Американската маркетингова агенция J.D. Power класира на последно място продукцията на Tesla в ежегодния си рейтинг за надеждността на новите автомобили. Изследването, проведено между февруари и май, поднася и и друга изненада - миналогодишният лидер Genesis отстъпва първото място на съвсем неочакван конкурент.
Класацията е съставена въз основа на резултатите от анкета сред 87 282 собственици на нови коли 90 дни след покупката. Участниците в проучването са отговаряли на 233 въпроса, разделени в 9 категории, а марките са подредени по броя докладвани дефекти на 100 коли.
Продукцията на Tesla е включена за пръв път в рейтинга на J.D. Power и веднага заема последното 32-ро място с потресаващите 250 дефекта на 100 електромобила. От агенцията уточняват, че резултатът е неофициален, тъй като калифорнийският производител е отказал разрешение на собствениците в 15 щата да участват в изследването, а регламентът на класацията изисква то да бъде проведено на цялата територия на САЩ.
Въпреки това от J.D. Power са успели да интервюират 1 250 собственици на Tesla (предимно Model 3) в 35 щата. Те се оплакват най-вече от качеството на боята, калпавата сглобка и паразитните шумове. Известна утеха за Илон Мъск вероятно носи фактът, че за проблеми с техниката и електрониката практически не се съобщава.
За първи път в 34-годишната история на рейтинга на първо място се подрежда американски производител. Със 136 дефекта на 100 коли Dodge дели лидерската позиция с Kia, а победителят през 2019 г. Genesis се срива до пета позиция със 142 повреди, изпреварен от Chevrolet и Ram (по 141).
Повечето премиум марки се класират под средната стойност от 166 оплаквания на 100 автомобила. Освен Genesis в горната част на рейтинга присъстват само Lexus (159) и Cadillac (162), а Audi и Land Rover се намират в дъното с 225 и 228 дефекта.
Ако не се брои Tesla, почти 25% от проблемите, от които се жалват собствениците на нови коли, са свързани с мултимедийните системи. Най-много оплаквания има от функциите за гласово управление, Apple CarPlay, Android Auto и Bluetooth.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Антимилиоионер
Коментиран от #3, #34, #46
12:42 25.06.2020
2 асдфгххх
Коментиран от #17
12:47 25.06.2020
3 123
До коментар #1 от "Антимилиоионер":
Ема на! Вземи прочети първо, наместо да класираш! Иначе, изненадващото е не последното място на Тесла, а много слабото на японците!12:47 25.06.2020
4 Ха!!?
13:00 25.06.2020
5 Боклук за 100000
Коментиран от #9, #13
13:08 25.06.2020
6 Driving pleasure
Коментиран от #10, #21
13:11 25.06.2020
7 гост
Коментиран от #22, #42
13:11 25.06.2020
8 МИНАВАЩ
Коментиран от #12
13:19 25.06.2020
9 Фактът е че си лъжец
До коментар #5 от "Боклук за 100000":
И кое не американско, като и батериите и електродвигателите, пък и управляващата електроника се произвеждат в гига фабриката на Тесла в Щатите, както твърдят фактите? С което пък се доказва, че ФАКТИЧЕСКИ ти умишлено или не лъжеш!Коментиран от #23, #24
13:29 25.06.2020
10 Никой не очаква
До коментар #6 от "Driving pleasure":
Разбира се като дадеш толкова пари за автомобил, да очакваш качество на опаковката, като гледаш боята и фугите. Всички умници като тебе си купуват Volkswagen id3, който е с перфектна боя и фуги, ама дори не може да тръгне да направи два метра, заради скапания си софтуер и хардуер, които вече цяла година не могат да накарат да комуникират помежду си, въпреки че се произвеждат втора календарна година.13:33 25.06.2020
11 Миро
БМВ Мерцедес Ауди.
Какво карат в САЩ селяндурите малко го интересува някой.
