ФАКТИ.БГ

Какво трябва да знаете, ако купувате употребявана кола от Германия

Публикувана: 14 Септември, 2020 12:32
138 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 54878
Какво трябва да знаете, ако купувате употребявана кола от Германия
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.6 от 106 гласа.

В Германия имате две възможности да си купите кола. Можете да отидете при търговец на нови автомобили и да купите употребяван автомобил или да потърсите онлайн обява от частен продавач. Покупката от официален дилър ви дава по-голяма сигурност. По закон в Германия те трябва да предложат гаранция от поне една година. Ако нещо се обърка в двигателя на автомобила - или възникне някаква друга техническа неизправност - дилърът ще трябва да покрие разходите - така че до голяма степен елиминирате възможността за неприятни изненади.

Недостатъкът на закупуването на употребявана кола от дилър е, че колата е доста по-скъпа. Ето защо много хора пробват късмета си на частния пазар. В Германия, подобно на България, има един основен уебсайт, в които хората предлагат употребявани автомобили - mobile.de.

Ако купувате кола по обява в Германия, внимавайте. Има доста хора, които продават автомобили и които изглеждат подозрително сякаш са правили това повече от веднъж, а представят колата за семейна. Съветът е да зададете като първи въпрос колко дълго продавачът притежава превозното средство.

Ако го е купил през последните шест месеца, трябва да се запитате дали наистина това е семейната кола, както се твърди в обявата. И нещо, още по-важно .Преди да стигнете до сделка поискайте от продавача резултатите от последния му Hauptuntersuchung (известен като TÜV преглед) и така ще видите извършените ремонти.

В Германия автомобилите трябва да преминават през Hauptuntersuchung на всеки две години. В обикновения език това се нарича TÜV (кръстен на компаниите, които го извършват). Ако в обявата е посочено, че колата има нов TÜV, това е добър знак. Новият TÜV е добро начало, но трябва да проучите типичните слаби места на автомобила, който купувате, и да разберете кога за последен път са подменяни проблемните детайли.

Също така важно е, че ако TÜV на автомобила е изтекъл, няма да можете да направите пробно шофиране. Продават се много коли, чийто TÜV е просрочен. Съветът е да игнорирате напълно тези обяви. Същото важи и за кола, която е „abgemeldet“ (отписана). Такъв автомобил пък въобще няма да можете да го карате по обществени пътища.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.6 от 106 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Горубляне
1 Отговор
Че е карана от бабичка до магазина и обратно.

Коментиран от #2, #6, #7, #63


Оценка:
-3 +222

тъй де!
2 Отговор

До коментар #1 от "Горубляне":


И слагат на баба възглавничката на шофьорската седалка.Още ли минава този номер?Кат телефонните измами,вече поне 20 години?!

Оценка:
-8 +136

3
Този коментар е премахнат от модератор
Монтьор
4 Отговор
Единственото което трябва да знаете е че:Нещата стават с пари.

Коментиран от #11, #75, #112


Оценка:
-7 +163

jap
5 Отговор
В Германия евтините автомобили най често са карани от дюнерджиите и състоянието им е окаяно.

Коментиран от #8, #16, #18, #41


Оценка:
-10 +185

обявите по автокъщите
6 Отговор

До коментар #1 от "Горубляне":


BMW 320d 2001

НОВ ВНОС от Германия!

Дизел, от първи собственик, реални 170 000км, всичко по колата работи, КАТО НОВА!

3500лв.

Коментиран от #12, #14


Оценка:
-18 +112

емигрант
7 Отговор

До коментар #1 от "Горубляне":


Моята W211 е точно такава - карана от 80-годишна баба германка, ходила да види внуците в съседното село.

Коментиран от #46


Оценка:
-7 +86

по добре с ахмед отколкото с гюнтер
8 Отговор

До коментар #5 от "jap":


Все ще се разберем с бай Ахмед, той ми иска 2000 евра, аз давам 1500, накрая се разбираме за 1700 и си стискаме ръцете.

Коментиран от #17, #83


Оценка:
-54 +43

Criminal
9 Отговор
Че е кочина, какво друго, щом ще идва насам............

Оценка:
-13 +64

пилот на Ферари
10 Отговор
Предлагаха ми кола кола на която собственикът бил починал и се наложило да отрежат дървото което пораснало пред гаража ! Ха ха ха.

Оценка:
-10 +123

пилот на Ферари
11 Отговор

До коментар #4 от "Монтьор":


То с пари всеки може!

Оценка:
-5 +60

пилот на Ферари
12 Отговор

До коментар #6 от "обявите по автокъщите":


Че ти пак на много километри си я взел !! Повечето са на 135 хиляди /реални/!! Даже и сервизна книжка показват.

Коментиран от #15


Оценка:
-3 +93

бъдете умни
13 Отговор
Не се доверявайте на око и сладки приказки в какво добро състояние е колата.

На сервиз при читав и честен майстор да я огледа хубаво и да върже една диагностика. Чак тогава, след като сте се уверили че няма сериозни проблеми, а само такива които са лесни и евтини за поправяне - купувате. Иначе ще си имате големи проблеми и риск от фалит, особено ако е от така наречените луксозни марки - Ауди, БМВ, Мерцедес...но и някоя народна кола също може да ви скъса нервите.

Коментиран от #21


Оценка:
-14 +67

селска батка с дебел ланец чисто сребро
14 Отговор

До коментар #6 от "обявите по автокъщите":


Къде я намери тази? Взимам я!

Коментиран от #107


Оценка:
-7 +35

обявите по автокъщите
15 Отговор

До коментар #12 от "пилот на Ферари":


Не съм я взел и слава богу, достатъчно проблеми си имам и без това.

