Прекалено активният ангажимент на ЕС за чист въздух може да има сериозни икономически последици. При това - отрицателни. Това предупреждават от Европейската асоциация на автомобилните производители ACEA. От организацията са на мнение, че отговорните органи в ЕС обръщат внимание само на автомобилите, а тяхната вреда е представлява само 30% от общите вредни емисии и 25% от парниковите газове. Въпреки това именно към автомобилните производители са е насочено цялото внимание и всички санкции на Европейската комисия.
Европейският съюз има за цел да намали емисиите на парникови газове от горива, продавани за автомобилен транспорт, до 6% под нивата от 2010 г.
Това е включено в целите на ЕС за климата и енергетиката за 2020 г. Според показателя за данни за качеството на горивата в ЕИП обаче емисиите са намалели само с 3.7% между 2010 и 2018 г. Главно поради увеличеното използване на биогорива. По този начин целта за намаляване с 4% до 2017 г. не е постигната.
Следователно, за да се постигнат зададените цели за емисии, от 2026 г. само превозни средства с нулеви емисии ще бъдат класифицирани като екологични. Това означава, че хибридните модели ще загубят зелената си марка и вече няма да се броят за общите емисии от моделната гама. Съответно, европейските производители на автомобили добавят превозни средства с нулеви емисии към своята гама, за да отговорят на новите ограничения за автомобили (средно 95 g CO2 / km), което може да ги спаси от глоби.
Например изпълнителният директор на PSA Peugeot Citroen Group Карлос Таварес заяви, че компанията вече няма да инвестира в двигатели с вътрешно горене. Не случайно продажбите на изцяло електрически превозни средства в ЕС са скочили със 71% през първите три тримесечия на 2020 г. Проблемът е, че общият им обем е само 4% от всички продажби на нови автомобили.
За да стимулира развитието на електрическия транспорт, ЕС иска да въведе нови правила за оценка на инвестициите в автомобилната индустрия. Автомобилните производители ще трябва да спазват строги ограничения за емисии, за да могат техните операции да бъдат класифицирани като устойчиви инвестиции.
В съответствие с правилата за зелено финансиране, които ще влязат в сила в края на 2021 г., ЕС ще определи кои инвестиции могат да се считат за „устойчиви“.
Критериите за оценка ще бъдат „значителен принос“ за смекчаване или адаптиране към изменението на климата. Съгласно тези правила производството на автомобили ще се счита за „устойчива“ инвестиция в превозни средства, които отделят по-малко от 50 g CO2 на км. Това изискване ще важи както за леки, така и за товарни с тегло под 3,5 тона.
Европейската комисия публикува предложения за правила за зелено финансиране миналата седмица, като ги разсекрети за обществеността, преди да финализира тази година. Реакцията на Европейската асоциация на автомобилните производители последва незабавно. „Автомобилният сектор е загрижен, че регулирането може да изплаши инвеститорите, като в същото време са необходими допълнителни средства за преминаване към по-чисти решения“, казват от ACEA.
Тази ускорена електрификация е от голямо значение за производителите на автомобили. Те се притесняват от близкото бъдеще на двигателите с вътрешно горене, които все още играят голяма роля. Ето защо ACEA и CECRA изпратиха писмено становище до комисар Бретон, като искат от него гаранции, че двигателите с вътрешно горене няма да изчезнат от полезрението по време на дебата за Евро 7. И молят Комисията да предостави такива писмени уверения на държавите-членки.
„Европейската комисия не трябва да използва Евро 7 като оправдание за отказване от двигателите с вътрешно горене, които ще продължат да играят ключова роля в търговските превозни средства, използващи нисковъглеродни горива в дългосрочен план“, каза Ралука Мариан, представител на IRU в ЕС.
Освен това коалиция от заинтересовани страни в транспорта и енергетиката, която включва IRU, Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA), Европейската асоциация на автомобилните доставчици (CLEPA), FuelsEurope и Асоциацията на превозните средства с природен газ (NGVA), също пише до Европейската комисия ... Те изразяват загриженост относно начина, по който Консултативната група за стандарти за емисии на превозни средства планира да приложи Евро 7.
