25 Ноември, 2020 15:01 7 942 30

Продава се нова Cizetta от колекцията на брунейския султан

  • cizeta-
  • v16t-
  • султан-
  • бруней

Дилър на екзотични автомобили от Флорида продава Cizeta V16T, построена по поръчка на султана на Бруней. Преди да бъде доставен на прочутия си собственик, суперавтомобилът е показан на автосалона в Женева през 1993 г.

 

Подобно на повечето коли в безкрайната колекция на брунейския султан, "чидзетата" никога не е била регистрирана и практически не е карана. Пробегът е едва 983 км.

 

Това е единствената Cizeta V16T със синя каросерия и интериор. По желание на купувача са променени леко и формите на въздухозаборниците.

 

Създателят на модела Клаудио Дзамполи твърди, че това е любимият му екземпляр от всички произведени. Дизайнът е дело на Марчело Гандини, оставил подписа си под икони като Lamborghini Countach и Diablo.

 

Cizeta V16T има 16-цилиндров двигател с 64 клапана, 8 разпределителни вала, 4 цилиндрови глави и две 2 вериги. Монтиран е напречно, развива 540 к.с. и задвижва задните колела през 5-степенна ръчна предавателна кутия ZF.

 

От компанията Curated, която се занимава с продажбата на уникалния автомобил, не са посочили цена. По данни на Business Insider обаче "чидзетата" струва най-малко $750 000 (€630 675).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бай Ицо от Радомир

    46 12 Отговор
    Бих я взел за 1500 лв, ама много разправия да й обръщам волана, не отказвам се

    Коментиран от #3

  • 2 Груьо

    64 5 Отговор
    Султана да не се прави на ударен, яко е връщал километража!
  • 3 Debil

    41 1 Отговор

    До коментар #1 от "Бай Ицо от Радомир":

    Аз имам една за части ако искаш да ти я дам за 300 лева за донор :D
  • 4 Гоце

    17 32 Отговор
    Италиански боклук

    Коментиран от #6, #10, #24

  • 5 Criminal

    18 8 Отговор
    За тея пари, поне да не бяха слагали плафон от Алфа 164............
  • 6 Хи хи

    8 25 Отговор

    До коментар #4 от "Гоце":

    Факт!Цялото италианско автомобилостроене се базира на архаични тракторни и камионни двигатели от по времето на втората световна война и малко след това В12.Примерно Ламборгини от Миура до Мурчиелаго през Кунтач и Диабло двигателя си е се един и същ.

    Коментиран от #11, #15

  • 7 пилот на Ферари

    22 2 Отговор
    А газова уредба има ли ?
  • 8 пилот на Ферари

    16 3 Отговор
    Нали е султан , защо му е да я регистрира ? А иначе вероятно жилото на километража е било откачено.
  • 9 GTR

    7 2 Отговор
    Ама тази "новина" вече е на повече от месец ......🤔
  • 10 Гост

    15 3 Отговор

    До коментар #4 от "Гоце":

    По-грозен вариант на Ламборгини Диабло пуснат през 1988, от същия дизайнер Марчело Гандини, със 16-цилиндъра.

    Коментиран от #17

  • 11 пилот на Ферари

    28 6 Отговор

    До коментар #6 от "Хи хи":

    Май си объркал и влака и посоката. Да не казвам че немците купиха Ламбото точно заради двигателите дето после натикаха на Ауди R8.

    Коментиран от #12

  • 12 Хи хи

    7 7 Отговор

    До коментар #11 от "пилот на Ферари":

    Тва не променя факта че в Мурчиелагото е същият В12 от на Феручо Миурата

    Коментиран от #13

  • 13 пилот на Ферари

    19 1 Отговор

    До коментар #12 от "Хи хи":

    А на БМВ да не би всеки път да измислят нов двигател ? То двигателя един и същи редови шестак - само го модифицират !

    Коментиран от #14, #19

  • 14 Хи хи

    4 8 Отговор

    До коментар #13 от "пилот на Ферари":

    Е ама бмв-то си е кола на средната класа не претендират да са ултра дупер бутиковата хайпъркар компания сеш се.
  • 15 Гост

    16 0 Отговор

    До коментар #6 от "Хи хи":

    Какво означава един и същ двигател. Просто при Ламборгини нямаш избор за друго освен V12, или V10 при евтините модели Галардо и Хуракан. Няма как да го поръчаш с 3.0 ТДИ... Ъпгрейдват се материали, параметри и електроника, но базовата конфигурация си е една и съща.