Оценка:
-3 +34

Вносител
16 Отговор

До коментар #5 от "jap":


А ТЕЗИ ОТПАДЪЦИ ДЕТО ГИ ПРЕКУПУВАТЕ ПО ТЕЛЕФОНА НА КИЛО ОТ ИТАЛИАНСКИТЕ ЦИГАНИ ДА НЕ СА КАРАНИ ОТ ГРАФ МОНТЕ КРИСТО ?

Коментиран от #119


Оценка:
-7 +120

честен българин
17 Отговор

До коментар #8 от "по добре с ахмед отколкото с гюнтер":


Може да се смеете, ама ако купувате от немец ще ви съдере кожата, а при бай Ахмед е евтинко, може да има малко ръждица тук-там и климатика да не работи, ама нали върви и е евтинко. ;)

Коментиран от #113


Оценка:
-25 +53

Вносител от Германия
18 Отговор

До коментар #5 от "jap":


Смешно е човек който никога не е ходил по-на запад от Ниш да обяснява за Германия!
НЕ ПО-СКОРО Е ЖАЛКО, А Е СМЕШНО ПРОДАВАЧ НА ИТАЛИАНСКИ ТОАЛЕТНИ ДА НЕ Е ХОДИЛ В ИТАЛИЯ .КАКВОТО МУ ИЗПРАТЯТ ТОВА Е!

Коментиран от #58


Оценка:
-11 +70

19
Този коментар е премахнат от модератор
Така е там
20 Отговор
През 2018г купих кола на 5 години от дилър в района на Хамбург. казах си забележките и той пое отстраняването им в рамките на обявената цена./ при такива дилъри с фиксирани цени имате такова право/. Четири нови гуми Континентал, боядисване на един елемент/задна ожулена броня, сменени ремъци, помпа, филтри и т.н.Регистрация в полицията с номера и застраховка. Всичко получих на място и потеглих спокоен. ЕДНА ГОДИНА ПЪЛНА ГАРАНЦИЯ!

Коментиран от #31, #104


Оценка:
-7 +96

Българин
21 Отговор

До коментар #13 от "бъдете умни":


Няма вече читави механици и монтьори, остаряха и изряха,
Останаха само такива като тебе "майстори" ,тарикати... пу

Оценка:
-5 +58

Банго Васил
22 Отговор
Купува се кола до 5000лв..приготвяте още 5000лв за ремонт и сте готови! Така се прави!

Оценка:
-13 +86

жоро
23 Отговор
Лятото ходих в Германия за "читава кола"резултата е близо €800 разходи за транспорт и огледи на тотално убити от каране коли...Тъй като се подведох по акъла на хора,че там колите са на 30% от цените в България.Нищо вярно с реалноста..Търсих автомобил който реално в България струва около 8хил лв в отлично състояние..В Германия подобни коли започваха от над €5000 и бяха с лека корозия и сериозна ръжда по дъното което доста ме изненада...В крайна сметка си купих кола от България от частно лице...Автокъщите много отдавна съм ги отписал,там всичко е замаскирано и след максимум 1м почват ядовете....

Коментиран от #26, #27, #32, #52, #53, #70, #71, #72


Оценка:
-11 +102

11666
24 Отговор
Моята баба беше художник!

Оценка:
-3 +20

габровец от варна
25 Отговор
Абе много статии,много поучаване! Едно знам аз. Каквато и да си купиш на старо,все някакъв кусур има. А пък новия внос в Бг-300 кусура!

Оценка:
-5 +65

некъв там
26 Отговор

До коментар #23 от "жоро":


Ха ха ха , поредния тарикат, абе защо си мислите , че можете всичко сами бре интернет "тарикатчета". То по вашата фейсбук логика трябва сами да се лекувате , сами да си лепите плочките в банята, сами да си шиете дрехите и т.н. защо ще плащате на тези на който това им е работата

Оценка:
-55 +43

пилот на Ферари
27 Отговор

До коментар #23 от "жоро":


Автокъщите имат хора които с това се занимават . Да издирват и събират коли за тях. После отива автовоза и цената е пакет за целия товар.
Голяма част вкарват автомобили от Италия понеже там ръжда почти няма.

Оценка:
-7 +75

Балък
28 Отговор
колко надценка се слага на нов внос кола вярно ли е че е още толкова колкото е купена + разходи до бг

Коментиран от #77


Оценка:
-13 +42

От Магазина
29 Отговор
Кола и жена гаранция нямат Всичко е на късмет Успех

Коментиран от #45


Оценка:
-3 +94

Авто монтъор супер разбирач
30 Отговор
Евтината кола винаги крие рискове и съмнения за автентичност.
Купувайте с хиляда отгоре за да не си счупите главата от стената

Коментиран от #34, #35


Оценка:
-12 +33

31
Този коментар е премахнат от модератор
Рядко
32 Отговор

До коментар #23 от "жоро":


Гоше къде си тръгнал с 5000евро за Германия бре.

Оценка:
-18 +41

Лост
33 Отговор
Единственият вариант да вземеш такава кола с реални км. е, ако гледаш някой болен с кола и той почине и я купиш от роднините.

Коментиран от #40


Оценка:
-4 +31

Гаранция
34 Отговор

До коментар #30 от "Авто монтъор супер разбирач":


Със сигурност ще им излезе,по евтино.

Оценка:
-1 +15

пилот на Ферари
35 Отговор

До коментар #30 от "Авто монтъор супер разбирач":


И скъпата няма гаранция. Цената в България не е фактор. Като намерят балама може и 3 хил отгоре да му сложат.