Членовете на коалицията също искат ясни цели за новия регламент Евро 7. А новите цели за емисии да отговарят на реалността, така, че заинтересованите страни да имат достатъчно време да анализират данните , преди да се вземат окончателни решения. Ясно е, че по този начин производителите на автомобили искат да спечелят време и да избегнат глоби, тъй като те не винаги имат време да адаптират новите си модели към бързо затягащите се разпоредби на ЕС. Но има и обективни причини за това. Става въпрос за карантината, която се шири на много места по света.
Тъй като ситуацията с COVID-19 се влоши, много държави от ЕС въвеждат отново т.нар. "локдаун"или скоро ще бъдат блокирани. А дилърите са или затворени, или продават много малко автомобили. В резултат на това се създава ситуация, при която дилърите разполагат с наличности от превозни средства. Проблемът е, че тези автомобили отговарят на настоящите норми за емисии. Но след като не бъдат продадени до края на годината ще минат в графата „мръсни“, защото новите стандарти за леки и лекотоварни автомобили влизат в сила на 1 януари 2021 година.
Броят на такива превозни средства далеч надвишава възможните обеми на продажби до края на годината. Това означава, че през 2021 г. производителите могат да бъдат изправени пред глоби, тъй като те няма да се впишат в средните показатели за емисии.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ню Джендърейшън
Коментиран от #6
12:28 07.12.2020
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Велосипедист
Коментиран от #9, #30, #38
12:33 07.12.2020
4 БАЙ Х@Й
Коментиран от #34
12:33 07.12.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Бонев
До коментар #1 от "Ню Джендърейшън":
Като е така, спри са снимаш с тоя джендърски китайски смартфон и си купи железен фотоапарат с филм, който проявяваш сам.Коментиран от #10, #42
12:36 07.12.2020
7 Scuderia
глупави решения на Европейската комисия без никакво допитване до производителите.Експертни мнения се дават от "зелени" без да се взима предвид икономическия и технологичния аспект както и реалното въвеждане на подобни рестрикции.
Коментиран от #80
12:40 07.12.2020
8 Евро 7
12:40 07.12.2020
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Вече е очевАдно!
12:47 07.12.2020
12 смях
Коментиран от #82
12:50 07.12.2020
13 Справедлив
12:53 07.12.2020
14 Ха ха
Късмет и здраве на вскички
12:53 07.12.2020
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Справедлив
12:54 07.12.2020
17 Велосипедист
12:55 07.12.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Пацо
Коментиран от #22, #26, #32, #69
12:58 07.12.2020
20 Гост
Коментиран от #21
12:59 07.12.2020
21 двукрака напаст
До коментар #20 от "Гост":
Че кво лошо има в това? Да поизчистят Земята от пет милиарда двукраки? Много се наплодиха напоследък. Всяко двукрако иска кола, хладилник, пълен корем. Тя тая планета да не е за един ден?Коментиран от #48
13:07 07.12.2020
22 Битника
До коментар #19 от "Пацо":
Еднополюсният модел обслужва богатите изроди.Вярвам в събуждането на народите!- Х.Ботев13:09 07.12.2020
23 Разсеян
Сега тази печалба в краткосрочен план ще им изяде главите в дългосрочен план. Този път няма да им се размине. Ако не се преориентират много бързо, съвсем скоро ще бъдат изкупени от китайците.
13:09 07.12.2020
24 Хост
Вчера четох статия в която се говореше че първата жертва на Тесла ще е Mercedes. Цената е била толкова ниска, че Илон Мъск дори не трябвало да се съветва с борда на директорите, за покупката. трябвало да иска разрешение само за фирми които струват повече от 20% от цената на Тесла.
Коментиран от #62
13:13 07.12.2020
25 Край
Бедния на влака/трамвая/колелото.
Ел колите ще са скъпи и малко и за това екологични.
Света ще се пробва да забави развитието си което води до смърт на планетата.