    Коментиран от #16

  • 16 Хи хи

    6 13 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    Означава че.двигателя е просто същия в основата си няма никакво подобрение същата конфигурация диаметери ходове на буталото компресии размери.
  • 17 Хи хи

    5 28 Отговор

    До коментар #10 от "Гост":

    Гледайте ги тия коли щото им мина времето.Теслата ги прави за смях.16 цилиндъра какво разхищение на ресурси.
  • 18 hmhmhm

    6 1 Отговор
    со лев геврек имаш ли?
  • 19 Hellish

    8 9 Отговор

    До коментар #13 от "пилот на Ферари":

    Не е така, но ти си незапознат и говориш на изуст.
    Това, че е редови 6-ак не значи, че е един и същ. По твоята логига 4 цилиндровият редовак на Лада и този на Хонда са едно и също.
    BMW имат доста серии 6 цилиндрови редови.
    Бензинови на прима виста ще ти изброя няколко М20, М50, М52, М54, М30, N52 и още доста. Като някой имат много сходства но други нямат нищо общо, нито като механизми нито като блок. Това е като да кажеш, че Георги Мамалев и Наоми Кембъл са едно и също щото имат глава и крака

    Коментиран от #20, #30

  • 20 пилот на Ферари

    6 2 Отговор

    До коментар #19 от "Hellish":

    И каква е принципната разлика ? Всичко е надграждане на един шестцилиндров двигател.

    Коментиран от #21

  • 21 РЗС

    9 2 Отговор

    До коментар #20 от "пилот на Ферари":

    Ми то при всички производители е така бе мен. Блока в винаги един и същ, цилиндри бутала, мотовилки и тн. Това е измислено преди 100 и кусур години, няма какво да се променя. Ако искаш различно взимаш Ванкелов и го ръсиш със светена вода над 30 хиляди километра всеки ден, щот плаче за нов. Дори тесляците ползват едни и същи електромотори само добавят повече и надграждат батерииките. Нали се сещаш, че хората искат да ползват същите поточни линии, затова променят само външния вид, малко интериора и леко мотора заради еко нормите. Нов мотор значи нови поточни линии, тестове и бла бла, много пари

    Коментиран от #23

  • 22 Динко съм

    5 1 Отговор
    Верно че е старичко, ама я обичам да са фукам и ша я купа и още една от гъзария, че и Ролса ми остаря и му се напълни пепелника и си е за смена вече.
  • 23 Хо хо хо

    4 7 Отговор

    До коментар #21 от "РЗС":

    Е какво им е бутиковото тогава.Смешни фирмички за балъци с пари.

    Коментиран от #25

  • 24 минчо

    9 0 Отговор

    До коментар #4 от "Гоце":

    КАРАЙ СИ ГОЛФ 3 ТА....ИЛИ БМВ 2005...😁😁😁😁😂😂😂😂ТЕ СА ПО УБАЛИ😂😂😂😂
  • 25 минчо

    6 0 Отговор

    До коментар #23 от "Хо хо хо":

    ЕЕЕ ТИ ИМАШ ПО ХУБАВА НАЛИ?😂😂😂😂
  • 26 Японеца

    4 1 Отговор
    Много разбирачи тук, а колата на живо някой да е виждал, дори в музей?

    Коментиран от #27

  • 27 Коментара

    4 0 Отговор

    До коментар #26 от "Японеца":

    Те не са я чували (включително и аз) обаче са си компетентни. Супер изглежда колата за времето си.
  • 28 Бай Цвятко

    0 0 Отговор
    Касабов, да земем да махнем едното Т от името на колата в заглавието на статията,моля! Тoва е CIZETA, а не IZETTA.
  • 29 Геро

    0 0 Отговор
    Поне да беше комби версията...
  • 30 Геро

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Hellish":

    Същото е.
    Само дето Наоми Кембъл е по-черен от Мамалев:)