17 Януари, 2021 12:37 5 137 37

Volkswagen утрои продажбите на електромобили

  • електромобили-
  • volkswagen
Volkswagen утрои продажбите на електромобили - 1

Volkswagen отбеляза значителен успех в процеса на преминаване към електрическа мобилност. „Смятам, че 2020 година беше повратна точка за Volkswagen и отбеляза пробив в развитието на електрическата мобилност като цяло“, заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Леки автомобили Ралф Брандщетер. През миналата година марката достави по-голям брой електрически превозни средства в световен мащаб откогато и да било, предавайки на крайни клиенти общо над 212 000 електрически автомобила (+158% спрямо 2019 година), от които близо 134 000 електромобили с акумулаторни батерии (BEV), отбелязвайки ръст в размер на 197% спрямо резултатите през 2019 година.

„Ние сме на път да постигнем своята цел и да поемем лидерската позиция на пазара на електрически превозни средства с акумулаторни батерии“, допълни Брандщетер. „Ние държим и работим за създаването на привлекателна и достъпна за потребителите електрическа мобилност повече от всяка друга компания в автомобилната индустрия.“ Независимо от предизвикателната пазарна среда през последната година, компанията е успяла да достави около 5,328 милиона автомобила с марката Volkswagen на клиенти по целия свят. Този показател бележи спад с около 15% в сравнение с постигнатото през предходната година.

Volkswagen утрои продажбите на електромобили

През месец декември марката демонстрира уверен финален спринт и успя да достигне близо до много добрите месечни показатели от предходната година, регистрирайки минус от едва два процента. Що се отнася до електромобилите, то ID.3 се изкачи директно до челната позиция в класацията по продажби в много европейски страни. Най-популярният модел от новите попълнения в гамата е ID .3 с 56 500 реализирани бройки (въпреки че моделът излезе на пазара едва през месец септември) последвано от e-Golf2 с около 41 300 продадени екземпляра и Passat GTE3 с приблизително 24 000 продажби.

През 2020 година от ID.3 са поръчани около 68 800 броя, над 56 500 от които вече са доставени на своите собственици. Всъщност през декември ID.3 е най-продаваният BEV електромобил на пазарите във Германия, Финландия, Словения и Норвегия, докато в Швеция ID.3 е въобще най-продаваният автомобил (независимо от вида на задвижването). На пазарите в Холандия и Германия Volkswagen Леки автомобили успя да се изкачи на първо място по продажби на електромобили BEV през 2020 година като цяло с пазарен дял от 23,8% в Германия и 23% в Холандия.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 13 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гошо

    45 49 Отговор
    VAG са ненадминати по качество, дизайн, цена и себестойност. Носят традиции, стил, класа и имидж на всеки един собственик.
    Както и досега, те ще бъдат лидери при автомобилите.

    Коментиран от #3, #28, #29

  • 2 За една заплата

    31 8 Отговор
    Няма кво да се впрягаме.Голфчета ще има скоро в ЛИДЛ.
  • 3 Амммм

    26 14 Отговор

    До коментар #1 от "Гошо":

    ИД3 е един проблемен автомобил, с доста проблеми в електрониката! Но това все още не се разгласява! Продажбите са на предварителни поръчки от 2 години. ИД3, няма да се продава добре. По-големи успехи ще има ИД4 и Шкода Ениак.

    Коментиран от #26

  • 4 jар

    25 19 Отговор
    Когато цялата електрическа VAG гама мине по продажби дори един модел на TESLA тогава ще повярвам,че много се купуват.

    Коментиран от #7

  • 5 Turbo

    12 12 Отговор
    Ръст 158% ,а Тесла само 36% хахахаха

    Коментиран от #6, #9

  • 6 Не не

    15 13 Отговор

    До коментар #5 от "Turbo":

    Тесла има ръст 36 процента, а ФВ спад в продажбите 15 процента!
  • 7 Както са тръгнали тенденциите

    12 18 Отговор

    До коментар #4 от "jар":

    Тесла май след само пет години, не електромобилите, а автомобилите на Volkswagen ще задмине по продажби. Преди две години продаваше 25 пъти по-малко от Volkswagen, миналата година десетина пъти по-малко, а тази се очаква да продаде само пет пъти по-малко от Фолксваген.
  • 8 Гошко

    20 8 Отговор
    Мечтаят си от W да са лидери в света и в частност и в Европа, ноо много се оливат в последните години с качеството, няма защо да се правят на света вода ненапита. Отделно, цените им са много високи и на автомобилите, и на сервизирането след това, имиджа им куца. Пък за продажби в България на електроиграчките им, с куцата електроника, с която са оборудвани тепърва ще се разчува...
  • 9 Ръст спрямо какво

    10 9 Отговор

    До коментар #5 от "Turbo":

    Не виждаш ли, че електромобилите са канибализирали продажбите на другите модели на Volkswagen, както Тесла модел 3 канибализира продажбите на модел S и модел Х?


