Северен полярен кръг, Арктика, Лонгийър
Автомобилният гигант Great Wall реши да фокусира вниманието върху един от моделите си с висока проходимост, като за целта организира световен тест чак на Северния полюс. Да, прочели сте съвсем правилно. Става въпрос за скована от лед земя, минусови температури, бели мечки, кучешки впрягове и разбира се модела Hover.
Кулминацията на събитието "Great Wall Arctic Challenge Tour" се проведе в една от най-северните точки на планетата. Арктика и Северният полярен кръг ни предложиха много лоши метеорологични условия, но именно това беше идеята на организаторите - да се тества поведението на SUV-то Hover в екстремни условия. Основното действие се разви недалеч от най-северния град на света с население над 1000 души - Лонгийър или иначе казано 78 градуса на север, в сърцето на полярния кръг.
Тестът започна по тъмно, въпреки че беше вече 9 часа сутринта местно време. Термометърът показваше -12 градуса по Целзий, но метеорологичната служба на остров Свалбард ни предупреди, че усещането е като за -24. На разположение на участниците в теста, 20 журналисти от водещите световни автомобилни медии, сред които и екип на mobile.bg, бяха бензинови и дизелови версии на Hover. Нашият екип избра бензинов вариант на китайския автомобил с повишена проходимост, защото за момента в България се продава само такъв.
Стартът беше безпроблемен, а обиколката покрай бреговете на Северния ледовит океан - впечатляваща. Скоро обаче спряхме да обръщаме внимание на гледката, защото пресечената местност стана доста трудна. Hover се справи без забележки. Все пак това е автомобил, който разполага с класическа 4х4 система и понижаващи предавки. Високият клиренс позволи минаване през сериозни каменни препятствия с доста прилична скорост. Така маршрутът продължи на север, а надморската височина започна да нараства и респективно ледената настилка по-черния път стана доста дебела.
Достигайки все по-близо до Северния полюс, температурите паднаха значително. Hover продължи да изкачва стръмния и почти изцяло заледен път без каквито и да било трудности. Явно предаването на въртящия момент по равно на двата моста в случая изигра важна роля. Това доказа и фактът, че се наложи две от съпътстващите ни коли (умишлено не споменаваме марка и модел), които въпреки, че също разполагаха с 4х4 система, да останат край пътя, далеч от крайната ни дестинация.
Поради силния вятър и ниските температури почивката ни в крайната точка на теста беше кратка и започна спускането. Знае се, че електронната стабилизираща програма не е включена в базовото оборудване на Hover и това определено притесняваше доста от нас, но на практика липсата на ESP почти не се усети. Естествено, спускахме с ниска скорост и въпреки наличието на много лед занасянето в завоите беше напълно контролируемо.
Дългият път на обратно ни помогна да усетим още по-добре автомобила и когато пристигнахме до импровизирания леден полигон, бяхме уверени във възможностите както на колата, така и в нашите собствени. Именно там успяхме да усетим с пълна сила, че при включени всички системи за пасивна безопасност Hover е напълно предсказуем и лесен за управление в екстремни условия. Точно това е неговата сила.
Иначе на асфалт Hover се държи съвсем прилично, но като минус може да се посочи малко по-неинформативният волан и по-слабата шумоизолация. Тук става дума не за шум от мотора, защото двигателният отсек е добре шумоизолиран от купето, а за наличието на по-високо ниво на шум от настилката. Салонът не може да се нарече луксозен, но е функционален и практичен. Седалките са ергономични, багажникът е огромен, а мястото за краката на водача и пътниците отпред и отзад е предостатъчно. Повечето екстри в сравнение с базовото оборудване на преките алтернативи обаче са факторът, който внася нужната доза лукс.
Предвид дългия преход в пресечена местност бяхме приятно изненадани и от качествената сглобка на детайлите в салона. Въпреки сериозното друсане и усукване на автомобила, шум и скърцане липсваха. Що се касае до основния агрегат, трябва да отбележим, че динамичните характеристики на въпросния 2.4-литров бензинов мотор не впечатляват. Те обаче са напълно достатъчни, за да не се чувства липсата на мощност в нито един от оборотните режими.