Коментиран от #36


Оценка:
-3 +59

Късмет
36 Отговор

До коментар #35 от "пилот на Ферари":


Преди година купих кола,която беше по евтина с две хиляди от една друга,от същия модел и година. Е, платих си грешката и нервите с три хиляди отгоре.

Коментиран от #42


Оценка:
-9 +47

SAAB
37 Отговор
Е... нали купувате употребяван автомобил......с всичките минуси и плюсове !

Оценка:
-4 +36

One
38 Отговор
Отидох в Германия да си купя кола. Пристигнах и мой авер ме срещна с местен тарикат-чист ариец. Черен кат кюмюр,но нищо-нали е местен. Заведе ме при една богоязлива старица,която продаваше Сааб 9-3 Аеро 2008г.дизел,ръчка,би-турбо,с двигател на GM,180к.с Колата бе....слънце направо отвън. Вътре миришеше на парфюм,май беше на Ив-Сен Лоран,направо страхотия. Дотук-добре. Цената беше добра,пробното каране до местната катедрала-също. Тъкмо щях да се правя на балкански играч и да се тръшкам за цената-демек,отстъпката,тъмния ме дръпна настрани и ми вика: Това е жив келепир,направо скачай в колата и тръгвай,че има още десет човека,които дебнат днес да го лапнат тоз Сааб. Усетих капана и си бих камшика от тази оферта.После разбрах от моя авер,че този автомобил е бил така блъснат,че е бил разполовен на две и от две различни коли е сглобен и заварен през покрива само. Жалко...бабушкера се разстрои от невъзможността да шитне колата и на сбогуване ми махаше с кърпичка,но дали плачеше,или се смееше,кой знае.....

Коментиран от #44, #78, #94, #137


Оценка:
-28 +46

Еми специално за мерджо на снимката....
39 Отговор
гледайте за ръжда. Няма ли ръжда, ще я бъде. Меко вози.

Оценка:
-2 +31

Ttттттттттт
40 Отговор

До коментар #33 от "Лост":


Не е това само единствения вариант, просто твойто звучи кофти, извинявай.

Коментиран от #43


Оценка:
-5 +2

Берлин БГ
41 Отговор

До коментар #5 от "jap":


Ти май Германия само на картичка си виждал. Дюнерджиите карат от АMG нагоре,немците се ръката със Шкода,Опел и т.н.

Коментиран от #114


Оценка:
-4 +39

пилот на Ферари
42 Отговор

До коментар #36 от "Късмет":


А сигурен ли си оная дето е била с 2 хиляди отгоре , дали е била по читава.
Аз за сега ги случвам. Последната я карам 8 години и със сменил два шарнирни болта.
Ако не си сигурен че разбираш от автомобили , извикай някого като решиш да купуваш. Поне основните неща си личат. Лошото е когато има скрит дефект.

Оценка:
-1 +40

Лост
43 Отговор

До коментар #40 от "Ttттттттттт":


Знам, че звучи кофти, но познавам хора които са купили така. Грижил си се за някой с години и накрая купуваш колата.

Оценка:
-4 +13

Мистър Ссенко
44 Отговор

До коментар #38 от "One":


Верно! Аз чух че и двигателя го сглобили от части от дъстър и москвич 403!

Коментиран от #66


Оценка:
-7 +32

Уточнение
45 Отговор

До коментар #29 от "От Магазина":


Колкото изтъркан, толкова и неверен лаф.... Ако имаш нещо между ушите можеш да прецениш една жена само от две-три срещи, не е нужно дори да си лягаш с нея. Виж, при колите е по-сложно.... Но след сериозна проверка рискът там да сбъркаш сериозно намалява!

Оценка:
-6 +39

АНОНИМЕН
46 Отговор

До коментар #7 от "емигрант":


И като забрави в къщи ключа за гаража с кракомобила! Ей го де е от едното селце до другото!

Оценка:
-4 +4

Реалист
47 Отговор
Основното правило, което аз следвам, е да се ориентирам към най-скъпите коли за даден модел, двигател и година. Разбира се, гаранция няма никаква, но в повечето случаи това са екземпляри в добро състояние и с доста екстри. Т. е. читава кола се купува с пари, ако не си събрал достатъчно, е добре да поизчакаш докато си готов с парите, а не да се хвърляш на евтини трошляци....

Коментиран от #54


Оценка:
-10 +49

Отиваш на алтобана и
48 Отговор
Засилваш я с 200 и ако не пуши и не тегли на някъде и после спре и скоростите издържат и не тракат карета в завои я земай колицата😂😂😂

Коментиран от #64


Оценка:
-4 +28

Дрът шифиьор
49 Отговор
Манипулирането на километража е подсъдно, със солена глоба! Нормален пробег е около 40- 60 000 км. на година и автомобилите на малко километри са доста по- скъпи от " космическите кораби" само на 104 000 км.!

Коментиран от #79


Оценка:
-7 +26

ДИЗЕЛ
50 Отговор
Моля ви, не купувайте дизели. Вие като ударите чертата след години няма да сте икономисали нищо (освен ако не сте междуградски куриери), обаче ще сте убили много хора без да знаете. Твърдите дизелови частици са с такива размери, че не се филтрират в дихателната система, а навлизат директно в кръвта. Незнанието НЕ ви оневинява!

Коментиран от #51, #115


Оценка:
-44 +51

Някой
51 Отговор

До коментар #50 от "ДИЗЕЛ":


Принципно си прав, въпреки че съм фен на дизелите, като видя да пуши някой таралясник на незнайни километри ми се обръщат червата. Такива "автомобили" НЯМАТ място по улиците и пътищата! Ако колата е нова или на 2-3 години, с емисионен клас Евро 6d и с Адблу нещата са други, при тях отделяните фини прахови частици са почти нула!

