Last news in Fakti

7 Април, 2011 11:21 3 497 15

В Израел заработиха станции за смяна на батерии

  • електромобили-
  • станции-
  • израел

Израелската компания Better Place реши проблема с ограничения ресурс на акумулаторите в електромобилите. На територията на страната вече работи първата от мрежа станции за замяна на изтощени батерии със заредени. Системата се обсъжда отдавна, но едва сега бе внедрена на практика.

Вместо да чака с часове, докато акумулаторите на електромобила му попълнят капацитета си, водачът просто вкарва колата си в подобие на роботизирана автомивка с "канал". Изчаква смяната на батерията без дори да слиза от возилото, след като е платил с карта на терминал на входа.

Процедурата е напълно автоматизирана и не изисква физическото участие на човек. От пода на станцията се подава робот, който сваля изтощения акумулаторен модул и го заменя с напълно зареден.

Better Place планира откриването на още поне 8 станции до края на годината. За момента единствената пречка пред масовото разпространение на системата е липсата на стандарт за габаритите и разположението на батериите, с който да се съобразяват всички производители.

Самата Better Place работи с автомобили на Renault. Базовата версия на електрическия Fluence се продава за около 21 000 евро. Собственикът плаща по 79 евро месечен лизинг за акумулаторите.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 рено

    13 14 Отговор
    21000 евро + 80 на месец за лизинг + за смяната и тока ... много стават май

    Коментиран от #3

  • 2 Ogi

    28 20 Отговор
    Това е истината. За разлика от други производители Рено държат на тази система - да не висиш, докато акумулаторът се зарежда, а да ти го сменят за две минути. В Израел пече яко и ако опънат и слънчеви панели, за да черпят енергия за зареждането, ашколсун!
  • 3 EKO

    29 22 Отговор

    До коментар #1 от "рено":

    mnogo stava ako zima6 600 leva na mesec ako si zima6 okolo 1000 evro i malko nad 1000 6e ti e dobre 6oto elektromobila ne zamursiava i belite durjavi 6te napravat strahotni dana4ni oblek4enia i eko taksa niama da se pla6ta tva e bude6teto tva e sigurno prosto e vupros na vreme!!!
  • 4 111

    15 0 Отговор
    Кой сега е Третия Свят, а? А ние сме били на стария континент. И колелета не можем да сглобяваме даже...
  • 5 VW&Mercedes

    12 15 Отговор
    Dobre izmisleno.No edin den tezi baterii shte sa na po 5 i poveche godini i ako vashata bateriq e nova kakvo stava vlizate i vi slagat 5 godishna a sled vas vliza nqkoi s skapana i mu slagat vashata.Sigurno shte slojat nqkukva taksa koqto da izbiva vsichki baterii inache i realno djoba na shofiora pak shte iztunqva.Istinata e vuv vodoroda no zashto taka uporito TOK ta TOK.Drugiqt moment e pak ekologichen predstavete si milionite kupchini s skapani baterii kakuv problem shte e a i tqhnoto reciklirane kolko shte struva i kolko shte zamursqva
  • 6 зрънчо

    16 7 Отговор
    то няма "твоя" батерия.Батерийте просто се подменят, както газовите бутилки, който се взимат от бензиностанцийте. Затова се и плаща на месец както е написано..
    А иначе ако става дума за конвенционален двигател на водород,пак е добро екологично решение, но аз лично не харесвам ДВГ защото са твърде сложни, нуждаещи се от много консумативи и допълнителни системи..Вече водородните клетки са друго нещо..
  • 7 VW&Mercedes