13:38 25.06.2020
12 КИЯ МОТОРС
До коментар #8 от "МИНАВАЩ":
ТИЯ С ОПЛЮТИТЕ АУДИТА И МЕРЦЕДЕСИ ДА НЕ МИ СЛАГАТ МИНУСИ.13:56 25.06.2020
13 Ссссс
До коментар #5 от "Боклук за 100000":
Колата от - до е цялата американска бе шут.Не случайно никой не може да ги достигне !Коментиран от #15, #16, #25
14:02 25.06.2020
14 гост
14:29 25.06.2020
15 гост
До коментар #13 от "Ссссс":
Батериите са от Панасоник.Коментиран от #31
14:30 25.06.2020
16 kjl
До коментар #13 от "Ссссс":
"Не случайно никой не може да ги достигне !" ..... по дефекти!!! А дълговете колко станаха?, дълговете? 13-14 милиарда!!!Коментиран от #39
14:52 25.06.2020
17 111111
До коментар #2 от "асдфгххх":
Че какви екстри има кожен салон дървено табло Качествена аудиосистемаОсвен един таблет в средата нищо интересно няма
Коментиран от #29
15:15 25.06.2020
18 XAXaxaxa
15:15 25.06.2020
19 пилот на Ферари
15:41 25.06.2020
20 Димов
15:44 25.06.2020
21 Димов
До коментар #6 от "Driving pleasure":
Ся чакай да видиш, как ще се появят двата трола, да я изкарат по-качествена и от швейцарско ножче. Абе те, тия, от статията, нищо не разбират. Що първо не се допитват до тукашните, онлайн, електро еспрети, преди да се излагат?Коментиран от #32
15:47 25.06.2020
22 Димов
До коментар #7 от "гост":
Ей го - на! Каква изненада.15:48 25.06.2020
23 Димов
До коментар #9 от "Фактът е че си лъжец":
Абе, като спорим за това, че Тесла само сглобява, вие почвате да ни убеждавате, че всичко сама си правела. Ама сега, като не ви изнася, всичко било на ишлеме.Коментиран от #47
15:49 25.06.2020
24 Димов
До коментар #9 от "Фактът е че си лъжец":
Извинявай! Репликата е за ком.5.15:52 25.06.2020
25 Димов
До коментар #13 от "Ссссс":
Я се разберете с тоя, от коментар 5. Той твърди друго.15:53 25.06.2020
26 Прави са
15:56 25.06.2020
27 гост
16:56 25.06.2020
28 друга гледна точка
Коментиран от #35
17:11 25.06.2020
29 асдфгххх
До коментар #17 от "111111":
Не уточник, че говоря за останалите марки в списъка. Теслата си е чиста тесла и то развалена.18:36 25.06.2020
30 ВАГ
Коментиран от #45
18:43 25.06.2020
31 гост
До коментар #15 от "гост":
Батериите са произведени в Гигафабриката на ТЕСЛА в щата Невада , в която Панасоник има частична собственост , по технолигия и спецификации на Тесла и не се произвеждат от Панасоник самостоятелно !!! Не плещи глупости , а мечтите си ги дръж за себе си !!Коментиран от #37
19:17 25.06.2020
32 гост
До коментар #21 от "Димов":
Ся чакай да видиш как ще обяснявате с дружката си драйфащия 202-та дефекта на Мерцедес и 225-те на Ауди и предпоследните места ??!!! Що така бе нане , нали те са идеални , безгрешни , опитни и каквито още се сетиш !!! И нали се сещаш , че тия дефекти на са "лоша боя и неравни фуги" , ами често направо скапани мотори , счупени трансмисии и т.н. !! Тоест тотал щета !!Коментиран от #33, #38
19:22 25.06.2020
33 Димов
До коментар #32 от "гост":
Когато ме чуеш да ти хваля някоя кола след 1995г, била тя Ауди, Мерцедес........ немска, френска или каквато и да е, ела ми се обади. За съжаление, колите вече не са това, което бяха.19:33 25.06.2020
34 вагнеровец
До коментар #1 от "Антимилиоионер":
Едно доказателство, че тази класация е правена от некопетентни хора или хора с интерес в дадени акции е, че ауди е със същите двигатели като фолксваген, дори подобрени, но фолксваген е в топ 10 а ауди накрая... СЛУЧАЙНОСТ?Коментиран от #36