Коментиран от #98


Оценка:
-15 +43

Бай Танас
52 Отговор

До коментар #23 от "жоро":


Аз затова си взех "горублянка" за 4000лв, сутринта я взех, след обяд имах регистрация. Вярно, набих 1500-2000лв по сервизи за обслужване и за най-уязвимите агрегати.... и сега имам вече читава кола. Нито съм се убил от път да карам през Европа, нито съм губил време, нито нищо.. едното е за сметка на другото.

Коментиран от #116


Оценка:
-9 +39

Плам
53 Отговор

До коментар #23 от "жоро":


Точно така колега.Тук цените са във лева,а същата във във Италия примерно е във евро,как става така.Става когато е врътната на много км.Аз също взех кола от тук и направих справка във италианският сайт за тех.преглед със италианският рег.номер.Друг начин няма за проверка на км.В този сайт реално ще видиш последният тех.преглед на колата и естествено пробега.

Оценка:
-4 +21

Ко не
54 Отговор

До коментар #47 от "Реалист":


Само че забравяш за стандарта на народа.Това означава да нямаш никога кола.

Коментиран от #57


Оценка:
-5 +17

От САЩ
55 Отговор
Не знам какви са цените на употребяваните коли, но в САЩ за под $3,000 само коптори могат да се вземат. За горе-долу запазена кола, дали от дилър или собственик, трябва да се бръкнете поне $5,000. Нямам обяснение как колите, които се внасят в България се продават за 3,500 лв. с включен транспорт и печалба?! Това са $2,000, т.е., колата е купена в Европа за около $1,000 или Евро.

Най-евтините коли, които са в добро състояние в Европа са американските, защото за тях вторичния пазар е много ограничен и могат да се намерят много запазени екземпляри за по-малко пари. Евро Кадилаци има на под 100,000 реални км за 1/2 от цената на типичните европейски.

Коментиран от #56, #134


Оценка:
-5 +15

пилот на Ферари
56 Отговор

До коментар #55 от "От САЩ":


Преди 7-8 години , германците почнаха да внасят джипове Мерцедес от щатите защото там били по евтини - десетина хиляди долара.
Оказа се обаче че ония нищо не поддържали. Пълни барутници. Като я стегнеш и въведеш в изискванията на ЕС - излиза пак толкова , колкото да я купиш тук на място.

Оценка:
-6 +21

Учуден
57 Отговор

До коментар #54 от "Ко не":


Не е задължително да имаш кола, още по-малко дизел-кадилник, издухан от каране, каквито са над 90% от т. нар. "нов внос"!

Коментиран от #61, #62


Оценка:
-7 +19

Мимито
58 Отговор

До коментар #18 от "Вносител от Германия":


Е това е Българина,знае не зае,чул не дочул све коментира.Професори големи,карат кочинина по 35 години.

Коментиран от #60


Оценка:
-11 +11

гост
59 Отговор
Ами всички знаем, че ни пързалят ама кво да прайш, като нема пари за нова!

Коментиран от #73


Оценка:
-2 +38

Йойо
60 Отговор

До коментар #58 от "Мимито":


А ти какво караш приятел? Не 35 год, а на 27 год.

Оценка:
-1 +23

Ко не
61 Отговор

До коментар #57 от "Учуден":


Като нямаш пари, и стандарта ти е като във Зимбабве и Слонова кост. Защо да не караш кошник?За тези пари, толкова кола.

Оценка:
-5 +28

Ко не
62 Отговор

До коментар #57 от "Учуден":


Дай да караме рикши, белким можем да си купим нова:))). Колата е необходимост.

Оценка:
-5 +22

Хънт
63 Отговор

До коментар #1 от "Горубляне":


Само в слънчево време и на втора скорост...

Оценка:
-1 +5

ТОВА Е ВЯРНО. ..НО
64 Отговор

До коментар #48 от "Отиваш на алтобана и":


ПРОДАВАЧИТЕ НЕ ИСКАТ ДА ИМ УВРЕДИШ КОЛАТА. .

Оценка:
-0 +11

65
Този коментар е премахнат от модератор
Един Българин
66 Отговор

До коментар #44 от "Мистър Ссенко":


Подигравайте се но преди десетина години бракувахме една Жигула тип " направи си сам" - купе от една кола, двигател от друга.
И до последно си вървеше кошницата.

Оценка:
-3 +10

Еднонд Дантес
67 Отговор
Фалшив TUV , Фалшив Контрол техник. Няма проблеми , 250 евро. Жена и кола на късмет.

Оценка:
-4 +16

ivan
68 Отговор
Елементарно е.В талона може да се види колко собственика са

Оценка:
-1 +8

ели
69 Отговор
От Ханса евтина кола да купиш е невъзможно ( бил съм много път в Германия и съм купувал коли) въпроса е ,че Ханс като измине 200-250 хиляди тогава го продава защото поддържането е скъпо. Много е важно Ханса кара през зимата особено при кемперите долу всичко е Корозия (изгнило ако е и стар) не Ръжда тъй като те използват течност през зимата по пътищата против заледяване. Когато попитах познат има автокъща - дали е забранено "изтриване" на километрите ми каза" Имало някакъв закон не съм сигурен но ниe изтриваме километрите обикновено 100-150 хил. така,че да останат половината 140-160 хиляди като реални.В Италия бих препоръчал тъй като никога няма да е изгнило и италианците им различен манталитет да се разбере с тях е по-лесно.