След всичко, което преживяхме можем спокойно да заключим, че Hover е един от нелошите варианти за достъпен автомобил с повишена проходимост. В обобщение ще кажем, че неговите основни козове са проходимост, функционалност, качествена сглобка и не на последно място атрактивна цена. С други думи плюсовете са повече от недостатъците на автомобила и Hover е един добър вариант основно за хора с активен начин на живот.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Shmeker
По тия трасета всяко БМВ със зимни гуми ще се справи.
12:09 26.10.2012
2 Стоил Иванов
12:17 26.10.2012
3 Марто
12:19 26.10.2012
4 хххххххххххх
Това не никакъв тест, това и с лека кола с добри зимни гуми ще го направи (дори и без система 4х4). По отъпкан път всеки може да кара. Да бяха дали нещо по-истинско като за 4х4 автомобил. Най-много ме ядосват като земат да хвалят някой джип 4х4 и му правят тест драйв като за лека кола и го изкарват едва ли не хипер, мега проходим джип.
Защо не казват какви са закъсалите джипове да направят пряк тест с други джипове по едно и също трасе. Тогава да видим реалните резултати какви ще са.
Нямам нищо против Hover-а и на мен ми харесва, но не се прави така тест драйв, който да покаже колко е добър.
Коментиран от #5, #18
12:36 26.10.2012
5 BIG-ъра
До коментар #4 от "хххххххххххх":
ходи го кажи на китайците това си мнение. ще те вземат на сериозно, да знаеш.12:44 26.10.2012
6 NO ONE
12:56 26.10.2012
7 Кон
Коментиран от #10
12:58 26.10.2012
8 Баш Майстора
12:58 26.10.2012
9 SIMO
Коментиран от #12, #16
13:02 26.10.2012
10 ХХХ
До коментар #7 от "Кон":
точно така 3 см сняг и отдолу лед. айде качи го с кола без 4х413:04 26.10.2012
11 тодор
и според мен това не са никакви тестове на вседеход :/
поне екипа ви си разходи малко :)
13:06 26.10.2012
12 Баш Майстора
До коментар #9 от "SIMO":
Доживях да чуя че -12С било кучи студ:))) не е истина.13:11 26.10.2012
13 Vasko
Коментиран от #19, #20
13:17 26.10.2012
14 Vasko
13:19 26.10.2012
15 Арктик мен
Коментиран от #28
13:22 26.10.2012
16 Име:
До коментар #9 от "SIMO":
Аууу горките. Аз със желание бих отишъл ако имах възможност. Искам да питам тоя Hover има ли някакви блокажи (преден, заден или на централния диф?) или поне LSD на задния диф?13:24 26.10.2012
17 W164
Коментиран от #21, #38
13:33 26.10.2012
18 анастас анастасов
До коментар #4 от "хххххххххххх":
целта на теста според мен е бай ти китаи да покаже че за малко парички можеш да притежаваш нормален автомобил 4х4.нито става дума за супер проходим джип нито пък виждам някои от паркетните лъвове да е по-проходим от този да речем.целта на теста е да се разбере дали издържа на студ как се държи на лед и дали въобще е нормален автомобил за каране при зимни условия.Етеста показва ,че автомобила става за ежедневна употреба и в по-студени месеци така че на печелившите честитоКоментиран от #29
13:39 26.10.2012
19 анастас анастасов
До коментар #13 от "Vasko":
това как един джип ще се справя в снега зависи единствено от клиренса и гумите-нищо друго.нито в движение можеш да блокираш диференциали нито каквото и да е.е ако имаш LCD отзад е малко по друго иначе може и наи голямата тоиота да закъса на пампорово ако е с летни гуми даречем....13:43 26.10.2012
