Volkswagen отбеляза значителен успех в процеса на преминаване към електрическа мобилност. „Смятам, че 2020 година беше повратна точка за Volkswagen и отбеляза пробив в развитието на електрическата мобилност като цяло“, заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Леки автомобили Ралф Брандщетер. През миналата година марката достави по-голям брой електрически превозни средства в световен мащаб откогато и да било, предавайки на крайни клиенти общо над 212 000 електрически автомобила (+158% спрямо 2019 година), от които близо 134 000 електромобили с акумулаторни батерии (BEV), отбелязвайки ръст в размер на 197% спрямо резултатите през 2019 година.
„Ние сме на път да постигнем своята цел и да поемем лидерската позиция на пазара на електрически превозни средства с акумулаторни батерии“, допълни Брандщетер. „Ние държим и работим за създаването на привлекателна и достъпна за потребителите електрическа мобилност повече от всяка друга компания в автомобилната индустрия.“ Независимо от предизвикателната пазарна среда през последната година, компанията е успяла да достави около 5,328 милиона автомобила с марката Volkswagen на клиенти по целия свят. Този показател бележи спад с около 15% в сравнение с постигнатото през предходната година.
През месец декември марката демонстрира уверен финален спринт и успя да достигне близо до много добрите месечни показатели от предходната година, регистрирайки минус от едва два процента. Що се отнася до електромобилите, то ID.3 се изкачи директно до челната позиция в класацията по продажби в много европейски страни. Най-популярният модел от новите попълнения в гамата е ID .3 с 56 500 реализирани бройки (въпреки че моделът излезе на пазара едва през месец септември) последвано от e-Golf2 с около 41 300 продадени екземпляра и Passat GTE3 с приблизително 24 000 продажби.
През 2020 година от ID.3 са поръчани около 68 800 броя, над 56 500 от които вече са доставени на своите собственици. Всъщност през декември ID.3 е най-продаваният BEV електромобил на пазарите във Германия, Финландия, Словения и Норвегия, докато в Швеция ID.3 е въобще най-продаваният автомобил (независимо от вида на задвижването). На пазарите в Холандия и Германия Volkswagen Леки автомобили успя да се изкачи на първо място по продажби на електромобили BEV през 2020 година като цяло с пазарен дял от 23,8% в Германия и 23% в Холандия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гошо
Както и досега, те ще бъдат лидери при автомобилите.
Коментиран от #3, #28, #29
12:43 17.01.2021
2 За една заплата
12:44 17.01.2021
3 Амммм
До коментар #1 от "Гошо":
ИД3 е един проблемен автомобил, с доста проблеми в електрониката! Но това все още не се разгласява! Продажбите са на предварителни поръчки от 2 години. ИД3, няма да се продава добре. По-големи успехи ще има ИД4 и Шкода Ениак.Коментиран от #26
12:47 17.01.2021
4 jар
Коментиран от #7
12:49 17.01.2021
5 Turbo
Коментиран от #6, #9
13:13 17.01.2021
6 Не не
До коментар #5 от "Turbo":
Тесла има ръст 36 процента, а ФВ спад в продажбите 15 процента!13:14 17.01.2021
7 Както са тръгнали тенденциите
До коментар #4 от "jар":
Тесла май след само пет години, не електромобилите, а автомобилите на Volkswagen ще задмине по продажби. Преди две години продаваше 25 пъти по-малко от Volkswagen, миналата година десетина пъти по-малко, а тази се очаква да продаде само пет пъти по-малко от Фолксваген.13:16 17.01.2021
8 Гошко
13:17 17.01.2021
9 Ръст спрямо какво
До коментар #5 от "Turbo":
Не виждаш ли, че електромобилите са канибализирали продажбите на другите модели на Volkswagen, както Тесла модел 3 канибализира продажбите на модел S и модел Х?Защо сравняваш ябълки с портокали? Ще кажеш ли какво се случва с общите продажби на Volkswagen, когато говориш за общите продажби на Тесла?
Коментиран от #12
13:22 17.01.2021
10 Само автомобил японска сглобка...
13:33 17.01.2021
11 Българин
13:35 17.01.2021
12 Turbo
До коментар #9 от "Ръст спрямо какво":
Ръст в продажбите на електромобили 158%!Коментиран от #15
13:36 17.01.2021
13 Не лъжете, но не казвате цялата истина
Разбира се, че излезе на пазара през септември, автомобилите които продадоха през септември? производството им започна още миналата година и първите бройки слезнаха от конвейра още в началото на 2020 година, но не можеха да ги продадат на клиентите, защото не работеха. Цяла година ги произвеждаха, септември успяха да ги закърпят до степен, да могат да ги продадат на клиентите с все още не работещи на 100% функции.
13:36 17.01.2021
14 Не лъжете, но не казвате цялата истина
Тук поне казвате по-голяма част от истината. Дори да бяха успяли да ги произвеждат безпроблемно, така или иначе нямаше да продадат повече от 68 800 автомобила за годината. Сега остава въпроса, след като вече са продали почти всички заявени през последните години поръчки, когато клиентите поръчваха на сляпо с големи очаквания , какво ще продават тази година, след като потенциалните клиенти вече знаят за какво дърво става въпрос? Още през първото тримесечие ще лъсне истината.