Оценка:
-4 +16

XFR
70 Отговор

До коментар #23 от "жоро":


Доста си заблуден да вярваш , че в Германия колите да "30%" от тук. Има нет най-малкото. Харесай си кола и виж цена на модел и двигател тук и в тяхното мобиле. Тук е ясно, че кола на над 168 000 км няма. И 15 000 лева това с печалби на всички по веригата и поне 800 лева аванс да свали ,за да си мислиш после ,че си направил голема сделка и си свалил 800 лева "на добър ден". Същия модел в Германия , с пълни документи и , уж и изряден (далеч съм от мисълта, че там няма шанаджии) ще ти е 10 000 евро . Кола на наистина малко км , под 60 000 , пак ще ти е 10+ евро ако ще и на 15г да е . Обаче никой българин не би си купил Citroen C5 2 0i 2009 за 9000 евро като за тия пари ще скочи на , дори F10 о ще е царо на баро. И после ще почне реве по форумите какви боклуци са новите коли , как има конспирация и кола след "еди коя си година " не е кола.
Та така . И аз исках Jaguar XF ама като видях по-евтините на какво приличат , преди да се напудрят, си взех инсиния и 4г не съжалявам. Сега пак се оглеждам за котенце, но вече бюджета ми е друг

Оценка:
-6 +15

Бай Иван
71 Отговор

До коментар #23 от "жоро":


И аз така се подведох преди време колега,ходих гледах,търсих митцубиши алтлендаър.И накрая си взех отпуск и с един авер се хванах и отидохме за"евтина"кола в германия.Само дето се убихме от път и бях втрещен от цените.Същите коли в Германия им искаха същите пари като на най-скъпите автокъщи в България но с една малка подробност,че бяха в евро.Обиколихме много автокъщи,колите определено бяха или в лошо състояние, или адски скъпи.Накрая купих коренно различен автомобил само и само да не се прибера с празни ръце,беше и изтекъл тюфа,но сърбина който ми я продаде ми каза,че ще ми уреди с номера.Колата беше хонда сивик.Даде ми номера,с документи но ми спести една подробност ,че те важат само на територията на Германия,както и да е тръгнахме и в Унгария ме спряха полицайте..Директно ми свалиха номерата и почнаха да ми обясняват че важат само в Германия;накрая ми взеха€100 подкуп и ме пуснаха прибрах се благопулучно в бг регистрирах я,и веднага я пуснах за продаване.След 2месеца я продадох на един младеж,с 500лв загуба и така приключи моето приключение с вноса на коли от Германия..Кола бих си купил само от частно лице в България.Автокъщите и те не са стока,внасят само милионници от италия,комшията ми си взе Италиянска мазда 5,вярно няма ръжда но първия месец наби над 2500лв в ремонти...Поговорката за жената и колата,че са на късмет е много вярна....

Оценка:
-3 +24

Стефан коцев
72 Отговор

До коментар #23 от "жоро":


До март месец работихме в Германия с един приятел в една пералня.Когато удари пандемията ни казаха,че затварят и се налага да ни освободят.Тръгнахме да се прибираме но нямаше транспорт до България и се наложи да купим спешно автомобил и да тръгваме за вкъщи,разходихме се по автокъщите и тъй като трябваше задължително да купим автомобил с преглед единствената що годе запазена кола беше едно пежо 307 комби бензин.С големи мъки успяхме да я спазарим за 1850 евро+транзитни номера винетки и бензин колата се спря на 2400евро в България.Вярно колата се държа безупречно на пътя но е 2004г...Реално незнам дали могат и да и се вземат 4хил лв в България като гледам цените...И да не забравя за км незнам дали са реални или те,но беше на 384хил км.

Оценка:
-1 +25

Plameni
73 Отговор

До коментар #59 от "гост":


Как да няма пари,нали имаш акции в Тесла и замък в Норвегия. Хахаха

Оценка:
-3 +4

Фен
74 Отговор
Живея в немско и съм купувал коланот автокъща (Волво хц90). Тази гаранция в статията се предлага, но в повечето случаи срещу допълнително заплащане (gegen Aufpreis), покрива двигател, трансмисия и колянов вал. За съжаление се напълни със араби и кюрди по автокъщите и тука има ганъовски изпълнения. Най добре при възможност от директен представител на някоя марка (примерно Peter geisser) е на Волво , там цената е висока но качеството е на ниво. За кола 5-6 хиляди по добре от бг

Оценка:
-1 +15

Епси
75 Отговор

До коментар #4 от "Монтьор":


Браво

Оценка:
-0 +4

Бравос ша има рейтинг
76 Отговор
Еех Радославе, еех Славчев, ама как уцели десетката с тази тема, ей страшен мушмурок си.

Оценка:
-0 +9

ОпПала
77 Отговор

До коментар #28 от "Балък":


Дааа по три най малко.

Оценка:
-0 +2

Хухуху
78 Отговор

До коментар #38 от "One":


И като се събуди , а локвичка

Оценка:
-0 +2

Хухуху
79 Отговор

До коментар #49 от "Дрът шифиьор":


Доста си дърт явно 40 000-60000км те по цял ден карат .които карат тези километри са фирмаджии и ги сменят на три години на някакъв лизинг Това са най подържаните автомобили и най изгодни но не са без пари

Оценка:
-6 +4

Петър
80 Отговор
Аз моята, като я купувах от Германия отрязахме един дъб пред гаража да я извадим.

