятелно захранващия блок. Това не ги прави по-малко иновативни, но не бъди зомбиран фен, а признавай и ролята на другите иновативни фирми и хора!
  • 38 перничанин

    7 0 Отговор

    До коментар #32 от "гост":

    И как разбра какви са дефектите на Ауди и Мерцедес? А а, забравих, че се допитваш до кристалната си топка (май ти е единствена). Прочете ли статията? Хората са се оплаквали основно от мултимедия (повечето се правят ЗА Ауди , а не ОТ Ауди) и както някой спомена , нали Ауди е Фолксваген, а при VW дефектите са по-малко. Когато клиентите говорят, троловете нямат думата.
  • 39 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #16 от "kjl":

    Дълговете не са проблем, когато можеш да си ги погасяваш. През март, Даймлер получиха 12 милиарда заем, правителството ще помага на ВАГ с около 20 милиарда, защото банките не искат да го правят... Единствено Тесла бележи ръст в акциите си по време на корона кризата, а Мъск обяви, че вече заеми не им трябват.
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Да да

    6 2 Отговор

    До коментар #36 от "Гост":

    Ама гледай значи, колко си прав! При Ауди А6 3 литровия дизел, не трябваше ли да му сваляш мотора, за смяна на ангренаж? Много удобно, нали?

    Коментиран от #48, #50

  • 42 Язе

    4 3 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    "250 дефекта на 100 електромобила. "Чети преди да пишеш
  • 43 тунберг

    5 2 Отговор
    хахаха, киа са най доброто за парите които даваш, 7 год. гаранция !!!!
  • 44 омъскаряване

    5 3 Отговор
    "за проблеми с техниката и електрониката практически не се съобщава." Че то има ли оцелели да разказват ?
  • 45 Прокси

    3 1 Отговор

    До коментар #30 от "ВАГ":

    Ти нали си виждал паркинга на ВАГ в Америка след като ги хванаха че лъжат ???? Прав си на първо място са по паркирани завинаги нови коли!!!
  • 46 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #1 от "Антимилиоионер":

    Крият се както и оня норвежкия с теслата 😉
  • 47 Хайл

    4 1 Отговор

    До коментар #23 от "Димов":

    И после китайците им виновни,но иначе билс перфектна тслата...те и ваг обвиняваха в началото китайците че уж те им дали "повреден" софтуер ама си признаха.
  • 48 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #41 от "Да да":

    Всяко стадо си има и черна овца. При Ауди това е изключение. При вагена е редовен номер. А и Ауди откак станаха част от ВАГ вече си занижиха качеството, като се заразиха от ваген.
  • 49 8726

    3 6 Отговор
    "Aмeрикaнcкaтa мaркeтингoвa aгeнция J.D. Pоwеr клacирa нa пocлeднo мяcтo прoдукциятa нa Tеslа в eжeгoдния cи рeйтинг зa нaдeжднocттa нa нoвитe aвтoмoбили." - "маркетингова" на български означава "рекламна". Бюджетът на Tesla Inc. за реклама е 0$, т.е. J.D. Pоwеr не са получили пари от тях за това. Тази класация е за това - кой колко е платил на J.D. Pоwеr за реклама. И какво значи Initial Quality - срещата между очакванията и реалността при покупка на нов автомобил. Когато си купуваш кола за 40 000$ очакваш много повече от нея, отколкото като си купиш Dodge за 10 000$. И защо питат собствениците за дефекти, а не професионални механици? Доколко анкетите не са написани тенденциозно с цел едни марки да изпъкнат. Който е бил в щатите знае, че там се карат основно Toyota и Honda като коли (car), пикапите в категория камиони (truck) и там са вече Ford F-series и Dodge Ram, които нямат нищо общо с колите им...
  • 50 Димов

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Да да":

    Това не беше ли мотора с ангренаж откъм маховика?
  • 51 1000

    1 0 Отговор
    Значи първо се учудин на този Додж най-отгоре, но от друга страна те правят един няколко варианта на един и същи автомобил на платформа от началото на 90-те години. Мултимедията им е читава, обаче.

    По принцип май забавленията в колата е време да бъдат отделени в отделна класация.
  • 52 Илон Мъст

    0 2 Отговор
    Нищо колосално не видях тук, освен тъпото заглавие

    Коментиран от #53

  • 53 ФауВе

    0 0 Отговор

    До коментар #52 от "Илон Мъст":

    Защото си колосален едеот.