Вече ви информирахме, че в началото на септември 2019 г. морският превозвач MV Golden Ray, който тръгна от пристанището на Брунсуик в Джорджия, САЩ и който превозва 4 300 автомобила, се накрени силно и се обърна. Всичките 22 члена на екипажа бяха спасени, но не и самият плавателен съд и автомобилите в него. Сега частично наводнения 200-метров кораб се подготвя за скрап, като се нарязва на парчета заедно с автомобилите в него.
Според Car and Driver корабът, собственост на Hyundai, е превозвал следните модели автомобили: Ram 1500, 2500 и 5500, Mercedes, Chevrolet Blazer и много различни Hyundai и Kia. First Coast News съобщава, че според разследващите претоварването е една от причините за корабокрушението на кораба. Той не е успял да запази равновесие по време на рязък завой от пристанището към открито море.
В деня преди катастрофата Golden Ray пристига в Брунсуик, където са разтоварени около 285 автомобила Hyundai Accent и Kia Forte. Проблемът е, че на тяхно място в товарното отделение са качени кросоувъри Kia Telluride, които са по-високи и доста по-тежки от разтоварените коли. За сравнение ще кажем, един кросоувър Kia тежи почти два тона, докато Accent и Forte тежат малко над хиляда килограма. Така центърът на тежестта на кораба се е променил.
Според разследване на американската брегова охрана, Golden Ray превозва с 1 000 тона повече товари, отколкото би трябвало. И преди да пристигне в Брунсуик, корабът е изпуснал поне 1 500 метрични тона баластна вода. Благодарение на този баласт би било възможно да се балансира корабът и да се предотврати преобръщане, но като основна причина все още се смятат по-тежките всъдеходи на Kia.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 сектант
12:47 12.12.2020
2 Хо хо хо
Коментиран от #4
12:47 12.12.2020
3 Анонимен
Коментиран от #8
12:51 12.12.2020
4 Хи хи хи
До коментар #2 от "Хо хо хо":
Вече за Надин.Коментиран от #56, #57
12:51 12.12.2020
5 Ху Кеърс
Коментиран от #28, #38
12:51 12.12.2020
6 Мангъристан
12:52 12.12.2020
7 гост
12:56 12.12.2020
8 Haha
До коментар #3 от "Анонимен":
Старши помошника отговаря за баластните операции но баласните операции не се правят на око след като се качи товара се мери газенето на кораба от там се изчислява колко е товара и от там вече колко баласт да се вземе или изхвърли така че незнам кой болен мозък вярва на тези измишлйотини че киите тежали повече имам 8 години стаж на мореКоментиран от #17, #21
13:00 12.12.2020
9 Насо
13:01 12.12.2020
10 Snaky
13:02 12.12.2020
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Аз40
13:07 12.12.2020
14 И най-умните и богати грешат...
Коментиран от #18
13:09 12.12.2020
15 моряка
13:10 12.12.2020
16 брее
13:12 12.12.2020
17 Капитан
До коментар #8 от "Haha":
Газенето на кораба се проверява като потвърждение на подадените предварително данни за теглото на кораба . Ако чакаш да измериш газенето на края на товаренето и чак тогава да смяташ устойчивостта на кораба може и да обърнеш кораба още на кея . Отделно че газенето ще ти даде информация само за теглото а не и за центъра на тежестта на кораба който е от по-голяма важност за напречната устойчивост на кораба . В случая с автовоза има голямо значение дали ще имаш 1000 тона повече на първа палуба - това ще увеличи устойчивостта или на 12 палуба което ще я намали . И в двата случая газенето ще показва едно и също.Коментиран от #53
13:12 12.12.2020
18 Хо хо хо
До коментар #14 от "И най-умните и богати грешат...":
Глпак.Всяко тяло потопено във вода измества еквивалентен на своето тегло обем от същата.Коментиран от #22, #24
13:20 12.12.2020
19 Васил
13:22 12.12.2020
20 Измама
Коментиран от #42
13:24 12.12.2020
21 JY Moineau
До коментар #8 от "Haha":
Явно 8 години не са ти били достатъчни да разбереш какво е 'устойчивост на кораба'.Коментиран от #36
13:37 12.12.2020
22 Как го измисли
До коментар #18 от "Хо хо хо":
Значи ако потопя един литър злато който тежи 19 кг ще измести 19 кг вода? Леле колко си злеКоментиран от #30, #32, #48
13:40 12.12.2020
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 8сдс878с8
До коментар #18 от "Хо хо хо":
А така! Още един недоучил и то 6-ти клас.Всяко тяло потопено във ФЛУИД измества точно такъв ОБЕМ от флуида, какъвто е ОБЕМЪТ на тялото.