Оценка:
-1 +20

Борко Отворко
81 Отговор
Доста коли съм вкарал от Германия преди като имаше далавера все от немци съм ги взимал и е немало проблем те не лъжат като нас немец ли е нема да ви излъжи ама има много турци те лъжат най-здраво и изобщо ако продавача не е немец бегайте от тая оферта за коля

Оценка:
-2 +21

Епси
82 Отговор
ЖЕНА КОЛА И КУЧЕ ...КВОТ СЕ СЛУЧИ

Коментиран от #84, #108


Оценка:
-6 +10

До номер 8
83 Отговор

До коментар #8 от "по добре с ахмед отколкото с гюнтер":


Ама "Гюнтер" ще ти каже дали има, и какъв е проблема. А, "бай Ахмед" ще си премълчи.

Оценка:
-3 +16

84
Този коментар е премахнат от модератор
101
85 Отговор
Аз предпочитам евтини марки, евтин ремонт.Отивам в сервиза с кеф а не с компреси на главата:) Имам двама приятели които цял живот се занимават с внос и диагностика на автомобили. Единодушно зачеркват скъпите кенефи-Немските премиум марки, Там е страхотия.Не случакно се казват кенефи-хвърляш си парите в тоалетната.Аз лично карам Опел на 300 000 километра. За сега е ок.:)

Коментиран от #106


Оценка:
-1 +21

101
86 Отговор
Друг авер кара само БМВ, особенно пета серия, за него това е най-великата кола. Като казвам само, от 20 години е сменил 4 коли БМВ.
Шарен свят, вкусове различни.

Оценка:
-4 +9

Авто
87 Отговор
Е и аз започнах да внасям автомобили 89г първо пикапи и бусчета.После от официално представителство Фв ауди .само хубави коли три пет години .играех на тъгове за по 50 коли от поща телеком железници фирмени с история с перфектна подръжка и така до 2002.Тогава започна масово италианския внос .Цената им наполовина от моята отидох и аз с пари без замисляне в Италия като видях тез боклуци То ходова част двигател купе вътре вънка ужас викам си аз трябва да го съживявам два месеца и да го продавам да лъжа хората.И преключих с този бизнес.Хубавите коли навсякаде са скъпи.

Коментиран от #122


Оценка:
-0 +29

Епси
88 Отговор

До коментар #84 от "Уточнение":


Къде горе

Коментиран от #93


Оценка:
-2 +2

89
Този коментар е премахнат от модератор
90
Този коментар е премахнат от модератор
101
91 Отговор
И най-накрая, ако сте решили да скочите в дълбокото и сте на път да си купите премиум марка автомобил на незнайни километри и приблизителна година на производство, имайте предвид че, повечето собственици на такива коли често не ремонтират, ако нещо се позачупи се замаскира и веднага се продава.А повечето случай ремонта е повече от колата като цена.Аз съм виждал заради един пробит радиатор на БМВ компакт ..не знам коя си година, собственика го пусна с 2000 лева под цената и се отърва от него. Вие си правете извода защо.Ако се стигне до там да се отвори двигател ...настройките са толкова финни че се правят само от познавачи и само с ОРИГИНАЛНИ ЧАСТИ, дори болтовете на двигателя са специални и са маса пари а китайските се разтягат и ...сте до там.

Коментиран от #92, #97


Оценка:
-2 +8

Епси
92 Отговор

До коментар #91 от "101":


Премиу марка какво значи Ролс бентли астон ферари ламбо

Оценка:
-4 +6

Уточнение
93 Отговор

До коментар #88 от "Епси":


Там, където би трябвало да има нещо като мозък...

Коментиран от #95


Оценка:
-0 +3

Врачка
94 Отговор

До коментар #38 от "One":


Глупости на търкалета.Кола претърпяла катастрофа и имаща промяна в шасито и геометрията се бракува и не се пуска на пътя. Такива коли се разпродават за части но купето се изхвърля за скрап.Няма нищо страшно да си купиш кола на много км.ако видиш и разбираш какво да гледаш.Аз последните си 3 коли съм ги купувал в eBay на харабия.

Коментиран от #100


Оценка:
-5 +6

95
Този коментар е премахнат от модератор
Алфа Ромео
96 Отговор
Карана от баба която е ходила само до Била за кисело мляко и зарзават.

Коментиран от #99


Оценка:
-1 +9

Врачка
97 Отговор

До коментар #91 от "101":


Я смали малко за БМВ. Болтовете за главата се сменят винаги при смяна на гарнитура и за по 3€ парчето оригинал.Самите болтове са с различна дължина и трябва да се запомни кой—къде е.Другите болтове които се сменят задължително е на капака под двигателя —8 броя за 20 €.Затягат се на 59N/m с Динамометричен ключ.Радиатор на БМВ се сменя задължително с казанчето.Цената е под 100€ за двете.Можеш да си го смениш сам.Това,че в дилърския сервиз работят на 100—150€ на час е друга бира.Питай за БМВ кое трябва да се гледа когато купуваш и ще ти кажа.

Коментиран от #117


Оценка:
-3 +10

Доцент от БАН
98 Отговор

До коментар #51 от "Някой":


Почти нула, някой друг път...

Коментиран от #103


Оценка:
-4 +3

ОпПала
99 Отговор

До коментар #96 от "Алфа Ромео":


Това съм го виждал с очите си.Живях в германия .Сутрин пали баба ти пълната газ до цъквата на първа само .след това пали и на първа обрато .Колата беше купена нова но пет години до църквата и обрано но само на първа цялото село ехти .Така че някой път по добре да е карана

Оценка:
-0 +16

Автомобил
100 Отговор

До коментар #94 от "Врачка":


Че даже рязано купе .че въстановена в германия

Оценка:
-2 +4

боби
101 Отговор
В момента живея и работя в холандия.Преди седмица почнах да се оглеждам за някакво комби на газ,тук е доста разпространена газта..Като пример,ще дам една тойота авенсис,на газ -бензин 2006г 2.0i ,цена €4200 с два предишни собственика.Пише в безупречно състояние,на 465хил км...Гледам цените в България..За 5хил лв ще си намеря спокойно такава,на максимум 200хил км...разбира се "реални"

Оценка:
-0 +19

SDS
102 Отговор
Каквато и цена да Ви кажат Вие ги ударете 50% и оттам надолу Ви е играта.Това важи и за в БГ.Най- добре е да си купите такава лъскава ,правена от няколко тотала,защото е нова година и частите са истински.Разтягана до милиметър на стендове,боядисана и скъпа.Даже като се погъзариш с нея почваш да им искаш и повече пари,като през цялото време се правиш на на най-големия чистач и лъскач.Бизнес,ъ?