20 анастас анастасов
До коментар #13 от "Vasko":
това как един джип ще се справя в снега зависи единствено от клиренса и гумите-нищо друго.нито в движение можеш да блокираш диференциали нито каквото и да е.е ако имаш LCD отзад е малко по друго иначе може и наи голямата тоиота да закъса на пампорово ако е с летни гуми даречем....Коментиран от #23
13:43 26.10.2012
21 инж.Денчев
До коментар #17 от "W164":
имат автоматик, но все още не се продава у нас. Иначе поздравления за хубавия материалКоментиран от #22
13:44 26.10.2012
22 W164
До коментар #21 от "инж.Денчев":
МЕРСИ,ТЯ СИГОРНО СКОРОСТНАТА КУТИЯ ВСЕКИ МЕСЕЦ ЩЕ Е В СЕРВИЗА.ПОМНЯ ЕДИН ПЪТ КОМИЦИТЕ КАК СЕ БЪЗИКАХА НО Е ИСТИНА.ОТ АВТОМОБИЛНИЯТ ЗАВОД В ЛОВЕЧ ОБЯВИХА ЧЕ ЗАПОЧВАТ ПРОИЗВОДСТВОТО НА НОВ 7 МЕСТЕН АВТОМОБИЛ.6 ОТ МЕСТАТА СА ЗА ПЪТНИЦИТЕ А СЕДМОТО ЗА АВТОМОНТЬОРА13:52 26.10.2012
23 Vasko
До коментар #20 от "анастас анастасов":
ако даречем,че е с летни гуми в големия сняг и тойота голяма да е няма да стигне до пампорово,но все нуждата от добри зимни гуми е е голяма,а този зад волана колко може да кара в сняг е още по голяма в допълнение към гумите.Но да нужни са системи,но понякога и те повече могат да объркат опитните шофьори.13:57 26.10.2012
24 Стар Българин
14:03 26.10.2012
25 Бачо Минчо
Тоя автомобил ще излезе доста свестен за тая цена, ей!
На мен тая визия ми харесва, пък и вътре съм влизал - добре е!
но бях по джапанки, те не смеех да го покарам, въпреки настояването на дилъра.
Ами, кофти че не ми стигат още паричките.... на половина съм - иначе, как ще ми отива на олесяващата вече глава :)
14:25 26.10.2012
26 :) :)
15:16 26.10.2012
27 минус12
15:24 26.10.2012
28 хххххххххххх
До коментар #15 от "Арктик мен":
Какво значи закъсали са другите 4х4 - кои са другите, някои парктетници ли кои. Защо не сложат 5 джипа един до друг и да ги пуснат по един и същи път с сходни гуми и на сходни настройки и да видим кво се получава.15:42 26.10.2012
29 хххххххххххх
До коментар #18 от "анастас анастасов":
Кое е студеното бе колега -12 градуса ли. Че моята Астра 92г. чист дизел на -20 палеше и вървеше с обикновена нафта, то остава и джип 2011-2012 да не го направи това упражнение и е.ати джипа тогава.15:47 26.10.2012
30 Бял човек
За 24 000лева няма алтернатива
15:51 26.10.2012
31 Turistak
Нито излиза от някоя преспа, нито качва сериозен наклон.
Най-интересно би било ако покажат след цяла нощ на открито как ще запали без външна намеса.
Ако кажат с какви гуми са карали, ще имнаправят реклама.
15:55 26.10.2012
32 тест
15:56 26.10.2012
33 W164
16:02 26.10.2012
34 Петров
16:14 26.10.2012
35 хххххххххххх
Коментиран от #50
16:17 26.10.2012
36 ДИНКО
16:41 26.10.2012
37 Със Зила съм с предимство
16:44 26.10.2012
38 Станимир Христов
До коментар #17 от "W164":
...а какъв автомобил 4x4 караш ти?16:57 26.10.2012
39 Топчо
16:58 26.10.2012
40 БГ
Коментиран от #41
16:58 26.10.2012
41 Ърл
До коментар #40 от "БГ":
Абе аз китайци да плащат лиценз за нещо не съм срещал.Ама може да са копирали основното като С10 от тойота.
