ФАКТИ.БГ

Продава се нова Cizetta от колекцията на брунейския султан

Публикувана: 25 Ноември, 2020 15:01
30 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6521
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.8 от 24 гласа.

Дилър на екзотични автомобили от Флорида продава Cizeta V16T, построена по поръчка на султана на Бруней. Преди да бъде доставен на прочутия си собственик, суперавтомобилът е показан на автосалона в Женева през 1993 г.

Подобно на повечето коли в безкрайната колекция на брунейския султан, "чидзетата" никога не е била регистрирана и практически не е карана. Пробегът е едва 983 км.

Това е единствената Cizeta V16T със синя каросерия и интериор. По желание на купувача са променени леко и формите на въздухозаборниците.

Създателят на модела Клаудио Дзамполи твърди, че това е любимият му екземпляр от всички произведени. Дизайнът е дело на Марчело Гандини, оставил подписа си под икони като Lamborghini Countach и Diablo.

Cizeta V16T има 16-цилиндров двигател с 64 клапана, 8 разпределителни вала, 4 цилиндрови глави и две 2 вериги. Монтиран е напречно, развива 540 к.с. и задвижва задните колела през 5-степенна ръчна предавателна кутия ZF.

От компанията Curated, която се занимава с продажбата на уникалния автомобил, не са посочили цена. По данни на Business Insider обаче "чидзетата" струва най-малко $750 000 (€630 675).


Поставете оценка на статията:
Оценка 4.8 от 24 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Бай Ицо от Радомир
1 Отговор
Бих я взел за 1500 лв, ама много разправия да й обръщам волана, не отказвам се

Коментиран от #3


Оценка:
-12 +46

Груьо
2 Отговор
Султана да не се прави на ударен, яко е връщал километража!

Оценка:
-5 +64

Debil
3 Отговор

До коментар #1 от "Бай Ицо от Радомир":


Аз имам една за части ако искаш да ти я дам за 300 лева за донор :D

Оценка:
-1 +41

Гоце
4 Отговор
Италиански боклук

Коментиран от #6, #10, #24


Оценка:
-32 +17

Criminal
5 Отговор
За тея пари, поне да не бяха слагали плафон от Алфа 164............

Оценка:
-8 +18

Хи хи
6 Отговор

До коментар #4 от "Гоце":


Факт!Цялото италианско автомобилостроене се базира на архаични тракторни и камионни двигатели от по времето на втората световна война и малко след това В12.Примерно Ламборгини от Миура до Мурчиелаго през Кунтач и Диабло двигателя си е се един и същ.

Коментиран от #11, #15


Оценка:
-25 +8

пилот на Ферари
7 Отговор
А газова уредба има ли ?

Оценка:
-2 +22

пилот на Ферари
8 Отговор
Нали е султан , защо му е да я регистрира ? А иначе вероятно жилото на километража е било откачено.

Оценка:
-3 +16

GTR
9 Отговор
Ама тази "новина" вече е на повече от месец ......🤔

Оценка:
-2 +7

Гост
10 Отговор

До коментар #4 от "Гоце":


По-грозен вариант на Ламборгини Диабло пуснат през 1988, от същия дизайнер Марчело Гандини, със 16-цилиндъра.

Коментиран от #17


Оценка:
-3 +15

пилот на Ферари
11 Отговор

До коментар #6 от "Хи хи":


Май си объркал и влака и посоката. Да не казвам че немците купиха Ламбото точно заради двигателите дето после натикаха на Ауди R8.

Коментиран от #12


Оценка:
-6 +28

Хи хи
12 Отговор

До коментар #11 от "пилот на Ферари":


Тва не променя факта че в Мурчиелагото е същият В12 от на Феручо Миурата

Коментиран от #13


Оценка:
-7 +7

пилот на Ферари
13 Отговор

До коментар #12 от "Хи хи":


А на БМВ да не би всеки път да измислят нов двигател ? То двигателя един и същи редови шестак - само го модифицират !

Коментиран от #14, #19


Оценка:
-1 +19

Хи хи
14 Отговор

До коментар #13 от "пилот на Ферари":


Е ама бмв-то си е кола на средната класа не претендират да са ултра дупер бутиковата хайпъркар компания сеш се.