13:13 07.12.2020
26 Феродо за Гоуф
До коментар #19 от "Пацо":
Мъката е за тебе! Вие не сте дорасли за демокрация. Само диктатура за вас! Който няма акъл да мисли, има дупе да носи!Коментиран от #28
13:14 07.12.2020
27 Criminal
До коментар #10 от "Ню Джендърейшън":
Ми щом си мисли, че КНДР са в ЕС и са джендъри..............13:22 07.12.2020
28 Какво е демокрация?
До коментар #26 от "Феродо за Гоуф":
Демокрация не е ли всеки да има правото да поиска да диша чист въздух?Ако някой иска да диша чист въздух, а друг иска да му го цапа, чие право има по-голям приоритет?
Ако на тебе ти се живее, а сериен убиец има нужда от убиване, с какво право ще поставяш своите нужди пред тези на убиеца? Според твоите разсъждения, той няма ли демократичното право на глас? Твоят глас срещу неговия?
Замърсеният въздух убива повече хора годишно, отколкото covid 19.
Коментиран от #31, #47, #53, #79
13:23 07.12.2020
29 Екологь
13:31 07.12.2020
30 един от многото
До коментар #3 от "Велосипедист":
А батериите какво ще ги правим и за изработването им какво е замърсяването? Или дай да пишем глупости!Коментиран от #35
13:33 07.12.2020
31 Феродо за Гоуф
До коментар #28 от "Какво е демокрация?":
Ами не е! Демокрация е власт на народа буквално. Тук народът иска да кара 30г гоуф дизел. Тук народът ЗАВИЖДА на Тиквун че има власт и пари, и си казва “Ех ако можех така и аз!”. Затова - дик-та-ту-ра! Българите не са дорасли за демокрация. Доказаха го за 30г13:37 07.12.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Бай Пешо карбуратора
14:04 07.12.2020
34 авто
До коментар #4 от "БАЙ Х@Й":
По-голяма простотия не можа ли да измислиш.Евростандарт за Африка,ами ако разбираш смисъла на думите трябва да ти е ясно,че ЕК не може да го налага на други държави където и да е.Коментиран от #41
14:30 07.12.2020
35 Корона глад
До коментар #30 от "един от многото":
Те мн.хора си мислят че ел.колите са по екологично чисти,обаче не си дават сметка ,че производството на батерията замърсява в пъти повече от един дизел изминал 200-300х.км. Да не говорим за зареждането,защото само като си помисля колко ток ще трябва за да си заредят колите да кажем във Варна.....и от къде ще дойде тази енергия?Коментиран от #36
14:31 07.12.2020
36 Пешо
До коментар #35 от "Корона глад":
Преди седмици излезна поредното изследване което доказваше че, електромобилите стават по-чисти чак след 80 000 километра. Оказа се че е поредното фалшиво изследване, финансирано от шефа на Астън Мартин, като го е "изпълнила" съпругата му, която се води шеф и единствен служител на агенцията. Оказва се, че хал хабер си няма от подобни изследвания.Паралелно изследване доказа че в Великобритания, за където уж е правено и изследването за Астън Мартин, след само 16 хиляди километра един електромобил изчиства въглеродния си отпечатък, а с изчистване на микса дори тези километри ще намаляват за живота на автомобила. В същото време, заради усложняване на системите за пречистване, въглеродния отпечатък на автомобилите с ДВГ се увеличава.