17:21 26.10.2012
42 gost
17:27 26.10.2012
43 Тасев
Ще падна от смях! Бай Ганьо е жив... И пише коментари в нета :-)
17:34 26.10.2012
44 PlimP
17:38 26.10.2012
45 кви сте смотани
Коментиран от #56
17:49 26.10.2012
46 W164
18:08 26.10.2012
47 W164
18:10 26.10.2012
48 Радо
18:15 26.10.2012
49 асва
Коментиран от #54
18:17 26.10.2012
50 Марио Вълчев
До коментар #35 от "хххххххххххх":
колега бил съм доста посеверните страни и знам, че пътната настилка ако не е обработена, както в случая е чист лед. в статията неведнъж е казано лед, а не сняг. така че айде по-кротко с негативните оценки.18:27 26.10.2012
51 БУМЕР КАМОР
19:54 26.10.2012
52 eranomasa
20:00 26.10.2012
53 Н. Николов
http://www.youtube.com/results?search_query=hover+h5&page=1
http://www.youtube.com/watch?v=bOtJEldMlgc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=y9IZcIYs-0M&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vBbdz6RjEF0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=cNycDQPnAuQ
http://www.youtube.com/watch?v=SFYfdWmxoZQ
http://www.youtube.com/watch?v=EvaOIfhrfjw
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=oX9mLuuddOA
20:34 26.10.2012
54 ВИП АМГ
До коментар #49 от "асва":
mi karai si dacia i si trai20:51 26.10.2012
55 Ts@r
Коментиран от #77
21:47 26.10.2012
56 PlimP
До коментар #45 от "кви сте смотани":
45, да не стане, като в песничката Ъпсурт :)09:54 27.10.2012
57 Иван
18:21 27.10.2012
58 бд
Коментиран от #59
19:26 27.10.2012
59 ВИП АМГ
До коментар #58 от "бд":
mi karai si ruskia tank be pich.lele kolko zastreliani shushomigi ima po sveta i u nas.xaxa20:28 27.10.2012
60 bosshoss
20:40 27.10.2012
61 гост
20:47 27.10.2012
62 Дани
20:49 27.10.2012
63 Лада
Иначе за арктическите условия - е да се пробват да подобрят рекорда на Лада Нива за престой и пробег отвъд полярния кръг... който не знае да потърси в google, има го описано и на български...
21:06 27.10.2012
64 nik
22:12 27.10.2012
65 Gosho
Коментиран от #71
00:40 28.10.2012
66 The Driver
Да ми дойдат на вилата. Малко над Панчарево е. С лагуна първа фаза преди фейса ги правя смешни. За такъв терен ме мързи да вадя Нисана от гаража.Гумите на лагуната ми са Дебика, че вече съм я пенсионирал за товарно добиче и пак дрпа по-яко. Ховъра да дойде без газовата дето виси от долу, че токувиж се откъснала някъде по пътя.
Иначе Ховъра става за непретенциозно семейно 4х4 (по ме кефи от Дъстера), но с тоя смотан 2,4 бензин на Митсубиши дето и във фирмения сервиз не знаят основни неща за него ако го пуснат за 15 бона със всички екстри може да взема един за трошене. Гледах едни клипчета дето го тестват на сняг и кал близо до Камбаните в София. Е там калта е тежка. Близо ми е вилата и познавам терена. Вярно на равно го пробваха и мина прилично терена (не занам с какви гуми), но от това место сме вадии Каптива (окопа се като за световно), Рав 4 (потъна като Титаник), ХС 90 (не можа да вземе думата- окопаването е за норматив).
Сега, за да не кажете, че всичко идва от задкормилното устройство - един и същи човек прави опитите. Не е като да няма опит е офф роуда.
Аз лично имам гранд чероки 2,7 с раздатка NV249 и Pathfinder с ръчни.
Ховър не съм тества все още поради липса на време, но от това което видях в салона за слизане до реката и пикник край яовира + ски на Боровец или Пампорово преди да са изчистили пътя (ако изобщо се сетеят) става.
01:29 28.10.2012
67 жори
04:32 28.10.2012
68 Българин
05:39 28.10.2012
69 драйвър
В руските сайтове отдавна има клипове и коментари за оф-роуд възможностите на този модел , все положителни . 2.4 бензина действително идва малък за това купе , но дизелът се справя доста по-добре.