Оценка:
-4 +5

Уточнение
103 Отговор

До коментар #98 от "Доцент от БАН":


Господин доцент, колко са твърдите частици в изгорелите газове на дизелов двигател Euro 6d, който е задължително с DPF, AdBlue и SCR-катализатор?! Или пишем наизуст?

Оценка:
-1 +5

Хектор
104 Отговор

До коментар #20 от "Така е там":


Какво общо има полицията с регистрацията?!

Оценка:
-0 +2

Аз съм българче
105 Отговор
В Германия продават и крадени коли, които са официално регистрирани в местните им служби.

Оценка:
-2 +6

Фен на новото
106 Отговор

До коментар #85 от "101":


Не е важно колко ти е евтин ремонта а колко често. За чий ти е кола ако ще я правиш месц за да я караш ден

Оценка:
-0 +7

Това, че “батка” завършва на а,
107 Отговор

До коментар #14 от "селска батка с дебел ланец чисто сребро":


Не прави думата в женски род! Казва се ЕДИН батка! Грамотен си колкото Бойко!

Коментиран от #110


Оценка:
-5 +4

Котака
108 Отговор

До коментар #82 от "Епси":


ДИНЯ, малко прасенце и началник....

Оценка:
-1 +2

Холмс
109 Отговор
боя се, че няма как да разпознаете употребявана кола от Германия дали е карана от мургав емигрант, гастарбайтер от Анадола, или баба германка, която е отрязала дървото пред гаража , за да може да изкара колата за продан...

Коментиран от #128


Оценка:
-1 +7

110
Този коментар е премахнат от модератор
Грую
111 Отговор
Знаем ги тези! Карана от пенсионер само в събота до супермаркета и само няколко десетки хиляди , а на практика е издухана "кошница" на няколко стотин хиляди с превъртян километраж, измита , лъсната, с голямо количество добавка в двигателя за повишаване на компресията и намаляване на шума, купена вероятно за не повече от 200 евра, като старо желязо. Просто чудесно!

Оценка:
-1 +12

Ха ха
112 Отговор

До коментар #4 от "Монтьор":


И не може тук да е по-евтина оттам при еднакви условия

Оценка:
-2 +1

Ха ха
113 Отговор

До коментар #17 от "честен българин":


Нали? А как е при Зденек, Драган и Попеску?! Хи хи

Оценка:
-1 +3

Чук
114 Отговор

До коментар #41 от "Берлин БГ":


Нали? И кат се дъбиди пак си в Подгумер и няма кинти за билет до "дюнерджиите с ALG-тата" хе хе

Оценка:
-0 +1

Стига
115 Отговор

До коментар #50 от "ДИЗЕЛ":


с това демонизиране на дизела! Да, не е "чист" двигател и това е заради азотните окиси, но за сметка на това изхвърля много по-малко въглеродни оксиди от бензинките. Да не говорим за съвременните дизели, които са с пъти по-безвредни от фосилните конкуренти.

Оценка:
-5 +8

Няма бслъци
116 Отговор

До коментар #52 от "Бай Танас":


И кск е, кск е бизнеса? Еърви ли или нещо не ебават да купуват от моргите а?))))

Коментиран от #120, #121


Оценка:
-1 +2

Нафърфорий
117 Отговор

До коментар #97 от "Врачка":


Чадо искам да питам как да се кръста с фсктуратс за ремонт на БМВ с "евтините" болтове - с една или с две ръце?!))) Кажи чедо смехурково!

Коментиран от #132


Оценка:
-0 +4

Динозавър Карабаджаков
118 Отговор
ЕДНО Е СИГУРНО-САМО МЕРЦЕДЕС И VW PASSAT МОГАТ ДА ДОЙДАТ НА САМОХОД В BG, ДРУГОТО Е ОТ ЛУКАВИЯ...

Оценка:
-9 +3

12udar
119 Отговор

До коментар #16 от "Вносител":


+++++

Оценка:
-0 +1

120
Този коментар е премахнат от модератор
бай Танас
121 Отговор

До коментар #116 от "Няма бслъци":


Изтриха ми предния коментар, но слушай сега какво... как си го измисли това, че имам автоморга и т.н. целия ти филм в главата? Споделил съм ти лична история, лични наблюдения и лични преживявания. Накратко съм обяснил, кое какво ми е струвало и какво съм си "спестил". Айде живи и здрави.

Оценка:
-0 +1

12udar
122 Отговор

До коментар #87 от "Авто":


+++++

Оценка:
-0 +1

ттт
123 Отговор
Ходихме във Виена. Хотела в който отседнахме се оказа собственост на сърбин. Аз бях с астра, той имаше зафира. Нормално се заговорихме за колите. Той ми каза, че за две години е навъртял 200 000 километра. Да кажем, че той е карал повече от обикновения австриец или германец, но по-малко от 50 000 на година не го приемайте сериозно.