Коментиран от #25
13:40 17.01.2021
15 Пак се правиш на разсеян
До коментар #12 от "Turbo":
Кажи сега, от кого откраднаха пазарния дял електромобилите на Volkswagen за да имат такъв ръст? Кой е печелившият и кой губещият от тази ситуация?13:43 17.01.2021
16 DrivingPleasure
Коментиран от #17, #18, #19
13:45 17.01.2021
17 гост
До коментар #16 от "DrivingPleasure":
Е да де , то е лесно кога доставяш в задния си двор , а конкурента кара с кораби от другия край на света !! И пак продава три пъти повече от тях !!! Що не продадоха повече от Тесла в Китай и САЩ ?? Ама споко ,останаха 4-5 месеца и в Германия ще стане същото , като тръгне Гига Берлин и ще слушаме какви ще ги плещят вагиновци , че и няма да имат на склад от предната година да ги разкарат на 400-500 км и да се хвалят колко много са продали !!Коментиран от #35
13:56 17.01.2021
18 Догодина ще плачкаш по това време
До коментар #16 от "DrivingPleasure":
Ще има същата статия, но за Тесла. Как продажбите през първата година в Европа са били вяли, но като е почнало производството в Берлин, Тесла е излезнала напред с продажбите, като продава колкото следващите двама взети заедно през последните месеци на 2021. Запомни ми думите!13:58 17.01.2021
19 Ще ти отговоря
До коментар #16 от "DrivingPleasure":
Продажбите на Тесла в Европа са зависими от доставките а не от поръчките! Поръчки има, доставки няма! За това се получава изкривена статистика, която леко ограничени хора, не разбират!14:01 17.01.2021
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 конфекция както винаги
14:40 17.01.2021
22 Редакторчето спи
Коментиран от #23
14:44 17.01.2021
23 Запетайката не видя ли
До коментар #22 от "Редакторчето спи":
Погледни си мнението пак!14:47 17.01.2021
24 лъжи и конфекция
16:11 17.01.2021
25 не се притеснявай
До коментар #14 от "Не лъжете, но не казвате цялата истина":
Vw имат много по-голяма мрежа от дилъри и служителите им, за да си пробутват боклуците. Като сложиш и че хората като цяло са прости и ограничени, още много баламурници ще си купуват боклуците им.16:18 17.01.2021
26 Altr
До коментар #3 от "Амммм":
Абе научи английски че като гледам новините са ти от преди два месеца. Има специализирани издания за електромобили. Чети и после говори.Коментиран от #30
16:33 17.01.2021
27 TSLA
А ние казваме: Фауве или не - важното е да няма гърне
21:19 17.01.2021
28 Хайл
До коментар #1 от "Гошо":
Гошко голям си майтапчия22:51 17.01.2021
29 Японеца
До коментар #1 от "Гошо":
Отивай да се прегледаш, в сервиза на гоуф!09:16 18.01.2021
30 Не не
До коментар #26 от "Altr":
Не са. Аз съм в чужбина и ги виждам, новините! А новините са, че е доста проблемна. Няма да навлизам в подробности.Коментиран от #33
11:20 18.01.2021
31 Буха ха
Коментиран от #32
15:31 18.01.2021
32 Казват, че надеждата умира последна
До коментар #31 от "Буха ха":
Така че просто се надявай! А дано, ама надали.Към момента най-големите автопроизводители яко са закъсали за електроника за автомобилите си с ДВГ. Сам се сещай откъде ще си вземат електроника за електромобили, а да не говорим достатъчно батерии, за да произвеждат милиони електромобили.
Тесла е единственият производител, който вече е осигурил материали и батерии с хоризонт 2030 година и 20 милиона годишно. Ако все още не схващаш, вече са изкупили материалите и батериите за 10 години напред от същите доставчици, от които останалите се надяват да си купят, но все още не са подписали сериозни договори, а само за малки количества.
Коментиран от #34, #36, #37
20:25 18.01.2021
33 Не знам
До коментар #30 от "Не не":
Къде си, но си противоречиш.На практика твърдиш, че една и съща кола е лоша , a после твърдиш, че е лоша.
Истината е , че имаха софтуерни проблеми, но ФВ работят по-бързо и по-качествено от тесла например. Трябват им няколко месеца , а не няколко години да отстранят проблемите.
21:58 18.01.2021
34 Ще видим.
До коментар #32 от "Казват, че надеждата умира последна":
Много харесвам работа на Мъск, много.Не харесвам хората, които се зомбитата по култа тесла и влизат в някакви филми.
Тесла е огромен балон, който може и да се утвърди на пазара, а може и да гръмне тотално. Маркетинга е отличен, балъци много, така че има много добър шанс
22:04 18.01.2021
35 Хайл
До коментар #17 от "гост":
ЩЕ тръгне ама друг път,туй да не ти е статистика и стари статии от факти-ти не разбра ли,че от факти ти се подиграват като ти пуснат " информация" за тесла че отваря нов завод🤣🤣🤣🤣суданския гига,мега,турбо завод вече пусна 3 милиона тесли за 1 седмица....с гравирани дръжки00:10 19.01.2021
36 Хайл
До коментар #32 от "Казват, че надеждата умира последна":
Това го пишеше в вестник "автомобилите на Чад" пише че са първи по износ на матриал за тесли особено абанос00:13 19.01.2021
37 Хайл
До коментар #32 от "Казват, че надеждата умира последна":
Така е-надеждата че тесла някога ще стане кола умира последна...ами няма да стане кола колкото и да скачаш срещу колите00:16 19.01.2021