Оценка:
-8 +4

Гост
15 Отговор

До коментар #6 от "Хи хи":


Какво означава един и същ двигател. Просто при Ламборгини нямаш избор за друго освен V12, или V10 при евтините модели Галардо и Хуракан. Няма как да го поръчаш с 3.0 ТДИ... Ъпгрейдват се материали, параметри и електроника, но базовата конфигурация си е една и съща.

Коментиран от #16


Оценка:
-0 +16

Хи хи
16 Отговор

До коментар #15 от "Гост":


Означава че.двигателя е просто същия в основата си няма никакво подобрение същата конфигурация диаметери ходове на буталото компресии размери.

Оценка:
-13 +6

Хи хи
17 Отговор

До коментар #10 от "Гост":


Гледайте ги тия коли щото им мина времето.Теслата ги прави за смях.16 цилиндъра какво разхищение на ресурси.

Оценка:
-28 +5

hmhmhm
18 Отговор
со лев геврек имаш ли?

Оценка:
-1 +6

Hellish
19 Отговор

До коментар #13 от "пилот на Ферари":


Не е така, но ти си незапознат и говориш на изуст.
Това, че е редови 6-ак не значи, че е един и същ. По твоята логига 4 цилиндровият редовак на Лада и този на Хонда са едно и също.
BMW имат доста серии 6 цилиндрови редови.
Бензинови на прима виста ще ти изброя няколко М20, М50, М52, М54, М30, N52 и още доста. Като някой имат много сходства но други нямат нищо общо, нито като механизми нито като блок. Това е като да кажеш, че Георги Мамалев и Наоми Кембъл са едно и също щото имат глава и крака

Коментиран от #20, #30


Оценка:
-9 +8

пилот на Ферари
20 Отговор

До коментар #19 от "Hellish":


И каква е принципната разлика ? Всичко е надграждане на един шестцилиндров двигател.

Коментиран от #21


Оценка:
-2 +6

РЗС
21 Отговор

До коментар #20 от "пилот на Ферари":


Ми то при всички производители е така бе мен. Блока в винаги един и същ, цилиндри бутала, мотовилки и тн. Това е измислено преди 100 и кусур години, няма какво да се променя. Ако искаш различно взимаш Ванкелов и го ръсиш със светена вода над 30 хиляди километра всеки ден, щот плаче за нов. Дори тесляците ползват едни и същи електромотори само добавят повече и надграждат батерииките. Нали се сещаш, че хората искат да ползват същите поточни линии, затова променят само външния вид, малко интериора и леко мотора заради еко нормите. Нов мотор значи нови поточни линии, тестове и бла бла, много пари

Коментиран от #23


Оценка:
-2 +9

Динко съм
22 Отговор
Верно че е старичко, ама я обичам да са фукам и ша я купа и още една от гъзария, че и Ролса ми остаря и му се напълни пепелника и си е за смена вече.

Оценка:
-1 +5

Хо хо хо
23 Отговор

До коментар #21 от "РЗС":


Е какво им е бутиковото тогава.Смешни фирмички за балъци с пари.

Коментиран от #25


Оценка:
-7 +4

минчо
24 Отговор

До коментар #4 от "Гоце":


КАРАЙ СИ ГОЛФ 3 ТА....ИЛИ БМВ 2005...😁😁😁😁😂😂😂😂ТЕ СА ПО УБАЛИ😂😂😂😂

Оценка:
-0 +9

минчо
25 Отговор

До коментар #23 от "Хо хо хо":


ЕЕЕ ТИ ИМАШ ПО ХУБАВА НАЛИ?😂😂😂😂

Оценка:
-0 +6

Японеца
26 Отговор
Много разбирачи тук, а колата на живо някой да е виждал, дори в музей?

Коментиран от #27


Оценка:
-1 +4

Коментара
27 Отговор

До коментар #26 от "Японеца":


Те не са я чували (включително и аз) обаче са си компетентни. Супер изглежда колата за времето си.

Оценка:
-0 +4

Бай Цвятко
28 Отговор
Касабов, да земем да махнем едното Т от името на колата в заглавието на статията,моля! Тoва е CIZETA, а не IZETTA.

Оценка:
-0 +0

Геро
29 Отговор
Поне да беше комби версията...

Оценка:
-0 +0

Геро
30 Отговор

До коментар #19 от "Hellish":


Същото е.
Само дето Наоми Кембъл е по-черен от Мамалев:)

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.


АПИ: актуална пътна обстановка
ТОП 5