Коментиран от #135


Оценка:
-2 +7

Евтини коли моля
124 Отговор
Всичко качествено струва пари а вие като сте гладни не си купувайте стари коли.под вола теле няма.изкате да си купите стара кола ама да е като нова и да не е карана за джобни стотинки.е къде да я намерят.затова купете си кон с каруца и газ към слънчака

Оценка:
-2 +8

Тази статия е пълна с некомпетентност
125 Отговор
Абсолютни глупости

Оценка:
-1 +2

126
Този коментар е премахнат от модератор
колю
127 Отговор
Пълни глупости пише автора на статията,явно си няма никакво понятие от закупувана на кола от Германия.Ама така е като се ползват посредствени коментатори.(май такива пишат повечето статии тук)В Германия не може да се регистрира кола без тя да е отписана „abgemeldet“,а по-горе пише ,че не можела да се кара по обществени пътища.Не може да се вземе временен номер без колата да е ОТПИСАНА.Такъв е редът за продажба .Първо се отписва ,а после се продава.А уебсайта mobile.de.повечето обяви са на търговци ,а не на частници .Частниците пyбликуват в "'Ebay kleine anceige''.Също не е вярно че колите от дилъри са по-скъпи ,защото повечето германци си оставят колите при дилъра от който са си купили новата кола и то на цена която дилъра е определил ,а тя винаги е по- ниска от пазарната, частните обяви са от хора които искат да си продадат колата по-скъпо от пазарната.Тези хора не са склонни да свалят от цената,затова сами си продават колите. Извършените ремонти не се отразяват в документа за TÜV,още една глупост на автора,затова трябва да се иска сервизна книжка или най-добре фактурата за ремонтите.Там са описани подробно сменените части.За колите карани от пенсионери може да се разбере по талона ,понеже там са данните на собствениците.В талона на колата има и броя на собственниците до момента на закупуване.И за последно в Германия наистина има коли на 15 -20 години които са на по 40 -60 000 км. ама са по-скъпи и нашите търговци нямат сметка от закупуването на такъв ав

Оценка:
-0 +14

колю
128 Отговор

До коментар #109 от "Холмс":


Как да не може да се разпознае предишните собственици на колата ми то всичките си ги пише в талона.

Оценка:
-0 +3

авто
129 Отговор
Ако човек ще разчита на описаната по-горе инструкция"как да си купим кола от Германия",по-добре да се довери на опитен в такава дейност човек, по възможност живеещ там ,за да не остане радочарован от подобна самодейност,която си е жива лотария,ако няма изградени критерии.

Оценка:
-0 +3

130
Този коментар е премахнат от модератор
колю
131 Отговор
Закупуването на кола от Германия си заслужава ако се търси кола на под 100 000 км. Те са с 2-3 000 лв.по-скъпи от БГ ,но това се отплаща след 2-4 години когато тези от БГ на по 200 300 000 се разпадат.Ако се търси евтино и без гаранция на километрите то по-добре да се закупи от България.

Оценка:
-0 +8

Врачка
132 Отговор

До коментар #117 от "Нафърфорий":


Дреме ми как,като си балък.

Оценка:
-4 +0

Румбо
133 Отговор
Повечето от автомобилите внасяни в България нямат TUV или са в последния му месец.То иначе са непродаваеми...

Оценка:
-0 +4

Румбо
134 Отговор

До коментар #55 от "От САЩ":


На жената първи братовчед от Маями си взе за 1000+$ Тойота RAV4,която после кара 8 години.Обаче голям срам брал човека от съседите с тая 4-цилиндрова кола.Впрочем тия 1000$ му бяха от застраховката на предната кола,унищожена от камион.

Оценка:
-1 +2

Малко инфо
135 Отговор

До коментар #123 от "ттт":


Малко смятай джендършо 365 дни по 100 36500 на година искаш да кажеш че хората не слизат от колите си значи тоз тъпан е карал по 300км всеки ден няма събота неделя празник той кара От както в бг всички станаха специалисти по чужди специалности .Ще ви лъжат търговците как няма да ви лъжат вие ако може хапката от устата ще им вземите

Оценка:
-0 +3

1919
136 Отговор
Най- важното при кола на старо е сервизата книжка !!
Там се вижда цялата история на автомобила по години , километри и гаражи ( кадето е купена , ремонтирана и обслужвана ).
При смяна на собственника тя върви заедно с колата и човек който държи на колата и на цената и , държи тя да е коректно попълнена и с ПЕЧАТИ от съответния гараж или гаражи.
Кола без СК ( мой съвет ) не купувай .
Километраж се връща, обаче съм сигурен , че никой гаражист нама да рискува да фалшифицира СК в Германия.

Оценка:
-1 +3

Фрико
137 Отговор

До коментар #38 от "One":


Бате ти си за филмиране. Аз сам от 7 години. В Германия и като ви чета постовете и коментарите умирам от смях. Работя в голям сервиз на Опел. Ремонтиранме само нови коли. Не, че няма стари но те са ретро и са доста скъпи за поддръжка. Но както и да е тука стандартите са други. Кола над 100000 км. Се води за Стара. От 5 години На горе същи.Що се донася до връщане на километража това тука е немислимо. Е това е.

Оценка:
-1 +2

Кракра
138 Отговор
Избираш кола - марка, модел, двигател, година на производство.
Отваряш mobile.bg и виждаш цените.
Отваряш mobile.de и виждаш цените.
Абсолютно същите като в българския сайт, ама в Евро.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Петър Димитров
Депутатът от БСП Петър Димитров обяснява какви ще са последствията от решението на премиера Бойко Борисов да се откаже от изграждането на Втора атомна централа.
Спирането на АЕЦ „Белене“ е като да затворят банките в Швейцария."

Още бисери