    Защо сравняваш ябълки с портокали? Ще кажеш ли какво се случва с общите продажби на Volkswagen, когато говориш за общите продажби на Тесла?

    Коментиран от #12

  • 10 Само автомобил японска сглобка...

    9 9 Отговор
    Всичко друго е правено на шега...Събирано от кол и въже....Ширпотреба...
  • 11 Българин

    13 16 Отговор
    Немците мачкат теслата!
  • 12 Turbo

    4 8 Отговор

    До коментар #9 от "Ръст спрямо какво":

    Ръст в продажбите на електромобили 158%!

    Коментиран от #15

  • 13 Не лъжете, но не казвате цялата истина

    12 7 Отговор
    "Най-популярният модел от новите попълнения в гамата е ID .3 с 56 500 реализирани бройки (въпреки че моделът излезе на пазара едва през месец септември)"

    Разбира се, че излезе на пазара през септември, автомобилите които продадоха през септември? производството им започна още миналата година и първите бройки слезнаха от конвейра още в началото на 2020 година, но не можеха да ги продадат на клиентите, защото не работеха. Цяла година ги произвеждаха, септември успяха да ги закърпят до степен, да могат да ги продадат на клиентите с все още не работещи на 100% функции.
  • 14 Не лъжете, но не казвате цялата истина

    10 6 Отговор
    "През 2020 година от ID.3 са поръчани около 68 800 броя, над 56 500 от които вече са доставени на своите собственици. "

    Тук поне казвате по-голяма част от истината. Дори да бяха успяли да ги произвеждат безпроблемно, така или иначе нямаше да продадат повече от 68 800 автомобила за годината. Сега остава въпроса, след като вече са продали почти всички заявени през последните години поръчки, когато клиентите поръчваха на сляпо с големи очаквания , какво ще продават тази година, след като потенциалните клиенти вече знаят за какво дърво става въпрос? Още през първото тримесечие ще лъсне истината.

    Коментиран от #25

  • 15 Пак се правиш на разсеян

    4 7 Отговор

    До коментар #12 от "Turbo":

    Кажи сега, от кого откраднаха пазарния дял електромобилите на Volkswagen за да имат такъв ръст? Кой е печелившият и кой губещият от тази ситуация?
  • 16 DrivingPleasure

    10 14 Отговор
    А Тесла не е даже и 2ра на европейския пазар, който вече е основен за електромобили. Илончо го крепи само Комунистическата партия

    Коментиран от #17, #18, #19

  • 17 гост

    6 16 Отговор

    До коментар #16 от "DrivingPleasure":

    Е да де , то е лесно кога доставяш в задния си двор , а конкурента кара с кораби от другия край на света !! И пак продава три пъти повече от тях !!! Що не продадоха повече от Тесла в Китай и САЩ ?? Ама споко ,останаха 4-5 месеца и в Германия ще стане същото , като тръгне Гига Берлин и ще слушаме какви ще ги плещят вагиновци , че и няма да имат на склад от предната година да ги разкарат на 400-500 км и да се хвалят колко много са продали !!

    Коментиран от #35

  • 18 Догодина ще плачкаш по това време

    3 15 Отговор

    До коментар #16 от "DrivingPleasure":

    Ще има същата статия, но за Тесла. Как продажбите през първата година в Европа са били вяли, но като е почнало производството в Берлин, Тесла е излезнала напред с продажбите, като продава колкото следващите двама взети заедно през последните месеци на 2021. Запомни ми думите!
  • 19 Ще ти отговоря

    8 16 Отговор

    До коментар #16 от "DrivingPleasure":

    Продажбите на Тесла в Европа са зависими от доставките а не от поръчките! Поръчки има, доставки няма! За това се получава изкривена статистика, която леко ограничени хора, не разбират!
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 конфекция както винаги

    7 8 Отговор
    Не вярвам някога да видя нещо оригинално от vw. Хората там първо гледат сметките и щом останат доволни, пускат линията. Не влагат никакаква мисъл и разработка, поне цените да им бяха народни.
  • 22 Редакторчето спи

    2 5 Отговор
    "5,328 милиона автомобила"?? Че това са над 5 милиарда автомобила!