Коментиран от #43
14:42 07.12.2020
37 Бойко Борисов
15:02 07.12.2020
38 бай онзи
До коментар #3 от "Велосипедист":
все тая, ти пак няма да имаш пари за кола... ограничени създания, опитващи се да налагат ограничения си начин на живот на останалитеКоментиран от #78
15:06 07.12.2020
39 Митко
Коментиран от #44
15:30 07.12.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 БАЙ Х@Й
До коментар #34 от "авто":
Не, по-голяма простотия от стандарт само за 300 милиона жители от над 7 милиарда и така да опазвали Планетата няма !15:53 07.12.2020
42 Кабинчо
До коментар #6 от "Бонев":
Абе Бонев, джендър и китайски фотоапарат въобще не са съвместими. Но джендър и евро седем напълно си пасват. Още ли си мислиш, че това е правилната посока на развитие на Европа. Повярваха си много и взеха много да диктуват. Такова дърво ще ядат в областта на търговията, че просто не е истина. Не случайно в проектите на новото преразпределение на пазарите което си дпретват Великите, Европа е в сиво, т.е. без голямо значение.15:59 07.12.2020
43 БАЙ Х@Й
До коментар #36 от "Пешо":
Само че един и същ модел бензинка и хибрид имат разлика около 20 хилки ! Айде сметни го в бензин е около 100'000км ще измине първият докато втория още е в гаража ! Тогава тръгва разликата за водача ! Айде производители и правителства да приближат цените и хората ще опазват и те природата!Коментиран от #45
16:01 07.12.2020
44 Не не
До коментар #39 от "Митко":
Докато има хора, да купуват, ще има ДВГ! А тези хора, намаляват с всяка изминала година! Така, че производителите няма да произвеждат вечно, нещо на което пазара постоянно пада!16:01 07.12.2020
45 Да де
До коментар #43 от "БАЙ Х@Й":
Това, ще стане! Скоро субсидии, няма да им трябват на електричките! Цените им падат и то бързо!Коментиран от #66
16:02 07.12.2020
46 Пламен
16:27 07.12.2020
47 Язе
До коментар #28 от "Какво е демокрация?":
Да те попитам щом искаш чист въздух-като ползваш ток примерно,дали ти пука за хората живеещи близо до ТЕЦ Марица Изток,които душат отровите за да можеш ти да си заредиш телефона на 200 или 300км от тях?Как пътуваш за море,зад граница?Пеш,колело,на кон или?Много "зелени" станахте пък всичко което имате без да го е докарал някой от някъде с кораб,камион или самолет няма как да стане.16:50 07.12.2020
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Вашата .........
18:06 07.12.2020
50 даскала
18:13 07.12.2020
51 Старите коли са желязни
Който разбира , той подбира.
18:17 07.12.2020
52 Едно време у нас.
Вече не е така.
Стара кола от най - висок клас.
Коли за богаташи , но стари.
Например: Старо Ферари , старо Бугати , дърт мерджан.
18:21 07.12.2020
53 Лудогорец9
До коментар #28 от "Какво е демокрация?":
Хората са ти го написали колите са само 25 %-30% процента от замърсяването! А като искаш чист въздух върви в планината живей и си дишай бвкой кара ли те да си в големия град? Мислиш ли, че ако няма коли и ще дишаш алпийски, въздух ами не! Знаеш ли ветровете какео носят от хиляди километри при теб пак не! Ако няма коли сега в твоят град и духне мръсен вятър от африка и ти донесе мръсотивта тогава кого ще виниш?Коментиран от #55
18:21 07.12.2020
54 SafeNaturе
18:21 07.12.2020
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Дедовия
Коментиран от #59
18:44 07.12.2020
57 Грета Тунберг
18:46 07.12.2020
58 TSLA
19:18 07.12.2020
59 КАТ
До коментар #56 от "Дедовия":
Няма да ти я бараме дядо, просто я спираме от движение, поради неотговаряне на допустимите норми и се репатрира за скрап. Можеш да ни изиграеш едно пайдушко хоро ако искаш :)Коментиран от #67
19:22 07.12.2020
60 232332323
19:49 07.12.2020
61 Spawn234
19:56 07.12.2020
62 PlimP
До коментар #24 от "Хост":
гледаш много телевизия :D:D:D20:28 07.12.2020
63 PlimP
Коментиран от #74
20:33 07.12.2020
64 Sts
Радвайте се на празниците ,не ги мислете тези теми.Те са измислени вече!
Коментиран от #68
20:42 07.12.2020
65 Xaxaxa
20:52 07.12.2020
66 Да,да,прав си
До коментар #45 от "Да де":
Те тори и да им паднат цените и се изравнят с тези на ДВГ,българина с неговите възможности пак ще кара МАСОВО 15-20-30 годишни трошки.21:13 07.12.2020
67 Дрън-дрън-дрън/та пляс
До коментар #59 от "КАТ":
Говориш колкото да не заспиш. По-голяма простотия не можа ли да измислиш?!!21:17 07.12.2020
68 Точно така е!
