Дилър на екзотични автомобили от Флорида продава Cizeta V16T, построена по поръчка на султана на Бруней. Преди да бъде доставен на прочутия си собственик, суперавтомобилът е показан на автосалона в Женева през 1993 г.
Подобно на повечето коли в безкрайната колекция на брунейския султан, "чидзетата" никога не е била регистрирана и практически не е карана. Пробегът е едва 983 км.
Това е единствената Cizeta V16T със синя каросерия и интериор. По желание на купувача са променени леко и формите на въздухозаборниците.
Създателят на модела Клаудио Дзамполи твърди, че това е любимият му екземпляр от всички произведени. Дизайнът е дело на Марчело Гандини, оставил подписа си под икони като Lamborghini Countach и Diablo.
Cizeta V16T има 16-цилиндров двигател с 64 клапана, 8 разпределителни вала, 4 цилиндрови глави и две 2 вериги. Монтиран е напречно, развива 540 к.с. и задвижва задните колела през 5-степенна ръчна предавателна кутия ZF.
От компанията Curated, която се занимава с продажбата на уникалния автомобил, не са посочили цена. По данни на Business Insider обаче "чидзетата" струва най-малко $750 000 (€630 675).
Коментиран от #3
-12 +46
-5 +64
До коментар #1 от "Бай Ицо от Радомир":
Аз имам една за части ако искаш да ти я дам за 300 лева за донор :D
-1 +41
Коментиран от #6, #10, #24
-32 +17
-8 +18
До коментар #4 от "Гоце":
Факт!Цялото италианско автомобилостроене се базира на архаични тракторни и камионни двигатели от по времето на втората световна война и малко след това В12.Примерно Ламборгини от Миура до Мурчиелаго през Кунтач и Диабло двигателя си е се един и същ.
Коментиран от #11, #15
-25 +8
-2 +22
-3 +16
-2 +7
До коментар #4 от "Гоце":
По-грозен вариант на Ламборгини Диабло пуснат през 1988, от същия дизайнер Марчело Гандини, със 16-цилиндъра.
Коментиран от #17
-3 +15
До коментар #6 от "Хи хи":
Май си объркал и влака и посоката. Да не казвам че немците купиха Ламбото точно заради двигателите дето после натикаха на Ауди R8.
Коментиран от #12
-6 +28
До коментар #11 от "пилот на Ферари":
Тва не променя факта че в Мурчиелагото е същият В12 от на Феручо Миурата
Коментиран от #13
-7 +7
До коментар #12 от "Хи хи":
А на БМВ да не би всеки път да измислят нов двигател ? То двигателя един и същи редови шестак - само го модифицират !
Коментиран от #14, #19
-1 +19
До коментар #13 от "пилот на Ферари":
Е ама бмв-то си е кола на средната класа не претендират да са ултра дупер бутиковата хайпъркар компания сеш се.
-8 +4
До коментар #6 от "Хи хи":
Какво означава един и същ двигател. Просто при Ламборгини нямаш избор за друго освен V12, или V10 при евтините модели Галардо и Хуракан. Няма как да го поръчаш с 3.0 ТДИ... Ъпгрейдват се материали, параметри и електроника, но базовата конфигурация си е една и съща.
Коментиран от #16
-0 +16
До коментар #15 от "Гост":
Означава че.двигателя е просто същия в основата си няма никакво подобрение същата конфигурация диаметери ходове на буталото компресии размери.
-13 +6
До коментар #10 от "Гост":
Гледайте ги тия коли щото им мина времето.Теслата ги прави за смях.16 цилиндъра какво разхищение на ресурси.
-28 +5
-1 +6
До коментар #13 от "пилот на Ферари":
Не е така, но ти си незапознат и говориш на изуст.
Това, че е редови 6-ак не значи, че е един и същ. По твоята логига 4 цилиндровият редовак на Лада и този на Хонда са едно и също.
BMW имат доста серии 6 цилиндрови редови.
Бензинови на прима виста ще ти изброя няколко М20, М50, М52, М54, М30, N52 и още доста. Като някой имат много сходства но други нямат нищо общо, нито като механизми нито като блок. Това е като да кажеш, че Георги Мамалев и Наоми Кембъл са едно и също щото имат глава и крака
Коментиран от #20, #30
-9 +8
До коментар #19 от "Hellish":
И каква е принципната разлика ? Всичко е надграждане на един шестцилиндров двигател.
Коментиран от #21
-2 +6
До коментар #20 от "пилот на Ферари":
Ми то при всички производители е така бе мен. Блока в винаги един и същ, цилиндри бутала, мотовилки и тн. Това е измислено преди 100 и кусур години, няма какво да се променя. Ако искаш различно взимаш Ванкелов и го ръсиш със светена вода над 30 хиляди километра всеки ден, щот плаче за нов. Дори тесляците ползват едни и същи електромотори само добавят повече и надграждат батерииките. Нали се сещаш, че хората искат да ползват същите поточни линии, затова променят само външния вид, малко интериора и леко мотора заради еко нормите. Нов мотор значи нови поточни линии, тестове и бла бла, много пари
Коментиран от #23
-2 +9
-1 +5
До коментар #21 от "РЗС":
Е какво им е бутиковото тогава.Смешни фирмички за балъци с пари.
Коментиран от #25
-7 +4
До коментар #4 от "Гоце":
КАРАЙ СИ ГОЛФ 3 ТА....ИЛИ БМВ 2005...😁😁😁😁😂😂😂😂ТЕ СА ПО УБАЛИ😂😂😂😂
-0 +9
До коментар #23 от "Хо хо хо":
ЕЕЕ ТИ ИМАШ ПО ХУБАВА НАЛИ?😂😂😂😂
-0 +6
Коментиран от #27
-1 +4
До коментар #26 от "Японеца":
Те не са я чували (включително и аз) обаче са си компетентни. Супер изглежда колата за времето си.
-0 +4
-0 +0
-0 +0
До коментар #19 от "Hellish":
Същото е.
Само дето Наоми Кембъл е по-черен от Мамалев:)
-0 +0