    Коментиран от #23

  • 23 Запетайката не видя ли

    5 0 Отговор

    До коментар #22 от "Редакторчето спи":

    Погледни си мнението пак!
  • 24 лъжи и конфекция

    7 6 Отговор
    "...отбеляза пробив в развитието на електрическата мобилност като цяло“. Къде тоя пробив, бе папагал лъжлив? Есента четох за един английски ел.мотор, който освен литиева батерия, ползва и кондензатори, които се зареждат по-бързо от литиевите батерии и така усвояват по-толям процент от генерираното при спиране електричество. Увеличили пробега от 250 на 320 км. Една малка англйска фирмичка влага време и средства за да подобри пробега на ел. Си мотоциклет, от кжйто сигурно ще продадат няколко стотин бройки, а vw които продават стотици хиляди, не влагат една стотинка зя разработки.
  • 25 не се притеснявай

    8 5 Отговор

    До коментар #14 от "Не лъжете, но не казвате цялата истина":

    Vw имат много по-голяма мрежа от дилъри и служителите им, за да си пробутват боклуците. Като сложиш и че хората като цяло са прости и ограничени, още много баламурници ще си купуват боклуците им.
  • 26 Altr

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Амммм":

    Абе научи английски че като гледам новините са ти от преди два месеца. Има специализирани издания за електромобили. Чети и после говори.

    Коментиран от #30

  • 27 TSLA

    7 1 Отговор
    Кайли Миноуг казваше: "Няма значение бял или черен - важното е да е вътре."
    А ние казваме: Фауве или не - важното е да няма гърне
  • 28 Хайл

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гошо":

    Гошко голям си майтапчия
  • 29 Японеца

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Гошо":

    Отивай да се прегледаш, в сервиза на гоуф!
  • 30 Не не

    1 1 Отговор

    До коментар #26 от "Altr":

    Не са. Аз съм в чужбина и ги виждам, новините! А новините са, че е доста проблемна. Няма да навлизам в подробности.

    Коментиран от #33

  • 31 Буха ха

    3 1 Отговор
    Вече и мало и голямо започва да прави миксери, дните на Тесла са преброени, балонът ще се спука, а норвежеца ще се смени ника, хахахах

    Коментиран от #32

  • 32 Казват, че надеждата умира последна

    1 3 Отговор

    До коментар #31 от "Буха ха":

    Така че просто се надявай! А дано, ама надали.

    Към момента най-големите автопроизводители яко са закъсали за електроника за автомобилите си с ДВГ. Сам се сещай откъде ще си вземат електроника за електромобили, а да не говорим достатъчно батерии, за да произвеждат милиони електромобили.

    Тесла е единственият производител, който вече е осигурил материали и батерии с хоризонт 2030 година и 20 милиона годишно. Ако все още не схващаш, вече са изкупили материалите и батериите за 10 години напред от същите доставчици, от които останалите се надяват да си купят, но все още не са подписали сериозни договори, а само за малки количества.

    Коментиран от #34, #36, #37

  • 33 Не знам

    1 1 Отговор

    До коментар #30 от "Не не":

    Къде си, но си противоречиш.
    На практика твърдиш, че една и съща кола е лоша , a после твърдиш, че е лоша.
    Истината е , че имаха софтуерни проблеми, но ФВ работят по-бързо и по-качествено от тесла например. Трябват им няколко месеца , а не няколко години да отстранят проблемите.
  • 34 Ще видим.

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "Казват, че надеждата умира последна":

    Много харесвам работа на Мъск, много.
    Не харесвам хората, които се зомбитата по култа тесла и влизат в някакви филми.
    Тесла е огромен балон, който може и да се утвърди на пазара, а може и да гръмне тотално. Маркетинга е отличен, балъци много, така че има много добър шанс
  • 35 Хайл

    1 1 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    ЩЕ тръгне ама друг път,туй да не ти е статистика и стари статии от факти-ти не разбра ли,че от факти ти се подиграват като ти пуснат " информация" за тесла че отваря нов завод🤣🤣🤣🤣суданския гига,мега,турбо завод вече пусна 3 милиона тесли за 1 седмица....с гравирани дръжки
  • 36 Хайл

    1 1 Отговор

    До коментар #32 от "Казват, че надеждата умира последна":

    Това го пишеше в вестник "автомобилите на Чад" пише че са първи по износ на матриал за тесли особено абанос
  • 37 Хайл

    3 1 Отговор

    До коментар #32 от "Казват, че надеждата умира последна":

    Така е-надеждата че тесла някога ще стане кола умира последна...ами няма да стане кола колкото и да скачаш срещу колите