Май някой, от раничко е заседнал на ракийка и се е помислил за безмъртен?!
Коментиран от #29
13:41 12.12.2020
25 toni
13:47 12.12.2020
26 falsh
И бил с 1000т повече отколкото трябва?
Или журналистите пишат глупости или не са тествали капитана и помощниците за алкохол....
Коментиран от #34
13:49 12.12.2020
27 simo
Коментиран от #43
13:49 12.12.2020
28 ДДС
До коментар #5 от "Ху Кеърс":
За яко друсане на хазната. В цяла Европа се извършват такива операции със нови автомобили. Товарят се от точка А, отиват до точка Б, сменят се документите и пак се връщат до точка А. И със техниката е така13:56 12.12.2020
29 Хо хо хо
До коментар #24 от "8сдс878с8":
Е да де аз не твърдя и друго13:58 12.12.2020
30 Хо хо хо
До коментар #22 от "Как го измисли":
Говориш глупости понеже плътността на златото не е равна на плътността на водата.Елементарби неща не знаеш.14:01 12.12.2020
31 Асан
14:10 12.12.2020
32 Петков
До коментар #22 от "Как го измисли":
Човекът е прав, а не вие. Така гласи и законът на Архимед. Той е в сила за телата, които плават, а не за потънали те (пиша го за умникът с нелепи пример със златото.) Ако тялото, потопено във вода тежи повече от измерената вода, то потъва.Коментиран от #39
14:13 12.12.2020
33 Петков
14:16 12.12.2020
34 Капитан
До коментар #26 от "falsh":
Брутния тонаж не е тегловна мярка а характеризира вътрешния обем на кораба . Ако искаш да добиеш представа за съотношението на товара към теглото на кораба е по-коректно да сравняваш с водоизместването което е имал кораба в този случай ( което няма как да знае без да имаме достъп до документацията за устойчивост ) . И има много голямо значение къде по кораба са разположени тези 1000 тона . В един случай ще увеличават устойчивостта а в друг ще я намаляват . Отделно в статията се споменава че кораба се е обърнал по време на поворот , това означава че към действащите статични сили трябва да се добавят и динамичните които добавят допълнителен кренящ момент . Независимо от това нормално натоварен кораб с правилно изчислена устойчивост не трябва да се обръща в такива ситуации. Най-вероятно не е отчетено тегло на товар който е поставен над центъра на тежестта на кораба , вероятно не са били и оставили запас от устойчивост точно за такива случай ( карали са на лимита ) и сумирани всички недоглеждания или грешки са довели до нещастието.14:40 12.12.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Хаха
До коментар #21 от "JY Moineau":
Що ти колко стаж имаш или си виждал само на картинка корабНе съм старпом че да сядам и да изчислявам за устойчивост на кораб и не съм бил на кар кериер
Коментиран от #55
15:31 12.12.2020
37 Хаха
15:35 12.12.2020
38 Шофьор
До коментар #5 от "Ху Кеърс":
Казват му ДДС! По нашему далавера!!!16:20 12.12.2020
39 българин
До коментар #32 от "Петков":
Законът на Архимед касае всички потопени тела. Конкретно постановява, че силата на изтласкване, действаща на тялото е равна на теглото на изместенета от него течност. Телата, плаващи на повърхността изместват по-малко обем от своя обем - това е обема на частта от тялото под нивото на течността. Телата, плаващи на повърхността имат по-малка средна плътност от тази на течността.Потъващите тела, имат по-голяма средна плътност от тази на течността. Телата с плътност равна на плътността на течността, ще останат на едно ниво под повърхността. Реално, резултантната сила е нула - теглото се уравновесява с изтласкващата сила, когато тялото е изцяло потопено.