20:36 25.06.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Гост
До коментар #34 от "вагнеровец":
Ако си ремонтирал двете коли щеше да знаеш, че въпреки, че са с еднакви мотори и ходова част, при Ауди нещата са направени по-кадърно. Захващането при вагена е много некадърно. Мястото за монтаж е напълно недостижимо и трябва да махнеш много други неща, за да стигнеш до това, което ти трябва. При Аудито не е така. Там всичко става по-лесно.Коментиран от #41
20:44 25.06.2020
37 гост
До коментар #31 от "гост":
Спести си твоите глупости. Елементите са 100% на Панасоник, по тяхна технология и химически състав. Мъск изкупува и доставя частично материалите за това. Самото вграждане, схемно свързване, охлаждане и т.н. са на и от Тесла, но те не могат да правят самостоятелно захранващия блок. Това не ги прави по-малко иновативни, но не бъди зомбиран фен, а признавай и ролята на другите иновативни фирми и хора!20:48 25.06.2020
38 перничанин
До коментар #32 от "гост":
И как разбра какви са дефектите на Ауди и Мерцедес? А а, забравих, че се допитваш до кристалната си топка (май ти е единствена). Прочете ли статията? Хората са се оплаквали основно от мултимедия (повечето се правят ЗА Ауди , а не ОТ Ауди) и както някой спомена , нали Ауди е Фолксваген, а при VW дефектите са по-малко. Когато клиентите говорят, троловете нямат думата.20:52 25.06.2020
39 гост
До коментар #16 от "kjl":
Дълговете не са проблем, когато можеш да си ги погасяваш. През март, Даймлер получиха 12 милиарда заем, правителството ще помага на ВАГ с около 20 милиарда, защото банките не искат да го правят... Единствено Тесла бележи ръст в акциите си по време на корона кризата, а Мъск обяви, че вече заеми не им трябват.21:06 25.06.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Да да
До коментар #36 от "Гост":
Ама гледай значи, колко си прав! При Ауди А6 3 литровия дизел, не трябваше ли да му сваляш мотора, за смяна на ангренаж? Много удобно, нали?Коментиран от #48, #50
21:28 25.06.2020
42 Язе
До коментар #7 от "гост":
"250 дефекта на 100 електромобила. "Чети преди да пишеш21:41 25.06.2020
43 тунберг
21:57 25.06.2020
44 омъскаряване
23:59 25.06.2020
45 Прокси
До коментар #30 от "ВАГ":
Ти нали си виждал паркинга на ВАГ в Америка след като ги хванаха че лъжат ???? Прав си на първо място са по паркирани завинаги нови коли!!!08:29 26.06.2020
46 Хайл
До коментар #1 от "Антимилиоионер":
Крият се както и оня норвежкия с теслата 😉10:52 26.06.2020
47 Хайл
До коментар #23 от "Димов":
И после китайците им виновни,но иначе билс перфектна тслата...те и ваг обвиняваха в началото китайците че уж те им дали "повреден" софтуер ама си признаха.10:57 26.06.2020
48 Гост
До коментар #41 от "Да да":
Всяко стадо си има и черна овца. При Ауди това е изключение. При вагена е редовен номер. А и Ауди откак станаха част от ВАГ вече си занижиха качеството, като се заразиха от ваген.10:58 26.06.2020
49 8726
12:23 26.06.2020
50 Димов
До коментар #41 от "Да да":
Това не беше ли мотора с ангренаж откъм маховика?16:50 26.06.2020
51 1000
По принцип май забавленията в колата е време да бъдат отделени в отделна класация.
21:10 26.06.2020
52 Илон Мъст
Коментиран от #53
14:00 27.06.2020
53 ФауВе
До коментар #52 от "Илон Мъст":
Защото си колосален едеот.13:29 30.06.2020