Тези дето говорят за цени от 15хил. лева за такъв автомобил явно нещо не са в ред , защото и така цена от 33хил. лв. с всички екстри и газова на течна фаза е с около 20хил по -евтин от корейските аналози , за японските и европейските изобщо да не говорим , там цената на Н5 е в пъти по-малка !
09:00 28.10.2012
70 горския
09:10 28.10.2012
71 LEXUS номер 1
До коментар #65 от "Gosho":
нямя как да знаеш нищо за Тойота защото никога нямa да имаш точки за расов джип!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!09:34 28.10.2012
72 Лада
10:16 28.10.2012
73 Деян Донков
Коментиран от #91
11:44 28.10.2012
74 ???
12:00 28.10.2012
75 содом
12:13 28.10.2012
76 Jores
Ама всъщност - за толкова пари - толкова.
12:42 28.10.2012
77 анастас анастасов
До коментар #55 от "Ts@r":
да така е ако ще сравняваме този автомобил ,трябва да го сравняваме с автомобили в неговата ценова листа ,а не с мерцедес или бе ем ве!!!в този сегмент са дачия дъстер ,уаз патриот и може би санг ионг акшън.за друго не се сещам но от всички изброени този китаец ми се струва най-сериозно оборудван-по голям мотор и технически взимстван от митсубиши-мисля че е наи добре китаеца!14:05 28.10.2012
78 Peugeot
14:06 28.10.2012
79 optimista
14:23 28.10.2012
80 Дудук
14:29 28.10.2012
81 SUV
15:58 28.10.2012
82 ТРОШАЧА
16:52 28.10.2012
83 Краско
Какви ли джипове щеше да има тогава..?
16:59 28.10.2012
84 mentra
17:31 28.10.2012
85 Атанас Димитров
17:41 28.10.2012
86 Атанас Димитров
17:42 28.10.2012
87 Ицо Петров
18:40 28.10.2012
88 Maurice
За това си говорим.Какво общо имаме с този SUV и въпросния тест,освен журналистите от Мобиле.бг?? Кога ще лъсне истината,че в Ловеч има фиктивен завод за производство,за да може Гришата да внася тези автомобили без мито и да ги продава с данъчни облекчения,от което си пълни джоба. А реалната цена на този евтин злокачествен автомобил е на половина!!
19:25 28.10.2012
89 PILOT
19:37 28.10.2012
90 Евилина Костова
19:44 28.10.2012
91 драйвър
До коментар #73 от "Деян Донков":
Ами по тази логика и бензина ни е полюция , а пък за нафтата да не говорим , дай да не караме коли , защото горивото в БГ е бълвоч ! Хората ти дават джипа с тази газова , а пък ти ако искаш си карай на бензин , всъщност на газовите течна фаза се монтира филтър за предпазване от веществата на родния бензинджия-алхимик .Не виждам защо ми слагате минуси като всичко в моя пост си е самата истина !!!
20:30 28.10.2012
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 коста
Коментиран от #95, #97
22:16 28.10.2012
95 снежко
До коментар #94 от "коста":
Свали си розовите очилца , това не е тест а разходка сред природата. Тест се прави в София по непочистените малки улици с дупки по две педи дълбочина в разгара на зиматаКоментиран от #96
23:12 28.10.2012
96 Garett
До коментар #95 от "снежко":
Снежко, този разходка е върху чист лед, така че не се изказвай неподготвен ако обичаш. Hover е отличен автомобил и именно разпределението 50 на 50 между колелата му позволява безпроблемно изкачване на заледени участъци. Т.нар. "интелигентни" 4х4 системи остават на място при лед и наклон, както е в случая08:48 29.10.2012
97 ВИП АМГ
До коментар #94 от "коста":
napalno si prav09:48 29.10.2012
98 коко
11:56 30.10.2012
99 Гост
17:55 30.10.2012
100 olq
16:52 02.11.2012
101 Васко
18:19 14.11.2012