16:24 12.12.2020
40 Хасан
16:28 12.12.2020
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 морски
До коментар #20 от "Измама":
Не си мисли че се возят само нови коли! Возят се също втора употреба,трактори комбайни инай различна друга техника!17:40 12.12.2020
43 Карал е
До коментар #27 от "simo":
по-бълзичсо и не е могъл да вземе завоя?! И то -на излизане от пристанище?? Айде,бе...20:07 12.12.2020
44 2956
Гарантирано има проблем с теглото, разположение, укрепване и т.н. на товарите, но проблемът е само и единствено у някой или няколко (много конкретни хора, на конкретна длъжност) мързеливи некадърника дето не са спазили протоколите и правилата. Марката и вида на колите (товар като всеки друг) нямат никакво значение- днес са Киа, утре ще са БМВ-та и тогава швабите ли ще са виновни?
20:43 12.12.2020
45 Не се залъгвайте
20:58 12.12.2020
46 SDS
21:25 12.12.2020
47 Не се залъгвайте
21:58 12.12.2020
48 Иван
До коментар #22 от "Как го измисли":
1 литър злато?! Нормалната агрегатна форма на златото е твърдо вещество, метал. Няма как да се измерва с литри, освен ако не е разтопено и съхранявано течност, но предполагам, никой не е чувал за такова нещо. А дори и да беше, пак е невъзможно да изсипеш разтопено злато във вода и то да остане течност, че да се измерва с литри.22:17 12.12.2020
49 Aнгел
07:13 13.12.2020
50 Тошо
07:30 13.12.2020
51 Шаран БГ
08:04 13.12.2020
52 оня с магарето
08:38 13.12.2020
53 Пенкеле
До коментар #17 от "Капитан":
Може и да са установили проблема, но за да пренаредят целия групаж по кораба, така че всички най-тежки да са на долните палуби изисква време на дока, техника от пристанището, както и наем на хора да свършат тая работа. А всичко това е пари. Счетоводителите плюнчат молива, смятат и казват.... карай така. Намират си някой идиот, който казва “Ехеее, аз колко пъти....” и кораба тръгва така. Ако стигне, всички са хепи. Ще има бонусче. Ако не, застрахователите да се оправят.Тия пари за гаранция, която КIA дава за седем години, все от някъде трябва да се избият
Коментиран от #58
09:45 13.12.2020
54 Нане
10:38 13.12.2020
55 JY Moineau
До коментар #36 от "Хаха":
Ами аз съм бил и двете:)11:14 13.12.2020
56 сашо
До коментар #4 от "Хи хи хи":
Не бе нов внос на горубляне на о километра чисто нови11:41 13.12.2020
57 Стефан
До коментар #4 от "Хи хи хи":
А колите в Горублене, Дупница и Враца - НОВ ВНОС.11:58 13.12.2020
58 РЗС
До коментар #53 от "Пенкеле":
Нещо си в грешка. Застрахователите ще направят разследване и ако се установи и докаже, че неправилно разпределение на товара е причината, то те няма да платят стотинка. Има си определен ред на товарене и тонаж. Претоварването и неразпределението ще се приеме от застрахователите като нарочно направено и като застрахователна измама с цел изплащане на обезщетение в особено големи размери. Ти да не мислиш, че застрахователите ядат доматите с колците?Коментиран от #59
23:31 13.12.2020
59 Miro
До коментар #58 от "РЗС":
Правилно , поради неправилна експлоатация , неспазване на обезопасителни мерки.Престъпна небрежност , човешка грешка ,опит за измама.
Застрахователя нищо не дава ако само причините инцидент.
Както ви пада гаранцията ако залеете с течност компютъра.
19:25 15.12.2020
60 Лютеница
22:16 15.12.2020
61 Един
08:40 16.12.2020