ТЕМА: Тест драйв

Арктически тест на Great Wall Hover

Публикувана: 26 Октомври, 2012 11:27
100 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 50483
  • Арктически тест на Great Wall Hover снимка #1
  • ШРИФТ ПЕЧАТ

    Северен полярен кръг, Арктика, Лонгийър

    Автомобилният гигант Great Wall реши да фокусира вниманието върху един от моделите си с висока проходимост, като за целта организира световен тест чак на Северния полюс. Да, прочели сте съвсем правилно. Става въпрос за скована от лед земя, минусови температури, бели мечки, кучешки впрягове и разбира се модела Hover.

    Кулминацията на събитието "Great Wall Arctic Challenge Tour" се проведе в една от най-северните точки на планетата. Арктика и Северният полярен кръг ни предложиха много лоши метеорологични условия, но именно това беше идеята на организаторите - да се тества поведението на SUV-то Hover в екстремни условия. Основното действие се разви недалеч от най-северния град на света с население над 1000 души - Лонгийър или иначе казано 78 градуса на север, в сърцето на полярния кръг.

    Тестът започна по тъмно, въпреки че беше вече 9 часа сутринта местно време. Термометърът показваше -12 градуса по Целзий, но метеорологичната служба на остров Свалбард ни предупреди, че усещането е като за -24. На разположение на участниците в теста, 20 журналисти от водещите световни автомобилни медии, сред които и екип на mobile.bg, бяха бензинови и дизелови версии на Hover. Нашият екип избра бензинов вариант на китайския автомобил с повишена проходимост, защото за момента в България се продава само такъв.

    Стартът беше безпроблемен, а обиколката покрай бреговете на Северния ледовит океан - впечатляваща. Скоро обаче спряхме да обръщаме внимание на гледката, защото пресечената местност стана доста трудна. Hover се справи без забележки. Все пак това е автомобил, който разполага с класическа 4х4 система и понижаващи предавки. Високият клиренс позволи минаване през сериозни каменни препятствия с доста прилична скорост. Така маршрутът продължи на север, а надморската височина започна да нараства и респективно ледената настилка по-черния път стана доста дебела.

    Достигайки все по-близо до Северния полюс, температурите паднаха значително. Hover продължи да изкачва стръмния и почти изцяло заледен път без каквито и да било трудности. Явно предаването на въртящия момент по равно на двата моста в случая изигра важна роля. Това доказа и фактът, че се наложи две от съпътстващите ни коли (умишлено не споменаваме марка и модел), които въпреки, че също разполагаха с 4х4 система, да останат край пътя, далеч от крайната ни дестинация.

    Поради силния вятър и ниските температури почивката ни в крайната точка на теста беше кратка и започна спускането. Знае се, че електронната стабилизираща програма не е включена в базовото оборудване на Hover и това определено притесняваше доста от нас, но на практика липсата на ESP почти не се усети. Естествено, спускахме с ниска скорост и въпреки наличието на много лед занасянето в завоите беше напълно контролируемо.

    Дългият път на обратно ни помогна да усетим още по-добре автомобила и когато пристигнахме до импровизирания леден полигон, бяхме уверени във възможностите както на колата, така и в нашите собствени. Именно там успяхме да усетим с пълна сила, че при включени всички системи за пасивна безопасност Hover е напълно предсказуем и лесен за управление в екстремни условия. Точно това е неговата сила.

    Иначе на асфалт Hover се държи съвсем прилично, но като минус може да се посочи малко по-неинформативният волан и по-слабата шумоизолация. Тук става дума не за шум от мотора, защото двигателният отсек е добре шумоизолиран от купето, а за наличието на по-високо ниво на шум от настилката. Салонът не може да се нарече луксозен, но е функционален и практичен. Седалките са ергономични, багажникът е огромен, а мястото за краката на водача и пътниците отпред и отзад е предостатъчно. Повечето екстри в сравнение с базовото оборудване на преките алтернативи обаче са факторът, който внася нужната доза лукс.

    Предвид дългия преход в пресечена местност бяхме приятно изненадани и от качествената сглобка на детайлите в салона. Въпреки сериозното друсане и усукване на автомобила, шум и скърцане липсваха. Що се касае до основния агрегат, трябва да отбележим, че динамичните характеристики на въпросния 2.4-литров бензинов мотор не впечатляват. Те обаче са напълно достатъчни, за да не се чувства липсата на мощност в нито един от оборотните режими.

    След всичко, което преживяхме можем спокойно да заключим, че Hover е един от нелошите варианти за достъпен автомобил с повишена проходимост. В обобщение ще кажем, че неговите основни козове са проходимост, функционалност, качествена сглобка и не на последно място атрактивна цена. С други думи плюсовете са повече от недостатъците на автомобила и Hover е един добър вариант основно за хора с активен начин на живот.

    Сред официалните лица дали старт на арктическия тест драйв бяха губернаторът на Свалбард Олсен Ингер и мениджърът на Great Wall Тъндер Ши. От българска страна марката Great Wall беше представена от бранд мениджъра на Litex Motors Николай Ликьов (пети от ляво на дясно)

    Въвеждане на коментар към статията
    Име (като гост):


    Напишете кода от картинката КИРИЛИЦА
    (само главни букви)
    Визуална кептча
    Коментар с регистрация »
    Коментар:
    Много екстри за регистрирани потребители
    Коментари към статията
    ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани.

    АПИ: актуална пътна обстановка