До коментар #64 от "Sts":
И абсолютно вярно👏👏👏👏👍👍👍👍21:19 07.12.2020
69 Кольоо
До коментар #19 от "Пацо":
И ваксини пропусна колега😀21:19 07.12.2020
70 Убедих се че
Просто вижте отношението си към вашите сънародници - и то дори към хора които не познавате! То са обиди, клетви, заплахи, злоба, завист, то е всякакви други л*йна! И то за какво - за една статия на тема ДВГ срещу ЕМ!
Абе, Левски и Ботев така ли са се псували и яли ако например са имали различни мнение относно кои обувки са били по-удобни за бой - цървулите или ботушите!?
Каравелов и Бенковски така ли са стигали до заплахи и репчене, защото например единия е смятал, че шкембето е по-вкусно, пък другия - лещата?
Побъркахте ли се, бе, хора? За какво се ядете, какво делите в едни коментари!?
Коментиран от #77
21:23 07.12.2020
71 ЕВРО НАЗАДД
Коментиран от #76
21:28 07.12.2020
72 6Х6
21:31 07.12.2020
73 Бг Батка
Двигателите с вътрешно горене ще продължават да се използват , но за пазари като Китай,Индия Русия ,САЩ и др , където нямат изисквания за евро 7 . За мен хубав двигател означава 2. 2.5 литра атмосферен бензин около 150 -180 к.с . Говоря за кола за семейството за всеки ден и преходи в страната
За мен 50 -70 хил.лева за електрическа кола е твърде скъпо
Отделен е въпроса , че не може да изкара километрите от Варна до София . Затова сега ще си карам каквото си имам и няма да мисля за кола през годината
22:47 07.12.2020
74 Точно така е!
До коментар #63 от "PlimP":
👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍22:56 07.12.2020
75 Японеца
Целите са : Русия и арабите да останат без пари и да бъдат разграбени земните им блага!
Коментиран от #84
23:02 07.12.2020
76 Споко,бе човек
До коментар #71 от "ЕВРО НАЗАДД":
То ЕС отива към разпад покрай тая коронакриза,те за евро7 ми говорят. Притесняваш се за глупости. Живей си живота,пък каквото стане-стане.23:13 07.12.2020
77 dsadsa
До коментар #70 от "Убедих се че":
Хитлер като е нахлувал в една държава е казал "Тези хора са като примати, подчовеци..." Та така..Коментиран от #83
23:40 07.12.2020
78 Велосипедист
До коментар #38 от "бай онзи":
Велосипедът ми струва повече от половината автопарк в България. Ясно е че твоят смърдялник е по-евтин от колелото ми. Мизерията в главата ти е създала мизерията в която живееш.23:41 07.12.2020
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 7789
До коментар #7 от "Scuderia":
Имаш доста грешна представа как се взимат решения на европейско ниво...09:47 08.12.2020
81 ALFER
09:51 08.12.2020
82 2748
До коментар #12 от "смях":
Точно 20-годишният дизел е в пъти по-мръсен за природата от който и да е електромобил. Доказано е от изследователи в областта, че до 3-та година електромобилът се изравнява по отделени вредни емисии до кола с двигател с вътрешно горено при нормален пробег 30 000 км годишно и оттам нататък електромобилите отделят много по-малко вредни емисии, свързани с тяхното захранване. Не ми вярвай на това, което пиша - виж видеото на Engineering Explained. Няма нужда и на него да му вярваш - прочети тогава научните статии, на които то се базира.09:58 08.12.2020
83 Убедих се че...
До коментар #77 от "dsadsa":
Възкликнал е Untermenschen! (подчовеци) на немски, или както се казва на по-разпространения английски - underman/sub-human. За американците и британците с които е воювал, и които изобщо не са били повече цвете за мирисане, не е говорил така. Но за славянските нации на изток - не ги е зачитал за пълноправни човешки същества. Може би просто защото е бил психично болен. А може би е видял достатъчно, за да види и истината. Знае ли се...22:32 08.12.2020
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Дарин Щерев
17:39 16.04.2021