    11 15 Отговор
    Tova se kazva licemerie.Na vsqka bateriq ima nadpisi i znaci kude da se izhvurlq kolko e NEekologichna v daje edin ot BG GSM operatorite si imat koshcheta za takiva otpaduci i v sushtiq moment izkat da ni vnushat che taka pazim prirodata.No shtom padat kunti drugo nqma znahenie.Nakraq planetata vodena samo ot finansovi podbudi shte zaprilicha na edin golqm tehnologichen otpaduk.Vodoroda e 100% ekologichen i bezvreden za horata i prirodata kato cqlo.No ne sega ni obluchvat s takiva clip-cheta s milovidni i dovolni lica + nejni pesnichki i te.etata se radvat
  • 8 Ogi

    12 8 Отговор
    Абе ние все търсим големия заговор и кусури намираме, ама хората са го направили и вече работи. Ако е изгодно, електричките ще се купуват и това е. Колкото до екологията, въпросът не е с преработката на старите батерии - това е елементарно. Спори се основно дали при производството на необходимата енергия за зареждането им няма да се отделят повече вредни емисии, отколкотосега от бензините и дизелите. тук специалистите имат думата, но засега е неоспорим факт, че отработените газове тровят яко въздуха. А за кочини като България, където хиляди с издухани двигатели няма защо да говорим. как не видях поне едно ченге да спре някой, от чийто ауспух излиза дим като от въглищарска печка? Побеснявам като видя такива, а ченгето тъне в дим, гълта отровата, ама не го спира от движение.

    Коментиран от #9

  • 9 VW&Mercedes

    10 14 Отговор

    До коментар #8 от "Ogi":

    Ogi chengeto nqma dimomer zada spira ot dvijenie.A i purvo ako se pochne taka trqbva da se spre gradskiq transport.Ti sam kaza "Спори се основно дали при производството на необходимата енергия за зареждането им няма да се отделят повече вредни емисии, отколкотосега от бензините и дизелите"E az napisah po dolu che vodorod-a e 100% bezvreden za prirodata.
  • 10 VW&Mercedes

    15 19 Отговор
    Ogi drugoto koeto iskah da dopulnq e che EL zadvijvaneto ni pravi zavisimi.Ot Diesel, Benzin, LPG,i vodorod ako stesh mojesh da imash golqmi rezervi kato goriva pri nujda.Ako kolite sa EL i po nqkukva prichina spre EL zahranvaneto na vsichki avtomobili shte im ostane 200km jivot.Nad tova nikoi ne se zamislq zashtoto ne se e sluchvalo no nqkoi den i tova shte stane.Stavat avarii kato Fukushima i voini togava kakvo pravim.
  • 11 Давид

    3 3 Отговор
    Значи - всяка от батериите има чип (процесор и епром памет). В нея освен контролера за заряд/разряд се вписват и броя цикли на заряд на батерията (колко е стара), на какви температури е подлагана (ако са рязки амплитуди или прегряване - живота и се е скъсил), експолатационния и срок и количеството заряд, което има в момента. В резултат на тези 4 коефициента, процесора смята показател, по който се излислява цената, която ще заплатите на станцията. Така няма прее.ан, издокаран, спечелил - кофти батерия - евтино зареждане, нова батерия и хубава малко повече парички. в зависимост от това станцията с какви батерии разполага може да си изберете и според възможностите или желанията

    Коментиран от #13

  • 12 Кольо

    4 2 Отговор
    Тия 80 евро месечно са ти за консуматив, ти все 1 в твоя автомобил не зареждаш гориво.. но тук идва момента че можеш да си се возиш колкото искаш, можеш да сменяш батерията всеки ден :)
  • 13 VW&Mercedes

    8 6 Отговор

    До коментар #11 от "Давид":

    Ti mu kazvash edno to baba si znae ono.Govoreh za zavisimost na EL i za 100% ekologiq pri vodorod.
  • 14 pacino

    5 6 Отговор
    стига с този водород
    за него отива три пъти повече ел.енергия
    водород та водород......
  • 15 Ogi

    4 0 Отговор
    Абе явно Белене-то трябва да се прави, за да има ток за електричките. Ама друсне ли като в Япония, ще светнем като крушки.